Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:09
Beste Tweakers,

Wij wonen recht tegen over een zendmast, sinds de UMTS is aangesloten heeft mijn zusje last van vermoeidheid, hoofdpijn en spierpijn. Mijn vader heeft toen afscherm-maatregelen genomen (HR++ Glas, hoogfrequent-straling dempende verf enz) en sindsdien heeft zij geen last meer. Het schijnt dat sommige mensen er gevoeliger voor zijn dan andere. Ik bijvoorbeeld heb er totaal geen last van en vond het daarom ook moeilijk te geloven, net als meer mensen.

Thuis hebben wij een hoogfrequentmeter om te zoeken naar bronnen van (schadelijke)straling. Bij ons binnen geeft de meter zo goed als niets aan maar zodra mijn moeder haar Nokia 1600 aan doet slaat dat ding op tilt. Uit voorzorg staat deze mobiel binnenshuis ook uit. Ook omdat het huis zo is afgeschermd dat je de straling 3x kaatsend op je bast te verduren krijgt.

Vorige week heb ik een HTC Hero gekocht. maar deze zend heel erg weinig straling uit, zelfs met HSDPA aan met een radio stream is de straling zowat verwaarloosbaar.

Het scheen iets te maken te hebben met het SAR level.
Specific absorption rate (SAR) is a measure of the rate at which energy is absorbed by the body when exposed to a radio frequency (RF) electromagnetic field. It is defined as the power absorbed per mass of tissue and has units of watts per kilogram. SAR is usually averaged either over the whole body, or over a small sample volume (typically 1 g or 10 g of tissue). The value cited is then the maximum level measured in the body part studied over the stated volume or mass.
Voor de Nokia 1600 (van me moeder) is het SAR level 0.82W/kg
Voor mijn HTC Hero is het SAR level: Het hoofd 0.7W/kg en op het lichaam 1.1W/kg

Dit is dus mijn vraag. Hoe kant het dat de meter op tilt slaat van het nokia'tje en geen krimp geeft van mijn HTC Hero? Moet ik wel naar het SAR level kijken of heeft iets anders hier invloed op?

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen uitleggen
Bij voorbaat dank

Banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1986
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Geachte Banaan,

De Nokia 1600 is een GSM900/1800 toestel. Dit toestel kan dus uitsluitend verbinding maken met een GSM900 of GSM1800 netwerk (Alle Europese netwerken). Je toestel kan dus niet verbinden met GSM netwerken die op andere frequenties zitten (zoals Noord-Amerika met GSM1900 en Latijns-Amerika met GSM850). Ook kan de Nokia 1600 niet verbinden met een UMTS netwerk.

De HTC Hero, wat een relatief nieuw toestel is, kan verbinden met alle GSM netwerken (850/900/1800/1900) en UMTS netwerken op basis van HSPA/WCDMA (Europese Variant). Er zijn andere varianten zoals TD-CDMA, een variant van UMTS dat wel gepulseerd is maar in Europa niet gebruikt wordt.

Een GSM signaal is gepulseerd. Dit betekent dat abrupt de zender wordt in en uitgeschakeld. Dit wordt gedaan zodat er meerdere gesprekken op dezelfde frequentie kunnen worden gevoerd door gebruikers na elkaar te laten zenden. De toon die je van je GSM af hoort komen wanneer je deze in de buurt van een meetapparaat houdt is 216 2/3 Hz en is het aantal keren dat de zender van het GSM toestel ingeschakeld wordt. Maar omdat het GSM signaal vrij sterk en gepulseerd is is vaak een slecht afgeschermde versterker al genoeg om dit te horen. Dit werkt overigens ook bij de masten. Als je nog ergens een oude goedkope walkman hebt moet je maar eens in de buurt van een GSM mast gaan staan en deze inschakelen. Je zult dan het gesnerp van de mast horen. Ook andere gepulseerde zendtechnieken zoals WiFi, bluetooth, DECT en C2000 kun je zo eenvoudig hoorbaar maken hoewel met WiFi en bluetooth enigszins moeite gedaan moet worden omdat het vermogen relatief laag is. Maar ook hiervan kunnen mensen veel last hebben. Vermogen blijkt namelijk niet de hoofdreden te zijn. De structuur van het signaal is veel belangrijker.

