Vodafone wijzigingen tarieven voor bellen en smsen in EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262363

Topicstarter
Ik krijg net een sms van VODAFONE dat de tarieven voor bellen en sms'en in EU-Landen op 1 juli wijzigen.

1 juli 2009 veranderen de tarieven voor bellen binnen de EU. Alle aanbieders van mobiele telefonie in Nederland hebben - op verzoek van Brussel - het Eurotarief verlaagd. Ook Vodafone doet hier aan mee.
Eurotarief

Met het Eurotarief bel je vanaf 1 juli 2009 vanuit 26 EU landen, Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein voor € 0,51 per minuut (dit was € 0,55 per minuut). Gebeld worden kost € 0,23 per minuut (dit was € 0,26 per minuut). Sms'en kost met het Eurotarief € 0,13 per bericht (dit was € 0,42 per bericht). Buiten deze landen gelden nog steeds de gebruikelijke tarieven. Verder is het ontvangen van voicemail berichten gratis. En wordt een gesprek, na de eerste 30 seconden, per seconde afgerekend.
Vodafone Passport

Heb je Vodafone Passport dan krijg je nog meer voordeel. Je belt dan vanuit meer dan 42 landen (waaronder alle 26 EU landen, Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Turkije) met je Thuistarief, met een starttarief van € 0,79. Gebeld worden kost met Vodafone Passport € 0,79 per gesprek hoelang je gesprek ook duurt, en sms'en kost € 0,13 per bericht. Bovendien profiteer je van 1 juni t/m 31 augustus ook nog eens van 50% korting op internet op je mobiel. Je betaalt dan maar € 1,25 per MB plus € 0,79 per sessie.

Heb je géén Vodafone Passport dan bel je automatisch met het Eurotarief. Bel je nu met het Eurotarief maar heb je liever Vodafone Passport? Sms dan gratis 'PASSPORT AAN' naar 4000. Bel je nu met Vodafone Passport maar heb je liever het Eurotarief? Sms dan 'PASSPORT UIT' naar 4000.

Mijn vraag is of dit zomaar kan en of ik nu mijn abonnement kan opzeggen.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 262363 op 05-06-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

nee je kan niet ontbinden, kan alleen als het ten nadele van de klant is. en dit is geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ik heb de zelfde sms gehad, ik ben zelf een pre-paid beller, en bel zo goed als nooit naar andere Europese landen.
Heb het bericht ook gelijk weer verwijderd, maar gaat het er niet over dat de kosten juist omlaag gaan?

Begonnen met typen voor je edit, wil je niet gewoon van je abo af?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 05-06-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 217897 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:36:
Ik heb de zelfde sms gehad, ik ben zelf een pre-paid beller, en bel zo goed als nooit naar andere Europese landen.
Heb het bericht ook gelijk weer verwijderd, maar gaat het er niet over dat de kosten juist omlaag gaan?
Klopt, maar dit blijft een wijziging in de voorwaarden. Ben dan ook benieuwd of je kan ontbinden, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 217897 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:36:

Begonnen met typen voor je edit, wil je niet gewoon van je abo af?
Nee wil niet van me abbo af, maar wil graag weten of dit zomaar kan. Weet dat een tijd geleden Telfort ook een wijziging had waardoor je kon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zoals al verteld,direct ontbinden kan alleen bij negatieve wijzigingen voor jou,deze zijn positief,dus kan niet.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Het is niet allemaal voordelig. De tarieven voor het bellen binnen en buiten NL veranderen ook.

Nu is het zo dat alleen de eerste minuut word afgerond naar boven. En na 1 juli zullen alle gesprekken zowel binnen als buitenland na 1 minuut ook worden afgerond. Dus, ze hebben weer iets gevonden om de beller te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43
Ibix schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:18:
Het is niet allemaal voordelig. De tarieven voor het bellen binnen en buiten NL veranderen ook.

