Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
RIM heeft enige tijd geleden op zijn eigen webwinkel goedkope PlayBooks aangeboden. Hoewel ze al enige tijd met korting werden aangeboden, waren de prijzen nu heel erg laag: 19, 69 en 119 euro voor respectievelijk de 16GB, 32GB en 64GB. Nu lijkt het erop dat RIM niet zoveel zin heeft om te leveren. En in plaats van gewoon de orders netjes te cancellen, lijkt het er sterk op dat ze bij de banken van klanten hebben gevraagd om creditkaarten te blokkeren. Volgens RIM zou het om 'high risk transactions' gaan.

Info:
-Levertijdentopic, vanaf Double-X-L in "BlackBerry Playbook levertijden".
-Verhaal op de Frontpage: nieuws: Creditcards blijken geblokkeerd na bestellen BlackBerry-tablet
-Rechtszaak die aangespannen is tegen RIM vanwege dit gedrag: http://n4bb.com/law-suit-...kberry-playbook-discounts
-Eerdere 'foutjes' met de prijs die slecht door RIM zijn afgehandeld: http://webwereld.nl/nieuw...--rekent-dubbele-btw.html

Heb je ook een goedkope PlayBook besteld, voor een van bovenstaande prijzen? Wil RIM niet leveren? Creditkaart geblokkeerd? Post het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440041

Status 12-1 van mijn bestellingen:

3-1 1x 16gb --> door RIM gecancelled
4-1 3 orders( 1x32gb, 1x64gb en 1x32,1x16gb) --> staan nog steeds op status received.

Hoe is de status bij jullie? Dan krijgen we een beetje een idee om hoeveel orders het gaat.

Ik heb het bericht van Tweakers (vertaald met google translate) + link naar de Amerikaanse helpdesk én feedback@shopblackberry.com gestuurd. Geen reactie.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 12-01-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mijn order van 1x32GB staat nog steeds op received. Helpdesk laat weten dat de bestelling nog verwerkt moet worden. Ik neem zo maar aan dat dat onzin is. Als je na 8 dagen nog niet in staat bent geweest om een bestelling te 'verwerken' (we hebben het over één pakketje), dan denk ik niet dat het nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:00
1x 16gb, net zoals bovenstaande post nog steeds op received. Zojuist een mail de deur uit gestuurd waarin ik tevens mijn zorgen uit over het bericht op tweakers.net.

Ik ben benieuwd neer een eventuele reactie.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Otherside schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:48:
1x 16gb, net zoals bovenstaande post nog steeds op received. Zojuist een mail de deur uit gestuurd waarin ik tevens mijn zorgen uit over het bericht op tweakers.net.

Ik ben benieuwd neer een eventuele reactie.
We gaan door tot ze met een reactie komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al gaat hier om medewerkers van RIM, 119 euro is toch niet zo heel onwaarschijnlijke prijs
http://www.theverge.com/2...-employees-only-fire-sale

En hier nog wat relevant leesvoer http://forums.crackberry....-cancelled-orders-677099/

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 12-01-2012 10:25 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Ik heb 1 x 64GB besteld, staat ook nog steeds op received.

Overigens heb ik er ook een hoesje bij besteld... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Het blijft stil aan de kant van RIM,

Misschien een zelfde truukje uithalen? Even bij MasterCard, Visa e.d. melden over frauduleuze zaken bij RIM eens kijken of ze wel reageren als ze geen geld meer kunnen ontvangen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Otherside op 13-01-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Mooi man, fijn dat ze blijkbaar wel dingen snel kunnen opsturen. Ik hoef dat ding niet meer, ik ben helemaal klaar met die winkel. Natuurlijk weet ik dat ik bewust gekozen heb voor iets wat foutief geprijsd was. Maar gewoon NIET communiceren over een fout wat ze zelf gemaakt hebben is echt te belachelijk voor woorden. Ze nemen zelfs niet de moeite om de order te annuleren. Dit soort service is anno 2012 echt van de pot gerukt.

Het is jammer dat ze niet in de pricewatch staan, dan hadden we daar onze review van deze winkel achter kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer even gebeld met de NED helpdesk. Ik kreeg een engels sprekende fransman aan de lijn:

'You are not going to receive the order because you paid only 119,00" .
'Why didn't i get an email from RIM?"
"You are going to receive an explanation by email today" :(

Misschien kan de MOD er nog een leuk FP berichtje aan wagen....zolang de media dit niet oppakt kan RIM ongestraft slechte service verlenen....(dat ze niet leveren ok...maar niet /heel traag communiceren 8)7 )

PS zojuist medling bij de consumentbond gedaan:

Bedankt voor uw bericht
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. U krijgt zo spoedig mogelijk, (meestal binnen 4 werkdagen) een reactie van ons. Dit kan per telefoon, e-mail of post zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 13-01-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer even gebeld met de NED helpdesk. Ik kreeg een engels sprekende fransman aan de lijn:

'You are not going to receive the order because you paid only 119,00" .
'Why didn't i get an email from RIM?"
"You are going to receive an explanation by email today" :(

Misschien kan de MOD er nog een leuk FP berichtje aan wagen....zolang de media dit niet oppakt kan RIM ongestraft slechte service verlenen....(dat ze niet leveren ok...maar niet /heel traag communiceren 8)7 )

PS zojuist medling bij de consumentbond gedaan:

Bedankt voor uw bericht
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. U krijgt zo spoedig mogelijk, (meestal binnen 4 werkdagen) een reactie van ons. Dit kan per telefoon, e-mail of post zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 13-01-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Ook 1x 64gb besteld à €119,– nog altijd op received en helemaal niks gehoord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Net ook gebeld met customer service. antwoord is binnen.
order wordt geannueleerd (mail volgt vanmiddag)
compensatie wordt: coupon code voor een gratis screenprotector bij het bestellen van een nieuwe playbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Jamesman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:20:
compensatie wordt: coupon code voor een gratis screenprotector bij het bestellen van een nieuwe playbook.
ROFL! 8)7

Wat een figuren daar zeg, ze laten je dagen lang in het duister tasten, service echt bedroefend... en waar komen ze mee aan... een screen protector. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 22:45
Jamesman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:20:
hahaha!! meen je dit serieus? lol, dat is wel erg slecht laag van bb dan..

hopelijk zijn ze misschien alsnog verplicht te leveren..

[ Voor 8% gewijzigd door saveljos op 13-01-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
klopt, de man sprak zo beroerd engels dat ik het 5 maal moest vragen wat de oplossing ging worden. Toen kwamen inderdaad de woorden screenprotector naar voren.

Ik vind het 2 woorden: DIEP TRIEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jamesman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:35:
klopt, de man sprak zo beroerd engels dat ik het 5 maal moest vragen wat de oplossing ging worden. Toen kwamen inderdaad de woorden screenprotector naar voren.

Ik vind het 2 woorden: DIEP TRIEST
Zou zo'n screenprotector een beetje afvegen?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:28
Ik heb direct 1 dag na die fout in de site naar RIM gebeld, kreeg een keurig NL sprekende man aan de telefoon die gelijk mijn order heeft gecanceld. Geen vuiltje aan de lucht. Van waar ineens al die boze reacties hier? Verwacht men nu echt dat we weet ik hoeveel compensatie krijgen??

Nederland weer op zijn best....

