• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 22:01
Sinds een dag of 2 is m'n touchscreen van de HTC Hero helemaal van slag. Soms kan ik de hele baan boven het plijltje, telefoon of plusje gebruiken om een van deze 3 te activeren. Een andere keer heb ik het idee alsof ik door het schermpje moet drukken om bv de spatie te gebruiken en het vaagste van alles is dat ie zo nu en dan vingers detecteert op een 2cm afstand van het scherm.
Na een keer het scherm op zwart te zetten doet ie het weer heel even zodat ik de ander helft van m'n sms kan typen omdat ie, als ik geluk heb, na een stand by weer even functioneert.

Ik dacht eerst dat het misschien aan de Sense UI zou liggen, maar hij doet het ook als ik in de standaard android UI zit. Een scherm kalibratie haalde ook niks uit.

Iemand enig idee om deze telefoon een enkeltje van het balkon te sparen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als een softwarematige kalibratie niets uithaalt, ben ik bang dat er hardwarematig iets aan de hand is. Je touchscreen reageert op elektrische signalen van je vinger, en doet dat blijkbaar niet goed. Soms te gevoelig, en soms niet gevoelig genoeg. Je zou nog eens de telefoonsoftware opnieuw kunnen proberen te installeren. Maar anders zou het ook best eens stuk kunnen zijn. Heb je nog garantie?

Edit: titelfix :Y)

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 22:01
Ik heb hem een maand of 2 geleden via marktplaats gekocht. Krijg als het goed is vanavond de bon toegestuurd. Hopelijk doen ze er niet moeilijk over dat het toestel bij zijn abonnement zat...
Zal ondertussen de software een opnieuw proberen te installeren.

Thanks voor je reactie iig

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij heb je sowieso recht op garantie, ook als je iets tweedehands overkoopt, en ook al zat de telefoon bij een abonnement.

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem met mijn Hero.
Volgens mij heeft het te maken met de temperatuur van het apparaat.
Na opladen of langer gebruik treedt het namelijk op. Met name de onderkant van het scherm en de zijkanten reageren bij mij dan niet meer. Als je hem even niet gebruikt (en de hero dus weer afkoelt) werkt het scherm weer even.
Ik heb dit aangemeld bij HTC en afgelopen dinsdag is de hero opgehaald ter reparatie.
Over en week of twee zou ik weer een werkend toestel terug moeten krijgen...

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-04 14:37
ik heb het zelfde met mijn htc magic.. of bijna hetzelfde. is inderdaad iets met de temperatuur. een vriend/collega heeft ook hetzelfde probleem met de hero. als deze bij het raam heeft gelegen en dus koud is doen aan de zijkant de toets erg slecht of niet.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Laatst online: 15:15
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Hero.

Ik kan het enigzins repliceren als ik Bebbled opstart, na een tijdje begint m'n scherm gewoon slecht te reageren op m'n input en als ik dan het toetsenbord erbij haal dan merk ik dat hij niet goed reageert op de onder linker en rechter zijde van het scherm.

Het probleem dat ik het scherm van zo'n 1 á 2cm kan "bewegen" lijkt een beetje random te zijn.

Ik was van plan om te wachten tot de 2.0/2.1 update kwam om te zien of dat het zou verhelpen maar ik begin nu toch wel te twijfelen.
Als iemand dit probleem had en z'n hero ondertussen gerepareerd heeft retour gekregen kan je dan even melden of alles weer helemaal goed werkt?
(Ook na langere tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

joldemans schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:49:
Sinds een dag of 2 is m'n touchscreen van de HTC Hero helemaal van slag. Soms kan ik de hele baan boven het plijltje, telefoon of plusje gebruiken om een van deze 3 te activeren. Een andere keer heb ik het idee alsof ik door het schermpje moet drukken om bv de spatie te gebruiken en het vaagste van alles is dat ie zo nu en dan vingers detecteert op een 2cm afstand van het scherm.
Na een keer het scherm op zwart te zetten doet ie het weer heel even zodat ik de ander helft van m'n sms kan typen omdat ie, als ik geluk heb, na een stand by weer even functioneert.

