[iOS5] imessage/sms problematiek

Pagina: 1
Acties:

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Goeieavond,

Nu mijn vriendin ook een iphone heeft met iOS5 is imessage natuurlijk super.
Alleen krijg ik een aparte 'smsbox' voor imessage en sms.
Mijn sms'en en imessage worden gescheiden terwijl de naam en gegevens dezelfde persoon zijn.

Heb al even wezen googlen, maar slechts bitter weinig gevonden hieromtrent.
Zijn er nog mensen die voor 1 persoon 2 smsboxen krijgen en die daar een oplossing voor hebben?
Zijnde zowel imessage als sms in één smsbox krijgen.
Bij andere contacten komen ze wel toe in 1 smsbox, momenteel enkel bij haar niet.

screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1789510/Pictures/imessage_sms.PNG

excuses als er hier reeds een gelijkaardig topic van bestaat

Groeten

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:39

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De iMessage-berichten worden verstuurd vanaf een emailadres en de sms-berichten vanaf een telefoonnummer. De telefoon van je vriendin moet zo ingesteld worden dat iMessage-berichten verstuurd worden vanaf het telefoonnummer en niet een emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:44
Hoe staan deze mensen in je Adreslijst (Contacts)?

Als deze gebundeld staan onder 1 naam vallen ze ook onder 1 blok. Zo niet, ziet je iPhone ze als 2 verschillende personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-08 18:33
Scott schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:37:
De iMessage-berichten worden verstuurd vanaf een emailadres en de sms-berichten vanaf een telefoonnummer. De telefoon van je vriendin moet zo ingesteld worden dat iMessage-berichten verstuurd worden vanaf het telefoonnummer en niet een emailadres.
Echter ga je dan de mist in als je nog een iOS device hebt (bv een iPad) en de conversaties op beiden wil syncen. Je zal dan op allebei de devices moeten instellen dat ze vanaf het mailadres worden verzonden (omdat een iPad geen tel. nr heeft).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:39

Scott

Ik ben, dus ik tweak

YoGi_Berra schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:41:
Hoe staan deze mensen in je Adreslijst (Contacts)?

Als deze gebundeld staan onder 1 naam vallen ze ook onder 1 blok. Zo niet, ziet je iPhone ze als 2 verschillende personen.
Nee, ook als ze onder 1 naam staan worden ze laten zien als twee verschillende threads.
Sluuz schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:55:
[...]

Echter ga je dan de mist in als je nog een iOS device hebt (bv een iPad) en de conversaties op beiden wil syncen. Je zal dan op allebei de devices moeten instellen dat ze vanaf het mailadres worden verzonden (omdat een iPad geen tel. nr heeft).
Ja, klopt, wat dat betreft is het waarschijnlijk makkelijker als je emailadres doet. Ik vind het sowieso een beetje irritant hoe dat werkt op de iPhone. Iemand waarmee ik sms'te had een niet-iPhone, maar wel een iPod touch. Toen iOS 5 uit kwam sms'te ik onbelangrijke dingen naar die iPod, en de wat belangrijkere naar telefoon. Dat zijn al twee threads. Toen kreeg ze een iPhone met een nieuw nummer, en nu heb ik daar dus ook weer een thread voor. Drie voor 1 persoon, beetje onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Even terug reageren :). Het kan kloppen met dat emailadres. Echter is het niet mogelijk op haar iPhone haar telefoonnummer in te stellen. Onder instellingen -> telefoon staat er onbekend naast telefoonnummer zonder dat het aan te passen is.

Heb al wat zitten googlen en dat zou mogelijk kunnen liggen aan een nieuwe micro simkaart waarop haar nummer niet op opgeslagen staat. Maar of dat klopt, weet ik niet zeker. Heb geen ander toestel waar ik zo even haar nummer kan opslaan op die nieuwe microsim. Of is er een mogelijkheid dat te doen op iPhone zelf?