Echter zit ik nu ook even op de Rabobank te koekeloeren en ik kan met creditcard overzicht niet meer zien?

Krijg de melding "Momenteel kunnen uw creditcard gegevens niet getoond worden, probeert u het later nog eens." te zien. Moet ik me zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:51
Hieronder het bericht dat ik vanmiddag van BB terug heb gekregen op mijn bestelling van een 16GB Playbook voor €19:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In antwoord op uw vraag, Uw klantennum​mer is:XXXXXX

help_nl@shopblackberry.com
13:08 (2 uren geleden)
aan mij

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw Playbook tablet bestelling <SBBNLXXXXXXXX> via ShopBlacKBerry.com. Bij het controleren van uw bestelling gegevens, hebben wij geconstateerd dat een PlayBook exclusieve promotie code (Playbook promo 150 Display") onjuist was toegepast op een van de PlayBook tablets in uw winkel mandje. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemaak, maar helaas kunnen wij uw bestelling niet verwerken.

Wij hopen dat u nog steeds geinteresseerd bent in het plaatsen van een bestelling op ShopBlackBerry.com. Als dank voor uw nieuwe order bieden wij een gratis Zip Sleeve aan (BlackBerry PlayBook Neoprene Sleeve, Sky Blue).

Gelieve de volgende code in te vullen wanneer u een nieuwe order plaatst: <PBFreeSleeveXXX
>

Wij zien u graag weer terug als een klant van ShopBlackBerry.com.

Uw klantennummer is XXXXXX
Gelieve case #XXXXX te gebruiken wanneer u verdere vragen heeft.

Heeft u meer hulp nodig, raadpleeg dan onze website http://www.shopblackberry...iesnl/cgi-bin/go.cgi/help of neem contact op met onze klantenservice op +31 (0) 202061633.

Wilt u er zeker van zijn dat alle eerdere correspondentie is bijgevoegd wanneer u antwoordt op deze email.

Met vriendelijke groet,

Paul D., at ShopBlackberry.com support

www.shopblackberry.com
-----------------------
Order SBBNLXXXXXXX - cancelled
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb helemaal geen vraag gesteld maar mijn bestelling is dus geannuleerd...en ik mag in plaats van een screenprotector een sleeve uitkiezen als ik een Playbook bestel... 8)7 ;w

BB...wat een 'bedrijf'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Mandera schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:10:
Ik heb direct 1 dag na die fout in de site naar RIM gebeld, kreeg een keurig NL sprekende man aan de telefoon die gelijk mijn order heeft gecanceld. Geen vuiltje aan de lucht. Van waar ineens al die boze reacties hier? Verwacht men nu echt dat we weet ik hoeveel compensatie krijgen??

Nederland weer op zijn best....
Omdat er meerdere malen contact is gezocht met RIM, waar gewoon geen gehoor aan gegeven werd of omdat er dingen werden geroepen als... we are still processing etc etc etc. Daar zit het hem in. Ik denk niet dat ook maar iemand verwacht had die tablet voor 19, 69 of 119 ook daadwerkelijk geleverd te krijgen. Maar de manier waarop RIM hier mee om is gegaan is echt om te huilen!
Echter zit ik nu ook even op de Rabobank te koekeloeren en ik kan met creditcard overzicht niet meer zien?

Krijg de melding "Momenteel kunnen uw creditcard gegevens niet getoond worden, probeert u het later nog eens." te zien. Moet ik me zorgen gaan maken?
Misschien even de Rabo bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440398

Hehe blackberry reageert eindelijk op mijn verkeerde bestelling en verrassend genoeg proberen ze de fout te compenseren met een gratis Zip Sleeve.

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw Playbook tablet bestelling SBBNL81641956722 via ShopBlacKBerry.com. Bij het controleren van uw bestelling gegevens, hebben wij geconstateerd dat een PlayBook exclusieve promotie code (Playbook promo 150 Display") onjuist was toegepast op een van de PlayBook tablets in uw winkel mandje. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemaak, maar helaas kunnen wij uw bestelling niet verwerken.

Wij hopen dat u nog steeds geinteresseerd bent in het plaatsen van een bestelling op ShopBlackBerry.com. Als dank voor uw nieuwe order bieden wij een gratis Zip Sleeve aan (BlackBerry PlayBook Neoprene Sleeve, Sky Blue).

Gelieve de volgende code in te vullen wanneer u een nieuwe order plaatst: XXXXXXXXXXXXXX

Wij zien u graag weer terug als een klant van ShopBlackBerry.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
triest en teleurstellend.

ONGEMAAK

mijn bericht is idem met 2x een andere code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
stel he..
je gaat naar een site waar met grote letters 380 euro korting staat.. dan verwacht je toch gewoon die tab geleverd word? 380 euro korting op een 400 euro tablet is 20 euro. komt mij niet over als een foutje op de site hoor. en dan ook nog eens 9 dagen helemaal geen reactie van hun uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440398

saveljos schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:29:
stel he..
je gaat naar een site waar met grote letters 380 euro korting staat.. dan verwacht je toch gewoon die tab geleverd word? 380 euro korting op een 400 euro tablet is 20 euro. komt mij niet over als een foutje op de site hoor. en dan ook nog eens 9 dagen helemaal geen reactie van hun uit krijgen.
Ja maar ze maken het wel goed met een gratis hoesje. Alleen de code werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07 13:38
Vorige week ook een Playbook besteld via de RIM shop voor 70,-- euro, maar ook bij bol.com (5-1-2012).
De snellader en een sleeve kwamen eergisteren binnen van bol.com.
De Playbook 16GB is vandaag door bol.com verstuurd.

Van de RIM shop verder nog geen enkele reactie gehad, valt mij persoonlijk toch wel tegen.
Had zeker niet verwacht om voor 70,-- euro een Playbook geleverd te krijgen, stond verder overal duidelijk 249,-- euro voor de 32GB versie op de site. Maar om dan zo lang geen enkele reactie te geven vind ik geen stijl. :(

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:28
The Otherside schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Omdat er meerdere malen contact is gezocht met RIM, waar gewoon geen gehoor aan gegeven werd of omdat er dingen werden geroepen als... we are still processing etc etc etc. Daar zit het hem in. Ik denk niet dat ook maar iemand verwacht had die tablet voor 19, 69 of 119 ook daadwerkelijk geleverd te krijgen. Maar de manier waarop RIM hier mee om is gegaan is echt om te huilen!

[...]

Misschien even de Rabo bellen?
Oke, dat laatste wist ik niet, jammer dat RIM het zo gaar afhandelt.

Net ff Rabo gebeld, zijn schijnbaar het systeem aan het updaten, binnen een uurtje zou het weer moeten werken. Was al even bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ook net het annuleringsmailtje gekregen. Ze zullen die vandaag wel naar iedereen sturen die een goedkope PlayBook heeft besteld. Zit me nog te bezinnen op een reactie, want hoe zit dit afhandelen is wel heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
ik zelf heb gewoon gezegd dat ik geen promo gebruikt heb, en dat ik niets gevraagd had. ook bijgezegd dat ik tablet nog steeds binnen 5 dagen (dus 14 dagen totaal) nog steeds verwacht.

wss gaat het niets uitmaken, maar meer weet ik ook niet te zeggen.

die hier onder is een stuk beter.. stuur ze nog wel een mailtje.

