Shopto.net creditcard leak/fraude

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
EDIT: mogelijk is shopto.net niet verwijtbaar, omdat een zogenaamde 'payment' gateway is gehacked met 19.000 creditcard nummers blijkbaar buiten hun macht, en er waarschijnlijk ook gedupeerde zijn van anderde internetwinkels als amazon etc

Als je de afgelopen maanden geshoped hebt bij www.shopto.net is het misschien niet onverstandig om DIRECT je creditcard op non-actief te zetten!!

Vandaag heeft de bank gebeld, welke vertelde dat er vreemde transacties met m'n creditcard zijn gedaan (waaronder vliegtickets?). De pas is geblokkeerd.

Ik doe er zelden wat mee, eigenlijk nooit. De laatste transacties zijn in december van play.com en shopto.net.

Dus ik dacht, huh!? Gezocht met google op shopto, boel hits, en wat blijkt, shopto.net heeft een creditcard leak. Deze hits zijn toevallig ook van de afgelopen paar dagen, waarin deze transacties bij mij dus ook zijn gepleegd.

Nu beweert shopto dat het aan een soort defecte gateway ligt? http://www.itnews.com.au/...-credit-card-numbers.aspx

http://savygamer.co.uk/20...-credit-card-details.html
http://www.eurogamer.net/...?thread_id=145815&start=0

edit:
http://www.thunderboltgam...d.php?p=104191#post104191
http://forum.shopto.net/viewtopic.php?f=12&t=4910

Bij het forum van shopto.net sluiten ze al topics erover, ik wil reageren daar...

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjuh op 23-04-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Apart, toevallig afgelopen zondag geconstateerd dat m'n CC misbruikt is en ik heb in het verleden tot tevredenheid bij ShopTo.net geshopt. Meestal heb ik niet zoveel geluk dat ze me eruit pikken bij loterijen, bij fraude blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Inderdaad, heel erg toevallig allemaal. En helemaal omdat ik dat ding zelden gebruik, eigenlijk alleen op vakantie (als het nodig is), en dus nu vier maanden geleden voor 2 bestelling van games bij shopto en play.com.

Dit is trouwens ook interessant (vertaald); http://babelfish.yahoo.co...=de_en&btnTrUrl=Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57
Ook ik heb in januari/februari 2 x een bestelling gedaan bij shopto.net en betaald met mijn creditcard. Vandaag ineens een onbekende transactie op mijn rekeningafschrift gedateerd afgelopen zaterdag 25-04 van RICARICA 155 MILANO IT van 100 euro.

Heb al e.e.a opgezoxht en het blijkt een telefoon-/ADSL-maatschappij in Italie te zijn, met o.a. de webadressen www.155.it en www.wind.it. Ik heb al gebeld met INGCard, krijg fraudepapieren thuisgestuurd.Nu nog een pissige mail naar RicaRica sturen, iemand goed in Italisaans. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
waarom italiaans? gewoon in het engels, kan prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TweakersOnly schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:59:
Ook ik heb in januari/februari 2 x een bestelling gedaan bij shopto.net en betaald met mijn creditcard. Vandaag ineens een onbekende transactie op mijn rekeningafschrift gedateerd afgelopen zaterdag 25-04 van RICARICA 155 MILANO IT van 100 euro.

Heb al e.e.a opgezoxht en het blijkt een telefoon-/ADSL-maatschappij in Italie te zijn, met o.a. de webadressen www.155.it en www.wind.it. Ik heb al gebeld met INGCard, krijg fraudepapieren thuisgestuurd.Nu nog een pissige mail naar RicaRica sturen, iemand goed in Italisaans. :(
Puto.

Mio culo e il viso sono gemelli.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Snake schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:04:
[...]

Puto.

Mio culo e il viso sono gemelli.
Mijn kont en zijn gezicht zijn tweelingen

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 28-07 13:06

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vorige maand nog GTA IV besteld bij shopto.net, gelukkig wel met een Neteller Virtual CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Ook hier problemen, afgelopen Zondag is er een cc betaling gedaan bij een hotel in Amsterdam.
Heb de formulieren per mail gelijk gekregen nadat ik had gebeld Zondagavond.

