WatchBot camera van Groupon-deal

Pagina: 1
Acties:

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/0000432_0_308.jpg

Een maandje geleden kon je via Groupon een deal sluiten voor 1, 2 of 3 camera's voor een goedkoop prijsje.
Inmiddels zijn de eerste camera's verstuurd en al getest door verschillende mensen.

De reacties zijn niet echt lovend.

Niet iedereen krijgt het werkend en verschillende mensen denken/dachten dat de app 'Watchbot iCMS' voor de iPhone hiermee zou werken. Helaas dus, dit is van een totaal andere firma en werkt dus niet met deze camera.

Verder is de hele software gericht op Windows mét Internet Explorer. En dan ook nog met ActiveX geïnstalleerd.
Als je iets anders hebt, kun je niet volledig gebruik maken van alle functies van het apparaat. Dus geen Linux, geen Mac Os X, geen Firefox, geen Safari, geen Chrome en ga zo maar door.
Je kunt dan bijv. geen opnames maken, geen datum en tijd op de beelden er bij zetten. En zo zijn er meer zaken.

Wat verder nog flink tegenvalt is dat de WiFi alleen gebruik maakt van WEP beveiligingsopties en niet van bijv. de veel gebruikte WPA2-PSK [AES].
Nu heb ik al een apparaat of 8 die allemaal gebruik maken van WiFi én WPA2-PSK [AES].
En ik voel er weinig voor om terug te gaan in de tijd v.w.b. die beveiliging. Dus WiFi werkt gewoon niet vind ik.

Ik heb mijn klachten al gestuurd naar de leverancier en ben benieuwd hoe hij zal reageren.

Have Fun Funske

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Valt er niet een andere firmware op te zetten? Ik kan me herinneren dat er camera's van Chinese makelijk waren die ongeveer dezelfde hardware hadden als Axis camera's, en dus ook gebruik konden maken van die firmware.

• funske
Weet jij dan ook waar je die software zou kunnen vinden?

Have Fun Funske

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Die dingen lijken verdacht veel op mijn foscam clones die ik op DealExtreme heb gekocht.

Inderdaad standaard ook alleen WEP, een vaag ActiveX component dat alleen op IE6 werkt en langzaam en onstabiel. Daar kon ik vervolgens de originele foscam firmware op flashen en toen had ik een briljante IP camera.

Kijk wel een beetje uit, want zomaar firmware flashen in dergelijke brakke apparaten, wil ze ook weleens helemaal slopen. Je zou er eentje kunnen openmaken en kijken wat erin zit, of misschien kan je ergens anders vinden of het een foscam rebrand is.

• funske
Op mijn klacht kreeg ik de volgende reactie:
Hello Funske,

Thank you for your email. I'm sorry you're not satisfied with your WatchBot camera. I've been advised by the manufacturer that with certain routers, the camera will work in WPA/WPA2 Mixed Mode, would you be able to try this at all?

Although video recording is not possible on Safari/Firefox etc. the motion detector alarm system can still be configured to send stills to a specified email address as it detects movement, and video can still be monitored live locally or remotely.

Kind regards,
Russ
Daarna allerlei beveiligingen geprobeerd, maar niets werkten.
Pas toen ik zowel bij de router als bij de camera de beveiliging uitzette kreeg ik WiFi verbinding. Maar deze was zó verschrikkelijk traag, dat daar gewoon niet mee te werken valt. Geen enkel echt bewegend beeld!!

Dit heb ik dus maar weer terug gestuurd.
Verder heb ik gevraagd wanneer er goede / beter software zou komen en hoe we dan te weten komen dat die nieuwe software er is.
Dus we wachten wederom maar weer af.

Have Fun Funske

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:34
Je kunt kijken of deze camera Wikipedia: Real-time Transport Protocol RTP ondersteunt dan kun je wel op je iphone of andere devices bekijken

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor de iPhone kan je de applicatie 'CamViewer for Foscam Webcams' gebruiken.
Deze werkt prima inclusief besturing.

• funske
Heb jij dezelfde camera? Want ik krijg met 'Camviewer for Foscam Webcams' geen connectie!? :?

Have Fun Funske

• Wildy
  • Niet online
Ja, ik heb ook die watchbot via groupon. Welke instellingen gebruik je?
Ik heb wel een user met een wachtwoord, misschien dat dat nog uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik heb een camera toegevoegd met de volgende gegevens:
Name: Camera
Adress: http://wbot12345.watch-bot.net
Username: admin
Password: ******

Als ik hem daarna aanklik, krijg ik de melding:
Error
Couldn't load the webcam. Please make sure you're connected to the internet and retry or cancel to try later.
Cancel Retry

Ik heb het getest met een Wifi verbinding, maar ook met 3G. Geen van de 2 werkt.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
binnen 7 dagen na ontvangst kan je m terugsturen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Is het niet mogelijk zelf een client te schrijven hiervoor?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 13:40
Ik heb vandaag ook de Watchbot ontvangen en ik hem prima aan de gang op Wifi met WPA2 (AES).
Het enige wat in feite extra nodig was is een router restart.

De router is overigens een Netgear WNDR3700.

Verder vind ik de Watchbot een leuk stukje hardware, al is de software nogal slecht. Kom op, ActiveX op Internet Explorer 6 - dit slaat toch helemaal nergens op...

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:59
@TS: Je hebt niet toevallig een WiFi-N router die op de 5Ghz band zit ipv 2.4Ghz?

Baal wel dat ik deze actie heb gemist. Had zo'n simpel systeempje best kunnen gebruiken. 1 van de 2 katten vind het nog steeds leuk om achter mij & m'n vriendins rug om, de stoelen aan gort te halen ... maar we weten nog steeds niet welke van de 2 :+
@hieronder: was @TopicStarter bedoelt :+ ... maar ben blij dat je alvast verklapt dat het spul op 2.4Ghz band werkt :Y)

Heb zelf dit probleem ook thuis, suffe iBood deal met 300Mbit wifi-n tijdens hunt. Snel Snel Snel, niet lezen, bestellen. En pas 2 weken na levering (soms heb je even geen tijd ervoor) er achter komen dat het 5Ghz band is :+ ...

