Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wracky
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10-11 12:53
Hoi hoi,

Zijn er hier nog meer mensen die het oude point'n'click genre nog kunnen waarderen?
De publishers blijkbaar niet, en daarom heeft Double Fine (Pshychounauts, Brutal Legend, Stacking) met Tim Shafer (Day of the Tentacle, Grim Fandango) en Ron Gilbert (Maniac Mansion, Monkey Island) een kickstarter gestart om een ouderwetse adventure game te bouwen.

http://www.kickstarter.co...809/double-fine-adventure

Ik vond het goed nieuws, dus ik dacht misschien zijn er meer mensen die het oude genre een warm hart toedragen?

Groetjes!
Wracky.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:31
Een goede tip.. ik ben fan van Double Fine en Tim Shafer/Ron Gilbert.. ik heb meteen geld bijgedragen. ik ben benieuwd wat ze gaan maken :)

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:13

4bit

Onward, to futility!

Ik heb het net ook gelezen. Het gaat trouwens al zeer goed om hun geld te verzamelen:
7,145 Backers $330,235 pledged of $400,000 goal, 33 days to go.

Ik zou wel 30$ willen sponsoren, maar jammer genoeg is de betaalmethode beperkt tot credit cards. Ten eerste uit liefde voor point n click games, en ten tweede omdat publishers eens wat meer risico moeten durven nemen. Het blijkt toch zeer moeilijk te zijn om als niet standaard spel een publisher te vinden. Ook het belgische Larian Studios heeft besloten een sprong in het diepe te wagen en zelf hun spellen te gaan publishen.

I'll do what I can, but expect very little.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:16
Ik heb al redelijk wat geld gedumpt in de Kickstarter van The Order of the Stick, anders had ik hier vast ook nog wel wat aan bijgedragen.

Ach, who am I kidding, ik doe er vast op een later moment nog wel aan mee. Al was het maar de $15.

• Wracky
Het gaat heel hard nu ja :D Toen ik vanochtend keek waren er 5.5k-ish backers. Nu inmiddels 7.770

Edit: Het heeft de frontpage op reddit gehaald :9

Wracky wijzigde deze reactie 09-02-2012 10:30 (21%)

• m3gA
Zo.. ze hebben het geld al bijna binnen :D

392,087 volgens mij zijn ze klaar over 10 minuten ;)

• Wracky
422,230 nu :D

• m3gA
Hoe meer geld hoe mooier het spel (hoop ik)..Jammer dat Lucasarts eigenaar is van de Maniac Mansion spellen..een vervolgd op Day of the Tentacle zou geweldig zijn.. maar ik heb er al het vertrouwen in dat het goed komt.

• Man_in_a_shed
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-11 21:23

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Fantastisch nieuws. Ik wilde het zelf al gaan posten, maar gelukkig was iemand me al voor. En ik ben blij dat ze iets nieuws gaan maken, in plaats van een vervolg op iets wat er al is. Ik ga ook nog wel doneren, zodra ik een goede betaalmethode heb gevonden. Ik zag dat je ook kan betalen via amazon.

Ik denk dat er met de re-release van Monkey Island al is gebleken dat er heus nog wel ruimte is voor adventures (zie ook Telltale), en met Gilbert en Schafer kan 't niet anders dan briljant worden.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-11 15:39

ravenger

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Invader

Inmiddels al over 800k :) Ik heb vanmorgen $100 gedoneerd hehe. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen sinds ze 2x zoveel hebben opgehaald als gepland :)

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• nioz
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-11 13:19
Ook maar wat gedoneerd, wel makkelijk dat het gewoon via amazon kan, dat maakt de drempel wel heel laag :)
Ik ben benieuwd hoeveel geld ze nog binnen gaan halen en of kickstarter wellicht ook gebruikt zal worden voor grotere releases (50/60$) in de toekomst. Met hun reputatie was dit in ieder geval een no brainer. Kan nu al niet wachten op die steam code :D

• m3gA
Bijna 1,2 miljoen en nog 32 dagen te gaan.. en nu nog 6 tot 8 maanden wachten..

