• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Matched: three
Ik zou dan gaan voor een prepaid (Pay as you Go) van Three Mobile. Je moet dan opwaarderen met 10 pond, daarna kan je via de My3 website (soort My Vodafone, My T-Mobile and so on) een package voor internet er op zetten. APN is three.co.uk en 1GB data kost 10 pond. Je kan ook kiezen voor 3GB en 7GB voor 15 en 25 pond. De bundel blijft 30 dagen geldig. Poorten zijn niet geblokkeerd, en snelheid varieert tussen de 384 en 1024kbit.

Dit trucje werkTE vroeger ook in Zweden (Tre SE) en Oostenrijk (3 Mobil AG), helaas door de Europese Commissie regels m.b.t. Roaming zijn ze hiermee gestopt. Service heette 3Like Home, en werkte best goed!

Vodafone UK kan ook trouwens, alleen dan moet je er een USB modem bij kopen. Prijs voor het package is dan 29 pond.

[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 16-09-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:16:
Voor degenen die een wat langere tijd naar het Verenigd Koninkrijk gaan.. een sim-onlyabonnement van 3 kost je maar 10 pond per maand, en dan heb je 3mbps-internet (oid) en een limiet van 1GB. Heel goed te doen :) Moet je wel een Britse bankrekening hebben, maar dat is weinig moeite om dat even aan te vragen als je er toch zit.
Sterker nog, er is een SIM-only Internet abo van £5.11 per maand (heb ik namelijk) met een 30 dagen opzegtermijn. Dwz geen contractduur, alleen een opzegtermijn. Komt met 1 GB datalimiet, alleen is bellen/SMSen dezelfde prijs als prepay (PAYG). Je hoeft alleen een (Britse) creditcard te hebben.

Dat is namelijk het mooie van de Britse providers: die hebben allemaal contracten zonder vastgestelde looptijd, maar alleen 30 dagen opzegtermijn. Mijn hoofdabo is T-mobile van £10/maand, 30 dagen opzegtermijn, 100 min bellen, 100 SMS en 1GB internet. Met dat abo kan ik zowel de T-mobile (2G en 3G) en het Orange netwerk (2G) gebruiken. Alleen het internet abo + stick welke ik ooit nam is 18 maanden, voor £10 (3GB internet/maand), maar die mag alleen op T-mobile.

Hou er in de UK wel rekening mee dat de dekking buiten de steden matig is. Ik zat gisteren op Colworth Science Park, en ik kreeg een beetje GPRS met T-mobile/Orange, en het Three netwerk heeft alleen 3G en was soms even 3G verbinding, vaak geen internet. Mijn MiFi kon er niets mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik zag hier dat het internet in het VK het goedkoopste was bij Three Mobile. Echter, zijn deze simkaarten ook los te koop, of moet je die per se via internet/telefoon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

alex3305 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:24:
Ik zag hier dat het internet in het VK het goedkoopste was bij Three Mobile. Echter, zijn deze simkaarten ook los te koop, of moet je die per se via internet/telefoon bestellen?
Iedere stad heeft vaak zelfs wel meerdere Three stores. Goed te herkennen aan de schreeuwende reclame voor gratis iPhones op dit moment (iig in Cambridge bij alle 3 de zaken). Losse prepaid simkaart kost 2 pond (of als je iemand kent met Three gratis) en daarna kan je gewoon upgraden overal (supermarkten, atm, three store etc).

Een van de voordelen is dat ze gratis skype aanbieden, dus als je een mobiel hebt die dat kan kan je lekker via je skype tegoed naar huis bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
swtimmer schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:36:
[...]

Iedere stad heeft vaak zelfs wel meerdere Three stores. Goed te herkennen aan de schreeuwende reclame voor gratis iPhones op dit moment (iig in Cambridge bij alle 3 de zaken). Losse prepaid simkaart kost 2 pond (of als je iemand kent met Three gratis) en daarna kan je gewoon upgraden overal (supermarkten, atm, three store etc).

Een van de voordelen is dat ze gratis skype aanbieden, dus als je een mobiel hebt die dat kan kan je lekker via je skype tegoed naar huis bellen :-)
Bedankt voor je reactie. De prijzen had ik inderdaad al gevonden op internet. Wij gaan in augustus zes dagen en dan vind ik het wel handig om bijv. te kunnen navigeren in Londen. Als ik dan 12 Pond kwijt ben aan ongeveer 500MB data voor zes dagen lijkt me dat meer dan voldoende!

Daarnaast had ik inderdaad ook al zitten denken aan Skype icm. Three, aangezien bijna 20 pence per minuut wel erg duur is om naar huis te bellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

alex3305 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Daarnaast had ik inderdaad ook al zitten denken aan Skype icm. Three, aangezien bijna 20 pence per minuut wel erg duur is om naar huis te bellen :).
Voor goedkoop naar Nederland bellen gebruik ik zelf eigenlijk vooral Easyvoip, die hebben zeg maar een forward nummer in praktisch ieder europees land waardoor je overal vrij goedkoop kan bellen. Zo bel ik vanaf mijn mobiel naar (vast) Nederland in de uk voor 0.4$ cent (dus 0.004$) + mijn normale binnen uk geldende belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
In de UK heb ik vorig jaar een SIM van het Three netwerk gebruikt, die zitten dus ook in Ierland. Kost niet veel voor behoorlijk wat data, dekking in ierland heb ik uiteraard geen ervaring mee. Ze hebben eventueel ook nog een prepaid Mi-fi voor niet al te veel. http://shop.three.ie/cata...-mifi-black/50970/T010019

Hebben ook locale winkels, dat geldt uiteraard ook voor de concurrentie. Ik zou daar gewoon een telecom winkel binnenstappen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 08-05-2012 14:27 . Reden: Edit: ierland nog specifiek toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Dankje voor je reactie.

Ze hebben dus gewoon prepaid sim kaarten voor in de telefoon, maar zit daar data bij in of is dat zoveel euro per mb. Net als prepaid in Nederland als het ware.

En over die MiFi, daar past dan toch gewoon een broadband simkaart in (van Three dan)? Kan ik die gewoon laten verzenden naar mijn thuisadres in Nederland? Deze zelfde vraag heb ik nog over de simkaart van vodafone pay as you go.

[ Voor 9% gewijzigd door Hompu op 07-05-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ierland is niet de UK, dus dat gaat roaming worden met een Three-kaart. Ik heb zelf een extra Three-abo van 6 euro per maand (woon in de UK), maar het bereik van Three is nogal wisselend (slechter dan Vodafone/T-mobile/Orange in mijn ervaring).

@TheBleeder: je kunt de Mifi beter via Ebay kopen, dan is deze simlockvrij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
@Gambieter, dank je. Alleen Three heeft wel een .ie domein en op deze wikipedia pagina staat 3 wel bekend als Ireland carrier.

Maar het is dus mogelijk met een MiFi je eigen portable hotspot te creëren?
En dan gaat er dus gewoon een broadband (al dan niet) prepaid simkaart in van een carrier uit Ierland?

Edit: op ebay zie ik snel allemaal branded mifi's zoals van AT&T, Sprint en Verizon, die zijn dan allemaal gelockt of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Hompu op 07-05-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:43:
@Gambieter, dank je. Alleen Three heeft wel een .ie domein en op deze wikipedia pagina staat 3 wel bekend als Ireland carrier.
Maar als je een 3-abonnement in de UK neemt, geldt deze niet voor Ierland. Ik ben al eens met een 3 UK-abo naar Ierland geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:43:
Ah, had niet gezien dat er gelinkt werd naar three.ie. My bad :)
Maar het is dus mogelijk met een MiFi je eigen portable hotspot te creëren?
En dan gaat er dus gewoon een broadband (al dan niet) prepaid simkaart in van een carrier uit Ierland?
Ja, dat kan; ik heb een MiFi (Huawei E585) en dat ding werkt perfect. Heeft een Three logo, maar is simlockvrij.
Edit: op ebay zie ik snel allemaal branded mifi's zoals van AT&T, Sprint en Verizon, die zijn dan allemaal gelockt of niet?
Zoek naar Huawei E585. Ik zal even kijken of ik de Ebay-link kan vinden waar ik hem gekocht heb :)

Ik heb deze toen gekocht, volgens mij verkoopt hij ook internationaal :) . En op Ebay.nl staan ze ook, nu de E586.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 07-05-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheBleeder schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:27:
Dankje zal eens kijken. Stel dat ik zo'n ding via ebay aanschaf, dan kan ik gewoon daar een prepaid broadband sim aanschaffen?

