Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• qwertyuio
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-08 10:30

Inleiding

Als ik nu in de pricewatch zoek naar behuizingen zie ik dat er veel goede kasten zijn met met HDD hotswaps, een toolless design en andere luxes.
Maar veel goede kasten zien er ook gelijk erg extreem uit en als je echt strenge eisen hebt, zijn er maar een paar alternatieven die er juist heel strak uit zien.
Het aanbod word bepaalt door de vraag, maar toch geloof ik niet dat zoveel mensen liever een heel extreem uitziende kast willen dan eentje die er juist erg strak uitziet.

Dus ik neem de proef op de som en ik vraag het jullie gewoon.

Poll

Poll: Van wat voor type kast hou jij?
Een kast waarbij het design van het exterieur op de eerste plaats staat.
Een kast waarbij het inbouwen van je systeem zo makkelijk mogelijk gaat.
Een kast met een zo goed mogelijk airflow.
Een kast die zo stil mogelijk is.
Een kast die zo extreem mogelijk is met zoveel mogelijk lichtjes en een window.
Overig, vermelden in reactie.
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=356766&layout=7&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

qwertyuio wijzigde deze reactie 16-05-2010 18:12 (17%)

• TomasH
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:48
Voor een kast staan bij mij de airflow en de geluidsproductie bovenaan. Maar een sidewindow is ook wel leuk. LEDjes is niets voor mij. Mijn volgende behuizing wordt dan ook waarschijnlijk de Corsair Obsidian 800D.

• CoolGamer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:28

CoolGamer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

What is it? Dragons?

Ik had m'n kast uitgezocht op prijs. Bij mij verdwijnt de computer toch onder mijn bureau, dus het uiterlijk vond ik niet zo heel belangrijk. Wel heb ik gelet hoeveel ruimte er in de kast was voor schijven enzo.

¸.´`.¸.´`.¸><(((>¸.´`.¸><(((>¸.´`.¸.´`.¸.´`.¸<)))><¸.´`.¸.´`.¸.´`.¸

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles!

Een kast waarbij het design op de eerste plaats staat.
Maar, dan niet puur het uiterlijk van het frontje, maar ook het ontwerp aan de binnenkant. De manier waarop de kast is ingedeeld is minstens net zo belangrijk.

Verder had ik als eis dat ik dichte zijpanelen wilde hebben. Dat is best lastig, want bijna ieder merk heeft wel perforatie in de zijkant of een window. Dat is de reden dat ik een Lian Li gekocht hebt. Ze hebben een zeer strak uiterlijk, maar ook over de rest van de kast is goed nagedacht.

Mechanisch keyboard te koop: Black Widow 2013 Ultimate

• qwertyuio
Ik sluit me volledig aan bij de eisen die jij stelt aan je kast, ik wil wel dat er goed over wordt nagedacht maar het exterieur vind ik het belangrijkste!

EDIT: Ik heb de poll aangepast, er zijn nu meer opties.

qwertyuio wijzigde deze reactie 16-05-2010 17:40 (16%)

• GuntherDW
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:34
Een pc kast moet er voor mij niet uitzien. Zolang er maar genoeg plaats is voor cable management,
terwijl er niet al te hard moet ingeboet worden aan airflow.

Momenteel heb ik een cmstacker, het oudere model. Hier is spijtig genoeg zo goed als geen plaats voor cable manegement, maar wel genoeg plaats voor HDD modules.
Omdat dat eigenlijk ook goed bovenaan stond in m'n lijst van "benodigdheden" was dat ook een van de redenen dat ik deze kast kocht.

De kast intern is zeer goed uitgewerkt, buiten het weinige plaats dan voor cable management of handigheden voor nieuwere cpu koelingen bijvoobeeld (je zal met de dremel mogen werken).
Maar dit ligt niet echt aan de stacker, maar meer aan de tijd waarin die kast uitkwam.
Toen waren de groot & lompe koelingen van tegenwoordig nog niet echt "in" :P.

Qua customisability is deze kast eigenlijk ook wel goed, al ben ik zelf daar niet echt mee bezig.
De mogelijkheid voor wieltjes onder de kast was ook geen gemis eigenlijk, dit beest kan zwaar doorwegen als hij vol zit met hardware en je wilt naar een lan vertrekken :P.

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:13
Ik wilde een kast die voldeed aan de volgende criteria:
A) geen side window of lampjes of dat soort gefrut
B) geen voeding onderin (zachte vloerbedekking, kast staat op de bedekking, lijkt me geen goede combi)
C) makkelijk in te bouwen
D) gesloten front, kastje staat naast mijn audio meubel en wil het liefst iets hebben wat zo min mogelijk opvalt
E) redelijke prijs
F) als het even kan stil
G) Niet al te groot, zie D
Na wat speurwerk ben ik gegaan voor de Antec Sonata III 500 EU, leuke degelijke kast die word geleverd in een hoogglans zwarte lak, 500 watt ATX voeding, diverse aansluitingen op het front en een deurtje wat de diverse cd / dvd spelers aan het zicht ontrekt. Kabels verbergen gaat prima, het kan alleen niet achter het moederbord. Enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de standaard meegeleverde 120 mm via een 3 standen schakelaar geschakeld kan worden en niet via een PWM geregeld kan worden.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• ed800
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 31-08 00:33
Ik vind zelf een window wel leuk,
maar inbouwen moet redelijk makkelijk gaan(Dus ook geen scherpe randjes) en betaalbaar zijn.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik heb een Lian Li PC-P80:
  • Sowieso voor de goede airflow met 3 x 140mm intake, 1 x 140mm outtake en 1 x 120mm outtake.
  • Bovengenoemde fans zijn led-fans, dus ook nog eens lichtjes.
  • Lekker groot met een hoogte van 633mm, dus ook opvallend.
  • Mede door de grootte makkelijk om hardware in te bouwen, maar ook door het tool-less design.
  • Ook weer door de grootte van de kast een goede mogelijkheid voor cablemanagement.
  • Ingebouwde fancontroller, dus kast is lekker stil te maken. Maar hoeft al niet vol te blazen omdat de kast groot is en de warmte dus goed kwijt kan.
  • Etc.
En wel meer positieve dingen die ik hier ook gezegd heb: productreview: Lian Li PC-P80 review door FeaR1986