Als ik het goed begrijp (double fine forum) zijn deze 2 van het nieuwe spel
update: Ik lees net op de blog van Ron Gilbert dat deze niet van het kickstarter spel zijn maar van een andere adventure die hij aan het maken is bij Double Fine.

http://grumpygamer.com/images/TheScientist.jpg
http://grumpygamer.com/images/TheMobster.jpg

m3gA wijzigde deze reactie 10-02-2012 08:16 (21%)

• jfversluis
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-11 16:52
Zag het gisteren ja!
Niet over nagedacht en meteen geld gedoneerd, wel 'maar' 15 dollar maar alle beetje helpen zullen we maar zeggen.

In de eerste plaats omdat ik het onbegrijpelijk vind dat dit genre dood is, ik heb me altijd kostelijk vermaakt met de point and click games (ook om de heerlijke droge humor) dus daar zou ik er graag meer van zien. Maar ook om wat al eerder is genoemd het initiatief van de studio's.

Blijkbaar is er ook veel animo voor als je binnen zo'n korte tijd zoveel kapitaal kan ophalen.

Ik ben benieuwd!

• ravenger

ravenger

Invader

quote:
m3gA schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:13:
Bijna 1,2 miljoen en nog 32 dagen te gaan.. en nu nog 6 tot 8 maanden wachten..

Als ik het goed begrijp (double fine forum) zijn deze 2 van het nieuwe spel
update: Ik lees net op de blog van Ron Gilbert dat deze niet van het kickstarter spel zijn maar van een andere adventure die hij aan het maken is bij Double Fine.

[afbeelding]
[afbeelding]
aye, die zijn van Gilberts 'secret project' :)

• m3gA
quote:
ravenger schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:56:
[...]

aye, die zijn van Gilberts 'secret project' :)
Daar ben ik ook benieuwd naar.. het lijk een beetje op de sfeer van Sam and Max en Dott qua graphics :)

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-11 21:45

DarthDavy

Excellent!

1.2 miljoen dollar ophalen op minder dan 24u tijd. 8)7

Laat dat maar eens aan de grote uitgevers zien. Nu ja, double fne heeft natuurlijk een goede reputatie. Een onbekende ontwikkelaar kan dit natuurlijk niet.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

De laatste producties van Double Fine waren vrij zwak (tot zelfs beschamend slechte Kinect shovelware), waarom geven jullie die mensen geld?!

(en waarom kloppen ze niet gewoon bij TellTale aan voor publishing? Die poepen er de ene adventure game na de andere uit)

boe2 wijzigde deze reactie 10-02-2012 13:33 (62%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04-11 00:32
Misschien had Doublefine niet een goed genoeg budget om grotere titels te maken, Shafer doet er alles aan om zijn kop boven water te houden.

Zelfs zijn beste titels waren/zijn slecht verkocht en allemaal cult games die een unieke ervaring aanbieden.

• m3gA
quote:
Boeboe schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:27:
De laatste producties van Double Fine waren vrij zwak (tot zelfs beschamend slechte Kinect shovelware), waarom geven jullie die mensen geld?!

(en waarom kloppen ze niet gewoon bij TellTale aan voor publishing? Die poepen er de ene adventure game na de andere uit)
Het zijn 2 legendes op het gebied van adventures. Ik denk dat die zie kinect troep gemaakt hebben om geld binnen te harken. Ik heb me heel goed geamuseert met Brutal Legend.

Als ik hier kijk hebben de meeste spellen toch best een aardige beoordeling.

http://www.metacritic.com/company/double-fine-productions

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

spellingnazi

Psychonauts was cool. Brutal Legend was ok vanwege de cutscenes, maar de gameplay was ronduit frustrerend. Vanaf dan is het vrij steil bergaf gegaan. "Cultgames" maken ze al een hele tijd niet meer.

