Twee adsl aansluitingen op 1 telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 19:53
Ik ga verhuizen naar een appartement in Den Haag waar op een telefoonlijn een adsl verbinding is aangesloten. Het punt is echter dat deze verbinding wordt gebruikt door de vier studenten die op de verdieping boven mij wonen. Het is lastig een tap te maken en ze hebben aangegeven de verbinding eigenlijk niet verder te willen delen. Is het mogelijk om over de telefoonlijn een tweede adsl aansluiting aan te vragen en deze met een eigen modem bij de voordeur aan te sluiten? Ik denk dat het niet kan maar kabel-internet wordt ook lastig aangezien het televisie abonnent op naam van de verhuurder staat.

Aangezien het hele pand slechts 1 huisnummer heeft ligt er ook maar 1 aansluiting.

Is het misschien mogelijk kpn een extra aansluiting te laten maken?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nee, alleen als er nog een aderpaar op je isra/capex beschikbaar is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
Een telefoonlijn heeft meestal twee aderparen, in jullie geval is er waarschijnlijk een aderpaar gebruikt voor de bestaande adsl, op het andere aderpaar zou je wss wel een ander adsl-abbo kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
TheMazzter schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:30:
Een telefoonlijn heeft meestal twee aderparen, in jullie geval is er waarschijnlijk een aderpaar gebruikt voor de bestaande adsl, op het andere aderpaar zou je wss wel een ander adsl-abbo kunnen aanvragen.
Dat wordt nog lastig uitzoeken welke aders gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gewoon proberen, als het niet werkt heb je de verkeerde ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok je gaat op kamers met 4 mensen die het nu al vertikken iets te delen ....
succes daar

een 2e adsl abbo zou moeten kunnen, je moet wel een erg oud huis hebben als je geen 2 aderparen krijgt
er zijn hier er daar discussie op het forum en de ene provider is daar schijnbaar wat makkelijker in dan de andere

wat betreft de aders, het is of rood/blauw (meestal 1e lijn) of oranje/wit (doorgaans 2e lijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 14-05-2009 22:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
Dat wordt nog lastig uitzoeken welke aders gebruikt worden.
De aders die gebruikt worden, daar hangt natuurlijk de modem van je bovenburen aan, hoef je alleen maar te kijken welke kleuren aders daar bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

IEF

Why so serious?

Overigens even in gedachten houden dat, indien er geen 2e aderpaar aanwezig is,
een ADSL ISP meestal niet 'zonder KPN telefonie' kan/wil leveren, omdat de kosten voor het aansluiten
van dat 2e aderpaar een tikke hoog liggen.

In dat geval kun je wel KPN belbudget aanvragen (jaarcontract), en daarop ADSL laten leveren.
Voor telefonie heeft KPN nog altijd een leverplicht, en dat houdt ook in dat ongeacht de kosten (die niet voor jouw rekening komen) dat 2e aderpaar aangesloten gaat worden.

Wellicht wil je me even je postcode/huisnummer van het pand DM'en, dan controleer ik voor je of er een 2e aderpaar aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Misschien is Internet via de kabel ook nog een optie? IPV 2 x ADSL.

Dat moet volgens mij geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 01:03

sanzut

It's always christmas time

En anders lees je de posts even voordat je reageert op de titel..
Verder niets inhoudelijks te melden (a)

[ Voor 23% gewijzigd door sanzut op 14-05-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Zoals alle mensen al gepost hebben, 2x ADSL is mogelijk, mits je een vrij aderpaar hebt :)

De reden dat ik er nog eens achteraan post is dat ik het zelf een tijd zo heb gehad, en dat het uitstekend heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In een ander topic werd reeds ook nog gediscussieerd over de mogelijkheid tot meerdere kabel internet abonnementen op een aansluiting. Dus misschien kun je alsnog kijken of kabel internet geen optie is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
Bedankt voor de reacties,

Ik zal eens gaan kijken naar dat aderpaar, gelukkig hebben ze de modem bij de voordeur van het pand gehangen zodat ik er makkelijk bij kan om te kijken.

Ik zal contact met de verhuurder op moeten nemen en kijken of hij bereid is een kabelcontract af te sluiten op zijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bastiaandv schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:27:
...maar kabel-internet wordt ook lastig aangezien het televisie abonnent op naam van de verhuurder staat.
Bij Ziggo (kabelbedrijf Den Haag) is het mogelijk om het tv abonnement te laten betalen door persoon A, en het internet door persoon B. Aparte facturen.

Je zal alleen wel een briefje van persoon A moeten hebben waarin hij toestemming geeft voor deze constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Inmiddels is duidelijk dat er inderdaad een 2e aderpaar beschikbaar is op dit pand.

Dat mag bastiaandv er natuurlijk niet van weerhouden om hier zijn verdere keuzes/ervaringen te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

prcies en laat die 4 anderen maar lekker soebatten met een lijntje. ik zou hem echt niet delen als het zo moet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
Ok, bedankt @ Wolly voor de tip. Ga ik ook eens naar kijken.

Bij welke Isp kan ik terecht voor een abo op die tweede lijn? Ik moet hem natuurlijk eerst laten activeren bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
bastiaandv schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:49:
Ok, bedankt @ Wolly voor de tip. Ga ik ook eens naar kijken.

Bij welke Isp kan ik terecht voor een abo op die tweede lijn? Ik moet hem natuurlijk eerst laten activeren bij kpn.
Dat hoeft niet via KPN. Providers als Telfort, Online etc kunnen ook leveren en dan betaal je de lijnkosten via hun. Eventuele aansluitkosten gaan ook via hun. Afhankelijk van de provider kan dit aardig voordelig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Toen ik in een studentenhuis woonde wilden 2 huisgenotes een eigen telefoonaansluiting (+/- pre gsm tijdperk) en toen werd er door KPN gewoon een tentje opgezet op de stoep en een extra ISRA punt aangelegd. Als ik jou was zou ik ff informeren bij KPN en de situatie uitleggen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 01:20
bastiaandv schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:27:
Het is lastig een tap te maken en ze hebben aangegeven de verbinding eigenlijk niet verder te willen delen.