Dus eigenlijk is mijn keuze gebaseerd op bijna alles van wat er in je poll staat :)
Al zou dat opvallende van mij nu niet meer hoeven en zou ik eerder kiezen op grootte van de kast en strakke afwerking.

FeaR wijzigde deze reactie 16-05-2010 21:17 (9%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:46

Wildfire

Joy to the world!

Het zal voor veel tweakers toch een combinatie van factoren zijn. Zo heb ik zelf een Antec P182 waarbij voor mij de airflow, geluidsniveau, inbouwgemak en uiterlijk allemaal ongeveer even zwaar meetelden.

Systeemspecs: Klik hier! | MSI Z87 XPower & Core i3-4130T Thin Mini-ITX systeem te koop

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
nofi; maar ik mis DEGELIJK in jouw poll.
ik koop mijn kast veelal op gewicht; hoe zwaarder hoe beter :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ WIN LINUX GAMES
$GameProfiles Steam Desura Origin

• Thinkreal_
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-08-2012
een design kast, die toch wel redelijk stil is, veel ledstrips etc erin waardoor hij echt een uitstraling heeft!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 19:25

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Stil en Strak, de p183 is het geworden.
Toolles design, couldn't care less echt waar. en ledjes en sidewindows ben ik ook niet gek van.
quote:
Saturnus schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
Een kast stil noemen is vreemd. Monteer dan waterkoeling en je houdt enkel een stuk of 3 120mm fans over.
In ieder geval: * Saturnus gaat voor design.
Thermaltake Kandalf LCS Black, kast voor het leven hopelijk. :P
Waterkoeling lijkt mij weinig te helpen tegen write/seek geluiden van HDD's. dikke wanden in een kast daarintegen wel. Vandaar, een stille kast. O-)
quote:
DeluxZ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:33:
[...]

* DeluxZ is het eens _/-\o_

Enige minpuntje is cable management in deze kast, aan de zijkant is er wat weinig ruimte...
Mee eens eigenlijk. Modulaire voeding is al deel van de oplossing de rest ram je in je niet gebruikte 2.5"bay als je die niet gebruikt natuurlijk :P

Joindry wijzigde deze reactie 17-05-2010 14:46 (88%)

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Een kast stil noemen is vreemd. Monteer dan waterkoeling en je houdt enkel een stuk of 3 120mm fans over.

vieze muziek hier

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 16:39

DeluxZ

Livin' the good life

quote:
joindry schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:27:
Stil en Strak, de p183 is het geworden.
Toolles design, couldn't care less echt waar. en ledjes en sidewindows ben ik ook niet gek van.
* DeluxZ is het eens _/-\o_

Enige minpuntje is cable management in deze kast, aan de zijkant is er wat weinig ruimte...

Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Specs

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
quote:
Saturnus schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
Hoezo vreemd? Een kast kan prima stil zijn, want dat is zr afhankelijk van de gebruikte materialen en de bouwkwaliteit. Een kast van blik zal altijd meer resoneren dan bijvoorbeeld een LianLi opgetrokken uit aluminium. Of de manier waarop de bays van je hd in de kast zijn geplaatst zijn en hoe ze gemonteerd worden is ook van groot belang. Dan kan je er waterkoeling in stoppen, maar als je behuizing rammelt aan alle kanten, tja... 8)7

• EXX
  • Laatst online: 16:55

EXX

EXtended eXchange

Ik ben een fan van big towers. Lekker veel plek om alles kwijt te raken. Design doet me niet zo veel; het ding gaat toch onder het buro. Er moeten wel frontaansluitingen op zitten voor USB etc. De gekochte Chieftec LBX-02B-B-B ATX Big Tower voldeed hier aan.

For it is the doom of men that they forget...Huidige en vroegere hardware specsThe Z80 is still alive!

• DP Kunst
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik vind vooral het design wel belangrijk eigenlijk. Het ding staat altijd maar op m'n bureau en ik kijk er constant tegenaan. Inbouw gemak boeit me geen zak (he dat rijmt). Zitten in m'n kast nu ook van die klikdingetjes voor DVD spelers en uitbreidingskaarten, maar ik zet m'n videokaart liever goed vast met een schroefje dan met zo'n brak klikdingetje.

Het liefst wil k m natuurlijk ook stil, maar over het algemeen staat hier ook muziek aan en hoor je er dan niets meer van :).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mag het ook een combinatie van alle genoemde punten zijn? (muv de tweakability mbv lichtjes en vensters). Ding moet makkelijk zijn om alles in te bouwen, moet stil zijn, moet een goede airflow hebben, moet een goed design hebben (lekker strak en geen poespas).
Dat is de reden voor mijn stem op "Overig"

specs | You're just jealous because the voices only talk to me

• Storm316
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-10-2012
Ik kon geen keuze maken bij deze poll, mijn ideale kast moet namelijk aan alle punten voldoen op de laatste na (ik hou niet van windows en lichtjes). Al blijft design natuurlijk altijd een kwestie van smaak.

