[Algemeen] Lucid Hydra nieuws- en discussietopic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58

Lucid Hydra Nieuws & Discussie Topic

Welkom in het Lucid Hydra Nieuws & Discussie topic!

Lees om alles gezellig te houden even de onderstaande regels en richtlijnen door :)

Algemene regels
Jawel, we hebben regels. Dit topic dient als discussieforum met betrekking tot nieuwsfeiten en geruchten omtrent de Lucid Hydra chips.

We willen geen geflame en probeer ontopic te blijven zodat we dit topic open kunnen houden. De vergelijkingen met SLI en CrossfireX zullen zeker aan de orde komen, maar doe dit op een nette manier. We willen ook geen gezeur over vermeende acties van welk bedrijf dan ook om deze technologie tegen te houden. Het is duidelijk dat Hydra een grote concurrent van een aantal bestaande methodes, en zoals met elke vooruitgang zullen de concurrenten het tegen proberen te houden. De nieuwsdiscussie is het belangrijkste!

Wat is uit den boze in dit topic?
  • Enige negatieve uitlatingen over welke technologie jij wel of niet "beter" vindt. Flamen en trollen willen we hier niet, hoe goed je het ook verbergt.
  • Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk. Als je toch wilt klagen over het gedraag van een (of meerdere) posters, dan kun je je melden bij een mod!
  • Offtopic gaan. Dit is al uitgelegd, en hier dient iedereen zich aan te houden.
  • Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
  • Over videokaarten op zich praten. Dit is geen topic over hoe goed of slecht een bepaalde videokaart is, dit gaat over de Hydra technologie.

Navigatie

Over Lucidlogix en de Hydra chips
Van hun website:
Lucid is taking a fresh approach to Multi GPU market by engineering its leading Hydra engine that allow the mix and match of GPUs in a way that meets the performance, power and price demands of next-generation consumer systems.
Our confidence comes in the form of world class team of engineers and managers and is backed by leading venture capitalists such as Rho ventures, Giza VC, Genesis Partners and Intel Capital. Simply, Lucid is a company to watch.
Our focus is deliver a mass market multi GPU solution, yet the company’s HYDRA technology is designed for scalability and flexibility that meets the needs of various compute heavy markets as well.
Lucid’s headquarters are in Kfar Netter, Israel and international sales and marketing office in Santa Clara US.
Kort gezegd, deze technologie is het eerste en enige doel van dit bedrijf. Afgezien van de Hydra chips, hebben ze ook twee PCI-E uitbreidings printplaten voor de professionele markt gebaseerd op deze chips.

Overzicht van de Hydra technologie
Er zijn twee Hydra chips: de Hydra 100 en de Hydra 200. De tweede is een evolutie van de eerste, en zal dus ook het product voor de consument worden.
Hoe werkt het?
De Hydra chip is een extra brug tussen de CPU en de GPU. Afhankelijk van het moederbord zit deze chip dus tussen de northbridge en de videokaart(en), of gewoon direct tussen de CPU en videokaart(en) bij CPU's met een IMC (Integrated Memory Controller). Ter illustratie is hier een afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.werelds.net/lucid/flowchart.jpg

Er komen drie versies van de Hydra 200:
  • LT22102: 1 PCI-E x16 upstream, 2 PCI-E x16 downstream - Twee high-end videokaarten dus, een efficiënte chip.
  • LT24102: 1 PCI-E x16 upstream, 2 PCI-E x16 of 4 PCI-E x8 downstream - Maximaal 4 videokaarten in totaal, dit is de flexibele chip van de drie.
  • LT22114: 1 PCI-E x8 upstream, 2 PCI-E x8 downstream - De budget chip.
Upstream is richting de processor, downstream richting de videokaart(en)

Het gaat hier om een zogenaamd SoC: System On a Chip. De chip heeft zijn eigen rekeneenheden en dergelijke, wat in theorie betekent dat het geen (noemenswaardige) invloed heeft op de overige prestaties van het systeem.

Er zijn ook enige beperkingen. Zo kan de X-Mode (ATI + NVIDIA) niet gebruikt worden in Windows XP en Vista vanwege het driver model in die versies. Daarnaast kunnen ook niet de technologiën van beide merken gebruikt worden: om PhysX/CUDA te gebruiken moet de NVIDIA kaart in het eerste PCI-E slot zitten, en hetzelfde geldt voor ATI's Stream. Of dit ook geldt voor Eyefinity is vreemd genoeg niet bekend, geen enkele fabrikant heeft dit ergens vermeld. Het is echter te verwachten dat dit wel het geval is.

Hardware met Hydra technologie
Er zijn inmiddels enkele moederborden beschikbaar met een Hydra chip. MSI waren de eerste, en hebben ook de meeste boederborden met de Hydra chip: MSI Big Bang Fuzion (s1156, P55), MSI P55A Fuzion (s1156, P55) en MSI 870A-GD60 (AM3, 870). De Big Bang Fuzion is een high-end moederbord, en daar is de prijs ook naar: zo'n €320,-. Het P55A moederbord is op het moment van schrijven net onder de €200,- geprijsd; het 870A moederbord is scherper geprijsd met €150,-. Écht beschikbaar zijn ze nog niet, levertijden zijn vrijwel overal nog onbekend.

ASUS is ook bezig met enkele moederborden met een Hydra chip. Dit zullen moederborden in de Republic of Gamers reeks zijn, en zullen dus ook een flink prijskaartje krijgen. Er zijn twee plankjes bekend gemaakt: de Crosshair IV Extreme (AM3, 890FX) en Immensity (s1366, X58). Het mooie aan het Immensity bord (of dit ook geldt voor de Crosshair is niet bekend) is dat deze een geïntegreerde ATI Radeon HD5770 zal hebben! Beide borden zijn tijdens Computex als concept getoond, en zullen voorlopig dus nog niet beschikbaar zijn.

Qua layout is het Big Bang Fuzion moederbord in grote lijnen gelijk aan het Trinergy moederbord. In de gehele Big Bang serie zal er een QuantumWave riser audio card meegeleverd worden, zo ook bij de Fuzion. Deze riser card is een uitbreiding op de onboard audio chip van Realtek (ALC889). Hoewel deze laatste een vrij aardige chip is, gaat het hier dus niet om een geluidskaart van het kaliber van een echte X-Fi, of een Xonar. Wel voegt de riser card enkele dingen toe zoals EAX 5.0 en is het geheel THX Certified. Net als Trinergy, is Fuzion voor het P55 / LGA1156 platform, en komen de specificaties ook voor een groot deel overeen met het eerste plankje in de reeks.

Van de P55A en 870A moederborden zijn helaas nog geen reviews of benchmarks beschikbaar.

Even een aantal links:De MSI Big Bang serie is een nieuwe serie moederborden van de Taiwanese fabrikant, gericht op gaming. Het eerder genoemde bord met NF200 is de Big Bang Trinergy.

Benchmarks
Inmiddels is het Big Bang Fuzion moederbord op de markt, en zijn er dus ook benchmarks te vinden. Omdat hotlinken niet leuk is, en er simpelweg erg grote verschillen zijn tussen de reviews, vat ik ze samen. Eerst de links:In vrijwel alle reviews komen enkele punten naar voren:
  • De performance winst is sterk afhankelijk van de gebruikte kaarten; sommige werken beter samen dan andere.
  • De winst ten opzichte van SLI lijkt groter te zijn dan bij Crossfire
  • Hetzelfde probleem als bij SLI/CF: Driver/profile updates zijn hard nodig
  • Vooralsnog geen DX11 support
Het is duidelijk dat de chip en bijbehorende software nog niet geheel volwassen zijn, er zit echter wel groot potentieel in. Zo schalen GTX285/HD5870 of 9800GTX+/4770 belachelijk goed (70% tot net geen 100% in sommige games!). Het is te hopen dat Lucid hier hard aan het werken is, want er kan nog heel veel verbeterd worden.

Bovenstaande benchmarks zijn met oudere drivers uitgevoerd. Naar het schijnt zijn de nieuwere driver versies aanzienlijk sneller, er zijn echter nog steeds geen nieuwe benchmarks te vinden met deze nieuwere drivers.

