Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278834

Topicstarter
Beste,

Enkele dagen geleden kocht een Garmin Colorado 300 met daarbij City Navigator 2010 met de eerste update. (versie 2010.1). Alles loopt echter vlot, de kaart wordt succesvol geïnstalleert, MAAR ik kan echter niet op adres zoeken. Als ik met mijn pijltje (zowel in mapsource als in de GPS zelf) op de straat ga staan kan ik wel de huisnummers en straten aflezen. Wanneer ik echter een adres wil opzoeken lijkt die optie verdwenen. Tevens vraagt de GPS altijd maar naar een provincie, maar hij herkent er geen één. 8)7

Ik heb reeds de nieuwste versie van mapsource gedownload van www.garmin.com. Ook mijn GPS bevat het nieuwste besturingssysteem.

Zowel Google als andere fora bieden geen oplossing al is dit echter een veelvoorkomend probleem.

Groeten.

EDIT: Probleem is opgelost !!! _/-\o_ (zie mijn reactie van 3 juli 2009)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 278834 op 03-07-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 21:03
Ja, het probleem is bekend. Ik kan je geen kant-en-klare oplossing bieden, maar ik vermoed dat het te maken heeft met de interactie met andere routerende kaarten. Een hele schone installatie van mapsource en CN 2010.1 op een andere computer gaf bij mij wel een werkende CN. Op mijn laptop kreeg ik het echter niet aan de praat, ook niet na verwijdering van alle kaarten.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, zal het eens proberen op een andere pc.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem eindelijk (na hopeloos en lang zoeken) opgelost door :

* Via "http://www.gpscenter.be/garmin/html/mapsource_repareren.html" het programmaatje "GPScenter Mapsource Fixer" te downloaden en op te starten (readme lezen !!).
* Kies in de lijst "City Navigator...".
* Kies "Edit".
* Controleer of in elk veld het juiste bestand is gedefiniëerd.
* Indien niet, stel handmatig in.

Bij mij werkt City Navigator 2010.1 nu hopelijk perfect. Op adres zoeken is nu mogelijk.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de correcte database te defiiëren.