De Silverstone Fortress FT02 was mijn 2de keuze, maar na lang wikken en wegen is het de Corsair 700D geworden vanwege de looks en de ruimte die deze kast bied. Na wat kleine aanpassingen bleek deze ook erg stil te zijn, ik ben er dan ook erg tevreden over. Wel vraag ik me af of welke case dan ook werkelijk meer dan 200 euro waard is.

Corsair Obsidian 700D / Intel i5 750 + Thermalright HR-01 X / Asus Maximus III Gene / Corsair Dominator 1600Mhz CL7 (4GB) / Sapphire HD5850 Toxic / Intel Postville X25-M (160GB) / Samsung Spinpoint F3 2TB (2X) / Seasonic X 650 80+ gold

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Deze kast heb ik 1,5 jaar geleden een keer volgestopt voor iemand met mooie spulletjes:

http://nl.coolermaster.co...amp;tbcate=17&id=2584

Het is werkelijk een joekel van een behuizing, maar ik heb zelf nog nooit de eer gehad om in te bouwen in een mooiere/makkelijkere behuizing dan deze...Alles makkelijk in te bouwen, grotendeels screwless, zeer stevige bouw, goede koeling, lekker stuil. Het enige wat mij tegenviel van de kast was de totale interne ruimte, hij is van binnen stukken kleiner dan de kast van buiten lijkt... Je komt niets tekort, maar het is wel minder groot van binnen dan je in eerste instantie zou denken. Oja, de bijgeleverde stoffilters waren echt prut, dat houdt geen stof tegen... maar dat is een punt wat je zelf heel snel en goedkoop kan oplossen.

Zelf heb ik overigens een hele goedkope kast van Sharkoon:

http://www.sharkoon.com/h...ge_eco/index_en.html?id=7

Toen gekocht omdat ik iets teveel budget in de overige onderdelen had gestopt, voor de 3 tientjes mag ik niet klagen maar het is eigenlijk een veredeld koekblik. Binnenkort krijg ik een mooie gebruikte kast van iemand, ik ken het model niet en er staat ook nergens een logo op oid, maar qua bouwkwaliteit intern kan het ding mee doen met de beste want hij is heel erg netjes. Als ik er aan denk zal ik tegen die tijd eens wat pics plaatsen, misschien dat iemand mij dan de herkomst kan vertellen, tot nu toe weet niemand het merk te noemen.

MicGlou wijzigde deze reactie 17-05-2010 17:30 (30%)

• FeaR
  • Laatst online: 00:31

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
himlims_ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:17:
nofi; maar ik mis DEGELIJK in jouw poll.
ik koop mijn kast veelal op gewicht; hoe zwaarder hoe beter :)
gewicht != degelijk

Beter een goed in elkaar gezette kast van aluminium dan zo'n goedkope kast van staal.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• qwertyuio
Ik ga nooit naar LAN party's dus gewicht maakt me niet uit, ik hou van full towers want ik vind het gewoon mooi om te zien, zo'n grote kast.
Ik zit er daarom aan te denken de Zalman GS1000 te halen, mooie kast of niet?
Maar is hij ook stil met mijn eigen fans?

• Major Pain sld
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 07:03

Major Pain sld

BF 1942, 2142+NS, BC2, Heroes

Heb momenteel een Thermaltake Armor (de 1e uitvoering) en die bevalt nog steeds erg goed.
Er is veel ruimte en de airflow is ook goed. Kabelmanagement ontbreekt dus heb ik wat gaten gemaakt.
Ook kan de hardware zonder schroeven vastgezet worden maar dat hebben tegenwoordig veel kasten zeker de kasten van de betere merken.

Toch gaat deze kast binnenkort weg voor een Lian li.
Die hebben een aantal strak vormgegeven kasten waar ik wel van gecharmeerd ben en opvallende led fans icm een side window hoeven voor mij niet meer.
Een stille kast is mooi meegenomen maar aangezien er een HD5870 aanwezig is die bij max. rpm als een stofzuiger klinkt is stil maar relatief.

Hele mooie kast van Lian li (wel een beetje prijzig maar ja he vakantiegeld is net binnen)
Lian Li Tyr PC-X2000

Major Pain sld wijzigde deze reactie 17-05-2010 22:03 (9%)

Gigabyte P55A-UD3R/Intel Core i7 860/Scythe Mugen/2x2Gb G-Skill RAM/Asus HD5870/Intel Postville X25 80GB SSD/2xWD Terabyte HDD / 2x Samsung 160Gb/ Thermaltake Armor/ Cooler Master 700W silent pro/24" TFT 1920x1200/Logitech G15 & G500 / Headset Fatality

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:53
Ene kant strak design andere kant wel met verlichting etc. Ik heb een Lian Li V2000b voorzien van een window, drivebay cover en witte verlichting.

http://images.hardwareinfo.net/usersys/large/011285-1.jpg

Volg mij op Strava!

• TheMajor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01-06 14:00
Het eerste dat ik altijd weggooi zijn die tool-less beugeltjes/klemmetjes/veertjes. Wat een prut meestal. Na een tijdje (of al meteen) gaat de boel trillen of het breekt af.

Alles wordt lekker muurvast met schroeven vastgezet.

Ik heb de Antec 902, en die heeft superhandige duimschroeven voor de rekjes waar de schijven in zitten, die je eventueel met een schroevendraaier kunt aandraaien. De schroeven waarmee de schijven zelf in de rekjes vastzitten zijn gesoleerd tegen trillingen.