Nu is het zo dat alleen de eerste minuut word afgerond naar boven. En na 1 juli zullen alle gesprekken zowel binnen als buitenland na 1 minuut ook worden afgerond. Dus, ze hebben weer iets gevonden om de beller te pakken.
Ja dat las ik ook op de site van Telegraaf.
Maar heeft Vodafone zelf deze verhoging ook vanaf 1 juli al ergens bevestigd.
Zo ja, dan lijkt me dit toch echt wel een gegronde reden om je lopende contract op te zeggen.
Iemand meer info over deze aanstaande verandering van afronding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit staat op Iphoneclub.nl

"
Vodafone heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is, zal Vodafone Contractant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Contractant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. [...]

maar of je hier nu wijzer van wordt, vodafone mag dus tariefen wijzigen maar indien van toepassing mag je de overeenkomst op zeggen. Vraag blijft dus of je met deze wijziging je overeenkomst mag opzeggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het is vrij simpel. Als een wijziging van tarieven en/of voorwaarden niet in het voordeel van de klant is, mag deze eenzijdig het contract ontbinden.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 262363 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:39:
Dit staat op Iphoneclub.nl

"
Vodafone heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is, zal Vodafone Contractant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Contractant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. [...]

maar of je hier nu wijzer van wordt, vodafone mag dus tariefen wijzigen maar indien van toepassing mag je de overeenkomst op zeggen. Vraag blijft dus of je met deze wijziging je overeenkomst mag opzeggen. :?
Begrijpend lezen is ook een vak. Het is een lange zin ik weet het maar zo moeilijk is het toch niet? Er staat dat Vodafone de contractant zal wijzen op het recht de overeenkomst op te zeggen, INDIEN DIT VAN TOEPASSING IS. Dus als je je contract op mag zeggen, wordt dat door vodafone aan jou gemeld. Dat is niet gebeurd dus behoud je je contract

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43
Kiwiknaapje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:17:
[...]

Begrijpend lezen is ook een vak. Het is een lange zin ik weet het maar zo moeilijk is het toch niet? Er staat dat Vodafone de contractant zal wijzen op het recht de overeenkomst op te zeggen, INDIEN DIT VAN TOEPASSING IS. Dus als je je contract op mag zeggen, wordt dat door vodafone aan jou gemeld. Dat is niet gebeurd dus behoud je je contract
Volgens mij is Vodafone tot op heden nog steeds een commercieel bedrijf en geen filantropische instelling.
Kan me daarom niet voorstellen dat ze je ook echt zullen informeren wanneer je onder een reeds gesloten verkoop overeenkomst kan uitkomen.

Daarnaast lijkt het mij dat indien Vodafone daadwerkelijk vanaf 1 juli ook gesprekken boven 1 minuut naar boven gaat afronden, dit een zeer gegronde reden is om van je contract af te stappen. (Eenzijdige wijziging totaal niet in het voordeel van de klant)
Ik kan hier alleen nog nergens iets over terug vinden behalve op de site van de Telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
De wet telecommunicatie zegt dit:
Artikel 7.2

1. Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:

a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en

b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

2. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing op aanbieders van programmadiensten. Bij ministeriële regeling kunnen categorieën van programmadiensten worden aangewezen met betrekking waartoe voor de desbetreffende aanbieder de in de vorige volzin bedoelde verplichting geheel of gedeeltelijk buiten toepassing blijft.
Hierin wordt niet gesproken dat het opzeggen enkel mag gebeuren bij een negatieve wijziging, maar bij elke wijziging. Voor zover ik weet staat de telecommunicatie wet boven de algemene voorwaarden van de provider.

Op de website van Vodafone staat echter dit:
Kan ik mijn abonnement opzeggen omdat het Eurotarief vanaf1 juli wijzigt?

Nee, door de verlaging van het Eurotarief op basis van de Europese wetgeving kan een lopend abonnement niet eerder opgezegd worden. Alleen bij een verhoging van tarieven (of negatieve wijziging van de voorwaarden) wordt je geïnformeerd en kun je binnen een bepaalde periode je abonnement beëindigen. Je kunt dus niet (eerder) opzeggen door deze tariefsverlaging
Ik ben dus benieuwd hoe dit afloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Lees dit even, met name het volgende stukje:
Artikel 7.2 Tw is van toepassing op iedere wijziging van de voor de consument van belang zijnde punten van de overeenkomst die niet aantoonbaar voordelig is voor de abonnee.
De uitleg (en toepassing) van de TW is dus in dit geval dat je bij wijzigingen niet altijd mag opzeggen, maar alleen als de wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de klant is.

