µSpotted - Wat vinden we ervan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter

µSpotted - Spotnet client

Afbeeldingslocatie: http://uspotted.nl/images/logo.pngAfbeeldingslocatie: http://uspotted.nl/images/header_02.png

Index
« · ^

Wat is µSpotted
µSpotted is een usenet indexerings client die werkt volgens het "spotnet-protocol". Het is een alternatief voor het spotnet programma van Drazix en bevindt zich een beetje tussen spotlite en spotnet in.
µSpotted probeert een snelle en lichte applicatie neer te zetten zonder de geïntegreerde downloadmanager maar wil toch grafisch aantrekkelijk en prettig in gebruik zijn.

« · ^

Systeemeisen voor µSpotted
µSpotted draait op elke Windows machine met het Microsoft .NET Framework 4. Heb je deze versie van het .NET Framework nog niet? Dan kan je deze gratis downloaden op de website van Microsoft. De installer van µSpotted zal je hierbij ook kunnen assisteren.

« · ^

Waar kan ik hem downloaden
µSpotted v0.9.17 (beta) is op de officiële website: http://uspotted.nl/ te vinden.

« · ^

Todo's
  • Database import optie
  • Lettergrootte instelbaar maken.
  • Nzb "Opslaan als" optie, nu opent hij enkel in de default app.
  • Filters bewerken / verwijderen.
  • Applicatie filters herstellen.
  • Database bijwerken versnellen? Bij veel spots (10.000+) moet je "even" wachten....
  • Instelling toevoegen om de spot afbeeldingen wel/niet te tonen.
  • Minimize to tray toevoegen
  • Automatische database update (om de ... minuten)
  • Database opschoon optie (+ instelling om automatisch te doen).
  • Snelkoppeling in startmenu.
  • Zichtbaar maken hoeveel spots in ieder filter aanwezig zijn.
  • Favorieten / Bookmarks / Watchlist
  • Close button op tabpagina ipv helemaal rechts
  • Analytics tracking uit kunnen zetten
  • Dispose berichten niet tonen
  • Template systeem voor spot-detail
* nb: Doorgestreepte items zijn reeds geïntegreerd, schuingedrukte items kan je in de volgende release verwachten.

« · ^

Upcomming release
  • - Nog geen vastgelegde mijlpalen.
« · ^

Changelog
  • [22-03-11] "Todolijst" toegevoegd.
  • [24-03-11] "Upcomming release" toegevoegd.
  • [31-03-11] "Todolijst" bijgewerkt.
  • [03-04-11] "Todolijst" bijgewerkt.
  • [18-04-11] "Todolijst" bijgewerkt.
  • [20-06-11] "Todolijst" bijgewerkt.
« · ^

[ Voor 70% gewijzigd door GateKeaper op 20-06-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ziet er tof uit, had graag voor je gestest maar ..... dot.netdraai linux vandaar :X
vanavond eens via wine proberen

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 22-03-2011 12:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

ga deze even testen, ziet er mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

himlims_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:41:
ziet er tof uit, had graag voor je gestest maar ..... dot.netdraai linux vandaar :X
mono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:41:
Kan je me laten weten of het via wine / mono werkt ? Ik ben zelf geen Linux gebruiker maar heb wel al gezien dat er een pakket is waarmee je onder Windows zo kan ontwikkelen dat het ook mono-compatible is.

Ik weet niet of dat veel werk is, maar wil best wel eens kijken of ik het zonder al teveel moeite compatible krijg. Indien nodig installeer ik daarvoor Linux op een oude bak, maar het coden zelf doe ik het liefst wel gewoon onder Windows (visual studio 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 09:28

mace

Sapere Aude

Als mono niet werkt is het vaak wel te doen met wine. dotnet kan je tegenwoordig eenvoudig installeren met winetricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daar is mijn computer allergisch voor - ik sleutel vanavond voor GateKeaper wel ff via wine, als zijn applicatie niet te veel afwijkende api's gebruikt zal 't vast wel lukken. Teamviewer, spotify etc. draaiten tegenwoordig ook 'native' onder linux (eigenlijk stiekem een closed wine omgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
µSpotted is de meest populaire spotnet client
Ja ja net als het blikje bitter lemon dat nu voor me staat zeker de populairste frisdrank is :P

In ieder geval: heb 'm even uitgeprobeerd en het downloaden van de headers ging heel langzaam (vergeleken met Spotnet/Spotlite). Verder kreeg ik maar ca. 55.000 spots binnen, waar ik bij SpotNet bijna 379.000 spots zie. Ook mis ik een optie om alleen het nzb bestand te downloaden (i.p.v. dat de nzb nu automatisch naar SabNZBD wordt gestuurd). De zoekfunctie reageerde helemaal niet. Verder is het lettertype nogal klein op m'n 1080p scherm en niet aan te passen. Positief: de split screen functie is wel handig. Het programma oogt nogal Spartaans, ik zie op dit moment (nog) geen reden om over te stappen van Spotnet/Spotlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
prOnorama2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:31:
[...]
In ieder geval: heb 'm even uitgeprobeerd en het downloaden van de headers ging heel langzaam (vergeleken met Spotnet/Spotlite). Verder kreeg ik maar ca. 55.000 spots binnen, waar ik bij SpotNet bijna 379.000 spots zie. Ook mis ik een optie om alleen het nzb bestand te downloaden (i.p.v. dat de nzb nu automatisch naar SabNZBD wordt gestuurd). De zoekfunctie reageerde helemaal niet. Verder is het lettertype nogal klein op m'n 1080p scherm en niet aan te passen. Positief: de split screen functie is wel handig. Het programma oogt nogal Spartaans, ik zie op dit moment (nog) geen reden om over te stappen van Spotnet/Spotlite.
Betreft de snelheid van updaten, als ik bij alle drie 50.000 spots download dan ligt de snelheid van µSpotted bij mij tussen Spotnet en Spotlite in, Spotlite is de snelste maar µSpotted is hier nog wel sneller dan Spotnet.

Betreft het aantal spots heb je helemaal gelijk, maar dit is natuurlijk afhankelijk van de retentie van je newsserver. Ik zal zien dat er een import functie komt.

Zoekfunctie reageert hier prima, let wel, hij ondersteund jokertekens. Zoek je bijvoorbeeld "Fringe, dan geeft hij alle spots die beginnen met Fringe, zoek je naar *Fringe, dan geeft hij alle spots weer die Fringe in hun naam hebben. Typ ook in de juiste kolom. Je kan in verschillende kolommen zoeken namelijk.

Lettergrootte zal ik naar kijken, hier heb ik geen aandacht aan besteed / niet bij stil gestaan.

Thanx voor je commentaar! :)

*edit: De nzb wordt met het programma geopend die je zelf ooit aan de nzb's hebt gelinkt. Nu ik er bij stil sta is het wellicht handig om ook een "opslaan als" knopje te maken. Ga ik oppakken!

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 22-03-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 15:07
even uspotted gedownload maar ziet er in eerste instantie niet slecht uit.Eerste foutje waar ik tegen aanliep is dat je de extra gemaakte filters niet meer kunt verwijderen( is een kleinigheidje) maar keep up the good work.
Dit is zeker een mogelijke tegenhanger van spotnet.
Nog een aandachtspuntje, de filters applicaties windows, linux blijven leeg en mac laten alles zien( let wel dit is geen kritiek ben er zelfs best tevreden over)

[ Voor 23% gewijzigd door edebee op 22-03-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 14:59
Ziet er goed uit. Ik ga het zeker een kans geven.

Verdomd mooie site trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
edebee schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:16:
even uspotted gedownload maar ziet er in eerste instantie niet slecht uit.Eerste foutje waar ik tegen aanliep is dat je de extra gemaakte filters niet meer kunt verwijderen( is een kleinigheidje) maar keep up the good work.
Dit is zeker een mogelijke tegenhanger van spotnet.
Nog een aandachtspuntje, de filters applicaties windows, linux blijven leeg en mac laten alles zien( let wel dit is geen kritiek ben er zelfs best tevreden over)
Ik zal een verwijder / bewerk functie toevoegen aan de filters.Thanx :)

De fout betreffende de filters voor de applicaties (en games) heb ik ook ontdekt, wordt aan gewerkt.

Thanx voor je comments.
Ryan_ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:02:
Ziet er goed uit. Ik ga het zeker een kans geven.

Verdomd mooie site trouwens :)
Voor de site wil ik geen credits in ontvangst nemen. Ik heb hem natuurlijk geïnstalleerd en de verschillende modules gepositioneerd, maar het is niet veel meer dan een joomla template. Credits hiervoor gaan naar joomla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
Met Lightningusenet extréém traag binnenhalen van posts, hij vindt er inderdaad ook "maar" 55.000. Geen idee waar het aan ligt maar het is (voor mij dan) vooralsnog geen Spotnet vervanger :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
komt er een auto update functie in? of moeten we ook de site van uspotted in de gaten gaan houden. dat weerhoud me eigenlijk een beetje. aangezien het er heel leuk uitziet. en zeker potentie heeft verwacht ik nog wel dat er updates zullen volgen.