[ Voor 95% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-12-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Die heb ik inderdaad wel. De Watchbot maakt echter connectie met het 2.4 Ghz netwerk via WPA2 beveiliging.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dreamtheater42 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:28:
Ik heb vandaag ook de Watchbot ontvangen en ik hem prima aan de gang op Wifi met WPA2 (AES).
Het enige wat in feite extra nodig was is een router restart.

De router is overigens een Netgear WNDR3700.

Verder vind ik de Watchbot een leuk stukje hardware, al is de software nogal slecht. Kom op, ActiveX op Internet Explorer 6 - dit slaat toch helemaal nergens op...
Je hebt helemaal gelijk!! d:)b
Ik heb het nog maar eens geprobeerd en de camera wat hoger gezet en nu doet hij het wel met WPA2 (AES) beveiliging op mijn Netgear WNR2000v2!!
Dank je wel. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
2 vraagjes:
1) Is iemand al in staat geweest om via Internet beelden van de camera te bekijken?
Bijvoorbeeld via http://wbot01234.watch-bot.net?

Ik krijg dit niet aan de gang, terwijl mijn camera uitstekend werkt via Wifi. Overigens werkt bij mij ook de 'Camviewer for Foscam Webcams' app, maar ook alleen via Wifi.

2) En heeft iemand audio al aan de praat gekregen? Ik hoor geen audio, ook niet bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dreamtheater42 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:36:
2 vraagjes:
1) Is iemand al in staat geweest om via Internet beelden van de camera te bekijken?
Bijvoorbeeld via http://wbot01234.watch-bot.net?
Ja hoor, als ik dat invoer, wordt de link automatisch gewijzigd naar mijn huidige ip-adres van mijn provider.
Ik krijg dit niet aan de gang, terwijl mijn camera uitstekend werkt via Wifi. Overigens werkt bij mij ook de 'Camviewer for Foscam Webcams' app, maar ook alleen via Wifi.
Nee, die "Camviewer" krijg ik niet aan de gang, maar ik heb gewoon in Safari die link ingevoerd en die op het beginscherm gezet. Werkt prima en ziet er exact hetzelfde uit als op mijn gewone browser.
2) En heeft iemand audio al aan de praat gekregen? Ik hoor geen audio, ook niet bij opnames.
Nee, ook daar ben ik nog niet helemaal uit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
funske schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:00:
[...]

Ja hoor, als ik dat invoer, wordt de link automatisch gewijzigd naar mijn huidige ip-adres van mijn provider.
Dat doet hij bij mij ook volgens mij. Alleen wordt vervolgens geen webpagina weergegeven. Het lijkt erop dat de webserver in de camera niet bereikbaar is. Ik denk dat ik maar een beetje ga stoeien met de firewall/router instellingen.
Nee, die "Camviewer" krijg ik niet aan de gang, maar ik heb gewoon in Safari die link ingevoerd en die op het beginscherm gezet. Werkt prima en ziet er exact hetzelfde uit als op mijn gewone browser.

[...]

Nee, ook daar ben ik nog niet helemaal uit.
Vreemd. Overigens is de handleiding die erbij zit ook volstrekt waardeloos en nieuwe firmware is nergens te vinden. Het zou erg interessant zijn als iemand die Foscam firmware op deze camera aan de praat zou krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
Ik heb ook 2 van deze camera's gekocht.
Ik zit nu een beetje te stoeien met 1 en die werkt tot nu toe prima. Al krijg ik via het net nog geen toegang tot de camera maar dat zal wel aan mn router liggen denk ik. (of UPC modem?)

Ik heb even gezocht naar nieuwere firmware of een support forum maar niet kunnen vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Ik kom met http://wbot0XXXX.watch-bot.net al niet eens in het inlogscherm ... :-(
Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Waarom laten mensen zich toch overhalen dit soort troep te kopen?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Lijkt een beetje hier op:
http://www.dealextreme.co...and-pan-tilt-motors-26358

Hoe duur was dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannesmsi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09-2023
Hi all,

Onlangs heb ik ook de groupon watch-bot camera(s) ontvangen.

@ Megamind --> Voor prijzen zie : http://www.groupon.nl/dea...t-watchbot-camera/1623160

De camera's kan ik zowel vanuit wifi als internet (buitenaf) benaderen en natuurlijk ook met de WPA2 beveiliging.
Echter stuit ik tegen het volgende probleem;

Het is namelijk zo dat mijn iphone of macbook geen internet explorer bevatten maar Safari of Firefox etc. Hierdoor is het dus niet mogelijk om te switchen tussen breide camera's, wanneer je van buitenaf inlogt.
Ook zoals eerder is omschreven werkt de watchbot Icms iphone applicatie niet met deze camera's.

Aangezien ik 2 camera's heb besteld is het voor mij onmogelijk om te bepalen welke camera ik kan bekijken vanuit internet. Via Wifi is dit uiteraard wel te doen door het ip-adres in te voeren welke het app. heeft toegewezen gekregen door de router.

Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? :?
(PS : IExplorer is voor mij geen optie)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Hannesmsi schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
Hi all,

Onlangs heb ik ook de groupon watch-bot camera(s) ontvangen.

@ Megamind --> Voor prijzen zie : http://www.groupon.nl/dea...t-watchbot-camera/1623160

De camera's kan ik zowel vanuit wifi als internet (buitenaf) benaderen en natuurlijk ook met de WPA2 beveiliging.
Echter stuit ik tegen het volgende probleem;

Het is namelijk zo dat mijn iphone of macbook geen internet explorer bevatten maar Safari of Firefox etc. Hierdoor is het dus niet mogelijk om te switchen tussen breide camera's, wanneer je van buitenaf inlogt.
Ook zoals eerder is omschreven werkt de watchbot Icms iphone applicatie niet met deze camera's.

Aangezien ik 2 camera's heb besteld is het voor mij onmogelijk om te bepalen welke camera ik kan bekijken vanuit internet. Via Wifi is dit uiteraard wel te doen door het ip-adres in te voeren welke het app. heeft toegewezen gekregen door de router.

Is er een manier om dit toch werkend te krijgen? :?
(PS : IExplorer is voor mij geen optie)

Greetz
Het is nog erger dan jij al schetst. Ook bij Internet Explorer 8 krijg je de functies niet aan de gang! En bij Windows 7 zou ik niet weten hoe je IE 6 nog geinstalleerd krijgt. Buiten dat wil ik dat natuurlijk niet!

