Nieuwe processor kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.545 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328435

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben van plan om een nieuwe processor aan te schaffen, omdat ik de mijne nu wel een beetje zat ben.
Ik heb nu een Intel Core Duo 4400 @ 2.00Ghz, 2 GB RAM geheugen en een nVidia 9400GT 1GB. Momenteel speel ik Call of Duty 4 maar heel erg zwakjes, een erg laag resolutie en op low.

Ik vraag me dus af welke processor ik moet aanschaffen om deze spel en misschien later CoD6 te kunnen spelen op mijn systeem? En waar moet ik nog meer aan denken als ik een nieuwe processor aanschaf?

Het liefst wil ik een processor onder de 100 euro. Wie kan mij helpen hierin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 21:25

epic_gram

undercover moderator

Heb je hem al overgeklokt? Ik denk namelijk dat je ook aan een nieuwe videokaart moet, en misschien ook meer ramgeheugen.

edit: en dat word moeilijk onder de 100 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door epic_gram op 15-06-2010 16:25 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 17:20

BrammT

The one and only!

http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/612

Zoek er eens eentje uit uit deze lijst zou ik zeggen, je hebt een Socket 775 CPU nodig.
plaats hem hier en wij zullen zeggen wat we ervan vinden. ;)

Wat voor voeding & moederbord heb je ?

@ boers: Hij kan voor 100 euro geen fatsoenlijke nieuwe CPU kopen hoor..

[ Voor 13% gewijzigd door BrammT op 15-06-2010 16:28 . Reden: Reactie @ Boers. ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Daar hebben we t.net pricewatch voor.

http://tweakers.net/price...42EW4UArjLWf4N9qxPnYD5uME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Ik denk dat een nieuwe videokaart je meer helpt, in V&A zijn er genoeg 8800gt 512mb kaarten te vinden, die vele malen beter zijn dan je 9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal een nieuwe videokaart beter helpen dan een nieuw processor denken jullie? Want mijn processor is echt waardeloos.. Ik dacht eraan om deze te kopen: Intel Core 2 Duo E7600

En waar kan ik zien welke moederbord en wat voor Voeding ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 328435 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:37:
Zal een nieuwe videokaart beter helpen dan een nieuw processor denken jullie? Want mijn processor is echt waardeloos.. Ik dacht eraan om deze te kopen: Intel Core 2 Duo E7600

En waar kan ik zien welke moederbord en wat voor Voeding ik heb?
voor je voeding zou je je behuizing open moeten maken en een fototje posten, of melden hoeveel A je over je 12V rail hebt. Je mobo kan je zien in bijvoorbeeld everest home. Voor je graka zal het moederbord niet veel uitmaken, de poort van een 9400 is hetzelfde als van een (bijvoorbeeld) 8800GT.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij maakt een upgrade van C2D naar C2D niet heel veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moederbordnaam: Asus Berkeley

Bus Type: Intel AGTL+
Bus Breedte: 64 bit
Werkelijke kloksnelheid: 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid: 800 Mhz
Bandbreedte: 6400 MB/s

Welke processor zouden jullie mij aanraden?

edit: Maar van 2Ghz naar 3Ghz tog wel ? of dat zelfs ook niet:P ?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 328435 op 15-06-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 19:57

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

http://h10025.www1.hp.com...&docname=c01077641&dlc=en
lijst is aardig uitgedund :+
lijkt me ook niet echt een overclocknordje >.>

zou dan gaan voor de 6850
zou je nog even mee vooruit moeten kunnen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 15-06-2010 17:06 ]

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 328435 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:03:
edit: Maar van 2Ghz naar 3Ghz tog wel ? of dat zelfs ook niet:P ?
Ja het gaat verschil maken, maar aangezien je maar 100 euro te besteden hebt moet je wel denken. Probeer eerst eens je cpu zo ver mogelijk over te klokken, maakt dat verschil? Dan moet je aan een nieuwe cpu, geen verschil dan zou ik eerder een andere graka nemen. Met wat voor instellingen speel je nu COD? Het is niet het zwaarste spel en op lage settings moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
epic_fail schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:10:
[...]

Ja het gaat verschil maken, maar aangezien je maar 100 euro te besteden hebt moet je wel denken. Probeer eerst eens je cpu zo ver mogelijk over te klokken, maakt dat verschil? Dan moet je aan een nieuwe cpu, geen verschil dan zou ik eerder een andere graka nemen. Met wat voor instellingen speel je nu COD? Het is niet het zwaarste spel en op lage settings moet het wel lukken.
No offence, maar iemand die niet weet hoe hij het merk en type van zijn mobo op kan zoeken zou ik niet adviseren zijn systeem zelf over te gaan klokken.