Hier mijn bevindingen/wensen/geblaat:
- win 7 64x installeert hij goed alleen is hij niet in het startmenu terug te vinden.
- dispose berichten staan er nog tussen
- helaas geen optie om plaatjes wel/niet te tonen
- filters mogen in een groter venster getoond worden om in te stellen.
- minimize to tray
- automatisch nieuwe posts binnen halen om de x aantal minuten
- rechtermuisknop download nzb (kiezen welke opties voor het downlaoden van een nzb gebruikt moeten worden)
- watchlist
- aparte zoekform die over alles zoekt zodat je de filter settings niet hoeft te veranderen
- kolommen verbergen
- als je de hoofdbalk inklapt dat er naast home nieuwe tabs komen
- een getal achter een categorie voor nieuwe posts
- een filter: nieuwe posts
- opschoon opties (mag retentie, verwijder alle posts met ..... enz om de db optimaal en naar wens te houden)
- sabnzb integratie (door spotweb heb ik nu 2 sab machines zou leuk zijn dat als ik even geen zin in newsleecher heb dat ik dan de nzb push naar de sabnzb machines)
- een help button waarin een faq komt(voor mainstream ftd publiek, ik heb het eigenlijk niet nodig)
- een about: met link naar je site
- misschien scrapers (die de titel zoeken op thetvdb of imdb of lastfm zodat je zelf je goede info kan terug zoeken)
- vragen of spotted ook een plekje mag op spot-net.nl forums zodat je niet je eigen forum hoeft te onderhouden (gaat als het loopt heel veel tijd in zitten) en mensen hebben vaak geen zin in registratie enz enz

verder respect voor de lichtheid standaardisatie (iedereen met beetje excel ervaring kan filteren sorteren en zoeken).
Mocht je een tester nodig hebben kan je me altijd een PM doen:)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
overigens de meest populaire client? waar maak je dat uit op?
hoeveel gebruikers zijn er eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Autoupdate wil ik t.z.t. via de nieuwsgroepen regelen. Je wordt er dan op geattendeerd dat er een update is, maar dient nog wel zelf het nzb'tje te downloaden.

Betreft het startmenu, dat klopt helemaal. Ik heb een snelkoppeling op je bureaublad getoverd maar niet in je startmenu, komt voor de bakker :)

Dispose berichten haalt hij hier wel weg, meer mensen hier last van? Zou je de titel van het dispose bericht kunnen geven en de spotter? Alles wat met "DISPOSE " begint en van spotter Spotnet is, zou hij niet naar de database mogen schrijven.

Plaatjes voeg ik toe aan mijn todo lijst. Is er een reden waarom je ze niet wil zien?

Waarom het filtertoevoegen in een groter venster? Je hoeft het filter niet zelf daar in te stellen he? Je maakt het grid zoals je het wilt door alle kolom filters in te stellen (of slechts een paar) en klikt daarna op filter toevoegen.

- minimize to tray
Goed plan! Ga ik toevoegen.

Zat in de pipeline, komt eraan.

- watchlist
Gelieve meer uitleg, wat verstaan jullie precies onder een watchlist? Is een watchlist niet gewoon een soort filter?

- aparte zoekform die over alles zoekt zodat je de filter settings niet hoeft te veranderen
Hmmmm... Don't know, de kracht is nu juist dat je binnen het huidige filter zoekt (mijn mening).

- kolommen verbergen
Kan al. Rechts klikken op je kolom, en je krijgt een optie waar je weer te geven kolommen kunt instellen. Naar dit venster kan je kolomkoppen slepen (/en weer terug).

Wordt lastig, ik heb maar één ribbontab, de gebruikerservaring van de ribbon is door microsoft vast gelegd en daar moet ik mij aan houden. Meerdere tabs zou op dit moment niet logisch zijn. Ik ga hier nog even over nadenken want ik begrijp je punt.

Added to todo's.

Added to todo's.

- opschoon opties
Added to todo's.

- sabnzb integratie (door spotweb heb ik nu 2 sab machines zou leuk zijn dat als ik even geen zin in newsleecher heb dat ik dan de nzb push naar de sabnzb machines)
Kan je je nzb niet standaard openen met sabnzb? Hij linkt nu naar de default applicatie. Hierboven lees ik dat prOnorama2 dat al heeft.

Betreft het forum en de faq,
Ik hou het liever op mijn eigen site, ik heb het gevoel dat ik daar beter kan reageren / de boel bij kan houden. Loopt het op een gegeven moment storm dan wordt het tijd voor "personeel" (lees mods / mede-developers).

Thanx voor je comments :)

*edit, betreft:
remcoXP schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:42:
overigens de meest populaire client? waar maak je dat uit op?
hoeveel gebruikers zijn er eigenlijk?
Niet al te serieus hé.. Het is mijn hobby, voor mij is het de meest populaire client :*)

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 24-03-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gister ff met wine aan 't kloten geweest maar nog niet veel opgeschoten. installatie wordt kloppend uitgevoerd, maar toepassing crashed bij starten. keertje in de debug logs duiken waarop deze vast loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:37:
gister ff met wine aan 't kloten geweest maar nog niet veel opgeschoten. installatie wordt kloppend uitgevoerd, maar toepassing crashed bij starten. keertje in de debug logs duiken waarop deze vast loopt
Hoe gaat wine om met special folders? Tijdens de eerste keer opstarten schrijft µSpotted zijn database bestand weg naar %programdata%\uSpotted\ (in windows 7, c:\programdata\uSpotted\ xp c:\documents and settings.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Met watch list wordt bedoeld:

Ik zie een spot die mij bevalt, ik wil de desbetreffende spot bewaren zonder hem eerst binnen te slurpen
Oftewel hetzelfde wat ftd/ ftn had.
Oftewel een aparte filter ( map) waar je nog te downloaden spots in opslaat en dus niet de nzb opslaan in een map op je pc

Ik neem aan dat de wens is, oftewel het oude ftd terug :)

Zelfde wens zie je namelijk ook bij spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

GateKeaper schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Hoe gaat wine om met special folders? Tijdens de eerste keer opstarten schrijft µSpotted zijn database bestand weg naar %programdata%\uSpotted\ (in windows 7, c:\programdata\uSpotted\ xp c:\documents and settings.....)
die maakt ie allemaal netjes aan, ik heb een winxp wine omgeving dus dan pakt ie programfiles, doe je win7 komt ie in die programdata dir. Wel vond ik het u-tekentje lastig in de map aanduiding (als je met command promt daarheen wilt browsen moet je wel dat ding kunenn typen)

zal van 't weekend eens de debugger d'r bij pakken, die geeft vaak meer informatie over welke files worden aangeroepen en waarop die vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
baasandre schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:08:
Met watch list wordt bedoeld: *knip*
Aaaahh... Een soort favorieten / bookmarks. Kan handig zijn :)
himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:12:
[...]... Wel vond ik het u-tekentje lastig in de map aanduiding (als je met command promt daarheen wilt browsen moet je wel dat ding kunenn typen)
Groot-alt (rechter alt knop) + m = µ, Heb er verder niet echt bij stil gestaan, wellicht een idee om aan te passen in de installer. Thanx voor je research werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 01:51
Je website en applicatie ziet er zeker goed uit. Applicatie doet veel denken aan Office/Uiterlijk. Maar zeker heel makkelijk te bedienen.
Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
GateKeaper schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:58:
Autoupdate wil ik t.z.t. via de nieuwsgroepen regelen. Je wordt er dan op geattendeerd dat er een update is, maar dient nog wel zelf het nzb'tje te downloaden.
beter!
Betreft het startmenu, dat klopt helemaal. Ik heb een snelkoppeling op je bureaublad getoverd maar niet in je startmenu, komt voor de bakker :)
bij mij was ook niet op desktop te zien (win7 64bits)
Dispose berichten haalt hij hier wel weg, meer mensen hier last van? Zou je de titel van het dispose bericht kunnen geven en de spotter? Alles wat met "DISPOSE " begint en van spotter Spotnet is, zou hij niet naar de database mogen schrijven.
zal ik vanavond thuis even opzoeken en je sturen
Plaatjes voeg ik toe aan mijn todo lijst. Is er een reden waarom je ze niet wil zien?
Ik had nog niet gezien dat dubbelklik de post opende in een nieuw scherm waar plaatje wel te zien was. dus is niet meer van toepassing.
Waarom het filtertoevoegen in een groter venster? Je hoeft het filter niet zelf daar in te stellen he? Je maakt het grid zoals je het wilt door alle kolom filters in te stellen (of slechts een paar) en klikt daarna op filter toevoegen.
maar zit de filtertoevoeg knop er dan zowiezo in waarom niet via rechtermuisknop in het filtervak?

- minimize to tray
Goed plan! Ga ik toevoegen.
thanks

Zat in de pipeline, komt eraan.
thanks

- watchlist
Gelieve meer uitleg, wat verstaan jullie precies onder een watchlist? Is een watchlist niet gewoon een soort filter?

Hmmmm... Don't know, de kracht is nu juist dat je binnen het huidige filter zoekt (mijn mening).
misschien de keuze bij de gebruiker leggen? dmv een optie in settings.

- kolommen verbergen
Kan al. Rechts klikken op je kolom, en je krijgt een optie waar je weer te geven kolommen kunt instellen. Naar dit venster kan je kolomkoppen slepen (/en weer terug).
dom niet gezien

Wordt lastig, ik heb maar één ribbontab, de gebruikerservaring van de ribbon is door microsoft vast gelegd en daar moet ik mij aan houden. Meerdere tabs zou op dit moment niet logisch zijn. Ik ga hier nog even over nadenken want ik begrijp je punt.

Added to todo's.
Added to todo's.
- opschoon opties
Added to todo's.
thanks
Kan je je nzb niet standaard openen met sabnzb? Hij linkt nu naar de default applicatie. Hierboven lees ik dat prOnorama2 dat al heeft.
als ik een nzb open op de uspot machine dan opend hij met newsleecher. op mijn media center staat sabnzb vandaar.

Betreft het forum en de faq,
Ik hou het liever op mijn eigen site, ik heb het gevoel dat ik daar beter kan reageren / de boel bij kan houden. Loopt het op een gegeven moment storm dan wordt het tijd voor "personeel" (lees mods / mede-developers).
krijg je wel verplintering.
Thanx voor je comments :)
graag gedaan

*edit, betreft:

[...]

