Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Vanuit mijn interesse voor m'n werk surf ik nogal eens wat sites en nieuwsbrieven af. Zo kwam ik in de nieuwsbrief van ons overkoepeldende orgaan (NVVK) een verwijzing tegen naar het Nibud, die samen met CentiQ en BNN de Nationale Geldtest ontwikkeld heeft.

Het is een show die donderdag 27 januari a.s. om 20.30 uur wordt uitgezonden. Hoewel de opnames al geweest zijn, kun je op een van de eerder genoemde sites (of met pen en papier) deelnemen aan de test.

Omdat in dit forum toch wel vaak gepraat wordt over geld, adminstratie en financiele problemen, vraag ik me af of er meer tweakers zijn die van plan zijn te gaan kijken. Zelf weet ik nog niet of ik in de gelegenheid ben, maar ik ga in ieder geval kijken bij uitzending gemist.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Interessant :) Ik verbaas me al jaren hoe sommige mensen om me heen met geld omgaan (nooit sparen bijv. of extreem over de balk gooien). Even een remindertje aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ga waarschijnlijk niet kijken omdat ik niet kan. Maar wel interessant.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Grappig die beschrijving, het zette mij aan het denken en eigenlijk weet ik niet precies waar mijn geld naartoe gaat. Aan de andere kant weet ik wel in grote lijnen wat ik per maand kwijt ben dus zo erg is het niet.

Misschien ga ik kijken als ik toevallig eraan denk. Altijd wel interresant hoe mensen met veel minder vaste lasten als ik toch aan het einde van hun geld een stuk maand overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Komt dit ook op uitsparing uitzending gemist? ;)

Heel goed initiatief. Ik merk dagelijk om mij heen dat mensen geen flauw benul hebben van hoeveel nu iets kost en wat er tegenover staat. En dat is niet alleen bij de hogeropgeleiden, hoewel die vaak meer bestedingsruimte hebben.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 14:01
Kan interessant zijn, maar ik hoorde dat BNN recent de Nationale IQ test (oid) uitzond: volgens mij gaat het bij IQ om abstract kunnen denken, maar ik begreep dat 90% van de vragen over seks ging.

Deze show kan al snel dezelfde kant opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Free rider schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:54:
... maar ik begreep dat 90% van de vragen over seks ging.
Misschien moet je zelf eerst eens naar de show kijken voordat je de mening van anderen overneemt?

De geldtest lijkt mij sowieso interessant. Als ik met twee uurtjes televisie weer iets zou kunnen besparen dan is dat mooi mee genomen. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Motrax schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:13:
Komt dit ook op uitsparing uitzending gemist? ;)
Volgens mij wel :)

Ik heb altijd geleerd dat geld moet rollen... gaan ze straks op TV zeggen dat het niet zo is?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Even de online test gedaan... scoorde matig. Echter geen fouten tot deel 3. Maar in deel 3 ga ik de mist in. Ik weet niet hoe duur een scooter is of een Galaxy S. Koop dat soort spullen niet. Dus slechts een matig gescoord.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Oh damn, dat zou ik ook niet weten :)

Nou ja, here goes :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-05 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

MMM bnn had wel wat meer mogen investeren in bandbreedte.
Heel die site is geslashdot :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Opmerkelijk... zonet deed hij het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Eerste vragen waren zo onnozel dat ik maar weggezapt ben

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Gebrekkige kennis.

Een aantal vragen waren toch onduidelijk geformuleerd.
Ik had bijvoorbeeld de vraag over de telefoonabonementen icm een iphone/ipad fout terwijl ik het goede bedoelde ;) (kan ook zijn dat ik vanavond buitengewoon suf ben).

Beetje nogal kort door de bocht en matige test.

Wat ik wel apart vond is dat een gemiddeld huishouden zo'n 15% van het inkomen uitgeeft aan huur.
Zelf als ik vanuit ons bruto reken kom ik nog op ~22% uit. (maarja, centrum den bosch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
qadn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:06:
Ik had bijvoorbeeld de vraag over de telefoonabonementen icm een iphone/ipad fout terwijl ik het goede bedoelde ;) (kan ook zijn dat ik vanavond buitengewoon suf ben).
Idd, en dat ligt niet aan jou. :Y)
Wat ik wel apart vond is dat een gemiddeld huishouden zo'n 15% van het inkomen uitgeeft aan huur.
Zelf als ik vanuit ons bruto reken kom ik nog op ~22% uit. (maarja, centrum den bosch)
Dat verbaasde mij idd ook, ik heb geen idee uit welk jaar die gegevens zijn en welke regio er dan bekeken is.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

qadn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:06:
Gebrekkige kennis.

