[PC] CoD MW2 - Handleiding NAT openen op Sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Steeds vaker zie ik in topics de vraag staan, hoe open ik mijn NAT? Als je de multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare 2 wilt spelen is het beter om je NAT open te zetten. Doe je dit niet dan zal er NAT: Strict staan en zul je meer moeite hebben met het vinden van matches en dergelijke.
In deze handleiding wil ik laten zien hoe je je NAT kunt openen, dit verschilt echter per router. De router in deze handleiding is een Sitecom 300N. Eventueel kun je de stappen herhalen in de interface van je eigen router.

Genoeg gepraat, ik wil spelen!

Stap 1
Log in op het configuratiescherm van je router. Doe dit door in je internetbrowser naar het adres 192.168.0.1 te gaan. Het standaard wachtwoord van de router is admin met de gebruikersnaam admin. Indien je je wachtwoord vergeten bent moet je je router herstellen naar de fabrieksinstellingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap1.png

Als je eenmaal ingelogd bent krijg je het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap2.png

Stap 2
Klik op de tabblad "Advanced Settings". Indien hier je NAT op disabled staat moet je deze eerst aanzetten. Doe dit door het rondje Enable aan te klikken en op Apply te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap3.png

Als je NAT actief is klik je op "uPnP" in het tweede menu. Indien je uPnP niet actief is moet je deze activeren door Enable te klikken en vervolgens op Apply te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap4.png

Stap 3
Normaal zou dit genoeg moeten zijn om je NAT te openen, indien het nog niet werkt moet je nog enkele poorten open zetten. Doe dit door onder onder het kopje Port Forwarding het selectievakje "Enable Port Forwarding" aan te vinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap5.png

Nu gaan we enkele poorten invoeren, indien je geen range hebt maar één enkele poort vul je alleen het eerste vakje bij Port Range in. Open de volgende poorten:

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap6.png

Je local IP kun je vinden op de volgende manier. Open de CMD door in het start menu op Run ( Uitvoeren ) te klikken en het commande "cmd" in te voeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap7.png

In de CMD voer je het commando "ipconfig" in, onder het kopje IPv4 Address zie je dan je Local IP adress staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap8.png

Stap 4
Indien de bovenstaande stappen nog niet werken kun je proberen de firewall van de router uit te zetten. Doe dit onder het kopje Firewall door op het selectierondje Disable te klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.pauldulong.nl/got/cod/stap9.png

Enige toevoeging op de handleiding door srdevil:

Indien je de ports geforward heb en NAT staat nog steeds op strict, dan blokt mogelijk je firewall van je router de toegang van het internet naar je lokale ip adres.
  • Je lokale ip-aders kan je achterhalen door (Windows 7): Start, Alle programma's, Bureau-Accessoires, Opdrachtprompt.
    Hiermee open je cmd.exe. Kan je het op deze manier niet vinden, het bestand staat op de volgende locatie C:\Windows\System32\cmd.exe

In dit venster typ je "ipconfig"
    Dit ziet er als volgt uit: [afbeelding]

Het IPv4-adres is je lokale ip-adres.
  • Ga nu naar het IP-adres dat achter "Standaardgateway" staat en log in op je router.
  • Het volgende stuk kan per router type/merk verschillen. Mijn voorbeeld is voor een Zyxel P-2602R-D1A.

Ga naar: Security, Firewall, Rules.
    Selecteer, packet Direction WAN to LAN, en druk op add.

Source Address: Any;
    Destination Address: [je lokale ip-adres];
    Service: Any(UPD), Any(TCP).

En druk op apply
Je router stuurt nu de WAN informatie door naar jou computer, waardoor als het goed is de NAT in CoDMW2 naar OPEN veranderd.
Happy Gaming!

Om te vinden hoe je de poorten kan forwarden voor jou router raad ik je de volgende site aan: http://portforward.com/
Klik op je router en zoek bij games op: Modern Warfare 2. Hierin staan de benodigde poorten beschreven met een uitleg hoe je de poorten moet forwarden bij jou router.

Hopelijk lukt het met deze tutorial en veel succes met gamen!