[ Voor 11% gewijzigd door saveljos op 13-01-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemiddag,

Ik kan uiteraard niet akkoord gaan met uw voorstel op mijn bestelling van een 64gb Playbook ad 120 euro af te kopen met een gratis zipsleeve bij een eventuele nieuwe bestelling. hiervoor heb ik de volgende redenen:

-Gezien de vele prijsschommelingen/akties/aanbiedingen voor de Blackberry en gezien het recent dumpen van bijv de HP touchpad voor 99 dollar, mocht ik er vanuit gaan dat 119,00 een reeele prijs is.
-Uw bedrijf heeft gedurende 9 dagen niet gereageerd op mijn mailtjes om opheldering en ook niet teruggebeld terwijl u dit afgelopen maandag hebt beloofd.
-Uw bedrijf had deze fout binnen 48 uur kunnen rechtzetten middels een simpel excuus mailtje. Na 9 dagen geldt volgens mij het gezegde ' wie zwijgt stemt toe' wel.
-Uw compensatie aanbod staat niet in verhouding tot de door uw bedrijf gemaakte fouten en het niet communiceren.
-de Playbook wordt standaard al met een neoprene hoesje geleverd. WAt moet de koper met 2 hoesjes? Een tegoedbon had een beter aanbod geweest.

Concluderend kan ik u alleen maar verzoeken uw verplichting na te komen en de bestelde playbook zo spoedig mogelijk te leveren.

Hoogachtend,

.H

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 13-01-2012 17:22 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
RoD, is dit overigens al een update waard op de FP? Ziet er niet naar uit dat RIM je uberhaupt een antwoord gaat sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Morbid2002 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:03:
RoD, is dit overigens al een update waard op de FP? Ziet er niet naar uit dat RIM je uberhaupt een antwoord gaat sturen....
Ik heb toevallig net precies hetzelfde vernomen van RIM als wat hier nu in de excuusmailtjes wordt vermeld. Schiet dus niet echt op zo. Of het een update waard is, dat wordt intern overlegd. Ik reageer zelf nu hier als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Heb nog geen mail ontvangen. Zal dan wel niet al te lang meer duren. Ach well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorde liefhebbers dan maar een tipje voor het ongemak.... We gaan natuurlijk die BB shop niet meer spekken voor 44 euri
http://www.amazon.co.uk/B...rd_r=02WNBHHZ8V02TN61Z5CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouldream
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06-2012
probeer op de e-mail van bb rustig en met de juiste argumenten te reageren.

Zij geven aan dat de promotiecode niet ingevuld was. Deze was ook niet verplicht! Dus in eerste instantie vragen naar de reden hiervan Dit moet door hun beter toegelicht worden.

Uit de e-mail blijkt verder dat er met het aanbod en aanvaarding en vervolgens van de bevestigings e-mail niets mis is. Verder word ook niets over de cc gezegd, hier hoef je het dus ook niet over te hebben.

Ik zou persoonlijk blijven gaan voor navordering. Reageren ze hier niet binnen een week op. Stuur dan een brief liefst aangetekend waarin je ze in gebreke (verzuim) stelt. Daarna kun je altijd nog een dagvaardiging sturen.

zet in jullie reactie geen onzin verhalen waar niemand op zit te wachten. Laat bb maar uitleggen wat ze bedoelen met het ontbreken van de promotiecode.

cuc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt me net op dat de order waarop ik vanmiddag die mail heb ontvangen (nog) niet gecancelled is. De order, van 3 januari, is deze week wel geannuleerd, maar daar werd in deze mail niet aan gerefereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 17:10
Het blijft een zooitje daar, heb de neorprene sleeve mail ook gehad.
Sta de mensen nou eerst eens normaal te woord voordat je gaat vragen om een nieuwe order.
Daarop toch maar een duidelijke reactie gegeven met als slot stuk:

Of ik nog iets wil bestellen bij jullie, die vraag kunnen jullie inmiddels zelf wel beantwoorden.
Een zakelijk ingesteld ICT merk als RIM zou zich diep moeten schamen voor dergelijke wanorde en non-communicatie. Ik heb nog een klacht naar de US helpdesk gestuurd met vragen hoe dit in godsnaam mogelijk is.

Een andere order:XXXXXXXX hoort verder ook weer niks behalve dat ongefundeerde high risk verhaal. Een andere kennis, exact hetzelfde, gewoon high risk verklaren en de mensen met vragen laten zitten. CC bedrijven en banken zullen deze werkwijze ook wel prettig vinden als ze de mensen aan de tel. krijgen.

Het enige wat mensen willen is dat er een eenduidige verklaring komt, stop met die onzin verhalen.
Zet iets op uw site en zorg nou eindelijk dat die prijzen in de winkelmand overeenkomen met hetgeen geadverteerd wordt. Nogmaals de 16GB voldoet daar dus WEDEROM niet aan.

Vraag mij af of er nog een reactie gaat komen, maar gezien de huidge wijze van communicatie kan dat nooit een sluitend verhaal zijn. De organisatie is er gewoon niet op ingericht om de mensen eerlijk en open te woord te staan. Beschamend voor een Brand dat zich zakelijk profileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs Tatiana bemoeit zich ermee....en doet ook net of ze gek ik is....maar het kan ook aan mijn steenkolen engels liggen hoor :?

While looking at your order information it shows the reason as to why your order didn't process is due to the address information being in an incorrect format. If you are wanting to place a new order online with the correct billing and shipping you are able to do so.

Thank you,

TaTiana G.
Order Support
ShopBlMessage History

Message History
-----Original Message-----
Sent: Friday , January 13, 2012 12:13 pm CST (GMT-06:00)
Subject: Re:

Hello,

Earlier today i received the message below, after 9 days of silence, in dutch from Blackberry shop netherlands in which they state in short that are not willing to ship my order.
in this mail they state that i filled in a wrong promocode which is not true. There was no promo code requiered.
Also they suggest giving my a promo code for a free neoprene case with my next order which i refused because playbook already comes with case and the offer doesnt reflect in any way th cancellation of my order.

Concluding i don't accept cancellation for this order and Rim obliged in shipping it to me. I did my part, paying the order, now it's your turn.

Waiting for your reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Laatst online: 24-06 13:40
Anoniem: 440041 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:01:
Goedemiddag,

Ik kan uiteraard niet akkoord gaan met uw voorstel op mijn bestelling van een 64gb Playbook ad 120 euro af te kopen met een gratis zipsleeve bij een eventuele nieuwe bestelling. hiervoor heb ik de volgende redenen:

-Gezien de vele prijsschommelingen/akties/aanbiedingen voor de Blackberry en gezien het recent dumpen van bijv de HP touchpad voor 99 dollar, mocht ik er vanuit gaan dat 119,00 een reeele prijs is.
-Uw bedrijf heeft gedurende 9 dagen niet gereageerd op mijn mailtjes om opheldering en ook niet teruggebeld terwijl u dit afgelopen maandag hebt beloofd.
-Uw bedrijf had deze fout binnen 48 uur kunnen rechtzetten middels een simpel excuus mailtje. Na 9 dagen geldt volgens mij het gezegde ' wie zwijgt stemt toe' wel.
-Uw compensatie aanbod staat niet in verhouding tot de door uw bedrijf gemaakte fouten en het niet communiceren.
-de Playbook wordt standaard al met een neoprene hoesje geleverd. WAt moet de koper met 2 hoesjes? Een tegoedbon had een beter aanbod geweest.