Niet al te serieus hé.. Het is mijn hobby, voor mij is het de meest populaire client :*)
:P

wanneer verwacht je een update. ga je de source voor jezelf houden of misschien beschikbaar stellen voor andere? zou misschien wel vet zijn als andere add-ons kunnen maken voor dit proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Een watchlist waar je spots in kan zetten die je op een later moment wil downloaden.
zie wijlen FTD of spotnet. kan ook zijnj dat iets wel gespot is maar nog niet volledig op usenet staat.
als je hem dan kan bookmarken om later te downloaden kan dat handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
remcoXP schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:44:
[...]wanneer verwacht je een update. ga je de source voor jezelf houden of misschien beschikbaar stellen voor andere? zou misschien wel vet zijn als andere add-ons kunnen maken voor dit proggie.
Voor jullie info: ik volg een fulltime job (40+ uur in de week) en daarnaast volg ik momenteel een HTS opleiding in de avonduren. Deze week ben ik weer volop in de tentamens beland, dus heb op dit moment niet heel veel tijd. (no offense, maar dan weten jullie waarom dingetjes wat langer kunnen duren :p)

Misschien dat ik van het weekend een kleine update release maar de grotere dingen zullen nog even (een week of 2? ) op zich moeten laten wachten.

Ik denk niet dat ik de applicatie opensource maak (zeg nooit nooit) maar sowieso wil ik een plugin interface gaan bouwen en documenteren zodat ieder z'n eigen plugins kan schrijven.

Hierbij zal ik gebruik gaan maken van de System.Addin namespace van het .net framework.

*edit, betreft het forum versplintering.
Mijn site is voor µSpotted, niet voor spotnet, spotweb, spotlite of het spotnet protocol. Versplintering is dus niet van toepassing. Een programma als µTorrent (ja, de naam inspiratie is schaamteloos gejat) verwijst toch ook niet naar een algemeen torrent forum?

Voor vragen over spotnet moet je niet bij mij (µSpotted) zijn, daarvoor zijn andere kanalen. Wil je mijn hulp bij µSpotted, dan kan je me hier in dit topic of op www.uspotted.nl bereiken. Dat lijkt mij logischer dan op andere spotnet forums te gaan hangen :)

[ Voor 22% gewijzigd door GateKeaper op 24-03-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
tux@dunix:~/.wine/drive_c/Program Files/Spotted$ wine VDX.Spot.exe -debugmsg +yxz >> dump
fixme:sync:CreateMemoryResourceNotification (0) stub
err:ole:CoGetContextToken apartment not initialised
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"System.Windows.Forms"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"System"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"System.Drawing"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"System.Configuration"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"DevExpress.XtraBars.v10.1"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"DevExpress.Utils.v10.1"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"DevExpress.Data.v10.1"
fixme:shell:URL_ParseUrl failed to parse L"System.Core"
fixme:imm:ImmDisableIME (-1): stub
fixme:thread:NtQueryInformationThread Cannot get kerneltime or usertime of other threads
fixme:thread:NtQueryInformationThread info class 9 not supported yet
fixme:advapi:RegisterEventSourceW ((null),L".NET Runtime 2.0 Error Reporting"): stub
fixme:advapi:ReportEventW (0xcafe4242,0x0001,0x0000,0x00001388,(nil),0x000b,0x000000ea,0x3009a1b4,0x5dc624): stub
err:eventlog:ReportEventW L"clr20r3"
err:eventlog:ReportEventW L"vdx.spot.exe"
err:eventlog:ReportEventW L"0.6.1.0"
err:eventlog:ReportEventW L"4d87d268"
err:eventlog:ReportEventW L"mscorlib"
err:eventlog:ReportEventW L"2.0.0.0"
err:eventlog:ReportEventW L"4333ab80"
err:eventlog:ReportEventW L"f29"
err:eventlog:ReportEventW L"80"
err:eventlog:ReportEventW L"system.io.filenotfoundexception"
err:eventlog:ReportEventW L"NIL"
fixme:advapi:DeregisterEventSource (0xcafe4242) stub
err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
fixme:richedit:ME_HandleMessage EM_SETMARGINS: stub
fixme:richedit:ME_HandleMessage EM_SETMARGINS: stub
err:ole:CoUninitialize Mismatched CoUninitialize
err:ole:CoUninitialize Mismatched CoUninitialize

Unhandled Exception: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' or one of its dependencies. Exception from HRESULT: 0x80070002
File name: 'System.Core, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'
   at System.ModuleHandle.ResolveMethod(Int32 methodToken, RuntimeTypeHandle* typeInstArgs, Int32 typeInstCount, RuntimeTypeHandle* methodInstArgs, Int32 methodInstCount)
   at System.ModuleHandle.ResolveMethodHandle(Int32 methodToken, RuntimeTypeHandle[] typeInstantiationContext, RuntimeTypeHandle[] methodInstantiationContext)
   at System.ModuleHandle.ResolveMethodHandle(Int32 methodToken)
   at System.RuntimeType.GetMethodBase(ModuleHandle scope, Int32 typeMetadataToken)
   at System.RuntimeType.GetMethodBase(Module scope, Int32 typeMetadataToken)
   at System.Reflection.CustomAttributeData..ctor(Module scope, CustomAttributeRecord caRecord)
   at System.Reflection.CustomAttributeData.GetCustomAttributes(Module module, Int32 tkTarget)
   at System.Reflection.CustomAttributeData.GetCustomAttributes(Assembly target)
   at System.Resources.ResourceManager.GetNeutralResourcesLanguage(Assembly a, UltimateResourceFallbackLocation& fallbackLocation)
   at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name, CultureInfo culture, Boolean wrapUnmanagedMemStream)
   at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name)
   at SplashScreen.SplashScreen.InitializeComponent()
   at SplashScreen.SplashScreen..ctor()
   at SplashScreen.SplashScreen.ShowForm()
   at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
   at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
   at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

WRN: Assembly binding logging is turned OFF.
To enable assembly bind failure logging, set the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog] (DWORD) to 1.
Note: There is some performance penalty associated with assembly bind failure logging.
To turn this feature off, remove the registry value [HKLM\Software\Microsoft\Fusion!EnableLog].