Dimby

[ Voor 21% gewijzigd door Dimby op 28-11-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Heel erg bedankt voor deze duidelijke tutorial, ik heb er mijn WL-351 mooi mee "open" gekregen :)

Ik had al uitgevonden dat uPnP geactiveerd moest worden (infinityward site) maar hierna bleef de NAT dus op strict staan.
Ik had wel problemen met het invoeren van de laatste regels, nr 6, 7 en 8 van het port forwarding.
Dan krijg ik steeds een melding in beeld die je weg kan klikken en dan verdwijnt de ingevulde poort.

Maar ik ben allang tevreden, MW2 geeft na het invoeren van de eerste 5 regels aan NAT open en ik kan weer Spec-ops spelen dus heel erg bedankt hiervoor _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Scavy op 23-11-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Van nature lui!

Thanks mijn 300N is nu ook open volgens de game _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Bedankt voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet je ook hoe het komt dat als je de game launcht hij soms wel NAT OPEN is en soms opeens weer STRICT?

Ik heb trouwens op internet gevonden dat je alleen de volgende poorten hoeft toe te voegen:
1 CoDMW2 20800
2 CoDMW2 20810
3 CoDMW2 28960 t/m 28970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:51

DefLite

Why so serious?

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:
*UDP 1500 (outbound only, no forward needed)
*UDP 3005 (outbound only, no forward needed)
*UDP 3101 (outbound only, no forward needed)
*UDP 28960 (inbound/outbound, must forward to act as a multi-player host, but no forward or inbound traffic needed to find and join games)
Required Ports for Modern Warfare 2

Ik zelf heb UPNP aangezet(gebruik WS 2003) en dit was genoeg, hiervoor had ik echter alleen 28960 geforward en toen had ik ook OPEN NAT status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:53
srdevil schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:57:
Weet je ook hoe het komt dat als je de game launcht hij soms wel NAT OPEN is en soms opeens weer STRICT?
Hier heb ik dus ook weer last van.
Eind vorige week mijn Upnp aangezet en de poorten geforward en toen kreeg ik mooi mijn NAT open. Alles lukte toen ook beter. Echter sinds dit weekend staat mijn NAT toevallig ineens weer op strict. Dit terwijl er niks is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

@Hoogader
Ik had precies hetzelfde, dit kwam na IW patch 1.0.168 uitbracht(Dit was nog met Sweex router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-04 11:58
srdevil schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:57:

Ik heb trouwens op internet gevonden dat je alleen de volgende poorten hoeft toe te voegen:
1 CoDMW2 20800
2 CoDMW2 20810
3 CoDMW2 28960 t/m 28970
Misschien omdat je interne-local IP verandert, ik zat eerst op 192.168.1.6 en toen ineens op 192.168.1.10, toen maar een statisch ip adres aangemaakt voor 1.10,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Mijn ipadres is altijd 192.168.1.34.

Eerst was hij Open en nu steeds strict =(

Heb ook alle packages permit naar mijn adres gedaan in de firewall, maar nog werkt het niet.

EDIT: @Lynx, hier ook een Zyxel (telfort router)

[ Voor 12% gewijzigd door srdevil op 24-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13
Zelfde probleem hier maar dan op een Zyxel router.

Vorige week prima NAT open na uPnP aangezet te hebben en gister stond ie ineens op strict toen ik weer een potje wou doen na het weekend.

Vreemde game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-03 20:38
Weet iemand of de poorten voor de PS3 versie van MW2 gelijk zijn aan die van de PC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Weet ik niet maar je kunt het toch ff proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Enige toevoeging op de handleiding:

Indien je de ports geforward heb en NAT staat nog steeds op strict, dan blokt mogelijk je firewall van je router de toegang van het internet naar je lokale ip adres.
  • Je lokale ip-aders kan je achterhalen door (Windows 7): Start, Alle programma's, Bureau-Accessoires, Opdrachtprompt.
    Hiermee open je cmd.exe. Kan je het op deze manier niet vinden, het bestand staat op de volgende locatie C:\Windows\System32\cmd.exe

In dit venster typ je "ipconfig"
    Dit ziet er als volgt uit: Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/5733/cmdk.png

Het IPv4-adres is je lokale ip-adres.
  • Ga nu naar het IP-adres dat achter "Standaardgateway" staat en log in op je router.
  • Het volgende stuk kan per router type/merk verschillen. Mijn voorbeeld is voor een Zyxel P-2602R-D1A.

