Ik heb een simpel flash spelletje gemaakt en nu wil ik de behaalde punten van de speler opslaan in een database.
Dit doe ik door middel van het aanroepen van een pagina die de score opslaat:
url: pagina.aspx?user=[username]&score=[score]
Nadeel is dat een speler deze code ook zelf in zijn browser kan plakken waardoor het natuurlijk ook werkt. Hij kan hierbij handmatig de score wijzigen en zo een hogere score opslaan.
Dus ik dacht ik maak in mijn flash file een bepaald code woord en maak van het hele spul een md5 hash:
codewoord: aap
hash: username+score+codewoord
url: pagina.aspx?user=[username]&score=[score]&hash=[hash]
Daarmee kan de gebruiker de score al niet meer aanpassen. Maar nog wel steeds handmatig aanroepen.
Is hier een oplossing voor? En werkt dit überhaupt of kan de gebruiker een swf ook decoden?
Dit doe ik door middel van het aanroepen van een pagina die de score opslaat:
url: pagina.aspx?user=[username]&score=[score]
Nadeel is dat een speler deze code ook zelf in zijn browser kan plakken waardoor het natuurlijk ook werkt. Hij kan hierbij handmatig de score wijzigen en zo een hogere score opslaan.
Dus ik dacht ik maak in mijn flash file een bepaald code woord en maak van het hele spul een md5 hash:
codewoord: aap
hash: username+score+codewoord
url: pagina.aspx?user=[username]&score=[score]&hash=[hash]
Daarmee kan de gebruiker de score al niet meer aanpassen. Maar nog wel steeds handmatig aanroepen.
Is hier een oplossing voor? En werkt dit überhaupt of kan de gebruiker een swf ook decoden?