Tele2 Onbeperkt Mobiel Internet toch niet zo onbeperkt...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 07:01
Ik heb sinds een aantal maanden mobiel internet van Tele2. Aangezien ik nog een contract heb lopen bij Tele2 was ik zeer blij dat ze sinds kort ook onbeperkt mobiel internet aanbieden. Ik zat hier namelijk al enige tijd op te wachten.

Ik vol enthousiasme het onbeperkt basis pakket aangevraagd en na enig gedoe met de helpdesk, je kent het wel, foutieve administratieve e.d. (kortom ruim een maand) had ik eindelijk internet op mijn mobiel! Ik blij! Ik had bewust voor het basis pakket gekozen omdat mijn huidige Windows Mobile toestel alleen GPRS ondersteund en ik daardoor weinig heb aan het plus plakket wat als enigste toegevoegde waarde heeft dat het iets sneller is (2Mb/s down).

Na amper een maandje zonder problemen te hebben gewerkt met het internet functioneert mijn internetverbinding opeens niet meer. Eerst dacht ik dat het aan mijn telefoon lag maar na een telefoontje met de helpdesk bleek dat ik was afgesloten door Tele2 omdat ik over het fair-use limiet was gegaan. Ik dacht bij mezelf … apart... zoveel heb ik opzich niet eens lopen internetten met mijn GPRS verbinding (waarmee je sowieso al niet echt snel data kan binnenhalen). Aangezien Tele2 hun datalimiet niet duidelijk beschrijft in hun voorwaarden heb ik aan de helpdesk gevraagd wat hun zogenaamde fair-use limiet dan wel niet was... wat blijkt... 20 MB!! Ik vraag me af hoe andere telecom providers dit hebben geregeld. 20MB, dat is in mijn ogen niet echt veel. Vooral als je kijkt naar hedendaagse mobiele applicaties. Ik heb elders op internet gelezen dat het limiet bij bijvoorbeeld T-Mobile & Vodafone tussen de 250 en 400MB ligt.

Bovendien neem ik het Tele2 kwalijk dat zij mijn verbinding compleet afsluiten terwijl in hun algemene voorwaarden staat dat ze de snelheid van de verbinding omlaag brengen indien het datalimiet door de klant wordt overschreden. Dus dat doen ze sowieso al fout. Na een extra telefoontje bleek dit een technisch probleem te zijn en ik heb hierdoor ook het maandbedrag vergoed gekregen. Toch nog iets positiefs te melden over Tele2. Naja het is nu januari dus ik denk nieuwe start nieuwe kansen... en wat denkje... 8 januari... KLABATS... geen internet. Wéér zonder melding, zonder het verlagen van de internet snelheid, compleet afgesloten. Dit kan echt niet... en ik zit nu nog steeds met die 20MB in mijn maag. Ik ben van mening dat Tele2 kun klanten misleid door te vermelden at ze een Fair Use policy hanteren maar dan zonder de vermelding dat het limiet ~20MB per maand is. Dat verwacht je niet als klant, zeker niet als je het vergelijkt met de fair-use policies van bijvoorbeeld T-Mobile / Vodafone. Ik weet zeker dat je daarmee de heledag op youtube kan rondneuzen zonder te worden afgesloten. Daarnaast doe ik persoonlijk niks geks met mijn telefoon dan wat simpele dingen:
  • Twitteren (zonder foto's)
  • E-mail lezen (plain text & zonder bijlagen)
  • NS storingen opvragen (via mobiel.ns.bl)
  • Weer bericht bekijken
Naar mijn zeggen niks geks dus... je zou zeggen dat het bovenstaande met een “Onbeperkt Internet” abonnement toch wel moet kunnen.

Dit is de fair-use policy volgens de voorwaarden van Tele2:
Indien de door de Klant gegenereerde datahoeveelheid of de kosten van dat dataverkeer
(in het geheel of buiten de databundel) significant meer is dan het gemiddelde van andere
particuliere Klanten die dezelfde dienst van Tele2 afnemen, heeft Tele2 het recht om de
snelheid van de dataverbinding van de Klant te verlagen voor het resterende deel van de
maand. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Tele2 gaat hierbij
uit van normaal dataverbruik van de particuliere Klant.
Indien het dataverbruik ook na het verlagen van de snelheid bovengemiddeld blijft,
zal Tele2 de Klant informeren en behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee
verbandhoudende kosten aan de Klant in rekening te brengen en/of (ii) de gehele
mobiele dienstverlening aan de Klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de
overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Zoals het bovenstaande aangeeft hanteerd Tele2 het gemiddelde verbruik van hun klanten en baseerd hier hun datalimiet op. Maar hoe kan het gemiddelde ooit omhoog als je per direct wordt afgesloten! 8)7 Zo spreekt vodafone pas van een overschijding FUP bij 10x de overschijding van het gemiddelde.