De workaround die ik heb gevonden is om de IE compatibiliteits add-on (genaamd IE Tab) in Chrome te downloaden. Dit werkt uitstekend! Ik weet niet of deze add-on in Chrome ook werkt op Mac OS, maar het is de moeite van proberen waard!

Ik heb de Watchbot ook nog niet via Internet aan de praat gekregen - ik krijg ook niet eens het login scherm voor mijn neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannesmsi
dreamtheater42 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:44:
[...]

Het is nog erger dan jij al schetst. Ook bij Internet Explorer 8 krijg je de functies niet aan de gang! En bij Windows 7 zou ik niet weten hoe je IE 6 nog geinstalleerd krijgt. Buiten dat wil ik dat natuurlijk niet!
Hmmm.. Dat is vreemd.. Ik heb in windows 7 (met internet explorer 8 of 9) alle functies draaiende..
Moet wel zeggen dat ik bij beveiliging opties wat heb liggen rommelen met de activeX functies.
Dit had te maken dat er geen vertrouwde uitgever bekend was voor de plugin welke de cam nodig heeft om te werken.
De workaround die ik heb gevonden is om de IE compatibiliteits add-on (genaamd IE Tab) in Chrome te downloaden. Dit werkt uitstekend! Ik weet niet of deze add-on in Chrome ook werkt op Mac OS, maar het is de moeite van proberen waard!
Ok Thanks.. Ga ik straks eens proberen. die "IE Tab" plugin in chrome
Maar zag bij de activeX plugin dat deze alleen onder windows werkt.
fingers crossed ;)
Ik heb de Watchbot ook nog niet via Internet aan de praat gekregen - ik krijg ook niet eens het login scherm voor mijn neus.
Staan je poorten open in de router?
Ik moet je eerlijk zeggen dat dit bij mij vrijwel gelijk werkte.
Gewoon de gegevens op de onderkant van de cam ingevuld in IExplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
[b]Hannesmsi schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:11:
...

Staan je poorten open in de router?
Ik had al het vermoeden dat daar het probleem ligt. Enig idee welke poorten moeten hiervoor openstaan?
Ik moet je eerlijk zeggen dat dit bij mij vrijwel gelijk werkte.
Gewoon de gegevens op de onderkant van de cam ingevuld in IExplorer.
Dat werkt bij mij dus niet automatisch :(

Al met al weet ik niet of ik met de inzichten van nu de aankoop nog steeds zou hebben gedaan... het blijft natuurlijk wel een goede prijs, maar het is verre van gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannesmsi
dreamtheater42 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:47:

Ik had al het vermoeden dat daar het probleem ligt. Enig idee welke poorten moeten hiervoor openstaan?
Mogelijk dat je hier iets aan hebt:
http://www.mygadgetsandgi...bot/wb_router_config.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437127

Als iemand de juiste instellingen wilt hebben ik zal ze zo even opzoeken. Zelf heb ik alles aan de praat! Echter is de firm/software die er op zit wel erg bagger!

http://dump.jaapversloot.nl/T72jr is het adres bij mij.
gebr: test
password is het zelfde als de gebruikersnaam.

Op de watchbot:
Bij basic network settings -> Obtain IP from DHCP Server (AAN)
en http port heb ik op 81. Dit omdat er andere dingen draaien op poort 80. Dus als je meerdere watchbots hebt is het aan te raden ze op verschillende poorten in te stellen (bijv: 81, 82 en 83).

Op mn router:
Ik heb bij Gateway->Static Lease (kan bij jullie natuurlijk ergens anders zitten) een vast ip adres gegeven aan mijn watchbot. voor het gemak: 192.168.1.123. Hier moet je dus het mac adres en het ipadres ingeven.

Nu als je de watchbot reboot heeft hij het locale ip adres 192.168.1.123.
Het enige wat er nu nog moet gebeuren is het instellen van een Port Forward.
Dit doe je door bij de instellingen op de router bij forwarding 192.168.1.123 in te voeren en de poort (in mijn geval 81).

Nu zou de watchbot beschikbaar moeten zijn op het internet!

Succes ik hoor het wel!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 437127 op 19-12-2011 15:46 . Reden: Linkje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannesmsi
dreamtheater42 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:44:
[...]
Hannesmsi schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:11:
Ok Thanks.. Ga ik straks eens proberen. die "IE Tab" plugin in chrome
Maar zag bij de activeX plugin dat deze alleen onder windows werkt.
fingers crossed ;)
[...]
ActiveX.. Helaas dat gaat voor een (Apple) Macbook niet werken.
Dan maar via het programma "Parallels Desktop" en een virtuele Windows laden. Jammer!

Wie weet of er nog iets bekend is over andere firmware mogelijkheden om andere besturingssoftware te gebruiken EN/OF een werkende applicatie (voor b.v. Iphone) om de Camera(s) te besturen?

Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justhim
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 21:35
Ik heb net even zitten knutselen voor een WP7 client. Kan nu live mn camera bekijken en besturen, werkt prima.

Al mensen met interesse? Zo ja, dan zal ik hem verder ontwikkelen, en kan ik nog tips en wensen meenemen :)

• funske
Justhim schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:22:
Ik heb net even zitten knutselen voor een WP7 client. Kan nu live mn camera bekijken en besturen, werkt prima.

Al mensen met interesse? Zo ja, dan zal ik hem verder ontwikkelen, en kan ik nog tips en wensen meenemen :)
Interesse altijd!! Maar wat bedoel je met een WP7 client?

Have Fun Funske

• Justhim
funske schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:15:
[...]

Interesse altijd!! Maar wat bedoel je met een WP7 client?
WP7 => Windows Phone 7

Ik ben niet zo tevreden over de bestaande iOS app (Camviewer for Foscam...), dus daar wil ik ook een nieuwe voor maken.

• funske
Justhim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:54:
[...]

WP7 => Windows Phone 7

Ik ben niet zo tevreden over de bestaande iOS app (Camviewer for Foscam...), dus daar wil ik ook een nieuwe voor maken.
Camviewer krijg ik niet aan de praat. Maar ik kan mijn camera ook live bekijken en bedienen via Safari. Ik heb daarvoor een apart opstart-icoontje gemaakt. En dat werkt ook prima. Ik kan alleen niet die dingen doen die ActiveX te maken hebben. Maar ik neem aan dat dat jou ook niet lukt met jouw programmaatje? Of wel?