wine: Unhandled exception 0xe0434f4d at address 0x7b835c12 (thread 0033), starting debugger...
Unhandled exception: 0xe0434f4d in 32-bit code (0x7b835c12).
Register dump:
 CS:0023 SS:002b DS:002b ES:002b FS:0063 GS:006b
 EIP:7b835c12 ESP:045ade80 EBP:045adee4 EFLAGS:00000246(   - --  I  Z- -P- )
 EAX:7b824eb9 EBX:7b881ff4 ECX:00000000 EDX:e0434f4d
 ESI:e0434f4d EDI:e0434f4d
Stack dump:
0x045ade80:  045adf1c 00000004 79fd4e9d e0434f4d
0x045ade90:  00000001 00000000 7b835c12 00000001
0x045adea0:  80070002 e0434f4d 045adf1c 790c2000
0x045adeb0:  02000036 045adec8 79e814da 045aded4
0x045adec0:  02000036 00000001 045adf44 79e87ff4
0x045aded0:  0000012c 790fabcc 7b835bca 00163318
Backtrace:
=>0 0x7b835c12 in kernel32 (+0x25c12) (0x045adee4)
  1 0x79f97065 in mscorwks (+0x127064) (0x045adf44)
  2 0x79f972d0 in mscorwks (+0x1272cf) (0x045adf7c)
  3 0x7a122528 in mscorwks (+0x2b2527) (0x045ae038)
0x7b835c12: subl    $4,%esp
Modules:
Module  Address         Debug info  Name (80 modules)
PE    400000-  54e000   Deferred        vdx.spot
PE   2b70000- 37f6000   Deferred        system.windows.forms.ni
PE   3a30000- 3c8e000   Deferred        devexpress.data.v10.1
PE   3f80000- 424e000   Deferred        devexpress.utils.v10.1
PE  11000000-111c0000   Deferred        devexpress.xtrabars.v10.1
PE  5e380000-5e409000   Deferred        diasymreader
PE  64890000-6497e000   Deferred        system.configuration.ni
PE  78130000-781cb000   Deferred        msvcr80
PE  79000000-79045000   Deferred        mscoree
PE  79060000-790b3000   Deferred        mscorjit
PE  790c0000-79ba8000   Export          mscorlib.ni
PE  79e70000-7a3d1000   Export          mscorwks
PE  7a440000-7abfe000   Deferred        system.ni
PE  7ade0000-7af74000   Deferred        system.drawing.ni
ELF 7b800000-7b97b000   Export          kernel32<elf>
  \-PE  7b810000-7b97b000   \               kernel32
ELF 7bc00000-7bcb7000   Deferred        ntdll<elf>
  \-PE  7bc10000-7bcb7000   \               ntdll
ELF 7bf00000-7bf04000   Deferred        <wine-loader>
ELF 7d661000-7d69e000   Deferred        rsaenh<elf>
  \-PE  7d670000-7d69e000   \               rsaenh
ELF 7e16a000-7e17e000   Deferred        lz32<elf>
  \-PE  7e170000-7e17e000   \               lz32
ELF 7e17e000-7e197000   Deferred        version<elf>
  \-PE  7e180000-7e197000   \               version
ELF 7e197000-7e235000   Deferred        crypt32<elf>
  \-PE  7e1a0000-7e235000   \               crypt32
ELF 7e269000-7e29d000   Deferred        uxtheme<elf>
  \-PE  7e270000-7e29d000   \               uxtheme
ELF 7e29d000-7e387000   Deferred        comctl32<elf>
  \-PE  7e2b0000-7e387000   \               comctl32
ELF 7e387000-7e560000   Deferred        shell32<elf>
  \-PE  7e390000-7e560000   \               shell32
ELF 7e576000-7e5e9000   Deferred        rpcrt4<elf>
  \-PE  7e580000-7e5e9000   \               rpcrt4
ELF 7e5e9000-7e6e7000   Deferred        ole32<elf>
  \-PE  7e600000-7e6e7000   \               ole32
ELF 7e6e7000-7e768000   Deferred        msvcrt<elf>
  \-PE  7e700000-7e768000   \               msvcrt
ELF 7e768000-7e772000   Deferred        libxcursor.so.1
ELF 7e772000-7e778000   Deferred        libxfixes.so.3
ELF 7e778000-7e77c000   Deferred        libxcomposite.so.1
ELF 7e77c000-7e784000   Deferred        libxrandr.so.2
ELF 7e784000-7e78e000   Deferred        libxrender.so.1
ELF 7e78e000-7e794000   Deferred        libxxf86vm.so.1
ELF 7e794000-7e798000   Deferred        libxinerama.so.1
ELF 7e798000-7e7b9000   Deferred        imm32<elf>
  \-PE  7e7a0000-7e7b9000   \               imm32
ELF 7e7b9000-7e7bf000   Deferred        libxdmcp.so.6
ELF 7e7bf000-7e7c3000   Deferred        libxau.so.6
ELF 7e7c3000-7e7dd000   Deferred        libxcb.so.1
ELF 7e7dd000-7e8fa000   Deferred        libx11.so.6
ELF 7e8fa000-7e90a000   Deferred        libxext.so.6
ELF 7e90a000-7e923000   Deferred        libice.so.6
ELF 7e923000-7e92c000   Deferred        libsm.so.6
ELF 7e949000-7e9eb000   Deferred        winex11<elf>
  \-PE  7e960000-7e9eb000   \               winex11
ELF 7ea39000-7ea60000   Deferred        libexpat.so.1
ELF 7ea60000-7ea90000   Deferred        libfontconfig.so.1
ELF 7ea90000-7eb07000   Deferred        libfreetype.so.6
ELF 7eb07000-7eb0c000   Deferred        libuuid.so.1
ELF 7eb24000-7ebaf000   Deferred        gdi32<elf>
  \-PE  7eb30000-7ebaf000   \               gdi32
ELF 7ebaf000-7ecdf000   Deferred        user32<elf>
  \-PE  7ebc0000-7ecdf000   \               user32
ELF 7ecdf000-7ed40000   Deferred        shlwapi<elf>
  \-PE  7ecf0000-7ed40000   \               shlwapi
ELF 7ed40000-7ed9a000   Deferred        advapi32<elf>
  \-PE  7ed50000-7ed9a000   \               advapi32
ELF 7ef9a000-7efa6000   Deferred        libnss_files.so.2
ELF 7efa6000-7efbd000   Deferred        libnsl.so.1
ELF 7efbd000-7efe3000   Deferred        libm.so.6
ELF 7efe4000-7eff9000   Deferred        libz.so.1
ELF f74b0000-f74bb000   Deferred        libnss_nis.so.2
ELF f74bc000-f74c0000   Deferred        libdl.so.2
ELF f74c0000-f761b000   Deferred        libc.so.6
ELF f761c000-f7635000   Deferred        libpthread.so.0
ELF f7638000-f7640000   Deferred        libnss_compat.so.2
ELF f7652000-f7792000   Deferred        libwine.so.1
ELF f7794000-f77b2000   Deferred        ld-linux.so.2
Threads:
process  tid      prio (all id:s are in hex)
00000008 VDX.Spot.exe
    0000002d    0
    0000002a    2
    00000029    0
    00000009    0
0000000e services.exe
    00000027    0
    00000022    0
    0000001c    0
    00000014    0
    00000010    0
    0000000f    0
00000011 mscorsvw.exe
    00000018    0
    00000017    0
    00000013    0
    00000012    0
00000019 winedevice.exe
    0000001e    0
    0000001d    0
    0000001b    0
    0000001a    0
0000001f PnkBstrA.exe
    00000023    0
    00000021    0
    00000020    0
00000024 PnkBstrB.exe
    00000028    0
    00000026    0
    00000025    0
0000002b explorer.exe
    0000002c    0
00000032 (D) C:\Program Files\Spotted\VDX.Spot.exe
    00000033    0 <==
    00000034    2
    00000030    0
    00000031    0
Backtrace:
=>0 0x7b835c12 in kernel32 (+0x25c12) (0x045adee4)
  1 0x79f97065 in mscorwks (+0x127064) (0x045adf44)
  2 0x79f972d0 in mscorwks (+0x1272cf) (0x045adf7c)
  3 0x7a122528 in mscorwks (+0x2b2527) (0x045ae038)
fixme:advapi:RegisterEventSourceW ((null),L".NET Runtime"): stub
fixme:advapi:ReportEventW (0xcafe4242,0x0001,0x0000,0x000003ff,(nil),0x0001,0x00000000,0x45ad9c8,(nil)): stub
err:eventlog:ReportEventW L".NET Runtime version 2.0.50727.42 - Fatal Execution Engine Error (79F97075) (80131506)"
fixme:advapi:DeregisterEventSource (0xcafe4242) stub

beetje met .net verder gespeeld (geinstalleerd/updates etc.) nu start ie al wat verder op. maar nog steeds geen gui - van 't weekend ff verder knutselen.

krijg melding dat ie crashed omdat er eoa bestand aangeroepen wordt welke niet aanwezig is (of fout in mijn paden) maar dat komt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
beetje met .net verder gespeeld (geinstalleerd/updates etc.) nu start ie al wat verder op. maar nog steeds geen gui - van 't weekend ff verder knutselen.

krijg melding dat ie crashed omdat er eoa bestand aangeroepen wordt welke niet aanwezig is (of fout in mijn paden) maar dat komt nog
Hmmmm, System.Core wil zelfs op windows machines nog wel eens tussen de foutmeldingen komen :s Heb tooltjes geschreven die op mijn machine prima werkten en dan op een andere windows bak gewoon een crashte op System.Core.dll

[ Voor 13% gewijzigd door GateKeaper op 24-03-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
GateKeaper schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:22:
[...]
knippie

Een programma als µTorrent (ja, de naam inspiratie is schaamteloos gejat) verwijst toch ook niet naar een algemeen torrent forum?
Had ik gekozen voor µGatekeaper

Ben alleen even vergeten hoe ik nou op die naam ben gekomen.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
baasandre schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:16:
[...]

Had ik gekozen voor µGatekeaper

Ben alleen even vergeten hoe ik nou op die naam ben gekomen.... :*)
Lol, alleen klinkt dat niet echt hé xD Spotnet > Spotted > U Spotted > You Spotted > Jij spotte. Daar zit nog een logica in.. Ben ik blij dat mijn inspiratie nog net wat beter uitpakte dan die van jouw O-)

[ Voor 1% gewijzigd door GateKeaper op 24-03-2011 21:05 . Reden: slechte vertaling. (jij spotte en niet jij hebt gespot). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03-2020
Ik ga dit programma testen en volgen. Zowel spotlite als spotnet kan ik maar moeilijk aan wennen. En wat ik mis denk ik in µSpotted te vinden (voornamelijk overzicht en snelheid).

En wordt µ niet uitgesproken als 'mu' ? In dat geval gaat jouw logica ook een beetje mank. Neemt niet weg dat het een pakkende naam is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

mooSpotted. }:O

( µ > mu > moo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
FRanatic schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:02:
En wordt µ niet uitgesproken als 'mu' ? In dat geval gaat jouw logica ook een beetje mank. Neemt niet weg dat het een pakkende naam is ;)
*proest* Bij deze is de µ bevorderd tot "You" O-)

In ieder geval, dit weekend wil ik de nieuwe release online gooien. Een aantal wijzigingen:
  • Lettergrootte & font instelbaar
  • Filters state wordt onthouden (expanded of collapsed voor volgend gebruik)
  • Updaten gaat sneller
  • Nzb openen, openen met, opslaan als
  • Filters bijwerken & verwijderen. (inderdaad bijwerken en niet bewerken, uitleg volgt later)
  • Applicatie filters hersteld, ging fout bij vertaling string > int
  • Database model gewijzigd, bewust gekozen voor enige overhead om app sneller te maken. (klinkt vaag, maar toch is het zo)
  • Navbar (nu gebruikt voor snelfilters) kan worden verborgen (zoals de "split screen" knop.)
  • Database doet elke 5 min autoupdate.
Tevens is de plugin fundering geschreven. De database update zichzelf iedere 5 minuten automatisch, deze functionaliteit maakt al gebruik van het plugin systeem. Ik zal deze mogelijkheid binnenkort documenteren. Heb je er al belang bij? Doe me dan een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
wel benieuwd hiernaar.
heb hem gedownload geïnstalleerd, mijn ssl server in gevuld.
maar bij nieuwe spots downloaden krijg ik de melding:

"Object reference not set to an intance of an object"

ik heb versie 0.6.1.0
en draai win7

[ Voor 3% gewijzigd door GoVegan op 31-03-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Vanavond en morgen nog wat tweaken, en dan moet een stabiele release dit weekend wel lukken :)

Nog enkele wijzigingen:
  • Watchlist toegevoegd (d.m.v ster, grijs = niet op watchlist, geel, rood, groen en blauw wel)
  • Nieuw ontvangen / ongelezen gemarkeerd aangegeven
GoVegan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:30:
heb hem gedownload geïnstalleerd, mijn ssl server in gevuld.
maar bij nieuwe spots downloaden krijg ik de melding:

"Object reference not set to an intance of an object"

ik heb versie 0.6.1.0
en draai win7
Ik zal daar even naar kijken vanavond, ik heb hier nog een melding over ontvangen. Is dit enkel de eerste keer het geval? Of ook wanneer je hem nu nog een keer opstart? Bij de andere melding was het slechts eenmalig.