Ik heb met nog niet erg in deze wijziging verdiept, maar het lijkt me sterk dat deze niet aantoonbaar voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kan bij Vodafone wel 6 maanden van te voren verlengen als je ze belt, misschien helpt dat nog bij sommigen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
PinokkioTV schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:15:
Lees dit even, met name het volgende stukje:

[...]

De uitleg (en toepassing) van de TW is dus in dit geval dat je bij wijzigingen niet altijd mag opzeggen, maar alleen als de wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de klant is.

Ik heb met nog niet erg in deze wijziging verdiept, maar het lijkt me sterk dat deze niet aantoonbaar voordelig is.
Dat maakt het inderdaad al een stuk lastiger van deze clausule gebruik te maken.
Ibix schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:18:

Heb je hier een bron van? (Naast het artikel van de Telegraaf) Op de website van Vodafone kan ik niets vinden over de huidige en toekomstige afronding van binnenlandse gesprekken. (alleen buitenlands en zakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Plus het feit dat ze dit moeten doen vanuit Brussel. Zou een enorme bende worden; alle providers die hun buitenlandse tarieven wijzigen; nu al medelij met de mensen die dan al die nummer porteringen zouden moeten doen :-D

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Dat zou voor mij toch niets moeten uitmaken? Ik heb een overeenkomst met Vodafone, niet met Brussel. Als Vodafone zijn tarieven wijzigt verandert dat de overeenkomst tussen mij en Vodafone. Dat Vodafone het moet doen van Brussel (of van Piet Snot for that matter), maakt voor mij niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Milenco schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:43:
Dat zou voor mij toch niets moeten uitmaken? Ik heb een overeenkomst met Vodafone, niet met Brussel. Als Vodafone zijn tarieven wijzigt verandert dat de overeenkomst tussen mij en Vodafone. Dat Vodafone het moet doen van Brussel (of van Piet Snot for that matter), maakt voor mij niets uit.
Voor jou niet, maar voor de rechter en de toezichthouder waarschijnlijk wel.
Als de overheid het bedrijf dwingt zijn voorwaarden aan te passen of zijn diensten aan te passen dan kan ik me wel voorstellen dat het geen recht bied tot opzegging omdat de concurenten er ook allemaal aan moeten voldoen.

Maar kort samengevat, je hebt überhaupt geen recht van opzegging tenzij je ergens benadeeld wordt, dus beloofde diensten die niet geleverd worden of extra kosten die je moet maken voor afgenomen diensten.
Is het enkel in jou voordeel, zoals in dit geval die dus die regelgeving, dan heb jij geen recht je contract te beëindigen op grond van het wijzigen van de algemene voorwaarden en tarieven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Daar heb je gelijk in, mits er inderdaad enkel positieve wijzigingen zijn. Daar ben ik nu nog niet zo zeker van. Ik hoor verschillende verhalen over de kosten die buiten de EU hoger worden en afrondingen die negatieve gevolgen hebben voor de klant. Ik heb hier echter nog geen bron voor kunnen vinden, helaas.

