Problemen overscan van mn pc naar mn plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Mijn pc (Acer l460: :'( met een Intel Graphics Media Accelerator 3100 videokaart.

Als ik deze met een resolutie van 1920x1080 op mn plasma tv (Kuro LX6090: http://www.pioneer.nl/nl/...413/PDP-LX6090/index.html) via DVI-HDMI kabel wil projecteren, zie ik dat er maar een gedeelte van mn pc beeld wordt getoond!

Zodra ik de resolutie lager zet, dan krijg ik wel volledig beeld.
De jongens van Acer kunnen me niet helpen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 14:52
zou eens kijken in menu van je TV!! anders even Helpdesk van Pioneer bellen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

In de meeste gevallen werkt het als volgt. Op je PC/Laptop stel je in het menu van je videokaart in dat Overscan op 0% / Uit staat. Dan stuurt je videokaart iig een correct signaal uit zonder dit op een of andere manier te hebben aangepast.
Vervolgens stel je je TV in op de instelling die verder ook geen veranderingen aan het signaal doet.
Dit heeft verschillende namen Maar kijke eens op "Just Scan", "Beeldscan Uit" , "OVerscan uit" of "Juist".
Daarbij kan het ook voorkomen dat deze instelling alleen voorkomt als je TV mode op 16:9 zet. Dit is bij mijn Panasonic het geval. Als ik hem op Auto zet, geeft hij wel een correct breedbeeld weergave weer maar kan ik de beeldscan niet uit zetten.
Je moet even kijken hoe het bij Pioneer heet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga het vanavond even proberen. Alleen weet ik nu niet hoe ik op mn pc de overscan kan aanpassen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:21
darkside gaf precies de 2 goede oplossingen.

De overscan moet uitgezet worden in de tv (bi het kijken naar apparaten met een digitale aansluitingen zoals pc en blu-ray) en ook moet je de overscan in de videokaart van de pc uitzetten.

Hoe je dit wijzigt op je pc verschilt per merk videokaart, dus Nvidia of Ati.

Bij een ati kaart even naar catalyst control center gaan, opties schermgrootte kiezen, en underscan uitzetten.
Pas op: de slider (schuifje) moet helemaal naar rechts om de overscan uit te zetten! (0%)

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pc-op-tv-overscan-ati-1.png

Nividia:

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pc-op-tv-overscan-nvidia-1.png

De optie met de schuifbalken moet je hier niet hebben. Deze is bedoeld om de overscan te compenseren bij hdtv's die deze niet kunnen uitzetten. Mijn plasma heeft dat en hiermee kon ik de overscan compenseren.
Tegenwoordig moeten alle full hd (hdready1080p) de overscan uit kunnen zetten, anders mogen ze geen hdready1080p worden genoemd!
Jij moet de opties aanvinken: do not resise my desktop, waarschijnlijk is er een Nederlandse vertaling maar dat zie je vanzelf.

Ah, ik zie net dat je een intel graphics hebt, maar waarschijnlijk is het toch van 1 van deze 2 fabrikanten. Ik ben vergeten welke van de 2 intel had overgenomen. Anders zal het hier op lijken.

Succes met je geweldige tv. Als je alles uit je tv wilt halen probeer dan een calibratie dvd te lenen, maar eigenlijk zou je m moeten calibreren. Pas als je de contrast en greyscale perfect hebt staan, komen de beelden helemaal tot leven ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 28-07-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af hoe het gegaan is met het bovengenoemd probleem, want ik heb momenteel daar ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Er zijn op dit moment recentere topics te vinden over hoe een pc op een LCD/Plasma aan te sluiten. Ik zou daar eens gaan zoeken, want dit topic is al meer dan een jaar oud :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.