Zat net even snel te kijken, schijnt dat O2 en Meteor dat ook aanbieden. Prepaid sim met mifi hotspot. Kan het dus altijd daar nog regelen, maar ben iemand die het liefst alles van te voren onder controle heeft :P
Formeel moet de provider tethering toestaan. En nu je het vraagt, mijn Britse SIM van Three werkte niet in mijn Mifi, omdat de provider tethering blokkeert. Je zult een specifieke SIM moeten kopen waar tethering bij toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:50:
[...]
Ah, had niet gezien dat er gelinkt werd naar three.ie. My bad :)
Zie nu ook dat mijn bericht dat niet expliciet vermelde, heb dat maar even gecorrigeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Providers in Denemarken zijn Telia, Three (3), Telenor en TDC Mobil. (Virtuele operators niet meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mijn ervaring met een drive-through door Denemarken is dat Telenor en TDC Mobil slecht zijn en Three een redelijk nette ontvangst heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week een weekje in Zweden gezeten. Heb daar een 3G USB modem gekocht met een SIM-kaartje van het merk Three dit kostte met 199SEK dat is nu zo'n 23 euro.

Hiermee kan je een week internetten of 20GB wanneer je die 20GB bereikt ga je in snelheid terug, dit heb ik zelf niet geprobeerd had er ruim genoeg aan. Snelheid was erg goed, zo'n 8/1 met een ping van 45ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik zit nu in Frankrijk, met mijn orange sim kaart die na vele keren proberen en een paar dagen wachten eindelijk werkt met internet max. De dekking van Orange is hier in de provence vrij slecht. Nauwelijks 3g ontvangst en heel veel dode plekken, zelfs midden in een dorp (op straat, niet binnen)
Als ik dan eindelijk 3g te pakken heb is die gethrottled op 400kbps (download, upload is 1,6mbps) terwijl ik nog maar aan 170MB zit. Aan de drukte ligt het niet want met mijn gewone sim kaart haal ik (al roamend) op dezelfde plek makkelijk 4 a 5 mbps, vreemd.
Al bij al vrij slechte ervaring met Orange. In Italië met wind en three nooit problemen gehad en altijd snel internet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rub147 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:05:
Ik ga naar de olympische spelen deze zomer in Londen. Maar nu ben ik op zoek gegaan naar goedkope simkaarten die veel internet bieden. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met een bepaalde verkoper op ebay of welke simkaart ik het beste kan komen?
Heb zelf ervaring met Three, wel in Zweden maar dat was echt super, ze zitten ook in Engeland. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Net terug uit Ierland. Om even de ervaring te delen, als je je rond de steden begeeft is het met Three prima te doen. Voor 20 euro een prepaid simkaart met all you can eat internet Data. Als je je buiten deze gebieden begeeft in de country side roam je via Vodafone IE en is de all you can eat dus niet beschikbaar.

Verder zijn op heel veel plaatsen gratis wi-fi hotspots aanwezig, wat dus fijn is. Ook heb ik bussen/touringcars/coaches gezien met wi-fi, alleen had onze bus dat dan weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Hier weer goede ervaringen met Three in Engeland, voornamelijk Schotland rond Glasgow/Edinburgh en de Fife regio. Tot mijn verbazing was mijn Three SIM kaart die ik ruim een jaar geleden voor het laatst gebruikt had nog steeds actief (meeste providers gooien niet actieve kaarten er toch elk half jaar wel uit). Dus meteen een databundel aangeschaft met de hulp van vrienden die er lokaal wonen (mijn eigen CreditCard wilden niet wegens vereiste UK adres). Oplaadkaarten zijn echter ook in winkels wel te krijgen.
Ruim 5Gb verstookt in twee weken met het kaartje in een Mifi. Zelfs twee Facetime sessies werkten prima, daarmee wel ruim 400Mb in een half uurtje verstookt.

Daarnaast nog de Weekpas onbeperkt van T-mobile gebruikt op mijn iPhone. Voldeed ook prima, snelheid wel flink omlaag na 100Mb maar handig zodat de mifi niet continu aan hoefde te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klein gokje dat dit een Three simkaart is. Daarmee had ik in Zweden amper bereik, dus ik zou dit even uitzoeken. Telia/Tele2 hebben een prima 3G netwerk, Telenor is drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
Pannenkoek14 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:36:
Wij vertrekken volgende week naar Italie en ik wil graag ook daar een data abbo hebben.
Zover ik overall lees is het niet mogelijk om een kaartje van, oftewel TIM/WIND, online tebestellen als "buitenlander" zonder een italiaans tel. nummer.

Of weet iemand daar een andere manier voor?

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om naar een winkel tegaan waar ze me niet verstaan en daar dan een sim probeer te activeren.
Paar jaar geleden een 1GB WIND bundel met simkaart gekocht. Breng je paspoort/id wel mee, voor de rest het blijven Italianen, die gaan echt niet moeilijk doen over een tel nummer. En in het Engels raak je daar (relatief) ver. :)

Iemand ervaring met internet in Griekenland en Zweden?
Voor griekenland had ik gezien dat een F2G sim op Wind mogelijk is met 14€ voor 12GB voor een week. Voor twee weken is dat bijna dertig euro, maar de limiet is er ook naar. (En met 5 studenten is dat nodig)

Voor Zweden had ik Three (Tre) in het oog, 199kr (22eur) voor een 3G stick + 5GB voor een week, een additionele 5GB kost 99kr (11eur). Ook zouden ze voor 99kr een nieuwe sim geven met ongelimiteerd (geen FUP) voor een week. Beter om twee sim kaarten te kopen precies.

Iemand (met ervaring in de landen) die nog suggesties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat valt toch wel mee? 90kr is 9 euro, hoe veel data wou je verstoken dan?

Wat je ook nog kan kijken is of je een Thee UK of 3 AG Österreich sim te pakken kan krijgen. Dit moet je zelf even uitzoeken, maar vroeger had je zoiets als 3LikeHome waarmee je op de buitenlandse Three netwerken zonder meerkosten van dezelfde bundel gebruik kon maken, misschien kan je daar nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Ik ben eens op speurtocht gegaan naar een vervanging voor mijn TIM simkaart voor Italie. Ieder jaar heb ik hetzelfde probleem, wil ik mijn klantportal openen om een plan te activeren en dan werkt mijn login niet meer. Ik kan een SMS laten sturen maar de SIM werkt niet in Nederland. Het is dus iedere keer maar afwachten of ik de kaart nog kan gebruiken en ik wil het liefst op de grens het kaartje wisselen en aan de slag. In Duitsland heb ik al een SIM en alleen is Oostenrijk heb ik geen lokaal internet (ja ik weet het deze drang naar een verbinding is niet helemaal gezond....)

Nu ben ik na lang speuren de aanbieder Drei uit Oostenrijk tegengekomen. Zij bieden het 3 Super Sim prepaidplan aan. Hiermee zou je dezelfde data als in Oostenrijk kunnen gebruiken op partner-netwerken (3LikeHome) in jawel: Italie, UK, Denemarken, Hong Kong, Ierland en Zweden! _/-\o_ Ook worden er geen roamingkosten in rekening gebracht voor het ontvangen van een inkomend gesprek.

De prijzen voor data EUR 20 = 6GB / EUR 15 = 4GB / EUR 10 = 2GB / EUR 7 = 100MB.

Voor de tweakers die Duits wat minder leuk vinden heb ik ook nog een Engelstalige instructie gevonden. waarin oa dit staat;

We have discontinued roaming charges in our 3 networks in Italy, the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Hong Kong. You can therefore enjoy the same conditions there as you do at home, as long as you are in a 3UMTS network. 3LikeHome is available to all 3 customers free of charge and no registration is necessary.

Ik heb ook eens gekeken bij Three Ierland en die bieden een vergelijkbaar pakket. Zij hebben zelfs All You Can Eat Data for just €20. Als ik het dus goed begrijp zou je daarmee zelfs zonder limiet kunnen roamen op de partnernetwerken. :9~

Ik ga het binnenkort eens proberen maar kan iemand misschien al bevestigen dat ik het goed begrijp? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Three Ireland is voor ons niet goed te gebruiken zo te zien.

