Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• scottbiker
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-10 10:45
Plots begint de fan van mijn Antec Earthwatts EA 380 powersupply full-speed te draaien, en dit blijft zo, ook na het afzetten en opnieuw opzetten van de PC, zowel in Windows als in Linux (vanaf het booten eigenlijk).

Zou dit probleem te wijten zijn aan een regelcircuit in de voeding zelf?
Ik denk dat de fan speed van deze power supply niet gecontrolleerd kan worden door een fan controller (die ik ook niet heb).
Normaal gezien hoorde ik deze fan niet.

Bedankt!

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-10 08:22

AlexanderB

I void warranties!

blijkbaar is het regelcircuit in de voeding van slag, of is dr zoveel stof opgehoopt dat ie nu warmer word dan 'vroeger'...

Relax, its only rocket science!

• scottbiker
Ok, als het enkel aan de voeding zelf kan liggen, dan weet ik dat ik die moet vervangen. Bedankt!

• fly_boy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 08:39

fly_boy

idiot outside

Nou nou, gelijk vervangen vindt ik nogal rigoreus, Je kan hem natuurlijk eens openmaken en schoonmaken.
LET OP dat je de spanning er niet op laat staan, en er KAN altijd nog wat lekspanning op staan.
Maar zolang je de voeding enkel openschroefd en even schoonblaast/zuigt borsteld kan er niets misgaan.
Ook kan je nog proberen om er een andere fan in te zetten.
Werkt dat allemaal niet, dan is idd je regelcircuit naar de jachtvelden en kan je alsnog een nieuwe voeding halen,

asus p5q pro, asus5770, Q6600@3600MHz, 2x2GB geil cl4.0, coolermaster stacker830, syncmaster2433

• scottbiker
Ik vrees toch voor dat regelciruit hoor, want ik heb de PC pas eind december gemonteerd (jaja, op kerstavond ;-) ). Bovendien blaast hij na een nachtje rusten opnieuw op volle kracht :-(

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 20:37
Ga nooit ervan uit dat je iets zeker weet zonder het getest te hebben. Als je nog garantie hebt kun je proberen te RMA 'en en dan kun je hem inderdaad juist beter niet openschroeven.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013