Dat is ook aso. Maar dat betekend toch niet dat een PC bestellen en die terug sturen niet aso is ? Als ik iets koop dan wil ik het ook hebben. Ik ga geen Plasma TV bestellen om even te kijken of het iets is, en het vervolgens weer terug sturen.
Dat er webwinkels zijn die aso dingen doen betekend hopelijk toch niet dat we met z'n allen maar lekker aso moeten gaan doen ? Als we dat met z'n allen gaan doen wordt het hier helemaal leuk.
Als ik een plasma bestel via het internet, ding wordt geleverd en de beeldkwaliteit bevalt me niet, dan gaat hij gewoon retour.
Het zou pas aso zijn wanneer ik in de winkel ga kijken of de plasma mij bevalt en deze daarna via het internet (goedkoper) ga bestellen.
Dit soort zaken zijn gewoon onlosmakelijk verbonden met het kopen op afstand. Niets meer niets minder en heeft m.i. niks te maken met aso.
Azerty bouwt een PC voor de TS, dat kost tijd en geld. En vervolgens stuurt de TS de PC net zo hard weer terug. Hij had van de voren ook wel kunnen bedenken dat hij de PC misschien toch wel niet echt wou kopen.
Tuurlijk is het een stukje ondernemers risico, maar kom op zeg, een PC bestellen en net zo hard weer terug sturen. Naar mijn mening is dat niet normaal.
Als jij een PC winkel had en dit gebeurde bij jou, zou je er dan nog steeds zo over denken ?
Tja, dat het vervelend is, zondermeer. Maar dit recht heeft de consument nu eenmaal en daar mag hij gebruik van maken. Hij mag het producht, in dit geval de pc, beoordelen. Voldoet het ding aan de verwachtingen of toch niet?
In dit geval kan Azerty bijvoorbeeld besluiten om de TS niks meer te verkopen en gewoon te weigeren als klant.
Overigens neemt het niet weg dat ook ik graag zou weten waarom de TS de pc retour wil sturen.