[ Voor 40% gewijzigd door Werelds op 16-07-2010 13:51 . Reden: Bijwerken, long overdue :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Om het even duidelijk te maken, dit is de eerste opzet, hier moeten dus nog wel wat informatie en links bij komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Jammer dat zowel Lucid als een PLX slechtx 1 x16 upstream hebben. Kan nu al garanderen dat heel veel CUDA programeurs daar niet vrolijk van worden.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Werelds schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:34:
De MSI Big Bang serie is een nieuwe serie moederborden van de Taiwanese fabrikant, gericht op gaming. Het eerder genoemde bord met NF200 is de Big Bang Trinity.
Ik weet zeker dat we het bord Trinergy genoemd hebben en niet Trinity. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
CJ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:09:
[...]

Ik weet zeker dat we het bord Trinergy genoemd hebben en niet Trinity. ;)
Dank, had dat helemaal gemist met m'n drukke hoofd :p

@ Neliz: Onthoud wel dat dit pas de 2e iteratie van hun chip is, er komen vast nog wel uitvoeringen met (nog) meer lanes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk speelgoed. Ik hoop dat ATI en nvidia er maar niets op tegen hebben.
Als het zo ver is zal ik wel de high end versie zelf onder handen nemen.
Hij komt hopelijk ook uit met een socket 1366 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voorlopig hebben we alleen een socket 1156 gepland staan. Mocht er echt veel vraag naar zijn dan sluiten we een 1366 versie natuurlijk nooit uit. ;) Kom eens met echt goede steekhoudende argumenten waarom we met een X58 versie zouden moeten komen? (en dan doel ik dus niet op simpelweg zeggen dat het snelste platform is dat ook Core i9 CPUs gaat ondersteunen.).

Misschien dat andere fabrikanten er wel eentje gepland hebben, maar voor zover ik kan zien zal het P55 platform ook bij hen de focus krijgen de komende tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 13-11-2009 11:23 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor socket 1366 is nog onbekend, maar voor socket 1156 komt hij waarschijnlijk als Nvidia hun niet gaan dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:21:
Voorlopig hebben we alleen een socket 1156 gepland staan. Mocht er echt veel vraag naar zijn dan sluiten we een 1366 versie natuurlijk nooit uit. ;) Kom eens met echt goede steekhoudende argumenten waarom we met een X58 versie zouden moeten komen? (en dan doel ik dus niet op simpelweg zeggen dat het snelste platform is dat ook Core i9 CPUs gaat ondersteunen.).

Misschien dat andere fabrikanten er wel eentje gepland hebben, maar voor zover ik kan zien zal het P55 platform ook bij hen de focus krijgen de komende tijd.
Een goed argument is wel dat als het goed gaat lopen op de1156 socket dat het dan ook wel goed zal lopen op een 1366 socket. Mensen met een core i7 of core i9 willen denk ik ook wel 2 verschillende kaarten combineren
als 1 kaart niet meer volstaat. Ik heb zelf wel het idee dat 2 dezelfde kaarten ook beter kan schalen met hydra ipv sli of cfx. Als dat werkelijk zo is waarom zoden we dan nog sli of cf moeten hebben op omze 1366 socket :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Werelds schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:02:
@ Neliz: Onthoud wel dat dit pas de 2e iteratie van hun chip is, er komen vast nog wel uitvoeringen met (nog) meer lanes :)
Wat is het voordeel van de i5 precies? oh ja! Er zitten twee x16 Graphics Lanes op. de Hydra (en de meeste andere add-on chipsets) zorgen nu voor een bottleneck. Ik geeft toe, dit ga je in games niet heel erg merken (wel de extra latency) maar zo'n set-up is per definitie ongeschikt voor GPGPU/cGPU.

Het is gewoon een ontwerp filosofie die bij veel fabrikanten al jaren aan de gang is :(

[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 13-11-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i5 2 16X?
Is het niet 1 16X voor LGA1156? En 2 16X voor LGA1366?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben wel nieuwsgierig naar de technische kant van Hydra. Hoe zit het bijvoorbeeld met de z-buffer en andere buffers op de gpu/hydra chip? Zoals we weten doet Hydra object based rendering. Dat betekend simpel gezegd dus:

object A op GPU 1
object B op GPU 2

Stel dat deze objecten overlappen, dan zal er ergens besloten moeten worden welk object dichterbij te zien is. Op een normale GPU zorgt de z-buffer hiervoor. Stel dat object A voor object B ligt, en object A wordt als eerste gerenderd, dan wordt de z-buffer gevuld met de diepte van de zichtbare pixels van object A. Zodra object B gerenderd wordt, wordt eerst de huidige inhoud van de z-buffer gecontroleerd of de betreffende pixel van object B uberhaupt wel zichtbaar is. In SLI/Crossfire is dit geen probleem omdat iedere gpu een frame rendert. De gpu's kunnen dus gewoon gebruik maken van hun eigen z-buffers.

Maar hoe lost hydra dit op? Heeft hydra een eigen z-buffer? Leest hydra van de z-buffers van beide gpu's? En beslist hydra dan welk object eerst op het scherm geplaatst moet worden en welk object daarna op het scherm geplaatst moet worden?

Daarnaast kun je hierdoor met overdraw problemen te maken krijgen:
- object A wordt op GPU 1 gerenderd en bevind zich dichterbij de camera
- object B wordt op GPU 2 gerenderd en bevind en wordt gedeeltelijk (of helemaal) bedekt door object A

Als op een normale single GPU object A eerst gerenderd wordt en vervolgens object B, dan zal het grootste gedeelte van object B niet eens gerenderd worden omdat de pixels toch niet zichtbaar zijn. Kan hydra deze optimalisatie echter wel toepassen? Of zal hydra zorgen voor overdraw (dat is de benaming als pixels die niet zichtbaar zijn toch gerenderd worden)?

Sommige render technieken zijn sterk afhankelijk van deze optimalisatie. Er wordt dan een zogenaamde z-prepass gedaan. Dit houdt in:

Render alle objecten eerst een keer zonder er ook maar iets mee te doen behalve het vullen van de z-buffer (dus hoe ver is een pixel van de camera). Dit is een relatief goedkope render pass. Vervolgens ga je opnieuw alle objecten renderen, maar nu ga je belichting, texturing, shadows en de hele mikmak toepassen. Dit is een dure operatie, maar door het doen van de z-prepass heb je als voordeel dat je dit alleen maar doet voor de pixels die je ziet. Je hebt dus nul overdraw. Ik ben heel nieuwsgierig hoe hydra met dit soort render technieken om gaat.

Een andere render techiek is deferred shading/lighting (bijvoorbeeld gebruikt door S.T.A.L.K.E.R).
Bij deze techniek wordt alle belangrijke data die nodig is om de belichting op een pixel te doen in textures opgeslagen. Er worden een aantal fullscreen textures gemaakt en die bevatten voor iedere zichtbare pixel de kleur, de normaal, de afstand tot de camera (dit is eigenlijk de z-buffer), een materiaal index, enz. Vervolgens wordt er één grote fullscreen rechthoek gerendert die van de informatie in deze textures gebruik maakt om de belichting per pixel en de uiteindelijke kleur uit te rekenen. Bij deze techniek zijn de kosten per object vrij laag. Daarnaast ontstaat ook bij deze techniek het probleem: als twee objecten die elkaar gedeeltelijk bedekken op verschillende gpu's gerenderd worden, waar wordt dan besloten welke informatie in de textures met data komt? Ik kan me niet voorstellen dat hydra deze informatie kan opslaan, dus zal het van de ene gpu naar de andere gekopieerd moeten worden en dan moet de gpu die de buffer bevat op de één of andere manier beslissen of de data die zich momenteel in de buffer bevind vervangen moet worden (als de pixels dichterbij liggen) of juist niet (als de pixels verder weg liggen). Als de informatie buffer (dat wordt eigenlijk een G-buffer genoemd) gevuld is, dan moet vervolgens deze buffer weer naar de 2e gpu gekopieerd worden, anders heeft deze gpu de informatie niet om te kunnen renderen. Dit is allemaal verre van triviaal. Daarnaast is het bij het renderen vanuit een G-buffer niet meer goed mogelijk voor hydra om te bepalen hoe de workload verdeeld moet worden. Hydra kan hooguit de ene gpu een bepaald percentage van de G-buffer laten renderen, maar hydra kan niet weten of deze G-buffer pixels bevat die een dure of goedkope belichting vereisen.

Mijn voorspelling is dan ook dat deze render technieken (die vrij veel gebruikt worden) slecht zullen schalen op hydra. Misschien is het wel niet eens mogelijk op hydra. Het zou me ook niet verbazen als Hydra bij dit soort games overschakelt op AFR (alternate frame rendering) zoals bij SLI en Crossfire.