Zo een behuizing, niet mijn foto: http://www.overclockers.c...mp;stc=1&d=1256540838
Rekje voor schijven:
http://images.bit-tech.ne...red-two-902-review/10.jpg

TheMajor wijzigde deze reactie 17-05-2010 22:13 (15%)

Mijn iCheckmovies - IMDb vote history

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:20

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb een IBM xServer 220 kast, ooit met inhoud op de rommelmarkt gekocht.

http://www.serversupply.com/images/item/108638.jpg

Naast een (persoonlijk) geweldig design is de kast bijzonder stevig. Er zitten ook geen lelijke blauwe leds, windows of andere frutsels op, zelfs geen front USB. Er zit een uitklapbaar driverackje in met beugeltjes voorzien van rubbertjes (stil!) en er zit een soort koeltunnel in. De kast is momenteel voorzien van een C2D E8400 systeem, ooit was het een Dual PIII 1ghz :)

Heb wel de aansluitingen voor 't frontpanel moeten verbouwen en er past geen I/O shield in.

De kast heeft me destijds zo'n 15 euro gekost, de originele hardware is voor zo'n 50 euro doorgeschoven.

Turbo Turbo!!

• teranos
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01-08-2012
Persoonlijk heb ik het liefst een stille en transparante kast waar je doorheen kan kijken. Dan wil ik er een watercooled systeempje inbouwen en de watertank mooi en duidelijk zichtbaar hebben.

**COOL**

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb 2 PC V2100's van Lian Li als productie-machines.
Lekker stil, groot (ik ken iemand die er 48 3.5" disks in kwijt kreeg....), goed afgewerkt en zo sober mogelijk.
Verder alles van alu en mooi van stoffilters en goede fans voorzien (wel vervangen door Papst).

Nadeel: de prijs.

De ene kast heeft me wel 450E gekost een aantal jaar geleden, en de andere heb ik een tijd terug geruild bij een klant van me die hem over had (ik heb de kast jaren geleden zelfs ook nog aan hem verkocht...).

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Downplayende elitist!

Hangt er vanaf of het gaat om mijn server pc (goedkoop, veel hardeschijven in kwijt), mijn htpc (klein, stil) of mijn desktop (koel, mooi design).

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:25

Compizfox

steak, Liara.

Ik houd van kasten die vooral een goede airflow hebben, maar ook mogelijkheden hebben voor cablemanagement.
Dingen als stoffilters zijn ook altijd handig.
Natuurlijk moet ie er ook goed uit zien, maar een window kan ik er net zo goed zelf in modden.

Powered by 1,3,7-trimethyl-1H-purine-2,6(3H,7H)-dione

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Boudewijn

omdat het kan

Hmm mijn serverkasten (SC827's) zijn raar genoeg duurder dan de meeste desktopkasten 8)7. Zeker met veel disks wil je echt wel *stevig*.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Reinman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-01-2012

Reinman

Tunnel Snakes Rule!

Vind het moeilijk om er eigenlijk een uit te kiezen. Eigenlijk wil je een kast die zowel een goeie airflow(dat kan ook met stilte), design wat jouw aanspreekt(al dan niet met ledjes) en handig in te bouwen is. Dat allemaal voor een mooie prijs. Ik heb zelf een CM690, toch wel een die alle 3 de dingen heeft(ik heb de led fan er uit gemikt) voor een schappelijke prijs. Tuurlijk er zijn kasten die in bepaalde dingen beter zijn en de CM690 heeft zijn nadelen(zo goed als gefixed in de CM690 II), maar mijn ervaring is dat elke kast wel zijn eigenaardigheden heeft.

Mijn persoonlijke favorieten van kasten die je op dit moment kan krijgen zijn de: Antec 300, CM CM690 II, Lancool Dragon Lord K62, Fractal D R2, Corsair 800D. Goeie runner ups zijn de HAF 922, sharkoon nightfall.

Reinman wijzigde deze reactie 18-05-2010 17:06 (45%)

All the noobs and users will look up and shout "Help us!"... and I'll look down and whisper "No."

• Major Pain sld
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 07:03

Major Pain sld

BF 1942, 2142+NS, BC2, Heroes

@Reinman

In je lijstje zitten een paar hele mooie kasten. Ik vind er 2 kasten persoonlijk uitspringen.

pricewatch: Fractal Design Define R2
pricewatch: Corsair Obsidian 800D

Vooral de voorzijde van de Fractal is erg strak en de kast heeft ook een redelijke prijs.
Wel is deze minder ruim als mijn huidige Thermaltake Armor Als de Fractal nou iets groter was dan wist ik het wel.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1256560712.jpeg

Major Pain sld wijzigde deze reactie 18-05-2010 20:33 (3%)

Gigabyte P55A-UD3R/Intel Core i7 860/Scythe Mugen/2x2Gb G-Skill RAM/Asus HD5870/Intel Postville X25 80GB SSD/2xWD Terabyte HDD / 2x Samsung 160Gb/ Thermaltake Armor/ Cooler Master 700W silent pro/24" TFT 1920x1200/Logitech G15 & G500 / Headset Fatality

• Maddog McHare
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:33

Maddog McHare

It isn't a panel,its a crusher

Overig, namelijk

• Een kast waarbij het design van het exterieur op de eerste plaats staat.
• Een kast waarbij het inbouwen van je systeem zo makkelijk mogelijk gaat.
• Een kast met een zo goed mogelijk airflow.
• Een kast die zo extreem mogelijk is met zoveel mogelijk lichtjes en een window.

Met name het inbouwgemak (backplate eruit schuiven en de grootte van de kast is super! Heb onlangs de mugen2 op mn proc geplaatst en daar waar de koeler net of nEt past heb k nog voldoende ruimte over tot aan mijn sidepanels. Daarom voor mij de Coolermaster Stacker 830 EVO al ruim 3 jaar naar tevredenheid! kost ook wat, heb je ook wat.