Have Fun Funske

• Justhim
funske schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
[...]

Camviewer krijg ik niet aan de praat. Maar ik kan mijn camera ook live bekijken en bedienen via Safari. Ik heb daarvoor een apart opstart-icoontje gemaakt. En dat werkt ook prima. Ik kan alleen niet die dingen doen die ActiveX te maken hebben. Maar ik neem aan dat dat jou ook niet lukt met jouw programmaatje? Of wel?
Klopt, die specifieke activeX opties ben ik nog aan het uitzoeken, dit zijn bijvoorbeeld:
- Trigger krijgen bij een gedetecteerde beweging;
- Geluid van de camera afspelen;
- Geluid op de camera afspelen;

Voor de rest weet ik alle commando's. Dus voor het besturen (waaronder ook naar de 4 vaste posities gaan) en de beeldinstellingen.

Vooral de alarm-trigger en overbrengen van het door de camera opgevangen geluid wil ik graag voor elkaar krijgen. Zou bijvoorbeeld leuk zijn als er een Notificatie (op mobiel bijv.) zou komen bij een beweging (zonder daarvoor de email functie te hoeven gebruiken ;) )

• funske
Justhim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:13:
Klopt, die specifieke activeX opties ben ik nog aan het uitzoeken, dit zijn bijvoorbeeld:
- Trigger krijgen bij een gedetecteerde beweging;
- Geluid van de camera afspelen;
- Geluid op de camera afspelen;
Die trigger bij beweging werkt via mijn Safari-app prima.
Maar dat geluid van en op de camera afspelen, dat werkt (nog) niet.
Zou bijvoorbeeld leuk zijn als er een Notificatie (op mobiel bijv.) zou komen bij een beweging (zonder daarvoor de email functie te hoeven gebruiken ;) )
Dat zou prachtig zijn!!
Dus, hou ons op de hoogte! d:)b

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
funske schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
[...]

Ik heb Camviewer wel aan de praat gekregen en eindelijk werkt het ding bijna 100% (alleen het geluid werkt niet...).

k heb daarvoor bij "Adress" de volgende info ingevuld:
http://94.214.xxx.xxx:81
81 is het poortnummer wat ik in de router/modem heb opengezet en aan de camera heb toegewezen.

In de app werken alle functies (hoek wijzigen, pan, tilt, etc.). Heeft er al iemand het geluid aan de praat gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door dreamtheater42 op 04-01-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Overigens heeft Groupon deze aanbieding weer opnieuw; www.groupon.nl
Ik heb er 2 gekocht; 1 extra voor mij en 1 voor iemand anders.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440252

Als iemand de juiste instellingen wilt hebben ik zal ze zo even opzoeken. Zelf heb ik alles aan de praat! Echter is de firm/software die er op zit wel erg bagger!

http://dump.jaapversloot.nl/T72jr is het adres bij mij.
gebr: test
password is het zelfde als de gebruikersnaam.

[i][i]Op de watchbot:
Bij basic network settings -> Obtain IP from DHCP Server (AAN)
en http port heb ik op 81. Dit omdat er andere dingen draaien op poort 80. Dus als je meerdere watchbots hebt is het aan te raden ze op verschillende poorten in te stellen (bijv: 81, 82 en 83).

Op mn router:
Ik heb bij Gateway->Static Lease (kan bij jullie natuurlijk ergens anders zitten) een vast ip adres gegeven aan mijn watchbot. voor het gemak: 192.168.1.123. Hier moet je dus het mac adres en het ipadres ingeven.

Nu als je de watchbot reboot heeft hij het locale ip adres 192.168.1.123.
Het enige wat er nu nog moet gebeuren is het instellen van een Port Forward.
Dit doe je door bij de instellingen op de router bij forwarding 192.168.1.123 in te voeren en de poort (in mijn geval 81).

Nu zou de watchbot beschikbaar moeten zijn op het internet!

Succes ik hoor het wel!

Hoi Jaap,

Ik heb een Lynksys wrt54G router.
Ik krijg de watchbot wel op internet maar niet wireless.
Waar zit de Gateway --> static Lease bij de lynksys router? Kan zoiets dergelijks nergens vinden om die watchbot erop in te stellen. En wat zijn de precieze instellingen bij ' Wireless LAN settings' in het Watchbot-menu precies? Moet het wel op WEP blijven staan of WPA of WPA-2?
Kan je me misschien verder helpen?
Alvast enorm bedankt!

Groetjes Esther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Ik heb de watchbot dinsdag (pas) binnengekregen, besteld via de groupon deal van eind november (!).

De watchbot is eenvoudig op te zetten, een beetje kennis van router en portforwarding is wel nodig.
De firmware is idd wel wat brak; een reboot laat configuraties wel ineens werken.

Op Windows 7 lukte het me niet om de IP Camera search software te installeren, want de software wil installeren in C:\windows\system32\IPCamera.exe en Windows laat dat zo te zien niet toe. Dit stukje beste programmatuur doet niet meer dan het IP adres van de WatchBot camera achterhalen als deze in het netwerk hangt.
De camera verkrijgt standaard een DHCP IP adres. Op de admin pagina's van m'n router heb ik het IP adres zo kunnen vinden. Daarna kun je met http://[ip] naar de launch pagina van de camera (die default op poort 80 draait). Mijn watchbot zit overigens via ethernet kabel aangesloten.

Na aanloggen op de launch pagina krijg je in IE een verzoek om een activeX component te mogen draaien. Mijn ervaringen met deze component zijn minder goed, want ettelijke keren bevroor heel m'n Windows 7 machine!! Harde reboot! In Firefox kun je de camera ook prima gebruiken en configureren.

Mijn Configuratie: vast IP adres ingesteld, andere poort, geen wifi, extra gebruikers aangemaakt, DDNS gebruik ik niet; een port forward op m'n router vind ik goed genoeg.

Ook kon ik m'n Synology Serveillance laten connecten met deze camera: User defined, SourcePath = "/videostream.cgi". ERRUG STOER!
En omdat Synology 'm nu kent, kan de iOS app DS Cam op m'n iPAD de camera ook vinden. Voor extern gebruik (buiten mijn eigen netwerk) moet schijnbaar dan wel port 5000 zijn geforward naar de Synology.