De structuur is dan ook de reden waarom veel mensen vooral van UMTS WCDMA last hebben. Dit signaal is echter niet gepulseerd. Het heeft wel een pulserend karakter vanwege manier waarop de informatie in het signaal wordt verwerkt maar het schakelt niet zoals GSM de zender in en uit. Wel stuurt een WCDMA toestel het zendvermogen constant bij. Dit is in een CDMA netwerk nodig is omdat gebruikers allemaal door elkaar zenden, en niet na elkaar of op verschillende frequenties zoals bij GSM. Als één gebruiker veel harder zou zenden dan alle andere gebruikers dan worden deze overstemd en zal hun gesprek/dataverbinding wegvallen. Dit bijsturen van het zendvermogen zorgt voor variaties tussen de 0 en 100 Hz. Dit is waarschijnlijk de hoofdreden waarom mensen zo'n last hebben van UMTS maar er zijn nog andere aspecten waarover discussie gevoerd wordt of deze geen grotere rol spelen. Een WCDMA UMTS signaal kun je dan ook alleen goed beluisteren met een subwoofer omdat gewone luidsprekers deze lage frequenties niet goed kunnen weergeven. De luidsprekers die in hoogfrequent meters zitten zijn vaak al helemaal niet in staat frequenties onder de 100 Hz weer te geven omdat ze daar te klein voor zijn.

Het enige van WCDMA UMTS wat enigszins gepulseerd mag worden genoemd zijn de organisatiepulsen. Deze worden namelijk 1500x per seconde verstuurd met maximaal vermogen om alle apparaten in het UMTS netwerk te synchroniseren. Bij het meten van een WCDMA UMTS mast met weinig dataverkeer is deze toon dan ook waar te nemen met een hoogfrequente meter. Bij veel gesprek/dataverkeer zullen deze "pulsen" echter overstemd worden. Deze "pulsen" zul je nooit van een UMTS toestel af horen komen.

De SAR waarde zegt dus helaas weinig. Ik ben zelf ook gevoelig voor straling maar heb vreemd genoeg relatief weinig last van GSM toestellen terwijl die met een hoog vermogen zenden. Van andere zendtechnieken zoals WiFi, DECT en UMTS heb ik behoorlijk veel last maar bluetooth spant de kroon ondanks dat bluetooth met het laagste zendvermogen van allen werkt. Dit komt door de opbouw van het signaal. Ik moet wel in de buurt zitten van een dergelijk toestel maar als iemand met bluetooth ingeschakeld in de buurt van mij zit merk ik dit meestal na enkele minuten. In openbare ruimtes heb ik dan ook problemen omdat veel mensen hun bluetooth aan hebben staan en ik me dan niet goed meer kan concentreren. Ik deel deze mening overigens met alle andere electrogevoeligen die ik ken. Zo blijkt dat alleen vermogen heel weinig zegt. Anders zouden we dood moeten neervallen bij de analoge radio en televisie masten maar dat is dus niet zo omdat deze een heel ander signaal uitzenden.

Dit wil niet zeggen dat wanneer je er geen last van hebt het ook niet schadelijk is. Er zijn talloze verhalen bekend van mensen die meer dan 10 jaar veelvuldig gebruik hebben gemaakt van een GSM toestel, hier nooit "last" van hadden maar wel een hersentumor hebben ontwikkeld. In die zin kan dus wel gesteld worden dat een hoger vermogen altijd slechter is. Maar je kunt techniek A niet zondermeer met techniek B vergelijken puur en alleen op basis van vermogen.

Maar even een vereenvoudigd samengevat antwoord op je vraag; De Nokia 1600 kun je horen omdat deze op het GSM netwerk zit en een gepulseerd signaal uitzendt. De HTC Hero zit waarschijnlijk op het WCDMA MTS netwerk en zendt dus geen gepulseerd signaal uit. Echter kan deze dat wel uitzenden. In het menu is meestal wel een optie te vinden om 3G uit te schakelen zodat alle 3G protocollen zoals UMTS niet meer gebruikt worden en het toestel geforceerd wordt om gebruik te maken van een beschikbaar 2G netwerk zoals GSM.

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door robin1986 op 10-11-2009 12:54 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat je zusje van van alles last heeft, lijkt me meer tussen haar oren te zitten, dan dat het echt met straling te maken heeft. Je hebt dan maatregelen genomen, waardoor zij gerustgesteld is en ze geen last maar van haar klachten heeft.

Ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van het veilig zijn van GSM masten en veelvuldig GSM gebruik, maar dat zou zich meer manifesteren op langere termijn, dan via acute klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1986
Sommige mensen zijn inderdaad hypogonders. Voor de onwetenden, dat zijn mensen die ziek worden van het idee dat ze ergens ziek van worden. Dat kan met straling net zo goed maar dan zou een zogenaamde magische doos met een vraagteken erop waar je niet in mag kijken net zo goed werken.

Ik heb zelf jaren last gehad van de DECT telefoon van mijn buurman terwijl ik niet wist DAT hij er één had want ik ken die buurman namelijk niet. Ik was in het begin ook sceptisch, ik had klachten maar ik wist niet waarvan. Ik dacht ook dat het aan stress of andere dingen lag. Hoewel dat in die tijd ook wel meespeelde kon ik verschillende klachten hier niet duidelijk aan koppelen. Ik had zelf geen DECT maar wel WiFi. Toen ik er echter na een meting achter kwam dat mijn buurman een DECT telefoon had en ik hopeloos achterliep met mijn schoolwerk dacht ik: "baat het niet dan schaadt het niet" en schermde de muur af waar de DECT telefoon van mijn buurman stond. De eerste dagen voelde ik mij juist slechter. Dit is een bekend phenomeen genaamd ontwenningsverschijnselen. Je lichaam is de straling zo normaal gaan vinden dat het gemis ervan als een bedreiging gezien wordt. Daarna constateerde ik een wereld van verbetering. Ik dacht ook dat ik gewoon gek was maar toen ik terugkeek merkte ik dat ik het jaar dat ik mij het eerste schooljaar van mijn opleiding ook zo vreemd voelde op school. Na navraag bleek dat dat het laatste jaar was dat ze nog tientallen DECT telefoons hadden. Daarna waren deze allemaal vervangen door bedrade IP-telefoons. Nu hebben ze echter WiFi wat voor mij ook een probleem is. Ik heb hier jaren mee rondgelopen zonder te weten waar het aan lag. Als ik terugkijk heb ik op ALLE plekken waar ze DECT telefoons hadden dezelfde klachten. Een gevoel van onbehagen, het idee dat het 30 graden is terwijl de temperatuur gewoon 20 graden is en hartkloppingen. De openbare gebouwen waar ze een DECT netwerk hebben met om de 10 meter een repeater zijn het allerergst. Mijn oma's bejaardentehuis had ook zo'n installatie. Deze hebben ze al zo'n 5 jaar en ik voelde me de laatste 5 jaar daar ook bijzonder onprettig. Ik dacht dat het vooral met de warmte temaken had maar er waren ook momenten dat het daar gewoon een normale temperatuur was en toen had ik ook klachten. Ik constateerde pas een jaar geleden dat ze dat daar hebben omdat ik toen 1 van de zusters met zo'n handset zag bellen. De gezondheid van mijn oma is ook de laatste 5 jaar drastisch verslechterd en Mei dit jaar is ze overleden. Ik zeg niet dat het van de straling komt... maar je zou het haast wel gaan denken!.....

Veel dingen constateer ik dus pas achteraf. Ik voel me onprettig en als ik dan ga zoeken zie ik ineens een mast of ander draadloos apparaat staan. Het klopt dat als je je druk maakt om straling het erger wordt. Veel electrogevoeligen proberen er ook zoveel mogelijk niet op te letten omdat alleen al het constateren van de aanwezigheid van een stralingsbron inderdaad al wat doet. Zo ben ik er onlangs achter gekomen dat ik last heb van de bluetooth van een kennis van mij. Zij komt regelmatig bij mij op bezoek en heeft een mobiele telefoon bij zich. Deze zendt maar af en toe naar de gsm mast maar de gehele tijd dat zij bij mij op bezoek is voel ik mij niet prettig terwijl er totaal geen spanningen tussen mij en haar heersen. Vorige week bedacht ik mij dat zij waarschijnlijk ook bluetooth heeft omdat ik een keer bij haar in de auto zat en toen constateerde dat zij een bluetooth carkit had. Bluetooth zendt altijd periodiek pulsen uit ook als het niet met een apparaat verbonden is. Ik ga nu kijken of ik mij beter voel als zij haar bluetooth uitschakelt wanneer ze bij mij aanwezig is. Waarschijnlijk wel maar ik zal het hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

robin1986 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:40:

Je bent niet de enige. Mijn verhaal:
http://www.stopumts.nl/do...rheid_ons_zo_in_de_steek_

Jouw verhaal kan ik onderschrijven. Die DECT repeaters hebben mij mijn baan gekost. Mijn oud-werkgever
wist ook niet wat hij ermee aan moest. En ik werd almaar zieker. Momenteel heb ik een nieuwe baan,
maar loop weer net zo hard tegen dezelfde problemen aan.