Ga naar: Security, Firewall, Rules.
    Selecteer, packet Direction WAN to LAN, en druk op add.

Source Address: Any;
    Destination Address: [je lokale ip-adres];
    Service: Any(UPD), Any(TCP).

En druk op apply
Je router stuurt nu de WAN informatie door naar jou computer, waardoor als het goed is de NAT in CoDMW2 naar OPEN veranderd.
Happy Gaming!

Om te vinden hoe je de poorten kan forwarden voor jou router raad ik je de volgende site aan: http://portforward.com/
Klik op je router en zoek bij games op: Modern Warfare 2. Hierin staan de benodigde poorten beschreven met een uitleg hoe je de poorten moet forwarden bij jou router.

[ Voor 10% gewijzigd door srdevil op 27-11-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Ik heb hem aan de post toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Ook bij mij werkte het perfect, had NAT aan staan en uPnP maar dat was niet voldoende. _/-\o_ bedankt!

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Lag blijft helaas hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
@Hierboven, misschien betere pc kopen? :+

Maar ff serieus, wat heeft dat te maken met dit topic of met deze tutorial?

Als je NAT open is en je hebt nog steeds last van lag ligt het dus aan iets anders dus dan is die opmerking hier zinloos en moet je eerst maar eens gaan kijken waar de oorzaak dan wel ligt en dan in een forum over dat onderwerp gaan lopen klagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Mijn broertje en ik spelen allebei cod6, de zelfde port range voor 2 pc's openzetten lukt niet, weet iemand hoe ik het nat type bij 2 pc's kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Dacuuu schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:17:
Mijn broertje en ik spelen allebei cod6, de zelfde port range voor 2 pc's openzetten lukt niet, weet iemand hoe ik het nat type bij 2 pc's kan openen?
UPNP gebruiken is dan de enige optie(Of allebei eigen internet verbinding =) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:04
Little_captain schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:20:
[...]

UPNP gebruiken is dan de enige optie(Of allebei eigen internet verbinding =) )
ik heb de COD6 poorten naar mijn laptop geforward. Dus mijn broertje heeft nu nog STRICT. wat houd dat UPNP in? moet ik alleen upnp openen en dan zouden wij allemaal OPEN moeten hebben?

EDIT: heb ergens gelezen dat je ook de poorten kan forwarden naar 192.168.1.255 weet iemand wat dit inhoud?

[ Voor 12% gewijzigd door Dacuuu op 04-12-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Ik heb dezelfde Zyxel router als hierboven in de versimpelde handleiding staat.
Na het gevolgd te hebben heeft m'n NAT ongeveer 2 weken op OPEN gestaan.

Nu ineens van de ene op de andere dag is het weer STRICT en kan ik zelfs geen enkele server joinen.
Leuke beloning om 70 te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

[TLT]Lynx schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:04:

Nu ineens van de ene op de andere dag is het weer STRICT en kan ik zelfs geen enkele server joinen.
Probeer eens de poort 28960 te testen, en dan ingame te gaan, bij mij staat het dan opeens op "open"... de poortcheck van MW2 zelf is denk ik dus halfbakken...?

http://www.utorrent.com/testport?port=28960

Die url zou dat moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 07-12-2009 21:09 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent258
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 13:28
Het werkte bij mij ook, alleen heb ik special applications gebruikt. Aangezien bij mij op meerdere PC's cod 6 gespeelt wordt. Nice tutorial _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
[TLT]Lynx schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:04:

Ik heb dus hetzelfde probleem :+
Nadat ik de handleiding had gemaakt sprong mijn CoDMW2 ook weer op STRICT, en krijg 'm er ook niet meer vanaf :9

Misschien een tip: Sommige routers geven je automatisch elke keer als je pc opstart/de router gereset word, een ander lokaal ip. Mogelijk is die van jou veranderd.

