Tenzij je zelf een werkgever bent natuurlijk. (Niet dat ik dat ben, wel eigen projecten sinds kort)
Ik heb bij twee mkb webbedrijven gewerkt (~30 man) welke beiden niet testen op mac. Bij het tweede bedrijf had wel één iemand een mac als workstation dus kon er wel gekeken worden of het een beetje naar behoren werkte, maar werd er niet uitgebreid getest.
Doordat Safari nu ook op windows draait kun je in ieder geval testen of alles in de browser werkt zoals het hoort. Alleen als je andere fonts gebruikt dan de aangenomen 'web safe' fonts kan het fout gaan, maar dan heb je je daar ook niet in verdiept. Het is prima mogelijk een fallback font op te stellen.
Het is met Mac vs Windows (en Linux) gewoon hetzelfde als IE6 tegen andere browsers in 2002, met uitzondering dat Windows (i.t.t. IE op dat moment) nog wordt doorontwikkeld. Windows heeft veruit het grootste marktaandeel en dat is je primaire bron van gebruikers. Op het moment dat je er resources voor over hebt ga je kijken naar andere platforms. Als je jezelf houdt aan webstandaarden dan zal alles er over het algemeen al vrij goed uitzien in de meeste browsers op de meeste platformen.
Als webdesignbureau staan je marges waarschijnlijk redelijk onder druk, niet iedereen heeft veel geld over voor een goedgemaakte website. Vaak wordt vergaande compatibiliteit alleen geleverd indien je bereid bent er voor te betalen. Het is hetzelfde met IE6. Meer en meer designbureau's vragen nu extra geld om alles werkend te krijgen in IE6, of verhogen de prijs indien het vooraf is afgesproken. Elk uur wat de frontenders werken aan IE6 moet betaald worden, net als compatibiliteit met minderheidsaandeelhouders in termen van OS.
offtopic:
Ja, ik ben anti-apple, maar ik onderschat het aandeel van Apple ook weer niet. 7-8% op sommige websites (w3c) is inderdaad goed haalbaar, maar er zijn ook genoeg websites waar dit percentage een heel eind lager ligt. Tevens is mijn 'anti-Apple-mening' niet de oorzaak dat ik er niet in test. In Linux test ik ook niet, terwijl ik daar wel toegang tot heb. Ik denk dat er velen met me zijn.
Tevens gaat dit behoorlijk offtopic zo
Daar ben ik zelf uiteraard medeverantwoordelijk voor
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.