Zelfs op Windows Phone 7 kan ik via de app "Aaltra IP Camera Viewer" de directe video stream van de camera zien (directe feed, niet via de Syno)

Kortom: ik ben nog niet uitgespeeld en ben wel happy met deze IP camera.

<edit>
  • De camera is waarschijnlijk een rebranded Apexis APM-J802-WS Wireless IP Camera. Apexis heeft ook een iOS App, maar die vind ik te prijzig.
  • WIFI WPA2 AES connectie is mogelijk. Ik heb een static IP ingesteld (ingesteld toen ie nog via LAN was aangesloten) en de camera is daarmee te benaderen ook via WIFI te benaderen. Ik zie alleen wel interferentie in het beeld: de WIFI radio beïnvloedt de beelden dus..
  • Ik snap de users en hun group niet: als ik als een visitor account probeer in te loggen, wordt ik alleen met inlogboxes om de oren geslagen. Administrator account lijkt steeds het fijnst te werken...
Commando's aan de camera: COMMAND Uri:
MJPeg Videostream /videostream.cgi
Snapshot snapshot.cgi REPLY: image

TILT_UP decoder_control.cgi?command=0 stuur direct een PTZ_STOP na om tilting te stoppen
PTZ_STOP decoder_control.cgi?command=1 STOP TILTING
TILT_UP_STOP decoder_control.cgi?command=1
TILT_DOWN decoder_control.cgi?command=2 stuur direct een TILT_STOP na om tilting te stoppen
TILT_DOWN_STOP decoder_control.cgi?command=3
PAN_LEFT decoder_control.cgi?command=4
PAN_LEFT_STOP decoder_control.cgi?command=5
PAN_RIGHT decoder_control.cgi?command=6
PAN_RIGHT_STOP decoder_control.cgi?command=7

Preset1_GO decoder_control.cgi?command=31
Preset1_SET decoder_control.cgi?command=30
Preset2_GO decoder_control.cgi?command=33
Preset2_SET decoder_control.cgi?command=32
Preset3_GO decoder_control.cgi?command=35
Preset3_SET decoder_control.cgi?command=34
Preset4_GO decoder_control.cgi?command=37
Preset4_SET decoder_control.cgi?command=36

IO_ON decoder_control.cgi?command=94 (Alarm on)
IO_OFF decoder_control.cgi?command=95 (Alarm off)

PTZ_VPATROL decoder_control.cgi?command=26 (verticale patrol)
PTZ_VPATROL_STOP decoder_control.cgi?command=27 (verticale patrol STOP)
PTZ_HPATROL decoder_control.cgi?command=28 (horizontale patrol)
PTZ_HPATROL_STOP decoder_control.cgi?command=29 (horizontale patrol STOP)

PTZ_LEFT_UP decoder_control.cgi?command=90
PTZ_RIGHT_UP decoder_control.cgi?command=91
PTZ_LEFT_DOWN decoder_control.cgi?command=92
PTZ_RIGHT_DOWN decoder_control.cgi?command=93
PTZ_CENTER decoder_control.cgi?command=25

Resolution 320x240 camera_control.cgi?param=0&value=8
Resolution 640*480 camera_control.cgi?param=0&value=32

Mode 50 Hz camera_control.cgi?param=3&value=0
Mode 60 Hz camera_control.cgi?param=3&value=1
Mode OUTDOOR camera_control.cgi?param=3&value=2

brightness camera_control.cgi?param=1&value=<VALUE>*16 note: 1<BRIGHTNESS<15
contrast camera_control.cgi?param=2&value=<VALUE> note: 1<BRIGHTNESS<6

Doet niets:
LED_ON set_misc.cgi?led_mode=1 REPLY: ok.
LED_OFF set_misc.cgi?led_mode=2 REPLY: ok.

Ben nog niet toegekomen aan een Synology camera profiel. Met de bovenstaande commando's
</edit>

[ Voor 43% gewijzigd door victorv op 15-01-2012 22:03 ]

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
Ik heb de Foscam IoS app prima aan de praat. Hier werkt in feite alles!
Ook heb ik gespeeld met Synology Surveillance en hier een Foscam camera geselecteerd. Dit lijkt ook prima te werken al heb ik nog niet alle functies (zoals geagendeerde opnames) geprobeerd.

Het enige wat ik niet aan de praat heb, en dat vind ik jammer, is audio.
Is er iemand die audio al aan de praat heeft gekregen?

Ik ben met name geinteresseerd in horen wat er bij de camera gebeurd, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik heb de camera ook aan de praat gekregen. Kan ook vanaf ergens anders de camera bedienen. Was wel even een gedoe op m’n imac maar het is gelukt. Echter het is mij nog niet gelukt om hem wireless te verbinden met mijn router (timecapsule) Juiste SSID ingesteld, juiste wachtwoord maar helaas het lukt mij dan niet om de camera te bedienen en/of beeld te zien. Het rare is ook dat ik niet kan zien of hij überhaupt wireless werkt, bij de scan optie zie ik niets staan.
Na wat ge-google heb ik deze site gevonden.
Volgens mij is de Apexis APM-J802-WS een zeer vergelijkbare camera, maar de firmware durf ik niet te installeren. Maar wie weet is er meer info daar te vinden in het forum.
De tip van de iphone app is ook prima, werkt super.

UPDATE:
Contact gehad met watchbot, men heeft een apart youtube channel met wat filmpjes. Ze gaan niet heel diep op de materie in maar misschien is het voor sommige net genoeg om de boel werkend te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door chippie777 op 02-02-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Hannesmsi schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
<KNIP>

natuurlijk ook met de WPA2 beveiliging.

<KNIP>
Mij is dat helaas niet gelukt, heb je nog tips voor mij?
SSID is ok, password is ook ok, maar zodra ik de camera opnieuw opstart zonder UTP kabel kan hem niet meer vinden op mijn netwerk. Ik heb de camera een vast ip adres gegeven.
Terug naar WEP is voor mij geen optie (kan niet eens met m’n time capsule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vandaag ook 2 camera's ontvangen. Ik heb ze beiden werkend via wifi wpa2 en via internet op mijn wan-ip op verschillende porten. Via de Live Cams app op mijn iPhone werkt het ook.

Ik ben ook benieuwd of iemand de audio al werkend heeft?

Verder mis ik bij beide camera's de kleur groen. Groen, van bijv planten, wordt rood/magenta achtig weergegeven. Komt jullie dit bekend voor?