De mijne is nog hetzelfde, en me ports zijn open volgens PFPortChecker =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 16:53

rCk

Zo, mooie handleiding! het werkte bij mij! Ik heb een router van Tele2, qua layout van die site is wat anders, verder met ports en dat TCP/UCP hetzelfde ingesteld en hij staat op 'Open'.

Verder heb ik niet zo veel verstand van TCP etc maar als het zo staat uitgelegd wordt t makkelijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
steveman schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:09:
[...]

Probeer eens de poort 28960 te testen, en dan ingame te gaan, bij mij staat het dan opeens op "open"... de poortcheck van MW2 zelf is denk ik dus halfbakken...?

http://www.utorrent.com/testport?port=28960

Die url zou dat moeten doen.
Bedankt voor de tip, maar uiteindelijk bleek een router reset genoeg om de de boel weer aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333890

Ik heb een sitecom router en ik krijg ongeveer de zelfde interface als ik naar 192.268... ga.

Ik voer mijn local ip in ( ik kan enkel het laatste cijfer veranderen, 192.168.0 is al ingevuld).
Dan selecteer ik UDP.

Maar dan moet ik in _ _ _ _ _ - _ _ _ _ _ _ in het eerste vak 1500 invoeren volgens de tutorial. (het tweede vak werkt ook niet )

Maar doen geeft hij de melding "Port can not be blank". Wa moet ik dan wel doen ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Dezelfde in beide vakken invoerne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 13:31
Goede handleiding! Ik heb alleen geen toegang tot de router (studentenhuis), is er geen andere methode om die poorten open te gooien? Ik kan alleen de router resetten, inloggen heb ik geen gegeven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Is er niet iemand die wel deze instellingen heeft? Lijkt me dat één of andere beheerder hierover beschikt, maar vermoedelijk wil hij niet dat de instellingen van de router aangepast worden...

Volgens mij is het ook mogelijk om je router een 'harde reset' te geven zodat hij teruggaat naar zijn standaardwachtwoord (admin, 1234 bijvoorbeeld), maar daar heb ik geen verstand van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 13:31
srdevil schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:23:
Is er niet iemand die wel deze instellingen heeft? Lijkt me dat één of andere beheerder hierover beschikt, maar vermoedelijk wil hij niet dat de instellingen van de router aangepast worden...

Volgens mij is het ook mogelijk om je router een 'harde reset' te geven zodat hij teruggaat naar zijn standaardwachtwoord (admin, 1234 bijvoorbeeld), maar daar heb ik geen verstand van :9
Ja, lijkt me ook. Helaas zit het standaardwachtwoord er niet meer op. Ding zit overigens achter een gesloten deur, dus kan er niet bij. Zal wel niks worden, balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
Misschien je huisbaas heel lief aankijken ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282765

ik heb een statisch ip gemaakt voor mijn draadloze verbinding
maar nu kon ik niet meer inloggen op het netwerk van mijn studie

weet ik iemand hoe ik zorg dat mijn pc een specifiek ip aanvraagt voor alleen de verbinding thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[TLT]Lynx schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:25:
Zelfde probleem hier maar dan op een Zyxel router.

Vorige week prima NAT open na uPnP aangezet te hebben en gister stond ie ineens op strict toen ik weer een potje wou doen na het weekend.

Vreemde game...
Hier ook een Zyxel router. (Tiscali/Telfort)
MW2 geeft moderate aan, kan prima online spelen echter kan ik niet met iedereen connecten. (sommige wel, sommige niet) uPnP staat aan en heb al van alles geprobeerd maar krijg geen open nat. (Speel MW2 op de PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:44

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dj-sannieboy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:46:
[...]