Games met Deferred shading (er zijn er vast nog veel meer, maar dit is wat ik zo weet/snel even kon vinden):
  • S.T.A.L.K.E.R.
  • GTA IV
  • Killzone 2
  • Tabula Rasa
  • CryENGINE2 (Crysis) gebruik in ieder geval een pre-z-pass. Ik weet niet of er ook een G-Buffer gebruikt wordt.
Hoe dan ook zul je bij object based rendering te maken krijgen met overdraw (pixels die niet zichtbaar zijn worden onnodig gerenderd). Het kan zijn dat Lucid hier iets op bedacht heeft om het zoveel mogelijk te voorkomen, maar ik denk dat je het nooit 100% kunt voorkomen als je object based rendering doet. Dit zal in de ene game een grotere performance hit geven dan de andere waarschijnlijk.

In ieder geval is Lucid Hydra niet het wondermiddel wat veel mensen denken dat het is. Er zijn ook nadelen aan object based rendering (in tegenstelling tot wat veel mensen roepen). In hoeverre deze nadelen opwegen tegenover de voordelen valt nog maar te bezien.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de resultaten en dan voornamelijk in games die gebruik maken van de technieken die ik hierboven beschreef.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Als lucid goed gaat werken word mijn volgende moederbord een lucid moederbord het zou alleen mooi zijn als er ook een am3 of zoiets versie zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
We have seen a lot of speculation about our upcoming Big Bang motherboards, and we wanted to take this opportunity to clear up some misconceptions.
First, the MSI Big Bang is a line of products targeted at enthusiast gamers. Big Bang is not a single motherboard or product. The first motherboard in our Big Bang line is the MSI P55 Big Bang Trinergy which uses the nForce 200 SLI chip to deliver 3-way SLI on P55. With Trinergy, gamers can combine the latest Intel CPUs with the power of 3-way SLI. The product, which was originally debuted at Cebit 2009, is on track for a release in Q4 2009, as planned.
The second product in our Big Bang line will be the MSI Fuzion motherboard featuring Lucid Hydra technology. Although we had planned to release this product by now, we decided to postpone it until early next year to make sure it delivers the best possible experience for our customers. We are continuing to work closely with Lucid to bring this exciting product to market.
We want to be clear that the reason for the delay has to do with software, and not external pressure from others. NVIDIA did not delay or impede the production of Fuzion in any way.
We’re very excited to bring these products to market, and will share further details for the Big Bang line in the weeks to come. Stay tuned!
Zo (schijnt) het dus te zitten. :)
Bron:Expreview

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Net een demo gezien van een MSI Big Bang Fuzion mobo met Radeon en GeForce naast elkaar... heb het zelfs kunnen aanraken... Erg kewl om in actie te zien. Misschien dat ik straks nog wat pics kan posten. Da's weer wat anders dan de standaard foto's van de previews van afgelopen week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dat zou prachtig zijn CJ :D

Enig idee of de driver ontwikkeling nog steeds mooi op koers ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Aan de drivers wordt hard gewerkt door Lucid, maar voldoet nog niet volledig aan de MSI kwaliteiseisen. Hoe de stand van zaken nu is, weet ik ook niet precies, maar ik heb het bord net even weer in actie gezien en het werkt op zich best goed. Maar natuurlijk heb ik zelf nog niet allerlei mix 'n match varianten kunnen proberen. Op dit moment zat er een MSI R4890 Cyclone in die samen werkte met een GTX260 Lightning.

Als iemand nog erg dringende vragen heeft over Big Bang Fuzion en de multi-GPU modes, dan kan je ze hier stellen. Ik zal dan proberen of ik wat antwoorden kan krijgen aangezien we nu enkele mensen uit Taiwan hier over de vloer hebben die Fuzion en Trinergy hebben meegebracht. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe zit het met AA en AF? ;)
Is dat alleen in de games in te stellen of ook via Hydra software.

[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 16-11-2009 15:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Wat informatie over hoe vooral AA en PhysX zullen werken zou mooi zijn. Ik denk dat ik voor de meeste tweakers spreek als ik zeg dat dat de twee elementen zijn waar wij de meeste problemen zien.

ATi/NVIDIA hebben verschillende AA modes en algoritmes, en met PhysX vroeg een aantal van ons zich af of de Hydra in staat is dat ook mee te pakken in z'n balans berekeningen.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar dat laatste, aangezien ik binnenkort een 9800GTX+HD5850 draai, met als plan om in het nieuwe jaar eens een CPU (en dus mobo/RAM) upgrade te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:13:
ATi/NVIDIA hebben verschillende AA modes en algoritmes, en met PhysX vroeg een aantal van ons zich af of de Hydra in staat is dat ook mee te pakken in z'n balans berekeningen.
Je hebt helemaal geen Hydra nodig voor PhysX met een 9800GTX en een HD5850, dat kan op elk willekeurig mobo met twee PCIe (2.0) x16 sloten in samen werking met Windows 7.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
-The_Mask- schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:27:
[...]

Je hebt helemaal geen Hydra nodig voor PhysX met een 9800GTX en een HD5850, dat kan op elk willekeurig mobo met twee PCIe (2.0) x16 sloten in samen werking met Windows 7.
Lees even precies wat ik zeg ;)

In de huidige situatie vreet een redelijk snelle GPU over het algemeen uit z'n neus, als ie aangewezen staat als dedicated PhysX kaart. We vroegen ons af of Hydra in staat is om dit mee te nemen in de balans berekeningen.
- Wat gebeurt er als je twee NV chips hebt, waarvan je er één als dedicated GPU aanwijst in het control panel? Kan Hydra dan toch die tweede kaart gebruiken voor non-PhysX spul?
- Hetzelfde, maar dan voor een ATi/NVIDIA combo.

Ik ga sowieso mijn 9800GTX gebruiken voor PhysX en wat spelen met CUDA dingen, maar het zou mooi zijn als ie ook nog z'n steentje bij kan dragen als er géén CUDA/PhysX nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hydra verdeeld graphics load en geen physx load. PhysX zal gewoon op de normale manier werken zoals je dat altijd gewend bent. De Hydra chip hoeft hier voor zover ik weet niet voor in actie te komen en biedt dus ook geen enkel voordeel. Maar ik zal dit voor de zekerheid nog even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ, ik begrijp dat je net de bordjes in handen hebt gehad. Nog een tipje van de sluier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

MSI Big Bang Fuzion Motherboard Detailed

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2009/11/20/MSI_Fusion_motherboard.jpg

Although reports suggested the Hydra 200 equipped MSI Big Bang Fusion motherboard would be delayed or even blocked by NVIDIA, both companies have officially refuted the rumors later. MSI has recently revealed some further details to the Caseandcooling website. Let’s check out what impressive features the special motherboard has packed.

Specification

Form Factor:

ATX (30.5×24.4cm)

Processor Support:

Intel Core i7 and Core i5 (Lynnfeld & Clarkdale) processor LGA1156

Base Clock:

133 MHz

Chipset:

Intel P55 / Lucid Hydra 200 chipset

Memory Support:

4 DDR3 DIMMs support DDR3 2133 *(OC)/ 2000 *(OC)/ 1800 *(OC)/1600 *(OC)/ 1333/1066 DRAM (16GB Max)

Supports Dual-Channel mode

LAN:

Supports Dual LAN (10/100/1000) by Realtek RTL8111DL

IEEE 1394

Chip integrated by VIA VT6315N

Transfer rate up to 400Mbps

Audio:

QuantumWaveTM Audio Card

Creative EAX ADVANCED HD 5.0

THX TruStudio PCTM

Creative ALchemy

7.1 Channel High Defnition Audio Codec with jack sensing

Realtek ALC889

Compliant with Azalia 1.0 Spec

Supports1x S/PDIF out header

Supports Coaxial/Optical S/PDIF out ports on rear

IDE:

1 IDE port by Jmicron JMB363

Supports Ultra DMA 66/100/133 mode

Supports PIO, Bus Master operation mode

SATA:

6 SATAII (SATA1~6) ports by Intel P55

4 SATAII (SATA7/ 8/ 9/ 10) ports by two JMicron JMB322

2 ESATA/ USB Combo port (back panel) by Jmicron JMB362

Supports storage and data transfers at up to 3 Gb/s

RAID:

SATA1~6 support Intel Matrix Storage Technology (AHCI/ RAID 0/ 1/ 5/ 10) by Intel P55

Hardware RAID

SATA7 & SATA8 support RAID 0/ 1 & JBOD mode by 1st Jmicron JMB322

SATA9 & SATA10 support RAID 0/ 1 & JBOD mode by 2nd Jmicron JMB322

Connectors:

Back panel

- 1 PS/2 keyboard port

- 1 PS/2 mouse port

- 1 D-LED3 panel connector (optional)

- 8 USB 2.0 ports

- 1 IEEE 1394 port

- 2 ESATA/ USB Combo port

- 2 LAN ports

On-Board

- 2 USB 2.0 connectors

- 1 IEEE 1394 connector

- 1 Chassis Intrusion connector

- 1 TPM Module connector (optional)

- 1 Green Power Genie connector (optional)

- 1 Over-Voltage switch & 1 set voltage check point

- 1 Power button

- 1 Reset button

- 1 Green Power button

- 1 Clear CMOS button

- 1 OC Genie button

- 1 CPU Phase LED panel

Slots:

3 PCI Express 2.0 x16 slots

- PCI_E2/ PCI_E4/ PCI_E5 will be x16/ x16/ x0 or x16/ x8/ x8

2 PCI Express 2.0 x1 slots

- Only PCI_E1 supports installing the Realtek Audio card

2 PCI 2.2 slots, support 3.3V/ 5V PCI bus Interface

Hardware and Software Support

The supporting list for current HYDRA driver (version 1.3.105) are described in this section. Hydra driver will be updated to support more new OS, GPUs and display drivers. Therefore, it may be changed depand on the latest version of the driver.

Supported Operating Systems:

Microsoft Windows Vista (SP2) 32-bit and 64-bit

- Support dual NVIDIA graphic cards

- Support dual ATI graphic cards

Microsoft Windows 7 RTM OS 32-bit and 64-bit

- Support dual mixture of NVIDIA and ATI graphic cards

- Support dual NVIDIA graphic cards

- Support dual ATI graphic cards

Microsoft Windows Editions include:

- Windows Vista Home Basic

- Windows Vista Home Premium

- Windows Vista Business

- Windows Vista Enterprise Edition

- Windows Vista Ultimate

- Windows 7 (RTM) Home Premium

- Windows 7 (RTM) Professional

- Windows 7 (RTM) Ultimate

Supported graphic libraries:

DirectX 9

DirectX 10

Supported GPUs and display drivers:

NVIDIA

- GPUs G90/G200 series, Single core only, no Dual core GPU support in this version (GTX295 is not supported)

- NVIDIA display drivers: 185.85, 186.18, 190.38, 190.62, 191.07

AMD/ATI

- GPUs HD4XXX series, Single core only, no Dual core GPU support in this version (HD4870×2 is not supported)

- ATI/AMD display drivers: Catalyst 9.7 and up

Multi vendor

- Operating system: Windows 7 only (due to native limitations of other Windows versions)

- GPUs: NVIDIA G90/G200 series, AMD/ATI HD4xxx Series, Single core only, no Dual core GPU support in this version

- Display drivers: NVIDIA 185.85, 186.18, 190.38, 190.62, 191.07 / AMD/ATI Catalyst 9.7 and up

Important:

The Hydra driver only support up to 2 graphics cards in this version. The future version will support up to 3 graphics cards. Then you only need to update the driver.

Games qualified

These games are verified with Hydra driver 1.3.105 by Lucid. The games that are highlights (Bold) are common to all configurations.

N-Mode:(dual NVIDIA graphics cards)
007 Quantum of Solace
3DMark Vantage
3DMark06

Age of Empires III
Batman Arkham Asylum (including benchmark)
Battlefield 2
BioShock (DX10 & DX9)
Brothers in Arms Hells Highway
Bully: Scholarship Edition
Burnout Paradise The Ultimate Box
C&C3 Kane’s Wrath
C&C3 Tiberium wars
Call of Duty 4
Call of Duty World At War

Call of Juarez Bound In Blood
Call of Juarez (DX10 & DX9) (including benchmark)
Civilization IV
Civilization IV Beyond the Sword
Civilization IV Colonization
Civilization IV Warlords
Code of Honor 3
Company of Heroes
(including benchmark)
Dead Space
Death to Spies
F.E.A.R.2 Project Origin
Fallout3
FIFA09
Frontlines Fuel of War
Gears of War
Ghost Recon Advanced Warfghter 2
Half Life 2
Half Life 2 episode one
Half Life 2 episode two
Jericho
King’s Bounty the Legend
Kung Fu Panda
Left 4 Dead
Lego Indiana Jones
Lost Planet - Extreme Condition DX9
Lord of The Rings Midd e Earth
Madagascar 2
Mass Efect
Medieval II: TotalWar
Monsters vs Aliens
NBA 2K9
Operation Flashpoint Dragon Rising
P.E.S. (Pro Evolution Succer)
Portal
Pure
Rainbow Six Vegas 2
Spore
Stormrise (including benchmark)
Street fghter 4 (including benchmark)
Supreme Commander (including benchmark)
Team Fortress 2
The Godfather II
The Witcher Enhanced Edition
Time Shift
TomClancy’s: EndWar
Tomb Raider: Underworld
Transfomers2
Unreal Tournament 3
Velvet Assassin
Virtua tennis 2009
Wall-E
Wheelman
Wolfenstein
World In Confict (including Benchmark)
X-Man Origin Wolverine

A-Mode:(dual ATI graphics cards)
007 Quantum of Solace
3DMark Vantage
3DMark06

Age of Empires III
Battlefeld 2
Brothers in Arms Hells Highway
Bully: Scholarship Edition
Burnout Paradise The Ultimate Box
C&C3 Kane’s Wrath
C&C3 Tiberium wars
Call of Duty 4

Call of Juarez Bound In Blood
Call of Juarez (DX10 & DX9) (including benchmark)
Civilization IV
Civilization IV Beyond the Sword
Civilization IV Colonization
Civilization IV Warlords
Company of Heroes (including benchmark)
Dead Space
F.E.A.R.2 Project Origin
Fallout3
FIFA09
Frontlines Fuel of War
Gears of War
Ghost Recon Advanced Warfghter 2
Half Life 2
Half Life 2 episode one
Half Life 2 episode two
Jericho
King’s Bounty the Legend
Kung Fu Panda
Left 4 Dead
Lego Indiana Jones
Lord of The Rings Middle Earth
Madagascar 2
Mass Efect
Monsters vs Aliens
NecroVision
P.E.S. (Pro Evolution Succer)
Portal
Pure
S.T.A.L.K.E.R Clear Sky
SIMS 2 Double Deluxe
Spore
Stormrise (including benchmark)
Street fghter 4 (including benchmark)
Supreme Commander (including benchmark)
Team Fortress 2
The Godfather II
Tom Clancy’s: EndWar
Tomb Raider: Underworld
Transformers2
Virtua tennis 2009
Wall-E
Wanted Weapons of Fate
Wolfenstein
World In Confict (includinq benchmark)
X-Man Origin Wolverine

X-Mode: (dual mixture of NVIDIA and ATI graphics cards)
3DMark Vantage
3DMark06

Batman Arkham Asylum (including benchmark)
Call of Duty 4
F.E.A.R. 2 Project Origin

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Supported graphic libraries:

DirectX 9

DirectX 10

Supported GPUs and display drivers:

NVIDIA

- GPUs G90/G200 series, Single core only, no Dual core GPU support in this version (GTX295 is not supported)

- NVIDIA display drivers: 185.85, 186.18, 190.38, 190.62, 191.07

AMD/ATI

- GPUs HD4XXX series, Single core only, no Dual core GPU support in this version (HD4870×2 is not supported)

- ATI/AMD display drivers: Catalyst 9.7 and up
Betekent dit nu nog geen support voor HD5xxx-series/DX11 ?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:07:
Betekent dit nu nog geen support voor HD5xxx-series/DX11 ?
DX11 werkt sowieso nog niet met Hydra.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hoe zit het dan in de toekomst met DX11 support, wordt dat hardwarematig of softwarematig "toegevoegd"?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Bullus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:23:
Hoe zit het dan in de toekomst met DX11 support, wordt dat hardwarematig of softwarematig "toegevoegd"?
Het lijkt me niet onlogisch als de Hydra in de winkelschappen ligt, in 2010 dus, er al vanuit de fabriek een dx11 firmware op zit gebakken. En zoniet, veel meer dan een, 'bios-update' om de firmware bij te werken en nieuwe drivertjes downloaden, zal er wel niet nodig zijn. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
Dat zal software matig worden toegevoegd aanzien alles via de driver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
uargh ik will arma 2 support :`(

cj, kan je hun overtuigen om er arma 2 support bij te proppen? :P

[ Voor 53% gewijzigd door tomcatha op 21-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat een titel er niet tussen staat wil niet zeggen dat het niet werkt. Er staat "verified", dus de genoemde games zijn getest op correct functioneren, maar de lijst is zeker niet alomvattend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik denk dat het in de meeste games wel íets van performance winst geeft, zonder rare dingen als micro stuttering; enkele uitzonderingen daargelaten. 4770 + 4890 gaf in de testbenches bijvoorbeeld grote problemen, maar of dat nu aan de Hydra chip/software of aan ATi's software lag is niet duidelijk.

