Overname Compuserve door Telfort!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:41
ik heb vandaag een brief ontvangen dat compuserve alles overdraagt aan telfort. qua prijs gaan we er vijf cent op voor uit, maar wat gaat er nu echt veranderen?

ik heb 1 belangrijke wijziging al gevonden:

- kosten vaste telefonie: op de site van Telfort staat dat we nu een starttarief moeten betalen, ongelooflijk balen.

link: http://klantenservice.int...lefonie.aspx#openfaq25636

ik wil qua intenet wel overgaan, maar ua bellen wil ik liever naar budgetphone, omat zij geen starttarief hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323036

Inderdaad Compuserve gaat naar Telfort maar mag dat zo maar?
Ik heb toch een contract met Compuserve. Kunnen ze dat zonder meer eenzijdig opzeggen? Da's lekker makkelijk. Ik begin een bedrijf, daarna begin ik een ander bedrijf met net iets hogere tarieven en ik vertel mijn klanten dat ze over kunnen naar het andere bedrijf.

Kan iemand mij vertellen of er kleine lettertjes in het contract staan dat ze eenzijdig op kunnen zeggen.

Als ze beweren dat Compuserve klanten bij Telfort niet duurder uit zijn wie gaat dan tot het eind van mijn overeenkomst het starttarief van 5 cent betalen, Telfort of Compuserve?

Dat heb Ikke_weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 323036 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:12:
Inderdaad Compuserve gaat naar Telfort maar mag dat zo maar?
Ik heb toch een contract met Compuserve. Kunnen ze dat zonder meer eenzijdig opzeggen? Da's lekker makkelijk. Ik begin een bedrijf, daarna begin ik een ander bedrijf met net iets hogere tarieven en ik vertel mijn klanten dat ze over kunnen naar het andere bedrijf.

Kan iemand mij vertellen of er kleine lettertjes in het contract staan dat ze eenzijdig op kunnen zeggen.

Als ze beweren dat Compuserve klanten bij Telfort niet duurder uit zijn wie gaat dan tot het eind van mijn overeenkomst het starttarief van 5 cent betalen, Telfort of Compuserve?

Dat heb Ikke_weer.
Wat betekent de overgang naar Telfort voor mijn abonnement?
U kunt gewoon blijven internetten en bellen zoals u bij CompuServe gewend bent. Voor een aantal CompuServe klanten betekent dit dat ze sneller en goedkoper kunnen internetten. Geen enkele CompuServe klant zal bij Telfort internet duurder uit zijn!
Je kan ze gewoon aan hun belofte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet te moeilijk over doen. Kijk het even aan (paar maandjes ofzo) en als je het teveel vind schelen geef je ze de zak en zoek je iets anders. In NL geldt sinds kort namelijk een wettelijke opzegtermijn van 1 maand voor alle providers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij is dat pas als je na 1 jaar stilzwijgend verlengd bent, niet gelijk na een x aantal maanden, anders zou niemand meer jaar contracten kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 14:54
Als het inderdaad duurder is kun je volgens mij gewoon kosteloos van je telefonie af, of voleldig opstappen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

ThaDude

Hang Loose

Weet iemand of die 24,90 euro blijvend is? Ik zie nl dat Internet en telefonie bij Telfort Na 6 maanden voor € 34,90 p/mnd kost. Geldt dit dan ook voor ons?

Drie keer raden trouwens waar ik weg ben gegaan een tijd terug :( echt balen!

Net gebeld met Compuserve, telefoon werd direct opgenomen!! :) * ThaDude geniet er nog even van...

Per december kun je er met een maand opzegtermijn vanaf. Dus als je overgaat naar Telfort dan ga je geen jaar contract aan. Mocht het niet bevalen o.i.d. kun je dus direct opzeggen. Over de kosten kon die mevrouw niet zo heel veel zeggen. Telfort zal wel een manier vinden om er weer een verhoging doorheen te drukken naar verloop van tijd.

