Toon posts:

AirPort - geen ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de update van leopard naar snow leopard heb ik problemen om verbinding te maken met draadloze beveiligde netwerken. Dit betreft het netwerk van de universiteit, eduroam, als de verbinding met mijn router thuis (experia box van kpn). In beide gevallen ziet hij het netwerk wel maar geeft hij steeds time-out bij verbinding. Daarnaast geeft hij aan dat de Airport geen ip-adres heeft en geen internetverbinding tot stand kan brengen.

Bij KPN krijg ik het standaard mac riedeltje en dat ik maar op macmiep moet gaan kijken. Maar ook daar kan ik helaas niet het antwoord vinden. Ondertussen heb ik al van alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen maar het wil maar niet lukken (zoals opnieuw een netwerk aanmaken en de experiabox te resetten).

Wat overigens wel lukt is om verbinding te maken met een niet beveiligd netwerk. Alleen lukt het niet met beveiligde netwerken :S

Overigens werkte hij voor de update wel gewoon. En had ik nergens moeite mee... (overigens zojuist geprobeerd bij mijn ouders... Ook daar kom ik het beveiligde netwerk niet op... 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 16:01 . Reden: update ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:47

Roytoch

Nietes

Staat er misschien nog een DNS vast? Beetje vreemd misschien, maar ik heb iets soortgelijks gehad, met Rug-FN2 (volgens mij komt die grotendeels overeen met eduroam, mits het over Groningen gaat).

Welles

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

Eduroam is landelijk bij alle Universiteiten. Het Rug-FN2 netwerk doet inderdaad moeilijk met het uitdelen van ip's. Ik gebruik daarom altijd het Eduroam netwerk, werkt een stuk beter.

Maar buiten dat probleem treedt het dus ook op bij het eigen netwerk, en pas na de update.
KPN bellen lijkt me dus ook niet zo nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft het netwerk van de UvA (eduroam).

Hij herkent de netwerken wel. Geeft ook de signaalsterkte aan. Maar verbinden ho maar (afgezien van de onbeveiligde netwerken in de buurt). Er is ook niks mis met het signaal van de experiabox want de laptop van mijn vriend vind hij probleemloos.

DNS vast? Als ik kijk onder het tabblad DNS in de netwerkvoorkeurn zie ik zowel bij DNS-servers als bij Zoekdomeinen 2 lege velden.

Op een 1 of andere manier knikkert hij het netwerk eruit waar ik mee wil verbinden. Ik weet niet zeker of het aan de update ligt. Maar vond het wel verdacht dat hij na de update niet meer (goed) werkte.

(overigens ben ik een behoorlijke noob als het om netwerken (en netwerkinstellingen) gaat)

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Herstel je schijfbevoegdheden is, mogelijk is er iets met de AirPort configuratie niet helemaal lekker gelopen tijdens de upgrade. ( Schijfhulpprogramma)

Gooi anders is je netwerksteutels uit je sleutelhanger ( Hulpprogramma's) Het kan zijn dat de Snow Leopard de airport kaart anders identificeert waardoor er wel eens conflicten met oude sleutels zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!

Wat het nu precies is geweest kan ik niet vertellen. Maar vandaag gaf mijn Mac aan dat er een nieuwe software update klaar stond. Deze uitgevoerd en sindsdien kan ik weer het beveiligde netwerk op thuis :)

zal wel een bug geweest zijn oid (anders weet ik het ook niet)

Maar bedankt voor jullie hulp!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 15:18 ]

Pagina: 1