D-Sub kwaliteit beter dan HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 20:43
Ey,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe monitor + HDMI kabel.

Het probleem is dan ik wanneer mijn laptop met de monitor verbind via een d-sub kabel de kwaliteit echt stukken beter is dan met een HDMI kabel verbinding. Bij de laatste is de tekst erg wazig en valt het beeld deels buiten eht scherm (dit laatst is al opgelost met nvidia control panel).

Ik gebruik:

Tu/e laptop 2010
Max resolutie: 1680x1050
Videokaart: Nvidia quadro fx 770M

Samsung 24" 2494HM monitor met max resolutie an 1920x1080.

Standaard 1,5m HDMI kabel.

Wie kan me helpen?

*edit heb forum en google al doorzocht

[ Voor 3% gewijzigd door Drakentemmer op 08-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305634

Dit is een zeer irritent probleem die ik ook altijd had op mijn LE-23R71.

Het is simpelweg niet op te lossen (bij mij tenminste).

Ik heb nu een veel betere UE32B6000, daar werkt het op 1 aansluiting, en alleen nadat ik de inputnaam naar DVI PC heb veranderd. Mischien dat dit bij jou ook werkt, anders vrees ik het ergste.

Ik zat ook altijd aan VGA gebonden, en dat was inderdaad stukken beter. In PC>HDMI geloof ik al bijna niet meer. Spelcomputers met HDMI etc. werken perfect op HDMI aansluitingen, computers kun je beter via DVI houden of I.I.G. vantevoren goed research of de aansluiting DVI ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
Oke dan laat maar, heb al geen zin om veel research te doen. We hebben beneden ook nog een grote nieuwe Samsung lcd tv. Zal het daar ook wel eens op testen.

Helaas heeft mijn laptop geen DVI uitgang, alleen een D-sub. Is de kwaliteit veel minder dan bv DVI? Of is er zichtbaar veel resultaat? Ik sluit mijn laptop nu ook altijd aan via zon (blauwe) d-sub kabel, en resultaat van films op tv is prima imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Eigenlijk is DVI en HDMI beide het zelfde signaal, beide digitaal.

Ik moet alleen ook onderkennen dat ik er last van heb. Via VGA heb ik gewoon goede leesbare letters, maar HDMI is wazig. Ik heb er wel foto's van gemaakt:

HDMI:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/158588phpptuILF.JPG

VGA/D-sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/158588phpzgJlDG.JPG

Misschien zit je in een zelfde situatie. Ook bij mij valt er beeld buiten het scherm bij HDMI. Al heb ik dit ook wel een beetje met VGA. De fabrikant zei dat het misschien een slecht moederbord was en/of de tuner. Ik heb al een mail naar de MediaMarkt gestuurd (eergisteren) maar nog geen antwoord terug. Ik wou kijken of er meer mensen waren met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
Bij mijn vorige monitor (Samsung 225MW) kon je ook niet de pc aansluiten via HDMI.

Toen ik de HDMI kabel probeerde, gaf deze echt brak beeld. Niet zozeer kwa duidelijkheid/scherpheid, maar gewoon half beeld.

Na wat gegoogle vandaag. kwam ik op de handleiding uit. Waarin stond:
"U kunt geen pc aansluiten op een HDMI IN-ingang."

Wellicht is dit ook het geval bij jouw monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
Hmm niet dat ik weet. Waarvoor maken ze anders een hdmi ingang op het scherm. Om het aan te sluiten op een andere monitor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Bolletje92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:49:
Eigenlijk is DVI en HDMI beide het zelfde signaal, beide digitaal.

Ik moet alleen ook onderkennen dat ik er last van heb. Via VGA heb ik gewoon goede leesbare letters, maar HDMI is wazig. Ik heb er wel foto's van gemaakt:

HDMI:
[afbeelding]

VGA/D-sub:
[afbeelding]

Misschien zit je in een zelfde situatie. Ook bij mij valt er beeld buiten het scherm bij HDMI. Al heb ik dit ook wel een beetje met VGA. De fabrikant zei dat het misschien een slecht moederbord was en/of de tuner. Ik heb al een mail naar de MediaMarkt gestuurd (eergisteren) maar nog geen antwoord terug. Ik wou kijken of er meer mensen waren met dit probleem.
Tel eens hoeveel pixels er buiten en binnen het scherm vallen (bv in paint een lijntje tekenen van links naar rechts over je scherm en paint geeft dan coordinaten weer), zowel horizontaal als verticaal, dan kan je zien welke resolutie het scherm echt weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Drakentemmer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:10:
Hmm niet dat ik weet. Waarvoor maken ze anders een hdmi ingang op het scherm. Om het aan te sluiten op een andere monitor :P
Nee, is echt zo zie je wel veel vaker bij monitoren/tv's dat je de PC niet erop kunt aansluiten via HDMI. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dit is dus waarom n scherm pixelmapping moet hebben. dat zorgt dr voor dat n scherm voor iedere pixel in windows gewoon n pixel op het scherm gebruiken. soms faalt dat echter, en dan krijg je het effect dat de letters niet op n rond aantal pixels vallen, en daarom zo wazig worden. sub-d is vaak beter compatible, maar heeft als nadeel dat het minder goed is dan een *goede* hdmi/dvi aansluiting, omdat de aanlsuiting analoog is en weer omgezet wordt in digitale pixels..
Pagina: 1