Update: Audio werkt inmiddels ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 07-02-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Hulliee schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:53:
Verder mis ik bij beide camera's de kleur groen. Groen, van bijv planten, wordt rood/magenta achtig weergegeven. Komt jullie dit bekend voor?
Omdat de camera's met infra-rood werken, kloppen de kleuren gewoon niet. Ik heb een bruin bankstel, maar via de camera is het een spierwit bankstel. En zo zijn er meer, alle kleuren zijn gewoon anders dan in werkelijkheid.
Maar ik heb daar geen problemen mee, ik zie wat ik wil zien…… En dat is genoeg.
Oh? Hoe heb je dat werkend gekregen. En wat houdt dit precies in? Hoor jij via je Live Cams app het geluid?
Vertel, vertel……..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
funske schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:24:
Omdat de camera's met infra-rood werken, kloppen de kleuren gewoon niet. Ik heb een bruin bankstel, maar via de camera is het een spierwit bankstel. En zo zijn er meer, alle kleuren zijn gewoon anders dan in werkelijkheid.
Maar ik heb daar geen problemen mee, ik zie wat ik wil zien…… En dat is genoeg.
Ok, dan zal het idd zo horen qua kleuren. 's Nachts werkt ie prima in het donker iig.
Oh? Hoe heb je dat werkend gekregen. En wat houdt dit precies in? Hoor jij via je Live Cams app het geluid?
Vertel, vertel……..
In het stuk "Recording/audio" kun je voor 9 camera's afzonderlijk het geluid, microfoon en record/opnemen aanzetten. Kennelijk moet je het geluid aanzetten, ook wanneer je opneemt (staat default uit??).
Je volume moet hoog staan, anders hoor je het niet - bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Hulliee schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:53:
Vandaag ook 2 camera's ontvangen. Ik heb ze beiden werkend via wifi wpa2 en via internet op mijn wan-ip op verschillende porten. Via de Live Cams app op mijn iPhone werkt het ook.

Ik ben ook benieuwd of iemand de audio al werkend heeft?

Update: Audio werkt inmiddels ;)
Ben toch heel benieuwd wat jouw settings zijn m.b.t. het wifi gedeelte. Ik krijg hem gewoon niet geconnect met wifi. Zou het te maken kunnen hebben met een bepaald kanaal? Ik gebruik een timecapsule als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
chippie777 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:28:
[...]

Ben toch heel benieuwd wat jouw settings zijn m.b.t. het wifi gedeelte. Ik krijg hem gewoon niet geconnect met wifi. Zou het te maken kunnen hebben met een bepaald kanaal? Ik gebruik een timecapsule als router.
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/i.hulleman/pics/WB_Basic.PNG

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/i.hulleman/pics/WB_Wireless.PNG

Voor internet access heb ik even voor het gemak Upnp aangezet

[ Voor 2% gewijzigd door Hulliee op 08-02-2012 19:32 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Hulliee schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:11:
In het stuk "Recording/audio" kun je voor 9 camera's afzonderlijk het geluid, microfoon en record/opnemen aanzetten. Kennelijk moet je het geluid aanzetten, ook wanneer je opneemt (staat default uit??).
Je volume moet hoog staan, anders hoor je het niet - bij mij iig.
Dit stel je dus in op een pc met Internet Explorer, dat snap ik.
Maar als je dat ingesteld hebt, hoor je het geluid dan ook als je bijv. via je gsm, laptop of tablet kijkt?
Ik heb dat geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

Edit: Ik heb vandaag mijn 2ᵉ camera ook gekregen.
Afstellen was binnen 5 minuten gebeurd. Makkelijk als je er al 1 hebt.
Beide camera's kan ik nu onafhankelijk van elkaar via internet bekijken, waar ik ook ben!
Tja en nu alleen nog dat geluid……...

[ Voor 18% gewijzigd door funske op 08-02-2012 17:48 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Hulliee schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:45:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor internet access heb ik even voor het gemak Upnp aangezet
Bij mij staat het wireless gedeelte exact hetzelfde als bij jou (alleen m’n eigen SSID en wachtwoord uiteraard)
Alleen bij de basic netwerk instelling heb ik ingesteld obtain ip from dhcp server.
Ik kan de camera gewoon benaderen vanuit internet maar wireless aansluiten wil maar niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
@chippie777 Heb jij een router die beveiligd is op MAC-adres?
Dan zul je die beveiliging eerst even uit moeten zetten en daarna kijken in aangesloten apparaten welk MAC-adres er ineens bij staat en dat zal dan je camera zijn. Daarvan het MAC-adres kopieren en in de lijst van toegestane MAC-adressen toevoegen.
Het MAC-adres van WiFi is anders dan het het MAC-adres van de aangesloten camera!!!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nope, MAC filtering staat uit. Alle andere wireless apparatuur werkt prima.
Ben bang dat het aan de timecapsule ligt, misschien kan die camera niet goed overweg met de frequentie waarop deze werkt (of is dat voor alle wireless routeren gelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Volgens mij werkt de timecapsule toch ook met WiFi 802.11/b en g.
Alleen als de timecapsule alleen met WiFi 802.11/n werkt dan kun je deze camera niet gebruiken op WiFi. Maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
Kun je op je router wel zien welke apparaten er allemaal verbonden zijn aan jouw netwerk?
Heb je de kabel los gemaakt toen je WiFi getest hebt?

Edit toevoeging:
Nadat je alles goed ingesteld hebt, moet je volgens het boekje de camera rebooten, de netwerkkabel losmaken en daarna de voedingskabel.
Dan even wachten en de voedingskabel weer aansluiten. Dan 1 minuutje wachten en proberen via Internet Explorer om verbinding te krijgen met http://wbot99999.watch-bot.net/ In plaats van de negens moet je het nummer van jouw camera in vullen. Het totale internetadres staat aan de onderkant van je camera.

[ Voor 39% gewijzigd door funske op 09-02-2012 12:36 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
chippie777 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:05:
[...]

Bij mij staat het wireless gedeelte exact hetzelfde als bij jou (alleen m’n eigen SSID en wachtwoord uiteraard)
Alleen bij de basic netwerk instelling heb ik ingesteld obtain ip from dhcp server.
Ik kan de camera gewoon benaderen vanuit internet maar wireless aansluiten wil maar niet lukken.
Ik heb dhcp uitgezet en voor een vast ip gekozen omdat ik op basis van het ip-adres naar de webcam ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Voor mensen die er belangstelling voor hebben het volgende.
Een recente pagina met beschrijving hoe en wat voor deze camera: http://www.watchbotsupport.co.uk/
De "Nederlandse" vertaling daarvan staat hier: http://tinyurl.com/8x6b3hf
Geef Google even de tijd om te vertalen……….

De laatste firmware én laatste Web UI van 5 januari 2012 staan hier (ook te vinden op bovenstaande site): http://www.watchbotsuppor...mware/wbfirmwarefiles.zip
Als je de firmware wil updaten dan geven ze het advies om eerst de firmware te updaten en daarna pas de Web UI.
Let op: Als je de firmware opnieuw installeert, moet je de camera weer opnieuw afstellen!!!! 8)7
Ik was ook mijn WiFi instellingen kwijt, dus moest hem weer met een netwerk kabel aansluiten.
Daarna dacht ik slim te zijn door even een restore van de backup van de instellingen te doen, maar dit werkte bij mij niet. :?
Vraag me niet waarom, want ik heb geen idee; het bestand was "corrupt" ;w

Gelukkig heb ik een 2ᵉ camera die ik nagenoeg op dezelfde manier heb in gesteld, dus kon ik de instellingen zo overnemen.

Dus als je slim bent, maak je van te voren even printscreens van alle instellingen dan kun je hem m.b.v. een kabel zo weer instellen naar WiFi. d:)b

Het enige verschil met deze nieuwe software is dat ik merk dat de camera sneller beweegt dan eerst. Meer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Succes in ieder geval….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
thanks voor de tip. Update uitgevoerd maar mijn wireless probleem blijft aanwezig.
Ik volg alle stappen, en die gaan ook goed, maar na het opnieuw opstarten wordt de camera niet wireless gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
@chippie Jij hebt een time-capsule. Deze gebruik je als router, toch? Daarnaast heb je ook nog een modem. Wat voor een modem is dat?
Heb je geprobeerd wat ik 2 postings hierboven heb beschreven? De camera moet dus óf bedraad óf draadloos gebruikt worden, allebei tegelijk gaat niet!

Ik heb nog op internet gezocht (google : timecapsule IP-camera) en onderstaande manual gevonden:
http://manuals.info.apple..._Networks_Early2009_N.pdf
Misschien dat je hierin kunt lezen hoe je het e.e.a. moet instellen.

En hoe meer ik lees en verder zoek, hoe meer ik denk dat je de poort 80 moet wijzigen naar bijv 8080 of 9090 of zoiets. Als het maar een vrije poort is.
Poort 80 wordt volgens wat ik lees vast gebruikt als server poort of zo. Dus die 'mag' je niet gebruiken. :N
Andere links waar info te vinden is zijn:
http://homepage.mac.com/car1son/static_port_fwd_intro.html
https://discussions.apple.com/message/16791799#16791799

Verder heb ik op diverse plaatsen gelezen dat je de Time Capsule als bridge moet instellen. Hoe dat gaat weet ik zo niet, omdat ik geen Time Capsule heb, maar misschien is dat te lezen in die manual van Apple.

Ik hoop dat ik je hiermee wat verder geholpen heb. Maar op afstand dingen uitzoeken zonder dat je weet hoe of wat is wel lastig. :?
Maar succes…... :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Firmware update ook gedaan op 1 van de 2 WatchBots, met succes.
Idd een restore van de instellingen werkte niet.

Geen verandering gemerkt. Sneller bewegen wat funkse opmerkte, lijkt omdat de PTZ setting op fastest gezet zijn (was bij mij zo iig).
Nieuwe firmware versie: 31.37.2.40
Oude firmware versie: 0.37.2.42 (versie die van fabriek af geïnstalleerd is)

Ik weet eigenlijk niet of de gedownloade firmware echt wel nieuwer is: .40 <-> .42

Web UI versie is beide: 0.3.8.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Hulliee schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:37:

Ik weet eigenlijk niet of de gedownloade firmware echt wel nieuwer is: .40 <-> .42
Dat vroeg ik me ook al af. Maar omdat de datum op 5 januari staat, had ik zoiets van dan zal hij toch wel nieuwer zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
funske schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:03:
@chippie Jij hebt een time-capsule. Deze gebruik je als router, toch? Daarnaast heb je ook nog een modem. Wat voor een modem is dat?
Heb je geprobeerd wat ik 2 postings hierboven heb beschreven? De camera moet dus óf bedraad óf draadloos gebruikt worden, allebei tegelijk gaat niet!

Ik heb nog op internet gezocht (google : timecapsule IP-camera) en onderstaande manual gevonden:
http://manuals.info.apple..._Networks_Early2009_N.pdf
Misschien dat je hierin kunt lezen hoe je het e.e.a. moet instellen.

En hoe meer ik lees en verder zoek, hoe meer ik denk dat je de poort 80 moet wijzigen naar bijv 8080 of 9090 of zoiets. Als het maar een vrije poort is.
Poort 80 wordt volgens wat ik lees vast gebruikt als server poort of zo. Dus die 'mag' je niet gebruiken. :N
Andere links waar info te vinden is zijn:
http://homepage.mac.com/car1son/static_port_fwd_intro.html
https://discussions.apple.com/message/16791799#16791799

Verder heb ik op diverse plaatsen gelezen dat je de Time Capsule als bridge moet instellen. Hoe dat gaat weet ik zo niet, omdat ik geen Time Capsule heb, maar misschien is dat te lezen in die manual van Apple.

