Anoniem: 204528 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:13:
Hmzz, je bent zelf 36 dus neem aan dat je vriendin ook volwassen is. Juist het spelen van een spel is een goede manier om een beetje Engels te leren, en voor veel delen van een MMORPG hoef je niet zoveel kennis te bezitten over de taal aangezien het vaak gewoon 'puzzelen' is.
Daarnaast kan ze, als ze er niet uit komt, gebruik maken van (online) woordenboek of gewoon iets aan jou vragen. Geen Engels kunnen moet je IMHO meer zien als een uitdaging, in plaats van een beperking. Maargoed, suggesties zijn erg lastig aangezien je niet eens laat weten wat voor een soort MMORPG ze wil...
Daar hadden we het ook al over.
We zijn nu samen lotro (Lord Of The Rings Online) aan het spelen. Ze is ermee begonnen. Ik help haar, handig, ik ken het spel.
Door dat ze vaak meekeek naar mij is ze ook enthousiast geworden en zocht dus ook zoiets. Alleen die Engelse taal dus. Maar met internet, is ook makkelijk te vertalen, en ik help haar, gaat het goed en ze is helemaal enthousiast. Ze is nu bijna level 7. En ze leert nog wat engels, ze schrijft op wat ze niet weet, kwa woorden, dus hartstikke mooi en leerzaam !!
Kunnen we ook leuk samen spelen!