[Xbox 360] WMC extender kan Xbox360 niet vinden (firewall??)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266173

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik WMC XP edition 2005 met rollup 2 en SP3. Nu heb ik het probleem met SP3 opgelost, maar ik krijg maar geen verbinding tussen mijn XBOX360 en de extender software. Hij geeft aan dat hij geen wmc extender kan vinden op het netwerk. Dit komt mogelijk door mijn netwerkverbindingen en/ of firewall.

Zie url voor foutmelding:
http://img134.imageshack....foutmeldingxbox360dz9.jpg

Nu zit mijn netwerk als volgt in elkaar:
XBOX360 met kabel naar router en van router draadloos naar LAPTOP.

Ik ben nu al twee dagen bezig maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Volgens mij is dit een bekend probleem, maar ik kan met google en op dit forum geen antwoord vinden, misschien ligt dit aan mij...

Heeft iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er moeten een x aantal poorten open staan (even googlen voor welke), daarnaast moet internet sharing op de laptop uit staan.

Zitten de laptop en de 360 wel in dezelfde ip range trouwens?

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 24-04-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Wow snelle reactie...

IP's:
Laptop: xxx.xxx.1.70
XBOX360: xxx.xxx.1.72

maar hoe doe je de poorten open zetten en internet sharing uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Internet sharing uitzetten kun je voor jouw windows versie vinden in de faq op de xbox site.

De poorten open zetten zul je kunnen vinden in de handleiding van je router (voor de router) plus op de xbox site (voor de windows firewall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

PromoX

Flying solo

HSA -> SPV

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:19

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En als je het nou eens met TVersity probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn draadloze internet verbinding gedeeld ingesteld (met meederdere gebruikers)

De poorten openzetten:
Gaat dit met xbconnect? of moet ik een nieuw item toevoegen bij mijn speedtouch 780 (experiabox KPN) en daarbij poorten toewijzen...

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 266173 op 24-04-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Internet sharing met xbox als media center gaat sowieso niet werken. Het is het een of het ander. (Tenminste, dat was voor de nxe update in ieder geval zo)

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 24-04-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de laptop die met een ethernet kabel aangesoten op de xbox360, dit werkte wel en kon gewoon de installatie afmaken. Maar wanneer ik de ethernetkabel weer in de router/modem stak kon hij geen connectie meer maken. Waarschijnlijk ligt het dus aan een instelling in de router (poorten forwarden??).

Update:
Ik heb het programma "simple port forwarding" gebruikt. Hiermee kan ik de router en de app selecteren en dan de router updaten. Nu heeft het programma een aantal poorten aangemaakt, maar het werkt nog steeds niet.
Ik via dit programma ook mijn poorten toegevoegd en daarna mijn poorten getest of deze open stonden. Nu blijkt bij poort 3390 "adress in use" is. Wat leidt tot een fail.

PS: Ik heb de windows firewall uitstaan en de avira antivir ook uitgeschakeld...

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 266173 op 25-04-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen,

Ik kan via wmp11 wel contact maken met de xbox360 en zo door mijn bestanden heen wandelen, maar ik wil graag wmc gebruiken (zit er immers op...)

Daarnaast heb ik ook poort 2290 aangemaakt, omdat dit op verschillende site ook staat en deze geeft geen "adress in use".

url:
http://www.x-power.be/for...a2188593c13f8bdac16071ad6

Maar goed het eind resultaat blijft hetzelfde. Tijdens de installatie kan hij de extender niet vinden en blijft hij de melding geven die in mijn eerste post staat.

Iemand nog ideeën, want ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Dit kan toch niet zo moeilijk zijn...

UPDATE:
Ik kom al iets verder. Ik krijg nu een andere foutmelding (als dat al verder is...). Ik krijg nu alleen de zin, kan extender niet vinden.

Ik weet niet echt meer wat ik kan doen. Op andere fora kom ik ook niet echt verder. De site van microsoft praat alleen over vista en niet mce2005. Tversity is voor mijn geen optie. Ik heb nogal veel liedjes waar ik door heen moet scrollen en dit gaat in mijn optiek beter met mce (=sneller), plus dat er een zoekfunctie bij mce2005 zit en niet bij Tversity.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 266173 op 26-04-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Help?
Pagina: 1