Beetje nogal kort door de bocht en matige test.

Frusterende trage test trouwens, of ik mis de manier om niet de timer te moeten afwachten.
Verder niet echt spannende of inzicht gevende vragen,,,,,,

MMM 31% en dan zit ik nog in de goedkope sector ook. hoeveel man moet dat in helemsnaam compenseren :)

En ik weet niet waar die mensen hun scooter onderhouden, maar ik zou een nieuwe plek zoeken :)

Ik kwam trouwens ook uit op een oranje licht, maar dat wijt ik meer aan die test dan aan mij eigen :)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 27-01-2011 21:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Online aan de test begonnen maar wat een test zeg...

Vragen over een bruiloft van een ander, daar kan ik me uberhaupt niet druk om maken. Vraag me ook af wat de relatie geld en Jort Kelder en Gordon is, misschien mis ik wat algemene kennis maar goed, dat is dus gokken :+. Dan nog de vraag over bezuinigen, opties zijn:
- Niet besparen past niet bij mij
- Oh leuk dat is een sport voor mij
- Bezuinigen? Ik begin liever een slim handeltje.
Wait wut, als het moet dan moet het maar zal nooit een sport worden. Geen logische keuzen te maken dus. De vragen zijn niet geweldig maar zo kan ik wel door gaan.

achja, het is maar een "test"

YEAHHH: Ik heb gebrekkige financiële kennis maar ben wel een financiële planner 8)
Meer vragen over, weet wat iets kost dan wat anders.
Wat kost een biertje hier, wat kost een winkelwagen daar etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 27-01-2011 21:49 . Reden: Scoreuitslag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nog slechter dan de nationale IQ test ;) Je moet goed je best daarvoor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03
Beetje bull shit test zeg. Ik ben dus een krent omdat ik lekker wil sparen en heb gebrekkige financiele kennis omdat het me niet interesseert wat een vakantie naar Chersonissos of een jaar scooterrijden kost, terwijl ik wel voor mezelf netjes van te voren uitreken wat onze vakantie gaat kosten en wat ik per jaar kwijt ben aan mijn auto :S

Gelukkig hebben mijn ouders er bij mij wel gewoon ingestampt dat je voor extra luxe (auto, tv etc etc) moet sparen en niet meteen moet lenen :+ Dus daar vertrouw ik meer op dan deze test :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:35

PeaceNlove

Deugleuter

Het eiland Chersonissos... ligt op Kreta

Nu over de inhoud: soms staat er ook gewoon te weinig info bij. Als ik nu een weekje Cherso zou doen zou ik dat echt wel goedkoper kunnen, maar als ik in het hoogseizoen ga verwacht ik wel de hoogste prijs. Helaas fout. Scooters doe ik niet aan, dus dat is niet in te schatten. Een meter bier in een dorp? Ik kom nooit in dorpen om meters bier te verslinden. Het laatste deel van de test is dus echt iets voor dorpsjeugd die bier lusten en een scooter bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

PeaceNlove schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:00:
Het laatste deel van de test is dus echt iets voor dorpsjeugd die bier lusten en een scooter bezitten.
Sja het blijft BNN he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De test klopt ook niet helemaal, er wordt gevraagd naar wat cijfers over willekeurige situaties.

De vraag over de waterbesparende douchekop, dat zou zo'n 200 euro per jaar besparen. Dat is totaal ongeloofwaardig. De presentator zei zelfs nog "als je een goede boiler hebt", terwijl de besparing juist groter is als je niet zo'n goede boiler hebt.

In de vraag over de jaarlijkse kosten voor de scooter wordt er vanuit gegaan dat je een helm van honderden euro's erbij koopt.