Mijn voorkeur naar een neiuwe kast zou dus uitgaan van de HAF. Heb hem gezien en deze kast is evenzo bruut.

Maddog McHare wijzigde deze reactie 19-05-2010 02:17 (6%)

M@Dd09 - Coolermaster 830 EVO - ASUS P6T Deluxe - Intel Core I7 920 @3,7GHz (mugen2revB) - EVGA 570 HD @stock - 12GB OCZ platinum 1600 3-channel @1800MHz - 2x Velociraptor 150GB RAID-0

• AlexanderB
  • Laatst online: 18:29

AlexanderB

I void warranties!

anders: een kast die zo praktisch mogelijk is, en dat kan dan per kast weer verschillen, maar komt vooral neer op zo compact mogelijk en makkelijk draagbaar of verplaatsbaar, zonder afbreuk te doen aan stilte, koeling en uitterlijk. zo heb ik mijn huidige main pc ontworpen rondom waterkoeling, hij is nog niet helemaal af, maar ik ben alweer verder, de volgende kast is voor mn m-itx server die samen met voeding en 4 hdd's in een klein kubusje moet komen, en tegen de tijd dat dat af is, heb ik eigenlijk al plannen om of een zo plat mogelijke, of ook een m-itx kubusje met een zo krachtig mogelijke (game) pc dr in (en dat vereist best wat van koeling, voeding, etc..)

Relax, its only rocket science!

• beascob
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

beascob

Anders...
- waar zelf nog de airflow te optimaliseren is.
- liefst luchtinlaatfilter aan de voorzijde.Of zelf aan te brengen.
- onder en zijwanden te isoleren(geluid), en dus geen openingen.
- achterzijde een stille outtake fan te plaatsen.
verder staat hij onder de tafel, dus goedkoop maar toch degelijk genoeg om 3 a 4 keer per jaar te prutsen/frotten.

gewaarwordingshorizon

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Slecht topic, nu krijg ik zin om een nieuwe behuizing te kopen terwijl er geen specifieke noodzaak voor is (momenteel heb ik een Antec P182).

* Wildfire heeft last van een typisch tweakers-kwaaltje: willen upgraden zonder echt een reden ervoor te hebben :P

Systeemspecs: Klik hier! | MSI Z87 XPower & Core i3-4130T Thin Mini-ITX systeem te koop

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:14
Zo klein mogelijk, die miste ik in de poll, met game performance. Ik heb nu dus een shuttle en daarboven op mijn belangrijkste HDD's in een NAS.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Gizzy
  • Laatst online: 21:14
quote:
Wildfire schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:46:
*zucht*

* Wildfire heeft last van een typisch tweakers-kwaaltje: willen upgraden zonder echt een reden ervoor te hebben :P
True that, heb/had ik ook last van. Bij fotografen heet dat de LBA. Lens Buying Addiction als ik me niet vergis. Misschien moet dat voor tweakers HBA (hardware buying addiction) zijn.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Excelb-boy
  • Laatst online: 03-08 11:31

Excelb-boy

The MOOVMNT

Heb nu de HAF922 en ben er super tevreden over! Inbouwgemak echt een dikke plus, cablemanagement en heb er nu zelfs een window in gemod! Wat wil je nog meer? Voor mij blijft dit de super kast!

http://transformer-discount.tumblr.com

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:07
quote:
Gizzy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:51:
Misschien moet dat voor tweakers HBA (hardware buying addiction) zijn.
Ik heb dan denk ik xBA, voor lle mogelijke soorten useless "must have" aankopen, op welk gebied dan ook :X

Nickname does not reflect reality

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En belangrijk aspect voor een nieuwe behuizing, mocht ik dus alsnog zwichten voor het "ik wil iets nieuws kopen terwijl er geen noodzaak voor is"-kwaaltje:

Geen lichtshow. Zo'n kast als de HAF922 is voor mij best wel interessant, maar ik mag de gehele lichtshow dan weer gaan wegmodden door er andere fans in te stoppen mochten deze fans geen uitschakelbare LED's hebben.

Ik sluit trouwens de power- en HDD-LED's ook nooit aan. Die LEDjes geven vaak te fel licht. Ooit een behuizing gehad waarvan de power-LED zoveel licht gaf dat ik midden in de nacht uitstekend een boek kon lezen. :P

(en een knipperende HDD-LED zorgde met die behuizing dus helemaal voor een disco-lichtshow)

• lolcode
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-12-2012
Chieftec WH02-B-B-OP
Geen 3,5" bays, kabelmanagement werkt prima met tiewraps, bizar goede airflow.
Ik moet er nog steeds een review over schrijven... :P

• T-Rhidon
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:31

T-Rhidon

Soul of a Lion

Mijn volgende kast zou een zelfbouw kast zijn dan wel van MDF.

Op het moment heb ik een: Thermaltake Armor Jr.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn... had ik me al verlekkerd op de Corsair Obsidian 800D en/of de Silverstone Raven 2, blijken ze veel te diep voor mijn bureau. Ik kan niet veel diepers plaatsen dan zo'n 51/52 cm want anders gaat de boel uit het meubel steken....

*zucht*

Maar eens op m'n gemak op zoek gaan naar een waardige opvolger van m'n huidige Antec P182, die dus n in m'n bureau past n die niet te diep is.

