Haperende HTTP uploads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb al lang een probleem met uploads via websites. Nu upload ik niet zo gek vaak dus heb ik het min of meer links laten liggen maar ik dacht moet er toch eens achteraan gaan.

Filmpjes naar youtube bv of bestanden naar een file hosting website, die blijven constant hangen tijdens de upload.

Heb gisteren bv een filmpje van 50MB naar youtube geüpload, heeft uren geduurd terwijl het er eigenlijk binnen 15min op had kunnen staan als de upload niet steeds een tijd stil stond.

Ook ff een filmpje gemaakt van hoe zo'n upload eruit ziet. om een beter beeld te geven van omschreven probleem.
YouTube: Slow HTTP uploads
(had ruim binnen 1 min geüpload kunnen zijn wbt beschikbare bandbreedte)

Ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Uploads via FTP en torrent gaan verder gewoon goed zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 09:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Misschien in de router/modem kijken naar QoS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
Mmz, zie wel nu dat er wel heel veel HEC-fouten optreden.

Actief: 0 dagen, 4:48:55
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 7.999
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 516,82 / 3,35
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 26,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 97.812
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 44
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 34.959 / 28

Daarstraks viel de modem router trouwens plots uit of beter gezegd: spontane reboot.

Edit, ziet er naar uit dat deze errors allen bij het opstarten vd modem/router (TG712) optreden. Heb het error aantal iig niet zien toenemen bij verdere upload tests.

Heb ondertussen wel nog even een oude modem/router geprobeerd (3com office connect) waarbij het probleem zich niet lijkt voor te doen. Maja die kan ik niet gebruiken, zit geen tel zooi in + ik heb daar niet eens de juiste instellingen voor. Ook werk die alleen fatsoenlijk als ik de firewall uit zet waar ik overigens weinig aan kan veranderen bij de TG712.

Als je zegt QoS, Crazymonkey in welk opzicht precies? Nogal een ruim begrip en een term waar ik niet echt zo heel bekend mee ben.

Edit2, ziet er naar uit dat het probleem zich enkel voordoet in FF. Tenminste in IE tot nu toe geen probleem maar ik meen dit in het verleden al eens getest te hebben. Ik heb echter geen idee hoe FF hogere/dezelfde prioriteit als IE te geven. Of is er misschien een instelling ergens in FF die kan helpen?

Edit3, ondertussen ook FF4b11, Chrome, Maxthon, Opera en Safari uitgeprobeerd, zelfde verhaal behalve bij safari. Alleen in IE en Safari gaat het zonder problemen. Wat doen die 2 browsers nu anders dan de rest? Wordt er allemaal niet transparanter op.

[ Voor 43% gewijzigd door endemion op 19-02-2011 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
Niemand die nog ideeën heeft? Met name wat dus anders is wbt upload tussen IE/Safari en andere browsers?