Dat een gratis smartphone in combinatie met een abonnement uiteindelijk meer kost dan diezelfde telefoon los kopen en een simonly-abonnement erbij nemen, klopt in ieder geval bij mij niet. En een weekje Chersonissos kan ik online wel voor minder dan 579 euro vinden (en dat is in juli, tegenover dat Starbeach). En dan verderop in de uitzending zeggen dat je altijd kritisch moet kijken naar prijzen en of je het ergens anders niet goedkoper kunt vinden.

Ik begrijp natuurlijk wel dat de doelgroep bestaat uit mensen die maar wat smijten met hun geld en een gebrek aan bewustzijn hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door haribold op 27-01-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04
Zaten inderdaad wel een aantal vreemde vragen tussen. Bijvoorbeeld wat een samenwonend stel gemiddeld kwijt zou zijn aan woonlasten t.o.v. de andere lasten. Volgens BNN zou dit 15% zijn en hou je dus 85% over voor andere zaken. Misschien als je veel geld verdient en bijvoorbeeld kinderen hebt. Maar bij een normaal gemiddeld gezin gaat dit in ieder geval totaal niet op. In het antwoord wordt gesproken over tweepersoonshuishoudens die tussen de 1700 en 7000 euro verdienen:

1700 *0,15 = 255 euro
7000*0,15 = 1050 euro

Beide gevallen zouden wellicht net kunnen, hoewel ik 255 euro erg weinig vind. En ook de 1050 euro voor een gezin wat flink verdient vind ik aan de lage kant. Maar dat dit een gemiddelde zou zijn is gewoon niet mogelijk

Verder staan er sowieso zaken in die niet compleet kloppen. Zo wordt er in de vraag over zorgtoeslag vanuit gegaan dat het een bedrag is wat je krijgt van de overheid om de zorgverzekering te betalen. Ik heb echter nog nooit zorgtoeslag ontvangen.

En dan inderdaad nog een aantal vragen over de kosten van een borstvergroting, scooter, mobiele telefoon, meter bier in Lutjebroek. Vragen die wat mij betreft compleet irrelevant zijn. Zeker aangezien de verschillen in antwoorden relatief klein zijn. En waar haal je in hemelsnaam 11 bier voor 15 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

Blik1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:20:
En waar haal je in hemelsnaam 11 bier voor 15 euro...
Hier bij ons in de supermarkt :-)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17

MsG

Forumzwerver

Lol na een paar foutjes word je al als gebrekkig betiteld. Ik had best redelijk wat goed. Soms kon ik niet zo snel rekenen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, wat heeft snel kunnen rekenen nou met prijsbewust te maken? En de andere vragen zijn ook echt compleet arbitrair, en vaak ook nog eens situatieafhankelijk - zo heb ik zelf bijvoorbeeld vorige maand een nieuwe smartphone zónder abonnement gekocht, omdat mijn oude stuk was gegaan en mijn abo nog 4 maanden liep. Ik heb uitgerekend dat ik met los toestel + sim only abo van 2 jaar 70 euro duurder uit was dan abo waar een toestel bij inbegrepen zat. En dus niet 114 euro goedkoper, maar er is vast wel een combinatie van verkoper en abonnementsvorm te vinden waarbij het wél 114 goedkoper was. Eigenlijk waren alle antwoorden dus goed.

.edit: ze hebben het ook over een abo van 55 euro per maand, hoezo, prijsbewust 8)7

Anyway, ik ben blijkbaar een uitstekend financiele planner met enorm gebrekkige financiele kennis :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 28-01-2011 02:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:35

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 02:05:
Idd, wat heeft snel kunnen rekenen nou met prijsbewust te maken? En de andere vragen zijn ook echt compleet arbitrair, en vaak ook nog eens situatieafhankelijk - zo heb ik zelf bijvoorbeeld vorige maand een nieuwe smartphone zónder abonnement gekocht, omdat mijn oude stuk was gegaan en mijn abo nog 4 maanden liep. Ik heb uitgerekend dat ik met los toestel + sim only abo van 2 jaar 70 euro duurder uit was dan abo waar een toestel bij inbegrepen zat. En dus niet 114 euro goedkoper, maar er is vast wel een combinatie van verkoper en abonnementsvorm te vinden waarbij het wél 114 goedkoper was. Eigenlijk waren alle antwoorden dus goed.