[ Voor 47% gewijzigd door GateKeaper op 01-04-2011 11:11 . Reden: reactie op bugreport. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
GateKeaper schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:10:
Vanavond en morgen nog wat tweaken, en dan moet een stabiele release dit weekend wel lukken :)

Nog enkele wijzigingen:
  • Watchlist toegevoegd (d.m.v ster, grijs = niet op watchlist, geel, rood, groen en blauw wel)
  • Nieuw ontvangen / ongelezen gemarkeerd aangegeven
[...]

Ik zal daar even naar kijken vanavond, ik heb hier nog een melding over ontvangen. Is dit enkel de eerste keer het geval? Of ook wanneer je hem nu nog een keer opstart? Bij de andere melding was het slechts eenmalig.
nop vandaag nog steeds het zelfde. pc is opnieuw opgestart.
mocht je meer info laat dan even weten wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

mace schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:14:
mooSpotted. }:O

( µ > mu > moo )
Haha, of micro-spotted. µg is bijvoorbeeld de afkorting van microgram. Denk dat µTorrent zo heet omdat het een portable en supercompacte client is t.o.v. bloatware die er destijds was (en is) onder de torrentclients ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
GoVegan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:00:
[...]
nop vandaag nog steeds het zelfde. pc is opnieuw opgestart.
mocht je meer info laat dan even weten wat je nodig hebt.
Mijn excuses, er zit inderdaad een bug in de ssl verbinding. Bug is inmiddels opgelost en vanaf de volgende release kan je dus gebruik maken van ssl.

Tot die tijd zou je hem even uit kunnen zetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Gaat helemaal de goede kant op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
De nieuwste versie staat al vanaf vannacht een uur of 5 online.

De problemen die hier genoemd zijn, zijn daarmee opgelost. Tevens zijn alle extra features die hier genoemd werden geïntegreerd.

Volledig changelog 0.7.4.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
feature: Lettergrootte & font instelbaar
feature: Filters state wordt onthouden (expanded of collapsed voor volgend gebruik)
feature: Filters bijwerken & verwijderen.
bugfix: Applicatie filters hersteld, (mac filter moet je zelf nog aanpassen)
feature: Naast snelfilters nu ook "folders"
feature: Watchlist toegevoegd (d.m.v ster, grijs = niet op watchlist, geel, rood, groen en blauw wel)
feature: Nzb openen, openen met, opslaan als
feature: Nieuw ontvangen / ongelezen gemarkeerd aangegeven
change: Database model gewijzigd
change: Updaten gaat sneller
feature: Navbar kan worden verborgen (zoals de "split screen" knop.)
feature: Database doet elke 15 min autoupdate.
feature: Update notificatie
change: Aanwezigheid in startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Geen idee hoe dat "spot protocol" nu precies in elkaar zit, maar mij valt het volgende op. In Spotlite kom ik een "Saints and Soldiers 2005" spot tegen die volgens de tekst valt in twee genres, namelijk drama en oorlog. De spot dateert van 2 april 21:35. In Spotlite heb ik een filter aangemaakt op het genre oorlog en in de resultaat lijst staat "Saints and Soldiers 2005". In uSpotted heb ik ook een filter aangemaakt op het genre oorlog, maar daar ontbreekt deze spot. Verwijder ik het filter en zoek ik op de spot datum tijd in de volledige lijst dan vind ik de spot wel en wordt in de genre kolom drama aangegeven. Het lijkt er dus op dat uSpotted alleen het eerste genre overneemt als er sprake is van meerdere genres bij een spot waardoor de gebruiker de kans loopt spots te missen als er met filters gewerkt wordt om de boel overzichtelijk te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 03-04-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
[b][message=35806878,noline]Het lijkt er dus op dat uSpotted alleen het eerste genre overneemt als er sprake is van meerdere genres bij een spot waardoor de gebruiker de kans loopt spots te missen als er met filters gewerkt wordt om de boel overzichtelijk te houden.
Dit klopt helemaal, uSpotted gebruikt enkel het eerste genre. Zou ik dit niet doen dan zie je dezelfde spot twee keer in je totaal overzicht.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat meer gewenst is. Twee keer in je totaal overzicht, of een keer ontbrekend in je genre filter.

Immers als uSpotted hem meerdere keren zou tonen, dan wordt het voor spammers ook wel weer lonend om zoveel mogelijk genres aan te vinken.

Wat vinden jullie ???

*edit, overigens zie je in de spot details wel alle genres. Enkel voor het overzicht gebruikt hij dus maar een.

[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 04-04-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
GateKeaper schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:30:
[...]

Mijn excuses, er zit inderdaad een bug in de ssl verbinding. Bug is inmiddels opgelost en vanaf de volgende release kan je dus gebruik maken van ssl.

Tot die tijd zou je hem even uit kunnen zetten. O-)
Yeah thanks, ssl werk nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
GoVegan schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:21:
[...]

Yeah thanks, ssl werk nu wel.
Blij te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 07:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even .net bijwerken en dan zal ik ook deze client eens proberen.

Bij voorbaat dank voor de moeite die je in het ontwikkelen steekt (en gestoken hebt), waarmee wij gebruikers meer keus krijgen. En meer keus is goed :)

Snel bekeken. Ziet er goed uit. Gelijk een feature request:
close tab X niet rechts, maar op iedere tab is wenselijk.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-04-2011 15:53 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402278

Aangezien ik toch liefst even controleer wat applicaties op mijn PC zoal uitspoken, en ik wist dat het hier een .NET applicatie betrof, heb ik toch maar even reflector op je app losgelaten.

Wat me een beetje verontrust is dat je google analytics gebruikt om aan tracking te doen. Ok, als je gewoon wilt tracken hoeveel je app gebruikt wordt. Maar tracken welke spots iemand allemaal bekijkt of download, dat vind ik toch een beetje ver gaan.

Kan je even verduidelijken wat je bedoelingen zijn, om deze informatie te tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 402278 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:42:
Wat me een beetje verontrust is dat je google analytics gebruikt om aan tracking te doen. Ok, als je gewoon wilt tracken hoeveel je app gebruikt wordt. Maar tracken welke spots iemand allemaal bekijkt of download, dat vind ik toch een beetje ver gaan.
Bedankt voor je onderzoek. Deze applicatie ga ik maar weer deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Het programma ziet er mooi uit, maar onbruikbaar wat mij betreft. Heb een LightningUsenet account, maar uSpotted is inmiddels al 10 minuten headers aan het ophalen en zit op 26%....ongelooflijk langzaam dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Anoniem: 402278 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:42:
Aangezien ik toch liefst even controleer wat applicaties op mijn PC zoal uitspoken, en ik wist dat het hier een .NET applicatie betrof, heb ik toch maar even reflector op je app losgelaten.

Kan je even verduidelijken wat je bedoelingen zijn, om deze informatie te tracken?
Ik was in de eerste instantie van plan om daarmee een soort download counter te maken. Er zijn namelijk sites die google analytics openbaar kunnen maken, zodat je dus een countertje op iedere pagina kan weergeven. Leek mij persoonlijk voor de posters wel leuk om te kunnen zien hoe geliefd je spot is.

Ik begrijp echter je verontrustendheid en zal in de volgende versie instelbaar maken dat je tracking uit kan zetten.
Cubic X schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:01:
Het programma ziet er mooi uit, maar onbruikbaar wat mij betreft. Heb een LightningUsenet account, maar uSpotted is inmiddels al 10 minuten headers aan het ophalen en zit op 26%....ongelooflijk langzaam dus.
Dat is inderdaad wel enorm traag, is je pc niet toevallig met iets anders druk ten tijde van je update proces?

*edit, je bent niet toevallig aan het downloaden in een download client die al je threads opslurpt? Als je iets download met 8 threads terwijl je 8 tot je beschikking hebt, en ondertussen update je µSpotted, dan kan het inderdaad wel eens enorm traag gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door GateKeaper op 04-04-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402278

GateKeaper schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:29:
Ik was in de eerste instantie van plan om daarmee een soort download counter te maken. Er zijn namelijk sites die google analytics openbaar kunnen maken, zodat je dus een countertje op iedere pagina kan weergeven. Leek mij persoonlijk voor de posters wel leuk om te kunnen zien hoe geliefd je spot is.

Ik begrijp echter je verontrustendheid en zal in de volgende versie instelbaar maken dat je tracking uit kan zetten.
Ok. Bedankt voor de uitleg. Leek me inderdaad een mogelijke bedoeling achter het tracken, maar niet iedereen zal dit graag hebben vrees ik.

Zou goed zijn moest je die optie inderdaad ergens kunnen uitzetten. Ik heb gezien in je huidige versie dat je al voorziet dat je via een app.config file die "GoogleAnalyticsTrackingEnabled" op false kan zetten, maar ik vermoed dat niet iedereen hiervan op de hoogte gaat zijn. Zou goed zijn moest je die parameter standaard voorzien in de uSpotted.exe.config file, of ergens een checkbox in je user interface hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Anoniem: 402278 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:44:
[...]

Ok. Bedankt voor de uitleg. Leek me inderdaad een mogelijke bedoeling achter het tracken, maar niet iedereen zal dit graag hebben vrees ik.