Let wel: Ik denk dat ze best een leuke adventure game kunnen maken, maar "SHUT UP AND TAKE MY MONEY" roepen zodra ze iets aankondigen vind ik compleet overdreven, zeker gezien de kwaliteit van hun vorige games.

boe2 wijzigde deze reactie 10-02-2012 13:40 (35%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett. -- twitch.tv

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Hun recente games mogen dan niet zo geweldig zijn, maar als je kijkt naar de point-and-click adventure spellen die ze vroeger gemaakt hebben, is het voor mij iig wel 'shut up and take my money' wanneer ze zeggen dat ze een klassieke point&click spel gaan maken.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
Chester schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:43:
Hun recente games mogen dan niet zo geweldig zijn, maar als je kijkt naar de point-and-click adventure spellen die ze vroeger gemaakt hebben, is het voor mij iig wel 'shut up and take my money' wanneer ze zeggen dat ze een klassieke point&click spel gaan maken.
'
Psychonauts was anders ook geweldig!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• m3gA
quote:
Boeboe schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:37:
Psychonauts was cool. Brutal Legend was ok vanwege de cutscenes, maar de gameplay was ronduit frustrerend. Vanaf dan is het vrij steil bergaf gegaan. "Cultgames" maken ze al een hele tijd niet meer.
Het RTS stuk was wat minder.. maar het verhaal en de muziek, de hele sfeer was super in Brutal Legend. Ik heb Day of the Tentacle ondertussen een keer of 20 uitgespeeld.. Monkey Island 1 & 2 hetzelfde.. Ze blijven na al die tijd nog briljant. En voor de 15 dollar neem ik wel het risico.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Touchdomex schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:47:
[...]

'
Psychonauts was anders ook geweldig!
Klopt, maar die is niet echt recent :P

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:37

Touchdomex

Raccoon Michel Jarre

quote:
Chester schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar die is niet echt recent :P
Recenter dan Monkey Island :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Psyonara
Als je niks met het thema hebt van Brutal legend kan het zeker tegenvallen maar het spel is toch één van mijn favoriete games van de laatste 4 jaar.

Benieuwd wat voor adventure game het is en of word.

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Ze zitten inmiddels al op 1,7 Miljoen.

Leuk interview: http://www.giantbomb.com/news/16-million-and-counting/3981/. Zowieso wel een interessant verhaal over budgets ed.

• m3gA
YouTube: Double Fine Adventure! // Update #1
Alweer een update..

m3gA wijzigde deze reactie 16-02-2012 13:18 (26%)

• ravenger

ravenger

Invader

En nog 1 ;) Een 35 minuten durend interview tussen Ron Gilbert en Tim Shafer :)

• Stefandepefan
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:48
En ondertussen update #3: Hello from 2 Player Productions!

Misschien leuk om te weten is dat de muziek zal worden verzorgd door Terence Lee, die de muziek heeft verzorgd van de indie game "Dust Force". Ken de game zelf niet, maar zal me er eens in verdiepen.

Wel een opmerkelijk boodschap onderaan: "Thanks a ton everyone! Tell everyone you know and lets see if this thing can hit 3 million!!!!!". Ja, dat is leuk, maar waarom dan? Overigens staat de teller op het moment op: $2,336,723.

• m3gA
quote:
Stefandepefan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:55:
En ondertussen update #3: Hello from 2 Player Productions!

Misschien leuk om te weten is dat de muziek zal worden verzorgd door Terence Lee, die de muziek heeft verzorgd van de indie game "Dust Force". Ken de game zelf niet, maar zal me er eens in verdiepen.

Wel een opmerkelijk boodschap onderaan: "Thanks a ton everyone! Tell everyone you know and lets see if this thing can hit 3 million!!!!!". Ja, dat is leuk, maar waarom dan? Overigens staat de teller op het moment op: $2,336,723.
Hoe meer geld, hoe mooier en uitgebreider ze het spel gaan maken.

• Navi
  • Laatst online: 11:55
Moet een aardig point en click gamepje worden dan voor 2.3 miljoen dollar.....Ben echt heel benieuwd hoe dat geld besteed gaat worden.

