Hallo.
Voor mijn compaq heb een een tweede harde schijf gekocht.
Het gaat om een Maxtor 500 GB met een sata 2 aansluiting.
Toen ik de harde schijf heb aangesloten op me computer, en ik zette hem aan. Toen starte hij op tot dat het windows laad balkje in beeld kwam. Dan blijft de computer hangen en zit hij vast, even later kom dan een fout melding dat er een fout is opgeterden in de computer. En moet uitgezet worden.
- Als ik in bois kijk dan zie ik de harde schijf ook niet. Wanneer ik de harde schijf los koppel dan start de computer normaal op.
- Ook heb ik al geprobeerd om via het boot menu gewoon de computer te laten opstarten via de standaard harde schijf, zelf dan loopt hij vast tijdens het opstarten
Nog even een foto van mijn moederbord en bios.

Zwart is sata 0 -> Standaard hardeschijf
Wit is sata 1 -> DvD/CD Driver
Blauw is sata 2 -> Vrij
Geel is sata 3 -> Vrij

3rd Drive is mijn staandaard harde schijf
4th Drive is mijn dvd/cd (was tijdens foto even niet aangesloten)
5th Drive is vrij
6th Drive is vrij
(1st & 2nd drive staan er wel maar die zijn er niet)

Weet iemand hoe ik mijn tweede harde schuif werken kan krijgen op mijn compaq met windows vista.
Hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Voor mijn compaq heb een een tweede harde schijf gekocht.
Het gaat om een Maxtor 500 GB met een sata 2 aansluiting.
Toen ik de harde schijf heb aangesloten op me computer, en ik zette hem aan. Toen starte hij op tot dat het windows laad balkje in beeld kwam. Dan blijft de computer hangen en zit hij vast, even later kom dan een fout melding dat er een fout is opgeterden in de computer. En moet uitgezet worden.
- Als ik in bois kijk dan zie ik de harde schijf ook niet. Wanneer ik de harde schijf los koppel dan start de computer normaal op.
- Ook heb ik al geprobeerd om via het boot menu gewoon de computer te laten opstarten via de standaard harde schijf, zelf dan loopt hij vast tijdens het opstarten
Nog even een foto van mijn moederbord en bios.

Zwart is sata 0 -> Standaard hardeschijf
Wit is sata 1 -> DvD/CD Driver
Blauw is sata 2 -> Vrij
Geel is sata 3 -> Vrij

3rd Drive is mijn staandaard harde schijf
4th Drive is mijn dvd/cd (was tijdens foto even niet aangesloten)
5th Drive is vrij
6th Drive is vrij
(1st & 2nd drive staan er wel maar die zijn er niet)

Weet iemand hoe ik mijn tweede harde schuif werken kan krijgen op mijn compaq met windows vista.
Hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.