...

maar kabel-internet wordt ook lastig aangezien het televisie-abonnement op naam van de verhuurder staat.
Waarom is het lastig een 'tap' te maken? Je stelt zelf dat je bij het modem kunt. Dan zou het niet moeilijk moeten zijn om desnoods via een switch een extra netwerkkabel aan te sluiten.

Indien een 'tap' is te realiseren dan lijkt me dit ook financieel aantrekkelijker voor jou en je medestudenten aangezien jij dan een deel van de abonnementskosten voor je rekening kunt nemen. Ik heb begrepen dat studenten momenteel niet veel geld uit te geven hebben ;)

Een bijkomend voordeel is dat je weinig administratieve rompslomp krijgt buiten dat je maandelijks een bedrag afdraagt aan je medestudenten. Tevens is dit naar mijn idee snel te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 11:04
Ik heb hier 2 adsl aansluitingen op 2 aderparen,

1a/1b zitten online.nl (van de vorige bewoner die zijn abbo niet heeft geannuleerd maar gewoon opgezegd)
2a/2b zit op xs4all (mijn eigen account)

Helaas als ik 1 van beide opentrek stort de ander in elkaar...

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
Nu is voor mij de vraag, hoe vraag ik dit aan bij een provider? Ik moet natuurlijk vermijden dat de verbinding van de bovenburen wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Vraag de aansluiting aan als Extra aansluiting op het adres. En op de vraag of je de enige bewoner bent, is het antwoord nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

bastiaandv schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:05:
Nu is voor mij de vraag, hoe vraag ik dit aan bij een provider? Ik moet natuurlijk vermijden dat de verbinding van de bovenburen wordt afgesloten.
De meeste providers geven dit als keuze aan bij hun postcodecheck.
  • Geen KPN
  • Analoge Telefonie
  • ISDN
En zoals je misschien kunt raden, zijn de laatste 2 opties bedoeld als je Telefonie van KPN afneemt.
Dus in dit geval de 1e optie. Betekent letterlijk: neem een nieuw of inactief koperpaar in gebruik en lever daar alleen ADSL over, geen (analoge/ISDN) Telefonie.
Lijnhuur hiervoor betaal je ook gewoon aan je ADSL provider dan. (Bij Telfort / CompuServe is dit inbegrepen in de abonnementsprijs)
bodhisatva schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:15:
Ik heb hier 2 adsl aansluitingen op 2 aderparen,

1a/1b zitten online.nl (van de vorige bewoner die zijn abbo niet heeft geannuleerd maar gewoon opgezegd)
2a/2b zit op xs4all (mijn eigen account)

Helaas als ik 1 van beide opentrek stort de ander in elkaar...
Dat klinkt als flinke overspraak dan. Dat *kan* natuurlijk voorkomen als beide lijnen al niet geweldig afgeschermd/van kwaliteit zijn. Dat hoeft overigens niet per se zo te zijn natuurlijk (persoonlijk geen last van met 2x resp. 19 en 20 mbit downstream).

[ Voor 28% gewijzigd door IEF op 29-05-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je het hebt over de originele ptt bekabeling to het isra kun je overspraak praktisch vergeten. ook die shizzle is getwisten zo (twisted pair is ouder dan de meeste denken)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-04 14:47
bastiaandv schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:05:
Zolang je bij jouw nieuwe internet provider aangeeft dat het om een extra aansluiting gaat op jouw nieuwe adres, dan moet het goed gaan.

Overigens: als de verbinding van de bovenburen weg valt... dan is dat toch niet jouw fout? Je vraagt toch gewoon internet aan? Je geeft immers geen opdracht om de huidige internet verbinding op jouw nieuwe adres op te zeggen? De internet provider heeft - als het goed is - een aantal checks ingebouwd. Daarnaast wordt er over het algemeen een lijnmeting vooraf gedaan...

Daarnaast is het ook nog eens zo dat je niet veel anders kunt dan een tweede DSL-lijn aanvragen omdat je bovenburen de huidige verbinding niet met jouw willen delen.

Technisch gezien wordt er een DSL-signaal (eventueel i.c.m. telefonie) op het andere aderpaar gezet. Dat heb ik hier thuis ook gehad toen ik overstapte van mijn analoge lijn met DSL naar ISDN met DSL. Toen heb ik een korte periode op beide aderparen telefonie+DSL gehad. Dit ging prima!

Kortom: jouw verzoek hoeft geen enkel probleem te zijn, toch? Het is geen vreemd verzoek ofzo. Iedere zich zelf respecterende internet provider moet dit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 22:58
Ik heb na 2 uur bellen met KPN en Online een tweede aansluiting op hetzelfde ISRA punt aangevraagd. De andere ADSL verbinding zit via KPN op hetzelfde huisnummer. Ben benieuwd of het gaat werken allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
Probleem is opgelost, ik mag toch meeliften op de verbinding van de 4 boven me. Scheelt me een hoop werk.

Ik had nog wel de KPN gebeld die mij doodleuk vertelden dat ik voordat ik een tweede verbinding aan kon vragen even moest controleren welke van de 3 dubbele lijnen die binnenkomen actief zijn. De dame aan de telefoon kon mij niet vertellen hoe ik dit moest doen :S.

Maar het is dus geregeld, bedankt voor alle tips!
Pagina: 1