.edit: ze hebben het ook over een abo van 55 euro per maand, hoezo, prijsbewust 8)7

Anyway, ik ben blijkbaar een uitstekend financiele planner met enorm gebrekkige financiele kennis :Y)
Geen bier en scooters dus voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Abbo van 55,- in de maand? Dat is een iPhone met 1000 belminuten ofzo :X

Ik had meer van de test verwacht, maar goed, misschien horen we niet in de doelgroep... Voor bontkraagjes bedoeld, jeweettog.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En dan inderdaad nog een aantal vragen over de kosten van een borstvergroting, scooter, mobiele telefoon, meter bier in Lutjebroek. Vragen die wat mij betreft compleet irrelevant zijn. Zeker aangezien de verschillen in antwoorden relatief klein zijn. En waar haal je in hemelsnaam 11 bier voor 15 euro...
Op Stratum ook wel echter is dat alleen aan het begin van de avond in van die limonade glasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 12:20
Ik ben gestopt op de helft van de test.. wat een slechte vragen zijn dat.
Er klopt vaak niks van.

"Wat kost een borstvergroting"
2k, 3k, 4k

Volgens BNN 3K, maar het is maar net welke techniek je gebruikt. Ik ken toevallig vrouwen met borstvergroting en die waren 4K en 5K kwijt en dan ging het niet om enorm grote maar dat het normale maat is.

Of hoeveel % geeft een gezin uit aan woning, maar er staat niet bij of het over bruto of netto salaris gaat.

En dan nog de vragen zonder een juist antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 22:15

Metro2002

Memento mori

Ik heb hem gister mee zitten maken en kwam uit op 11 punten, top 5% van Nederland, yeah :+
onzinnige vragen zaten er soms bij wel. Soms moest je héél snel rekenen en sommige vragen moest je gewoon maar gokken (zoals met die winkelwagen)

Beetje teleurstellend geheel.
PeaceNlove schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:00:
Het eiland Chersonissos... ligt op Kreta

Nu over de inhoud: soms staat er ook gewoon te weinig info bij. Als ik nu een weekje Cherso zou doen zou ik dat echt wel goedkoper kunnen, maar als ik in het hoogseizoen ga verwacht ik wel de hoogste prijs. Helaas fout. Scooters doe ik niet aan, dus dat is niet in te schatten. Een meter bier in een dorp? Ik kom nooit in dorpen om meters bier te verslinden. Het laatste deel van de test is dus echt iets voor dorpsjeugd die bier lusten en een scooter bezitten.
Ik vond de vakantie naar chersonissos nog behoorlijk goedkoop, ik had duurder gedacht naar aanleiding van een vliegvakantie van 8 dagen naar een ander eiland een paar jaar geleden waar ik toen 700 euro p.p. voor kwijt was.

Dat van die scooter had ik ook fout , die meter bier had ik wel goed maar dat was een gokje (1,50 per biertje ofzo had ik gedacht, drink zelf eigenlijk nooit bier)
Zaten inderdaad wel een aantal vreemde vragen tussen. Bijvoorbeeld wat een samenwonend stel gemiddeld kwijt zou zijn aan woonlasten t.o.v. de andere lasten. Volgens BNN zou dit 15% zijn en hou je dus 85% over voor andere zaken. Misschien als je veel geld verdient en bijvoorbeeld kinderen hebt. Maar bij een normaal gemiddeld gezin gaat dit in ieder geval totaal niet op. In het antwoord wordt gesproken over tweepersoonshuishoudens die tussen de 1700 en 7000 euro verdienen:

1700 *0,15 = 255 euro
7000*0,15 = 1050 euro
Ik heb wel eens gelezen dat 30% van je inkomen uitgeven aan wonen ongeveer gemiddeld is dus ik had deze vraag ook fout (had 33% gekozen). 15% is wel erg laag voor een samenwonend stel denk ik zo, als ik zo om me heen kijk naar collega's, die komen allemaal eerder aan de 30% dan aan 15%. :/

[ Voor 91% gewijzigd door Metro2002 op 28-01-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04
DIe van Chersonissos had ik toevallig goed, onder andere omdat ik zo'n 6 jaar geleden voor 2 weken naar Chersonissos geweest ben en toen zo'n 700 euro kwijt was. Dus ik dacht dat 1 week wel iets goedkoper zou zijn.