Had ik dit topic nou maar niet gezien... dan was de 'upgraden om te upgraden'-kriebel niet gaan kriebelen :P

-- Edit: gisteravond nog verder gezocht. Ik kan maximaal een diepte van zo'n 55/56cm hebben. Een CoolerMaster Sniper (Black Edition) zou mooi passen, ik zit alleen een beetje met de 200mm fans. Ik wil een systeem dat niet luidruchtig is en waar mogelijk vervang ik de standaard casefans altijd. Maar ja... zie maar eens een 200mm fan te vinden. Ik kan er alleen eentje van Antec vinden, maar da's zo'n TriCool geval en die vind ik ook niet fantastisch.

Wildfire wijzigde deze reactie 20-05-2010 11:16 (31%)

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:20

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

quote:
Wildfire schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:11:
En belangrijk aspect voor een nieuwe behuizing, mocht ik dus alsnog zwichten voor het "ik wil iets nieuws kopen terwijl er geen noodzaak voor is"-kwaaltje:

Geen lichtshow. Zo'n kast als de HAF922 is voor mij best wel interessant, maar ik mag de gehele lichtshow dan weer gaan wegmodden door er andere fans in te stoppen mochten deze fans geen uitschakelbare LED's hebben.

Ik sluit trouwens de power- en HDD-LED's ook nooit aan. Die LEDjes geven vaak te fel licht. Ooit een behuizing gehad waarvan de power-LED zoveel licht gaf dat ik midden in de nacht uitstekend een boek kon lezen. :P

(en een knipperende HDD-LED zorgde met die behuizing dus helemaal voor een disco-lichtshow)
Ik heb een keer zo'n Coolermaster Centurion kast gekregen, daar heb ik de pc van m'n ouders in ingebouwd. Dat ding was ook voorzien van twee van die superfelle blauwe LEDs. Heb het front eraf gehaald, tien lagen schilderstape eroverheen geplakt en het front er weer terug opgezet. Nu geeft 'ie een heel flets lichtblauw diffuus licht wat allesbehalve fel is. Erg mooi en staat veel sjieker dan zo'n verblindend geval.

Turbo Turbo!!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Wildfire schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:16:

[..]

Gisteravond nog verder gezocht. Ik kan maximaal een diepte van zo'n 55/56cm hebben. Een CoolerMaster Sniper (Black Edition) zou mooi passen, ik zit alleen een beetje met de 200mm fans. Ik wil een systeem dat niet luidruchtig is en waar mogelijk vervang ik de standaard casefans altijd. Maar ja... zie maar eens een 200mm fan te vinden. Ik kan er alleen eentje van Antec vinden, maar da's zo'n TriCool geval en die vind ik ook niet fantastisch.
Na wat reviews te hebben gelezen schijnen de 200mm fans op standje low niet luidruchtig te zijn en de LED's kunnen worden uitgeschakeld. OK, Mooi. De Sniper Black Edition is besteld samen met wat 120mm fans (ter evt. vervanging van die ene 200mm fan die door 2x 120mm kan worden vervangen + plus onderin de kast + gewoon enkele als reserve) en ook een NZXT Sentry 2 fancontroller.

En zo is weer een hap uit m'n nog uit te keren vakantiegeld verdwenen :+

* Wildfire vervloekt z'n tweaklust soms want het kost wel weer elke keer een stapeltje geld :P

Wildfire wijzigde deze reactie 20-05-2010 14:02 (4%)

• qwertyuio
Na het lezen van al deze reacties heb ik zo'n zin om een nieuwe kast te kopen, alles is natuurlijk beter dan mijn Point of View en ik denk dat ik dan ook maar voor de Fractal Design Devine R2 ga of ik wacht tot hun een nieuwe case op de markt brengen.

Opvallend is trouwens dat weinig mensen een goede airflow prefereren.
Mijn vraag daarop is dan ook, waarom?

qwertyuio wijzigde deze reactie 31-05-2010 22:15 (17%)

• Excelb-boy
  • Laatst online: 03-08 11:31

Excelb-boy

The MOOVMNT

quote:
qwertyuio schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:15:
Opvallend is trouwens dat weinig mensen een goede airflow prefereren.
Mijn vraag daarop is dan ook, waarom?
Hoe bedoel je? Volgens mij heb ik een paar posts geleden de HAF922 genoemd...
Heet niet voor niets High AirFlow.

http://transformer-discount.tumblr.com

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:01

Moortn

Hallo

Een jaar geleden heb ik de Cooler Master Cosmos 1000 gekocht vanwege z'n uiterlijk, omdat hij stil is en omdat ik een grote kast nodig had voor m'n HD5870. Het moest sowieso een fulltower zijn, die degelijk gebouwd is zodat hij lang mee kan.

Dat het makkelijk is om hardware in te bouwen vind ik minder belangrijk, misschien dat ik eens in het jaar iets in bouw. Ledjes, raampjes, watervallen etc maakt me ook niet uit.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:39

ciris

http://www.geeks3d.com/public/jegx/201003/dimastech-bench-table-v2.5.jpg

Gekozen voor optie nummer drie uiteraard. Dit is de kast waar mijn gamebak in gemonteeerd is. Losse server verder nog staan die bestaat uit een CM Stacker met 4 3in4 modules voor de opslag.

http://31gaming.nl

• qwertyuio
quote:
Excelb-boy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:43:
[...]

Hoe bedoel je? Volgens mij heb ik een paar posts geleden de HAF922 genoemd...
Heet niet voor niets High AirFlow.
Ik trok die conclusie uit de poll.