Heb ook nog met het hotel gebeld en gemaild, die komen nog bij me terug.
Hoopte eigenlijk dat ze ook wel wilden weten wat er aan de hand is, en dat mogelijk de "klant" nog aanwezig was in het hotel. Jammer genoeg zit ik nog te wachten op bericht. Misschien dat er wel aangifte is gedaan of iets dergelijks, maar dat weet ik dus niet.

Had nooit gekocht bij shopto, wel een account aangemaakt. Kreeg n.b. nog een mailtje kort geleden dat ze mijn cc gegevens uit hun database hebben gehaald vanwege veiligheid & en omdat ik er al een tijdje geen aankoop had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Na aanleiding van dit forum en mijn aankopen bij shopto.net ook even op mijn rekening overzicht gekeken en jammergenoeg ook een transactie die ik niet zelf heb gedaan. Gelukkig wordt het allemaal door de creditcard maatschappij afgehandeld...

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Toont wel aan dat een dergelijk lek ook per direct actief wordt misbruikt als er zoveel mensen in korte tijd reageren dat er verdachte transacties hebben plaatsgevonden.

Niet fijn om te weten, maar wel een goede herinnering om je credit card transacties in de gaten te houden...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 23:57
Vandaag een tweede betaling met met creditcard ontdekt, die ik niet gedaan heb. Dit keer bij een Frans toeristenbureau. Wederom geen groot bedrag, €12, maar toch. Meteen naar INGCard gebeld en de kaart is nu geblokkeerd. :(

Medewerker van INGCard kon trouwens melden dat beide betwiste transacties via Internet zijn verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooi dat dit topic er is, ik had nog helemaal niet in de gaten dat dit speelt. Gelijk maar even wat spoed gezet bij het regelen van het online overzicht van mijn CC.

Edit:
Heb net het overzicht kunnen raadplegen en zie tot nu toe nog geen onbekende transacties.

[ Voor 23% gewijzigd door Lukin op 07-05-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier gelijk even de overzichten gechecked van zowel de VISA als Mastercard. Gelukkig nog niks mee gebeurd. Wel even in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-08 12:31
Ik had ook een visa transactie die ik niet van mezelf kwam. Er is voor 160 euro gegokt bij unibet. Ondertussen heb ik een nieuwe visa kaart. En ik ben ook klant bij Shop To, niet dat ik zeker ben dat het door hun komt. En de medewerker van visa aan de telefoon wou/mocht niet zeggen bij welke site de problemen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-07 16:16
Hier nog een slachtoffer. Ook bij shopto iets gepreordered (wel later geannuleerd), maar mijn credit card staat dan natuurlijk al in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Waarschijnlijk ben ik dan nog een van de eersten, ben benieuwd hoe groot het probleem uiteindelijk zal zijn...

Creditcard maatschappijen zijn er natuurlijk ook niet happig op om zoiets naar buiten te brengen, brengt toch schade aan het imago van de CC, mbt veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sander

ook is er nog geen transactie gepleegd , het is wel zo slim om evengoed je creditcard te blokkeren , je weet immers maar nooit, voor je het weet ben je 500 euro lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die een pak euro's armer is geworden door wss op shopto te kopen , 755,43 euro afgetrokken door visa deze maand , mee gewed op unibet ergens in malta,Bcc nu begonnen met een onderzoek maar ondertussen hebben ze wel al mooi dat bedrag van mijn rekening gevorderd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Ik hoor weinig van dat hotel, en de vogel is natuurlijk al lang gevlogen.
Teleurstellend, als ze gelijk hadden gereageerd, was de boosdoener waarschijnlijk nog in het hotel als gast.

Overigens, is het natuurlijk niet zeker dat dit door shopto komt, lees de 1ste post maar..

Wat wel balen is, is dat als eenmaal je gegevens op zo'n lijst staat, deze steeds wordt doorverkocht.
Was niet zo gek lang geleden nog een uitzending van Netwerk of zo over hoe makkelijk het was deze lijsten via internet te kopen. Weet iemand nog welk programma dat was ? Heb het al, was Zembla, scroll naar beneden in het artikel voor een link naar de uitzending, of klik hier

Wat wel goed is, dat de cc maatschappijen redelijk meegaand zijn, en niet heel erg moeilijk doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 07-05-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:08:
@sander

ook is er nog geen transactie gepleegd , het is wel zo slim om evengoed je creditcard te blokkeren , je weet immers maar nooit, voor je het weet ben je 500 euro lichter
Ik ga as dinsdag naar de bank om even de mogelijkheden te bekijken. Ik ga namelijk eind v/d maand voor 3,5 week naar USA. Dan is een creditcard onmisbaar. Moet dus even weten of ik een nieuwe kan krijgen voor die tijd.