Concluderend kan ik u alleen maar verzoeken uw verplichting na te komen en de bestelde playbook zo spoedig mogelijk te leveren.

Hoogachtend,

.H
Ik heb precies dezelfde mail ontvangen en heb jouw brief als basis gebruikt voor mijn reactie. Bedankt voor de voorzet ;)
Wel heb ik een paar aanpassingen gedaan:

Goedendag,

- Ik heb nog nooit van de promocode gehoord die uw aankaart en heb de bestelling volgens de gangbare manier via de website gedaan, zonder vreemde acties uit te halen. Als er al sprake is van "onjuiste toepassing", dan komt dat door de manier waarop uw eigen website was ingericht.
- Gezien de vele prijsschommelingen/akties/aanbiedingen voor de Blackberry en gezien het recent dumpen van bijv de HP touchpad voor 99 dollar, mocht ik er vanuit gaan dat 119,00 een reeele prijs is.
-de Playbook wordt standaard al met een neoprene hoesje geleverd. Wat moet de koper met 2 hoesjes? Een tegoedbon had een beter aanbod geweest.

Concluderend kan ik u alleen maar verzoeken uw verplichting na te komen en de bestelde playbook zo spoedig mogelijk te leveren. Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
link burgerlijk wetboek wat volgens mij op dit van toepassing is: http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel46f

zie ook Artikel 6.

mijn antwoord naar blackberry:

Beste Paul D,

Dit is onacceptabel. Ik snap dat jullie een fout gemaakt hebben en daar de nodige maatregelen voor genomen hebben. Om die reden ben ik akkoord gegaan met de annulering van mijn tweede order van afgelopen maandag.

Nu, 9 dagen later wordt mijn initiële order ook geannuleerd. Wettelijk gezien is uw termijn verstreken waarna u de order kunt annuleren door een dergelijke fout en ik verzoek u daarom vriendelijk alsnog mij de Playbook 32 GB te leveren.

In afwachting van uw levering verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Anoniem: 440041 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 07:20:

While looking at your order information it shows the reason as to why your order didn't process is due to the address information being in an incorrect format. If you are wanting to place a new order online with the correct billing and shipping you are able to do so.
Dan denk je dat het dieptepunt is bereikt maar komen ze weer gewoon met een ander verhaal.
Een verhaal waarvan je direct al ziet dat er interne chaos heerst.

Mocht dat het geval zijn, dat er iets met adressering niet correct is, dat neem je contact op met de klant en vraagt/bevestigd de adressering, kortom ook hierin zie ik geen sluitend verhaal oftewel er komt nog steeds poep via de mail.

Het zijn losse floders waarbij het zelfs lijkt dat de servicemedewerkers er zelf maar iets op moeten verzinnen. Zou er een 'cancel-the-order-with-the-following-BS-list' zijn? En wederom direct om een nieuwe order vragen.
welke varianten hebben we nu:

- High risk transaction
- Adressering in verkeerde format
- promo code probleem
- mensen die nog helemaal geen reactie hebben gehad
- mensen die on hold staan omdat het 'uitgezocht' moet worden

Daarbij zijn de voorwaarden nog steeds offline https://nl.shopblackberry.com/Show/TermsAndConditions
Daarmee rekken zij de koop op afstand juridisch op naar 3 maanden, dus mocht je hem retour willen sturen.
Hierover is jurispridentie genoeg, but to keep it simple:
http://www.deombudsman.nl...chten/wet-koop-op-afstand

Voldoet de verkoper niet aan alle inlichtingenverplichtingen (zie Recht op informatie), dan heeft u 3 maanden de tijd om uw aanschaf te herroepen. De wet is streng op dit punt: ook als de verkoper maar één verplichting vergeet, wordt uw herroepingsrecht meteen 3 maanden!

Edit: De 16GB PB komt nu wel weer voor 299,- in je winkelmand, of dat op aangeven is geweest of een eigen initiatief zal niemand weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 14-01-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
Double-X-L schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Dan denk je dat het dieptepunt is bereikt maar komen ze weer gewoon met een ander verhaal.
Een verhaal waarvan je direct al ziet dat er interne chaos heerst.
Daarbij komt nog dat ik vrijdag 2 x keer gebeld heb, en uiteindelijk te horen kreeg dat ik maandag maar moest terugbellen, dan was de manager Jack/Jacques weer bereikbaar (was vrijdag vrij (voorbedachte rade, zag tijdens de stilte de storm al aankomen? O-) ). Deze persoon gaf mij woensdag ook aan de telefoon door dat er vrijdag een antwoord ging komen.
Jack/Jacques gaat over het Nederlandse gedeelte. Het enigste wat ik kreeg te horen was reply by mail. Op mijn vraag waarom er geen reactie per mail komt na 4 dagen, krijg ik ook alleen maar, send email.

Mijn inziens heeft Jack/Jacques maandag wat te doen als hij gaat beginnen, en van mij kan hij in ieder geval een telefoontje verwachten.

Mijn idee is dat de helpdesk gewoon standaard antwoorden aanklikt, om maar een reply te geven, en hopend op dat klanten niet meer reageren, zodat ze er vanaf zijn.

Teleurstellend dat er op deze manier gecommuniceerd wordt met Nederlandse klanten, en dat er gewoon niet eerlijk wordt toegegeven dat er een GROVE fout is gemaakt, en dat dit netjes opgelost gaat worden, en niet met een Sleeve.

[ Voor 5% gewijzigd door Jamesman op 14-01-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Jamesman schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:07:
[...]

Daarbij komt nog dat ik vrijdag 2 x keer gebeld heb, en uiteindelijk te horen kreeg dat ik maandag maar moest terugbellen, dan was de manager Jack/Jacques weer bereikbaar (was vrijdag vrij (voorbedachte rade?:) )
Jack/Jacques gaat over het Nederlandse gedeelte. Het enigste wat ik kreeg te horen was reply by mail. Op mijn vraag waarom er geen reactie per mail komt na 4 dagen, krijg ik ook alleen maar, send email.

Mijn inziens heeft Jack/Jacques maandag wat te doen als hij gaat beginnen, en van mij kan hij in ieder geval een telefoontje verwachten.

Mijn idee is dat de helpdesk gewoon standaard antwoorden aanklikt, om maar een reply te geven, en hopend op dat klanten niet meer reageren, zodat ze er vanaf zijn.

Teleurstellend dat er op deze manier gecommuniceerd wordt met Nederlandse klanten, en dat er gewoon niet eerlijk wordt toegegeven dat er een GROVE fout is gemaakt, en dat dit netjes opgelost gaat worden, en niet met een Sleeve.
Als je gaat bellen heb je de grootste kans op:
- Wij gaan dit uitzoeken maar dit gaat via de US dus daarover zullenn wij u terug moeten bellen.
- 1 van de reeds gepasseerde verhalen waar uitdrukkelijk naar boven komt dat RIM hier niks aan kon doen.

Het terugbellen gaat niet gebeuren kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Anders moet je ff vragen of je zelf een verhaal mag kiezen uit de reeds gepubliceerde van dit topic.
Of ze moeten er even een automatisch menu van maken.