Met name bluetooth, DECT en 3G zijn de probleemveroorzakers. Een GSM heb ik geen last van,
ook niet van de dataconnectie. Maar ja, het zit allemaal tussen te oren toch ;-)

Mijn hoop is dat in 2010 eindelijk de bom barst zonder dat de helft van Nederland ernstig verzwakt is geraakt door de deken van smog die over ons heen ligt. Als het probleem zichtbaar genoeg wordt zal er vast wel een keer wat gebeuren. Landen om ons heen zijn als gekken de stralingsnormen aan het verlagen... Misschien Nederland ooit ook.

Tot die tijd blijf ik mensen waarschuwen voor de zooi die ze aan hebben staan de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
robin1986 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:40:
Ik heb zelf jaren last gehad van de DECT telefoon van mijn buurman terwijl ik niet wist DAT hij er één had want ik ken die buurman namelijk niet. Ik was in het begin ook sceptisch, ik had klachten maar ik wist niet waarvan. Ik dacht ook dat het aan stress of andere dingen lag. Hoewel dat in die tijd ook wel meespeelde kon ik verschillende klachten hier niet duidelijk aan koppelen. Ik had zelf geen DECT maar wel WiFi. Toen ik er echter na een meting achter kwam dat mijn buurman een DECT telefoon had en ik hopeloos achterliep met mijn schoolwerk dacht ik: "baat het niet dan schaadt het niet" en schermde de muur af waar de DECT telefoon van mijn buurman stond.
Je zegt zelf dat je toen onder stress stond. Je klachten zijn volgens mij eerder stressgerelateerd, maar je bent die gaan beginnen projecteren op straling van allerlei aard. En ja, in bijna elk gebouw vind je wel iets van een DECT telefoon, wifi, bluetooth of whatever, dus als je je ergens slecht voelt, kan je het altijd wel iets vinden dat hoogfrequente straling afgeeft. Ik geloof best dat je die klachten echt wel voelt, maar ik denk dat je de oorzaak in de verkeerde hoek bent gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan000
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:27:
[...]

Je zegt zelf dat je toen onder stress stond. Je klachten zijn volgens mij eerder stressgerelateerd, maar je bent die gaan beginnen projecteren op straling van allerlei aard. En ja, in bijna elk gebouw vind je wel iets van een DECT telefoon, wifi, bluetooth of whatever, dus als je je ergens slecht voelt, kan je het altijd wel iets vinden dat hoogfrequente straling afgeeft. Ik geloof best dat je die klachten echt wel voelt, maar ik denk dat je de oorzaak in de verkeerde hoek bent gaan zoeken.
Ik heb nog wel een mooi voorbeeldje voor je.

Me vader zegt altijd dat ik mijn mobiel uit moet doen s'nachts, omdat hij anders zogenaamde "onrustige benen" heeft waardoor hij niet kan slapen. Toen hij dat voor het eerst vertelde kreeg ik zowat geen lucht meer van het lachen. ik vond het allemaal erg "jomanda" achtige klachten en oplossingen (mijn simpele gedachtegang was: Hoe kan iemand schade krijgen van iets wat ZO groot is in de wereld. Als dat echt zo is dan was dat allang tegengehouden door de overheid)

Maar goed, als hij daar beter van kon slapen was dat voor mij geen probleem. k hou er sowieso niet van om uit me bed gebeld te worden. dus ik netjes elke avond me telefoon uit (gaat de batterij ook gelijk langer mee! Win win)

Tot ik het een keer vergat. Gaat midden in de nacht me telefoon. me pa.

"Jij hebt je telefoon niet uitgedaan"

Dit is later nogeens vaker voor gekomen.

Me vader is geen persoon die van het paranormale uit gaat. maar dit kon die gewoon zo erg merken dat het zijn slaap belemerde. en hij gaat echt niet de hele familie uitvoorzorg langs bellen om te checken of iedereen zijn mobieltje uit heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Banaan000 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:24:
[...]

