geluidskaart selectie hulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje gezocht, maar kom er niet echt uit dus ik hoop dat er een tweaker is die me zou kunnen antwoorden:

ik ben op zoek naar een externe geluidskaart met een optische ingang. Ik heb een erg fijn HD scherm gekocht, maar m'n PS3 heeft geen andere audio out dan rechtstreeks via de HDMI of via de optische uitgang. M'n hdscherm heeft erg lullig speakertjes en geen eigen audio out (Iiyama E2407HDS, onbegrijpelijk).

Weet er iemand of er zo'n kaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:16

FeaR

In GoT we trust

Op welke audio-set moet je PS3 aangesloten gaan worden dan?

Want om eerlijk te zijn denk ik dat er makkelijkere manieren zijn om je PS3 aan te gaan sluiten dan gaan werken met een externe geluidskaart met een optische ingang. Zeker omdat ik zulke geluidskaarten nog niet heb gezien. Wel met een optische uitgang, maar dat is weer wat anders :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem aansluiten op m'n logitech 5.1 setje dat op m'n pc is aangesloten. Deze heeft helaas ook geen optische ingang, dus het enige dat ik wou het geluid via m'n pc doorlussen. Een alternatief is natuurlijk een interne geluidskaart, die zijn eenvoudig te vinden met optische ingang. Ware het niet dat mijn pc al helemaal vol zit met PCI kaartjes en ik ook geen PCIe poort vrij heb. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Moet zeggen dat ik na wat speurwerk nog steeds geen externe geluidskaart gevonden heb.

Maar is het eigenlijk wel nodig op alles via optisch aan te gaan sluiten als je 5.1 setje dit ook niet heeft? Voordeel van optisch aansluiten is dat je dan digitale codecs kan versturen als DTS en DD. Maar aangezien je setje dit toch niet heeft kan je het toch net zo goed analoog aansluiten?

Als je de AV-out van de PS3 zou gebruiken (dus de rode en witte tulp stekker) en dan met behulp van een AC-Adapter:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21uswx0eHJL._SL500_AA280_.jpg

Dan zou je je setje toch aan kunnen sluiten op je PS3.
Niet via optisch, maar wel met 5 kanaals geluid.

Al zal je de ingangen van je setje wel even moeten verdubbelen met een mini-jack splitter als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wirelessemporium.com/productpics/big/Cabl-IPOD-Splitter.jpg

Ik weet dat het niet de oplossing is die je zoekt, maar zou zo 1-2-3 niets anders kunnen verzinnen aangezien ik geen externe geluidskaart weet te vinden met optische ingang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik sluit me aan bij bovenstaande oplossing, maar denk dat je dan stereo geluid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Daar is die adapter dus voor.
Die zet 2 kanaals stereo geluid om in 5.1 kanaals.

Plaatje moet je zien van links naar rechts:
Dus er gaat twee maal tulp male in (audio links en rechts) en er komt 5 maal mini-jack uit (front left/right, back left/right en center/subwoofer).

Enige wat je dan niet hebt is digitaal 5.1 audio.
Maar daar had je toch al niets aan aangezien het hier om een analoog setje gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor alle moeite, maar helaas is bovenstaande oplossing geen optie. De ps3 heeft namelijk 3 verschillende audio-out:

1. via RCA (1x gele tulp video & rood+wit tulp audio)
deze gebruik ik niet, want mijn ps3 zit via HDMI op m'n monitor

2. via HDMI
deze gebruik ik dus nu, maar is erg slecht omdat monitor 2 kleine rot speakertjes heeft

3. optisch

Stereo zou ik geen enkel probleem vinden, het gaat mij er puur om dat de audio niet over de ingebouwde speakertjes van m'n monitor hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Holy blaf, je bent een held! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik kan natuurlijk puur de audio over AV-out gooien en voor beeld gewoon HDMI gebruiken.

Bedankt voor je hulp, ik ga lekker aan de street fighter MET slechte titelsong :)
FeaR1986 schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:43:
Moet zeggen dat ik na wat speurwerk nog steeds geen externe geluidskaart gevonden heb.

Maar is het eigenlijk wel nodig op alles via optisch aan te gaan sluiten als je 5.1 setje dit ook niet heeft? Voordeel van optisch aansluiten is dat je dan digitale codecs kan versturen als DTS en DD. Maar aangezien je setje dit toch niet heeft kan je het toch net zo goed analoog aansluiten?

Als je de AV-out van de PS3 zou gebruiken (dus de rode en witte tulp stekker) en dan met behulp van een AC-Adapter:
[afbeelding]

Dan zou je je setje toch aan kunnen sluiten op je PS3.
Niet via optisch, maar wel met 5 kanaals geluid.

Al zal je de ingangen van je setje wel even moeten verdubbelen met een mini-jack splitter als deze:
[afbeelding]

Ik weet dat het niet de oplossing is die je zoekt, maar zou zo 1-2-3 niets anders kunnen verzinnen aangezien ik geen externe geluidskaart weet te vinden met optische ingang...
Pagina: 1