Alles voor je konijntje op www.konino.nl

• m3gA
quote:
Navi schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:41:
Moet een aardig point en click gamepje worden dan voor 2.3 miljoen dollar.....Ben echt heel benieuwd hoe dat geld besteed gaat worden.
Als je de interviews kijkt zie je dat dat niet eens zo heel veel geld is voor een game.

• Wracky
Ik geloof dat de budgetten van Maniac Mansion, DOTT, Monkey Island 1 en 2 en Full Throttle al overschreden zijn. Stacking (ook geen slechte game, wel zonder voice acting) had een budget van 2M. Grim Fandango had een Budget van 3M, en Psychonauts en Brütal Legend zaten op +/- 15 en 20 M als ik me niet vergis.

De kickstarter zit nu op $2,421,981 en loopt niet zo hard meer op.
Het Grim Fandango budget zal wel niet meer lukken...

Maar gezien de content in Stacking, en de budgetten voor de andere Adventure games, kan dit een hele mooie game worden.

Ik heb mijn backing verhoogd van 30 naar 110 dollar. Als het dan uit komt wil ik er ook wel een mooie doos bij ;-)

• Wracky
$2,819,854!

En het gaat weer sneller nu! Mensen die meer dan 100 dollar backen krijgen er een T-shirt bij, en de game + documentary bluray in een ouderwets-formaat kartonne doos.

Zouden ze dan toch de 3M nog halen?

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Ik had geen creditcard, maar heb via een omweg uiteindelijk toch geld kunnen overmaken. Wel maar 15 dollar, 't zijn krappe tijden. Kom maar op met die documentaire. Kan niet wachten.

• uqrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 19:21
Heb ook geen creditcard, ga er ook niet aan beginnen voor zoiets. Waarschijnlijk was ik voor de Collector's Edition gegaan. Dan het spel maar gewoon op Steam kopen wanneer het uitkomt. Is ook niet mis mee, gewone verkopen zijn ook belangrijk. Ik vraag me af of er nog veel echt verkocht zal worden, zo'n 70000 fans krijgen door hun investering/donatie/pre-order het spel immers al.

• ravenger

ravenger

Invader

Voor de volledigheid :)

ravenger wijzigde deze reactie 12-03-2012 22:55 (12%)

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:12

Chocovla

Champions 2011/2012

En Double Fine speelt zelfs het Wilhelmus in haar promo filmpjes. Wel na een lading Duitse humor maar toch :+

"Better ask questions before you shoot"

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Haha, inderdaad :).

Man_in_a_shed wijzigde deze reactie 13-03-2012 10:25 (114%)

• Wracky
Mag ook wel nadat die duitser het heeft over stoners met klompen en handelingen die "zelfs" nederlanders begrijpen :P

• Jerry
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:49

Jerry

Who?

Geweldig filmpje :D. Heerlijke humor.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Looney11
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-11 23:45
Uiteindelijk is de teller gestopt op $ 3.3M en een beetje. Uitstekend resultaat, niet alleen zal Double-fine dit fijn vinden, ook Amazon en Kickstart zullen er wel bij varen met de comissie die ze krijgen (3 of 4% geloof ik).

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken, met mijn $37 ben ik een kleine backer en hoop met een hoop gelach en interesse dit geheel te volgen via de HD videos :)

• Psyonara
Nice wou de hele tijd al doneren, maar pas gisteren gedaan. gezien het financieel even rond moest komen.

Waarom kregen wij speciaal aandacht met dit filmpje? Heeft ons land dan zoveel donaties gemaakt?

• Stefandepefan
quote:
Psyonara schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:46:
Nice wou de hele tijd al doneren, maar pas gisteren gedaan. gezien het financieel even rond moest komen.

Waarom kregen wij speciaal aandacht met dit filmpje? Heeft ons land dan zoveel donaties gemaakt?
Als je in het laatste filmpje goed luistert, dan hoor je dat er een Nederlander met de suggestie/oplossing kwam voor de mensen die geen creditcard hebben, maar toch een donatie willen maken (Ik hoorde het ook pas de tweede keer).