Wat mij verder verbaasd: Ik dacht dat het opslaan van CVC codes verboden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
maar die cvc code moet wel verstuurd worde nvan jouw pc naar die betalingsgateway eh.
als 1 van beiden comprimised is (maw: rootkit, spyware, keyloggers, exploit op gateway zodat mijn aan de database of het verkeer kan buiten de ssl-tunnel, code-injectie in het formulier dat je online invult met je gegevens...) kan die code gezien en dus gekopieerd worden samen met je naam, cc-nr, ....

anderzijds vermoed ik wel dat men dat toch even moet opslaan bij die gateway zodat ook zij bewijs hebben dat er toen een online betaling is geweest met jouw creditcard vanaf pc X met ip-adres a.b.c.d voor winkel Y.
Anders kan je zelf telkens je eigen online betalingen gaan aanvechten, want er is dan toch nergens nog bewijs dat jij het toch wel echt was of niet.... ('dat was ik niet, want mijn cvc-code heb je toch niet? want enkel dat bewijst dat ik het was' gaat dan vaak gebruikt worden...)

maw: het is een mes dat langs 2 kanten snijd: als er niets opslagen wordt, kan je ook geen online criminelen vinden. Als er niets wordt opgeslagen kan je als online winkel en betalingsgateway ook niet bewijzen dat het toch wel echt de klant zelve is die die betaling deed, als er een (wettelijke) discussie over ontstaat...

(oke, je kan dan nog zeggen: enkel indien cc-nr, cvc code, naam en adres kloppen dan pas die transactie opslaan... en enkel cc-nr, ip-adres, datum en tijd, + transactie-id waarmee aankoop ook koppelbaar is naar online winkel/dienst waar dan het afleveringsadres enzo vindbaar is. maar dan kan je als gateway wederom niet checken wanneer er mislukte logins/betalingen gebeuren mbv een 'wegens diefstal reeds geblokkeerde' cc-nr. Of je moet ze in dat geval gaan bewaren in een andere database ofzo...)
Je merkt dat het simpel is te roepen: je mag niets opslaan wegens privacy, maar er moet een goede afweging zijn: hoeveel privacy wil je afgeven om het ook veiliger te maken ?

Hoe dan ook: altijd je cc-rekeningen controleren. en bij twijfel onmiddellijk online gaan zoeken of er nieuws over bekend is. en contact opnemen bij je bank.

(wel goed dat het hier al op goT enzo bekend is)

offtopic:
(dit nieuws doet me denken aan nieuws over het tor-netwerk toen bleek dat enkele tor-exit-servers ook leuk het verkeer logden dat langs hen kwam - is beveiligd tussen elke tor-node maar niet op de node zelf - en waardoor men toch veel gebruikersnamen en bijhorende wachtwoorden kon verzamelen van journalisten, wethouders, bureaucraten in het buitenland, ....
omdat zij zonder enige verdere security (zoals vpn-, ssh-, ssl-tunnel) via dat tor-netwerk gingen om de policy van het land waarin ze zaten te omzeilen. zoals bv de firewall en media-censuur van china.
als daar een russisch netwerk gebruik van kan/gaat maken, kunnen ze zelfs de media en politiek wat beinvloeden en valse informatie geven om zo weer te spelen met aandelen of dergelijken...
't is maar een kwestie van de juiste informatie te hebben en te weten wat ermee te doen of wat ermee gedaan kan worden eh)

ps: ik ben zelf geen klant van shopto.net, en ik koop online enkel via bedrijven die ik irl ook bezoek en waar ik regelmatig kom. toen ik voor mijn werk vaak rondreisde, werden mijn kaarten ook overal gebruikt waar ik kon/moest, maar keek ik achteraf - of niet veel later zelfs - online en op afrekening na welke transactie's er gebeurd waren. ook al omdat dit nodig was voor mijn onkosten nota's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:22
Er is eind april bij mij tweeduizend euro van mijn cc afgehaald voor een bestelling ergens in Frankrijk. Ik heb ondertussen een nieuwe cc maar nog geen brief van de bank dat ik mijn geld terugkrijg (zoals me aan de telefoon verteld werd). Ik ga er vanuit dat dit nog geregeld zal worden maar ik ga volgende week aan de bel trekken als ik niks binnenkrijg.