Thanks for your email.

It’s great to hear that you’re interested in joining Three.

All You Can Eat internet data is available on prepay when you top up with a single voucher of €20 or more. This data is valid for 30 days from the date of the top up is done. You can use the internet in countries where we have the Three network. They are: UK, Italy, Austria, Sweden and Denmark. You can activate a prepay SIM card by topping up. You can top up with an Irish or a UK card. Other cards are not accepted. Your SIM card will not expire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
.CoUk schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:19:
Ik ben eens op speurtocht gegaan naar een vervanging voor mijn TIM simkaart voor Italie. Ieder jaar heb ik hetzelfde probleem, wil ik mijn klantportal openen om een plan te activeren en dan werkt mijn login niet meer. Ik kan een SMS laten sturen maar de SIM werkt niet in Nederland. Het is dus iedere keer maar afwachten of ik de kaart nog kan gebruiken en ik wil het liefst op de grens het kaartje wisselen en aan de slag. In Duitsland heb ik al een SIM en alleen is Oostenrijk heb ik geen lokaal internet (ja ik weet het deze drang naar een verbinding is niet helemaal gezond....)

Nu ben ik na lang speuren de aanbieder Drei uit Oostenrijk tegengekomen. Zij bieden het 3 Super Sim prepaidplan aan. Hiermee zou je dezelfde data als in Oostenrijk kunnen gebruiken op partner-netwerken (3LikeHome) in jawel: Italie, UK, Denemarken, Hong Kong, Ierland en Zweden! _/-\o_ Ook worden er geen roamingkosten in rekening gebracht voor het ontvangen van een inkomend gesprek.

De prijzen voor data EUR 20 = 6GB / EUR 15 = 4GB / EUR 10 = 2GB / EUR 7 = 100MB.

Voor de tweakers die Duits wat minder leuk vinden heb ik ook nog een Engelstalige instructie gevonden. waarin oa dit staat;

We have discontinued roaming charges in our 3 networks in Italy, the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Hong Kong. You can therefore enjoy the same conditions there as you do at home, as long as you are in a 3UMTS network. 3LikeHome is available to all 3 customers free of charge and no registration is necessary.

Ik heb ook eens gekeken bij Three Ierland en die bieden een vergelijkbaar pakket. Zij hebben zelfs All You Can Eat Data for just €20. Als ik het dus goed begrijp zou je daarmee zelfs zonder limiet kunnen roamen op de partnernetwerken. :9~

Ik ga het binnenkort eens proberen maar kan iemand misschien al bevestigen dat ik het goed begrijp? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Geldt dit nog steeds? Ik ga voor het werk morgen naar Ierland, en een Iers 3 kaartje zou dan in functie van vakanties naar Italie dan ook wel super zijn...

Of heeft iemand een ander voorstel om daar goedkoop mobiel op het net te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Let wel op dat je bij Three maar maximaal 3 maanden per jaar "op vakantie" mag zijn. Dus je kan niet altijd aan het roamen zijn dan schoppen ze je eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor een maand? Gewoon navragen bij mensen die daar wonen hoe de ontvangst is van de verschillende providers (Vodafone, EE, Three, O2 etc) en ook even bij TescoMobile kijken. Het hangt er gewoon vanaf waar ze naar toe gaat, de UK is erg groot.

Om een voorbeeld te geven: ik was eerder deze week in de Cotswolds (toeristisch gebied) en daar is O2 eigenlijk de enige provider met goed internetbereik. Elders kan het weer EE, Vodafone enzovoort zijn.

Maar een prepaid-datapakket die in andere landen bruikbaar is, vergeet dat maar. Dat gaat een stuk duurder zijn, als je dat al zult vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 08-02-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
gambieter schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:30:
Voor een maand? Gewoon navragen bij mensen die daar wonen hoe de ontvangst is van de verschillende providers (Vodafone, EE, Three, O2 etc) en ook even bij TescoMobile kijken. Het hangt er gewoon vanaf waar ze naar toe gaat, de UK is erg groot.

Om een voorbeeld te geven: ik was eerder deze week in de Cotswolds (toeristisch gebied) en daar is O2 eigenlijk de enige provider met goed internetbereik. Elders kan het weer EE, Vodafone enzovoort zijn.
Probleem is natuurlijk dat ik zelf niet ga. Mijn dochter gaat naar het lake district een ik heb verder geen bekenden in de UK. Zelf zou ik gewoon de winkel in lopen en met een data sim vertrekken. Die mogelijkheid heeft mijn dochter niet dus ik moet het vanuit Nederland regelen. Heb even verder gekeken maar veel providers sturen helemaal geen sim naar buiten de UK.

Alle suggesties zijn welkom.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze gaan geen SIMs naar Nederland sturen, je dochter zal gewoon een winkel binnen moeten stappen bij aankomst.

Volgens http://www.walkingforum.co.uk/index.php?topic=16700.0 (makkelijk zelf te vinden als je Googled met "best mobile coverage lake district" of zoiets) zijn Vodafone en O2 de beste in die regio. Vooral geen Three nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
gambieter schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:49:
Ze gaan geen SIMs naar Nederland sturen, je dochter zal gewoon een winkel binnen moeten stappen bij aankomst.

Volgens http://www.walkingforum.co.uk/index.php?topic=16700.0 (makkelijk zelf te vinden als je Googled met "best mobile coverage lake district" of zoiets) zijn Vodafone en O2 de beste in die regio. Vooral geen Three nemen.
Sims naar Nederland sturen doen ze inderdaad niet. Dan blijft Ebay nog een mogelijkheid.

Mijn dochter gaat met een groepsreis van school, dus even een winkel binnen lopen zit er niet in.

Ach, even geen internet is natuurlijk ook niet het einde van de wereld, maar het is toch fijn om contact te kunnen houden.

Ik zal die site eens gaan bekijken, thanks

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:39
coelho schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:57:
Frankrijk lijkt nu geregeld te zijn, dank voor de tips en koesie voor het versturen.

Iemand nog tips voor Java en Bali?
Neem een kaartje van AXIS of Three. Bekijk de websites even voor de betere deals. Telkomsel, XL en Indosat hebben een beter dekkend netwerk, maar die zijn dan ook vrijwel altijd overbelast. Blijf dus bij de kleinere operators, waar niet zo veel lokalen gebruik van maken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
Aangezien ik binnenkort met 3 vrienden een lang weekend naar Londen ga was ik aan het kijken voor een lokale simkaart. Ik wilde van te voren alles al geregeld hebben had geen zin om op locatie
nog een simkaart te kopen.

Ik heb gekeken naar EE, Three en Giffgaff.

Zowel EE als Three ondersteunen 4G in combinatie met prepaid.

Bij three had ik gekeken naar een all in one pakket voor £15,-
Dan heb je 300 minuten, 3000 sms en onbeperkt internet. (UK)
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Via ebay kan je een kant en klaar pakket kopen met deze bundel, kosten € 21,48. De simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd.

Bij EE hebben ze een aanbieding als je je prepaid koopt samen met £15,- opwaardering
dat je 10 GB data krijgt.
Het tegoed van £15,- blijft staan daar kan je een eventuele aanvullende bundel op nemen.
Deze bundel is 30 dagen geldig. Let op tethering is niet toegestaan.
Ook voor EE kan je via ebay en kant en klaar pakket kopen de simkaart en bundel zijn dan al geactiveerd, kosten € 39.58.
Je kan ook hier een losse simkaart kopen en dan zelf tegoed opzetten alleen de 10 GB bundel is dan niet mogelijk. Dan heb je voor £15 2 GB data.

Bij giffgaff kan je alleen 4G krijgen als je een invite krijgt per november 2014 hebben ze wel 4G.
Wel hebben ze zogeheten Goodybags welke aantrekkelijk zijn.
Op een simkaart van giffgaff staat standaard £ 5,- op.
Echter op ebay was er een verkoper die bood deze simkaart aan incusief £15,- tegoed voor maar € 9,96
inclusief verzenden.
Ook deze verkoper activeert de simkaart al en zorgt ervoor dat de £15 erop staat.
Wat erg handig is want voor giffgaff moet je een engels adres hebben.
Je krijgt een login en wachtwoord toegestuurd voor je my giffgaff account vervolgens kan je de
gewenste goodybag kopen:
Voor £ 10,- krijg je: 500 minuten, onbeperkt sms en 1 GB data (UK), tethering wel toegestaan.
Voor £ 12,- krijg je: 250 minuten, onbeperkt sms en onbeperkt internet (UK), tethering niet toegestaan.