Bij mijn hypotheekgesprekken werd overigens ook gezegd dat een gemiddeld huishouden rond de 30% kwijt is aan woonlasten, vandaar ook mijn keuze voor 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Hoeveel geld kun je maximaal besparen bij het plaatsen van een waterbesparende douchekop... Zonder verdere info... niet eens aanwijzingen (hoeveel mensen douchen ermee, wat voor kop hing er eerst)...

waste of time....

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Metro2002 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:44:
Ik heb wel eens gelezen dat 30% van je inkomen uitgeven aan wonen ongeveer gemiddeld is dus ik had deze vraag ook fout (had 33% gekozen). 15% is wel erg laag voor een samenwonend stel denk ik zo, als ik zo om me heen kijk naar collega's, die komen allemaal eerder aan de 30% dan aan 15%. :/
Het is ook niet in overeenstemming met de normen van de Stichting NHG en met de Gedragscode Hypothecaire Financiering. Die schrijven voor dat je (normen 2011) maximaal zo'n 27% (bij een benedenmodaal inkomen) tot maximaal zo'n 38-39% (bij een sterk bovenmodaal inkomen) van je bruto-inkomen mag uitgeven aan financieringslasten.

Dat zijn natuurlijk maximumnormen en geen gemiddelden, maar aangezien de meeste Nederlanders toch eerst kijken wat ze maximaal kunnen lenen en dan een huis in die maximale prijsklasse zoeken, denk ik dat de gemiddelde woonlast in de praktijk ook wel tegen die 30% zal zitten.

Verder, wat een onzinnige test zeg. Zoveel vragen zonder voldoende informatie om er een gefundeerd antwoord op te geven. Echt voor de allersimpelsten onder ons kennelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 28-01-2011 14:25 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:38
nare man schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:25:
[...]
Dat zijn natuurlijk maximumnormen en geen gemiddelden, maar aangezien de meeste Nederlanders toch eerst kijken wat ze maximaal kunnen lenen en dan een huis in die maximale prijsklasse zoeken, denk ik dat de gemiddelde woonlast in de praktijk ook wel tegen die 30% zal zitten.
Weet je hoeveel 50+-ers hypotheekvrij of vrijwel hypotheekvrij wonen. Dan betalen ze bijvoorbeeld ca. € 150-250 voor hun hypotheek omdat ze al 20+ jaar in hun huis wonen. Vrijwel alle starters en mensen die net een huis gekocht hebben zitten op 25%. Als evenveel 50+-ers op 5% zitten heb je een gemiddelde van 15% simpel gezegd.

De cijfers lijken mij correct, maar volledig irrelevant in deze context aangezien de doelgroep over het algemeen zal huren of starter zal zijn en dichter bij de 33% dan de 15% zit.

Ook die vraag van de iphone, als je een abbonnement met gratis iphone en losse iphone met sim only abbonnement een evengrote bundel vergelijkt zal het verschil veel kleiner zijn.
Chersonisos kan ook makkelijk voor 250,- als je begin juni gaat. Moment van reis vermelden is wel handig.
Ik vind het ook knap dat een douchekop € 200,- kan besparen. ik heb een energie rekening die voor minder dan € 300,- uit gas bestaat. Ook al heb ik een regendouche kop, dat ga je niet redden.

Al met al nogal veel slechte/irrelevante vragen in deel 3 in mijn ogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 28-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:02

Onbekend

...

Ik heb die test ook even gedaan, en het is de grootste onzin die er bestaat.
Ik heb "gebrekkige financiële kennis" omdat ik bijvoorbeeld niet weet wat het verbruik van die scooter is, niet binnen 20 seconden alle producten in een winkelmandje kan bekijken, ik niet uit mijn hoofd de prijs van een appartement in Griekenland weet, en ik niet weet hoelang en hoevaak die vrouw onder de douche staat om water te besparen. :)

Ik vraag mij af wat ze hiermee willen bereiken....

[ Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 28-01-2011 21:14 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Die vraag van de meter bier vond ik erg vreemd, de prijs in de meest gemiddelde gemeente, maar dáár woon ik niet.
Pagina: 1