Stefandepefan wijzigde deze reactie 14-03-2012 14:51 (3%)

• uqrax
En als je nog beter oplet zie je dat de Duits sprekende DF medewerker Nederlanders als grapje een paar keer beledigt. Het einde zal erin zijn gezet om ons vooral te zorgen dat we niet boos worden en om aan te geven dat ze in het echt heel heel veel van ons houden. Volgens mij voor ons nuchtere Hollanders niet nodig (ik vond het grappig), maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn op het net.

• Psyonara
Ik vond het niet nodig, maar was al bewust van Ukash en Vcard (Vcard heeft iets meer toegang tot dingen in vergelijking met Visa e.d. )

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

http://i481.photobucket.com/albums/rr171/EnzoValenzetti/zBBfd.jpg

• uqrax
Het is wat off-topic omdat kickstarter donaties voor DFA niet meer mogelijk zijn. Maar het lijkt me toch nuttig om mijn ervaringen met kickstarter te delen, een algemeen kickstarter topic is er niet dus dit leek me de beste plek.

Ik heb zelf geen creditcard en wil dat vooralsnog zo houden. Dat maakt het echter een gedoe om kickstarter projecten te backen. Dat is jammer, er zitten leuke (game) projecten bij. Na wat zoekwerk is het me gelukt. Helaas wel te laat voor DFA. Het project waar ik aan gedoneerd heb, Wasteland 2, moet nog sluiten dus er zou nog iets mis kunnen gaan. Dat lijkt me echter niet waarschijnlijk.
    Allereerst heb je een pre-paid creditcard of debitcard nodig. Daar heb ik 3v voor gebruikt, van Visa.
  • Hier kan je een beperkt houdbare pre-paid creditcard voor vooraf vastgestelde bedragan van 20 tot 150 euro kopen, gewoon via Ideal.
  • Er komt 1-5 euro extra kosten bij. Men moet er ook nog wat aan verdienen.
  • Aanmaken van een 3v account is ook nodig. Ze willen je naam, adres, e-mail en telefoon weten. Is allemaal digitaal als een regulier online account. Geen identiteitsverificatie met ID en dergelijke.
  • Na betalen krijg je een e-mail toegestuurd met 3V voucher actievatiecode en instructies over hoe die om te zetten in een creditcardnummer (gaat via hun website, is een kwestie van copy+paste)
    Daarna heb je een kickstarter account nodig.
  • Die willen ook dat je een account aanmaakt en willen weten wie je bent, waar je woont, wat je e-mail en telefoonnummer is.
    Een Amazon account is ook noodzakelijk om te betalen (ik heb amazon.com gekozen, neem aan dat co.uk of .de ook werken).
  • Dit account wordt automatisch gevraagd na kiezen voor een donatie op Kickstarter (vooraf aanmaken kan natuurlijk ook)
  • Ze zouden graag toch echt wel je telefoon, naam, e-mail en adres weten (kunnen ze na bovenstaande stappen niet zeker niet van het internet kunnen plukken!)
  • En tenslotte vul je je creditcardgegevens in die je via 3v hebt verkregen.
3 accounts, een hoop gedoe en wat extra kosten. Maar ik heb zojuist een bedankmailtje van Kickstarter/inXile gekregen voor mijn donatie aan Wasteland 2. Dit alles op dezelfde avond.

Totale kosten:
- 3V voucher van 20 euro + 1 euro administratiekosten
- 16 dollar voor de kickstarter donatie (15 dollar donatie + 1 dollar vanwege gebruik prepaid card). Dit betekende omgerekend ¤12.22 + ¤0.21 ("FX commission", zo te googlen commissie voor het omrekenen)
- 2.50 euro als ik na afloop het restant van mijn 20 euro voucher wil overboeken naar een andere voucher. Of 5 euro als ik het restant naar mijn eigen rekening wil laten boeken

Op dit moment is 1 dollar die precies 1 euro is (?) afgeschreven van mijn 20 euro voucher, dus ik heb 19 euro over. Ik denk dat dit de verrekening is van de bovenvermelde extra dollar die kickstarter vraagt, en dat die niet nogmaals verrekend wordt. Dat weet ik echter niet zeker, kickstarter meldt namelijk op hun website niets over deze onmiddellijke afschrijving. Als iemand die eerder prepaid betaald heeft op kickstarter dit kan verduidelijken, ik ben benieuwd.

