Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:33
Goeiemiddag,

Ik ben op het moment bezig met het opbouwen van een carpc voor mijn BMW. Na eerst een kant en klare oplossing te hebben gebruikt, wat mij niet bevalt (te veel storingen, chinese meuk) wil ik nu zelf wat bouwen.

Na wat rond gekeken te hebben, schrik ik toch van de prijs van een leuke 7 inch vga touchscreen monitor. (200 tot 300 euro) Na een paar folders, waaronder die van de mm, kwam ik op het idee om een tablet te gebruiken. In principe heeft een beetje smartphone/tabler alle mogelijkheden die ik wil gebruiken.

Hoofddoelen:

- Fm radio
- Mp3 afspeelmogelijkheid
- Video afspeelmogelijkheid
- GPS navigatie
- Carkit mogelijkheden (weet niet of dit gaat lukken)

Iemand hier ervaringen mee? En misschien nog geschikte tabets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou denk ik ook een Tablet gebruiken, je moet alleen iets bedenken voor de plaatsing Op zich ben je dan ook vrij snel klaar denk ik, een houder, een autolader en een kabeltje, bluetooth, fm transmitter of andere oplossing om het geluid over je speakers te krijgen en klaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
Ik heb al mijn speakers met versterkers er tussen, dus dat is op zich geen probleem. Ik wou nou juist de originele headunit laten vervallen. Hierdoor heb ik ook meteen een gat waar de tablet makkelijk in past. denk dat een 10 inch haast gaat passen qua dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:42
Een tablet met bluetooth en dito autoradio... dan heb je de audiokoppeling al heel simpel opgelost. Eigenlijk doe ik al wat jij wilt met mijn HTC Sensation. Deze heb ik dus gekoppeld via bluetooth aan een radio voor de audio, mooie klem gekocht om het toestel in vast te zetten en ik heb een compleet car entertainment center in de auto... Ik kan er mee bellen, navigeren... alles, alleen een aparte kabel voor de stroom van het toestel.

Een 10" tablet is volgens mij (veel) te groot om in het beschikbare compartiment te kunnen plaatsen, je kan gewoon niet teveel afwijken van de breedte en diepte van een standaard radio, anders moet je echt je dashboard gaan verzagen... en is dat wat je wilt?

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 19-11-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

10" lijkt me inderdaad vrij groot, heb hier nog een 7" HTC liggen. Dat is wel een mooi formaat, leek me ook een goede carputter (de Shift met Vista en Windows Mobile), maar Vista is erg langzaam en Windows Mobile is kreupel omdat het niet alle hardware kan benaderen. Een 5" telefoon lijkt me ideaal, wat groot als telefoon, maar het is ook een tablet en in de auto is het een mooi formaat en geen gedoe met tablet die je dan weer vergeet (dat heb ik met m'n navigatie altijd)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 19-11-2011 14:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
Het voordeel van mijn bmw is, dat het qua hoogte en breedte al meer is als dubbel din (zoek maar eens een e46 op met originele navi) Een normaal scherm kan makkelijk met 7 inch, en als je een breden hebt, zoals de archos dingen, lijkt mij dat ook nog wel te passen.

En zoals gezegd, wil ik de originele radio er helemaal uit hebben, en gewoon alles vervangen door een carpc of tablet. Een jackaansluiting kan je zo laten evrlopen naar rca, dus dat is geen probleem mijn inziens. Enige waar ik me zorgen over maak is het aan en uitzetten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

De 3.5mm uitgang van een tablet is alleen niet sterk genoeg om je audio aan te sturen, je moet dus alles versterken, voor, achter en sub.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
Ik heb al 2 dikke versterkers er in te hangen, dus dat is geen probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-04 21:22
Fm-radio wordt vaak wel ondersteund op tablets.
video-navi-mp3 spreken voor zich.
Carkit weet ik niet, denk dat je daar een apart systeem voor moet aanschaffen, maar dan mis je wel een mute-optie dus mag je zelf je muziek zachter zetten.

misschien een idee om toch een radio ergens in te verbergen en de tablet via AUX aan te sluiten, zodat je toch nog van de mute-optie gebruik kunt maken, en daarbij ook de FM-radio een optie is.

Ik weet niet wat je zelf in gedachte had verder of over wat voor aansluitingen je bmw beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
misschien toch een 2e hands ipad pakken.
kijk eens op google afbeeldingen ipad carputer. ik denk dat dit de handigste oplossng is maar dan moet je wel je dashboard verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Op zich is dat een goed idee.Vraag me alleen af hoe je FM radio via een Tablet wil laten werken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleus
seninha schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:19:
Op zich is dat een goed idee.Vraag me alleen af hoe je FM radio via een Tablet wil laten werken?
There's an app for that.

Android heeft vaak wel een ingebouwde fm-tuner, en dan maak je gebruik van je 3.5mm plug als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
Precies, ingebouwde fm tuner gebruiken. De jackplug gebruik je toch voor de aansturing van de versterker.

Enige struikelblokken voor mij zijn nog:
- Hoe aan en uit te schakelen.
- Externe media (usb poort of sd kaart kan je wss niet bij als hij ingebouwd is)
- Carkit functie, denk niet dat dat gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Let erop dat je hem zowieso moet opmaken om de gps te verleggen. Als je hem inbouwd heeft de gps geen openzicht meer op de hemel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

brilsmurfffje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:45:
Let erop dat je hem zowieso moet opmaken om de gps te verleggen. Als je hem inbouwd heeft de gps geen openzicht meer op de hemel
Dat wisselt per apparaat. Het kan heel goed dat de GPS wel goed verbinding kan krijgen als hij in een auto zit verwerkt. Ik kan in huis een goede fix krijgen met 8 tot 10 satellieten. Accuraat tot 30 voet. Aldus mijn GPS app. Dit met een Samsung Galaxy S welke bekend staat om een vrij beroerde GPS te hebben. Lijkt mij dat het in een gemiddelde auto in het dashboard wel moet lukken met een Tablet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleus
Zolang je tablet niet wordt gehinderd door een steunbalk oid van metaal gaat dit wel goed.
Ik heb twee caddy's met gps in het dashboard verwerkt en dat werk meer dan goed.

Aan en uit schakelen, net als een gewone radio op contactstroom. meestal redt hij het wel op standby en anders moet hij even booten (minuutje afhankelijk per tablet)

Externe media, heb je dit nodig? je kunt er achteraf idd niet (iig niet snel) meer bij, vele tablets hebben genoeg opslagruimte van zichzelf, en met android kun je gebruik maken van FTP om bestanden te synchroniseren.
Volgens mij kun je zelfs op afstand syncen (iig wel met itunes)

Carkit functie, tja dan blijf je afhankelijk van een apart systeem. je kunt immers niet je mobiel via je tablet opnemen, iig niet voor zover ik weet. Wel op te lossen met een bluetooth-autoradio waarop je de tablet ook aansluit. Kun je ook nog eens die radio gebruiken, werkt toch altijd beter dan die van een tablet, en daarbij hoef je geen rekening te houden met een ingebouwde FM-tuner.
Heb je meteen een punt om al je speakers aan te sluiten.
Pagina: 1