E17 gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dit moment gebruik ik het als native window manager E17 (http://www.enlightenment.org/), op mijn desktop in combinatie met ecomorph (Een compiz ‘hack’ voor enlightenment).

Ik lees erg weinig van deze window manager op GOT en vraag me af of er meer mensen zijn die E17 gebruiken en hun ervaringen en tips willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Ik heb het zelf wel een paar keer gebruikt maar ik vond het toentertijd(06/07) niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45

Theimon

Snapte!?

Ik heb het een paar keer geprobeerd, zeker omdat ik her en der echt geweldige screenshots op zag duiken. Toch kwam er iets meer configuratie bij kijken dan bijvoorbeeld KDE of Gnome. Op zich ben ik daar helemaal niet vies van, maa ik had daar gewoon geen zin in en tijd voor.

Maar het kan er heel gaaf uit zien, dat wel :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb jaren geleden ook naar die mooie screenshots gekeken en later zelfs een paar filmpjes.

Zag er allemaal erg netjes uit.. alleen jammer dat ik nooit heb vernomen dat er een stabiele versie was?

Vroeger wel E16 gebruikt, maar vond WindowMaker beter werken uiteindelijk..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Enlightenment was ten tijden van DR0.X erg vooruitstrevend, maar bij DR0.16.X stokte de development van Rasterman en Mandrake nogal. Tegenwoordig zijn ze heel..heel.. langzaam weer een beetje ermee bezig, en op zich hebben ze nog steeds toffe ideeen maar a little to late enzo, zeker als je naar Compiz kijkt :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb er ook weleens meegespeeld als lichte desktop voor als KDE4 een beetje overkill was of gewoon teveel resources weg slurpte voor bepaalde taken. Maar echt warm ben ik er nooit voor geworden. Inrichten van de omgeving voelt niet intuïtief om de één of andere reden. Het zag eruit als een frisse wind waarmee alle tekortkomingen van Gnome en KDE verholpen zouden worden (lichter, sneller, beter in te richten), maar zonder een minimaal gelijke usability, blijft het niets meer dan een briesje...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:46:
Ik heb er ook weleens meegespeeld als lichte desktop voor als KDE4 een beetje overkill was of gewoon teveel resources weg slurpte voor bepaalde taken. Maar echt warm ben ik er nooit voor geworden. Inrichten van de omgeving voelt niet intuïtief om de één of andere reden. Het zag eruit als een frisse wind waarmee alle tekortkomingen van Gnome en KDE verholpen zouden worden (lichter, sneller, beter in te richten), maar zonder een minimaal gelijke usability, blijft het niets meer dan een briesje...
Enlightenment neem je ook een beetje voor eye candy. Als je een lightweight desktop wil, moet je XFCE nemen. Werkt super.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voor een desktop met eyecandy is hij erg licht, zeker als je het vergelijkt met KDE4, wat zeker met versie 4.0 en 4.1 echt zwaar was voor je machine.
Het moet dus eigenlijk een lichtgewicht tegenhanger zijn voor KDE4 en Gnome, maar door het veel lagere gebruiksgemak, is dat het niet (imo)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Een tijd terug was de stabiliteit en het gebruiksgemak voor veel mensen inderdaad een issue, maar daar had KDE 4 in het begin ook last van.
Inmiddels in E17 dermate doorontwikkeld dat de stabiliteit gewoon goed is, daarnaast begreep ik toen, maar ook nu nog steeds niet wat men bedoeld met dat het gebruikersgemak erg laag is.

Alle mogelijke configuraties zijn redelijk logisch ingedeeld en makkelijk te benaderen vanuit de settingmenu, Alle programma's kun je of zelf in een menu-script plaatsen (alla fluxbox) of via een KDE of Gnome optie lijst.
De desktop ansich is ook volledig aanpasbaar, met animated icons en wallpapers slideshows (als je dat wilt).

O ja was er al eens medegedeeld dat het een stuk lichter is als KDE4.5/6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

In de tijd van 2006/2007 was E17 ook al volop in ontwikkeling. En het heeft zelfs (te) lang geduurd voordat er een stable versie uit kwam. Ze zijn nu bezig met een nieuwe versie van hun foundation libs. Ik gok dat wanneer dit eenmaal klaar is dat er weer een lange periode van ontwikkeling zal starten voor de voor een nieuwe versie van E. Pijnlijker is wel dat er nog her en der staat dat E17 nog steeds in ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Inmiddels is E17 (na bijna 12 jaar) eindelijk stable _/-\o_
De stable versie is al ruim een maand uit en deze draait in een woord erg lekker (oke dat zijn twee woorden ;) ).

De nieuwe standard theme is dark en deze ziet er best clean uit en er zijn diverse zichtbare wijzigingen en ook onder de motorkap is het nodige aangepast om de ervaring zo optimaal mogelijk te maken.

nieuwe theme 'clean' muv wallpaper:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SAv1SQxobwdgSuCR7fXFYAvx/medium.jpg

nieuwe theme met wat apps en info.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6Bd7KkEFEy1FKmh9f2ef1j9/medium.jpg

Inmiddels gaan ze beginnen aan E18 en ik hoop zeer dat dat niet weer zolang op zich laat wachten, maar ergens ben ik bang van wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doosje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-02 19:13
Ik was altijd al onder de indruk van Enlightenment, en ik ben heel blij dat ik nu vreselijk lui Bodhi heb draaien op mijn desktop. Heerlijk. Nu alleen nog automatische updates, Bodhi is natuurlijk wel Ubuntu-based. Hoewel, het is ook wel weer lekker rustig om niet iedere keer popups in je smoel te krijgen dat er updates klaarstaan, en - Godbetert - moet rebooten als je die braaf hebt geïnstalleerd.

Op mijn werk-pc draait Xubuntu, op mijn server Debian en heb een tijdje een ouwe PIII ingericht met Salix bj wijze van Linuxdemo op Repair Café's. Ook erg mooi en lekker snel. Maar niets zo fraai als E17 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Doosje op 07-06-2013 03:03 . Reden: Iets vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

+1

Ik heb e17 0.17.3 eens (lokaal) gebackport vanuit sid naar Debian jessie, want die hangt nog op 0.16.99xxx... Als iemand interesse heeft in die .deb packages (e17 + e17-data), dan DM maar :)
Was niet bepaald veel werk, want alle (build-)deps zijn nagenoeg gelijk voor de jessie en sid repos op moment. Dus die hoefde ik enkel te installeren en dan e17 vanaf source te compilen. Ging probleemloos.
Ben zo te zien wel vergeten de Maintainer naar mezelf te wijzigen, kleinigheidje...

De eerste dag:

e17 jessie dag 1

Bevalt best eigenlijk. Het is vlot, strak en functioneel.
Moeten nog wat extra applicaties bij her en der. En ik stoor mee qua e17 maar aan 1 ding: menu's uit de menubar (bovin een venster: File, Edit, View, ...) faden wat sloom in. Als iemand me kan vertellen hoe ik dat uit zet of verander, dan is het qua looks aardig daar voor me.

Verder werkt ook het auto-mounten nietwel voor me met de native Enlightenment File Manager. Naast lid worden van de juiste groepen (o.a. plugdev), ook eens "udisks" geïnstalleerd, en toen werkte het na een reboot :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 26-08-2013 09:54 . Reden: auto-mount werkt ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom heb je de packages zelf gebouwd, als 0.17.3 in Sid staat?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1