- Toets 1 voor goedkoop excuus 1 incl CC blokkades
- Toets 2 voor goedkoop excuus 2 excl CC blokkades
- Toets 3 voor vreemd excuus 1 met adres problemen
- Toets 4 voor vreemd excuus 2 met coupon problemen
- Toets 5 voor een grondig onderzoek naar uw persoonlijke geval waarbij wij u uiteraard NIET terug zullen bellen. Hierin vragen wij u wel om uw tel. nr achter te laten zodat het oprecht LIJKT.
- Toets 6 om het nu al op te geven
- Toets 7 om de juiste persoon aan de lijn te krijgen die NIET aanwezig zal zijn.
- Toets 8 om gewoon een lekker wachtmuziekje te horen terwijl u 1 van de andere opties overweegt.
- Toets 9 om terug te gaan naar het vorige menu, de verbinding zal dan uiteraard worden verbroken.

Voordeel hiervan is dat je zelf gekozen hebt om iets aan te horen waarvan de omschrijving al te kennen geeft wat je te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb zelf een stevige mail vol ongenoegen verstuurd naar RIM. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Levering ben ik nooit van uit gegaan, maar dit is wel echt de laatste keer dat ik ooit iets in die winkel ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 20:06
Ik heb nog steeds geen cancelmail van BB gehad, ook nog geen reply op m'n mail van woensdag wanneer ik de levering kan verwachten. Gelukkig is m'n cc ook noet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:23
Heb dezelfde annuleringsmail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Oh mijn god, wat is dit een PR nachtmerrie voor BB. Als ze nou gewoon hadden gezegd dat het een fout in de software was, en dat ze niet hoeven te leveren omdat er in geval van fouten geen rechten aan ontleend kunnen worden waren ze overal van af geweest.

Nu zijn ze gewoon creatief bezig excuses te verzinnen. De medewerkers daar zitten je gewoon keihard voor te liegen. Die gasten weten natuurlijk precies wat er aan de hand is, en toch komen ze met die couponcode, en verkeerd adres bullshit op de proppen.

Als iemand straks googlet op 'blackberry betrouwbaarheid' komt dit topic naar voren. Stevige imagoschade. En dat alleen maar omdat er een aantal incompetente/onbetrouwbare/leugenachtige mensen bij die helpdesk zitten. Het product zelf is perfect. Daar kan ik als techneut echt heel verdrietig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ik heb vorige week woensdag 4-1-2012 een bestelling geplaatst in de RIM shop.
Afgelopen maandag een mailtje naar de klantenservice met de vraag waar mijn bestelling blijft en diezelfde dag nog bericht terug: mijn bestelling zou gewoon geleverd worden en ik moest afwachten totdat ik een notificatiemailtje zou krijgen wanneer het verzonden was.
Woensdag nog steeds geen mailtje ontvangen terwijl ik zag dat andere mensen hun PB gewoon binnen een dag of twee geleverd kregen. Vervolgens heb ik ze weer een mailtje gestuurd waarin ik mijn zorgen heb geuit en netjes om opheldering heb gevraagd.
Vrijdag nog steeds geen reactie en wederom een mailtje gestuurd.

Tot op heden wacht ik dus op een tweede reactie. Intussen is de status niet veranderd en staat nog steeds op "received".

Dit is dus op z'n zachtst gezegd niet erg netjes en indien mijn bestelling zonder enig pardon wordt geannuleerd, ga ik daar niet zonder slag of stoot mee akkoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Snoop op 15-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 15:47
Misschien een stomme fout van RIM, maar bekijk het eens van hun kant: De bestellers die op hun strepen gaan staan krijg je nooit tevreden. En je kon er vanuit gaan dat deze aanbieding een foutje was.

En voor hen die niet op willen geven: misschien anders de Basta methode daar maar eens toepassen (zoek maar eens bij YouTube op "Basta Mobistar" en geniet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Ik heb nog geen mail gehad, ook geen reactie op mijn mail naar Blackberry toe, maar eerlijk gezegd ik begin hier een beetje moe van te worden. Die playbook gaat toch niet geleverd worden (wat natuurlijk niet zo gek is), en eigenlijk hoef ik dat ding ook niet meer.

Een bedrijf wat zo met haar klanten om gaat verdient het niet in mijn ogen om ook nog maar 1 cent van mij te ontvangen. Ook al is het een Playbook van 150 euro mocht het al zover komen. De smartphones vond ik al niks van ze, de playbook vond ik een goed product maar mij zijn ze kwijt als klant... for life, ook al is dat slechts een druppel op de gloeiende.

---

Edit: Zojuist de bekende mail binnen gehad van BlackBerry met daarin de annulering en de promocode display 150 weet ik het... de bekende zipsleeve etc etc van Jack. Ze steken die sleeve maar ergens waar de zon niet schijnt. Ik ga er niet meer achteraan ze zoeken het maar uit. Nooit meer BlackBerry/RIM voor mij!

[ Voor 20% gewijzigd door The Otherside op 16-01-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Nou poeh poeh. Vandaag op mijn resterende twee orders een mail gehad. In antwoord op uw vraag..... Ik heb nooit een vraag gestuurd!! En yeuh ook een aanbod voor een dubbele gratis sleeve. Zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Hier inmiddels ook.......
Ik denk dat ze nu iedereen wel zo'n zelfde mailtje hebben gestuurd.
Er gaat van mij uit in ieder geval nog wel een mailtje hun kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yay, ik heb ook mail van Jack. En ook ik heb me vergist in de couponcode volgens de mail. Maar, ik krijg wel een mooie zip sleeve bij mijn volgende bestelling. In tegenstelling tot de meesten hier ga ik er verder geen werk van maken. Het is nietvdat ik ergens recht op heb voor mijn gevoel. Blijft wel knullig dat het zo lang duurt, en gewoon asociaal dat ze de fout bij de klant neerleggen. En idioot dat ze daarover gewoon glashard liegen ipv toegeven dat ze een fout hebben gemaakt.

Maar goed, ik zal volgende keer zorgvuldiger opletten dat ik wel de juiste couponcode invul... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ach ja, een mailtje terugsturen om je onvrede te uiten over de gang van zaken kost niet zoveel moeite.

Ik heb trouwens nog nooit Blackberry spul in mijn bezit gehad en dat heeft natuurlijk een reden. De telefoons zijn sowieso waardeloos en zou ik al nooit aanschaffen. De Playbook is een leuke gadget, maar ook niet meer dan dat. Zelfs met de korting die nu gegeven wordt, vind ik het teveel geld voor wat je ervoor terug krijgt. Voor de prijzen die er stonden toen ik bestelde (70 euro voor 32 gb en 120 euro voor 64 gb) had ik er wel eentje willen kopen, maar 300 euro vind ik erg veel geld voor een dergelijk apparaat dat al vrij oud is. Had er dan 100 150 en 200 van gemaakt ofzo.
Maargoed, de service is natuurlijk abominabel slecht. Ik zou er niet gauw meer iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
volgens mij is de 2de wave credit card blokeringen aan de gang. die van ons pap is nu iig geblokeerd. ging om order van 3 stuks van elke grote. verder heb ik ook die mail gekregen op de zogenaamde gestelde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
saveljos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:30:
volgens mij is de 2de wave credit card blokeringen aan de gang. die van ons pap is nu iig geblokeerd. ging om order van 3 stuks van elke grote. verder heb ik ook die mail gekregen op de zogenaamde gestelde vraag.
Just to be sure, je vader heeft niet onlangs andere aankopen gedaan die dit kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
RoD schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:01:
[...]