Zelf heb ik gekozen Voor £ 12,- goodybag, ik kan dan gelijk foto's en video's versturen zonder verder gedoe
verder ben ook benieuwd welke snelheid ik daar haal op 3G.
Van tethering maak ik geen gebruik omdat ik in mijn andere telefoon een alles in 1 op reis bundel heb
van Vodafone.

Ik zal mijn ervaring delen wanneer weer terug uit Londen ben.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
basmq schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met ihavelanded.com? Ik ga binnenkort naar Zweden en zij lijken een interessant aanbod voor mobiel internet te hebben?
Three heeft 5GB/7dagen voor 10 euro. Kan je niet mis mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionintheusa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik zou ook eens kijken naar Three (three.co.uk).

Zij hebben Feel at Home, waarmee je in heel veel landen gratis kan roamen, ook met een prepaid kaart.

In Europa kun je gratis roamen in de populaire vakantielanden Frankrijk, Italie, Oostenrijk en Zwitserland, de UK en Ierland, de Scandinavische landen (Denemarken, Finland, Norwegen, en Zweden) en de USA en Australie !!!

Daarnaast ook nog Hong Kong, Indonesie, Macau, en Sri Lanka.

Ik heb vorig jaar in Oostenrijk bij de MediaMarkt een Drei kaart gehaald voor 2 tienstjes, meteen laten activeren, en ik kon in Oostenrijk en Italie lekker vlot internetten (tetheren vanaf een iPad 3G). Helaas is de Feel at Home mogelijkheid in Oostenrijk niet meer beschikbaar, ook niet in Italie trouwens, maar wel vanuit de UK !

1 nadeel in de nieuwe policy: je moet de SIM-kaart eerst een maand in gebruik hebben voordat je mag gaan roamen.

Voor GBP10.49 1GB (1 maand geldig), voor GBP 20.49 3GB (3 maanden geldig) of voor GBP 70.49 12GB (12 maanden geldig). Voor 70 pond extra krijg je er een Huawei E5776 bij (die kost normaal minimaal 150 euro !).

Prima deal dus als je veel reist, en 12 GB kan opbranden voor omgerekend nog geen 7,50 euro per maand)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zoek even een paar paginas terug?
Napsju schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:18:
[...]

Neem een kaartje van AXIS of Three. Bekijk de websites even voor de betere deals. Telkomsel, XL en Indosat hebben een beter dekkend netwerk, maar die zijn dan ook vrijwel altijd overbelast. Blijf dus bij de kleinere operators, waar niet zo veel lokalen gebruik van maken.

[ Voor 85% gewijzigd door Napsju op 30-06-2014 20:21 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:33
Three feel like home is vanaf vandaag ook in de volgende landen beschikbaar:

Frankrijk, Israel en Zwitserland, Noorwegen en Finland.

Alle landen zijn nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/fca1f89816eb539636b468add66e5c26.png

Ik heb 3 simkaarten gekocht voor mijn 4 maande trip door de VS. Ik betaal dan 5 euro per simkaart en 22 euro per maand voor 25GB + (300minuten naar de UK). Je koopt een pakket uit de UK en met Three mag je in deze 16 landen je bundel volledig gebruiken zonder roamingkosten.

[ Voor 14% gewijzigd door menalert op 01-07-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
@menalert: bedankt voor de info, maar kan je de volgende keer ook links plaatsen?
Dit is de Three Feel At Home pagina: http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home en die gebruik je met het Pay As You Go - All in One £15 plan: http://store.three.co.uk/view/searchSimOnly?tariff=112

De simkaarten zijn o.a. via Amazon te bestellen (Three zelf stuurt ze niet naar Nederland). Wel 1 addertje onder het gras:
To benefit from Feel At Home, SIM only phone customers must have been with Three for more than 30 days.

[ Voor 15% gewijzigd door RichieB op 01-07-2014 16:46 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
RichieB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:42:
@menalert: bedankt voor de info, maar kan je de volgende keer ook links plaatsen?
Dit is de Three Feel At Home pagina: http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home en die gebruik je met het Pay As You Go - All in One £15 plan: http://store.three.co.uk/view/searchSimOnly?tariff=112

De simkaarten zijn o.a. via Amazon te bestellen (Three zelf stuurt ze niet naar Nederland). Wel 1 addertje onder het gras:
[...]
Dit is alleen sim-only, niet bij pay as you go. Pay as you go heeft de 15 pond 25GB optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 18:22
Maar Pay As You Go Phone heeft weer geen tethering. Daarvoor moet je Mobile Broadband hebben: http://store.three.co.uk/...dband/Plans/Pay_As_You_Go

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Data kost overal zo'n beetje 30 CAD, dus dat is niet heel onredelijk. Wel zorgen dat je het netwerk WIND mijdt als de pest, zit op de 1700MHz frequentie die bijna geen enkel toestel ondersteunt en daarnaast hebben ze bijna geen eigen zendmasten. De overige "Big Three" zijn allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
Ik zit voor het eerst via Three UK op het Franse netwerk. 25Gb (tetheren niet mogelijk) voor 23 euro pm inclusief sim voor 1 maand. Je kan op Free Mobile (Orange) en Bouygues roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Telkomsel heeft inderdaad veruit de beste dekking in Indonesië. Geen last gehad van overbelasting? Zelfs in minder dicht bevolkte gebieden heb ik twee jaar geleden vaak verbindingsproblemen ondervonden met het Telkomsel netwerk. Bellen naar een (inter)lokaal nummer gaf met de zelfde simkaart gewoon 'busy'. Bij Three en Axis ging het altijd vlekkeloos, al was de (zeker 3G) dekking toen nog minder. Op plekken waar wel dekking was, was het internet altijd stabiel en snel.

Lekker!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
[b]Ikke_niet schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:27
Nadeel is dat 3 een vrij actief anti tether beleid heeft. Wat met de app Tether, VPN en een usb verbinding met de Laptop te omzeilen is. Maar zodra er 1 bitje bij langs komt blokeerd de boel weer en moet de telefoon herstart worden.
Met wat voor device probeerde jij te tetheren? Ik ga naar Zwitserland en de VS met een iPad en Een Three sim. Ik heb de sim in mijn iPad en deze moet dan internet leveren aan mijn iPhone en die van mijn vriendin. Via VPN kan ik wel proberen, maar gaat wel veel batterij kosten, ben ik bang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Nog even mijn ervaring met een Three simkaart, gebruikt in Zwitserland en de VS, mochten andere Tweakers daar nog wat aan hebben:

De normale prepaid sim van Three kun alleen in je telefoon gebruiken. Ik wilde de sim eigenlijk gebruiken in mijn iPad, maar daar werd ik telkens geredirect naar een pagina van Three met de mededeling dat ik daarvoor een andere simkaart nodig had (Mobile Broadband). Helaas. Uiteindelijk heb ik de sim in mijn telefoon gedaan en heb ik de rest van de vakantie nog kunnen internetten via mijn telefoon. Je moet er alleen niet al te veel van verwachten. De snelheden liggen lager dan in Nederland, maar waar ik mij het meest aan ergerde was dat de latency verschrikkelijk hoog was. Ik gebruikte de sim in New York en omgeving en het netwerk waarop ik roamde was T-Mobile. Om af en toe wat op te zoeken was het prima, maar streamen kun je er zeker niet mee! Alhoewel FaceTime wel redelijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 21:42
Beste heren en dames,

In april ga ik voor een half jaar onderzoek doen in Londen, het leek me op zich wel handig om ook daar een mobiel bereikbaar te zijn. Ik ben al voorbereidingen aan het treffen om mijn huidige abonnement bij Vodafone om te zetten naar een prepaid, dus dat komt allemaal wel goed.

