Laptop doet niets meer(hardware matig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:08
Heb van een kennis een laptop meegekregen. Het volgende gebeurt er: de laptop kan aan na 3 seconden gaat de fan blazen stopt er mee en thats it. Verder gebeurt er niets. Er is op geen enkel moment beeld. Er is geen gepiep helemaal niks.

Ik heb het geheugen gedemonteerd en de Hardeschijf om te kijken of deze daarop reageert maar helaas. Ook heb ik de laptop aangesloten op alleen de netstroom zonder accu. En ook alleen met accu maar helaas beiden opties geen oplossing. Het gekken is dat het systeem maar blijft draaien en niet uitvalt(hij zou toch te warm moeten worden zonder fan)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Beeldscherm aansluiten om te kijken of het scherm kapot is?

Verder is het troubleshooten van een laptop vrij lastig, je hebt meestal niet ff reserveonderdelen om eea te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Anoniem: 387149 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:58:
Beeldscherm aansluiten om te kijken of het scherm kapot is?

Verder is het troubleshooten van een laptop vrij lastig, je hebt meestal niet ff reserveonderdelen om eea te testen.
Scherm extern aangesloten gebeurde niks. Ja het is inderdaad vrij lastig. Alleen met een pc kan je als je bijvoorbeeld het geheugen eruit haalt piepjes horen bij een laptop is dit helaas vaak niet zo.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Zoals eerder aangegeven is het lastig testen zonder onderdelen (niet alleen bij laptops, maar elektronica algemeen).

Als ik jouw verhaal lees gok ik op geheugen, zoniet is het moederbord naar zijn gootje..
Je zou een tweaker in de buurt kunnen zoeken waarvan je ff een latje mag lenen, hoef je geen nodeloze kosten te berekenen aan je kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:34

Nemesizz

Untouchable

Misschien handig om te melden om welk model laptop het gaat? (merk + model, en/of specificaties).

Nu is het maar in het wild gokken, voor het zelfde geld is het een Pentium 1 laptop ofzo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Droomygirl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:13:
Zoals eerder aangegeven is het lastig testen zonder onderdelen (niet alleen bij laptops, maar elektronica algemeen).

Als ik jouw verhaal lees gok ik op geheugen,
Heb even van mijn eigen laptop een geheugen reepje gepakt en hij start gewoon gelijk op :) alleen blijft de fan dus niet draaien en wordt hij dus binnen no time gloeiend heet.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Defecte fan of defecte moederbord die fan niet wil aansturen of moederbord vind het niet zo warm en zet fan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
Nemesizz schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:15:
Misschien handig om te melden om welk model laptop het gaat? (merk + model, en/of specificaties).

Nu is het maar in het wild gokken, voor het zelfde geld is het een Pentium 1 laptop ofzo ;) .
+1

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Het staat iig al in het topic. De hardware is matig ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Fannetje bleek gewoon brak te zijn. Nu even van een andere oude laptop een fannetje geplaatst en draait weer perfect :). Iedereen super bedankt voor de goede input en tips het heeft zeker geholpen. Ik ben weer wat wijzer geworden

How are you doing?

Pagina: 1