Just to be sure, je vader heeft niet onlangs andere aankopen gedaan die dit kunnen verklaren?
hij heeft verder niets gekocht na die playbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Ondanks dat ik er eigenlijk klaar mee was heb ik toch even mijn beklag gedaan bij RIM:
Geachte L.S.

Laat ik direct maar met de deur in huis vallen, ik ben zeer teleurgesteld in RIM als vooraanstaand elektronica concern. De manier hoe er met deze situatie is omgesprongen is ronduit respectloos en komt zeer amateuristisch over.

Dat een order geannuleerd wordt omdat er iets fout is gegaan in het bestelproces is tot daar aan toe, en daar kan ik zelfs begrip voor opbrengen. Maar waar bij mij de schoen wringt is dat dit 13 dagen op zich heeft laten wachten, in die tussentijd is er geen enkel woord gerept over mijn bestelling. Terwijl een leverancier (verkopende partij) de verantwoordelijkheid heeft, bij fouten in het bestelproces, dit zo snel mogelijk kenbaar te maken.

Vervolgens krijg ik dan gisteren de onderstaande mail waarin word beweerd dat ik een foutieve promocode heb toegepast op mijn bestelling. Het geen dat ik niet heb gedaan, daarbij krijg ik sterk het gevoel dat de schuld in mijn schoenen wordt geschoven! Daarbij vind ik de compensatie van een gratis sleeve zeer mager, mede omdat de playbook al geleverd wordt met een sleeve.

Tot slot wil ik u er op attenderen dat ik niet de enige ben met deze negatieve ervaring met RIM, zoals ik u in mijn eerdere mail aangaf is er recent een artikel op tweakers.net verschenen over vermeende creditcard blokkeringen en mensen die in de zelfde situatie als ik terecht zijn gekomen allen met het zelfde excuus "de foutief toegepaste promo 150 Display" wat dat dan ook mag zijn. Ook tegenover tweakers.net heeft RIM niet gereageerd. (link naar het artikel: nieuws: Creditcards blijken geblokkeerd na bestellen BlackBerry-tablet)

Nogmaals mijn teleurstelling is zeer groot, ik had van een bedrijf als RIM meer service en een betere communicatie verwacht.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier inmiddels ook op alle orders het bekende mailtje ontvangen. Verder geen reacties meer van Amerika of NL ontvangen op mijn mails. Ze zwijgen je verder gewoon dood.

Status van de bestellingen is nog wel ongewijzigd:
04/01/2012 SBBNL82648 Received 89,03 € Bestelling bekijken
04/01/2012 SBBNL826468 Received 70,00 € Bestelling bekijken
04/01/2012 SBBNL826442 Received 120,00 € Bestelling bekijken
03/01/2012 SBBNL826077 Cancelled 0,00 € Bestelling bekijken

Ik ben normaal wel een volhouder, maar als ze helemaal niet reageren dan valt er ook niet over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Yep, wordt hier ook doodgezwegen. Heb niet de illusie dat ze nog gaan reageren. Gelukkig gaat het nergens om, maar dit soort praktijken zijn toch wel echt heel, heel slecht. Goed les voor de toekomst in ieder geval. Bij RIM moet je zo ver mogelijk wegblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update for Case #230*** - "none of my orders are processed...waiting for 13 days now"

Hello,

Your orders were made on 1/04/12. They are currently pending approval. Once they are approved, they will be shipped. Once shipped, it will take 5-7 business days until they are delivered. I apologize for the wait.

Thank you,

Christopher C.

Order Support
ShopBlackberry.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

lol. Gaat goed daar bij RIM. Pending approval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb echt te veel tijd over >:)

mail aan de helpdesk ivm de nog niet verwerkte orders....14 days and counting...still status received!
Hi,

I already got all standard excuses from your company...when are you really gonna send this out?
Please make sure to use a new excuse
Some of the excuses you already used:
-your order is pending approval
-your address details don't match your creditcard
-you will receive your order within 5-7 business days
-your order did not process correctly, please call our helpdesk.  when i call the dutch helpdesk they promiss to call back but they won't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha dit excuus was ik nog vergeten dus gooien ze die er maar tegenaan

e apologize for the inconvenience. However, all 3 of your orders are still 'Pending Approval'. Please continue to work with the Dutch helpdesk. Otherwise, you may speed up your order's process by using one of the following options:

We offer different payment options to customers that have had their orders cancelled due to being flagged as high risk. If you are going to be sending a wire transfer please email (reply to the original request for transfer email) the transfer reference number from your bank, the date it was sent, the total amount of transfer and the product it’s for (original order number). You may also call in and provide this information. Please allow 2-3 business days for funds to be cleared before order is reinstated.

Wire transfer:

Swift Code: SVRN US 33
ABA # 011075150
Address: Sovereign Bank
1125 Berkshire Blvd
Wyomissing PA. 19610
Account Number: 38504822545
The checks should be mailed to:
Globalware Solutions
200 Ward Hill
Attn: Finance
Haverhill, MA 01835

Thank you,

Donald P.
Order Support
ShopBlackberry.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

Wat ik raar vindt is dat op dit moment alle playbooks worden aangeboden voor €299,-

De 16GB is even duur als de 64GB.. Kan ik hier van uit gaan?

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja, maar dat heeft verder niets met dit topic te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk aan, toch nog een mailtje gekregen.
Wij waarderen uw recente bestelling op onze webstore nl.shopblackberry.com.

Zoals eerder medegedeeld, hebben wij helaas uw bestelling moeten annuleren vanwege een fout op onze webstore. Door de fout toonde de webstore een prijs die wezenlijk lager was dan de geoffreerde prijs, en die onmogelijk kon worden aangemerkt als de bedoelde verkoopprijs.

Volgens wettelijke bepalingen hebben wij als verkoper een zekere vrijheid in het oplossen van een dergelijk probleem. Het annuleren van de bestelling is een van de toegestane mogelijkheden, en dit is wat wij besloten hebben te doen. De initiële bevestigingse-mail die u ontving van ons is een notificatie dat wij uw bestelling hebben ontvangen, het is geen acceptatie van de bestelling.

Als een gebaar van goede trouw voor deze miscommunicatie willen wij u het volgende aanbieden:

Wij bieden u aan alsnog een Playbook aan te schaffen tegen de correcte prijs ten tijde van de door u geplaatste bestelling (Euro 199,- voor de 16GB versie; Euro 249,- voor 32GB versie en Euro 299,- voor de 64GB versie) en u krijgt daarbij een gratis Playbook Sleeve.

Wanneer u hiermee instemt, stuurt u deze e-mail terug naar onze klantenservice met uw akkoord, en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent. Onze klantenservice belt u dan vanaf maandag 23 januari a.s. op om een bestelling voor u te plaatsen.

Wij bieden nogmaals onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.