Hier ook een Zyxel router. (Tiscali/Telfort)
MW2 geeft moderate aan, kan prima online spelen echter kan ik niet met iedereen connecten. (sommige wel, sommige niet) uPnP staat aan en heb al van alles geprobeerd maar krijg geen open nat. (Speel MW2 op de PS3)
Hier precies hetzelfde, ik heb de hoop opgegeven. UPNP staat aan, poorten geforward maar nog steeds NAT type moderate. (PS3)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84969

Nou ik heb een Thomson TG789vn (oftewel KPN Experia Box) en het wil maar niet lukken. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, van enkel een portje forwarden, tot maar gewoon alle porten forwarden naar m'n PC. Ook UPNP aangezet, uitgezet, geen verschil. Nog even deze guide geprobeerd, ook niets. Ook al geprobeerd opnieuw te starten (zowel PC als router), geen effect.

Andere port forwards die ikzelf gebruik werken wel (poort 80, 22, 3389) maar MW2 blijft maar zeuren over Strict NAT. Ik heb er de smoor over in, omdat 2 van mijn vrienden "gewoon even UPNP aanzetten" in hun router en het werkte.

Nog suggesties of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik geen mensen kan inviten in mijn party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337039

srdevil schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:04:
Enige toevoeging op de handleiding:

[list]
wat dacht je van windowstoets+r, cmd, [enter] dan?

...

• DonnyR
  • Laatst online: 02-04 15:20
wow top man heb hier dagen mee lopen kloten en dankzij dit binnen 1 min klaar!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:35
Blij om te lezen dat andere mensen er wat aan hebben, maar zelf kom ik er echt niet uit :?
ik heb een symantec security gateway 320 router, maar na flink zoeken kan ik alleen maar me NAT uitzetten, en de router zelf geeft aan dat die aan staat, alles mooi zou je zeggen. MAAR ik kan nergens de optie vinden om uPNP aan te zetten, ook kan ik nergens de optie vinden waar ik ports kan openen. is het mogelijk dat mijn router te oud is/ deze optie niet ondersteund? in de user manual kon ik ook niets wijzer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Bedankt, werkt perfect bij mij! ;)
Had er zelf nooit opgekomen.

Thx!

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309370

Ik heb geen Sitecom router maar misschien weten jullie wle een oplossing op mijn probleem. Bij mij is de NAT wel open maar ik vind geen tegenspelers als ik een spel wil starten. Hij blijft zoeken naar geschikte games maar vindt niemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Wartooth schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:50:
Blij om te lezen dat andere mensen er wat aan hebben, maar zelf kom ik er echt niet uit :?
ik heb een symantec security gateway 320 router, maar na flink zoeken kan ik alleen maar me NAT uitzetten, en de router zelf geeft aan dat die aan staat, alles mooi zou je zeggen. MAAR ik kan nergens de optie vinden om uPNP aan te zetten, ook kan ik nergens de optie vinden waar ik ports kan openen. is het mogelijk dat mijn router te oud is/ deze optie niet ondersteund? in de user manual kon ik ook niets wijzer worden
Dit is dan wel geen 320 maar wel een Symantec, probeer het eens zou ik zeggen: Portforwarding - Symantec 200R.
Anoniem: 309370 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:40:
Ik heb geen Sitecom router maar misschien weten jullie wle een oplossing op mijn probleem. Bij mij is de NAT wel open maar ik vind geen tegenspelers als ik een spel wil starten. Hij blijft zoeken naar geschikte games maar vindt niemand!
Zou je adviseren een eigen topic te openen want dit valt buiten het doel van dit topic.
Moet je het volgende wel even goed besturen Het algemeen beleid #quickstart en het topic in de juiste sectie openen: Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 23:22
Zal jullie een sterk verhaal vertellen >.<

Vanmiddag zet ik mijn xbox aan, dacht naja, toch maar weer een keer erg lang wachten vanwege mijn NAT dat op strict staat.. Maar dat had ik er wel weer voor over.. :) tot mijn verbazing zag ik NAT Open staan.. :O

Zou niet weten hoe het kan, ik heb niks veranderd, incl. mijn pa niet :p maarja ik blij! ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sandyman538 schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:05:
[...]