Ik heb nog wel een mooi voorbeeldje voor je.

Me vader zegt altijd dat ik mijn mobiel uit moet doen s'nachts, omdat hij anders zogenaamde "onrustige benen" heeft waardoor hij niet kan slapen. Toen hij dat voor het eerst vertelde kreeg ik zowat geen lucht meer van het lachen. ik vond het allemaal erg "jomanda" achtige klachten en oplossingen (mijn simpele gedachtegang was: Hoe kan iemand schade krijgen van iets wat ZO groot is in de wereld. Als dat echt zo is dan was dat allang tegengehouden door de overheid)

Maar goed, als hij daar beter van kon slapen was dat voor mij geen probleem. k hou er sowieso niet van om uit me bed gebeld te worden. dus ik netjes elke avond me telefoon uit (gaat de batterij ook gelijk langer mee! Win win)

Tot ik het een keer vergat. Gaat midden in de nacht me telefoon. me pa.

"Jij hebt je telefoon niet uitgedaan"

Dit is later nogeens vaker voor gekomen.

Me vader is geen persoon die van het paranormale uit gaat. maar dit kon die gewoon zo erg merken dat het zijn slaap belemerde. en hij gaat echt niet de hele familie uitvoorzorg langs bellen om te checken of iedereen zijn mobieltje uit heeft staan.
Of hij heeft dat vaker, maar in het verleden kwam hij bij het bellen erachter dat je wel je telefoon had uitstaan, en accepteerde hij het maar gewoon....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Wat een onzin, is je vader hiervoor weleens naar de dokter geweest? Voor "onrustige benen"?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan000
Ruzor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:34:
Wat een onzin, is je vader hiervoor weleens naar de dokter geweest? Voor "onrustige benen"?
jij denk precies hetzelfde als mij 2 jaar geleden (en terecht want het klinkt ook allemaal best zweverig). Ik vond het ongelovelijk dat me vader er geld in stak. maar er zijn in die tussentijd zoveel "toevalligheden" dat het haast niet meer toeval is. Me vader spreekt de fysio uit de buurt regelmatig en die kan een stijgendelijn van clienten zien sinds de UMTS was aangesloten. en allemaal met ongeveer dezelfde klachten.

Is onze hele wijk dan gestoord/paranoia/aanstellerig geworden?

de dokter doet hier weinig uitspraken over omdat het nog niet (goed) wetenschappelijk is aangetoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1986
Admiral Freebee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:27:
[...]

Ok, verklaar dan eens als je wilt waarom mijn apparatuur thuis uitzetten indertijd dan niet genoeg was?
En waarom ik altijd binnen 5 minuten als die kennis met haar bluetooth telefoon bij mij op bezoek was ik een vreemd duizellig gevoel krijg, terwijl het toestel, die paar keer dat ik meette, pas na 30 minuten de mast zijn aanwezigheids-signaal stuurde? En toen ik hier vorige week aan dacht en haar opbelde ze aangaf inderdaad bluetooth ingeschakeld te hebben? En dat ALLE kennisen waar een DECT toestel aanwezig was ik hoofdpijn kreeg?

Als het psychisch was dan zou het idee genoeg verschil moeten maken maar dat deed het niet. Bovendien voelde ik mij eerder niet overal slecht. Het waren juist die plekken waar ik "achteraf" constateerde dat er een behoorlijke stralingsbron aanwezig was. Dan heb ik het niet over alleen die genoemde plekken. Er zijn talloze andere plekken die ik zo kan opnoemen. Er zullen altijd andere factoren kunnen meespelen, dat klopt. En je druk maken om straling is ook niet gezond. Maar dat is geen reden om géén last te kunnen hebben van straling.

