Ik denk dat Windows op moet starten zonder CD in de lade om het station juist te herkennen, want op mysterieuze wijze werkt het apparaat nu wel naar behoren

.
Ik heb geen enkel idee wat er in Windows is veranderd in de tussentijd, ik heb Ubuntu wel kunnen installeren met een CD die ik elders heb gebrand maar dat brengt niets teweeg in Windows. Ook bevat Ubuntu niet de Samsung firmware
[1]. Het enige wat ik dus kan bedenken is dat er altijd een CD in heeft gezeten en dit keer niet. Verkenner geeft nu ook vrije ruimte aan op lege CD's
[2].
Wat de letter betreft, die veranderd van positie afhankelijk van of er een CD in zit. In de afbeelding hierboven staat het bovenin aangegeven, zonder CD staat het in de onderste helft
[3]. Ik vermoed dat dit komt doordat wanneer er een CD in zit, Windows een "volume" aanmaakt (bovenste helft) en deze een letter toewijst. Wanneer er geen CD is, bestaat er ook geen volume en wijst Windows een letter toe aan de "disk" (onderste helft) zodat het apparaat niet uit de verkenner verdwijnt (gokje hoor -_-" ). Je ziet dat de harde schijf zelf ook geen letter heeft toegewezen, alleen de volume's die op de schijf staan.
"D" was een partitie die ik tijdens de Windows installatie had aangemaakt en later weer verwijderd om ruimte vrij te maken voor Ubuntu, daarom staat er ook een "Unallocated" blok in de screenshot.
Er is geen sprake van een virusinfectie, in dat geval is het inderdaad wel de procedure om te formatteren en opnieuw te beginnen
[4]. Na installatie heb ik alle updates geïnstalleerd, UAC op zijn hoogst gezet en alleen software gedownload die ik vertrouw (zoals Google Chrome en de eerder genoemde brandprogramma's).
Wanneer er drivers opnieuw worden geïnstalleerd zal dat vanaf dezelfde installatie DVD zijn, dus dat heeft m.i. weinig nut. En hardwaredetectie wordt telkens uitgevoerd tijdens het opstarten, niet alleen tijdens het installeren. Dat doet Windows al sinds 95 volgens mij ("Plug and Pray" was toen nog nieuw =).
Wat dat icoontje betreft, dat was
Virtual CloneDrive. Met dit programma kunnen ISO bestanden van CDs of DVDs worden aangekoppeld, en het is compatibel met Windows 7. Inmiddels heb ik deze al verwijderd aangezien ik het niet meer nodig heb (scheelt weer ruimte op de balk).
Hoe het ook zij, bedankt voor alle hulp!!! Misschien gebeurd dit ook met andere branders, maar ik heb momenteel zelf niet de middelen om dat te onderzoeken.
[
Voor 2% gewijzigd door
Anoniem: 351175 op 23-03-2010 12:23
. Reden: linkje vergeten, extra aanmerking ]