Wat mijn punt is, is dat wanneer een negatieve wijziging wordt doorgevoerd, ik altijd het recht (moet) heb(ben) om mijn abonnement te wijzigen of op te zeggen. Dat die (negatieve) wijzigingen zijn opgelegd door een andere instantie doet niet ter zake, ik heb immers een overeenkomst met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Milenco schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:52:
Wat mijn punt is, is dat wanneer een negatieve wijziging wordt doorgevoerd, ik altijd het recht (moet) heb(ben) om mijn abonnement te wijzigen of op te zeggen. Dat die (negatieve) wijzigingen zijn opgelegd door een andere instantie doet niet ter zake, ik heb immers een overeenkomst met Vodafone.
Nee, dat vind jij niet ter zake doen. Dat kan een ander wel vinden. Jij hebt inderdaad een overeenkomst met Vodafone, maar als die, net als elke andere provider, verplicht een bepaalde regeling moet doorvoeren denk ik niet dat jij mag overstappen. En ik vraag me af of een rechter dat wel vind, want elke provider moet immers die wijziging uitvoeren, dus stap je over moet je alsnog betalen bij een ander.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb het ook niet zozeer over het overstappen van aanbieder maar het beëindigen van de overeenkomst. Als ik meer moet betalen voor mijn contract (hypothetisch, nog niet kunnen vinden in deze wijziging, maar stel dat), is het toch normaal dat ik mijn overeenkomst kan stopzetten? Dat een wettelijke bepaling ervoor heeft gezorgd dat ik meer moet bepalen staat hier los van. Stel ik heb precies 25 euro gereserveerd per maand voor mijn abonnement, dan hoef ik toch niet zomaar akkoord te gaan als dit 26 euro wordt? Los van het feit dat het bij andere aanbieders ook duurder is geworden. Misschien kan ik die ene euro per maand meer echt niet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Artikel 7.2 Tw geldt alleen voor een wijziging die niet aantoonbaar in het voordeel is van de
abonnee. Als een wijziging uit meerdere aanpassingen bestaat en minimaal één deel van de
wijziging als niet aantoonbaar voordelig kan worden beschouwd voor enige abonnee, dan is
het college van oordeel dat die abonnee zijn contract moet kunnen ontbinden.
Er staat noch in de TW, noch in de uitleg, dat wijzigingen vanuit "Brussel" de providers ontheffen van verplichtingen voortvloeiend uit de TW ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:32
Is er al iemand die daadwerkelijk een opzegbrief heeft gestuurd eigenlijk?

Of wachten we allemaal nog even af tot we meer weten?

Ik wacht iig tot volgende week, kijken of er meer info komt over de nieuwe iPone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:43
Maar stel dat als je opzegt, moet je dan ook je mobieltje weer inleveren of afkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sQuarecoW schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:46:
Is er al iemand die daadwerkelijk een opzegbrief heeft gestuurd eigenlijk?
Waarom zou je dat doen? Tot nu toe zijn enkel prijsverlagingen bekend, geen enkele reden tot opzegging dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dersan schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:49:
Maar stel dat als je opzegt, moet je dan ook je mobieltje weer inleveren of afkopen?
Ja, als je nu opzegt, moet je de resterende maanden van je abonnement afkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Prijzen zijn in de voordeel van de klant gewijzigd dus opzeggen gaat niet lukken :)

En dat de gesprekken na de eerste minuut ook worden afgerond op hele minuten klopt niet, alleen bij vodafone scherp is dit het geval en dit is al vanaf het begin af aan zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:59
B0MBACI schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:44:
Prijzen zijn in de voordeel van de klant gewijzigd dus opzeggen gaat niet lukken :)

En dat de gesprekken na de eerste minuut ook worden afgerond op hele minuten klopt niet, alleen bij vodafone scherp is dit het geval en dit is al vanaf het begin af aan zo geweest.
Nu is dat inderdaad zo, er staat echter dat deze wijziging per 1 juli ingaat. Iemand vandaag aan t werk in een telecomwinkel die even de dealerlijn belt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

http://www.telegraaf.nl/d...llen_duurder__.html?p=8,1

Dit is het enige artikel wat ik kan vinden eigenlijk...
Uit de Telegraaf geplukt zojuist.

Verdere zoekacties via byv Google leveren me niet zoveel op.
Dit is niet echt een officieel Vodafone bericht toch?

Klantenservice wist iig van niets...

[ Voor 62% gewijzigd door freddyathlon op 08-06-2009 14:14 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
De Telegraaf staat niet bekend om z'n objectieve verslaggeving O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 21-05 08:55
PinokkioTV schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:11:
[...]

Ja, als je nu opzegt, moet je de resterende maanden van je abonnement afkopen 8)
Dat lijkt me niet helemaal correct, want dat zou betekenen dat de klant sowieso nadelig uit de bus komt bij een tariefwijziging.
Niemand gaat namelijk 8 maand afkopen zonder het abonnement te kunnen gebruiken, dus zal men niet opzeggen waardoor je wordt geconfronteerd met de gewijzigde kosten.