Ik dacht eerst dat het misschien aan de Sense UI zou liggen, maar hij doet het ook als ik in de standaard android UI zit. Een scherm kalibratie haalde ook niks uit.

Iemand enig idee om deze telefoon een enkeltje van het balkon te sparen?
Ik had het ook... en het werd met de tijd heel erg veel erger. Zelf zo erg dat ik het On screen keyboard niet meer kon gebruiken...

Ik heb de telefoon ingeleverd bij de aankoopwinkel voor garantie. Je kan namelijk het scherm niet kalibreren oftewel, je kan er niets aan doen.

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 23:43
Same problem here! Ik begrijp wat je bedoeld met het scherm besturen vanaf 1 cm afstand, hoe bedoel je super gevoelig! Maar besturen wordt idd onmogelijk en dat wordt op een gegeven moment wel erg irritant. En het moeilijke typen heb ik ook vaak..

Heb met de klantenservice gebeld en die zei dat ik hem weer moest opsturen. Maar ik heb zelf al een hard reset en opnieuw mn software erop gezet (de ROM van de HTC site), niets hielp ;(

Maar weer opsturen is voor mij in principe geen optie omdat dit is al het derde probleem dat ik met de telefoon heb. 1e) LED deden het niet meer, opgestuurd. 2e) telefoon werd niet meer herkend, opgestuurd. Ik heb geen vertrouwen meer in de reparaties door HTC.

Wat zouden jullie doen: toch opsturen of klacht insturen? :/

[ Voor 17% gewijzigd door Pjoter op 27-12-2009 22:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Ik heb met Spare Parts gekeken naar de temperatuur als het fenomeen gebeurde en die was 26ºC bij de eerste keer en de tweede keer dat het gebeurde was de temp. van de Hero 21ºC.
Ik heb geprobeerd met Advanced Taskkiller wat uit te zetten maar dat had geen effect.

Het random reageren van het scherm heb ik door 2 andere mensen laten testen (zonder te zeggen dat reageert op je vingers) en ze concludeerde hetzelfde effect. Sterker nog, een verkoper in de Primafoon winkel heeft het bevestigd.

Weten jullie al wat meer van HTC o.i.d.?

[ Voor 86% gewijzigd door Pjoter op 29-12-2009 22:32 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338033

Ook hier hetzelfde probleem.

Screen aan de onderzijde werkt nagenoeg niet meer. Soms met "heel"hard drukken pakt ie een letter.

Normaal een berichtje mee maken is inmiddels niet meer mogelijk.
Iemand al het e.e.a. van HTC gehoord over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Wat soms wel eens helpt bij mij is even op standby zetten en weer terug, dan kan ik even weer normaal typen.
Ik heb ook last ervan bij het browsen, dan kan ik met 1 vinger in- en uitzoomen (wat normaal met de 'pinch' kan) maar kan daardoor niet meer scrollen.
Hebben er daar meer last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
Vandaag heb ik mijn hero gerepareerd terug gekregen (scherm is vervangen).
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb al weer heel wat zitten spelen met het toestel om alles weer ingesteld te krijgen en nog geen rare zaken met het touchscreen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Doet je scherm het nog steeds goed jobe1273?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Wat mankeerde er aan volgens htc?
Hoe lang ben je hem kwijt geweest? werd hij ook bij je thuis opgehaald? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pjoter op 14-01-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
Eigenlijk geen idee of het scherm nog goed werkt...
Een dag na ontvangst van het toestel bleek dat door de reparatie de speaker het niet meer deed :( . Htc heeft hem dus twee dagen later weer opgehaald.
Vanmiddag bericht gekregen dat ook dit nu gerepareerd is. Ik krijg hem begin volgende week weer terug

@Pjoter: Op de bon stond alleen dat het scherm vervangen is.
De eerste keer ben ik het toestel twee weken kwijt geweest. De tweede keer ongeveer 1,5 week.
Het toestel werd netjes thuis opgehaald en ook weer teruggebracht, volledig gratis.
Reparaties worden overigens gedaan door Eurotwice in belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 23:43
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HTC Hero. Vandaag een mailtje naar HTC gestuurd hierover. Als ik antwoord krijg zal ik het hier ook even neerzetten.

