daar spreek je over groen terwijl die kleur niet eens besproken wordt in de TS

[...]
Dit is in ieder geval fout, want je hebt niet even vaak een rode als een blauwe bal bij de eerste trekking. Zodra je dit aspect wel meeneemt kom je overduidelijk op 0,6*0,6 + 0,4*0,4 uit.
je interpretatie is er fout van, maar ik ga daar niet over uitwijken,
ik had hier al lang het juiste antwoord staan. (die 0,6^2 + 0,4^2)
(ik gaf enkel een mogelijke andere denkwijze die net zo correct kan zijn...)
offtopic:
in de uitleg die jij 'totaal fout' vind is de gedachte gang:
de eerste keer is de voorwaarde: pak een bal uit de verzameling: die kans is dus 100%
de 2de keer is de voorwaarde: pak een bal uit de verzameling met dezelfde kleur als die van de eerste keer.
en pas tijdens die 2de kleur werk je dus met kansberekening.
het antwoord is dan:
'60% kans indien je de eerste keer rood pakte, en 40% kans als je de eerste keer blauw pakte'
je kent je kans pas zodra je weet zodra je weet welke kleur er de eerste keer gepakt is.
je kan wel zeggen: dat je 52% kans hebt om te slagen in de opdracht 'om 2 ballen van dezelfde kleur te pakken' en de kans is dus een beetje in het voordeel van de speler en tegen 'het huis'.

het hangt er dus totaal van af in welke wijze er een antwoord verwacht wordt:
het 'volledige antwoord':
"je hebt 52% kans om dat te doen, 60% kans als de eerste een rode is, en 40% als die eerste een blauwe is"
en daar kunnen ze je geen enkel punt voor afpakken (tenzij je foutief rekent)
de lengte hangt dus af van het verwachte antwoord van de vragensteller ;-)
offtopic:
(ja, ik had "ant-loving" docenten zowel in het middelbaar als in de verdere studie's - dat volledige antwoord was het enige dat de volle punten kon krijgen - "omdat elk antwoord op een vraag in de 'exacte wetenschappen' een 'als' heeft" - vb: lichtsnelheid: 300k km/s 'als' je meet in het luchtledige - dat laatste is vaak kantlijnmateriaal maar zij vielen erover .... en ondertss is me bekend waarom want die snelheid kan serieus vertraagd worden dankzij recent onderzoek...)
maar swat: TS laat niet meer van zich horen, dus zijn huiswerk/opdracht zal al wel afgeraakt zijn...