Hoeveel homepluggen maximaal ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Sitecom set homepluggen gehaald, dit werkt tot nu toe naar behoren,
Echter wil ik een extra aansluiting maken.
Is het zo dat je altijd een paar moet hebben, of kan ik nu een losse homeplug kopen en deze gebruiken..
Dus wat ik eigenlijk wil.

Modem = > Router => Homeplug

En dan in de woonkamer => Homeplug => mediaspeler

En dan in de studeerkamer => Homeplug => Swichts = > computers

Dus kan ik met 1 homeplug aan de router op twee plekken in huis het signaal ophalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Volgens mij moet dat niet uitmaken,aangezien je router dhcp uitdeeld en je homepluggen dat gewoon moeten oppikken.Maar heb er zelf geen ervaring mee.zoiezo niet met homepluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ja, dat kan. Die dingen zijn niet voor niks ook los te krijgen. Alleen bij het beginnen met een homeplug-netwerk heb je er 2 nodig (1 bij je modem/router en 1 bij je pc), daarna kun je het per stuk uitbreiden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

Pogostokje

* twiet *

Uitbreiden = snelheid lager. Alle data die verplaatst moet worden staat op het stroomcircuit in je huis. Alle pluggen zien verkeer van alle andere pluggen. Je huis wordt dus feitelijk 1 grote hub, niet een switch. Hou hier rekening mee wanneer je een bepaalde snelheid verwacht maar niet krijgt over de pluggen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.