Kortom, veel frustraties van mijn kant en ik hoop dat mensen dit bericht zullen lezen voordat zij dit abonnement nemen. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken, en wat jullie ervaringen zijn met de FUP van o.a. Tele2? :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik vraag me af of ze de snelheid van GPRS uberhaupt kunnen verlagen, volgens mij komt het verlagen in de praktijk erop neer dat ze van 3G snelheid terugschakelen naar GPRS. Van de andere kant zou je dan wel een keer bericht van ze moeten hebben gehad.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 07:01
Antaresje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:28:
Ik vraag me af of ze de snelheid van GPRS uberhaupt kunnen verlagen, volgens mij komt het verlagen in de praktijk erop neer dat ze van 3G snelheid terugschakelen naar GPRS. Van de andere kant zou je dan wel een keer bericht van ze moeten hebben gehad.
De eerste keer toen ik werd afgesloten wisten ze mij te vertellen dat dit niet helemaal goed was gegaan. Het was namelijk de bedoeling dat mijn snelheid werd verlaagd maar dat er door een technische storing het limiet naar 0 was gezet. Dit zou de oorzaak zijn geweest dat ik voor de resterende tijd van die maand geen internet meer had. Maar in principe heb ik vanaf 8 januari weer hetzelfde probleem... wellicht weer die technische storing. Zoals je zelf al aangeeft, het blijft raar dat ik geen bericht van ze kreeg na het overschrijden van het limiet.

edit: Ik ben niet de enige: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=78177

[ Voor 4% gewijzigd door PeRKoniX op 11-01-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo

Ik heb helaas ook bij tele2 een internet mobiel onbeperkt en ben dus ook afgesloten.
Omdat ik deze maand 57mb heb verbruikt. Dus ik meteen bellen naar tele2 voor uitleg.
Conclusie afgesloten, en deze persoon wist me ook niet te vertellen wat het limiet wel was.
Ook stelde ik de man diverse vragen waarom is mijn snelheid niet verlaagd en waarom ben ik niet op de hoogte gesteld dat ik afgesloten ben. Antwoord was we hebben daar de capaciteit niet voor !
Om iedereen op de hoogte te stellen. Ook vertelde deze man mij dat hij de hele dag al werd gebeld door mensen die afgesloten waren. En hij kon niks voor me doen hieraan en wilde me ook niet doorverbinden naar iemand die dat wel kan. enige wat ik kon doen was de OPTA hiervan op de hoogte brengen.
Anders moet ik maar gewoon wachten tot 1 feb, en ik durf te wedden dat ik zelf moet bellen om het weer in orde te krijgen. Wat ik ook het zitten kijken is de reclame die zij hiervoor maken misleidend is, en ik dacht mogelijk reclame code commisie er een naar laten kijken dat ze in iedergeval meer duidelijker getallen geven als deze vage FUP.
Ben vanmorgen benaderd door een tele2 webservice en hem ze de info gestuurd die ze wilde hebben dus ben aan het wachten op antwoord/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reppie35
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ook hier een ontevreden klant. Ik ben sinds oktober abonnee bij Tele2. Van 9 november tot en met 4 december ook geen verbinding gehad. Dezelfde reden opgekregen van hun helpdesk. Door een administrative fout mijn datalimiet op 0 Mb gezet en vervolgens de volledige verbinding verbroken. De technische dienst van Tele2 was hiervan op dat moment niet op de hoogte en die heeft er van alles aan gedaan om het opgelost te krijgen. Wat dus niet gelukt is. Op 4 december opeens weer een verbinding en 2 dagen later werd ik gebeld door technische dienst dat het probleem spontaan opgelost was. Ik nogmaals uitgelegt en deze techneut viel van zijn stoel van verbazing. Lekkere communicatie daarzo tussen de afdelingen. Ik neem de technische dienst niets kwalijk. Zij hebben in deze maand 3x terug gebeld met een status update.
Nu heb ik ook vanaf 8 januari geen verbinding meer. Ik krijg nu keihard de melding dat de er een fout is opgetreden van de gprs dienst.van het geregistreerde thuisnetwerk. De helpdesk heeft toen mij verzekerd dat het een technische storing betrof en dat het met 5 werkdagen opgelost zou zijn. De deadline verloopt dus morgen. Ik zal dus morgen weer aan de lijn hangen en zeker ook de FUP meenemen.
Bij het afsluiten van het abbo is mij verzekerd dat de FUP ongeveer 2GB zou zijn. Als dat dus niet zou is, dan heeft die vent die mij het abbo heeft aangenomen een groot probleem. Dit is dus groffe nalatigheid.
Ik krijg zeer sterk het vermoeden dat de helpdesk, servicedesk etc niet eens weet wat hun FUP is bij Tele2

To be continued.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reppie35
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Sinds vanmorgen heb ik spontaan weer een verbinding. Ik ben benieuwd voor hoe lang.
ik heb maar SPB wireless monitor geinstalleerd. Dan kan ik de komende maand goed in de gaten houden wat ik verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342210

ik heb vandaag 26-01-2010.

nog eens gebeld met de klantenservice van tele 2.
ik heb ondanks ook een nieuwe mobiel bij tele 2 genomen met een databundel basis van 10 euro per maand.