Ik heb ook een paar keer bij shopto.net besteld. De winkel zelf zegt dat er niks is gebeurd maar ondertussen hebben ze wel hun SSL-key vervangen en een nieuw veiligheidsbeleid ingesteld. Vandaag kreeg ik weer een mail hierover.

Het is in ieder geval wel opvallend dat er eind april bij zoveel mensen cc-fraude is gepleegd. Ik ben benieuwd of dat nou alleen bij shopto.net-klanten is geweest of dat dat ook gebeurde bij niet-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg die mail ook , maar ben niet van plan nog ooit iets te kopen bij shopto , dan bestel ik liever men games in de collishop ook al kosten ze een paar euro meer dan daar ...ondertussen sta je wel mooi met je rug tegen de muur en is het geld van de rekening gehaald , en moet je mooi en braaf wachten tot je het bedrag al dan niet terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Ik zou eens willen weten wie er als schuldige aan te wijzen valt, want shopto probeert angstig overal te verkondigen dat het aan een zogenaamde 'payment gateway' ligt, en hun dus geen nalatigheid is te verwijten omtrent het correct omgaan met vertrouwelijke gegevens.

Maar aan de andere kant zijn er wel meer berichten in het verleden geweest over shopto, en hun veiligheidsbeleid. Bovendien ken ik alleen nog maar slachtoffers van shopto, en heb ik nog niets gehoord over andere grote internetshops... (play, amazon...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor het aanmaken voor dit topic, Bartjuh!

Ik had in maart nog een aankoop bij Shopto.net gedaan met mijn oude cc. Een paar dagen daarna was deze verlopen, dus mochten ze mijn cc-nr hebben, dan kunnen ze er niets meer mee.

Wel triest allemaal, deed graag zaken met Shopto.net, maar na dit voorval, liever niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik lees dit topic vandaag pas voor het eerst. Ik heb in februari ook een order gedaan bij ShopTo.net en zo te zien is er nog geen fraude gepleegd met mijn kaart.
Ik kreeg 6 mei wel het volgende mailtje van ShopTo.net
Dear Xof,

Your account has been inactive for 1 months. For security reasons your credit card details have been removed from our database.

Regards,

ShopTo.Net
Mijn huidige credit card wordt 21 mei automatisch geblokkeerd, omdat ik "geupgrade" ben naar een andere kaart. En er is nog maar 113 euro bestedingsruimte over, dus ik laat het wel gewoon door lopen tot 21 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24

scorpie

Supra Addict

Dat is weer een domper voor de mensen met een rabocard zoals ikzelf. Ik kan niet zien of er betalingen gedaan zijn.. Kan dus pas weer op m'n volgende afschrift zien of ik de bank moet bellen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

scorpie schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:28:
Dat is weer een domper voor de mensen met een rabocard zoals ikzelf. Ik kan niet zien of er betalingen gedaan zijn.. Kan dus pas weer op m'n volgende afschrift zien of ik de bank moet bellen.
Zover ik heb meegemaakt zijn ze best secuur met 'vreemde' transacties bij de rabobank, athans mijn 2 gevalletjes fraude in iedergeval wel.