[ Voor 49% gewijzigd door ThaDude op 21-10-2009 09:22 . Reden: belletje met compuserve ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

Inderdaad gisteren ook die brief gekregen, na een goede dag op het werk meteen mijn humeur om zeep. :( Ook ik ben onlangs overgestapt van Telfort naar Compuserve. Daar voor jarenlang tevreden Tiscali klant geweest, toen kwam de overname door Telfort. Ze zeiden toen ook dat er niets zou veranderen, ja me neus, wellicht dat het netwerk hetzelfde was, maar de rest van de technische infrastructuur van Telfort is gewoon ruk. Regelmatig problemen met wegvallende verbindingen. Met de prijverhoging die deze zomer werd ingevoerd kon ik tussentijds ontsnappen. Nu begint het gelazer opnieuw, ben er nog/weer pissig om.

Volgens mij is het zo dat de lopende contracten uitgediend moeten worden (tot het jaar om is) en kan je abonnement daarna pas per maand opgezegd worden. Dit is ongeacht of een provider wordt overgenomen omdat deze de lopende contracten 1 op 1 overneemt. Dat betekent ook onder dezelfde (oude) voorwaarden. Zodra Telfort de voorwaarden aanpast (dat moet schriftelijk maar mag ook via hun website), dan kun je tussentijds opzeggen als je het daar niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

The Eagle schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:32:
Niet te moeilijk over doen. Kijk het even aan (paar maandjes ofzo) en als je het teveel vind schelen geef je ze de zak en zoek je iets anders. In NL geldt sinds kort namelijk een wettelijke opzegtermijn van 1 maand voor alle providers.
Er is dus niet echt een alternatief. Andere providers zijn even duur of duurder. Daarbij ga je waarschijnlijk je telefoonnummer verliezen. En dat starttarief is echt belachelijk :( Als Telfort echt de prijs elk jaar omhoog gooit is dat natuurlijk ook balen. En compuserve heb je in de meeste gevallen binnen 30 seconden aan de lijn. Een betere telefonische helpdesk ben ik nog niet tegengekomen. Echt balen dit.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Twazerty schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:55:
[...]

Er is dus niet echt een alternatief. Andere providers zijn even duur of duurder. Daarbij ga je waarschijnlijk je telefoonnummer verliezen. En dat starttarief is echt belachelijk :( Als Telfort echt de prijs elk jaar omhoog gooit is dat natuurlijk ook balen. En compuserve heb je in de meeste gevallen binnen 30 seconden aan de lijn. Een betere telefonische helpdesk ben ik nog niet tegengekomen. Echt balen dit.
Alice Comfort (Internet+Bel) heeft geen starttarief en kun je standaard gratis bellen van vast naar vast. Ben nu sinds januari tevreden gebruiker. Hier staat trouwens nog een provider test van Consumentenbond waar ze ook goed uitkomen.

Als je overstapt naar Alice moet je overigens wel erg in hebben dat bij draagbare telefoons (DECT) een gratis DECT filter op te vragen bij helpdesk Alice er zeer waarschijnlijk tussen moet plaatsen om het goed te laten werken. Ook leveren ze helaas niet standaard een draadloos modem. Heb er een Cisco (Linksys) aangehangen werkt prima voor draadloos gebruik in huis.

Je betaalt wel eenmalige 24,90 administratie kosten.
Een ander puntje van kritiek is wel dat om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Als die er niet is dan betaal je eenmalig een bedrag van € 99,90 (toendertijd toen ik lid werd was dit gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:41
klantenservice zal ik ook erg missen. Ze namen meteen op. en tevens belde ik via voipwise de belgische nummer (0032 - 2 713 13 69), waardoor het gratis was. nu zal ik 0,25 c/p/m moeten betalen bij telfort. echt balen. ik was weg gegaan bij telfort, omdat het te duur was geworden. ze blijven me achtervolgen, waar ik ook heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

funrider schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

....
Als je overstapt naar Alice moet je overigens wel erg in hebben dat bij draagbare telefoons (DECT) een gratis DECT filter op te vragen bij helpdesk Alice er zeer waarschijnlijk tussen moet plaatsen om het goed te laten werken. Ook leveren ze helaas niet standaard een draadloos modem. Heb er een Cisco (Linksys) aangehangen werkt prima voor draadloos gebruik in huis.
Wat doet dit filter? Is dit hetzelfde als de splitter?