Maar nu het kiezen van een provider en abonnementsoort. Hier in de original post wordt de Three Mobile aangeraden, en dan hun pay-as-you-go sim-only. Wat ik zelf nog heb gevonden zijn de providers EE en O2, die beide een soort pay-as-you-go hebben met een bundel die vervolgens 30 dagen geldig is. De bundels:
EE: 500MB, 150 min, unlimited texts voor 10 pond.
O2: 500MB, 100 min, 1000 texts voor 10 pond.
Three mobile heeft trouwens ook deze optie. Het leek me op zich wel fijn dat je eens in de maand 10 pond opwaardeert, waarmee je vervolgens gegarandeerd de hele maand vooruit kan, mits je natuurlijk aanvoelt hoeveel 500MB is (zit ook in mn huidige abonnement). Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort abonnementen in de UK of andere landen? Werkt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 12:32
tenhagen12500 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:47:
Beste heren en dames,

In april ga ik voor een half jaar onderzoek doen in Londen, het leek me op zich wel handig om ook daar een mobiel bereikbaar te zijn. Ik ben al voorbereidingen aan het treffen om mijn huidige abonnement bij Vodafone om te zetten naar een prepaid, dus dat komt allemaal wel goed.

Maar nu het kiezen van een provider en abonnementsoort. Hier in de original post wordt de Three Mobile aangeraden, en dan hun pay-as-you-go sim-only. Wat ik zelf nog heb gevonden zijn de providers EE en O2, die beide een soort pay-as-you-go hebben met een bundel die vervolgens 30 dagen geldig is. De bundels:
EE: 500MB, 150 min, unlimited texts voor 10 pond.
O2: 500MB, 100 min, 1000 texts voor 10 pond.
Three mobile heeft trouwens ook deze optie. Het leek me op zich wel fijn dat je eens in de maand 10 pond opwaardeert, waarmee je vervolgens gegarandeerd de hele maand vooruit kan, mits je natuurlijk aanvoelt hoeveel 500MB is (zit ook in mn huidige abonnement). Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort abonnementen in de UK of andere landen? Werkt het een beetje?
Giffgaff(O2, 4g mogelijk) en Three UK zijn dan toch wel iets goedkoper. Three heeft bijvoorbeeld voor 13 pound 300min, 3000 texts, unlimited 4g. Moet wel zeggen dat het Three 3G overbelast is in London(Central en North). De 4G dekking is redelijk. Ze zijn pas net begonnen met 1800MHz en dat verschil merk je echt. Je kunt ook per provider oordelen adv de frequenties, en dan kom je toch uit bij EE met vrijwel de beste dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Three UK sim met Roam like home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, lokale sims in NY zijn duurder dan Three UK. Gek, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Three UK staat vrij duidelijk vermeld dat het voor UK residents only is, en dat het niet toegestaan is deze bij langdurig verblijf in het buitenland te gebruiken. Alleen incidenteel/vakantie. Dus pas daar mee op :)

Verder stijgt de pond zo ongeveer wekelijks in waarde dus die prijzen zijn minder aantrekkelijk dan het lijkt (that said, als het je om NY dekking gaat dan kost de dollar je ook aardig wat tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
RadioAir schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:33:
Nee, lokale sims in NY zijn duurder dan Three UK. Gek, maar waar.
Kan je wat meer vertellen over Three UK sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moca007 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:11:
[...]
Kan je wat meer vertellen over Three UK sim?
Niks spannends aan. Ik heb gewoon een kaartje gekocht in het VK, 20 GBP erop geladen en dan eenmalig het pakket van 15 GBP gekocht. Daarmee heb je 25 GB data volgens mij, en die kun je ook in de VS gebruiken. Ging afgelopen zomer gewoon prima, al was het niet supersnel, je krijgt een Engels IP-adres en je kunt op zowel AT&T als op T-Mobile roamen.

Je schijnt ook dit soort kaartjes te kunnen gebruiken, die zijn dan alleen voor data en natuurlijk nog wat goedkoper.

Activeren van het kaartje kan gewoon in het buitenland, mijn twee kaartjes zijn in het VK nog nooit actief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Ik heb 3 kaartje van Three 1GB gescoord via eBay. In UK biedt Three 4GB hoe ziet het met de snelheid als je de simkaart buiten UK gebruikt in mijn geval in New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die pauze optie interesseerde me nog niet eens zo (gewoon nieuw kaartje van de stapel en klaar). Wat me wél interesseerde was de 10 dagen roaming en daarna voor 2 euro :(

Three Feel at Home geeft je 25GB, maar tethering is niet toegestaan. Het is alleen de vraag of het ook echt niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
RadioAir schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:57:
Die pauze optie interesseerde me nog niet eens zo (gewoon nieuw kaartje van de stapel en klaar). Wat me wél interesseerde was de 10 dagen roaming en daarna voor 2 euro :(

Three Feel at Home geeft je 25GB, maar tethering is niet toegestaan. Het is alleen de vraag of het ook echt niet werkt.
Afgelopen zomer gebruik gemaakt van een Three feel at home kaart en kan u vertellen dat zij de tethering detectie vrij goed voor elkaar hebben. De manier die voor mij uiteindelijk werkte was de app van Clockworkmod samen met tethering over een VPN, alleen zit je dan weer met een USB-kabel te klooien.
(Als iemand anders een goed tetherapp weet houd ik mij aanbevolen)
Snelheid was verder prima, mits goed bereik uiteraard.
Het opladen kan alleen met een engelse creditcard. Je moet dus eerst op een andere site een prepaycode kopen en die dan bij three invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ikke_niet schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:01:
[...]

Afgelopen zomer gebruik gemaakt van een Three feel at home kaart en kan u vertellen dat zij de tethering detectie vrij goed voor elkaar hebben. De manier die voor mij uiteindelijk werkte was de app van Clockworkmod samen met tethering over een VPN, alleen zit je dan weer met een USB-kabel te klooien.
(Als iemand anders een goed tetherapp weet houd ik mij aanbevolen)
Snelheid was verder prima, mits goed bereik uiteraard.
Het opladen kan alleen met een engelse creditcard. Je moet dus eerst op een andere site een prepaycode kopen en die dan bij three invullen.
Betekend dit dat je Three feel at home niet werkt met een MiFi oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
pposthoorn schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Ze hebben ook data-only kaartjes die speciaal voor tethering zijn, dus denk dat dat wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
pposthoorn schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Het standaard feel al home kaartje niet in het buitenland. De bundel is voor één telefoon.
Three heeft wel extra databundels waarbij dit wel mag maar deze zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:18
earthknake schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:27:
Hmmm wat is nu handig om te doen als je een week naar Spanje gaat en per dag 1 gig nodig hebt? Hiervoor had ik altijd Keepgo maar die zijn nu heel erg duur opeens...
Ik zou kijken naar een Pay As You Go kaart van Three.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

dorenberg schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:35:
[...]

Ik zou kijken naar een Pay As You Go kaart van Three.co.uk.
Even gekeken naar Pay As You Go van Three.co.uk
Begrijp ik het nou goed dat je "All-in-one 15" add on kan kopen voor 15 pond en dat je dan een maand lang onbeperkt internet in Frankrijk hebt?
Er staat bij geen tethering, maar ik neem eigelijk aan dat dit geen probleem is voor een MiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
pposthoorn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:52:
[...]

Even gekeken naar Pay As You Go van Three.co.uk
Begrijp ik het nou goed dat je "All-in-one 15" add on kan kopen voor 15 pond en dat je dan een maand lang onbeperkt internet in Frankrijk hebt?
Er staat bij geen tethering, maar ik neem eigelijk aan dat dit geen probleem is voor een MiFi?
Tja ik haal het er ook niet 1-2-3 uit. MiFi weet ik niet, maar is dat niet ook een vorm van tethering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Welk netwerk krijg je met Three in Spanje meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Mifi werkt niet met Three.

Kom op mensen, deze info staat wijdverspreid op internet en zelfs in dit topic ;) Enige mogelijkheid is telefoon laten inbellen op VPN en verkeer daar doorheen te routeren en dát te tetheren. Good luck! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het is dan wel een openbaar forum, maar ook een community. En kijk in Aanbiedingen en Kortingscodes, daar werkt het exact hetzelfde, aanbiedingen worden voor buitenstaanders onzichtbaar gemaakt. En providers doen dat dus WEL. Ik heb indertijd hier de Vodafone Ierland 1 euro 50 MB optie (en overigens ook Joe Mobile) wereldkundig gemaakt en daar hebben zeer veel Tweakers dankbaar gebruik van gemaakt. Daar hebben we een tijd lang plezier van kunnen hebben en ineens was het over omdat er teveel door buitenlanders gebruik van werd gemaakt. Zelfde als met de Europasim, er zijn er heel veel geblokkeerd door Vodafone IT die in handen waren van buitenlanders. Three heeft dit ook al als beperkende voorwaarde opgenomen (max 6 weken buiten UK, daarna moet je weer een keer terug geweest zijn).