Hier precies hetzelfde, ik heb de hoop opgegeven. UPNP staat aan, poorten geforward maar nog steeds NAT type moderate. (PS3)
Ben maar een topic begonnen op het telfort forum, kom er namelijk echt niet uit.
http://forum.telfort.nl/viewtopic.php?f=24&t=5430

Iemand die wel een nat type open heeft icm een Zyxel P-2602HW-D1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandd!
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-04 09:48
Helaas heeft het voor mij niet gewerkt.
Alles gedaan wat er stond. Had dezelfde router als in de tutorial.
Laatste hoop is via windows 7 firewall even checken, maar dacht dat deze al uitstond.

Toch bedankt uiteraard! Mooi om te zien dat de tutorial voor de meeste werkt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:44

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dj-sannieboy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:54:
[...]

Ben maar een topic begonnen op het telfort forum, kom er namelijk echt niet uit.
http://forum.telfort.nl/viewtopic.php?f=24&t=5430

Iemand die wel een nat type open heeft icm een Zyxel P-2602HW-D1A?
Heb het topic op het telfort forum ook even gebookmarked. Kan ik in ieder geval ophouden met mijn pogingen als telfort zelf al aangeeft dat het een probleem is...

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sandyman538 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:02:
[...]

Heb het topic op het telfort forum ook even gebookmarked. Kan ik in ieder geval ophouden met mijn pogingen als telfort zelf al aangeeft dat het een probleem is...
Nouja wellicht vind je wel een oplossing? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343695

helaas ik heb alles gedaan wat jij hebt gezegd maar mijn NAT is nog steeds strict nog andere indeeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Als je deze router hebt en de handleiding juist hebt gevolgd moet het goed zijn.
Ik heb hem namelijk zelf ook en werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

Ik heb een linksys router maar krijg hem met geen mogelijkheid op OPEN.. heb het opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345688

bij het invoeren van de laatste 2 poorten geeft hij aan:
Every item must have a unique for protocol and port range.

weet iemand toevallig hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij mij geeft hij wel open aan maar ik ben nooit de host?
(D-link 635)

Toch maar de poorten openen op mijn router?

Mijn NAt is al open. Vorige keer ben ik al de host geweest dus ik hoef niets in de stellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Frostbite op 21-02-2010 11:48 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb zelf thuis ook een ZyXel router van telfort (weet zo model niet).
Mijn ervaring met die upnp services is dat hij op den duur crashed.
Zodra ik modem restart geef werkt hij wel weer prima en geeft hij weer OPEN weer.

Ik ga vanavond is proberen om die porten te forwarden (hopen dat dat gaat werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Laatst online: 07-04 13:59
Ik zag inderdaad gisteren dat deze ook weer op Strict staat, terwijl ik hem zeker weten op Open heb gezet aan het begin. Zou best wel eens dit weekend gewijzigd kunnen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 15:22
Door: thomasvk
Bekijk de gallery van thomasvkBezoek homepage van thomasvkBerichten: 378
Reg. datum: 16 mei 2003
--------------------------------------------------------------------------------
Nou ik heb een Thomson TG789vn (oftewel KPN Experia Box) en het wil maar niet lukken. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, van enkel een portje forwarden, tot maar gewoon alle porten forwarden naar m'n PC. Ook UPNP aangezet, uitgezet, geen verschil. Nog even deze guide geprobeerd, ook niets. Ook al geprobeerd opnieuw te starten (zowel PC als router), geen effect.

Andere port forwards die ikzelf gebruik werken wel (poort 80, 22, 3389) maar MW2 blijft maar zeuren over Strict NAT. Ik heb er de smoor over in, omdat 2 van mijn vrienden "gewoon even UPNP aanzetten" in hun router en het werkte.

Nog suggesties of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik geen mensen kan inviten in mijn party?
Ik zit met precies hetzelfde probleem (zelfde router), heb in zelfde tutorial gevonden dat je misschien de firewall van je router zelf uit moest zetten. Handleiding daarvoor gaf dat "firewall" bij onderdeel Toolbox direct moest staan. Staat er dus niet :?

Kom er dus niet meer aan uit en kan dus helaas niet spelen met 1 maat van me, zoeken van spellen gaat ook traag dus

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Vandaag weer Strict, dus toch even die porten geprobeerd open te zetten.