De meeste onderzoeken geven aan dat er effecten gevonden zijn maar niet significant. Dit komt omdat veel onderzoeken zoveel toevalsfactoren hebben dat zelfs als er overduidelijk effecten gevonden worden je je dan nog kunt afvragen of deze niet voor de gevonden effecten zorgen. De onderzoeken worden ook veel te simpel uitgevoerd. Er wordt zelden een hercontrole uitgevoerd. Mensen volgen in de buurt van een continu geactiveerde GSM mast zonder te controleren wat er gebeurt als je de mast "stieken" uitschakeld is geen fatsoenlijk onderzoek omdat je dan geen nulpunt referentie hebt. Alleen maar kijken wat er voor de plaatsting van de mast en na de plaatsing gebeurt ook niet omdat dan de aanwezigheid van de mast te makkelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Het TNO onderzoek wat simpel gezegt een uurtje in de straling zitten is in een afgeschermde ruimte is ook geen goed onderzoek omdat je dan maar met 1 soort straling temaken hebt en je ook niet weet wat de voorbelasting is. Als ik wekenlang in de straling zit en je zet me dan in zo'n kamertje, dan zal ik overal en nergens last van hebben omdat mijn lichaam al ontregeld is en dagen zo niet weken nodig heeft om te stabiliseren. Dat is hetzelfde als naar bijwerkingen van een medicijn gaan kijken terwijl je net 20 andere pillen hebt geslikt. Iemand die nooit in de straling zit zal hetzelfde hebben omdat veel mensen die (nog) niet gevoelig zijn wel een behoorlijke tijd tegen straling kunnen. Je moet een UIT-AAN-UIT-AAN-UIT situatie hebben met een variabel interval over een minimaal tijdbestek van weken maar wenselijk zijn maanden. De proef moet dubbel-blind worden uitgevoerd. De effecten die dan optreden bij uitsluitend de AAN situatie en verdwijnen bij de UIT situatie kunnen dan toegeschreven worden aan straling.

Het argument dat mensen ziek kunnen worden van het idee dat er straling is betekent niet automatisch dat ze er geen last van kunt hebben. Die stelling moet nou maar voor eens en altijd eens verdwijnen want die heb ik te vaak gehoord. Ik weet 100% zeker dat ik en veel andere mensen last hebben van straling. Dit wordt dan ook niet beperkt tot een paar zendertjes maar beinvloed tegenwoordig inderdaad je hele leven omdat elk electrisch apparaat; electrische, magnetische en electromagnetische straling uitstraalt. De ene straling is de andere niet. Inderdaad kan ik tegenwoordig er gewoon vanuit gaan dat daar waar ik heenga een stralingsbron is en ik de keuze heb tussen: Maatregelen nemen door te vragen of constante belastingen als WiFi en DECT tijdelijk uitgeschakeld kan worden, niet daar heengaan waar een stralingsbron is, het feit dat ik me vaag voel, de aankomende nacht slecht slaap en de volgende dag extreem vermoeid ben maar op de koop toenemen en gewoon in de straling gaan verblijven.

Dat laatste is iets wat ik namens alle electrogevoeligen zeg. Het is alsof je een fysieke handicap hebt maar in plaats van kijken of het gebouw voorzieningen voor een rolstoel heeft moet je kijken of het gebouw geen draadloze voorzieningen heeft.
afraca schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:31:
[...]

Of hij heeft dat vaker, maar in het verleden kwam hij bij het bellen erachter dat je wel je telefoon had uitstaan, en accepteerde hij het maar gewoon....
Afraka, als iemand je belt terwijl je mobiel uitstaat dan krijg je dat later te zien op je scherm. Als Banaan000 zag dat zijn vader elke nacht zijn mobiel belt, dan zou hij waarschijnlijk zijn vader niet serieus hebben genomen en hier sowieso niet mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan000
robin1986 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:41:
[...]

Afraka, als iemand je belt terwijl je mobiel uitstaat dan krijg je dat later te zien op je scherm. Als Banaan000 zag dat zijn vader elke nacht zijn mobiel belt, dan zou hij waarschijnlijk zijn vader niet serieus hebben genomen en hier sowieso niet mee bezig zijn.
Inderdaad, ik geloofde er geen zak van aan het begin, en dacht idd dat me vader gewoon gestoord was en dat hij iedereen ging langs bellen. maar ik had geen bericht dat ik een gemiste oproep had (als ik me telefoon gewoon uit had)

Ik ben erg benieuwd hoelang dit nog goed gaat.
Roken was vroeger ook niet schadelijk.......toch?

Voor mensen dit geinstresseerd zijn in dit onderwerp raad ik jullie aan om even naar dit filmpje te kijken:
http://www.eenvandaag.nl/...8/umts_masten_gevaarlijk_

Geeft een mooi beeld over dat er inhoudelijk niets over het onderzoek verteld mocht worden waar de nerderlandse overheid haar conclusies uit trekt, 6 a4'tjes uit een wetenschappelijk tijdschrift.....
Pagina: 1