EDIT:
Antwoord gekregen van HTC, zeggen dat ik een harde reset moet doen om te testen of dat het probleem oplost. Lijkt me een beetje standaard antwoord, maar goed ik heb het gedaan. Zal de komende dagen eens kijken en anders weer e-mailen. Dan wordt het waarschijnlijk laten repareren...

[ Voor 47% gewijzigd door Morrar op 20-01-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Ik heb ook maar even een email gestuurd.

Ik zie wel wat ik terug krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
Vandaag heb ik mijn Hero weer terug gekregen. Zowel het scherm als de speaker doen het vooralsnog goed.
mocht dit veranderen dan laat ik dat uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Morrar schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:18:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HTC Hero. Vandaag een mailtje naar HTC gestuurd hierover. Als ik antwoord krijg zal ik het hier ook even neerzetten.

EDIT:
Antwoord gekregen van HTC, zeggen dat ik een harde reset moet doen om te testen of dat het probleem oplost. Lijkt me een beetje standaard antwoord, maar goed ik heb het gedaan. Zal de komende dagen eens kijken en anders weer e-mailen. Dan wordt het waarschijnlijk laten repareren...
De hard-reset is volgens mij ook een laatste redmiddel bij hen.. Ik heb toen ook zelf via de site de nieuwste ROM erop gezet maar zelfs dat hielp niet :)

Ik kreeg gister mail dat hij is opgehaald en verwacht hem morgen bezorgd thuis. Ook weer 2 weekjes weggeweest en ook opgehaald en bezorgd gratis. Jammer dat Eurotwice niet ergens in Nederland zit, had je misschien zelf langs kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja de mijne ga ik morgen ook voor bellen. Harde reset gedaan, maar dat hielp geen zak. Had het nog even aangekeken, maar de telefoon is zo compleet onbruikbaar en het wordt steeds erger.

Wel klote dat je em dan 2 weken kwijt bent terwijl je wel mag dokken voor je abbo. Toch maar even kijken of ik nog ergens een oud lijk van een telefoon heb liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
Morrar schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:17:
Tja de mijne ga ik morgen ook voor bellen. Harde reset gedaan, maar dat hielp geen zak. Had het nog even aangekeken, maar de telefoon is zo compleet onbruikbaar en het wordt steeds erger.

Wel klote dat je em dan 2 weken kwijt bent terwijl je wel mag dokken voor je abbo. Toch maar even kijken of ik nog ergens een oud lijk van een telefoon heb liggen :(
Ik had hetzelfde met mijn Hero, die is ondertussen 3x opgestuurd voor reparatie. Ik heb toen gebeld met de klantenservice van Hi en die gaven mij toen een restitutie van de maanden (bij elkaar opgeteld ongeveer 2 maanden) dat ik niet gebruik heb kunnen maken van Eindeloos Online en dat vind ik wel netjes. :)

Ondertussen mijn Hero weer terug gekregen van reparatie en heb een nieuw scherm gekregen. Tip: als je hem opstuurd en je hebt een screenprotector, haal m dr af ;) Ik had mijn Brendo er op laten zitten en mag een nieuwe kopen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Pjoter op 24-01-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Mijn hero word donderdag opgehaald. Ik zie dan wel weer of het scherm daarna beter werkt.
Gaat toch nog wel een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54
Mijn Hero heeft inmiddels hetzelfde, bovenin op de klok drukken voor de wekker en je zit opeens in je telefoonboek.

Reparatieaanvraag gedaan, probleem uitgelegd en hij wordt donderdag opgehaald.

Iemand al ervaringen hiermee?