Zou goed zijn moest je die optie inderdaad ergens kunnen uitzetten. Ik heb gezien in je huidige versie dat je al voorziet dat je via een app.config file die "GoogleAnalyticsTrackingEnabled" op false kan zetten, maar ik vermoed dat niet iedereen hiervan op de hoogte gaat zijn. Zou goed zijn moest je die parameter standaard voorzien in de uSpotted.exe.config file, of ergens een checkbox in je user interface hebt zitten.
Ik heb er gelijk een checkbox in gebouwd die het spot-tracking deel uitzet. Het vinkje komt in het instellingen menu die je onder de app-button vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-04 15:38
Krijg het niet voor elkaar om de database te vullen de eerste keer. Downloaden van de headers stopt gewoon zonder enige melding na 20% o.i.d.. Ik gebruik Astraweb als header server. Zit er een of andere timeout op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Mr Magic schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:09:
Krijg het niet voor elkaar om de database te vullen de eerste keer. Downloaden van de headers stopt gewoon zonder enige melding na 20% o.i.d.. Ik gebruik Astraweb als header server. Zit er een of andere timeout op ofzo?
Er zit niet speciaal een timeout in µSpotted, wel een timeout op je newsserver, maar dat lijkt mij niet het probleem te zijn. Wat ik me nog zou kunnen voorstellen is dat de autoupdater de normale update in de weg gaat zitten.

Rechtsonder in je venster zie je een aflopend timertje, als je daar op klikt zet je de auto updater uit. Zou je dat eens voor mij willen proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 23:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

GateKeaper schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:07:
[...]

Dit klopt helemaal, uSpotted gebruikt enkel het eerste genre. Zou ik dit niet doen dan zie je dezelfde spot twee keer in je totaal overzicht.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat meer gewenst is. Twee keer in je totaal overzicht, of een keer ontbrekend in je genre filter.

Immers als uSpotted hem meerdere keren zou tonen, dan wordt het voor spammers ook wel weer lonend om zoveel mogelijk genres aan te vinken.

Wat vinden jullie ???

*edit, overigens zie je in de spot details wel alle genres. Enkel voor het overzicht gebruikt hij dus maar een.
Beide lijkt me ongewenst. Je maakt geen genre-filters aan om er vervolgens achter te komen dat je daardoor júist spots mist. En wat betreft dubbelen in je totaaloverzicht, ook dat is onhandig en, inderdaad, mooi voor spammers.

Ik zie overigens, met mijn summiere programmeerkennis, niet waarom dit niet zou kunnen (én meerdere genres, één keer in het overzicht).

In ieder geval wel goed om te zien dat er iemand met een lightweight spot-client aan de slag is!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:11:
[...]
Beide lijkt me ongewenst. Je maakt geen genre-filters aan om er vervolgens achter te komen dat je daardoor júist spots mist. En wat betreft dubbelen in je totaaloverzicht, ook dat is onhandig en, inderdaad, mooi voor spammers.

Ik zie overigens, met mijn summiere programmeerkennis, niet waarom dit niet zou kunnen (én meerdere genres, één keer in het overzicht).

In ieder geval wel goed om te zien dat er iemand met een lightweight spot-client aan de slag is!
Zo, het is nu weer vroeg, nu kan ik weer wat helderder nadenken.

Het "probleem" is als volgt, de eerste genre wordt in de database opgeslagen in een enkele kolom, om zo snel te kunnen filteren in je hoofd overzicht. Hierin kan een spot dus enkel twee keer voorkomen als hij ook twee rijen heeft in de database. Dit is ongewenst gedrag en doordat de messageID kolom enkel unieke records kan bevatten onmogelijk.

Wat je voor de genre filters wel kan gebruiken, is de tags kolom (standaard verborgen). Hierin kan je prima zoeken naar de a, b, c en d codes. Is iets geavanceerder gebruik van de filters, maar hé... Niet iedereen maakt genre filters aan :)

De functionaliteit die je wenst, is dus al mogelijk, maar net wat moeilijker als het zoeken naar een genre die als tekstveld in het hoofdoverzicht wordt getoond.

Laat je me weten of je eruit gekomen bent en dit voldoet?

linkje naar de categorie codes: http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Woensdag of donderdag komt er een nieuwe release. Ik heb het header gebeuren aangepast en verder geoptimaliseerd. De "astraweb problemen" zouden hiermee ook moeten zijn opgelost.

Tevens een aantal nieuwe functies toegevoegd.
Upcomming release
  • Database opschoon optie (+ instelling om automatisch te doen).
  • Zichtbaar hoeveel spots in ieder filter aanwezig is.
  • Analytics tracking kan uitgezet worden.
  • Dispose berichten worden niet meer getoond, tevens opgeruimd tijdens database cleanup.
  • Template systeem voor spot-detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
µSpotted geprobeert en ben best tevreden :). Crasht teminste bij mij minder dan spotnet :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Rutix schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:18:
µSpotted geprobeert en ben best tevreden :). Crasht teminste bij mij minder dan spotnet :D
Blijkbaar crasht hij dus wel? "minder" suggereert dat hij nog wel crasht. Als je me kan vertellen wat je doet op het moment dat hij crasht, dan kan ik kijken of ik het voor je kan reproduceren en vervolgens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
GateKeaper schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:20:
[...]

Blijkbaar crasht hij dus wel? "minder" suggereert dat hij nog wel crasht. Als je me kan vertellen wat je doet op het moment dat hij crasht, dan kan ik kijken of ik het voor je kan reproduceren en vervolgens oplossen.
Ah sorry voor misverstand ;) Ik bedoelde crasht niet. De 'minder' was inderdaad misleidend

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 08:46
Je kan kolom 'Genre' natuurlijk ook normaliseren. Dan heb je ook nog een flexibelere database.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 18-04-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:26:
Je kan kolom 'Genre' natuurlijk ook normaliseren. Dan heb je ook nog een flexibelere database.
Explain... ?

*edit, als je bedoeld om de "string" te vervangen door een "int" en die intern dan weer om te zetten, dat is iets dat ik gehad heb. Maar om een snel overzicht te houden icm laag geheugen gebruik, heb ik ervoor gekozen om enige redundantie in de database te hebben.

Hierdoor hoef ik tijdens het laden van spots niet meer de int te converteren naar bijhorende string. µSpotted laadt namelijk niet de hele database in zijn geheugen, maar naarmate je verder naar beneden scrollt, worden er meer spots geladen. Zou ik tijdens het scrollen de spots nog moeten "converteren" dan zal je dus kleine vertragingen gaan zien.

Zelfde met incremental search, zoeken naar bijvoorbeeld "*nederlands*" laat nu alles zien wat "nederlands" bevat, wanneer je werkt met integers in je database ipv de string, dan gaat dit zoeken niet zo makkelijk af. Tuurlijk is het nog mogelijk, maar niet zo makkelijk als nu :)

Tevens, behalve opslagruimte, wat is dan nog het voordeel van een volledig genormaliseerde database? Het is niet dat er 10.000 users gebruik maken van één database dus om performance hoeft het niet, voor één user is mijn systeem zelfs sneller. En voor opslag ruimte? Tjah, die paar mb die je nu meer kwijt bent?
Rutix schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:22:
[...]

Ah sorry voor misverstand ;) Ik bedoelde crasht niet. De 'minder' was inderdaad misleidend
Kijk, dat horen we graag :)

[ Voor 91% gewijzigd door GateKeaper op 18-04-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:40
Ik heb dit programma eens geinstalleerd omdat ik Spotnet soms wat traag vind werken. Het ziet er heel erg mooi en fris uit. Mijn complimenten. Heb een beetje getest met dingen zoeken enzo en dat werkt goed, database updaten duurt de eerste keer even.

Ik had alleen 1 vraagje.. misschien kijk ik er overheen hoor. Maar als ik een spot aanklik is het dan ergens mogelijk dat ik een soort NZB knop heb (ala FTD) en dat Newsleecher opstart om hem te openen? Ik heb .nzb files gekoppeld aan Newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:43:
Ik had alleen 1 vraagje.. misschien kijk ik er overheen hoor. Maar als ik een spot aanklik is het dan ergens mogelijk dat ik een soort NZB knop heb (ala FTD) en dat Newsleecher opstart om hem te openen? Ik heb .nzb files gekoppeld aan Newsleecher.
In de ribbon zit een grote download knop "Download NZB", hieronder zit een pijltje die je meerdere opties biedt.

Zo kan je de nzb openen met je nzb geassocieerde programma (newsleecher / grabit / sabnzbd etc), kan je kiezen voor "openen met", zodat je zelf een programma kan selecteren, of je kan de nzb opslaan op in een systeem folder.

De download knop die neemt de waarde aan van de gekozen versie, zodat je niet elke keer op het pijltje hoeft te klikken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 21-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga het eens proberen. Zie dat er nu ook een 0.8 versie is. Ga hem even installeren en verder proberen.
Echt een ideale tool die niet zo zwaar draait! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:17:
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ga het eens proberen. Zie dat er nu ook een 0.8 versie is. Ga hem even installeren en verder proberen.
Echt een ideale tool die niet zo zwaar draait! _/-\o_
Letop, 0.8 staat wél gelinkt op mijn forum maar nog niet op de download pagina. De update van 0.7.4 naar 0.8.2.1 verliep niet helemaal soepel, dus ik wacht nog op bevestiging dat bij 0.8.2.2 dit probleem is verholpen.