Maar helaas geen resultaten. Heb ook de default server ingesteld naar mijn pc maar ook dat moch niet baten.
Dan word het voortaan maar voor het spelen de router restarten zodat upnp weer werkt :'( (stomme ZyXel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

Anoniem: 55165 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:43:
Ik heb een linksys router maar krijg hem met geen mogelijkheid op OPEN.. heb het opgegeven
Na een clean install van Windows 7 staat mijn nat wonderbaarlijk op OPEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb sinds een paar dagen weer problemen met het joinen van games op IWnet, net wil ik gaan spelen en een vriend zat in een server met 3 plekken over en ik kan gewoon niet joinen. Als ik zelf gaat zoeken duurt het weer lang, soms wel tot 5 minuten terwijl ik van andere mensen hoor dat ze er met 10 seconden inzitten. Net even op me router ingelogd en er staat ook niks van een NAT optie, het is zo'n oude G router waar het waarschijnlijk wel aan zal liggen. Iemand enig idee hoe ik het toch kan verkomen? Als ik bij me pa ben waar ze een N hebben zit ik er ook niet binnen 10 seconden in terwijl daar de NAT wel open staat.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Eerst beginnen met de startpost door te nemen en kijken of je daarmee uit de voeten kunt.
Ff in je router kijken voor een NAT optie is nu niet echt ondernemend als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358333

Hallo,

Mijn nat stat nu op open maar nu heb ik een ander probleem er zijn geen spelers meer online kan niks meer spelen. Kan iemand mij daar mee helpen?

Gr Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Ik zou graag deze link met jullie willen delen. Hier heb ik heel veel aan gehad om met mn PS3 goed online te kunnen gamen.
Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

http://online.gebruikers....3686&pid=33420#post_33420

Groeten Tristal

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11

Je lokale ip-aders kan je achterhalen door (Windows 7): Start, Alle programma's, Bureau-Accessoires, Opdrachtprompt. Hiermee open je cmd.exe. Kan je het op deze manier niet vinden, het bestand staat op de volgende locatie C:\Windows\System32\cmd.exe In dit venster typ je "ipconfig" Dit ziet er als volgt uit: [afbeelding] Het IPv4-adres is je lokale ip-adres.

Ga nu naar het IP-adres dat achter "Standaardgateway" staat en log in op je router.
Het volgende stuk kan per router type/merk verschillen.

Mijn voorbeeld is voor een Zyxel P-2602R-D1A. Ga naar: Security, Firewall, Rules. Selecteer, packet Direction WAN to LAN, en druk op add. Source Address: Any; Destination Address: [je lokale ip-adres]; Service: Any(UPD), Any(TCP). En druk op apply

Happy Gaming!
Ik heb gedaan wat hier staat. Heb alleen voor ik hier aan begon nog geen poorten geopend. NAT is enebled (SUA only). Sinds ik dit heb gedaan staat mijn NAT in COD nog steeds op strict. Dus nu wilde ik poorten open zetten.
1 CoDMW2 20800
2 CoDMW2 20810
3 CoDMW2 28960 t/m 28970
Als ik nu nieuwe poorten wil openen zegt mijn router: ERROR! Illegal IP Address.
Gaat niet lukken dus. Snap er niks van. Google zegt dat ik dan mijn netwerk instellingen op de PC op 'automatisch IP adres toewijzen' moet zetten. Maar dit stond al ingesteld.

En dit probleem is pas sinds in de Rule heb ingesteld voor de firewall van de router, voorheen wel port forwarding gedaan vanwege andere programma's. Wie kan me helpen? |:(

Windows 7 x64
Router Zyxel P-2602R-D1A

[ Voor 5% gewijzigd door Crijnn op 15-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb ook een Win7 64bit pc, en deze router: P-2602H-D1A

steveman in "Problemen rond PC-versie Modern Warfare 2"

Probeer dat eens?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikacota
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 15:22
Niet dat het veel helpt aan het probleem maar ineens is mijn NAT: OPEN!!
heb er niets aan gedaan oid maar nu is alles een stuk beter.
kan nu iedereen joinen en iedereen kan ik mijn party.
geen idee wat nu de oplossing is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Laatst online: 15-06-2023
wikacota schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem (zelfde router), heb in zelfde tutorial gevonden dat je misschien de firewall van je router zelf uit moest zetten. Handleiding daarvoor gaf dat "firewall" bij onderdeel Toolbox direct moest staan. Staat er dus niet :?

