Vanochtend mijn PC gestart welke via een onboard ethernet port is aangesloten op het netwerk. Na het opstarten kon ik niet op het netwerk en internet komen. Ook geen icoon te zien rechtsonder dat er een ethernetverbinding zou zijn. Mijn idee is naar 'netwerklocaties' om verbinding (die om een of andere reden uit staat) aan te zetten. Maar geen icoontjes voor verbinding te vinden.
Acties:
1) Pc herstarten
Geen verandering.
2) Netwerkkaart in apparaatbeheer bekeken
Staat goed, ledje op poort brand (ook op switch bij deze poort)
3) Service gecontroleerd
Toen werd het vaag, want (hoewel ik er nooit echt op gelet heb) zou er een service 'Netwerkverbindingen' moeten bestaan (volgens soortgelijke probleemoplossingen op internet. Hiervan lijkt het mij logisch dat als dit uit staat er geen verbinding mogelijk is. Maar 'Netwerkverbindingen' komt (ook in het engels) niet voor op mijn PC.
Bij F5 in netwerkverbindingen indrukken krijg ik: "De lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map Netwerkverbindingen worden opgevraagd. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is."
O.a. geraadpleegd:
http://support.microsoft.com/kb/825826
4) Opnieuw geïnstalleerd netwerkadapter
Geen verbetering
Specificaties
Ingelogd onder gebruikersaccount aanwezig op PC (standaard)
HP Compaq dc 5800 microtower
Intel Core Duo 3.00 GHz
MS Windows XP Pro SP3
Netwerk (volgens app. beh.): Intel 82566DM Gigabit Network Connection
Up to date McAfee aanwezig
(Ps. Gepost in Windows i.p.v. netwerk forum omdat het meer een Windows- dan een netwerkprobleem is)
Acties:
1) Pc herstarten
Geen verandering.
2) Netwerkkaart in apparaatbeheer bekeken
Staat goed, ledje op poort brand (ook op switch bij deze poort)
3) Service gecontroleerd
Toen werd het vaag, want (hoewel ik er nooit echt op gelet heb) zou er een service 'Netwerkverbindingen' moeten bestaan (volgens soortgelijke probleemoplossingen op internet. Hiervan lijkt het mij logisch dat als dit uit staat er geen verbinding mogelijk is. Maar 'Netwerkverbindingen' komt (ook in het engels) niet voor op mijn PC.
Bij F5 in netwerkverbindingen indrukken krijg ik: "De lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map Netwerkverbindingen worden opgevraagd. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is."
O.a. geraadpleegd:
http://support.microsoft.com/kb/825826
4) Opnieuw geïnstalleerd netwerkadapter
Geen verbetering
Specificaties
Ingelogd onder gebruikersaccount aanwezig op PC (standaard)
HP Compaq dc 5800 microtower
Intel Core Duo 3.00 GHz
MS Windows XP Pro SP3
Netwerk (volgens app. beh.): Intel 82566DM Gigabit Network Connection
Up to date McAfee aanwezig
(Ps. Gepost in Windows i.p.v. netwerk forum omdat het meer een Windows- dan een netwerkprobleem is)