Is er al een richtdatum voor de Fuzion CJ? Het begint hier te kriebelen, ik wil hier mee spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Een paar kleine wijzigingen gemaakt, en stukje over de layout van het plankje toegevoegd!

De hele BB serie krijgt blijkbaar die QuantumWave riser card er bij, op zich wel leuk, hoewel ik tot nu toe nog geen echte vergelijkingen met de X-Fi heb kunnen vinden. De onboard chip zelf geeft blijkbaar behoorlijk dof geluid, misschien dat die riser card dat iets verbetert? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Wat een mop. 's Werelds vijandigste videokaartfabrikanten die hun videokaarten in 1 kast zien samenwerken, hoe verzin je het :P

Maar zonder dollen, het lijkt mij een veelbelovende techniek als het werkt. Toch lijkt me dit vooral een uitkomst voor degenen die simpelweg de beste kaart kopen en als er een betere uitkomt (ongeacht van welke fabrikant in dat geval) om die er bij te kunnen zetten. Een andere reden om een ati en nvidia te combineren zou ik niet kunnen bedenken (tenzij er bij games waarbij 1 van de 2 beter presteert, de prestaties door deze kaart omhoog gaan, meer nog dan wanneer er 2x nvidia of 2x ati zou worden gebruikt).

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Voor mensen met ATI + NVIDIA voor CUDA/PhysX is het ook winst; in non-PhysX games doet die tweede kaart dan toch nog iets nuttigs, terwijl je hem voor de rest ook gewoon voor CUDA applicaties buiten games kunt gebruiken.

CES komt er aan, en CeBIT duurt ook niet al te lang meer, dus hopelijk krijgen we binnenkort weer wat nieuws hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Dat ziet er zeker niet slecht uit! Vraag me af of een 4850 met 900GTX+ beter presteert dan 2x een 4850 in crossfirex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
MSI pers conferentie over een drietal uurtjes (als ik me niet vergis in de tijdzone; LV is GMT-8?), ben eens benieuwd :)

Ik ben onder de indruk van de 9800GTX/4770 combo, dat is gewoon prachtig om te zien. Jammer dat ze nog niet zo snel zijn als pure Crossfire, maar ik blijf het veelbelovend vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Er zijn inmiddels weer wat meer benchmarks opgedoken, zal het geheel eens beginnen samen te vatten.

Helaas ziet het er niet goed uit voor Hydra momenteel. Er zijn enkele combinaties die wél belachelijk goed werken, dus de technologie werkt weldegelijk. Een 9800GTX met een 4770 bijvoorbeeld stijgt ineens tot boven GTX285 prestaties.

De meeste combinaties werken echter niet naar behoren, in sommige gevallen zelfs slechter dan de kaarten op zichzelf. Ook blijkt het verschil te maken welke je als primaire adapter gebruikt, hoewel dit natuurlijk niet écht een verrassing is.

Persoonlijk vind ik het grootste hekelpunt dat Lucid drivers per kwartaal wil uitbrengen. Veel te weinig als je het mij vraagt, bij zoiets als dit moet je minimaal maandelijks grote updates hebben, met daartussen nog hotfixes voor nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Zal waarschijnlijk ook niet lang meer duren voordat-ie op meer plekken verkrijgbaar is. Ik vertrek zo richting Griekenland voor het Big Bang Media Event en neem dan zowel Trinergy als Fuzion mee voor m'n presentatie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 18-01-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Anand is ook niet erg positief over Hydra:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3713&p=1

Zowat alle games die ze getest hebben en die listed waren als `supported' vertoonden problemen. Hoe erg moet het dan zijn met games die niet op de lijst van supported games staan? Verder valt de performance in vele gevallen ook tegen. Als je zo'n duur moederbord koopt zodat je je oude 9800GTX met een 4770 wilt gebruiken kun je kwa prijs waarschijnlijk beter twee 4770's kopen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het potentieel van de Hydra is wel duidelijk aanwezig wat je kan zien aan de games waarin het wel goed schaalt. Het is echter vooral een zaak dat Lucid hun Hydra drivers goed op orde krijgt, maar je zult wel begrijpen dat ze een klein upstart bedrijf zijn die niet de grote driverteams hebben zoals een nVidia of AMD dat wel hebben.

De moederbord hardware is verder prima in orde ('t blijft een van de beste P55 borden op de markt). Zelf zie ik het bord als een erg goed en feature complete P55 mainboard, waar "toevallig" als extra een Lucid Hydra chip op zit voor multi-GPU rendering. We hebben Big Bang Trinergy met NF200 voor de 'standaard' Multi-GPU opstellingen en we hebben Big Bang Fuzion met Hydra waar je ook Mix 'n Match op kan doen naast bv gewoon CrossFireX. De borden zijn verder nagenoeg gelijk op die speciale chips na en prijzen liggen erg dicht bij elkaar. Het is dus een bewuste keuze die de koper moet maken.

Maar zoals gezegd, het potentieel is aanwezig en zelfs zonder die chip heb je een erg leuk bord (maar dat zie je bv ook al in de review van Guru3D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
[b][message=33299050,noline]Maar zoals gezegd, het potentieel is aanwezig en zelfs zonder die chip heb je een erg leuk bord (maar dat zie je bv ook al in de review van Guru3D).
Een bord zonder SLI support als ik Anand goed heb begrepen. Persoonlijk zie ik de meerwaarde van dit bord niet direct in. Het is aardig dat de support voor Hydra er is, maar als je toch veel geld wilt uitgeven, koop dan gewoon een snellere gpu, of twee dezelfde gpu's voor SLI of Crossfire. Dit product is een niche product dat momenteel eigenlijk geen bestaansrecht heeft omdat zowel SLI als Crossfire beter presteren. Er zijn gewoon een aantal problemen met Lucid Hydra die het erg moeilijk gaan maken om het goed van de grond te laten komen:
  • Het werkt minder goed dan SLI of Crossfire, het enige vlak waarop ze een voorsprong hebben is mix-and-match oplossingen.
  • Het is een duur product, daardoor een minder valide keuze voor mix-and-match oplossingen (immers als je toch geld te besteden hebt: koop een snellere GPU of neem SLI of Crossfire).
  • Nadelen bij mix-and-match:
    • Verschillen tussen filtering van gpu's.
    • Verschillen in supported functies van gpu's (DirectX 9 vs. DirectX 10, vs. DirectX 10.1 vs. DirectX 11, om van OpenGL met alle extensies nog maar niet te spreken).
  • Ook supported games vertonen nog problemen.
  • Nieuwe drivers slechts één keer per kwartaal.
  • Door alle bovengenoemde problemen plus het feit dat er maar een zeer selecte markt is voor dit product (ook om alle bovenstaande redenen) is het uitzicht op flinke driver verbetering ook afwezig.
Daarnaast werd de Hydra altijd gebracht als `het systeem dat de oplossing moest zijn voor multi gpu rendering'. Het zou fantastisch zijn, er zouden geen profielen voor games nodig zijn, support voor games zou er op de één of andere magische manier zijn. Dat blijkt totaal niet als je leest wat Anand schrijft. Blijkbaar is er toch een lijst van games die ondersteunt moeten worden, de games op deze lijst blijken ook nog eens problemen te vertonen. Blijkbaar zijn er dus toch driver updates nodig voor games? Lucid maakt niet waar wat ze beloofd hebben imho.

Excuses dat ik het product zo afbrand, het is dapper dat MSI dit op de markt wil zetten. Maar zoals ik het zie staan de zaken er gewoon voor zoals ik ze hierboven geschetst heb. Overigens is mijn kritiek meer gericht op Lucid Hydra dan het bord van MSI. Dat zal ongetwijfeld een prima bord zijn. Maar ik denk niet dat de hydra chip een sterk extra verkoop argument zal blijken te zijn.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Mijn excuses voor het niet updaten van de TS, heb het de laatste tijd erg druk gehad, ik zal er een dezer dagen wel aan toekomen.