Als ik terugkoppeling krijg dan kan de laatste versie vandaag nog op mijn download pagina komen, anders zal het uiterlijk dit weekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik vond hem ook geloof ik via je forum. Op de pc waar ik nu zit doe ik een clean instal. Er heeft hier nog geen versie van μspotted opgestaan. Ik ben nu de headers aan het downloaden. Ga zo eens verder testen en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

0.8.2.2 schoon geïnstalleerd i.c.m. Astraweb. +900000 headers worden binnengehaald maar 0 geldige spots?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:36:
0.8.2.2 schoon geïnstalleerd i.c.m. Astraweb. +900000 headers worden binnengehaald maar 0 geldige spots?
Meld je dit tijdens het updaten of is je uiteindelijke database leeg ? Tijdens het updaten loopt de teller namelijk inderdaad achter op het te downloaden headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kreeg de eerste keer een foutmelding tijdens het downloaden van de headers (spots), ben die foutmelding inmiddels vergeten door het warme weer, het was iets met bounderies of zo. De 2e en volgende keren werden de headers volgens de indicatiebalk wel binnengehaald maar met 0 (nul) geldige spots. En dat gaat nu elke keer zo. De database is leeg volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2011 14:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Ik zal vanavond even verder inspecteren. Dit is exact de reden dat .8 niet op de download pagina staat.

Bij de één werkt hij wel, bij de ander niet (volledig).

Bedankt voor je feedback. Mocht je nog aanvullende info hebben dan is dat natuurlijk altijd welkom. Hoe meer hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zal ik natuurlijk doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb de database verwijderd uit C:\ProgramData\uSpotted (Windows 7 32b) en ben opnieuw begonnen met de spot-download. Het valt me op dat de database snel groeit naar 16KB en daarna stopt met groeien terwijl de header-download nog een poos doorgaat. Bij verwijdering en het opnieuw aanmaken van de database volgt ook weer de foutmelding die ik de eerste keer kreeg. Helaas blijft die foutmelding niet zo heel lang in beeld staan dus ik weet nog steeds niet precies wat er geschreven stond.

Edit: de foutmelding

Headers niet geupdate!
De spot collectie kan niet worden bijgewerkt;
De index ligt buiten de matrixgrenzen.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2011 15:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist ook even op mijn eigen pc geinstalleerd. Vind het lekker werken en gaat me steeds beter bevallen. Nadat hij de headers heeft opgehaald ben ik een beetje gaan zoeken. Mij valt op dat ik niet zoveel resultaten heb als via Spotnet (daar heb ik achteraf een database voor ingelezen).
Hoe zit dat met uSpotted? Ik kan een database inlezen? Maar is dat dezelfde database als die ik via uSpotted gebruik of hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:17:
Ik heb de database verwijderd uit C:\ProgramData\uSpotted (Windows 7 32b) en ben opnieuw begonnen met de spot-download. Het valt me op dat de database snel groeit naar 16KB en daarna stopt met groeien terwijl de header-download nog een poos doorgaat.
16kB is een lege database, dat kan dus kloppen.

Kan je eens proberen te updaten met de gratis headerserver "nntp.aioe.org" ? Daar heb je geen gebruikersnaam / wachtwoord voor nodig. Aangezien jij (tot nu toe) de enige bent die melding heeft gemaakt van die "bug", ben ik benieuwd of het misschien Astraweb gerelateerd is.
Binnetie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:35:
Mij valt op dat ik niet zoveel resultaten heb als via Spotnet (daar heb ik achteraf een database voor ingelezen).
Hoe zit dat met uSpotted? Ik kan een database inlezen? Maar is dat dezelfde database als die ik via uSpotted gebruik of hoe werkt dat precies?
Ik ben blij dat hij bij jou wel gewoon werkt :) voor µSpotted is nog geen database beschikbaar die je achteraf kan inladen. Er zit verschil tussen de database van µSpotted en SpotNet, deze zijn dus niet onderling uitwisselbaar.

µSpotted en SpotNet gebruiken wel dezelfde groep op de newsservers dus je ziet wel dezelfde berichten. Echter heeft µSpotted wel iets minder spots omdat hij de dubbele spots eruit filtert, spotnet en spotlite doen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke dan hoef ik dus niet te zoeken naar een database.
De dubbelen eruit filteren is wel ideaal en houdt alles lekker snel. Maar toch zie ik een post in spotnet wel maar in uSpotted niet. Zoek maar eens op Hangover en dan Blu-ray aanvinken. In uSpotted vind ik hem niet maar in Spotnet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nntp.aioe.org werkt. Het gaat wel om een heel beperkt aantal spots maar het werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Binnetie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:58:
Zoek maar eens op Hangover en dan Blu-ray aanvinken. In uSpotted vind ik hem niet maar in Spotnet wel.
Ik zal vanavond even kijken, kan ik nu niet doen.
hardware-lover schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:08:
nntp.aioe.org werkt. Het gaat wel om een heel beperkt aantal spots maar het werkt.
Die headerserver heeft inderdaad een beperkt aantal spots. Maar dan ligt de oorzaak dus bij Astraweb. Ik zal eens zien of ik daar een proef abbo'tje kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik hoor het wel. Perfect programma die ik blijf gebruiken. Sneller dan Spotnet.
Ik heb nog een ideetje: Is het mogelijk om iets in te bouwen zodat ik mijn NAS kan aansturen om iets te downloaden? Via Spotnet stel je het IP adres van je NAS in, poort, username en wachtwoord en dan wordt alles via de NAS gedownload. Dan kan de pc uit. Dat zou ideaal zijn!

Meer info: http://wiki.sabnzbd.org

Laatste request: inzien van de reactie van een post

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 22-04-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Binnetie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:35:
Is het mogelijk om iets in te bouwen zodat ik mijn NAS kan aansturen om iets te downloaden? Via Spotnet stel je het IP adres van je NAS in, poort, username en wachtwoord en dan wordt alles via de NAS gedownload. Dan kan de pc uit. Dat zou ideaal zijn!

Meer info: http://wiki.sabnzbd.org

Laatste request: inzien van de reactie van een post
Bij sabnzbd kan je een folder instellen als "auto-load-folder", iedere nzb die je in die map zet trekt sabnzbd dan automatisch naar zich toe. Kies dan bij uSpotted niet voor "nzb openen" maar voor "nzb opslaan" en je hebt precies wat jij wilt.

Voor meer info zie hier: http://wiki.sabnzbd.org/directory-setup onder het kopje: dirscan_dir

Betreft de reacties, die gaan zeker komen en staan op dit moment hoog op mijn lijstje. Ik moet alleen nog "even" uitzoeken hoe spotnet dat allemaal binnen haalt / wegschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben bekend met die dir_scan feature. En het klopt precies met wat jij zegt. Maar om de status te zien van een download moet ik inloggen op mijn NAS. Via Spotnet zie je de status in het programma en dat is net even wat makkelijker vind ik.
Is gewoon een request, ben van mening dat dit een erg goed programma is. Het soepl draaien vind ik 1 van de pluspunten. Dat je er niet mee kan downloaden is een nadeel voor veel mensen die met 1 druk op de knop willen downloaden,maar het maakt het programma erg traag en neemt veel kracht van de pc/laptop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Binnetie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:01:Maar om de status te zien van een download moet ik inloggen op mijn NAS. Via Spotnet zie je de status in het programma en dat is net even wat makkelijker vind ik.
Aaaah, op die manier... Ik dacht enkel aan het starten van je download, niet aan het zien van de status.

Ik denk dat het tijd gaat worden dat ik hulp ga krijgen bij het programmeren :p Zijn er mensen die willen helpen met de app (c# ?) of plugins willen schrijven?

Ben wel benieuwd trouwens, heeft het zin om zoiets opensource te maken (lees: plaatsen op github) ? Gaat de ontwikkeling dan sneller, of ga ik mijn userbase verliezen doordat er forks komen? Hoe pakt dit doorgaans uit? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het starten ervan is natuurlijk ook een heel mooi iets als je ergens een optie hebt dat je voor je nas een vaste butten kunt gebruiken zodat hij hem opslaat in de map die gescand wordt op NZB's.

Ik heb zelf 0 verstand van programmeren. Ik zou het denk ik nog even in eigen bezit doen en pas bij een final release ofzo de boel openbaar maken. Nu kan je je userbase nog wat vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
Zelf ben ik de afgelopen weken ook bezig geweest met opensource spotnet project in c#.
Ik had als doel een OpenSpotnet.dll te maken die iedereen dan kan gebruiken.

Misschien kunnen we dit combineren? Ik kan wellicht helpen met de ontwikkeling etc.

dm maar even als je het hier verder over wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:17:
Ik heb de database verwijderd uit C:\ProgramData\uSpotted (Windows 7 32b) en ben opnieuw begonnen met de spot-download. Het valt me op dat de database snel groeit naar 16KB en daarna stopt met groeien terwijl de header-download nog een poos doorgaat. Bij verwijdering en het opnieuw aanmaken van de database volgt ook weer de foutmelding die ik de eerste keer kreeg. Helaas blijft die foutmelding niet zo heel lang in beeld staan dus ik weet nog steeds niet precies wat er geschreven stond.

Edit: de foutmelding

Headers niet geupdate!
De spot collectie kan niet worden bijgewerkt;
De index ligt buiten de matrixgrenzen.
Vandaag µSpotted op een andere PC geïnstalleerd. Waarom? Zomaar, omdat het kan! ;)

Versienummer 0.8.2.2,
Windows 7 Premium 32b NL met SP1
Provider Astraweb +900 dagen retentie

Wat schertst mijn verbazing, headers worden nu wel correct opgehaald en spots worden zichtbaar.
Het aantal spots is wel heel erg beperkt en gaan maar tot 22 maart j.l. terug.

