Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294958

Topicstarter
Als ik mijn Defy als mobile hotspot wilde gebruiken via Vodafone met behulp van de voorgeïnstalleerde applicatie 3G Mobile Hotspot (Eclair stock rom), kreeg ik een melding dat provisioning ingeschakeld moest worden (neem contact op met de provider e.d.). Eerst heb ik het APN-type van mijn bestaande APN gewijzigd van default naar dun, dan werkte het hotspot goed, alleen de telefoon zelf had geen internetverbinding meer. Ik heb vervolgens de instellingen weer teruggezet en een nieuwe APN aangemaakt op de volgende manier:

Ga naar: Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten

Klik op menu - Nieuwe APN.
Maak een nieuwe APN met onderstaande gegevens naast de reeds aanwezige Vodafone Live! APN:

Naam - Vodafone Live! DUN
APN - live.vodafone.com
Proxy - 192.168.251.150
Poort - 8799
Gebruikersnaam - vodafone
wachtwoord - vodafone
Server - <Niet ingesteld>
MMSC - <Niet ingesteld>
MMS-proxy - <Niet ingesteld>
MMS-poort - <Niet ingesteld>
MCC - 204
MNC - 04
Verificatietype - CHAP
APN-type - dun

Als het goed is kun je nu het 3G Mobile Hotspot gebruiken. Ook je Defy zelf kan nog steeds internet op. Je kunt de origineel aanwezige APN met de naam Vodafone Live! aangevinkt laten in het lijstje met namen van toegangspunten. Ik heb nu dus de volgende APN's in het lijstje:

ISPGPRS
Vodafone Live! (geselecteerd)
Vodafone Live! DUN
Vodafone MMS

Gebruik eventueel DCSwitch om je Data-verbinding geheel uit te schakelen (bijv. bij vakantie in buitenland & hoge roaming-kosten...). Ik had hier eerst een andere app voor, maar dat ging niet goed met de nieuwe APN erbij.

Hoop dat iemand iets aan dit verhaal heeft! Ik weet nl. niet of je bij andere providers ook een aparte APN met dun (dial-up-networking) nodig hebt, misschien dat iemand dat hier kan melden.

Groet, André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:15
Ik zat net te zoeken naar een oplossing en kwam jouw topic tegen.
Lijkt vooralsnog prima te werken op mijn M2 met Vodafone.

Bedankt dat je dit hebt gepost :*).

Dit topic is gesloten.