Die verschillende threads zijn ergens wel irritant. Zoals scott opmerkt heb ik slechts 1 contact staan.
Op haar iPhone staat idd ingesteld dat iMessage via haar me.com account gaat. Maar zoals reeds in bovenstaande vermeld, kan ik (momenteel) de optie voor telefoonnummer niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Nog eens korte update hieromtrent:
Het koppelen aan een pc en synchroniseren me iTunes heeft niet verholpen.
Erger nog, na de 5.0.1 update kon ze plots niet meer bellen/sms'en. Reset van netwerkinstellingen heeft dit probleem verholpen momenteel. iMessage gaat wel niet meer door die reset.

Ik ga ervanuit dat het een slechte (micro)sim is. Deze gaat ze nogmaals binnenspringen bij Proximus om dit probleem voor te leggen. Toevallig nog mensen die dit voorgehad hebben bij Proximus (of ander belgische gsmprovider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
nagasy schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:06:
Nog eens korte update hieromtrent:
Het koppelen aan een pc en synchroniseren me iTunes heeft niet verholpen.
Erger nog, na de 5.0.1 update kon ze plots niet meer bellen/sms'en. Reset van netwerkinstellingen heeft dit probleem verholpen momenteel. iMessage gaat wel niet meer door die reset.

Ik ga ervanuit dat het een slechte (micro)sim is. Deze gaat ze nogmaals binnenspringen bij Proximus om dit probleem voor te leggen. Toevallig nog mensen die dit voorgehad hebben bij Proximus (of ander belgische gsmprovider)
ik heb zelf ook Proximus en heb bij aankoop van m'n iPhone men eerste microsim moeten halen. Geen probleem hiermee. Ik kan perfect sms/iMessage's ontvangen en versturen. Mij lijkt het waarschijnlijk dat er een probleem is met de sim :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
@BDke, krijg jij dan bij onder instellingen -> telefoon je nummer te zien dan en kan je dat aanpassen? Hebben ze bij de proximus/belgacom winkel iets nog moeten instellen op je microsim kaart? Gewoon om een zicht te hebben op wat ik moet zeggen in de winkel zodat ze het specifieke probleem weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Nog een update. Zijn vandaag om een nieuwe microsimkaart geweest. Probleem niet verholpen. Reden dat we ook niet kunnen MMS'en is omdat er geen nummer kan gevonden worden

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1789510/Pictures/onbekendNummer.PNG

Om uit te sluiten dat het aan het toestel lag, zijn we binnengesprongen bij de apple store en hebben we daar een volledig herstel laten doen. De persoon van de apple store liet ons weten dat het vaak voorkomt dat er klanten van proximus en mobistar binnenkomen voor dit probleem. Maar proximus doet alsof hun neus bloedt.

Belgacom winkel(die ook proximus voorzien) snapt het probleem niet. Die gaf een simkaart en liet ons weten naar klantendienst te bellen. Daarnet klantendienst aan de telefoon gehad van proximus en kregen gewoon een mail met de instellingen voor MMS/mobiele data. Met de leuke reactie dat we toch maar beter naar de winkel zouden gaan. Niemand anders met dit probleem?

iPhone 4s (5.0.1) en proximus microsim

gerelateerde problemen : forum.iculture.nl

[ Voor 30% gewijzigd door nagasy op 26-11-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Topicstarter
Probleem is opgelost geraakt.

de combinatie nieuwe iphone 4s + nieuwe micro sim van proximus zorgt er precies voor dat het nummer niet kan uitgelezen worden vanop de micro-simkaart.
De micro-simkaart gestoken in een iphone 4 en daar was het nummer onmiddellijk herkend, zichtbaar en aanpasbaar. Daarna teruggestoken in de 4s en het nummer is nu herkend.

Ik gok dat het met de nieuwe wereldchip is dat mss een bug zit in het lezen ervan? Alleszins even in een ander en ouder model steken als je een nieuwe micro-simkaart hebt, lost het gewoon op.

Ligt dus toch aan iOS5 precies

Pagina: 1