Dus op de ene PC met hetzelfde OS geen headers via Astraweb, en op de andere met dezelfde instellingen wel. 8)7

Schiet mij naar lek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

MeNTaL_TO

The future is not set

GateKeaper schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:55:
[...]

16kB is een lege database, dat kan dus kloppen.

Kan je eens proberen te updaten met de gratis headerserver "nntp.aioe.org" ? Daar heb je geen gebruikersnaam / wachtwoord voor nodig. Aangezien jij (tot nu toe) de enige bent die melding heeft gemaakt van die "bug", ben ik benieuwd of het misschien Astraweb gerelateerd is.
Ik heb hetzelfde probleem en zit bij supernews.

[edit]Via de gratis server werkt het wel, nu even proberen die database te updaten via supernews.

[edit2] Updaten geeft dezelfde melding, maw niet bruikbaar voor mij op het moment.

[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-04-2011 20:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
hardware-lover schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:43:
[...]
Wat schertst mijn verbazing, headers worden nu wel correct opgehaald en spots worden zichtbaar.
Het aantal spots is wel heel erg beperkt en gaan maar tot 22 maart j.l. terug.
Dat kan komen doordat je provider een andere headerretentie heeft dan binary retentie.

Voor de rest... Doe met mij dan maar 't zelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Is het de bedoeling dat het ook mogelijk gaat worden, een spot aan te melden met uSpotted? Eigenlijk ben ik zelf op zoek naar de optie "importeer spot vanuit bestand", zoals bij OpenFTD mogelijk was. Meer uitleg staat hier. In elk geval heeft uSpotted een groot voordeel t.o.v. SpotNet. GateKeaper leest (en beantwoordt) keurig netjes de vragen die aan hem gesteld worden. Dan kan ik niet zeggen over Drazix, die laat zelden of nooit iets van zich horen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat ben ik helemaal met je eens. Vragen worden snel beantwoord. Ik gebruik uSpotted met veel plezier en het werkt goed. Alleen vind hij niet zoveel als via Spotnet maar dat komt misschien omdat ik bij Spotnet misschien achteraf een database heb geimporteerd. Heb daar veel dubbele posts maar ook posts die niet in uSpotted tevoorschijn komen.
Ik blijf het in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
cjdijk schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:39:
Is het de bedoeling dat het ook mogelijk gaat worden, een spot aan te melden met uSpotted? Eigenlijk ben ik zelf op zoek naar de optie "importeer spot vanuit bestand", zoals bij OpenFTD mogelijk was. Meer uitleg staat hier. In elk geval heeft uSpotted een groot voordeel t.o.v. SpotNet. GateKeaper leest (en beantwoordt) keurig netjes de vragen die aan hem gesteld worden. Dan kan ik niet zeggen over Drazix, die laat zelden of nooit iets van zich horen.
Spot aanmelden gaat zeker een mogelijkheid worden, maar ik moet helaas alles uitvogelen via reverse engineering, hier gaat nogal wat tijd in zitten. Naar mijn mening overbodig veel, het had makkelijker gekund als dingen gedocumenteerd waren, maar helaas.. Got some work todo dus.

Alles op z'n tijd, de meeste spotters zitten bij spotnet, dus de reactie mogelijkheid wil ik eerst integreren dan komt het spotten.

Ik zal je linkje opslaan en binnenkort even doornemen. Thanx hiervoor!
Binnetie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:55:
Dat ben ik helemaal met je eens. Vragen worden snel beantwoord. Ik gebruik uSpotted met veel plezier en het werkt goed. Alleen vind hij niet zoveel als via Spotnet maar dat komt misschien omdat ik bij Spotnet misschien achteraf een database heb geimporteerd. Heb daar veel dubbele posts maar ook posts die niet in uSpotted tevoorschijn komen.
Ik blijf het in de gaten houden...
Het puntje van je importeren wat je aanhaalt heb je de volledig gelijk, hierdoor heb je meer headers. Ik wil één dezer dagen beginnen met het maken van een module die een spotnet database kan inlezen. Een "import-from-spotnet-functie" dus.

Er zijn inderdaad ook een hoop dubbele in de omloop, uSpotted filterd deze er netjes uit, maar dit verklaard niet het grote verschil. Het grote verschil zit hem puur in de database import, de dubbele scheelt maar een paar duizend.

Thanx voor jullie waardering :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

GateKeaper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:16:
Spot aanmelden gaat zeker een mogelijkheid worden, maar ik moet helaas alles uitvogelen via reverse engineering, hier gaat nogal wat tijd in zitten. Naar mijn mening overbodig veel, het had makkelijker gekund als dingen gedocumenteerd waren, maar helaas.. Got some work todo dus.

Alles op z'n tijd, de meeste spotters zitten bij spotnet, dus de reactie mogelijkheid wil ik eerst integreren dan komt het spotten.

Ik zal je linkje opslaan en binnenkort even doornemen. Thanx hiervoor!
Dat is heel begrijpelijk, dat je eerst wilt dat reacties bij de spots zichtbaar worden, en zijn toe te voegen. Bij deze zal ik in elk geval alle overige informatie doorgeven die ik voorhanden heb. De (oude) sourcecode van Spotnet is te downloaden door te zoeken naar spotsource (met b.v. binsearch). Het aanmeldproces is tot op heden niets aan gewijzigd. Tevens heb ik van Drazix gehoord: "In het kort komt het er op neer dat je de SpotWorker.CreateSpot functie van SpotClient.dll moet aanroepen." Hopelijk heb je daar iets aan, ik heb geen kaas gegeten van deze programmeertaal.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
GateKeaper schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:08:
Woensdag of donderdag komt er een nieuwe release. Ik heb het header gebeuren aangepast en verder geoptimaliseerd. De "astraweb problemen" zouden hiermee ook moeten zijn opgelost.

Tevens een aantal nieuwe functies toegevoegd.

Upcomming release
* Analytics tracking kan uitgezet worden.
Heb je misschien een idee wanneer de versie met deze feature gereleased word?
Als deze feature er in zit zou ik de overstap van Spotnet naar µSpotted zeker wel aan durven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
Ryan_ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:36:
Heb je misschien een idee wanneer de versie met deze feature gereleased word?
Als deze feature er in zit zou ik de overstap van Spotnet naar µSpotted zeker wel aan durven. :)
Die staat al op mijn forum, ik kom de laatste dagen ivm werk drukte helaas niet aan toe om een nieuw setupje te bakken. Ik heb nog 2 avondjes nodig voor een nieuwe versie.

De gelinkte versie doet wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
GateKeaper schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:13:
[...]
Die staat al op mijn forum, ik kom de laatste dagen ivm werk drukte helaas niet aan toe om een nieuw setupje te bakken. Ik heb nog 2 avondjes nodig voor een nieuwe versie.

De gelinkte versie doet wat jij wilt.
Helemaal geweldig. Zal hem vanavond, wanneer ik thuis ben meteen installeren.
Doe rustig aan. Moet natuurlijk wel een hobby blijven :)

Keep up the good work! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik gebruik dit stukje software nu een tijdje en ik vind het heerlijk werken! Sinds een tijdje is de ontwikkeling ook weer helemaal opgepakt en had ik afgelopen weekend alweer 2 updates te pakken. Ik vind het herstellen van de database een handige optie. Vooral als je flink hebt zitten klooien.

Ik heb dit weekend Spotnet en Uspotted naast elkaar gelegd en merk bij beiden dat de 1 wel een bepaald resultaat heeft en de andere niet. De database komt van dezelfde usenetprovider af (Lightning usenet). Dat is het enige wat me nog een beetje stoort... de verschillende resultaten. Oh en reacties lezen zou handig zijn, vooral als je software download en deze niet blijkt te werken.

Ik sla de nzb op in een mapje op mijn NAS en deze gaat hem daarna downloaden. Makkelijker kan niet!

Vooral zo doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Topicstarter
De ontwikkeling heeft inderdaad eventjes stil gelegen maar we zijn weer hard aan het sleutelen.

Betreffende de verschillen kan ik je zo even geen verklaring geven, als je me een voorbeeld kunt sturen in direct message zou het geweldig zijn (spotnaam + poster moet voldoende zijn)

Ow, nu ik er aan denk... Had je dat verschil ook met de allerlaatste versie? (0.9.17) Daarin hebben we namelijk nog wat nntp optimalisaties toegepast.

En aan de comments wordt gewerkt. Dit heeft momenteel dan ook zeker onze prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb sinds 0.9.17 niet meer gekeken. Alleen nog bij 0.9.15 of 16 geloof ik.
Ik zal je even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55
Ziet er goed uit.. Ben van FTD overgegaan naar Spotnet, wat imho een stuk trager en omslachtiger werkt.
Maar dit ziet er prima uit! Succes met verdere ontwikkeling.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:25
Zojuist ook uSpotted v.0.9.18.0 geinstalleerd met Astraweb als provider. Hij heeft 1.003.600 gedownload, en maakt er 372.143 spots van.
Daarnaast heb ik Spotnet draaien, en die vind 423.995 spots.

Tot toe ziet het er goed uit, alleen is het grid wat aan de trage kant. Vooral met zoeken. Misschien kan er paginering aangezet worden om hem wat sneller te krijgen ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Het lijkt me veelbelovend. Het ziet er goed uit maar toch mist hij 1 en ander.

Zoals de reacties. Die geven vaak nuttige info waar ik wat meer aan heb dan alleen de spotinfo.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 24-08-2011 06:18 ]

Pagina: 1

Let op:
Hou de discussie over uSpotted als applicatie, en niet over content, niet linken naar, geen plaatjes, etc.
Hier zal direct op gereageerd worden middels een waarschuwing.