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:47

Ghost Dog

Paranoid Android

Ik heb hier een Lancool Dragon Lord PC-K62:

http://hampton-technology.com/Cases/k62-27s.jpg
(klikbaar)

Deze heb ik uitgekozen omdat ik alles mooi in balans vond: alles is zonder gereedschap in te bouwen; ik vind de buiten- en binnenkant erg strak; en hij heeft een prima airflow. :) Ik heb dus ook 'overig' gestemd.
De LED-fans heb ik er wel uitgehaald, en vervangen door 3 van deze jongens. ;)

Ghost Dog wijzigde deze reactie 06-06-2010 13:50 (24%)

Last.fm! | Band! | e-penis!: Phenom II X4 955 BE @ 3.2GHz @ 1.262V | Scythe Ninja 2 Rev. B | Sapphire HD6950 2GB | Thermalright T-rad 2 GTX

• zwabber
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
:O

zwabber wijzigde deze reactie 21-08-2010 23:42 (99%)

• Roel1966
  • Niet online
Nadat ik eerst 4 andere pc-behuizingen uitgeprobeerd heb en ik telkens tegen vervelende resonanties van de harddisks aan liep is mijn keuze gevallen op de Antec P193. In deze bezuizing zitten siloconenrubbers waarin de harddisks als het ware opgehangen worden, en ik tot nu toe geen hinderlijke brom meer heb gehoord.

Tweede belangrijke punt was voor mij dat de kast diep genoeg is omdat bij de Asus P6T boarden de s-ata aansluitingen ietwat onhandig zitten namelijk aan de zijkant van het board. Juist doordat de kast zo diep is was dit geen probleem meer wat de s-ata aansluitingen betrof, en een 2de bijkomend voordeel dat ik mijn Corsair H50 op de houder voor de middencage-fan kon plaatsen.

• TimMer
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

TimMer

Mad World

Vooral stil, daarnaast strak. Deze nu:

http://www.bouweenpc.nl/uploads/3219_1249662852.jpg

28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

• PilatuS
  • Laatst online: 22:59
Het zijn toch echt de onderdelen die je in de kast stopt die geluid maken, niet de kast zelf. Tuurlijk zal de ene kast meer herrie doorlaten dan de ander, maar het geluidsniveau komt toch echt door de onderdelen in de kast.

Heb zelf een gemodde Lian-Li PC71. Qua ontwerp vind ik die enorm mooi. Nou vind ik stilte wel heel belangrijk dus heb ik alle onderdelen gekocht met dat in gedachte.

Alle fans die ik heb zijn van Papst en dan de stilste die ze hadden. Alle fans daaien met een fancontoller op 7 volt zodat ze nog stiller zijn. Zowat alle onderdelen zijn bij mij watergekoeld. CPU, GPU, NB, SB, Mosfets, zitten allemaal waterblokken op. Het water wordt dan weer gekoeld door een 3x120 en een 1x120mm rad. Alle schijven die ik heb zijn van Samsung omdat die erg stil zijn. Her en der zitten geluidsdempende matten in de kast.

Mijn kast zal zeker niet de minste herrie doorlaten, maar door de rest van de onderdelen weinig geluid te laten produceren voldoet deze kast prima. Ook heeft ie erg veel ruimte wat wel nodig is met alle onderdelen.

Qua poll wou ik invullen dat geluid het belangrijkste is, maar ik vind niet dat je dat van een onderdeel kan zeggen dat geen geluid maakt. Dus heb maar design ingevult.

Edit: Plaatje er maar even bij.

http://i45.tinypic.com/34ox6d4.jpg

PilatuS wijzigde deze reactie 05-06-2010 21:50 (3%)

PC | Motor

• Shadow
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Vroeger boeide me het nog iets, daarom heb ik ook een Antec P180 (5 jaar geleden ofzo gekocht). Tegenwoordig zou ik gewoon een zo goedkoop maar toch functionele kast kopen. Eigenlijk met al m'n hardware zo, vroeger moest het high-end zijn, tegenwoordig gewoon degelijk en goedkoop. Behalve geluidsapparatuur :9

Dit baseer ik helemaal nergens op.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb al een jaar of 5 een Antec Sonata. Vond ik destijds de mooiste die ik kon vinden en vind hem nog steeds wel aardig, maar niet supermooi. Ook komt er erg snel stof op en hij is niet zo geluidsarm als vaak gesuggereerd wordt (heb er al een stillere voeding in gezet en harddisk er los in liggen op een stukje schuimrubber, omdat het anders in de (klank)kast enorm bromt).

Kan alleen niet echt iets mooiers vinden ter vervanging. Wacht altijd nog totdat er eens een pc-kast komt met dit ontwerp (zowel design als degelijkheid) :

http://www.t2-project.org/hardware/workstation/Apple/G5/dual-g5.jpg

:9

Mag best wat kosten (200 euro oid). Ik ben de eerste die hem koopt :P

Palomar wijzigde deze reactie 05-06-2010 22:07 (4%)

• PilatuS
quote:
Kan alleen niet echt iets mooiers vinden ter vervanging. Wacht altijd nog totdat er eens een pc-kast komt met dit ontwerp (zowel design als degelijkheid)
Kijk eens naar de collectie van Lian-Li. Dat is denk ik het merk dat het meest erbij in de buurt komt. Maakt ook veel simpele strakke kasten van alluminium.

PC | Motor

• TimMer
  • Niet online

TimMer

Mad World

quote:
PilatuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:45:
Het zijn toch echt de onderdelen die je in de kast stopt die geluid maken, niet de kast zelf. Tuurlijk zal de ene kast meer herrie doorlaten dan de ander, maar het geluidsniveau komt toch echt door de onderdelen in de kast.
Nogal een open deur...

Als je bezig bent met een zo stil mogelijke PC dan houdt je met alle onderdelen rekening met de geluidsproductie: van de fans tot de videokaart tot de harddisks. Feit blijft alleen dat sommige kasten gruwelijk resoneren of slecht geluid dempen. :)

28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

• PilatuS
quote:
TimMer schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:58:
[...]