Overigens draait COD6 op mijn C2D E4400 + Geforce 7300GT nog best aardig op 800x600.....

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 15-06-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ghehe idd overclocken daar begin ik liever niet aan :P

http://www.alternate.nl/h...l1=Processoren&l2=Desktop

Ik vraag me nog steeds af of ik echt verschil zal merken in snelheid als ik een nieuwe processor koop..

edit: ja bij mij draait het ook wel aardig op 1024x768 maar ik wil het spel eigenlijk fatsoenlijk kunnen spelen, en gewoon mijn pc versnellen, het mag wel wat sneller vind ik

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 328435 op 15-06-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 12-06 21:48
eigenlijk moet je een cpu geheugen en ander kaart hebben . wat veel meer dan 100euro kost . beste manier om COD of iets dergelijks op 1080p te spelen is een XBOX360 te kopen op marktplaats .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

weet je zeker dat die e6300 compitable is met je moederbord? Hij heeft een hogere FSB, en er zijn ook 5 verschillende versies socket 775. Wil dus niet zeggen dat het probleemloos gaat werken. ;)

En over dat overclocken, ja je moet het zelf weten, maar met een lichte overclock zou je al verschil moeten zien als je cpu de bottleneck vormt. Bovendien vind ik het raar dat je wel een nieuwe cpu in je pc wil prikken maar niet durft over te klokken. Vraag dan aan iemand die er meer verstand van heeft of hij het even wil doen.... ;)

edit: en kan je voeding het wel aan, een nieuwe graka en een sterkere cpu? De meeste OEM machines zijn niet gemaakt om flink te upgraden namelijk. :)

wil je het goed doen dan word het dus:

• grafische kaart
• processor
• ramgeheugen
• voeding
• misschien zelfs moederbord

[ Voor 20% gewijzigd door epic_gram op 15-06-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Eigenlijk is dit gewoon een topic van: wat moet ik kopen? Hier zou je uiteraard zelf al onderzoek naar gedaan moeten hebben. Als je er weinig verstand van hebt ga dan naar een lokale PC winkel voor advies. Dit soort topics gaat zonder eigen inzet eigenlijk altijd op slot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Laatst online: 16-04 20:06
Aghanim schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:31:
Eigenlijk is dit gewoon een topic van: wat moet ik kopen? Hier zou je uiteraard zelf al onderzoek naar gedaan moeten hebben. Als je er weinig verstand van hebt ga dan naar een lokale PC winkel voor advies. Dit soort topics gaat zonder eigen inzet eigenlijk altijd op slot......
en had advies van wannbemods is ook zeer op prijs gesteld |:(

vaak zit op het mobo van een OEM niet eens een bios waarmee je kan overclocken, die functies hebben ze vaak weg gelaten. dus ik denk dat overclocken niet eens een optie is.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Harm30 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:24:
[...]

en had advies van wannbemods is ook zeer op prijs gesteld |:(
Bedankt voor je nuttige reactie. Ik ben blij dat het jou niet opvalt dat een steeds groter percentage topics standaardvragen bevat van nieuwe gebruikers die vragen stellen waarop het antwoord erg gemakkelijk zelf te vinden is door middel van de search of Google.

Dit is ook helemaal niet erg want het niveau van GoT was altijd al te hoog, daarom is het fijn dat tegenwoordig helpdeskvragen de boventoon voeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

edit: laat maar.

[ Voor 121% gewijzigd door epic_gram op 15-06-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 17:00
cpu of gpu upgraden voor cod4 is makkelijk te testen
zet alle instellingen in cod4 zo hoog mogelijk en meet met fraps hoeveel fps je hebt bij een bepaalde savegame.
zet nu alles zo laag mogelijk en bekijk weer met fraps de fps.
zijn de fps hetzefde gebleven (weinig kans denk ik) moet je de cpu upgraden.
heb je meer fps op lage instellingen moet je de gpu upgraden die zit dan aan zn max.
deze test gaat altijd op maar elk spel is verschillend, dus test het bij de spellen die je vaak speeld
ik vermoed zelf ook dat de upgrade naar een andere gpu een 8800gt of iets dergelijks, de meeste winst zal geven voor dit systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Goofy1978 op 15-06-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Laatst online: 16-04 20:06
Aghanim schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:39:
[...]

Bedankt voor je nuttige reactie. Ik ben blij dat het jou niet opvalt dat een steeds groter percentage topics standaardvragen bevat van nieuwe gebruikers die vragen stellen waarop het antwoord erg gemakkelijk zelf te vinden is door middel van de search of Google.

