Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieŽn Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

• nKst
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08-01-2013
Beste,

Ik had al een tijdje het gevoel dat mij CPU wat aan te hete kant was en jahoor het is zo.

Plaatje op imageshack (popups!)

Dus na het openmaken van de kast en eens goed rond te kijken of alle koelers het deden zowel op de processor als van mijn kast. kwam ik heel erg veel vuil tegen en heb ik het goed schoongemaakt met stofzuiger en uitgeblazen, ik dacht dat het wel zou gaan helpen.

Nu game ik wel veel en ik dacht na het schoon te maken te hebben liggen de tempraturen nog steeds erg hoog en bereiken weer 85 graden per core.

waaraan zou het kunnen liggen? nieuwe koeler kopen voor op mijn processor?

mvg Nick

nKst wijzigde deze reactie 02-02-2012 01:59 (4%)

• diedazz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Maak ten eerste eens een _duidelijke_ foto van je kast, desnoods 2 ŗ 3. Controleer ook even je airflow, kijk of je fans wel de juiste richting in draaien. Als je niet weet wat de juiste richting is kan google het je wel vertellen.

Ook duidelijk het vermelden waard: Al je specs van je hardware, de afmetingen en t merk van je fans, en je case.

Tevens zijn er op dit subforum de afgelopen jaren al ettelijke topics gemaakt over koelproblemen en bijbehorende oplossingen, die kun je ook op je gemak even nalezen.

Nogmaals: met duidelijke foto's worden we een pak wijzer van de zaak en kunnen we je beter helpen.

Get Airflow, save the world.

• nKst
moederbord MSI H55M-E33
ik heb een 500 wat voeding
en een i7 2800
8gb ram,
1 TB hardeschijf.
560GTX
Coolermaster cooler (achterin) 1x (zie foto;s)

Foto 1 kast

Foto 2 kast

Foto 3 kast

Wat mij ookopvalt dat er geen airflow in de kast zit, als ik mij hand er in steek geen enkele airflow voel, de achterste koeler blaast alles er uit en voor in de kast zit geen koeler, deze pc heb ik compleet gekocht wel ram/vid kaart upgrade gedaan zouden ze de koeler voor in de kast vergeten te zijn en dat ik daarn u pas achterkom?

mvg

nKst wijzigde deze reactie 02-02-2012 02:30 (22%)

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd.

• nKst
mmm, ik denk zo 2.5 jaar nu? qua prestaties doet hij het nog zeer goed!

• flippy.nl
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy.nl

veni vidi vaginalis

quote:
die heb je dus niet, wat je wel hebt is een lynnfield 860 van de vorige generatie.

en verwijder het koelblok, maak zowel de cpu als het koelblok schoon en doe nieuwe koelpasta op de processor. hoe en wat exact kan je op mooie en duidelijke filmpjes zien op joubuis voor visuele ondersteuning.
wel eerst nieuwe koelpasta halen ;)

nog beter is een nieuw koelblok halen, die kosten ook maar 3 tientjes en maken je systeem meteen een stuk stiller en krijg je ook goede koelpasta bij. ;)

flippy.nl wijzigde deze reactie 02-02-2012 02:52 (13%)

de echte tweakert pleegt hara-kiri met zijn Dremel MultiPro op 30,000 rpm. "I have a UNIX based OS which means... I get laid about as often as I have to reboot my computer.

• nKst
Zijn daar speciale varianten in qua koelblokken? aan wat zou ik dan moeten denken? ik ben nogwel noob daar in wat er nou op past etc, moet daarvoor ook het hele moederbord er uit of kan je ook die 4 (schroeven) losdraaien en hem er zo van af halen.

groetjes de 'noob' ;p

• diedazz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
nKst schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 02:54:
Zijn daar speciale varianten in qua koelblokken? aan wat zou ik dan moeten denken? ik ben nogwel noob daar in wat er nou op past etc, moet daarvoor ook het hele moederbord er uit of kan je ook die 4 (schroeven) losdraaien en hem er zo van af halen.

groetjes de 'noob' ;p
Zoals gezegd, genoeg info daarover te vinden op de rest van het internet, misschien zelfs wel hier op GoT. Eerst zoeken, dan pas komen klagen. En als alles goed is hoef je je hier niet meer te laten zien :9
Info over koelblokken en dergelijke vind je veel in 'reviews'.

Als je de volgende keer wil dat je wat minder noob bent, moet je zien dat je de informatie die je geeft volledig is, en wat meer research doen alvorens gewoon maar wat te posten ;-)

Get Airflow, save the world.

