Marantz SR6004 : "plop" geluid en dan niks meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 12:02
Mijn 4 maand oude Marantz SR6004 is plots kapot gegaan. Hij stond een halfuurtje aan, uiteraard nét toen vriend mijn surround setup eens kwam bekijken, en ineens hoorde ik een luide 'plop' waarna de versterker in zogenaamde 'protected mode' ging met snel knipperend rood lichtje. Ding doet niks meer, enkel dat knipperend lichtje, zelfs na uittrekken stroom ed.

Via google vind ik nog wel meldingen. Probleem is: gekocht bij bestekeus.nl, afgehaald in België. Hoe kan ik dan RMA regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-07 19:33

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek op het internet naar de Belgische regeling rondom garantie/online aankopen.

Wat zegt de handleiding over deze zogenaamde "Protected mode"? Want ik heb zelf vaak genoeg gezien dat mensen juist daar het antwoord vinden haha!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad veel meer met het zelfde probleem ,volgens mij is het een kwaaltje van dit model.

Ze noemen het al de POP OF DEATH in diverse av forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Even voor het gemak hier een link naar de thread op het AV forum. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 29-12-2009 19:36 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:35:
Even voor het gemak hier een link naar de thread op het AV forum. ;)
als je had gekeken dan had er een zekere user lapino er reeds gereageerd ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders even contact opnemen met Marantz. :*)

Marantz Benelux
Beemdstraat 11

5653MA Eindhoven
040-2507800
www.marantz.com
benelux@marantzeurope.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Chevy454 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:00:
[...]
als je had gekeken dan had er een zekere user lapino er reeds gereageerd ;)
Zo ver was ik nog niet gekomen qua lezen maar misschien is het voor mensen met het zelfde probleem wel zo handig om de link te vermelden.
Niet iedereen is zo handig met Google. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 13:57
Ben al een tijdje aan het dubben of de opvolger van mijn Sony STR-DB840QS een Denon AVR-3310 of een Marantz SR-6004 moet gaan worden.
Wat de speakers betreft; daar ben ik al redelijk van overtuigd. Twee KEF iQ90's moeten de fronts van mijn KEF KHT 2005.2 gaan vervangen.

Nu is mijn vraag betreffende de combinatie SR-6004 en iQ90 of de Marantz (110W bij 6Ω) genoeg power heeft de KEF's (200W bij 8Ω) in stereo goed aan te sturen.
De Denon beschikt over meer vermogen (160W bij 6Ω), maar ik vind die Marantz zo enorm sexy! :9~
Toch moet ik me niet al te erg laten verleiden door de looks, want terwijl de Marantz de KEF's in een 5.1 set-up zijn/haar werk naar alle waarschijnlijkheid probleemloos zal doen, vind ik het ook van zeer groot belang dat de combinatie in stereo fier overeind blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:01
Dit al geprobeerd?
Well blow me down! I just reconnected my SR6004 which has been sitting on my rack since the POD while I work out what to do with it. So I thought I would try the above reset. Switched it on at the power switch. The standby light was blinking rapidly as per POD. I held down SURR MODE + CLEAR + EXIT for a few seconds and WOW my amp reset and started up. Working again. If you havent sent your amp back yet, give it a go.
(van het avsforum)

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 22:11
Zowel de Denon als de Marantz kunnen de Kef goed aansturen. Het verschil in vermogen is slechts volgens specificaties. In werkelijkheid ontlopen ze elkaar volgens diverse testen niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 13:57
mac1987 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:40:
Zowel de Denon als de Marantz kunnen de Kef goed aansturen. Het verschil in vermogen is slechts volgens specificaties. In werkelijkheid ontlopen ze elkaar volgens diverse testen niet zoveel.
Dank voor je reactie.
Dat van die verschillende vermogens was mij al duidelijk. Wat ik me afvraag is of de 6004 voldoende in z'n mars heeft om die iQ90's in stereo aan te sturen, zonder dat er bijvoorbeeld 'clipping' optreedt.
Die speakers staan voor later dit jaar gepland, en ben bereid met de tijd een stereo versterker als eindversterker te koppelen aan de 6004, mochten de iQ90's niet goed uit de verf komen. Bijvoorbeeld de PM-7003 of PM-8003, ook van Marantz.

Overigens heb ik gisteren de SR-6004 besteld bij Foka, voor €699,00. Riekt naar pure diefstal... van mijn kant gezien dan :+
Na een aanbetaling gedaan te hebben, kan ik 'm medio februari verwachten. Eindelijk een waarde opvolger voor m'n ouwe, trouwe Sony STR-DB840QS (moet weg :P )

De verkoper erkende dat er problemen bekend zijn bij deze machine, maar die zouden verholpen moeten zijn bij de nieuwe lichting. Vind het de gok meer dan waard, aangezien ik dit verreweg de mooiste receiver in jaren vind.

[ Voor 0% gewijzigd door ponkrucker op 11-01-2010 18:39 . Reden: puntje vergeten.. kan ik echt niet tegen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb sinds kort een SR4003 en heb ook 2 x iQ90 op de planning staan. Ik mocht hiervoor nog 409 euri`s betalen (Maar dan had ik hem wel in huis)

Maar ik ben ook wel verliefd op de SR6004 (iemand ruilen ?)

Is er overigens iemand die me kan vertellen hoe Zone2 sturing nu werkt. Ik dacht ruimte 1 bron 1 luisteren en ruimte 2 bron 2 luisteren maar de handleiding wordt ik niet wijzer van. Als het goed is moet de 4003 het ook ondersteunen.

Ik heb het al wel voor elkaar aansluiting 6 en 7 van de 7.1 te gebruiken als ZoneB voor dezelfde Bron maar hoe krijg ik dan ZoneA uit ?

[ Voor 47% gewijzigd door raymonvdm op 11-01-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 22:11
Met een nominale impedantie van 8 ohm en een gevoeligheid van 91 dB zal de Marantz hier geen enkel probleem mee hebben en al helemaal niet in stereo (de voeding is gebouwd voor 7 kanalen en hoeft er dan maar 2 van stroom te voorzien). Je kunt altijd nog proberen of een stereoversterker als eindversterker op de receiver een mooier geluid geeft, maar qua stabiliteit zul je niet in de problemen komen met de SR6004 en van clipping op enigszins normale volumes (die geen gehoorbeschadiging geven) zal al helemaal geen sprake zijn.
Je hebt het over een redelijk makkelijk aan te sturen speaker en een bovengemiddelde receiver. Een dikkere versterking kan misschien mooier geluid geven, maar ook zonder zal alles prima samen gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door mac1987 op 11-01-2010 20:07 ]

Pagina: 1