Ik gun deze aanbieding aan Tweakers die ook actief zijn in de community. Daarom heb ik Joe Mobile en Voda IT ook geïntroduceerd, als ik egoïstisch was zoals jij het noemt had ik dat nooit gedaan en het lekker voor mezelf gehouden. Ik gun hem een stuk minder aan mensen die toevallig eens aan komen waaien, een postje of 10 hebben alleen in dit topic en dan weer weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:41:
Three heeft dit ook al als beperkende voorwaarde opgenomen (max 6 weken buiten UK, daarna moet je weer een keer terug geweest zijn).
Voordat hierover ook weer allerlei spookverhalen de ronde doen. Er staat het volgende in de voorwaarden van Three UK:

Feel At Home is intended for our UK customers who are visiting one of the destinations for short trips, like holidays or business trips. If you only use your plan in a Feel At Home destination for a complete calendar month, and this happens in any three months in any 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which would mean you wouldn’t be able to use your phone or device abroad anymore. We’d let you know if this were likely to happen first. If you spend a full calendar month abroad but some of that time is spent in a destination that isn’t included in Feel At Home, this restriction won’t apply.

Er staat dat het Feel At Home product bedoeld is voor klanten uit het Verenigd Koninkrijk op korte reizen. Als je in een periode van 12 maanden meer dan drie keer een hele maand in een Feel At Home land bent, zonder ooit een keer in niet-Feel At Home land te komen (dat mag Nederland zijn, maar ook het VK), geldt dit niet meer.

Natuurlijk mag je ook niet de 25 Gig overschrijden, je telefoon als hotspot gebruiken en en en, maar wat jij boven beweert is simpelweg niet terug te vinden in de voorwaarden. Er staat ook pertinent niet dat niet-ingezetenen het product niet mogen gebruiken, maar wel dat het niet bedoeld is voor permanent gebruik in het buitenland.

Daarom altijd een paar extra kaartjes meenemen uit het VK en zorgen voor wat losse bonnetjes, dan komt het altijd goed.

Mijn ervaring met Three UK in de VS: ging weer prima. Soms wat traag, maar goedkoper dan dit wordt het niet (vooral ook omdat ik vlak daarvoor in het VK gebruik maakte van dezelfde bundel).

Overigens doet mijn in Italië gekochte (en geregistreerde) Vodafone sim het nog steeds prima, ik denk dat vooral de series die door de webshops verkocht zijn eruit gemikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

knakworst

Get more sats!

Three UK met feel at home ziet er best interessant uit. 1 SMS versturen vanuit Nederland 1 keer per maand en je voldoet aan de voorwaarden. 15 pond 25 gig biedt mogelijkheden. Activatie kan dat gewoon vanuit Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RadioAir schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:39:
Ha, na al die jaren bestaat Comviq dus nog altijd :) Welk netwerk hangt daar nou onder eigenlijk, Tele2 of Telia? Was toen ik in Zweden was nog een beetje een raadsel voor me...
Comviq is onderdeel van het Tele2 concern, en ik meende dat ze vroeger op het Telia netwerk roamden als ze zelf geen dekking hadden.
knakworst schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:31:
Three UK met feel at home ziet er best interessant uit. 1 SMS versturen vanuit Nederland 1 keer per maand en je voldoet aan de voorwaarden. 15 pond 25 gig biedt mogelijkheden. Activatie kan dat gewoon vanuit Nederland?
Ja, je kunt gewoon een kaartje hier in Nederland in een telefoon steken en dan draait het zonder problemen. Het is alleen wat lastig om aan beltegoed te komen. Een buitenlandse creditcard wordt niet geaccepteerd op de eigen site (ook geen AMEX). Je bent aangewezen op vrienden/kennissen in het VK of het grijze circuit (eBay, of via wat schimmige sites).

Een nadeel is wel dat je een UK IP adres krijgt, en dat al je verkeer via het VK gerouted wordt, niet iedere dienst kan daar even goed mee om gaan. Verder: het is niet al te snel, maar wel werkbaar (streaming deze keer in de USA niet geprobeerd), goed genoeg om lekker Ingress te kunnen spelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Voordat hierover ook weer allerlei spookverhalen de ronde doen. Er staat het volgende in de voorwaarden van Three UK:

Feel At Home is intended for our UK customers who are visiting one of the destinations for short trips, like holidays or business trips. If you only use your plan in a Feel At Home destination for a complete calendar month, and this happens in any three months in any 12 month period, we may suspend international roaming on your account, which would mean you wouldn’t be able to use your phone or device abroad anymore. We’d let you know if this were likely to happen first. If you spend a full calendar month abroad but some of that time is spent in a destination that isn’t included in Feel At Home, this restriction won’t apply.

Er staat dat het Feel At Home product bedoeld is voor klanten uit het Verenigd Koninkrijk op korte reizen. Als je in een periode van 12 maanden meer dan drie keer een hele maand in een Feel At Home land bent, zonder ooit een keer in niet-Feel At Home land te komen (dat mag Nederland zijn, maar ook het VK), geldt dit niet meer.

Natuurlijk mag je ook niet de 25 Gig overschrijden, je telefoon als hotspot gebruiken en en en, maar wat jij boven beweert is simpelweg niet terug te vinden in de voorwaarden. Er staat ook pertinent niet dat niet-ingezetenen het product niet mogen gebruiken, maar wel dat het niet bedoeld is voor permanent gebruik in het buitenland.

Daarom altijd een paar extra kaartjes meenemen uit het VK en zorgen voor wat losse bonnetjes, dan komt het altijd goed.

Mijn ervaring met Three UK in de VS: ging weer prima. Soms wat traag, maar goedkoper dan dit wordt het niet (vooral ook omdat ik vlak daarvoor in het VK gebruik maakte van dezelfde bundel).

Overigens doet mijn in Italië gekochte (en geregistreerde) Vodafone sim het nog steeds prima, ik denk dat vooral de series die door de webshops verkocht zijn eruit gemikt zijn.
Over een paar weken ga ik naar New York en heb een paar 1gb simkaarts van Three via eBay gekocht. Heb je de simkaart hier in nl geactiveerd of pas in VS? Zou opzeg niet uit moeten maken bundel is 30 dagen na activeren geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moca007 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:25:
[...]
Over een paar weken ga ik naar New York en heb een paar 1gb simkaarts van Three via eBay gekocht. Heb je de simkaart hier in nl geactiveerd of pas in VS? Zou opzeg niet uit moeten maken bundel is 30 dagen na activeren geldig.
Misschien moet je even naar mijn reactie op jouw bericht van dinsdag 24 maart 2015 om 15:05 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, wordt geblokkeerd op basis van IMEI. Je krijgt een vangpagina en dat is het dan.

De enige optie die je hebt is een Android phone via VPN te connecten met thuis en díé verbinding dan te tetheren. Op die manier kan je ook met een Three kaart met meerdere devices online zijn.

Wil je tethering zit je vooralsnog even vast aan een Orange Let's Go kaartje of de alomgeprezen Orange ES Mundo sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_PinooO
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik ben opzoek naar oplossingen voor internet data gebruik in de VS.

Na wat zoeken kom ik uit bij deze aanbieding:

http://www.touristsim.com/en/products/us/

Dat zou betekenen onbeperkte data voor 1 maand, maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn.... :?

Heeft iemand daar al ervaring mee?

En anders zou een Three sim een goeie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

Kju

Ik heb gewoon 2 simkaarten van three via ebay besteld. Net binnen gekregen. Voor 3 weken USA vond ik dat uiteindelijk toch het voordeligst. Ik heb wel sims besteld zonder beltegoed (1 pond per stuk ex verzendkosten) voor het geval dat er vlak voordat ik vertrek een alternatief is.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:27
RadioAir schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:18:
Nee, wordt geblokkeerd op basis van IMEI. Je krijgt een vangpagina en dat is het dan.

De enige optie die je hebt is een Android phone via VPN te connecten met thuis en díé verbinding dan te tetheren. Op die manier kan je ook met een Three kaart met meerdere devices online zijn.