• flippy.nl
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy.nl

veni vidi vaginalis

kijk eens bovenaan de pagina. die zijn uitstekend geschikt en kan je meenemen naar een volgend systeem. ;)

en hoe je ze moet monteren is duidelijk (voor japanse/chinese maatstaven) en kijk je voor visuele ondersteuning op joubuis. daar vind je zat filmpjes hoe je zo'n ding goed en netjes moet inbouwen. ;)

de echte tweakert pleegt hara-kiri met zijn Dremel MultiPro op 30,000 rpm. "I have a UNIX based OS which means... I get laid about as often as I have to reboot my computer.

• 195780
Op verzoek verwijderd.

• 195780
Op verzoek verwijderd.

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:17

millman

6708Mhz @ -185c

Qua stilte en temperatuur volstaan de intel stock koelers al jaren (mits je niet of nauwelijks oc'ed), maar het probleem zit m in de "push-pin constructie". Ik draai nu (tijdelijk) op een stock koeler en los van het feit dat het installeren weer heerlijk frustrerend was zijn de temps en stilte goed te noemen mits goed geinstalleerd. Ok, 2600k op 4200Mhz (ht off ) op 1,23v komt tegen de 75c aan, maar er zou zelfs voor jou proc generatie een kleine oc in moeten kunnen zitten met de stock koeler, met temps onder de 80c. (ongeveer de max van jouw i7 860 onder prime95 stabiliteits test.)

Met andere woorden: haal je koeler even los, en nu je dan toch zover bent, de fan kan je heel makkelijk los klikken en kan je de hele koeler zelfs afwassen als je wil, kortom schoon die handel :), dan volgens google instructies even je proc afnemen met alcohol en nieuwe pasta er op. Dan volgens simpele uitleg je koeler weer monteren en dan zou je rond de 70c moeten uit komen. Ook even in het bios kijken of je fancontrol op max staat..

Wil je ook met een oc aan de slag is het raadzaam natuurlijk om een goede koeler aan te schaffen, uiteraard presteren die nog een stuk beter en in veel gevallen nog een stukje stiller. Een mugen 2 is een mooie voor de prijs, zn opvolger, mugen 3 een stukje minder, maar toch ook wel aardig. Zeker voor zn prijs van rond de 35 euro..

Info:

http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-030329.htm
YouTube: Intel Cpu Install

PS: het leren kennen van je pc begint natuurlijk met het vervangen van je koeler, daarna komt je eerste systeem build en dan... heb je 't virus' te pakken.... wees gewaarschuwd :P

Voorbeeld hoe het virus bij mij uit de hand liep:

gallery: millman

millman wijzigde deze reactie 02-02-2012 04:48 (3%)

check mn nieuwe track op soundcloud! S1155 OC zelfhulp klik ->> HIER <<-

• Boefmans
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-09 06:51
Ja en voor je het weet ga je kasten modden en waterkoeling inbouwen, omdat gewone pc's bouwen te eenvoudig wordt :) maar ach, het is goedkoper dan steeds velgen van de auto vervangen :)

Btw vorige poster: 66 graden met prime, was dat in dat watergekoelde ding.?

Boefmans wijzigde deze reactie 02-02-2012 19:33 (17%)

Little Devil case, FormulaV z77 3570@4.6 (cpu370); GTX580 SLI ((EK FC580) dual loop 3x sr1-480 2xmcp35x, 16gb trident 2400, Corsair1200AX. WIndows7 64 bit on crucialm4 128 games on m4 256 data on 3x 2gb greenC

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:17

millman

6708Mhz @ -185c

quote:
Boefmans schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:32:
Ja en voor je het weet ga je kasten modden en waterkoeling inbouwen, omdat gewone pc's bouwen te eenvoudig wordt :) maar ach, het is goedkoper dan steeds velgen van de auto vervangen :)

Btw vorige poster: 66 graden met prime, was dat in dat watergekoelde ding.?
Waar lees jij 66c dan?

check mn nieuwe track op soundcloud! S1155 OC zelfhulp klik ->> HIER <<-

• nKst
Hartstikke bedankt voor jullie hulp jongens, ik heb vanmiddag een zalman CNPS10x performa gekocht.

link : http://www.freezinghardwa...man_CNPS10X_Performa.html

Hele moederbord er dus uitgehaald en vervolgens alles er ingeplaats weer alles aangesloten en hij doet het perfect! (ik was wel 3 uur bezig :D jezus als je dit nog nooit gedaan heb :P) (koelpasta uiteraard ook op mijn proc gesmeert) op dit moment is de CPU zo 25 graden ik heb nog niet op fulload getest!

Wat ik wel raar vond toen ik de pc aandeed en helenaal opgestart was ik 1x een bluescreen kreeg, ik had de pcs nog is open gemaakt en heb alles nog eens goed er in gedrukt (vooral vid kaart) en nu is het niet meer voorgekomen!.

Ik weet zeker dat mij volgend systeem ik zelf ga bouwen en daar uiteraard weer wat verder in wil gaan zoals waterkoeling.

@ millman thanks man, mooi setje heb je daar! hier ga ik me de komende jaar op richten!
Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013