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 22-10-2009 12:59 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

IEF

Why so serious?

ThaDude schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:42:
Weet iemand of die 24,90 euro blijvend is? Ik zie nl dat Internet en telefonie bij Telfort Na 6 maanden voor € 34,90 p/mnd kost. Geldt dit dan ook voor ons?

Drie keer raden trouwens waar ik weg ben gegaan een tijd terug :( echt balen!

Net gebeld met Compuserve, telefoon werd direct opgenomen!! :) * ThaDude geniet er nog even van...

Per december kun je er met een maand opzegtermijn vanaf. Dus als je overgaat naar Telfort dan ga je geen jaar contract aan. Mocht het niet bevalen o.i.d. kun je dus direct opzeggen. Over de kosten kon die mevrouw niet zo heel veel zeggen. Telfort zal wel een manier vinden om er weer een verhoging doorheen te drukken naar verloop van tijd.
Tja, je kan er boos/pissig om zijn, maar dat verandert weinig aan de situatie denk ik :)
Ik gok dat het min of meer te maken heeft met het marktaandeel van CompuServe op de NL ADSL markt: minimaal. Dat vindt moeder AOL US niet heel interessant meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
jeanj schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

Wat doet dit filter? Is dit hetzelfde als de splitter?
DECT filter helpt storingen te voorkomen die veroorzaakt worden door een (goedkope) DECT telefoon met een verkeerde weerstand. Bij een recente merktelefoon is veelal geen DECT probleem op Alice. Ik heb er zelf nu geen tussen zitten. Mijn ouders daarentegen wel. Beide Siemens DECT. Ik alleen iets nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

IEF schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Tja, je kan er boos/pissig om zijn, maar dat verandert weinig aan de situatie denk ik :)
Ik gok dat het min of meer te maken heeft met het marktaandeel van CompuServe op de NL ADSL markt: minimaal. Dat vindt moeder AOL US niet heel interessant meer dus.
Hoeveel klanten zullen ze hebben dan? Toch wel een 10K? Er zijn er echt een hoop destijds overgestapt van Telfort naar Compuserve!
funrider schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

DECT filter helpt storingen te voorkomen die veroorzaakt worden door een (goedkope) DECT telefoon met een verkeerde weerstand. Bij een recente merktelefoon is veelal geen DECT probleem op Alice. Ik heb er zelf nu geen tussen zitten. Mijn ouders daarentegen wel. Beide Siemens DECT. Ik alleen iets nieuwere.
Ik heb een panasonic dect van 3 jaar oud.. zal ik hier ook een dect filter moeten hebben dan?

[ Voor 32% gewijzigd door ThaDude op 23-10-2009 12:08 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royaldust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-01 18:39
Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik ben dus oud-gebruiker van Tiscali toen Telfort het overnam.
Dus overstapt naar Compuserve ivm telefonie starttarief.

Nu weer hetzelfde verhaal.

Als ik het me goed herinner, ik heb de brief even niet bij de hand, staat er in dat je kunt opzeggen voor 20 november. Dat komt waarschijnlijk door de andere voorwaarden. Als Telfort de voorwaarden van Compuserve 1 op 1 hadden overgenomen, dan geld het niet. Dat hebben ze niet gedaan, dus dan kan je ervan af.

Op de site van telfort staat het volgende (bij administratieve vragen) 8)

V
Tot wanneer loopt mijn contract na 1 december 2009?
A
Als u uw contractstermijn nog niet hebt voldaan, bent u per 1 december 2009 contractsvrij. U kunt uw abonnement op elk willekeurig moment in de toekomst aanpassen of beëindigen.

Bron: http://klantenservice.int...puServe-naar-Telfort.aspx

Ik denk er in ieder geval aan om ook over te gaan naar Alice. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Royaldust op 23-10-2009 12:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 17:15

IEF

Why so serious?

ThaDude schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Hoeveel klanten zullen ze hebben dan? Toch wel een 10K? Er zijn er echt een hoop destijds overgestapt van Telfort naar Compuserve!

[...]