Lucid moet hard aan de driver werken, en in tegenstelling tot wat ze van plan zijn (een driver per kwartaal), zal dat in ieder geval het komende jaar veel vaker moeten; doen ze dat niet, zal het product keihard falen vrees ik.

Overigens denk ik wel dat áls ze de hele handel in orde krijgen, dat driver updates niet zo belangrijk zijn als voor SLI/Crossfire. In veel gevallen zouden ze in staat moeten zijn de meeste games met enkele profielen af te kunnen vangen; dat kan met SLI en Crossfire ook al deels (denk maar aan de executable hernoemen). Maar zoals gezegd, moeten ze toch echt eerst de bestaande support in orde krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De drivers zouden in principe onder geschikt moeten zijn bij de Lucid Hydra chip. Het werkt namelijk niet echt met een profile-systeem. De drivers zijn generiek en zijn zo ontworpen (aldus Lucid) dat deze de meeste games out of the box zou moeten ondersteunen, dan wel na een miniscule aanpassing via een hotfix. Als een game niet in de Hydra list staat, dan kan de eindgebruiker deze zelf toevoegen en kijken welke multirendering mode het beste bevalt. Dus dat de drivers 'slechts' in keer per kwartaal uit komen, zal dus niet zo'n enorme ramp moeten zijn.

Er staan wel wat grote belangrijke nieuwe toevoegingen op stapel voor de 1.5 driver. Hierover later meer. Zoals ik al zei, zijn we hiervoor gewoon enorm afhankelijk van Lucid Logix. Het liefst hadden we ook dat alle opstartproblemen en kinks in de kabel van de Hydra chip tot het verleden hoorden, maar bij MSI zijn we nu ook net zo afhankelijk van de drivers als de eindgebruiker die een Fuzion koopt. D'r gaan in ieder geval genoeg telefoontjes en mailtjes die kant op om flink te pushen naar verbetering van de driverkwaliteit. :+

SLI ondersteuning is iets wat in de toekomst toegevoegd zou kunnen worden. Het grappige is dat de games in N mode die al wel goed ondersteunt worden, vaak beter mee schalen dan SLI zelf. Maar in principe hebben we daarom voor full speed SLI/CFX ook Big Bang Trinergy.

Iemand moest met iets vernieuwends komen in de gevestigde markt van CrossFireX en SLI, Hydra biedt het en wij gaven het een platform met Fuzion. En ongetwijfeld komen ook onze concullega's met Hydra-based borden. Die profiteren dan van al het werk dat Lucid nu in de drivers stopt dankzij ons waardoor ze vanaf de launch een stabiel mix 'n match platform hebben.But someone has to be the first... en CrossFire en SLI waren in het begin ook niet superstabiel en/of schaalden ook niet altijd goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

TERW_beDANkt schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:58:
Nou zat ik wat te kijken op de MSI site op zoek naar een nieuwe videokaart (nu ben ik niet echt zeer gebrand op per se een MSI videokaart te hebben, maar ik ben wel gecharmeerd van hun koelers).
En toen kwam ik http://www.msi.eu/fuzion/ tegen. Bij deze actie krijg je dus een 5770 HAWK.

Maar, nu kijk ik op de site en zie deze kaartjes: http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=137&prod_no=1970 en http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=137&prod_no=1915 en dat zijn beide niet de HAWKs.
Nu zag ik wel dit nieuwsartikeltje http://www.hardware.info/...m_HD_5770_Hawkvideokaart/ en http://www.guru3d.com/news/msi-5770-hawx/
maar niemand heeft specs. Ik vraag me juist of hoe lekker die koeler werkt, en of dit ding nu ook overclockt is (dat zal wel het geval zijn, maar hoe ver is niet te vinden).

In ieder geval wel weer een leuke kaart als ik het zo zie :)
Misschien het deel van de actie iets voor mensen die interesse hebben in een bord met Lucid?!

[ Voor 4% gewijzigd door Raptorial op 04-02-2010 12:04 ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Klein beetje bijgewerkt.

Ik vind het jammer dat Lucid niet echt heel hard aan de profielen lijkt te werken om Hydra echt op de kaart te zetten, laatste driver update die ik zie is van 23-2? Dat is alweer een maand geleden :(

Hopelijk komen de mainstream borden snel, want dan zullen er ook weer meer benchmarks verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Werelds schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:32:
Klein beetje bijgewerkt.

Ik vind het jammer dat Lucid niet echt heel hard aan de profielen lijkt te werken om Hydra echt op de kaart te zetten, laatste driver update die ik zie is van 23-2? Dat is alweer een maand geleden :(

Hopelijk komen de mainstream borden snel, want dan zullen er ook weer meer benchmarks verschijnen!
nieuwe updates komen er binnen een paar weken, die maken ook bovenstaande config mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Werelds schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:32:
Klein beetje bijgewerkt.

Lucid is hard bezig met de drivers. profielen zijn niet echt nodig vanwege de manier hoe de Hydra chip werkt. het is een processor die alles analyseert en zelf de loadbalancing doet waardoor je dus geen profielen nodig hebt, behalve dan voor eventuele uitzonderingen.

Uit de roadmap van Lucid voor dit jaar blijkt dat ze nog een aantal leuke dingen in petto hebben dit jaar, waaronder dus multi-GPU support met meer dan 2 GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
En DX11? Vind ik persoonlijk best belangrijk.

Ik ben ook erg benieuwd naar de mainstream borden; als die er zijn voor LGA 1156/1366 wil ik namelijk mijn E8400 vervangen door een i5/i7, hang ik mijn oude vertrouwde 9800GTX weer naast m'n 5870. Past momenteel niet op m'n P6N SLI V2 omdat de X-Fi dan gesandwiched wordt, en de 9800GTX over de SATA aansluitingen hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De Lucid Hydra chipt ondersteunt van huis uit wel DirectX 11. Maar pas in de 1.5 drivers (die binnenkort uit komen) zal deze functionaliteit geactiveerd worden.

De mainstreamborden zullen wel interessant worden. De eerste hebben we dus al laten zien op CeBIT (870A Hydra). Binnenkort wellicht een aankondiging over een ander mainstream Hydra bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

MSI Prepares Lower-Cost Lucid Hydra-based LGA1156 Motherboard

MSI is working on its third motherboard that makes use of Lucid Hydra multi-GPU technology, this one aimed to be a more affordable model than the Big Bang Fuzion, for the socket LGA-1156 platform. Lucid Hydra technology allows users to mix and match graphics cards from across brands and models to upscale performance. A newly-release driver (1.5.106) for Hydra is said to increase functionality by adding full support for DirectX multi-GPU scaling, as well as expects significantly higher performance upscaling compared to older drivers. The new motherboard from MSI is the P55-GD88 Hydra, also to be known as P55A Hydra.

Built on a PCB that's different from that of the Big Bang Fuzion, the P55A Hydra uses High-C capacitors only for the CPU VRM, with normal solid-state capacitors for the rest of the board. Unlike the Big Bang Fuzion it has only two PCI-Express 2.0 x16 slots, but these slots work at x16 speeds. Perhaps the only selling point for Hydra on this setup (since Intel P55 platform already supports both SLI and CrossFire, and tests have shown performance hit between x16 and x8 to be insignificant for even high-end GPUs), is the ability to mix and match different kinds of graphics cards, including mixing an ATI Radeon card with an NVIDIA GeForce card.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/10-04-15/57a.jpg

Other features of the P55A Hydra include 10-phase CPU VRM, consolidated voltage measure points, two SATA 6 Gb/s ports apart from seven 3 Gb/s ones, USB 3.0, and connectivity which includes 8-channel audio, gigabit Ethernet, eSATA and FireWire. The MSI P55A could debut in a few weeks time, targeting a price point significantly lower than that of the Big Bang Fuzion.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Meer Hydra... MSI 870A-Hydra pics http://www.facebook.com/p...pe/111253142247639?ref=ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst nog een test gezien en het werkt helaas niet zo goed als sli en cfx nog niet kopen dus.
Verder hoop ik niet dat het een flop word want dat is jammer vor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Met de meest recente Hydra driver (1.5.106) heeft Lucid best veel compatibiliteits problemen verholpen. In sommige applicaties is er zelfs een redelijke performancewinst te zien. Om maar een voorbeeld te geven:

Vantage Extreme, HD5870 + GTX285, driver 1.4.109: X7509
Vantage Extreme, HD5870 + GTX285, driver 1.5.106: X10731

Da's toch iets meer dan 40% performance winst.