-Edit1: Bijna zoals hieronder vermeld door Man_in_a_shed krijg je de bovenstaande dollar terug. In mijn geval kreeg ik deze niet teruggestort, maar was mijn eerstvolgende betaling met de prepaid creditcard 1 dollar goedkoper.

... Je moet er wat tijd, energie en extra geld voor overhebben.

Hopelijk bespaart dit iemand wat tijd. Ofwel door nu te weten wat te doen, ofwel door te helpen besluiten het hele gedoe maar over te slaan 8)7

- Edit2: Na het sluiten van de kickstarter ronde voor het spel is het geld zonder problemen afgeschreven. Dollars zijn verrekend, dus op mijn 20 euro card heb ik nog wat geld over. Deze backing voor Wasteland 2 was eigenlijk bedoeld als test, nu verder door naar The Banner Saga!

uqrax wijzigde deze reactie 02-05-2012 19:42 (8%)

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Die 1 euro is een 'test' van amazon om te kijken of ze kunnen afschrijven, en wordt teruggestort. Ik heb dezelfde techniek gebruikt voor de Double Fine kickstarter, werkt prima.

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Overigens, voor de mensen die achter het net gevist hadden... Je kan weer meedoen via paypal:

http://www.doublefine.com/dfa/

Ik zeg, doen. 't Is echt absoluut de moeite waard voor de inzichten die je krijgt over 't maken van een spel.

• uqrax
quote:
Man_in_a_shed schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:49:
Overigens, voor de mensen die achter het net gevist hadden... Je kan weer meedoen via paypal:

http://www.doublefine.com/dfa/

Ik zeg, doen. 't Is echt absoluut de moeite waard voor de inzichten die je krijgt over 't maken van een spel.
Net eindelijk maar gedaan, via dezelfde pre-paid creditcard methode die ik eerder beschreef. Erg leuk om te zien. Inmiddels zijn 3 afleveringen van de documentaire uit. Daarnaast zijn er behoorlijk wat andere Double Fine video's gemaakt door hetzelfde bedrijf, onder andere herr Schafer die Day of the Tentacle speelt.

En dan krijg je na release het spel ook, digitaal. Zeker de moeite waard voor 15 dollar (gunstige koers!).

Helaas moet je account handmatig geverifiëerd worden, kan een paar dagen duren na betalen. Dus nog meer reden om gelijk mee te doen ;) Hopelijk posten ze na launch wat ze totaal aan geld hebben binnengehaald, ben erg benieuwd.

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

YouTube: DFA Preproduction Highlights

Voor de twijfelaars, een soort samenvatting van de afgelopen docs. Voor de game-liefhebber super interessante materie lijkt me.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Onder het mom "beter laat dan nooit" ook maar het project gebackt :) (tijdens de Kickstarter had ik geen geld :-( ).
Helaas wel $30 ipv $15, maar ach, het gaat naar een goed doel en point & click-adventures liggen mij goed :)

Tweakers | We set technology on the taste

• Butch_NL
  • Laatst online: 20-11 09:28
quote:
anandus schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:15:
Onder het mom "beter laat dan nooit" ook maar het project gebackt :) (tijdens de Kickstarter had ik geen geld :-( ).
Helaas wel $30 ipv $15, maar ach, het gaat naar een goed doel en point & click-adventures liggen mij goed :)
Heb ik ook gedaan. Ik was kennelijk net te laat toen ik het in december kocht. Aan de andere kant: de wisselkoers was destijds niet ongunstig, dus ik vond het niet zo erg. Alleen ben ik nog niet al te veel op de website geweest. Binnenkort thuis internet maar weer eens aansluiten.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• anandus
  • Niet online
Ik ben wel op de website geweest, heb er al uren in gestoken. Vreselijk interessant allemaal!