Zijn dat niet bepaalde risico kosten die alle telco's standaard incalculeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij bedoel dat je dat nu moet doen omdat de tariefwijziging nu nog geen bevestigde nadelen heeft, enkel voordelen mbt lagere kosten.
Dus mits het daadwerkelijk ten nadele van de consument gewijzigd wordt, en dit niet enkel loze kreten zijn maar daadwerkelijk bevestigd is door de provider, mag je opzeggen zonder je abonnement af te kopen.
Dat is tot dusverre niet het geval, dus nu moet je dan je abonnement afkopen, wat in de praktijk betekend alle maanden die nog openstaan betalen.

Bij opzegging mag je je telefoon altijd houden, dit is namelijk een gratis cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-01 22:04
Heb je Vodafone Passport dan krijg je nog meer voordeel. Je belt dan vanuit meer dan 42 landen (waaronder alle 26 EU landen, Zwitserland, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Turkije) met je Thuistarief, met een starttarief van € 0,79. Gebeld worden kost met Vodafone Passport € 0,79 per gesprek hoelang je gesprek ook duurt, en sms'en kost € 0,13 per bericht. Bovendien profiteer je van 1 juni t/m 31 augustus ook nog eens van 50% korting op internet op je mobiel. Je betaalt dan maar € 1,25 per MB plus € 0,79 per sessie.
Ik heb hier al een aantal maanden een Xperia van Vodafone met een €22,50 abonnement. Ik moet binnen mijn bundel 15 cent per sms betalen in en naar Nederland, dus zonder buitenland in het plaatje.

Nu kan ik dus vanaf 1 juli vanuit het buitenland voor 13 cent sms'en naar Nederland, maar betekent dit niet dat buiten het feit dat dit buiten me bundel valt, ik goedkoper sms vanuit het buitenland dan vanuit het binnenland naar een Nederlands telefoonnummer ( in Nederland ) ?

Als dit inderdaad zo is dan vind ik dat toch wel wat vreemd, wordt het dan ook niet eens tijd voor een verlaging in Nederland zelf?

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Is er al iemand die wat meer weet?

Iemand al klantenservice gebeld of opzegbrief verstuurd nav de wijziging per 1 juli dat gesprekken op een minuut worden afgerond ??

Al iemand gelukt het contract te beeindigen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 21-05 08:55
Van de iphoneclub:
internetinfo zei op 10 juni 2009 om 16:42
@Dennis van Eck:

“niet kloppend is zoals het in de media wordt gecommuniceerd” vind ik een rare verwoording, zou je dat stuk uit die e-mail eens kunnen quoten?
Dennis van Eck zei op 10 juni 2009 om 16:45
Geachte heer van Eck,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wat in dat krantenartikel staat is niet geheel correct.
Vodafone heeft altijd de eerste minuut van het gesprek geheel in rekening gebracht.
De rest wordt niet afgerond, na de eerste minuut wordt gewoon per seconde berekend.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Verder staat het volgende op de Vodafone website:

Tarief- en tegoedinformatie

Aansluitkosten 1-jarig Basis Abonnement: € 24,50
Aansluitkosten 1-jarig Sim Only: € 9,50
Je betaalt geen starttarief.
Je betaalt per seconde. Een gesprek korter dan 1 minuut geldt als een hele minuut.
Neem je tegoed mee naar de volgende maand (max.2 maanden geldig)
Alle basisdiensten in Nederland uit één tegoed. M.u.v. het dataverkeer
Met Vodafone Passport bel je voordelig in het buitenland.

Lijkt me een gesloten zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 11-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

internetinfo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:37:
Van de iphoneclub:

[...]

[...]

Verder staat het volgende op de Vodafone website:

Tarief- en tegoedinformatie

Aansluitkosten 1-jarig Basis Abonnement: € 24,50
Aansluitkosten 1-jarig Sim Only: € 9,50
Je betaalt geen starttarief.
Je betaalt per seconde. Een gesprek korter dan 1 minuut geldt als een hele minuut.
Neem je tegoed mee naar de volgende maand (max.2 maanden geldig)
Alle basisdiensten in Nederland uit één tegoed. M.u.v. het dataverkeer
Met Vodafone Passport bel je voordelig in het buitenland.

Lijkt me een gesloten zaak.
Mee eens wat hier staat, echter is deze info ook wat achterhaald.
Bij een 2-jarig contract gelden ook aansluitkosten van hetzelfde bedrag.

Pagina: 1