Ik heb een panasonic dect van 3 jaar oud.. zal ik hier ook een dect filter moeten hebben dan?
Nog wel meer dan dat. Maar in vergelijking met een Telfort of KPN etc. is het peanuts natuurlijk.

Ik ben me even serieus aan het afvragen waarom je in godsnaam een DECT filter (wat dit ook moge zijn) nodig zou hebben? Dat een DECT telefoon invloed kan hebben op je lijn als die er vlak naast staat (of op) kan ik me nog iets bij voorstellen, maar wat zou er dan gefilterd moeten worden?
Het draadloze signaal zeker? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
IEF schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:12:
[...]

Nog wel meer dan dat. Maar in vergelijking met een Telfort of KPN etc. is het peanuts natuurlijk.

Ik ben me even serieus aan het afvragen waarom je in godsnaam een DECT filter (wat dit ook moge zijn) nodig zou hebben? Dat een DECT telefoon invloed kan hebben op je lijn als die er vlak naast staat (of op) kan ik me nog iets bij voorstellen, maar wat zou er dan gefilterd moeten worden?
Het draadloze signaal zeker? :X
Een aantal DECT telefoons kunnen problemen veroorzaken met de CJT-1616 van Alice. Meestal zijn dit DECT telefoons die via zijdelingse import op de nederlandse markt verschijnen en dus niet echt DECT telefoons voor nederland. Dat filter is een spanningsfiltertje waardoor de afwijkende DECT telefoons wel overgaan als er een inkomende call is. Zonder filter blijft het dan stil en merk je niet dat men je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Laatst online: 08-05 23:15
Ik weet niet of het toeval is, maar ik test nu via verschillende manieren (speedtest.nl, 10Mbit file van xs4all) mijn lijn op maximaal 8Mbit, terwijl ik toch echt een dik jaar nu een stabiele 18Mbit heb gedraaid.
Ik kijk het nog eventjes aan, want ik de brief staat dat het per 1 December over zou gaan, maar ik hoor bijna alleen maar klachten over Telfort, dus ben niet zo blij met dit nieuws. Ik heb nog tot 20 november, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Ik heb hier Alice aangevraagd! Voorlopige opleverdatum 12 November, dus zat tijd om alsnog Compuserve schriftelijk op te zeggen :-)

Absoluut geen telfort mee hier.. de kosten van oude Compuserve bij Telfort zullen ook wel weer om een of andere reden verder de lucht ingaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

XS4ALL is een goede provider (lees: betrouwbaar), maar erg duur. Over Telfort ook veel slechte dingen gehoord.

OK, de infrastructuur bij zowel CS en Telfort is van Tiscali. Maar CS en Telfort hebben toch ook apparatuur staan? Of gaat alles echt over Tiscali?
Of is het alleen de fysieke toegang (dus de DSLAM's in de centrale's)...

Anoniem: 116140

De infrastructuur is van Tiscali Wholesale.
Dit is een zelfstandig bedrijf met een eigen ADSL netwerk (BabyXL)
Dus met eigen DSLAM's in de wijkcentrale.

Telfort (vroeger Tiscali) (budget dochter van KPN) en CompuServe maken gebruik van dit netwerk. :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:51
Tiscali en het Tiscali netwerk zijn beide opgekocht door KPN.
Tiscali is opgegaan in Telfort en het oude Tiscali netwerk wordt gebruikt voor Telfort klanten.
Als er geen Tiscali netwerk ligt in de centrale, worden Telfort klanten aangesloten op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hebben mensen last van een niet-werkende telefoon? Ik ben sinds 1 december automatisch overgezet (ook een nieuw ip gekregen) naar Telfort, maar wij kunnen niet meer gebeld worden. Zelf bellen is wel mogelijk. Dit probleem doet zich niet alleen voor bij ons, maar ook bij mijn schoonouders.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355819

Vraagje.
Ik probeer in te loggen op mijn compuserve account (iets wat beloofd is door Telfort) maar dit lukt niet.
Is dit nog op te lossen dat iemand weet?
Ik krijg steeds door dat mijn account beëindigd is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar probeer je precies op in te loggen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1