Fair Use Policy .
---------------------------------------------------

MOBIELE INTERNET DIENSTEN
Databundels
Indien de door de Klant gegenereerde datahoeveelheid of de kosten van dat dataverkeer
(in het geheel of buiten de databundel) significant meer is dan het gemiddelde van andere
particuliere Klanten die dezelfde dienst van Tele2 afnemen, heeft Tele2 het recht om de
snelheid van de dataverbinding van de Klant te verlagen voor het resterende deel van de
maand. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Tele2 gaat hierbij
uit van normaal dataverbruik van de particuliere Klant.
Indien het dataverbruik ook na het verlagen van de snelheid bovengemiddeld blijft,
zal Tele2 de Klant informeren en behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee
verbandhoudende kosten aan de Klant in rekening te brengen en/of (ii) de gehele
mobiele dienstverlening aan de Klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de
overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

---------------------------------------------------

in de fair use policy is dus niet te lezen wat dus je maximale mb per maand is voor deze databundel.

de vrouw van de klantenservice kon mijn vertellen dat het 40mb per maand is.
dit is dus niet onbeperkt !!.
dus je neemt een telefoon waar mee je op internet kan Mailen enz enz.
je neemt er een databundel bij om niet van die hoge kosten te hebben zit je nog met de gebakken peren ..

dit is dus erg misleidend nu zei ze ook nog even vrolijk van zal ik u anders verhogen naar de bundel van 15 euro per maand ..
ik vroeg naar mijn rekening en die was al 135 euro..( voor een 2 weken oud abo )
tele 2 zou ook de klant informeren als je over de limiet heen gaat dit is bij mijn echter niet gebeurt was ineens totaal afgesloten + de mobiel van me vader ook klant bij tele 2 maar geen databundel. ( we zijn wel weer van de blokkade af ze waren bij mijn de data bundel vergeten te activeren en kwam dus op een limiet van 150 euro toen heeft het systeem ons automatisch afgesloten het bedrag zou verrekent worden met de nieuwe factuur ben benieuwd )

wat kan ik hier aan doen ?

heb uit veiligheid alles wat automatische zou updaten via internet op mijn mobiel uitgezet.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 11:48
PeRKoniX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:22:
Ik heb elders op internet gelezen dat het limiet bij bijvoorbeeld T-Mobile & Vodafone tussen de 250 en 400MB ligt.
Uit persoonlijke ervaring (ik heb alle grote providers al gehad), kan ik je vertellen dat enkel T-Mobile en Ben geen debiele FUP handhaven.

KPN/Telfort stuurt je een dreigbrief waar Vodafone je een sms stuurt je vervolgends extra laat betalen. (bij prepaid zetten ze je blox uit)

Bij T-mobile en Ben heb ik maanden gehad dat ik meer dan 10GB binnen heb gehaald (als ik zonder bekabeld internet zat) en daar heb ik niets van gehoord. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Lijkt me iets voor Kassa of Radar? Altijd interessant die ondoorzichtige FUP - nu ook bij mobieltjes.

Ik zou zelf nooit iets afnemen van Tele2: dat soort budget toko's kan je eigenlijk al verwachten dat de klantenservice miserabel is.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-01-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282048

Bij jullie werd het gewoon afgesloten zonder enig bericht van Tele2?

Ik mocht even mooi €50,- per maand extra aftikken voor mijn mobiele dataverbruik.
Als ik hun FUP doorlees dan zou de snelheid naar beneden bijgesteld worden. Ik heb dus geen melding niks gehad maar ik kan nu nog wel gewoon blijven internetten.

Ik heb dit aangekaart bij de afdeling Finance vorige week maandag. Afgelopen dinsdag maar weer even gebeld maar het is nog steeds in behandeling.

Dat het verbruik op 20MB ligt is mij ook niet meegedeeld toen ik mijn contract in Oktober had verlengd en er een databundel bij had afgenomen. Dit is telefonisch gebeurt en de verkoper verzekerde mij ervan dat onbeperkt, onbeperkt is.

Dus ik vind dit nogal een vreemde manier van handelen.

Mijn totaal aan buiten de databundel gebruikte kosten sinds mijn contractverlening is dan nu ook al opgelopen tot €140,-

En aangezien het via automatische incasso is afgeschreven komt hier nog een lang staartje aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282048

Hebben anderen al meer info gekregen over het foutief incasseren van gemaakte datakosten buiten de bundel?

Ik werd zojuist gebeld aangezien ik sinds mijn aansluting maandelijks zo'n 50E er boven zat. In eerste instantie wist de klantenservice mij mee te delen dat onbeperkt dus niet onbeperkt blijkt te zijn, Maar zojuist door de afdeling finance is dit dan toch weer ongegrond verklaard, de voorwaarden waarmee ik het contract ben gestart blijven dan ook ongemoeid. onbeperkt = onbeperkt.

Binnen 8 weken (of is het 8 dagen :$ ) krijg ik dan ook een bedrag van zo'n 120E terug.
Pagina: 1