Dit is ook helemaal niet erg want het niveau van GoT was altijd al te hoog, daarom is het fijn dat tegenwoordig helpdeskvragen de boventoon voeren 8)7
dat heb ik wel door, maar dan zou jij dus eigenlijk als gevorderde tweaker. een report naar een modje moeten sturen i.p.v. je reactie.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Harm30 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:21:
[...]

dat heb ik wel door, maar dan zou jij dus eigenlijk als gevorderde tweaker. een report naar een modje moeten sturen i.p.v. je reactie.
Dat kan, maar ik geef de TS graag de kans om eea toe te voegen/uit te zoeken naar aanleiding van het topic in plaats van het direct te laten sluiten. Lijkt me ook wat leerzamer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Een nieuwe videokaart zou veel meer helpen dan een nieuwe CPU, aangezien een 2Ghz core 2 duo ruim voldoende is voor CoD4, shooters zijn juist vaak grafisch intensief dus een nieuwe processor zal bijna niks uithalen.
Voor ongeveer 100 euro haal je al: pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE

Met die kaart weet ik wel zeker dat je CoD4 op high kan draaien en CoD6 ook en nogmaals een nieuwe CPU zal bijna NIKS uitmaken, aangezien je videokaart bagger is.

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 15-06-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Redblader schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:55:
Een nieuwe videokaart zou veel meer helpen dan een nieuwe CPU, aangezien een 2Ghz core 2 duo ruim voldoende is voor CoD4, shooters zijn juist vaak grafisch intensief dus een nieuwe processor zal bijna niks uithalen.
Voor ongeveer 100 euro haal je al: pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE

Met die kaart weet ik wel zeker dat je CoD4 op high kan draaien en CoD6 ook en nogmaals een nieuwe CPU zal bijna NIKS uitmaken, aangezien je videokaart bagger is.
Thanks, ik ga nu ook een nieuwe videokaart halen ipv een processor:)

Maar ik zat aan dit te denken: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E

Deze is tog ook wel redelijk goed vergeleken met die HD5750 maar deze is 70 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Je betaalt minder maar je krijgt ook minder. Je kan er nu nog wel mee overweg, maar spellen worden ook snel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

ja wil je het goed doen dan moet je idd naar een 5750 oid, maar vergeleken met de 9400GT is een 5670 een behoorlijke stap vooruit. Ik denk dat je wel 2 keer zo snel bent met deze kaart. Je voeding moet het trekken volgens mij, de 5670 heeft een TDP van 61 watt en dat is maar 10 watt meer dan wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Als je een nieuwe videokaart van € 70,- overweegt zou ik je aanraden naar een 2ehandse videokaart te kijken. Voor € 70,- heb je een nieuwe budget videokaart, terwijl een 2ehands kaart van 70 euro een stuk sneller is.

Kijk bijv eens naar deze V&A aangeboden: Gainward HD4850 voor 70 euro. Heb je heel wat meer performance voor je geld.

edit: hier wat relevante benchmark resultaten http://files.computertota...nchmarkresultaten5670.png

[ Voor 13% gewijzigd door BackSlash op 16-06-2010 08:09 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp :)

Vanmorgen heb ik deze kaart gekocht: XFX GT240 512MB GDDR5 PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
:? Je vervangt een instap budget gamekaart door een andere instap budget gamekaart... :X
Ik hoop voor je dat je verschil gaat merken in performance.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BackSlash schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:21:
:? Je vervangt een instap budget gamekaart door een andere instap budget gamekaart... :X
Ik hoop voor je dat je verschil gaat merken in performance.
Deze kaart is duidelijk veel beter dan de kaart die ik had, ik speel nu Cod4 makkelijk zonder lag enz en met me oude kaart kon dat al moeilijk :P

ik vind deze kaart wel waard hoor.. zo slecht is hij ook weer niet, ik speel nu op 1680x1050 en alles high probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de 5750 geeft meer performance

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357365

Een HD5750 is toch een stukje sneller hoor, het is betere performance voor je geld. Als het even kan, gaan voor die HD5750 met 512mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent.

In dit geval had je twee dingen kunnen doen:

1) op GoT zoeken naar topics over upgrades. We hebben niet voor niets een hele rits guides hierover staan: [UG] Upgrade Guide topicoverzicht
2) de moeite nemen om benchmarks op te zoeken van het spel waar je mee wilt spelen. Dan kun je zelf zien wat de invloed van verschillende CPUs en GPUs is, en dus wat een evt upgrade gaat veranderen.

Aangezien die eigen inzet ontbreekt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.