Ik heb de watchbot dinsdag (pas) binnengekregen, besteld via de groupon deal van eind november (!).
De watchbot is eenvoudig op te zetten, een beetje kennis van router en portforwarding is wel nodig.
De firmware is idd wel wat brak; een reboot laat configuraties wel ineens werken.
Op Windows 7 lukte het me niet om de IP Camera search software te installeren, want de software wil installeren in C:\windows\system32\IPCamera.exe en Windows laat dat zo te zien niet toe. Dit stukje beste programmatuur doet niet meer dan het IP adres van de WatchBot camera achterhalen als deze in het netwerk hangt.
De camera verkrijgt standaard een DHCP IP adres. Op de admin pagina's van m'n router heb ik het IP adres zo kunnen vinden. Daarna kun je met http://[ip] naar de launch pagina van de camera (die default op poort 80 draait). Mijn watchbot zit overigens via ethernet kabel aangesloten.
Na aanloggen op de launch pagina krijg je in IE een verzoek om een activeX component te mogen draaien. Mijn ervaringen met deze component zijn minder goed, want ettelijke keren bevroor heel m'n Windows 7 machine!! Harde reboot! In Firefox kun je de camera ook prima gebruiken en configureren.
Mijn Configuratie: vast IP adres ingesteld, andere poort, geen wifi, extra gebruikers aangemaakt, DDNS gebruik ik niet; een port forward op m'n router vind ik goed genoeg.
Ook kon ik m'n Synology Serveillance laten connecten met deze camera: User defined, SourcePath = "/videostream.cgi". ERRUG STOER!
En omdat Synology 'm nu kent, kan de iOS app DS Cam op m'n iPAD de camera ook vinden. Voor extern gebruik (buiten mijn eigen netwerk) moet schijnbaar dan wel port 5000 zijn geforward naar de Synology.
Zelfs op Windows Phone 7 kan ik via de app "Aaltra IP Camera Viewer" de directe video stream van de camera zien (directe feed, niet via de Syno)
Kortom: ik ben nog niet uitgespeeld en ben wel happy met deze IP camera.
<edit>
- De camera is waarschijnlijk een rebranded Apexis APM-J802-WS Wireless IP Camera. Apexis heeft ook een iOS App, maar die vind ik te prijzig.
- WIFI WPA2 AES connectie is mogelijk. Ik heb een static IP ingesteld (ingesteld toen ie nog via LAN was aangesloten) en de camera is daarmee te benaderen ook via WIFI te benaderen. Ik zie alleen wel interferentie in het beeld: de WIFI radio beïnvloedt de beelden dus..
- Ik snap de users en hun group niet: als ik als een visitor account probeer in te loggen, wordt ik alleen met inlogboxes om de oren geslagen. Administrator account lijkt steeds het fijnst te werken...
Commando's aan de camera: COMMAND Uri:
MJPeg Videostream /videostream.cgi
Snapshot snapshot.cgi REPLY: image
TILT_UP decoder_control.cgi?command=0 stuur direct een PTZ_STOP na om tilting te stoppen
PTZ_STOP decoder_control.cgi?command=1 STOP TILTING
TILT_UP_STOP decoder_control.cgi?command=1
TILT_DOWN decoder_control.cgi?command=2 stuur direct een TILT_STOP na om tilting te stoppen
TILT_DOWN_STOP decoder_control.cgi?command=3
PAN_LEFT decoder_control.cgi?command=4
PAN_LEFT_STOP decoder_control.cgi?command=5
PAN_RIGHT decoder_control.cgi?command=6
PAN_RIGHT_STOP decoder_control.cgi?command=7
Preset1_GO decoder_control.cgi?command=31
Preset1_SET decoder_control.cgi?command=30
Preset2_GO decoder_control.cgi?command=33
Preset2_SET decoder_control.cgi?command=32
Preset3_GO decoder_control.cgi?command=35
Preset3_SET decoder_control.cgi?command=34
Preset4_GO decoder_control.cgi?command=37
Preset4_SET decoder_control.cgi?command=36
IO_ON decoder_control.cgi?command=94 (Alarm on)
IO_OFF decoder_control.cgi?command=95 (Alarm off)
PTZ_VPATROL decoder_control.cgi?command=26 (verticale patrol)
PTZ_VPATROL_STOP decoder_control.cgi?command=27 (verticale patrol STOP)
PTZ_HPATROL decoder_control.cgi?command=28 (horizontale patrol)
PTZ_HPATROL_STOP decoder_control.cgi?command=29 (horizontale patrol STOP)
PTZ_LEFT_UP decoder_control.cgi?command=90
PTZ_RIGHT_UP decoder_control.cgi?command=91
PTZ_LEFT_DOWN decoder_control.cgi?command=92
PTZ_RIGHT_DOWN decoder_control.cgi?command=93
PTZ_CENTER decoder_control.cgi?command=25
Resolution 320x240 camera_control.cgi?param=0&value=8
Resolution 640*480 camera_control.cgi?param=0&value=32
Mode 50 Hz camera_control.cgi?param=3&value=0
Mode 60 Hz camera_control.cgi?param=3&value=1
Mode OUTDOOR camera_control.cgi?param=3&value=2
brightness camera_control.cgi?param=1&value=<VALUE>*16 note: 1<BRIGHTNESS<15
contrast camera_control.cgi?param=2&value=<VALUE> note: 1<BRIGHTNESS<6
Doet niets:
LED_ON set_misc.cgi?led_mode=1 REPLY: ok.
LED_OFF set_misc.cgi?led_mode=2 REPLY: ok.
Ben nog niet toegekomen aan een Synology camera profiel. Met de bovenstaande commando's
</edit>
[
Voor 43% gewijzigd door
victorv op 15-01-2012 22:03
]
"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."