Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier te kijken naar een Packard Bell (tja, 'tis familie dus dan help je) laptop met een gare hdd, veroorzaakt door een val.

Oplossing: nieuwe schijf er in en Vista opnieuw installeren.

Nu is PB niet zo vriendelijk geweest om recovery media mee te leveren, alleen een recovery partitie - die onbruikbaar is. Er staat een serienr op de onderkant met het bijschrift "Packard Bell OEMAct".

Ik verheugde me al een beetje op een bloat-vrije verse Vista install, via een reguliere Vista OEM DVD die ik bij m'n Dell heb gekregen en al vaker gebruikt heb om nieuwe installs te doen. Echter, dat OEMAct is -als ik het goed begrijp- een soort voorgeactiveerd nummer en dat serienr dus onbruikbaar in combinatie met wat voor OEM/Retail Vista media dan ook.

Aangenomen dat ik wil voorkomen geld uit te geven aan een PB recovery disc, maar wel normaal legaal bezig wil zijn - wat is het beste plan van aanpak op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Serienummers op de stickers zijn uniek en kunnen gewoon gebruikt worden voor actiavtie. De Vista installatie die er af fabriek op stond gebruikte wel een algemeen serienummer icm met een specifieke bios code waardoor activatie niet nodig was (dus niet voorgeactiveerd maar gewoon uitgesteld). Kortom, met de juiste oem dvd kun je gewoon handmatig installeren, hoogstens werkt internet actiavtie niet en moet je telefonisch activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde bedoening; Packard Bell zegt dat ik vanwege het vervangen van de HDD een nieuwe 'tattoo' op deze nieuwe hard disk moet aanbrengen. Dit kan alleen via de PB Helpdesk. Zonder deze tattoo is Vista niet te activeren...?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Jawel, dat tattoo verhaal van PB geldt alleen voor hun eigen recovery-dvd's. Deze kijken naar opgeslagen gegevens op een verborgen sector op de schijf en naar een plek in de bios om te controleren óf het een echte PB machine is, en met welke configuratie. Op deze manier kunnen ze erg algemene recovery-dvd's gebruiken waarbij bepaalde software en drivers afhankelijk van de tattoo worden geinstalleerd.