Deze aanbieding is geldig tot en met 7 Februari. Indien u niet wenst in te gaan op deze aanbieding beschouwen wij deze zaak als gesloten.
Oftewel, ze roepen weer precies hetzelfde, en geven dezelfde loze sleeve. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het mailtje nu ook 2x.. Dit is wat mij betreft de reactie zoals ze het meteen al hadden moeten sturen. In principe bieden ze nu nog niets bijzonders aan want voor 199 had ik m toen ook kunnen kopen...heb m voor 189 via Staples...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 19-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Heb t mailtje ook gekregen. Van mij mogen ze die playbooks in hun r**t stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snoop schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:30:
Heb t mailtje ook gekregen. Van mij mogen ze die playbooks in hun r**t stoppen.
Of in de gratis sleeve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 12:31
RoD schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:46:
Kijk aan, toch nog een mailtje gekregen.

[...]

Oftewel, ze roepen weer precies hetzelfde, en geven dezelfde loze sleeve. :')
Ik vraag me wel af of het klopt, wat ze zeggen over de bevestiging van de overeenkomst, namelijk volgens de wet is een overeenkomst het volgende: 'Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.' (6:217 lid 1 Burgelijk Wetboek) (ik weet niet zeker of dit van toepassing is op internetaankopen). Aangezien het aanbod op de webshop stond en wij daarmee akkoord zijn gegaan, lijkt mij dat dit een rechtsgeldige overeenkomst is.

Ook vraag ik mij af volgens welke wettelijke bepalingen zij het recht hebben om deze bestelling te annuleren, want ten tijde van de bestelling waren de Algemene Voorwaarden op de site niet bereikbaar en dus ook niet van toepassing op deze bestelling. Hierdoor kunnen wij volgens mij van de meest gunstige situatie uitgaan. Ook vind ik dat €119,- voor de 64GB versie een realistische prijs voor het product is, omdat er veel in het nieuws is geweest dat RIM de apparaten afprijsde vanwege de geringe belangstelling en dat ze er graag vanaf willen. Zo is het de afgelopen maanden vaker voorgekomen dat tablets voor dumpprijzen werden verkocht, voorbeelden zijn de HP Touchpad voor $100 USD en recentelijk nog The Phone House met een Windows 7 tablet voor €119,-. Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Idem zelfde mailtje, wie er moeite nog in wil steken be my guest. Ik hou het voor gezien. Ben inmiddels voorzien van een andere tablet (niet van RIM) en heb ook verder geen interesse meer in de Playbook of welk ander product afkomstig uit de stal van RIM.

De mail die ze vandaag hebben gestuurd, die hadden ze 15 dagen geleden moeten sturen... dan was er niks aan de hand geweest. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jojo bedankt voor de voorzet, ik ga nog ff door:

SOMMATIE

Geache heer, mevrouw,

Volgens de wet is een overeenkomst het volgende: 'Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.' (6:217 lid 1 Burgelijk Wetboek).
 Aangezien het aanbod op de webshop stond en ik daarmee akkoord ben gegaan, lijkt mij dat dit een rechtsgeldige overeenkomst is.

Ook vraag ik mij af volgens welke wettelijke bepalingen u het recht denkt te hebben om deze bestelling te annuleren, want ten tijde van de bestelling waren de Algemene Voorwaarden en de helpfunctie op de site niet bereikbaar en dus ook niet van toepassing op deze bestelling. 

Verder vind ik dat, omdat er veel in het nieuws is geweest dat RIM de apparaten afprijsde vanwege de geringe belangstelling, ik er vanuit mocht gaan dat het hier een serieuze afprijzing bedroeg. 
Hetis het de afgelopen maanden vaker voorgekomen dat tablets voor dumpprijzen werden verkocht, voorbeelden zijn de HP Touchpad voor $100 USD en recentelijk nog The Phone House met een Windows 7 tablet voor €119,-

Als laatste wil ik u er op wijzen dat u ruim 12 dagen hebt gewacht met uw reactie en ik er daarom ook vanuit mocht gaan dat u de bestelling accepteerde.

Helaas kan ik, gezien het bovenstaande, niet ingaan op uw aanbod en verzoek u nogmaals dringend 4 orders per ommegaande uit te leveren.

Hoogachtend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, dat gaat wel ver zeg..

Ga je ze straks ook aanklagen? Lijkt me totaal kansloos, aangezien je ondanks hun f*ckups volgens mij geen poot hebt om op te staan. Hooguit krijg je ze voor de toen geadverteerde prijs.

Maar ja, IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Als een gebaar van goede trouw voor deze miscommunicatie willen wij u het volgende aanbieden:
Juist, dit zijn gewoon de normale prijzen. De 16 gb versie was laatst nog voor 199 euro uit de BB shop te verkrijgen en de 32 gb kost ook gewoon 249 euro bij Dixons. Hoe goed deze beste man ook wil doen laten blijken dat het om een gul gebaar gaat en dat ze toch nog enigszins mee willen werken aan het herstellen van hun fout, met de bovenstaande gegevens in het achterhoofd gaat dat natuurlijk nooit lukken op deze manier en zullen ze toch echt met een beter voorstel moeten komen.
Volgens wettelijke bepalingen hebben wij als verkoper een zekere vrijheid in het oplossen van een dergelijk probleem. Het annuleren van de bestelling is een van de toegestane mogelijkheden, en dit is wat wij besloten hebben te doen.
Dit is ook zo'n stukje dat alleen maar bestaat uit vaagheden. Tot hoever gaat deze "vrijheid"? Ik kan me voorstellen dat het 16 gb model voor 19 euro wel heel erg goedkoop is, maar een 32 model voor 69 euro of een 64 gb model voor 119 euro, is helemaal niet zo'n gekke prijs gezien de kortingen die andere fabrikanten geven op hun tablets. Er moet ergens een grens getrokken worden en nu doet RIM dat voor zichzelf, maar is dit wel terecht?

Ik vind dus dat eddepet71 groot gelijk heeft. Je mag best op je strepen gaan staan als klant zijnde. Zeker na hoe RIM hiermee omgaat. Het is te belachelijk voor woorden.

EDIT: hij hoeft alleen niet af te sluiten met "Hoogachtend". Zo erg hoef je niet tegen zo'n KS medewerkertje op te kijken hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Snoop op 19-01-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:41:
Wow, dat gaat wel ver zeg..

Ga je ze straks ook aanklagen? Lijkt me totaal kansloos, aangezien je ondanks hun f*ckups volgens mij geen poot hebt om op te staan. Hooguit krijg je ze voor de toen geadverteerde prijs.

Maar ja, IANAL
Als je het hele topic en de eerdere topics had gelezen gaat het maar om 1 ding....communicatie van RIM. 14 dagen lang verkopen ze onzin vanuit Amerika, reageren ze niet vanuit Nederland behalve met een tijdelijke blokkade van mijn creditcard, bestempelen ze mijn bestelling als high risk en als ze dan reageren durven ze eerst nog te stellen dat ik een verkeerde kortingscode gebruikt zou hebben.

In de tussentijd reageren ze niet op vragen van tweakers.net, verkopen ze onzin aan de telefoon en komen ze hyn belofte tot terugbellen tot 2 keer toe niet na.
Tja, en dan heb je wel wat tegengas verdiend.....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 20-01-2012 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
Jack belde me net terug.

Had een vergelijkbare mail gestuurd zoals Eddepet71,
reactie:

intern besproken met accountmanager, we blijven het voorstel.