Maar moet inderdaad toegeven, het realtime inzien van betalingen zou wel fijn zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2009 20:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 14:21
Weet iemand toevallig als Rabobank deze shop nu blokkeert na deze fraude? Ik had met mijn domme kop dit topic te laat gezien, en heb me proberen te registreren bij Shopto.net. Maar ik kreeg een error dat mijn Rabocard niet geaccepteerd werd :? . Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
l00pz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:14:
Weet iemand toevallig als Rabobank deze shop nu blokkeert na deze fraude? Ik had met mijn domme kop dit topic te laat gezien, en heb me proberen te registreren bij Shopto.net. Maar ik kreeg een error dat mijn Rabocard niet geaccepteerd werd :? . Iemand hier ervaring mee?
heb je zelf al navraag gedaan bij rabobank ? misschien dat ze er zelf al melding van maken...
(en dat kan goed zijn dat redelijk wat banken die nu tijdelijk blokkeren tot zij hun geld ook terug hebben en problemen zijn opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
Nu wordt mij ook het een en ander duidelijk. Twee terug inderdaad misbruik gemaakt van mijn CC. Gelukkig had de ING het direct als verdacht gemarkeerd en de pas geblokkeerd. Heb inmiddels alweer een nieuwe. Twee duimen voor de heren die dat hebben gespot :) Erg vervelend wel dit, doet mijn vertrouwen in de CC zakken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nou ze proberen bij de CC maatschappijen van alles. Visa heeft tegenwoordig bijvoorbeeld "Verified by Visa". Als je een aankoop doet, moet je na het ingeven van je CC gegevens ook een wachtwoord invullen die je bij Visa hebt opgegeven. Dan wordt de kans op fraude al een stuk kleiner, maar het probleem is wel dat de ene helft van de webshops het wel heeft en de andere helft weer niet. Dus de invoering van dat soort dingen gaat nooit zo snel. Zelfde als de pincode op een credit card. Als ik in het buitenland kom moet ik wel vaak mijn pincode invoeren, maar in veel gevallen is een handtekening ook nog voldoende. En de pincode op een CC bestaat nu al wel een aantal jaar, dus je zou verwachten dat je nu overal een pincode zou moeten invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 14:21
soulrider schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:18:
[...]

heb je zelf al navraag gedaan bij rabobank ? misschien dat ze er zelf al melding van maken...
(en dat kan goed zijn dat redelijk wat banken die nu tijdelijk blokkeren tot zij hun geld ook terug hebben en problemen zijn opgelost)
Ik kreeg vanmiddag een brief in de bus dat er fraude was gepleegd met mijn Credicard, dus verklaart waarom ik me niet kon registreren bij Shopto.net. De reden voor de blokkering was dat iemand mijn gegevens te pakken had gekregen, en de Rabobank hier achter was gekomen.

Het had trouwens niets met Shopto.net te maken, omdat mijn Creditcard op zaterdagavond geblokkeerd werd, en ik een Shopto.net account op zondag probeerde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijne was ook geblokkeerd door de Rabobank, en ik had niet geshopped bij shopto.net. Waarschijnlijk is het dus inderdaad fout gegaan bij een of ander payment gateway. Een aantal mensen bij een ander forum waar ik zit hadden er ook last van, in ons geval ging het om forbiddenplanet.com.

Wel netjes gehandeld van de Rabobank imo. Aan de telefoon m'n uitgaven doorlopen om er achter te komen dat er idd fraude was gepleegd, en een paar dagen later had ik m'n nieuwe kaart :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 17:49
Het is hier ook feest:
30/04/2009 Relatieplanet Nederlan €24.95
30/04/2009 Relatieplanet Nederlan €39.95
30/04/2009 Relatieplanet Nederlan €39.95
En er blijken nog een paar betalingen gedaan te zijn bij:
05/05/2009 WWW.FRIENDSCOUT24.COM €29.95
Ben met geen van allen bekend en ik heb in de afgelopen weken mn CC niet gebruikt...

*zucht*

Kijken hoe dit opgelost gaat worden. Krijg een formulier als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Chester schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:03:
Mijne was ook geblokkeerd door de Rabobank, en ik had niet geshopped bij shopto.net. Waarschijnlijk is het dus inderdaad fout gegaan bij een of ander payment gateway. Een aantal mensen bij een ander forum waar ik zit hadden er ook last van, in ons geval ging het om forbiddenplanet.com.

Wel netjes gehandeld van de Rabobank imo. Aan de telefoon m'n uitgaven doorlopen om er achter te komen dat er idd fraude was gepleegd, en een paar dagen later had ik m'n nieuwe kaart :)
Hmm, forbiddenplanet is ook een UK webshop.

Het is wel apart dat het 'lijkt' alsof het voornamelijk shopto klanten zijn die door de hack van de payment gateway. Maar dit kan gewoon een soort toeval zijn...