Wil je tethering zit je vooralsnog even vast aan een Orange Let's Go kaartje of de alomgeprezen Orange ES Mundo sim.
Het is twee jaar geleden hier ook weleens voorbij gekomen, maar nu weer actueel nadat Joe weggevallen is. Heeft iemand ervaring met Réglo Mobile van supermarktketen Leclerc? Tot 5 Gb voor € 25,-. Net als elke Franse SIM wel een soort van Pre-paid abbo, maar ach een Leclerc zit overal om een nieuwe op te pikken.

Zie http://www.leclercmobile....offres/forfait-reglo.aspx

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zoals velen hebben opgemerkt heb je vaak last van irritante blokkades m.b.t. tethering bij prepaid sims. Ik ben hier eens ingedoken en kwam tot de conclusie dat zowel Android telefoons als iPhones een aparte DUN verbinding opzetten naar de carrier toe, en dat onder andere hiermee gezien wordt dat er tethering wordt toegepast.

Nu is het zo dat je dit op een Android device ongedaan kan maken. Benodigdheden: Een Android toestel met root capabilities én daarnaast een VPN server thuis. (Fritzbox/Raspberry Pi will do)

For non rooted devices:
[# Must have Android SDK installed on your computer]
>> Settings >> Enable Developer Options
>> Developer options >> Enable USB Debugging
>Connect your Android to computer
> cmd terminal
> # adb shell
> then run this: settings put global tether_dun_required 0

For rooted devices:
> Install SQLite Debugger
> Navigate to the file in SQLite: /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db
> Enter the database global
> Change the value of field tether_dun_required to 0.

Dan ben je er echter nog niet, want je moet nog een VPN instellen. Mijn voorkeur gaat uit naar een UDP OpenVPN verbinding, omdat er in UDP pakketjes minder data zit waaruit af te leiden is wat voor verkeer het eigenlijk is zodat de provider niet ziet dat je ze aan het foppen bent. Een goed artikel hoe een en ander in te stellen op je Android toestel is deze:

http://digiex.net/guides-...pass-tethering-block.html

Basically betekent dit dat je met een Three sim in de landen waar dit geldig is 25GB kunt verstoken op al je devices, vermits je dus een Android apparaat hebt die geroot is én je thuis een VPN server kan draaien. Dit kan bijvoorbeeld de VPN-server zijn in je Fritzbox als je deze hebt, of een Raspberry Pi. Ook zal dit werken met de genoemde Franse Lebara SIM.

[ Voor 66% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Tethering kan op een aantal manieren worden gedetecteerd:

1. Extra DUN verbinding richting de carrier
2. Deep Packet Inspection met URL fingerprinting (ze zien dat je bijvoorbeeld naar Windowsupdate.microsoft.com surft en dat zal een telefoon nooit doen).
3. Ze kijken naar de TTL van de pakketjes die je verstuurt (normaal is dit bijvoorbeeld 128 en bij elke hop wordt dit minder, je kan dus zo zien dat er meerdere devices van één lijn gebruik maken).
4. IMEI/MAC inspection: Ze zien hieraan dat je een MiFi gebruikt
5. User Agent: Ze zien dat je een non-mobile browser gebruikt om te tetheren

Puntje 1 kan je Mifi omzeilen, want er is maar één DUN verbinding. Bij puntje 2, 3 en 4 valt je Mifi door de mand. Puntje 5 kan je omzeilen door op je laptop een andere User Agent in te stellen (wat we vroeger aan het begin van dit topic gebruikten om met een Orange FR kaart met Option Internet Max online te kunnen op meerdere devices)

Het is dus de vraag waarmee tethering geblokkeerd wordt. Meestal is dit punt 2 en punt 3. Punt 2 is eigenlijk dé methode, omdat dit het enige is wat grootschalig opgepikt kan worden.

Met een Mifi en een VPN op al je aangesloten devices val je alsnog door de mand op punt 4, waar Three ook op controleert. Wat Lebara doet weet ik niet, maar DPI en SPI zijn de meest bekende methoden, aangevuld met punt 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Heb je handmatig de APN aangepast? Tegoed is, zoals al eerder aangegeven in dit topic, 1 jaar geldig :)

Voor wat betreft jvdmast z'n vraag:

ProviderTetheringMiFi
Orange ES Go EuropeJJ
Lebara FranceN (Android VPN volgens Tweakblog handleiding wel, mits VPN server op een bekende poort)N
Three UKN (Android VPN volgens Tweakblog handleiding wel)N

De handleiding voor de Android VPN tetheringblokkade omzeil methode: Het blog van een prutser: Goedkoper internet in het buitenland: Omzeil tetheringblokkade

[ Voor 89% gewijzigd door RadioAir op 19-05-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
SpeedingWilly schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:40:
Heeft iemand een goede tip voor betaalbaar Mobiel Internet (met eventueel extra beltegoed) voor Australië? Ik ga daar naar toe voor 42 dagen in September.

Ik wil graag dat ik de simkaart vooraf kan bestellen en voor vakantie kan activeren. Bij veel providers is het mobiele data maar 30 dagen geldig. Ik ga 42 dagen, dus extra tegoed kopen voor de resterende dagen is vaak nodig of een provider zoeken waar het tegoed langer geldig is.

Ik heb zelf deze gevonden:
http://www.touristsim.com/en/products/australia/
https://www.amaysim.com.au (maar die kan alleen leveren naar adres in Australië)
http://www.prepaidsimcard.org/payg-prepaid-sim-card-australia.html

TouristSim lijkt mij de beste en goedkoopste optie.

Heeft iemand andere tips en/of ervaringen met prepaid kaarten voor Australië?
Kijk maar voor een three.co,uk PAYG kaart. Lijkt me het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 20:07
dorenberg schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:14:
[...]
Kijk maar voor een three.co,uk PAYG kaart. Lijkt me het goedkoopste.
Wat heb ik aan deze tip? Het is voor Australië, en niet voor de UK? :?

Ik kan deze sim kaart natuurlijk wel gebruiken in AUstralië, maar dan ben ik razendsnel door mijn data heen vanwege de roaming tarieven.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-06-2015 09:18 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:35

knakworst

Get more sats!

SpeedingWilly schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:
[...]

Wat heb ik aan deze tip? Het is voor Australië, en niet voor de UK? :?

Ik kan deze sim kaart natuurlijk wel gebruiken in AUstralië, maar dan ben ik razendsnel door mijn data heen vanwege de roaming tarieven.
http://www.three.co.uk/Discover/Phones/Feel_At_Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ja, is wel genoeg, maar je schreef dat je een bundel van 25GB in Australië kunt gebruiken. Die kan ik dus niet vinden. Ook is 70,5 pond voor 12GB niet echt supergoedkoop. Maar het gaat mij erom dat ik niet razendsnel door het tegoed heen ga vanwege roamingtarieven. Dus Three.co.uk staat op mijn 'verlanglijstje'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Na nog geen minuut zoeken via Google:

http://www.three.co.uk/Support/Pay_As_You_Go/Phone_tariffs

Combineer dit met de info over Feel at Home onder Roaming & International en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:45:

Combineer dit met de info over Feel at Home onder Roaming & International en klaar :)
Dat zijn geen prepaid tarieven maar tarieven voor abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En anders lokaal Three AU nemen. 30GB / 3 maanden voor een schappelijk bedrag. Maar misschien is het verstandig je überhaupt nog wat verder in te lezen in de materie die roaming en tariefplannen heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:45:

Hoe kom je met deze tarieven op 25GB uit dan?
Of is All-you-can-eat effectief 25GB?

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 14-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

RadioAir schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:03:
En anders lokaal Three AU nemen. 30GB / 3 maanden voor een schappelijk bedrag. Maar misschien is het verstandig je überhaupt nog wat verder in te lezen in de materie die roaming en tariefplannen heet :)
Three AU bestaat al jaren niet meer, is overgenomen/opgegaan in Vodafone.

@ Vraagsteller: kijk naast de tarieven ook goed naar de dekking. Er zijn drie netwerken in AU (Telstra, Optus en Vodafone). Telstra heeft de beste dekking, gevolgd door Optus. Vodafone ben ik bepaald niet kapot van de dekking daar, die was een jaar geleden nog best beroerd te noemen. Doorgaans kies ik Telstra (of een provider welke gebruik maakt van Telstra) als ik buiten de bewoonde gebieden ook ontvangst wil hebben. Als je bijvoorbeeld enkel langs de oostkust wil blijven maakt het niet echt veel uit, daarbuiten wel.

