Ik heb een script gemaakt, waarmee ik P-2000 meldingen live op mijn scherm kan presenteren met Geektool. Voor de geïnteresseerden heb ik hieronder het script staan + een schermprint.
<ALGEHELE UPDATE 22-08-2012>
De broncode is zodanig gewijzigd dat het script volledig aangepast moest worden. Hiervoor heb ik hulp gekregen van elders op Tweakers, waarvoor dank. Hieronder staat de nieuwste Sed-code. Ook het eindresultaat op het scherm is anders geworden. Daarom ook een nieuwe schermprint. Ik houd me aanbevolen voor verbeteringen.
</EINDE ALGEHELE UPDATE>
De schermprint:

Closeup:

De code:
Korte instructie:
Het script komt in een p2000.command bestand te staan op je harde schijf. In Geektool moet je vervolgens een Shell-object aanmaken, waarin je in de commandregel verwijst naar het p2000.command bestand d.m.v. het commando sh /Users/jimi/Documents/Apple/geektool/newsfeed/p2000.command
<edit> Het kan nóg makkelijker! Zie reply van tommes112 d.d. 23 januari 2011 om 01:18 </edit>
Selectie eigen regio:
De RSS feed wordt geleverd door livep2000.nl. Je kunt alle meldingen die landelijk uitkomen, tonen, maar je kunt bijv. ook alleen je eigen regio selecteren. In bovenstaand voorbeeld worden slechts de 112-meldingen van regio's 7 en 8 (r=7,8 in de url) van alle hulpdiensten (d=1,2,3,4,5 in de url) getoond. Kijk even op de site om jouw gewenste gewenste regionummer en dienst op te zoeken. Daarnaast kun je naar hartelust met het script spelen, net zoals ik bijvoorbeeld alle meldingen in Groesbeek heb gehighlight.
LET OP: volgens de richtlijnen van P2000 mag je maximaal 1x per minuut een feed downloaden. Doe je het vaker, dan overtreedt je de richtlijnen. Let daar dus op bij het instellen van de verversingsfrequentie in Geektool.
Disclaimer:
Ik kan de foutloze werking van dit script NIET garanderen. Ben geen programmeur, zeker geen sed-kenner, en sta open voor alle tips om het script te corrigeren mocht dat nodig zijn. Laat me dat dan gerust weten.
<Updates>
19-01-11 script+schermprint aangepast; Paragraaf "LET OP" toegevoegd; script in tekstblok gezet; bronvermelding in script gezet;
23-01-11 verwijzing naar instructie van tommes112 toegevoegd;
22-08-12 algehele update script en schermprint.
<ALGEHELE UPDATE 22-08-2012>
De broncode is zodanig gewijzigd dat het script volledig aangepast moest worden. Hiervoor heb ik hulp gekregen van elders op Tweakers, waarvoor dank. Hieronder staat de nieuwste Sed-code. Ook het eindresultaat op het scherm is anders geworden. Daarom ook een nieuwe schermprint. Ik houd me aanbevolen voor verbeteringen.
</EINDE ALGEHELE UPDATE>
De schermprint:

Closeup:

De code:
code: P2000
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| #!/bin/sh URL="http://feeds.livep2000.nl/?r=7,8&d=1,2,3,4,5" echo Bron: Livep2000.nl curl "$URL" | sed s/"<rss".*"+xml'\/>"//g | sed 's@<link>[^<]*</link>@@g' | sed 's@<guid[^<]*</guid>@@g' | sed 's@<geo:long>[^<]*</geo:long>@@g' | sed 's@<geo:lat>[^<]*</geo:lat>@@g' | sed 's@<i [^<]*</i>@@g' | sed 's@<!\[CDATA\[@\ @g' | sed 's@<br\/>@\ @g' | sed 's@<\/pubDate>@\ @g' | sed s/"<description>"/""/g | sed s/"<\/description>"/""/g | sed s/"<br\/>"/""/g | sed s/"<item>"/""/g | sed s/"<title>"/""/g | sed s/"<pubDate>"/""/g | sed s/"<\/item>"/""/g | sed s/"<\/title>"/""/g | sed s/"<\/channel>"/""/g | sed s/"<\/rss>"/""/g | sed s/"\]\]"/""/g | sed s/">"/""/g | sed s/"Mon, "/"Maandag "/g | sed s/"Tue, "/"Dinsdag "/g | sed s/"Wed, "/"Woensdag "/g | sed s/"Thu, "/"Donderdag "/g | sed s/"Fri, "/"Vrijdag "/g | sed s/"Sat, "/"Zaterdag "/g | sed s/"Sun, "/"Zondag "/g | sed s/" Mar 20"/" Maa 20"/ | sed s/" May 20"/" Mei 20"/ | sed s/" Oct 20"/" Okt 20"/ | sed s/" +0200"/""/g | sed s/"Groesbeek"/" * * * G R O E S B E E K * * * "/g | sed s/"groesbeek"/" * * * G R O E S B E E K * * * "/g | sed s/"GROESBEEK"/" * * * G R O E S B E E K * * * "/g |
Korte instructie:
Het script komt in een p2000.command bestand te staan op je harde schijf. In Geektool moet je vervolgens een Shell-object aanmaken, waarin je in de commandregel verwijst naar het p2000.command bestand d.m.v. het commando sh /Users/jimi/Documents/Apple/geektool/newsfeed/p2000.command
<edit> Het kan nóg makkelijker! Zie reply van tommes112 d.d. 23 januari 2011 om 01:18 </edit>
Selectie eigen regio:
De RSS feed wordt geleverd door livep2000.nl. Je kunt alle meldingen die landelijk uitkomen, tonen, maar je kunt bijv. ook alleen je eigen regio selecteren. In bovenstaand voorbeeld worden slechts de 112-meldingen van regio's 7 en 8 (r=7,8 in de url) van alle hulpdiensten (d=1,2,3,4,5 in de url) getoond. Kijk even op de site om jouw gewenste gewenste regionummer en dienst op te zoeken. Daarnaast kun je naar hartelust met het script spelen, net zoals ik bijvoorbeeld alle meldingen in Groesbeek heb gehighlight.
LET OP: volgens de richtlijnen van P2000 mag je maximaal 1x per minuut een feed downloaden. Doe je het vaker, dan overtreedt je de richtlijnen. Let daar dus op bij het instellen van de verversingsfrequentie in Geektool.
Disclaimer:
Ik kan de foutloze werking van dit script NIET garanderen. Ben geen programmeur, zeker geen sed-kenner, en sta open voor alle tips om het script te corrigeren mocht dat nodig zijn. Laat me dat dan gerust weten.
<Updates>
19-01-11 script+schermprint aangepast; Paragraaf "LET OP" toegevoegd; script in tekstblok gezet; bronvermelding in script gezet;
23-01-11 verwijzing naar instructie van tommes112 toegevoegd;
22-08-12 algehele update script en schermprint.
[ Voor 51% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 22-08-2012 13:40 ]