Misschien zijn het alleen UK winkels geweest, maar shopto zend natuurlijk ook naar het buitenland, waardoor alleen dat bekend is buiten de UK...

http://conceptualgamer.wo...at-deals-shitty-security/

De rabobank had in mijn geval ook uitstekend gehandeld, uiteindelijk geen geld verloren erdoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 12-05-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 14:15

Saven

Administrator

figlio di putana d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 00:05

sll

De MasterCard-variant van "Verified by Visa" heet MasterCard SecureCode. Onder andere bij bol.com wordt dit gebruikt.

Echter las ik dat indien je dit gebruikt, je een eigen risico aanvaard van 150 Euro bij fraude. Weet iemand hier meer van? Ik heb de algemene voorwaarden op de Postbank site doorgelezen, maar niets gevonden over het eigen risico :?

Bij bol.com heb ik uiteindelijk toch maar betaald met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 14:26
Vandaag op mijn afschrift ook een onverklaarbare transactie op 1 mei van € 470,- waarschijnlijk voor een reisje/ticket o.i.d.. Vanaf december ook een paar keer wat bij shopto besteld. :/

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SmartDoDo schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:12:
Meestal heb ik niet zoveel geluk dat ze me eruit pikken bij loterijen, bij fraude blijkbaar wel.
De kans bij loterijen is gewoon veel kleiner... Plus dat bij creditcardfraude alleen bestaande nummers meedoen ;)

Ontopic: ik heb ondertussen al 2 keer CC-fraude meegemaakt, 1 keer USD 900 na shoppen op Amazon (toen nog met 64 bit encryptie, lang geleden), de tweede keer meer recent zonder bekende oorzaak, totaal iets van 350 euro fraude (precies de reden dat ik een lage limiet heb gekozen!) supermarkten en tankstations in North Carolina. Toch zo'n 250 liter benzine d'r doorheen, oftewel hiervoor moeten ze m'n kaart fysiek hebben nagemaakt. Gelukkig komt het vrij snel goed en is het netjes verzekerd. Verder wordt het wat mij betreft wel tijd om het hele CC-systeem te gaan upgraden, om het over onze skimbare PINpassen maar niet te hebben... Een beetje checksum kan dit toch gewoon voorkomen? Van mijn part een digicard-reader of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Hier ook prijs:

3 transacties op 21/05 via PKRSER.COM voor een totaal van EUR 340 en 1 transactie op 25/05 voor RUMBO.ES van EUR 14, totaal EUR 354!!!

Ben trouwens zelf gecontacteerd door de Bank Card Company (beheert o.a. Visa in België). Heel netjes dus. Nu de procedure starten om mijn geld terug te krijgen...

Enkel paypal en shopto.net hadden deze kaartgegevens.

Ik zou dus zeggen... als shopto.net je creditcard gegevens in het bezit had in de periode dat het lek heeft plaatsgevonden laat dan preventief je kaart blokkeren! Misschien sta je onderaan de lijst en zijn ze er nog niet aan toegekomen jouw gegevens te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 08:43

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

bertalizer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:36:
Ik zou dus zeggen... als shopto.net je creditcard gegevens in het bezit had in de periode dat het lek heeft plaatsgevonden laat dan preventief je kaart blokkeren! Misschien sta je onderaan de lijst en zijn ze er nog niet aan toegekomen jouw gegevens te misbruiken.
Goed advies, helaas heb ik niet geluisterd. Mijn CC was ook bekend bij Shopto.net. Gisteren mijn overzicht ontvangen. 1x Kijkshop, 1x BCC en 2x Simyo :( . BCC heeft de betaling gelukkig ongedaan gemaakt, niet te min toch weer € 204,99 waar ik achteraan moet gaan.

Gisteren meteen contact opgenomen met de SNS bank, ze hadden mijn kaart ondertussen al wel geblokkeerd ivm vermoedelijk misbruik maar vinden het schijnbaar niet nodig om mij op de hoogte te brengen daarvan :(

Bij mij is het misbruik trouwens begonnen op 30-04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Er zijn dus toch al heel wat slachtoffers van de 'creditcard leak' in dit topic.

