Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012

Topicstarter
Voor de liefhebbers van een strakke beeldkwaliteit en wie het beste uit zijn beeldscherm wilt halen:

Hier kan je een DVD of Blu ray downloaden welke stap voor stap laat zien hoe te kalibreren:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Dit is een link speciaal voor de D7000 of D8000 kalibratie (waarschijnlijk ook de 6000 serie maar dat weet ik niet zeker):

http://www.avforums.com/forums/14681284-post229.html

Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AVS HD 709 video instructies vindt je in het hoofdmenu onder: HDTV calibration,
Op sommige flat screens ontbreekt een Modus Alleen Blauw (Blue Only Mode). Met deze optie kan je de SMPTE kleurenbalk kleuren balk bijstellen.
Indien deze optie ontbreekt, kan je dit doen met een Diep Blauw 3-kleur filter (Deep Blue Tricolor) zoals de Kodak Wratten 47B of een THX-blauw filter bril, soms meegelevert bij een THX film dvd/blu-ray.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 08:40
Heeft iemand die DVD/BD nog?

De link werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ze hebben een probleempje ,zijn effe offline.

Gebeurt maar een paar keer per jaar, is zo weer voorbij.

Wil je echt het beste uit je beeldscherm halen huur dan een pro, een leek is hoogstens in staat tot een quick & dirty calibration, hier nog een paar links:

http://www.lyris-lite.net/quick_and_dirty_tv_setup.html

http://www.cnet.com.au/pe...your-lcd-tv-240003563.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, bedankt, hier gaan we eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Is de bluray ook als mkv zeg maar te gebruiken? Heb geen bluray speler en de mediaspeler ondersteunt geen bluray met menu.

Verwijderd

Vermoed als je de MP4 (.exe) of MP4 (.7z) download je ook verder kan met mediaspeler?
Plays on: Many MPEG-4 AVC or H.264 video players. For example computer video players, or the Xbox 360 after update. See the player specifications for types of video supported.
Media: Depends on player, for example the Xbox 360 can play files from DVD media.
Includes: Individual AVC video test clips in an MP4 container. Limitations are listed in the next line, and the Patterns Manual includes further details.
Not Included: Menus and navigation features, the HDTV Calibration video from HD Nation (see Related Links), or Misc. Patterns Mpeg2 video from dr1394.
op AVSHD 709 webpagina bij RELATED LINKS deze bekijken/downloaden:
- HDTV Calibration 101: Part 1 - Segment from HD Nation
- HDTV Calibration Part 2: Brightness and Contrast - Segment from HD Nation
- HDTV Calibration Part 3: Color and Tint - Segment from HD Nation
- HDTV Calibration Part 4: Sharpness - Segment from HD Nation

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Oke, goed om te lezen dat het ook op de mediaspeler kan.
Vraag me alleen af wat je met de mp4.exe file doet.
De rest van de scenes download je op die website en speel je af met de mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Direct via Allshare afpelen lukt helaas niet :|

EDIT

Maar via DVD uiteraard wel.

Valt me op dat er eigenlijk niet veel aan m'n Samsung UE 46D7000 gedaan hoefde te worden. Ik heb de mazzel dat ze in het instructiefilmpje ook een Samsung gebruiken, dat maakt het wel wat makkelijker. Ik heb ook de handleiding van die site uitgeprint, handig om te lezen wat je precies doet en moet doen bij de verschillende testschermen.

Uiteindelijk heb ik alleen brightness, contrast en sharpness ingesteld. M'n kleuren en RG tint staan op 50, wat ook standaard is.

Er zijn nog bergen meer instellingen mogelijk, maar dit is de basis om mee te beginnen. Verder heb ik de backlight terug geschroefd tot 8. Heb nog steeds wat clouding, maar dat zie je in een film niet, alleen bij bijvoorbeeld de start van een film, als de achtergrond donker is en je een taal moet selecteren. Daar kan ik me dus niet echt druk om maken, want het ziet er verder gewoon prima uit.

Zeer zinvolle tip, die avs site!

[ Voor 90% gewijzigd door partyondude op 13-08-2011 22:35 ]

Pagina: 1