Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kestemodon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06-12 18:03
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen verder helpen.
Via mijn universiteit kan ik een notebook aankopen voor een schappelijke prijs.
Maar nu is mijn vraag of ze wel hun geld waard zijn.
Btw het zijn allemaal Asus laptops dus kwaliteit zal wel ok zijn.

Ik kan deze laptops kopen:
Laptop 1: I3 350M, 4GB RAM, ATI m HD 5145, 500GB HDD, 685euro
Laptop 2: I5 450m, 4GB RAM, Nvidia GT310 M, 500GB, 757euro
Laptop 3: I7 720qm, 4GB RAM, ATI m HD 5730, 500GB HDD, 1067euro

Mijn probleem is dat ik een goede allround pc zoek. Zowel multimedia als een beetje om te gamen.

Laptop 1 heeft een beter GPU als laptop 2, maar de CPU is dan weer minder...
Dus nu is mijn hoofdvraag is laptop 2 het waard om 100euro meer te kosten dan nummer 1?
Laptop 3 steekt overal boven uit, maar kost dan ook weeral een pak meer.
En is die het wel waard om 300euro meer te kosten?

Of hebben jullie nog andere voorstellen?
Apple komt voor mij net iets te duur uit vrees ik. Dus liever geen apple-fanboy reacties :+

Even ter informatie, mijn max budget ligt ergens rond de 800euro. Hoewel ik wel iets meer veil heb voor een echt super beestje >:) .

Alvast bedankt.

kestemodon wijzigde deze reactie 22-08-2010 14:12 (10%)
Reden: budget

• QErikNL
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-12 16:25
Het zou handig zijn om te weten wat voor studie je gaat doen.

Kaboom!!

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:10

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
QErikNL schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:25:
Het zou handig zijn om te weten wat voor studie je gaat doen.
Is dat van belang dan? Hij vraagt welke van de bovenstaande laptop het meest geschikt is voor de genoemde taken en eventuele alternatieven ;)

Zijn die hardechijven btw 5400rpm of 7200rpm?

Fotogear: Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 IS USM | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 430EX II
PSN: Yellowneck

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:40
Het is ook belangrijk om te weten of je universiteit nog extra garantie geeft. Als ik deze prijzen zo zie dan zijn ze behoorlijk duur...

Daarbij horen losse topics niet, daarvoor hebben we de [NBBG Aanschaf]-topics.. Ik ga je hier dus even niet helpen omdat het vroeg of laat toch op slot gaat. Als je je post even in [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010 plaatst dan kunnen we je daar verder helpen conform het beleid ( *LET OP* - Wat moet ik kopen ). Vermeld dan ook even gelijk je studie zodat we daar ook even rekening mee kunnen houden.

GENETX wijzigde deze reactie 22-08-2010 16:30 (7%)

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:39

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica