• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 18:26
Hi,

heb even geprobeerd om windows 7 te instaleren(gekocht bij SURFSPOT) maar het ging niet. dus eerst vista opgezet 64bit. van uit en zelf gebrande DVD. nu staat windows vista er wel op maar het lijkt dat DVD-Drive geen origenele DVD's kan lezen. heb het geprobeerd met windows 7 64bit, windows vista 32 bit, windows XP 32 en 64 bit en Office 2007. allemaal gekocht bij SURFSPOT en geen enkel kan worden gelezen.

iemand enige idee.

alvast bedankt.

• Lampuhkap
  • Laatst online: 11:39
je doet ze wel goed in de speler hoop ik?

• N00bi3
Speedlink schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:08:
je doet ze wel goed in de speler hoop ik?
met bedrukte kant naar beneden toch??

Anoniem: 154180

Probeer is een ander merk speler.
Heb zelf de laatste tijd ook problemen met W7 en Samsung spelers / branders.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27
Firmware upgrade geprobeerd? Vaak wil dat nog wel eens helpen als het al een wat oudere DVD lezer is.

Ik heb het eens bij m'n vorige laptop gehad (ThinkPad T40). Die kon eerst geen gebrande DVD+R lezen, en na de firmware update wel ineens :D

• N00bi3
heb mn oude weggegeven dus heb nu maar die eentje. en hij is net nieuw vandaag voor het eerst gebruikt.
hij leest driver CD/DVD van de moederboard en VGA kaart wel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 21:56
Ik heb precies hetzelfde probleem met SH-S223C, de firmware is overigens up to date ik heb al gekeken of ik een nieuwere versie kon vinden.

Bij mij herkent die dus ook geen officiele DVD's van Microsoft althans, die van Windows 7 en Office Enterprise 2007 werken beiden niet.

Andere dvd's werken wel!

Ik was van plan morgen de boel om te ruilen voor een andere maar ik vrees dat dit weinig nut zal hebben?

Is er iemand die een betere ervaring heeft met deze DVD-brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Ik heb gebeld met Samsung, het probleem is ze bekend. Ze hebben dit ondervonden met meerdere (voornamelijk Nederlandse) versies van Microsoft DVD's varierend van Vista, Win7 tot Office. Ik heb ze de gegevens van de DVD's toegestuurd zodat ze de gebruikte beveiliging en persmethode op kunnen vragen.

Ze hopen spoedig met een firmware fix te komen om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Ik heb twee dagen terug een mailtje gekregen van een supportmedewerker, deze heeft mij een nieuwe firmware versie gegeven. Hoewel deze nog niet HIER verkrijgbaar is heb ik deze dus liggen voor de liefhebber. Mocht iemand belang hebben geef dan gerust een seintje.

Kon nu eindelijk Office 2007 installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik ben wel geinteresseerd, ik heb ook zo'n kreng dat geen MS dvd's wil eten. Kan je 'm ergens online zetten?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Ga naar een vriend en maak een copy van je originele dvd's. Deze zullen dan wel werken op je pc. zo is je probleem tenminste tijdelijk opgelost. Bij windows staat er geen beveiliging op, verdeel deze cd's in geen enkel geval, laat ze steeds bij de originelen in de doos als persoonlijke reserve copy. 8)
Sommige spelers kunnen met bepaalde dvd's niet overweg, of dat nu opneembare of originelen zijn. Dit is een bekend probleem. Enkel multidrives van bijvoorbeeld LG hebben dit bijna nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Priester
Het is een file van 1,5 meg, waar kan ik die kwijt?

Als je een voorstel hebt dan gooi ik hem daar gerust ff neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Rapidshare/Megaupload/iets zoals dat een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Please upload 'm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
thanksss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Even een late kick om te bevestigen dat deze firmware goed werkt. Geen DVD leesproblemen meer (sommige DVD films werkten ook niet lekker).

Ik zie nu ook dat 'ie op de site van Samsung is verschenen :)

[ Voor 19% gewijzigd door strandbal op 22-12-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:15
Sorry dat ik zo laat nog reageer, maar kan iemand mij het bestandje toesturen?

De Rapidshare link is dood en op de site(s) van samsung kan ik hem zo snel niet vinden....

Alvast bedankt,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
http://www.samsungodd.com...FWDownload/FWDownload.asp
Daar staat het model wel tussen, wel even de goede kiezen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:15
Googlen op firmware gaf mij helemaal niets, in ieder geval niet voor dit specifieke model.

Maar dankzij de samsungodd linkt werkt hij als een zonnetje.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351175

Ik heb ook deze SH-S223C, en deze wordt correct herkend in Verkenner als een DVD-RW station[1]. Echter wil geen enkel programma hiermee branden, ik heb CDBurnerXP, ImgBurn, ISORecorder en Nero Express geprobeerd. Die laatste gaf aan dat ik geen machtigingen heb en dat deze met BurnRights kunnen worden verleend maar dat helpt ook niet.

Als ik de SB02 firmware upgrade probeer uit te voeren krijg ik de melding "Drive Can't be found"[2][3]. Het programma om de versie te controleren (wininquiry.exe) werkt ook niet ("DRIVE NOT FOUND!!"). Ik zou het wel met Ubuntu willen proberen maar die kan ik dus niet branden (zodoende kwam ik achter dit probleem), er draait nu een legitieme (en geactiveerde) Windows 7 Professional x64 UK met alle updates. Tevens alle drivers van de Asus CD geïnstalleerd, behalve die waardoor Windows bij het opstarten vastliep. Deze zijn door systeemherstel verwijderd. De PC is verder gloednieuw.

Het apparaat leest dus iig wel DVD´s anders had ik Windows ook niet kunnen installeren 8)7 , overigens heb ik ook Windows XP mode geïnstalleerd (met HAV ondersteuning), zou het daar soms mee kunnen? De screenshots op samsungodd.com laten XP zien[4].

1: http://imgur.com/6GhoR.png
2: http://imgur.com/Xoe1P.png
3: http://imgur.com/uWC38.png
4: http://www.samsungodd.com/eng/Firmware/FWDownload/FW1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog het hardware-eigenschappen dialoog:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/7peG0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350750

Anoniem: 351175 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:58:
Ik zou het wel met Ubuntu willen proberen maar die kan ik dus niet branden (zodoende kwam ik achter dit probleem), er draait nu een legitieme (en geactiveerde) Windows 7 Professional x64 UK met alle updates.
Ubuntu kan ook op een cd of een dvd besteld worden. Dat duurt wat langer.

Opties zijn om de dvd-schrijver in een andere computer te proberen en om een andere dvd-schrijver in deze computer te testen. Als er een andere dvd-schrijver gekocht wordt kan overgegaan worden op een dvd-schrijver met SATA II-aansluiting.

Er kan gekeken worden wat er in het bios en bij schijfbeheer staat. Ook een plaatje van het driversgedeelte kan informatie geven.

Andere opties zijn:
- Drivers weghalen, het apparaat uitschakelen in apparaatsbeheer, loskoppelen en aansluiten met andere kabeltjes en met de functie: 'nieuwe hardware' opnieuw installeren.
- Heel misschien helpt het om windows 7 opnieuw te installeren.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 350750 op 20-03-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ubuntu 10.04 kan nog niet besteld worden, maar met deze versie zou de ATi Radeon HD 4200 (geïntegreed in de AMD chipset) vlekkeloos moeten werken.

Voor een andere DVD brander is het al te laat, kan hem alleen omruilen onder garantie.

En "Schijfbeheer" is toch een programma in Windows (zogenaamde "MMC Snap-in")?