Nogal een open deur...

Als je bezig bent met een zo stil mogelijke PC dan houdt je met alle onderdelen rekening met de geluidsproductie: van de fans tot de videokaart tot de harddisks. Feit blijft alleen dat sommige kasten gruwelijk resoneren of slecht geluid dempen. :)
Ik weet dat het een open deur is. Alleen is het wel zo dat de kast maar een hele kleine invloed heeft op de totale geluidsproductie.

Als je de kast koopt die het geluid het beste dempt en je zet daar herrie onderdelen in, heeft het totaal geen nut. Als je een kast koopt die het geluid enorm slecht dempt en je zet daar de stilste onderdelen in, zal die PC minder herrie maken dan die met de beste kast. Afgezien van de super dure extreme kasten die puur gemaakt zijn voor geluidsdemping, maar die dingen heeft toch niemand.

Zo nu en dan komen er ook topics van mensen die opzoek zijn naar een super stille kast. Dan denk ik altijd dat als je een stille PC wilt hebben, je nou niet bepaald naar de kast moet gaan kijken. De kast die ik heb dempt het geluid vrijwel niet, maar door de onderdelen te gebruiken die ik heb is mijn PC enorm stil. De Samsung HDD's die ik heb zijn heel erg stil en die maken de meeste herrie van alle onderdelen.

PC | Motor

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-09 12:09

teacup

Think First, Write Later

Heb overig gestemd, om twee redenen.

1. ik betrapte mij op het gevoel dat de andere opties bij mij niet het hele verhaal vertelden. Als ik een kast zou kiezen, dan probeer ik een balans te vinden tussen uiterlijk, inbouwgemak, stilheid ed. Wel is het bij mij zo dat ik daarbij een heleboel, voor mij "lelijke", kasten bij voorbaat uitsluit. Misschien is uiterlijk toch wel van een doorslaggevende invloed..... Het bepaalt in ieder geval voor mij de eerste selectie, pas daarna begint de afvalrace op grond van functionele criteria.

2. Iedere computer toepassing vraagt om andere criteria. Voor een HTCP of een servertje gelden andere regels dan voor een game-rig.

Mocht het je nog niet duidelijk zijn. Beslissen vindt ik geen gemakkelijke bezigheid, en ik neem er dan ook ruim de tijd voor om informatie te verzamelen en keuzes af te wegen. Blijkbaar vindt ik dat dan ook leuk om te doen, anders zou ik het niet doen. Het leuke aan dat zoekwerk vindt ik dat ik allerlei dingen bijleer waar ik in eerste instantie helemaal niet naar op zoek was. Bij het zoeken naar behuizingen wordt bijvoorbeeld informatie aangeboord over voedingen en koeling. Blijkbaar zijn er ook mensen die het zoekwerk niet leuk vinden, getuige alle advies topics op tweakers. Maar ja, ieder zijn ding, zullen we maar zeggen. Het is ook mooi als je mensen kunt helpen op weg naar goeie hardware.

Twee behuizingen die ikzelf nu gebruik:

pricewatch: Chieftec Mesh LCX-01B-B-SL Zwart
Voor mijn game PC. Gekozen in mijn pre-tweakers periode. Zou ik nu niet meer kiezen, denk ik.
pre's: niet heel duur, heel veel behuizing voor je geld, ruim, groot, stevig
con's: geen mobo tray, te weinig koeling opties voor grote langzame fans

pricewatch: Lian Li PC-B25B
Voor mijn server.
pre's: Hele stijlvolle behuizing, alu, maar ook stil, mobo tray, heel veel hd slots, en weing 5 1/4, compact, genot om mee te bouwen
con's: koelers achter frontpaneel niet makkelijk te bereiken (of ik snap het nog niet), je betaald wat (maar dan krijg je ook wat)

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:23

M2M

medicijnman

overige:

Een kast waarbij ik zoveel mogelijk hardware in kwijt kan, zonder grote concessies in koelvermogen te hoeven doen, die daarnaast ook nog redelijk geprijsd is. Uiterlijk zal me eigenlijk een worst wezen, inbouwgemak ook, zovaak doe ik dat nu ook weer niet, lichtjes en troep geeft alleen maar meer afleiding en kermis attractie, stilte komt vanzelf wanneer alle ventilatortjes op 40% draaien en een zo goed mogelijke airflow is belangrijk maar natuurlijk niet essentieel.

-_-

• Roman
  • Laatst online: 01-09 07:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

quote:
Palomar schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:02:
Ik heb al een jaar of 5 een Antec Sonata. Vond ik destijds de mooiste die ik kon vinden en vind hem nog steeds wel aardig, maar niet supermooi. Ook komt er erg snel stof op en hij is niet zo geluidsarm als vaak gesuggereerd wordt (heb er al een stillere voeding in gezet en harddisk er los in liggen op een stukje schuimrubber, omdat het anders in de (klank)kast enorm bromt).

Kan alleen niet echt iets mooiers vinden ter vervanging. Wacht altijd nog totdat er eens een pc-kast komt met dit ontwerp (zowel design als degelijkheid) :

[afbeelding]

:9

Mag best wat kosten (200 euro oid). Ik ben de eerste die hem koopt :P
He die kast heb ik :+

Voor mij moet een kast stil zijn. Ik ben zelf zo erg dat ik op een stille scythe musashi de fans ga vervangen door stillere :Y) Alleen mijn schrijfen maken nog te veel herrie. Als kast voor mijn windows bak heb ik een oude Antec kast. Type nummer weet ik niet meer maar hij ziet er zo uit:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/318NAQG6XVL._AA280_.jpg

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles Smartwatches

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013