Krijg ik een nieuw beeldscherm of een nieuwe telefoon o.i.d.?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Ik heb net een email gehad dat hij weer word terug gestuurd.
Kan niet zien of er iets gemaakt is of wat er is gemaakt dus ik ben benieuwd!

Zal wel even melden of het beter is als ik hem terug heb (einde van de week waarschijnlijk)

• Morrar
Vandaag mijn telefoon teruggekregen na twee weken reparatie. Bon geeft aan dat ze alleen de firmware hebben geupdate (terwijl hij al de nieuwste ROM draaide). Scherm is dus nog steeds ruk, dus ding kan meteen weer terug. Heb HTC erop gewezen dat het probleem heel vaak voorkomt en dat het aan de hardware ligt. Ook harde reset gedaan zoals ze voorstelden, dus het ligt gewoon niet aan de software.

Best wel kut dus als ze je dan met een kluitje het riet in sturen na twee weken zonder telefoon. Vanmiddag even naar Telfort bellen en kijken om een nieuw toestel proberen te regelen :( Zowel de trackball als het scherm van de Hero vind ik veel te gammel.

Update: HTC gebeld, geven aan dat er niks aan het toestel gebeurd is... Gaat lekker. Kon hem nogmaals opsturen, maar heb gezegd dat ik daar weinig trek in heb. Daarna Telfort gebeld en ga daar van de week langs om verder te babbelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 11-02-2010 16:36 ]

• rdgut
Ik heb m'n Hero weer ontvangen.
Tot nu toe doet het scherm het weer perfect.

Staat op de reparatie bon alleen dat het scherm niet goed werkte en dat er onderdelen zijn vervangen.

@Morrar

Heb je wel duidelijk aangegeven bij de klantenservice dat het scherm niet goed werkte?

• Pjoter
KillaZ schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:50:
Mijn Hero heeft inmiddels hetzelfde, bovenin op de klok drukken voor de wekker en je zit opeens in je telefoonboek.

Reparatieaanvraag gedaan, probleem uitgelegd en hij wordt donderdag opgehaald.

Iemand al ervaringen hiermee?

Krijg ik een nieuw beeldscherm of een nieuwe telefoon o.i.d.?
Ze zullen waarschijnlijk het scherm vervangen. Dat is thans bij mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
rdgut schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:17:
@Morrar
Heb je wel duidelijk aangegeven bij de klantenservice dat het scherm niet goed werkte?
Ja precies aangegeven wat er aan de hand was. Ook gezegd dat het soms erger is dan anders en dat ze dus ook zelf even goed zouden moeten testen. Verder nog gewezen op dit topic...

Dus ik mag hopen dat ze het dan door hebben gekregen. Maar goed, maandag ga ik weer naar Telfort om verder te praten. Zal wel weer opnieuw opgestuurd worden, maar ik krijg hopelijk wel geld terug voor mijn mobiele internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12
Excuses voor bump.

Is een van jullie die het defecte toestel reeds hebben opgestuurd op de hoogte van of er een soort vervangingsregeling is voor het aantal dagen/weken dat je hem kwijt bent? Opdat je niet totaal onbereikbaar bent, hetgeen wat mij er nu ervan weerhoudt hem op te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Nee, ik heb gewoon m'n oude telefoon gebruikt.

Je bent hem wel zo'n 2 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Heb helaas het zelfde probleem :(
Waar hebben jullie het nummer gevonden van de klanten services? Kan alleen maar
http://www.htc.com/nl/about-htc/phone-contact.html dit vinden.... En neem aan dat ze ook een nederlandstalige nummer is?