Het driver tabje leek me niet zo gek nuttig, maar dan toch:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/e0RcB.png

Is zo te zien niet veranderd sinds Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350530

In de computer zit zo te zien de standaard microsoftdriver uit Windows 7.

Computerbeheer -> Schijfbeheer
Computerbeheer is waarschijnlijk benaderbaar door in het helpmenu te typen: partitie.
Dit scherm geeft niet veel extra informatie.
Anoniem: 351175 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:58:

Tevens alle drivers van de Asus CD geïnstalleerd, behalve die waardoor Windows bij het opstarten vastliep. Deze zijn door systeemherstel verwijderd. De PC is verder gloednieuw.
De vastloper en de verwijdering van drivers kunnen aanleiding zijn om Windows 7 opnieuw te installeren. Dit duurt misschien 30 minuten.

Er mist nog een plaatje van apparaatsbeheer. Dat het programma van Samsung om het modelnummer te achterhalen niet werkt geeft aan, dat er iets mis is met de herkenning van de dvd-schrijver. De plaatjes van apparaatsbeheer en het installeren van windows 7 geven aan, dat dvd-schrijver wel herkend wordt door het systeem.

Er is ook nog geen plaatje van het biosscherm. Verder mist informatie over de onderdelen en de leeftijd van de computer. Dat kan helpen bij het nadenken over oplossingen.

[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 350530 op 21-03-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vastloper en de verwijdering van drivers kunnen aanleiding zijn om Windows 7 opnieuw te installeren.
Nou nee, systeemherstel werkt zoals ontworpen en de boosdoener is verwijderd. Voordat een stuurprogramma wordt geïnstalleerd wordt eerst een herstelpunt gemaakt, nadat het opstarten mislukte startte Windows op in veilige modus en hierin is het herstelpunt teruggezet. Hoe dan ook zie ik niet hoe een dergelijke procudure zou helpen om de DVDRW volledig werkend te krijgen.
Dit duurt misschien 30 minuten.
Windows zelf installeert misschien binnen een uur maar ik ben er alles bij elkaar meestal wel een dag mee bezig.
Er mist nog een plaatje van apparaatsbeheer.
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uh7A6.png
Er is ook nog geen plaatje van het biosscherm.
Gaat ook een beetje lastig, maar het is gewoon een standaard AMIBIOS die wel vaker op Asus moederborden zit. Het apparaat wordt iig wel herkend (ik heb er de Windows DVD mee opgestart he :Y) ) Verder bevat het BIOS wel een programma om een nieuwe image in te laden, maar alleen voor de BIOS zelf :|
Verder mist informatie over de onderdelen
Onderdelen zoals wat? Het moederbord is een Asus M4A785TD-V EVO, en dit is wat "systeminfo" zegt over de processor en het BIOS:

Processor(s): 1 Processor(s) Installed.
[01]: AMD64 Family 16 Model 6 Stepping 2 AuthenticAMD ~2700 Mhz
BIOS Version: American Megatrends Inc. 0505 , 17-11-2009

Dit heb ik niet eerder aangegeven aangezien het probleem zich ook voordoet met andere omringende hardware, alles wijst dusver naar een probleem met de brander zelf.
en de leeftijd van de computer
2 weken geleden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuus, bovenstaand plaatje toont de verkeerde snap-in. Hier alsnog apparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/GbaBW.png
Dit geeft wel een merkwaardig detail aan: 2 SATA apparaten op 1 kanaal(?) Op het moederbord zitten ze op aparte poorten aangesloten (kan niet anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350530

Bij de dvd-schrijver staat in schijfbeheer geen driveletter. De dvd-schrijver moet waarschijnlijk wel een driveletter toebedeeld krijgen om als dvd-schrijver benaderd te kunnen worden. Als het onderdeel twee weken geleden is aangeschaft is een optie een bezoek aan de winkel of een email naar de webwinkel.

Een genoemde optie is om de dvd-schrijver in apparaatsbeheer uit te schakelen, los te koppelen en opnieuw aan te sluiten en via de wizzard Nieuwe hardware de brander opnieuw aan te sluiten. Wellicht krijgt de brander dan een driveletter toegewezen.

In het scherm: Computer heeft de brander de letter E. Het is de vraag waar D is.

Systeemherstel is prima om het besturingsprogramma terug te zetten naar een probleemloze versie. In dit geval is er echter sprake van een probleem. De volledige installatie heeft als voordelen, dat een mogelijk virus veelal uitgesloten wordt en dat de drivers opnieuw geladen worden. Ook vindt herkenning van de brander door het besturingsprogramma plaats en worden de driveletters toebedeeld. Een volledige herinstallatie geeft echter geen garantie op succes.

Misschien is het tijd voor een andere dvd-schrijver voor 16 euro.

Het valt op, dat een groot deel van de harde schijf niet is gepartitioneerd (Unallocated).

Onderop het bureaublad staat een icoontje van een dvd. Misschien betekent dit, dat er nog een dvd in de brander zit.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 350530 op 22-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat Windows op moet starten zonder CD in de lade om het station juist te herkennen, want op mysterieuze wijze werkt het apparaat nu wel naar behoren :*) *O* :*) .
Ik heb geen enkel idee wat er in Windows is veranderd in de tussentijd, ik heb Ubuntu wel kunnen installeren met een CD die ik elders heb gebrand maar dat brengt niets teweeg in Windows. Ook bevat Ubuntu niet de Samsung firmware[1]. Het enige wat ik dus kan bedenken is dat er altijd een CD in heeft gezeten en dit keer niet. Verkenner geeft nu ook vrije ruimte aan op lege CD's[2].

Wat de letter betreft, die veranderd van positie afhankelijk van of er een CD in zit. In de afbeelding hierboven staat het bovenin aangegeven, zonder CD staat het in de onderste helft[3]. Ik vermoed dat dit komt doordat wanneer er een CD in zit, Windows een "volume" aanmaakt (bovenste helft) en deze een letter toewijst. Wanneer er geen CD is, bestaat er ook geen volume en wijst Windows een letter toe aan de "disk" (onderste helft) zodat het apparaat niet uit de verkenner verdwijnt (gokje hoor -_-" ). Je ziet dat de harde schijf zelf ook geen letter heeft toegewezen, alleen de volume's die op de schijf staan.

"D" was een partitie die ik tijdens de Windows installatie had aangemaakt en later weer verwijderd om ruimte vrij te maken voor Ubuntu, daarom staat er ook een "Unallocated" blok in de screenshot.

Er is geen sprake van een virusinfectie, in dat geval is het inderdaad wel de procedure om te formatteren en opnieuw te beginnen[4]. Na installatie heb ik alle updates geïnstalleerd, UAC op zijn hoogst gezet en alleen software gedownload die ik vertrouw (zoals Google Chrome en de eerder genoemde brandprogramma's).
Wanneer er drivers opnieuw worden geïnstalleerd zal dat vanaf dezelfde installatie DVD zijn, dus dat heeft m.i. weinig nut. En hardwaredetectie wordt telkens uitgevoerd tijdens het opstarten, niet alleen tijdens het installeren. Dat doet Windows al sinds 95 volgens mij ("Plug and Pray" was toen nog nieuw =).

Wat dat icoontje betreft, dat was Virtual CloneDrive. Met dit programma kunnen ISO bestanden van CDs of DVDs worden aangekoppeld, en het is compatibel met Windows 7. Inmiddels heb ik deze al verwijderd aangezien ik het niet meer nodig heb (scheelt weer ruimte op de balk).

Hoe het ook zij, bedankt voor alle hulp!!! Misschien gebeurd dit ook met andere branders, maar ik heb momenteel zelf niet de middelen om dat te onderzoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 351175 op 23-03-2010 12:23 . Reden: linkje vergeten, extra aanmerking ]

Pagina: 1