Ik hoop dat ik je hiermee wat verder geholpen heb. Maar op afstand dingen uitzoeken zonder dat je weet hoe of wat is wel lastig. :?
Maar succes…... :Y
Bedankt voor je input. Eigenlijk is het probleem alleen wireless, zolang hij bedraad is aangesloten kan ik hem vanaf elke internet verbinding gebruiken. M.a.w. hij connect gewoon niet met m’n wifi netwerk. Ik ga nog wat rommelen met die poorten, en laat weten of dat geholpen heeft.
P.S. uiteraard verwijder ik de utp kabel wanneer ik hem wireless will connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Eindelijk werkt het dan, tenminste ik heb via de iPhone geluid uit de kamers. :) De microfoon werkt niet helaas.
Ik gebruik op m'n iPhone de app Live Cams Pro van Eggman Technologies. De pro versie ondersteunt geluid (in tegenstelling tot de gratis versie).
Als camera profiel heb ik de "IPcam Central Profile 2" gekozen. Misschien dat een andere profiel wel de microfoon ondersteun? Wie weet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Hulliee schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:28:
Eindelijk werkt het dan, tenminste ik heb via de iPhone geluid uit de kamers. :) De microfoon werkt niet helaas.
Ik gebruik op m'n iPhone de app Live Cams Pro van Eggman Technologies. De pro versie ondersteunt geluid (in tegenstelling tot de gratis versie).
Als camera profiel heb ik de "IPcam Central Profile 2" gekozen. Misschien dat een andere profiel wel de microfoon ondersteun? Wie weet dit?
Je hebt geluid uit de kamers waar de camera hangt, neem ik aan. Maar hoe kan dat als de microfoon niet werkt?? Of snap ik het nu even niet? 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:11:
[...]

Je hebt geluid uit de kamers waar de camera hangt, neem ik aan. Maar hoe kan dat als de microfoon niet werkt?? Of snap ik het nu even niet? 8)7
Haha ja sorry. Ik bedoel de microfoon in de app en dus komt er geen geluid uit de WatchBot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Nee, maar dat kan ook niet. In de WatchBot zit geen luidspreker.
Volgens mij moet je m.b.v dat blokje er een luidsprekertje aan koppelen. Vlogens de beschrijving zit er een:
• Speaker mini-jack socket
aan.
En daaraan zou je dus een luidsprekertje moeten / kunnen koppelen.

Ik ga van het weekend WatchBot eens mailen om te vragen met welke camera deze te vergelijken is. Dan kunnen we die selecteren uit die hele lijst. Ik heb die applicatie inmiddels ook gedownload en even getest.
Ook ik krijg op mijn iPhone te horen wat de camera opvangt. Maar dit is wel van een zéér minimale kwaliteit.
Van het weekend eens even uitzoeken of dit op de e.o.a. manier te verbeteren is.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Even gegoogled op "WatchBot alternative".
En kwam het volgende tegen "Deze WatchBot is een Apexis APM-J802-WS & Foscam FI89198W kloon".
Ik heb de Apexis gekozen en dan is het geluid al veel beter….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ik heb deze nog besteld, maar nog niet binnen:
http://www.lightinthebox....ie-zwart-wit_p209046.html
Hij is kleiner en ook een stuk goedkoper.
Als ik hem heb binnen, laat ik het hier wel weten.

Ik ben benieuwd wat WatchBot adviseert mbt de profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Heb net een reactie gekregen van WatchBot:
Hi Funske,

If possible select the brand "Foscam" as this is a similar camera to the WatchBot.

Kind Regards

Mark
Dus dat wordt dan Foscam selecteren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
En kies dan voor de Foscam FI8918W!
Deze zou hetzelfde moeten zijn als de WatchBot.
Alleen heeft deze geen speaker en de Foscam wel.
Hi Funske,

Thank you for your email. The Watchbot Camera does not have speaker in it. However, you can attach it with the external speakers as the camera does have a Speaker mini-jack socket in it.

Kind Regards,

Mike
En dat op zondag!! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door funske op 25-03-2012 17:48 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
funske schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:35:
En kies dan voor de Foscam FI8918W!
Deze zou hetzelfde moeten zijn als de WatchBot.
Alleen heeft deze geen speaker en de Foscam wel.

[...]

En dat op zondag!! _/-\o_ _/-\o_
:D
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499881

Hallo ,

Ik heb viaiemand een watchbot ip cam gekregen .
Alle software geinstallerd maar tijdens het inloggen word er een user en wachtwoord gevraagt en volgens de beschrijving moet dat zijn admin zonder wachtwoord.
Echter is deze niet goed.
Na 3x fout aanmelden kom ik dan toch een een scherm waar ik me kan aan melden op denk ik mijn ip camera echter lukt dat met deze wachtwoorden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Anoniem: 499881 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:02:
Hallo ,

Ik heb viaiemand een watchbot ip cam gekregen .
Alle software geinstallerd maar tijdens het inloggen word er een user en wachtwoord gevraagt en volgens de beschrijving moet dat zijn admin zonder wachtwoord.
Echter is deze niet goed.
Na 3x fout aanmelden kom ik dan toch een een scherm waar ik me kan aan melden op denk ik mijn ip camera echter lukt dat met deze wachtwoorden ook niet.
Probeer eens de webcam eens te resetten, knopje?. Als het goed is, staat de default waarden achterop. Ook z'n ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepmeloentje
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-04-2023
Vandaag succesvol watchbot camera's geupgrade met foscam firmware FI8910W :) . Camera's zijn nu weer voorzien van goede firmware. Officiële site van watch-bot is al geruime tijd uit de lucht. Camera's zijn met versie FI8910W Firmware 11.37.2.65 (FR Chipset) geupgrade voor zowel firmware als webgui. Nieuwe interface is te bereiken zonder index.htm toevoeging.
Link naar firmware https://www.foscam.nl/ind.../view/u/FI8910W_Firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflops
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 15:19
Hey Joep,

Via google bij jou reply uitgekomen, was eigenlijk precies wat ik zocht. Vanmiddag ook de firmware geflashed volgens instructie (eerst System, daarna Web UI). Leek goed te werken, pagina laadt en vraagt gelijk om wachtwoord te wijzigen. Na inloggen crashed de webinterface en kan ik 'm ook niet meer bereiken zonder een factory reset te doen.

Jij hier destijds ook last van gehad? Misschien nog andere tips?

EDIT:
Na wat troubleshooten kwam ik erachter dat de camera blokkeert als ik met Firefox (v64.0) op MacOS (10.14.2) de pagina probeer te openen. Lijkt op een tijdelijke IP ban. Pagina opent dat ook niet met Safari of andere browser. NMAP toont dan dat poort 80 "tcpwrapped" is. Als ik van een ander IP (+ niet Firefox) probeer is de camera wel te bereiken. Na een goed halfuur kan ik de pagina wel weer openen vanaf het geblokkeerde IP/mn Mac (en Safari, niet Firefox).

[ Voor 36% gewijzigd door Bioflops op 07-01-2019 17:47 ]

Pagina: 1