Veel sites die Big Bang-Fuzion getest hebben, hebben dit met oudere drivers gedaan. Eigenlijk zou er nu een re-test moeten komen omdat de 1.5.106 echt een wereld van verschil maken. Zelfs zo significant dat we er een apart persbericht over hadden uitgestuurd. Voor ons is het belangrijk dat Lucid z'n drivers goed op orde krijgt, aangezien we straks dus 3 Hydra borden in ons assortiment hebben. De competie heeft ook al borden met Hydra chip klaar staan, maar ik heb gehoord dat die nog best wel veel issues hebben... issues die wij al hebben opgelost. :+

Overigens blijven de P55A-Hydra en 870A-Hydra leuke borden aangezien de P55A-Hydra natuurlijk gewoon een P55 bord is met SATA3/USB3 en ook nog eens (net als Fuzion) ook de standaard multi-rendering modes ondersteunt zoals SLI en CrossFireX. Maar het allerleukste is de prijs. Die zal namelijk een stuk lager liggen en dan de Fuzion en niet veel onderdoen voor andere P55 borden. Hetzelfde geldt voor de 870A-Hydra, die ook een prijs mee krijgt die we gewend zijn op het AMD platform. En op dit bord is zelfs SLI mogelijk. Aangezien NV geen chipsets meer uitbrengt voor het AMD platform zal je dus ook amper nog SLI AMD borden meer zien...

Dus je krijgt maximale multi-GPU flexibiteit (SLI, CrossFireX, Hydra X, Hydra A, Hydra N) en dat ook nog eens voor een lage prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 26-04-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nou schiet eens op dan :P

Maar inderdaad, jullie moeten misschien enkele sites vragen om inderdaad Hydra opnieuw te benchmarken met de nieuwste drivers; zelfs met een fuzion zou heel interessant zijn. Ik ben zeer benieuwd in ieder geval; ik wacht nog steeds op resultaten van de P55 oplossing voordat ik de overstap maak vanaf mijn E8400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

MSI officially announces its XPower X58

The latest Big Bang motherboard

MSI has officially announced its latest addition to the Big Bang series motherboard lineup, the Big Bang XPower X58.

As you could have guess from the name, this one is based on the X58 chipset and features MSI's Military Class components (Hi-C CAPs, Solid Caps, Icy Chokes), uses SuperPipe passive cooling system, has APS (Active Phase Switching), 16-phase DrMOS VRM (dual phase design with 6-phase CPU and 2-phase for PQI/Memory), as well as MSI's OC Genie overclocking tech and V-Check points.

As far as the specs go, the new Big Bang XPower X58 features six DDR3 memory slots, six PCI-Express x16 ports, two SATA 6.0Gbps and six SATA 3.0Gbps port, two USB 3.0 ports and two eSATA, PCI-Express x1 Quantum Wave sound card with support for Creative EAX Advanced HD 5.0, dual Gigabit LAN and Firewire.

The new Big Bang should appear in retail as of May with a price tag of around €300.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/April/General%20News/msi_xpower_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/April/General%20News/msi_xpower_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/April/General%20News/msi_xpower_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/msi_big_bang_xpower_03.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Leuk en aardig, maar heeft niks met de Lucid Hydra chipset te maken.... die zit alleen op Big Bang-Fuzion en de nog officieel aan te kondigen MSI P55A-Hydra en MSI 870A-Hydra. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zou kunnen want ik heb het eigenlijk niet eens gelezen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Poeh hey wat een prijzen voor dit bord. hopen dat er gauw meer komen want wil miijn 8800GTS (G92_ en ATI 4890 combineren. maar ik vind rond de eur 200 meer dan genoeg voor een Mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Binnenkort kan je meer moederborden verwachten met de Hydra chipset. Ik hoorde dat Asus hun bord(en) inmiddels ook gereed heeft. En wij komen binnenkort natuurlijk ook met de mainstream Hydra borden die in het segment tot EUR 200 zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
eerste asus formula VI extreme beelden,ik zie heelveel caps en chokes rond de socket
http://www.pcgameshardwar...gesichtet/Mainboard/News/

[ Voor 69% gewijzigd door qonstant op 07-05-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nieuws: Powercolor voorziet HD 5770 van Lucid Hydra-chip
Powercolor zou werken aan een versie van de HD5770 met een Hydra-chip van Lucid op het pcb. Deze chip, die normaal in het moederbord wordt geïntegreerd, maakt het mogelijk om videokaarten met gpu's van verschillende fabrikanten te combineren.

De kaart krijgt volgens Fudzilla de naam HD5770 Evolution en zou volgende week op Computex worden gedemonstreerd. De gpu van de chip zou op 850MHz draaien en het ddr5-geheugen van 1GB op 1200MHz.

Met de Hydra-chip is het mogelijk om een multi-gpu-opstelling met kaarten van verschillende fabrikanten te maken. De chip onderschept de requests die naar de videokaarten worden gestuurd en verdeelt deze daarna over de aanwezige kaarten. Waar iemand vroeger twee kaarten van dezelfde chipfabrikant nodig had, kunnen videokaarten van Nvidia en ATI met deze methode gewoon samenwerken.

MSI was een van de eerste bedrijven die genoeg vertrouwen in de nieuwe techniek had om deze in een aantal van zijn moederborden te integreren. Powercolor is de eerste fabrikant die de chip in een videokaart integreert.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Maar eens even dit topic wakker schudden, hopelijk wordt CJ ook wakker en kan hij ons iets meer vertellen ;)

Ik ben nog steeds aan het wachten op reviews van de 870A/P55A moederborden, zijn deze inmiddels in productie genomen? En houdt Lucid nog steeds vast aan hun trage driver ontwikkeling?

Jammer dat ze dit allemaal met zo veel bombarie hebben aangekondigd, en het nu op Vaporware aangaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Productie is inmiddels al een tijdje op gang. Kan op dit moment niet checken wanneer ze ongeveer beschikbaar zijn, aangezien ik nu vakantie heb. :+ Maar ik verwacht dat ze elk moment in de shops kunnen opduiken. Vaporware is het in ieder geval zeker niet en dat zal je binnenkort wel merken.

Check ook onze Fuzion Series microsite met meer informatie over onze Fuzion borden en de Hydra chip: http://event.msi.com/mb/fuzionseries/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nog maar even afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat ik gehoord heb is dat de P55A-Fuzion rond 3/8 in de winkels/distri moeten liggen.
Die zal mijn toekomstige mobo worden.
Volledige bandbreedte van 2x 16x pci-e lanes voor een prijs van <200,- :9~

http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=170&prod_no=2104

En klopt het dat je met de hydra chip dus hydra kunt uitzetten en gewoon normale cfx kunt draaien(als je 2x5850 heb draaien)

[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 23-07-2010 17:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bullus schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:44:
En klopt het dat je met de hydra chip dus hydra kunt uitzetten en gewoon normale cfx kunt draaien(als je 2x5850 heb draaien)
Ja dat klopt. Je kan de Hydra chip gewoon uitzetten in de drivers van Lucid. En dan fungeren de P55A-Fuzion gewoon als een 'normale' P55 moederbord zonder de chip. Dus dan werkt op de P55A-Fuzion de bekende multi-GPU modes als CrossFireX en SLI ook gewoon aangezien support standaard in de chipset zit (dit was ook al het geval bij de Big Bang-Fuzion, maar helaas focuste elke review zich op de A-, N-, en vooral de X-mode, wat op zich begrijpelijk is, maar erg jammer aangezien dit bord gewoon een van de beste P55 borden op de markt is).

De eindgebruiker heeft dus met de P55A-Fuzion de beschikking over 5 multi-GPU modes met volledige bandbreedte:
  • CrossFireX
  • SLI
  • A-Mode (any ATI card)
  • N-Mode (any NV card)
  • X-Mode (mix 'n match mode)
Hij/zij kan dus experimenteren met welke multi-GPU mode het beste werkt. In sommige games zie je bv dat N-mode al een stuk beter schaalt dan SLI, wat op zich best een achievement op zich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Volgens een user bestaat er geen volledige bandbreedte op een p55 (1156)?
http://www.hardware.info/...hp?p=1976044&postcount=28

volledige topic
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=222378

Heeft ie nu gelijk? Al geloof ik jou eerder dan hem

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Bullus schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:52:
Volgens een user bestaat er geen volledige bandbreedte op een p55 (1156)?
http://www.hardware.info/...hp?p=1976044&postcount=28

volledige topic
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=222378

Heeft ie nu gelijk? Al geloof ik jou eerder dan hem
Volledige bandbreedte bestaat niet op het P55 socket in de zin dat de P55 chipset niet die volledige bandbreedte [in dit geval 2 maal x16 = 32 lanes, dat wordt verstaan onder "volledig"?] kan leveren / ondersteunt. Dmv. een extra NF200 - chip of Hydra 200 - chip kunnen die extra lanes worden 'gecreëerd', maar daarvan gaan maar maximaal 16 lanes direct terug naar de P55 chipset.