Je krijgt echt een leuk inkijkje in het ontwikkelen van de game, zowel met de docu-afleveringen, als met alle blog-posts.

Heel erg leerzaam en inzichtelijk allemaal! :)

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

De eerste teaser trailer is uit! Op Gametrailers kun je deze week een korte recap van de documentaire zien:

http://www.gametrailers.c...le-fine-adventure--part-1

Man_in_a_shed wijzigde deze reactie 28-03-2013 10:17 (10%)

• Stefandepefan
quote:
Man_in_a_shed schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:16:
[video]

De eerste teaser trailer is uit! Op Gametrailers kun je deze week een korte recap van de documentaire zien:

http://www.gametrailers.c...le-fine-adventure--part-1
Bedankt voor het delen! Heb ik een mail gemist van Double Fine waarin ze dit delen met alle Kickstarter-leden? Anders dan dat kan ik niet wachten totdat ik deze game echt kan uitproberen :)

• Psyonara
Disney sluit Lucas Arts Deuren :(
Canceld Starwars 1313.

• m3gA
quote:
Stefandepefan schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor het delen! Heb ik een mail gemist van Double Fine waarin ze dit delen met alle Kickstarter-leden? Anders dan dat kan ik niet wachten totdat ik deze game echt kan uitproberen :)
Hij stond een paar uur voor de officiele release op het backers forum van Double Fine.

• anandus
  • Niet online
* Bump

Act 1 is uit voor de backers :)

• Man_in_a_shed

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Yes, ik heb al een stuk gespeeld. Ben er heel blij mee!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Gisteren ook mijn key gekregen. Nog niet gespeeld, maar de beelden stralen al sfeer uit.

Ze doen wel wat raar over informatie. Review embargo (pas op 27 januari mogen de reviews komen, voor zowel reviewers als backers), gisteren een trailer van youtube gehaald en op vimeo gezet. Dit omdat de trailer gedeeld werd en non-backers hem konden zien. Beetje zorgen om niets.

• anandus
  • Niet online
Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar de eerste reviews die ik zie zijn er in ieder geval zeer positief erover.
Polygon: 9 / 10
PC Gamer: 86 / 100
Escapist: 4 / 5
Game Informer: 8.50 / 10

anandus wijzigde deze reactie 15-01-2014 22:14 (14%)

• Svenderson
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Vanavond Act 1 uitgespeeld, ik zat gedurende het hele spel met een glimlach van oor tot oor. Wat een fijne en vooral ontzettend originele game tot nu toe, ben ontzettend benieuwd naar Act 2. In verhaal en setting weer helemaal typisch Tim Schafer/Double Fine.

Vergeleken met de klassieke point-and-click adventures ligt de moeilijkheidsgraad van de puzzels wel wat lager dan we gewend zijn, wellicht om mensen die niet bekend zijn met het genre niet te veel af te schrikken. Dit is ook niet perse negatief, ik hield er bij de adventure games van vroeger nooit zo van om uren vast te zitten en telkens het zelfde stukje heen en weer te lopen, maar iets ingewikkelder/diepgaander dan dit mag het wel zijn. Gelukkig heeft Tim Schafer al gemeld dat deel 2 een stukje lastiger wordt.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• Pheace
  • Registratie: oktober 2003

Pheace

The Eviler of Evil

Ik ben blij dat Broken Age goed ontvangen is tot nog toe, misschien eindelijk eens wat minder geklaag over Double Fine en dat ze met meerdere projecten bezig zijn. (Heb zelf de Massive Chalice kickstarter en Spacebase DF-9 opgepakt).

Pheace on Steam | Pheace on Battlenet: Pheace#2450

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:07
Game ook even gekocht, geen idee waarom ik het niet gebacked heb.?

"Hey backers, check out the Broken Age release build. We prettied up the art and animation a bit and added some new control features! "
https://twitter.com/DoubleFine/status/427252605299851264

nFo wijzigde deze reactie 26-01-2014 12:25 (59%)

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013