Kom er dus niet meer aan uit en kan dus helaas niet spelen met 1 maat van me, zoeken van spellen gaat ook traag dus
Ik zit ook met het zelfde probleem, en heb dezelfde router. Ik heb upnp opengezet en poorten voor mw2 geopend, maar in call of duty blijft hij zeggen ''your NAT type: Strict''.

Help plz!

Groetjes Thomas;)

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Kijk hier eens; hier staat van bijna elke router een Guide over hoe je de poorten open moet gooien:

http://portforward.com/en...Modern_Warfare_2index.htm

Hier staat een precieze gids hoe je router in te stellen voor MW2, vergeet niet de Ad te sluiten na je je router gekozen hebt, (dus dat stukje over de betaalsoftware om je router in te stellen).

Hierna krijg je een goede beschrijving incl. screens.

Laat maar even weten of je er wat aan had.

[ Voor 68% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 22-09-2010 12:36 ]

* PSN=Chef_NL** *

• Thomaszomer
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik had die tutorial al gebruikt, maar dat werkt niet.

Aankomende zaterdag komt mijn buurjongen langs, die heeft er meer verstand van:D

In ieder geval bedankt voor de tip;)

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414055

hmmm ik had een vraagje mijn router is van sitecom en ik heb een ps3 ik wil mijn nat type open zetten hij is nu moderate en dan ga ik naar site van mijn router dan ga ik naar upnp dan doe ik dat ''enable'' dan doe ik apply en dan ga ik op mijn ps3 kijk ik of nat type open is maar dan is hij nog steeds moderate ik snap het niet??? kun je mij helpen als je blieft???

alvast bedankt.

oktay :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Heb je al geprobeerd om stap 3 te volgen van de eerste post op de eerste pagina van deze topic? Misschien een aanrader om PS3 MW2 Nat guide of iets dergelijks te googlen. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 06-07-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414055

ik heb stap 1,2 en 3 van dimby gedaan maar hij blijft nog steeds moderate en ik wil stap 4 doen maar mijn router zijn naam is anders dan die van hem doen kan ik stap 4 niet doen kan iemand mij helpen hoe het bij mijn router moet mijn router zijn naam is Sitecom WL341
pls help mij ik wil nat type open
alvast bedankt

oktay:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608810

Okay, 2011 laatste post maar ja het spel blijft verslavend. :)

Ben er weer aanbegonnen en nu zie ik mega veel hackers met wh :( in het spel.

Nu mijn NAT ook nog op strict blijft staan weet ik het ook even niet meer.

Kan iemand mij aub helpen. :9~

Dus kort samengevat de poorten open zetten en welke voor een Sitecom WL-328 (staat niet bij portforward) en mogelijk dus ook de firewall van Avast uitschakelen voor MW2 voor de PC.

Ik hoop echt dat iemand mij wil helpen want het spel is te verslavend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228713

Het klinkt misschien raar he maar toen die tijd toen ik het speelde heb ik naar de helpdesk van mijn isp een belletje gedaan. Je moet alleen een beetje geluk hebben dat je dus iemand krijgt die er verstand van heeft anders even vragen na een collega die het wel heeft. Zo lukte het bij mij destijds (tele2) Ik had namelijk ook het probleem na die tijd nog 1 poort op gezet en toen lukte het opeens wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 608810

Aaargh ik word gek.

Wat heb ik allemaal geprobeerd.

Kabel rechtstreeks op modem. Strict
Poorten geforward. Strict
Firewall (s) Avast en xp uitgezet. Strict
Vast ip adres gegeven. Strict.

Wat doe ik fout!????

Plz Help!!!!!!

Router is een Sitecom WL-328