Begrijp ik het zo goed? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 23-07-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Wat Blue-Tiger zegt klopt.

De P55 chipset (of beter gezegd de Lynnfield CPU) heeft slechts 16 PCIe 2.0 lanes te verdelen. Bij het gebruik van 1 kaart krijgt die VGA kaart de volledige 16 lanes. Als je SLI of CFX gebruikt, dan wordt dit onderverdeeld in twee maal 8 lanes. Dit is op zich nog voldoende voor twee graphics cards.

Ik beperk me hier even tot het P55 platform met de Hydra 200 LT22012 chip (meest gangbare Hydra), maar in principe geldt hetzelfde voor de NF200 (behalve dan dat-ie prijziger is, groter is, meer stroom verbruikt en warmer is).

De Hydra 200 LT22012 chip heeft de beschikking over 48 PCIe lanes. Deze worden onderverdeeld als volgt: 2x input 16x PCIe input en 1x output 16x PCIe. Door een chip als de Hydra 200 tussen de CPU en de PCIe sloten te zetten, kan je kleine bottlenecks voorkomen, doordat de 16 lanes vanuit de CPU naar de NF200/Hydra200 gaan, die op zijn beurt weer elk van de twee 16x PCIe sloten van 16 lanes voorzien ipv slechts 8 per slot zonder de Hydra chip. De VGA kaarten krijgen dan dus de 'volle bandbreedte'.

Zie ook dit plaatje van Anand:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2009/IDF/lucid/2x16.jpg

GBT heeft op de Gigabyte X58A-UD9 zelfs 2 NF200s gestopt om vier 16 PCIe sloten van elk 16 lanes te voorzien ipv 8/8/8/8. Dat dit een duur grapje is en een heethoofd wordt, moge duidelijk zijn. EVGA doet hetzelfde op de X58 4 way Classified. Maar om 4 Way SLI te kunnen doen met de GTX480 heb je gewoon 2 NF200 chips nodig... ingebakken beveiliging/geintje van NV... zonder schijnt 4 Way het niet te doen...

De Hydra 200 chipset kan dus hetzelfde als de NF200 chip, namelijk er voor zorgen dat je bij Dual SLI/CFX beide VGA kaarten van 16 lanes kan voorzien. En daarnaast is het een RISC processor die voor de extra multi-GPU modes zorgt dmv object-based framerendering.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2009/IDF/lucid/2x16block.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Het zou eens tijd worden, er beginnen reviews binnen te druppelen van de 870A en P55A Fuzion borden!

Ik zal er eens een aantal doorlezen en de TS updaten :-)

Edit: http://www.overclock3d.ne.../msi_p55a_fuzion_review/7

Heb deze eens even uitgebreid bestudeerd, en ik moet eerlijk toegeven dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Het is nu wachten op een uitgebreidere review, maar het ziet er naar uit dat Lucid eindelijk een beetje werk van hun driver heeft gemaakt.

Even een aantal snelle percentages, 5870+480 tegenover een stock 480 (min/gem/max):
- Unigine 2.1, 0xAA @ 1920x1200: 60%/180%/413%
- Unigine 2.1, 8xAA @ 1920x1200: 95%/97%/166%
- Crysis, 8xMSAA @ 1920x1200: 133%/61%/87%

Dat is overal de winst die de chip maakt. Ik vind het toch vrij behoorlijk. De review hierboven is overigens wel een beetje vreemd; ze zetten er een GTX 480 OC bij, maar de logica erachter ontgaat me. Ze kijken bijvoorbeeld niet naar 480OC+5870, wat eigenlijk veel nuttiger was geweest.

[ Voor 73% gewijzigd door Werelds op 30-08-2010 16:34 . Reden: Verkeerde link, lmao :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:41
De Extreme versie van de Asus Crosshair IV krijgt ook de Lucid chip, maar weet iemand wanneer die uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
There is no official release date for the CrossHair IV Extreme as yet and of course no pricing information either.
Uit één van de nieuwsberichten, voor de rest geen datum gezien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Helaas is de review die ik hierboven linkte nog steeds de enige, ook van het 870A bord verschijnen geen fatsoenlijke reviews :/

• Werelds
Ben bezig met een rewrite van de TS, iemand nog interessante reviews tegen gekomen buiten die paar die we al hebben gelinkt?

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Werelds schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:44:
Ben bezig met een rewrite van de TS, iemand nog interessante reviews tegen gekomen buiten die paar die we al hebben gelinkt?
Jazeker!

Eerste review van een Hydra bord waar Hydra niet in gereviewed is:
http://www.tweaktown.com/..._motherboard/index11.html

• Werelds
Mja die was ik ook al tegen gekomen, snap er het nut niet helemaal van :D

• -The_Mask-
  • Niet online
Een 870A Fuzion is sowieso een mooi bord al gebruik je de Lucid chip niet. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Werelds
Mja, zelfde geldt voor de P55A Fuzion, maar beide borden bieden niets dat niet al in andere types van MSI zit. En ik denk dat je zo'n bord toch wel vooral overweegt vanwege de Hydra chip :p

Nu moet ik wel toegeven dat de 870A een stuk competitiever is geprijsd dan z'n P55 tegenhanger, terwijl de verschillen niet zo heel groot zijn (P55A heeft een extra PCI slot, en twee eSATA aansluitingen zo uit het blote hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Wat mij opvalt is dat bij verschillende reviews hele andere benchmark resultaten naar voren komen.

Beide crysis, ene keer winst, andere keer totaal nutteloos;
http://www.overclock3d.ne.../msi_p55a_fuzion_review/7
http://www.tomshardware.c...x-p55a-fuzion,2769-9.html

Overigens zag ik dat met drivers 1.5/6/7 ondertussen wel dx11 wordt ondersteund dus wellicht moet de startpost even worden geupdate.

@werelds
De Fuzion is net zo duur als de GD85.Enige "nadeel" is het ontbreken van de heatpipes die op de GD85 WEL zijn aangebracht. Overigens is het voordeel van de msi borden dat USB3 en SATA3 niet van je PCiE lanes afgaat, terwijl dit bij veel concurerende borden wel zo is (gigabyte).

Ik vraag mij alleen af of SLI nu wel of niet ondersteund wordt, volgens de specificaties niet namelijk, volgens diverse reviews wel...

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 27-10-2010 00:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

sdk1985 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:34:
Ik vraag mij alleen af of SLI nu wel of niet ondersteund wordt, volgens de specificaties niet namelijk, volgens diverse reviews wel...
ik zou de specs volgen, sommige reviewers denken namelijk dat ze automatisch SLI hebben zodra ze twee NV kaarten in een systeem hebben zitten. daarom heet dit op de Fuzion borden ook N-Mode en geen SLI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
neliz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

ik zou de specs volgen, sommige reviewers denken namelijk dat ze automatisch SLI hebben zodra ze twee NV kaarten in een systeem hebben zitten. daarom heet dit op de Fuzion borden ook N-Mode en geen SLI!
De reviews gaven wel aan gebruik te maken van een SLI bridge, bij tomshardware staat op elke page het commentaar dat deze niet is meegeleverd. Ze zetten ook SLI performance tov N-mode performance uiteen (waarbij SLI beter is). Blijft een vreemd verhaal...

"Unlike the original Crysis game, the later Crysis Warhead is supported by HydraLogix. While most of our readers no longer play original Crysis, the existence of these differences is enough for us to call MSI out once again for not including an SLI bridge on a motherboard that supports that technology in addition to HydraLogix N-Mode"

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 29-10-2010 19:29 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Werelds
Verse benches @ driver 1.7.102

Jammer maar helaas, het is nog steeds hit&miss :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
zijn er ondertussen ook socket 1155 mobos met hydra gedoe? zo ver ik kan zien op de msi site is er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
dat is de enige? Het zou handig zijn als de lucid site zou vertellen welke producten chips van hun hebben.
Pagina: 1