Vind het wel raar dat in het gewone nieuws er niets is te vinden, maar op verschillende fora er genoeg gevallen bekend zijn...

Het ziet er wel naar uit dat de 'hackers' rustig aan doen met het misbruiken van CC's. Niet alles tegelijk, maar verspreid over de weken...

Als je nu nog niet de sjaak bent, dan kan het goed zijn dat je het volgende week, of volgende maand, wel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderwerp: Creditcard fraude Active 24 Limited/Storbritannia

--------------------------------------------------------------------------------

Iemand een afschrijving op zijn creditcard gehad van dit bedrijf:

Active 24 Limited/Storbritannia uit Noorwegen? Er is bij mij 10 britse ponden afgeschreven zonder mijn medeweten.

Raar trouwens een Noors bedrijf en ze schrijven af in ponden?

Ik heb in ieder geval aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-07 19:53

-d-

Storbritannia is volgens mij Noors voor Verenigd Koninkrijk...maar waarom dat dan in het Noors op je CC afschrift staat... geen idee ;)

Edit, ah Noors bedrijf met ook vestiging in UK. Verklaart weer een hoop.

[ Voor 21% gewijzigd door -d- op 28-05-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze kunnen wel roepen dat het buiten hun macht is, maar het lijkt mij toch vrij kwalijk dat ze die gegevens opslaan. Die hebben ze toch helemaal niet meer nodig na de transactie?
[edit]Dat wordt dan natuurlijk ook bij de gateway opgeslagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 28-05-2009 17:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik wil eigenlijk weer een nieuwe game kopen, maar zou shopto.net weer veilig genoeg zijn om het daar te doen?
Misschien dat ik beter voor een paar euro meer het ergens anders kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Is hier eigenlijk iemand die van shopto.net (of de payment gateway die ze gebruiken) toen een mail heeft ontvangen met het bericht dat de kaartgegevens zijn gecompromiteerd?

Ik alvast niet...

Ik heb er geen vertrouwen meer in. Voor die paar euro die ik uitspaar ga ik geen lange telefoontjes doen om mijn kaart geblokkeerd te krijgen, procedures starten om geld terug te krijgen, wachten op een nieuwe kaart, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Xof schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:33:
Ik wil eigenlijk weer een nieuwe game kopen, maar zou shopto.net weer veilig genoeg zijn om het daar te doen?
Misschien dat ik beter voor een paar euro meer het ergens anders kan kopen.
Het lag hier niet aan Shopto maar aan de gateway en die handelt ook betalingen van een hele hoop andere winkels af. Dus wat dat betreft heb ik geen vertrouwen verloren in Shopto, heb nog een aantal pre order uitstaan zoals Prototype en heb net bericht gekregen dat Infamous onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Lukin schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:12:
[...]

Het lag hier niet aan Shopto maar aan de gateway en die handelt ook betalingen van een hele hoop andere winkels af. Dus wat dat betreft heb ik geen vertrouwen verloren in Shopto, heb nog een aantal pre order uitstaan zoals Prototype en heb net bericht gekregen dat Infamous onderweg is.
Ja dat weet ik, maar ze zullen nog wel dezelfde gateway gebruiken neem ik aan. Ik hoop dat die gasten nu alles weer op orde hebben.
Want het scheelt toch weer zo'n 10 euro bij shopto.net om daar Overlord II voor de PS3 te bestellen. Toch wel weer de moeite waard (en ze versturen hem 2 dagen voor de release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online
Lukin schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:12:
[...]
Het lag hier niet aan Shopto maar aan de gateway en die handelt ook betalingen van een hele hoop andere winkels af.
Het hele probleem is; ligt het wel echt bij die gateway? Shopto beweert dat, maar die heeft er natuurlijk enorme belangen bij om dat te beweren. Waarom hoor ik over andere webshops niets/nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik kreeg net ook een belletje van de rabo dat ze ook mijn gegevens hebben gejat. De enige plek die ik kan bedenken is shopto. Gelukkig is de transactie niet doorgegaan doordat ze het adres hebben aangepast en dat bedrijf accepteerde de transactie daardoor niet. Was een bestelling van ~750 euro.

Ik krijg binnen 4 a 5 dagen weer een nieuwe CC.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1