Als je een AU sim wilt, dan kun je die enkel in AU krijgen afaik. Het is verplicht om je te identificeren voor activatie. Maar ieder groot vliegveld heeft telco shops van veel providers dus bij aankomst kun je dat direct regelen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:42:

To benefit from Feel At Home, SIM only phone customers must have been with Three for more than 30 days.
Weet iemand of dit nog steeds zo is met de Three PAYG sim kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
Whatson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:11:
[...]

[...]

Weet iemand of dit nog steeds zo is met de Three PAYG sim kaarten?
Ik heb ook een three sim en deze kan ik online voorzien dan een bundel. 7gb voor 25 pond 30dg. Kan in diverse landen gebruikt worden. Ik heb mijn sim van prepaidzero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Laatst online: 11-09 20:56
rob2011 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Ik heb ook een three sim en deze kan ik online voorzien dan een bundel. 7gb voor 25 pond 30dg. Kan in diverse landen gebruikt worden. Ik heb mijn sim van prepaidzero.
Ik heb ook een Three Pay as you go sim. Vorig jaar erg tevreden over, maar opwaarderen lukt niet ivm nederlandse creditcard. Iemand nog een betrouwbaar adres waar ik voucher codes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Even een vraag aan de Three PAYG gebruikers: Wat is de snelheid die jullie halen met het 25GB plan in een FAH land? Ik lees her en der verhalen dat het niet geschikt zou zijn voor streaming, maar ik was nou net van plan om precies dat te doen (NL radio in de auto en incidenteel wat YouTube). Ik hoorde van sebastius dat het in de USA niet altijd even snel was, maar als je overal 32/32 hebt heb je er niets aan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
TheGabeMan schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook een Three Pay as you go sim. Vorig jaar erg tevreden over, maar opwaarderen lukt niet ivm nederlandse creditcard. Iemand nog een betrouwbaar adres waar ik voucher codes kan kopen?
Klopt je moet een postcode invullen en huis nummer. heb gewoon die van three gebruikt ;-).
volgende week moet ik weer 7gb toevoegen voor deze vakantie ;-) laat het wel even weten of het lukt. het is immers maar 30dg geldig. echter als ik nu een nieuwe kaart neem dan kan het voor 12maand. beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb voor Australië op afstand wat geprobeerd te regelen voor een kennis. Da's aardig gelukt. Amaysim is een MVNO op het Optus netwerk (niet de beste van de 3, maar prima te doen in de bewoonde wereld) en die hadden nu een aanbieding voor 20 AU$, 7GB en onbeperkt bellen. Prepaid. Wel zorgen dat je de auto-renewal uit zet uiteraard. Werkt ook op het 4G netwerk van Optus, daar waar dit beschikbaar is. Roaming in Australië is dus goed te doen.

Mensen met Vodafone doen er goed aan te weten dat AU gewoon een Voordeelland is en er daarom gewoon de 2 en 4 euro 35/100MB bundels gebruikt kunnen worden! Ook Three PAYG werkt daar prima.

Ik vlieg morgen naar Londen voor een week. Heb twee Three sims bij me, maar ga proberen het te redden met een 200MB bundel van KPN en een Virgin wifi code voor de London Underground stations en daarnaast een KPN Fon login op onze beide telefoons. Aangezien Londen zwart ziet van de BT With Fon hotspots moet dit volgens mij wel gaan lukken.

[ Voor 21% gewijzigd door RadioAir op 28-06-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
TheGabeMan schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 07:59:
[...]

ja.. kan ze ook niet meer opwaarderen. dus bye bye three.
Moet dus ook even snel opzoek naar wat anders.. grrr

Frankrijk en spanje. tips zijn welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
rob2011 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:40:
[...]

ja.. kan ze ook niet meer opwaarderen. dus bye bye three.
Moet dus ook even snel opzoek naar wat anders.. grrr

Frankrijk en spanje. tips zijn welkom ;-)
Opwaarderen via een opwaardeer voucher kan wel. Moet je iemand in de UK vinden die deze aan je wil verkopen ;)

edit: Zo gevonden; http://www.myphonecard.co...uct/product&product_id=64
(Weet niet hoe betrouwbaar die club is)

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 30-06-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Beter zoeken. Hint: Three Feel at Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Eager schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:26:
Ha, ok dan, ga nog een poging wagen, in omgekeerde chronologische volgorde want topic loopt al vanaf 2009..

Enige wat ik bij de providers zelf heb kunnen vinden is Telfort buitenlandbundel "wereld", €10 voor 7dagen.
Hi heeft niets, KPN is alleen EU en Vodafone "op reis dagbundel" idem dito.
T-mobile "travel en surf" lijkt alleen voor abo's te zijn.
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three USA]

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three PAYG]

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland [Zoek: Three Feel at Home]

;)

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 08-07-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Even een sidenote: In de VS wordt ik met Three feel at home meteen van t-mobile af gekicked wegens 'tetheren'. Op AT&T geen problemen met mijn Windows 10 Mobile toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 17-09 21:18
Vraagje voor de Three UK (Feel at home) gebruikers. Ik zie dat ze op Ebay deze simkaarten nog verkopen met 15 pond tegoed. Deze wil ik gebruiken voor mijn komende reis (in september) naar USA.

Wat bedoelen ze met 30 dagen actief zijn ? is dat de simcard in je telefoon doen en zorgen dat die zich gaat aanmelden aan het netwerk (en na 30 dagen een bundel kiezen zodat je Feel at home kan gebruiken) ?

Of is de simkaart pas "actief" als je een bundel hebt gekozen ? M.a.w. dat je na 30 dagen met een bundel pas gebruik kunt maken van Feel at home. In dit tweede geval zou dus nog een keer een topup moeten doen en laat dat nou (volgens dit topic) nu lastig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door dcell op 21-07-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:15:
Vraagje voor de Three UK (Feel at home) gebruikers. Ik zie dat ze op Ebay deze simkaarten nog verkopen met 15 pond tegoed. Deze wil ik gebruiken voor mijn komende reis (in september) naar USA.

Wat bedoelen ze met 30 dagen actief zijn ? is dat de simcard in je telefoon doen en zorgen dat die zich gaat aanmelden aan het netwerk (en na 30 dagen een bundel kiezen zodat je Feel at home kan gebruiken) ?

Of is de simkaart pas "actief" als je een bundel hebt gekozen ? M.a.w. dat je na 30 dagen met een bundel pas gebruik kunt maken van Feel at home. In dit tweede geval zou dus nog een keer een topup moeten doen en laat dat nou (volgens dit topic) nu lastig zijn.
Kwam hier eerder ook al voorbij die 30 dagen regel, maar lijkt mee te vallen. Officieel moet je de sim kaart eerst 30 dagen geactiveerd hebben voordat Feel at Home werkt dacht ik, maar de simkaarten die naar het buitenland worden verstuurd zijn al geactiveerd (door de verkoper(?)) Die van mij kwam zo ook geactiveerd aan. Zat een stickertje op met activated, maar was wel verzegeld met een sticker met het three logo. Sim kaart was met een doorzichtig rond stickertje weer vast gezet in de grote creditkaart formaat sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Reb87 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:52:
Heeft iemand recente ervaringen met prepaid databundels in Canada? Ik zag dat iemand vorig jaar met Bell heeft ge'internet. Maar dat is nu 35 dollar voor 5gb. Zoveel heb ik niet nodig. ;)

Ik ga eind augustus een weekje naar Toronto en ben van plan om een deel van mijn tijd in de USA door te brengen. De meest logische stap leek mij een T-mobile (usa) data pass, omdat deze in zowel de USA als Canada geldig is. Of zijn er nog andere handige opties? :)
Mobiel internet in Canada is extreem duur, de providers daar zijn nog oppermachtig. Is ook bijna onmogelijk om een simlock vrije telefoon te kopen daar (eigen ervaring...)

Voor de VS is Three UK heel geschikt; gratis onbeperkt roamen (25GB) op T-Mobile en AT&T kost je 15£

Dekking van T-Mobile in USA is eigenlijk beperkt tot de grote steden. Buiten die steden is AT&T vele malen beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 01-08-2015 13:42 ]

Pagina: 1 2 3

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.