never mind heb het al :)
http://www.htc.com/nl/CA_Hotline.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Dark4ever op 19-05-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Nice... een dikke week en heb me telefoon weer terug met nieuw beeldscherm! kudos voor HTC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Net de klantenservice gecontacteerd, ben vriendelijk geholpen en hij wordt nu ter reparatie aangeboden. Alleen een ding viel me wel op.. HTC is helemaal niet bekend met dit probleem! Althans, dat zei de telefonist mij. Hij beschreef wel dat er een bekend probleem was met een soort 'olievlek' op het scherm. Apart, heb hem maar even gewezen op dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Ik heb hetzelfde probleem een paar maanden geleden gehad (is wel degelijk een bekend probleem, ik heb het rijtje standaard antwoorden dus al afgelopen voor ik contact opnam). HTC gebeld, netjes dezelfde dag nog teruggebeld voor een pick-up afspraak. Ben te de telefoon een week kwijt geweest, en kreeg hem terug met een geheel nieuw front (scherm en cover, kon ik zien omdat er bij mij een klein deukje in de hoek zat)

Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer met het toestel. Ben zeer tevreden met de geleverde service!

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Is er ook een manier hoe je de huidige stand van zaken kunt checken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexMex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2022
Heb vandaag mijn HTC Hero naar het KPN Business Centre gebracht. Heb een mooit formulier meegekregen als ophaalbewijs. Ze gaan hem opsturen, hopen dat hij weer werkend terugkomt! Zou 2 a 3 weken duren!

Resultaat wordt gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 11:30

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Olievlek op 't scherm: Coating van de digitizer is niet meer goed, of hij heeft bewegingsschade (lichtelijke knak). Lichtinval is dan vreemd en de digitizer herkent vanalles niet meer.

Digitizer die 't helemaal niet doet wijst 'n beetje op waterschade, dat de rubbers die aan de zijkant van de frontcasing zitten los zijn of dat daar vocht doorheen gekomen is, hetgeen lijdt tot het niet meer kunnen aarden van de digitizer. Links beneden de speaker zit een plek waarmee de digitizer aarde maakt met de rest van het toestel, voor de rest zit daar lijm. Als die verbinding verbroken wordt kan de digitizer gekke dingen gaan doen.

* zwahiel heeft van de week zijn LCD vervangen en meteen de frontcasing vervangen zodat alles er weer netjes uitziet.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Klopt het niet dat dit ook dmv software op te lossen is?
http://www.androidworld.n...emen-met-touchscreen.html

Anders moet ik m ook opsturen, ik word er nu wild van zoals dat scherm doorflipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 10:26

Glabbeek

Dat dus.

Ik heb ook het probleem dat de telefoon steeds registreert dat ik onderaan het scherm druk, ook al druk ik ergens bovenaan. Vorige week donderdag heb ik mijn toestel naar een KPN Business Center gebracht, die hem de volgende dag op hebben gestuurd naar Teleplan. Sindsdien staat op de statuspagina van Teleplan E-Repair de status 'Onderweg naar de reparateur', ondertussen dus al ruim een week.

Is dat bij anderen ook zo geweest, of wordt het tijd om KPN hier eens over te bellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Glabbeek op 05-11-2010 16:03 ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Mijn hele inlogcode voor 't systeem om te checken waar m'n telefoon is werkte niet eens. :D Maar ach, hij kwam vanzelf weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb dit probleem zo'n vier maanden terug ook gehad. Ik heb toen twee keer mijn telefoon ter reparatie moeten opsturen omdat deze de eerste keer onverrichter zake weer terugkeerde. De twee keer was deze volledig gerepareerd, onderdelen van het scherm zijn vervangen.
Nu zit ik net op de bank en treed het probleem ineens wéér op. Mijn telefoon is dus WEER kapot, en ik heb er genoeg van. Morgen bel ik zo snel mogelijk HTC om mijn phone te laten vervangen, want in reparatie heb ik geen vertrouwen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:08
Sorry voor de bump. Mijn telefoon is net terug van reparatie voor dit probleem. Het scherm is vervangen en het probleem is opgelost. Echter, het scherm zit nu niet netjes in de behuizing. De rechterbovenhoek steekt uit tov de behuizing, de linkerbovenhoek zit wel netjes "gelijk" met de behuizing. Iemand van jullie dit ook gehad? Zouden ze dit weer willen repareren?
Pagina: 1