Krijg het adres van de vestiging in Nederland, kan ik daar mijn beklag doen, maar voor RIM is de zaak gesloten.

teleurstellende afhandeling.
en voornamelijk ook qua communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
Zijn er meer mensen die GEEN cancel mailtje kregen? Mijn (ons paps) creditcard is wel geblokkeerd maar heb dus niet zo'n mailtje gekregen die ik wel verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Als ik inlog op de site dan zie ik dat mijn order gecancelled is. Ze hebben mijn mail nog steeds niet beantwoord. Belachelijk hoe RIM hier mee omgaat. Ondanks dat ik geen fan ben van Blackberry en ik ook nooit zo'n telefoon aan zou schaffen, was ik bereid een poging te wagen met hun Playbook: een apparaat waarmee ze eindelijk eens niet achter de feiten aan leken te lopen. Nu deze koop niet doorgaat, is Blackberry voor mij een gesloten boek voor nu en in de toekomst, die er voor hen overigens niet zo florisant uitziet. De service was echt van een bedroevend laag niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440041 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 06:37:
[...]

Als je het hele topic en de eerdere topics had gelezen gaat het maar om 1 ding....communicatie van RIM. 14 dagen lang verkopen ze onzin vanuit Amerika, reageren ze niet vanuit Nederland behalve met een tijdelijke blokkade van mijn creditcard, bestempelen ze mijn bestelling als high risk en als ze dan reageren durven ze eerst nog te stellen dat ik een verkeerde kortingscode gebruikt zou hebben.

In de tussentijd reageren ze niet op vragen van tweakers.net, verkopen ze onzin aan de telefoon en komen ze hyn belofte tot terugbellen tot 2 keer toe niet na.
Tja, en dan heb je wel wat tegengas verdiend.....
Ik weet precies wat er allemaal aan de hand is, heb zelf ook zon tablet besteld, en in dit topic mijn mening gegeven over de gebrekkige communicatie van RIM.

Wat ik niet begrijp is dat jullie dat kennelijk ervaren als een soort opgebouwde rechten om iets toegestopt te krijgen. Iedereen wist dat het een fout was in de webshop. Nu blijkt dat RIM behalve slecht prijzen invoeren ook slecht kan communiceren. So what? Waarom zou je dan wel ineens recht hebben op een playbook voor next to nothing? Ik ben waarschijnlijk anders opgevoed ofzo, want ik kan gewoon die hele beredenering niet volgen.

Daarom vroeg ik me af of je van plan bent om ze aan te klagen als je geen pb krijgt voor die prijs. Want waarom zou je anders al die moeite erin steken? Wat probeer je te bereiken zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:35

AntiPasta

d1 m0z4rella

Snoop schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:08:
Als ik inlog op de site dan zie ik dat mijn order gecancelled is. Ze hebben mijn mail nog steeds niet beantwoord. Belachelijk hoe RIM hier mee omgaat. Ondanks dat ik geen fan ben van Blackberry en ik ook nooit zo'n telefoon aan zou schaffen, was ik bereid een poging te wagen met hun Playbook: een apparaat waarmee ze eindelijk eens niet achter de feiten aan leken te lopen. Nu deze koop niet doorgaat, is Blackberry voor mij een gesloten boek voor nu en in de toekomst, die er voor hen overigens niet zo florisant uitziet. De service was echt van een bedroevend laag niveau.
Omdat jij je overduidelijk abusievelijk goedkope apparaat niet krijgt? Haha, als je echt een "poging bereid was te wagen" kon je 'm ook voor de - overigens al erg verlaagde - normale prijs in de winkel kopen, toch?

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
AntiPasta schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:16:
[...]

Omdat jij je overduidelijk abusievelijk goedkope apparaat niet krijgt? Haha, als je echt een "poging bereid was te wagen" kon je 'm ook voor de - overigens al erg verlaagde - normale prijs in de winkel kopen, toch?
Wat een lariekoek. Volgens mij begrijp jij de strekking van mijn post niet helemaal. Het gaat mij, zoals velen, om de fantastische service die RIM heeft geleverd. Bovendien vind ik 119 euro een erg normale prijs voor een dergelijke tablet. Om dit "overduidelijk abusievelijk goedkoop" te noemen is natuurlijk lachwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snoop schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:30:
[...]

Wat een lariekoek. Volgens mij begrijp jij de strekking van mijn post niet helemaal. Het gaat mij, zoals velen, om de fantastische service die RIM heeft geleverd. Bovendien vind ik 119 euro een erg normale prijs voor een dergelijke tablet. Om dit "overduidelijk abusievelijk goedkoop" te noemen is natuurlijk lachwekkend...
Er stond met koeienletters 299 euro voor het 64 gb model in de shop. Als er dan na toevoegen in de winkelwagen een veel lager bedrag staat is dat toch overduidelijk abusievelijk? Daar is toch niks lachwekkends aan? Dat jij 119 euro een normale prijs vindt voor een tablet waar alleen al voor veel meer dan dat aan hardware in zit verwerkt is wel heel erg wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thocla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:11
Nu in de Blackberry shop prijs bij afrekenen.

16 GB - € 19,00,
32 GB - € 0,00 en
64 GB - € 0,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
thocla schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:38:

16 GB - € 19,00,
32 GB - € 0,00 en
64 GB - € 0,00
*proest* :D

Nou, wie gaat het nog een keer proberen? Ben benieuwd wat ze doen als je voor de tweede keer een dergelijke bestelling plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:25
Helaas, geprobeerd, maar krijg hier direct Order Failed te zien als ik probeer af te rekenen. Was natuurlijk wel absurd geweest als ze deze wel uitgeleverd zouden hebben :P

[ Voor 29% gewijzigd door EDIT op 27-01-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
EDIT schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:08:
Helaas, geprobeerd, maar krijg hier direct Order Failed te zien als ik probeer af te rekenen. Was natuurlijk wel absurd geweest als ze deze wel uitgeleverd zouden hebben :P
Mijn order is er wel door :) kijken wat er gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 15:00
Krijg hem er niet doorheen helaas, was ook benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
thocla schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:38:

16 GB - € 19,00,
32 GB - € 0,00 en
64 GB - € 0,00
Playbook in RIM webshop

Moet wel opschieten met bestellen want de "actie" loopt af in 13d 2u 41m 12s 8)7
Heeft er iemand nog een "actiecode" voor gratis verzendkosten of extra korting ofzo ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

The site's security certificate is not trusted!
You attempted to reach nl.shopblackberry.com, but the server presented a certificate issued by an entity that is not trusted by your computer's operating system. This may mean that the server has generated its own security credentials, which Google Chrome cannot rely on for identity information, or an attacker may be trying to intercept your communications. You should not proceed, especially if you have never seen this warning before for this site.
Site gehackt misschien?

Ik had besteld, maar alles is weer naar normale prijs, mijn screenshot en mijn bevestigingsmail ook :X

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 27-01-2012 21:24 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:18:
[...]
Site gehackt misschien?

Ik had besteld, maar alles is weer naar normale prijs, mijn screenshot en mijn bevestigingsmail ook :X
Ik denk het niet. Precies hetzelfde is eerder gebeurd, en is waar deze thread uit voort is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thocla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:11
Fout is al hersteld, nu weer de prijzen van een paar week geleden.

16 GB - € 199,00,
32 GB - € 249,00 en
64 GB - € 299,00.

Benieuwd wat ze met mijn order van € 6,22 (verzending + belasting) voor de 64 GB gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 19:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica