Welke MMORPG in het nederlands

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:33
Hoi,
Mijn vriendin zoekt een leuke MMORPG die volledig in het nederlands is en niet al te veel geld kost.
Ze kan geen Engels dus dan vallen al een heel stel af.

Heeft iemand suggesties of ideeen?
Ik speel zelf veel LOTRO maar dat is allemaal in het Engels

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, is MapleStory niet ook verkrijgbaar in't Nederlands? Mijn zus speelt het in ieder geval vaak.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Trinsec schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:10:
Mm, is MapleStory niet ook verkrijgbaar in't Nederlands? Mijn zus speelt het in ieder geval vaak.
Maplestory heeft wel een world waar alle Nederlanders zitten.. maar of de UI ook Nederlands is, weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Hmzz, je bent zelf 36 dus neem aan dat je vriendin ook volwassen is. Juist het spelen van een spel is een goede manier om een beetje Engels te leren, en voor veel delen van een MMORPG hoef je niet zoveel kennis te bezitten over de taal aangezien het vaak gewoon 'puzzelen' is.

Daarnaast kan ze, als ze er niet uit komt, gebruik maken van (online) woordenboek of gewoon iets aan jou vragen. Geen Engels kunnen moet je IMHO meer zien als een uitdaging, in plaats van een beperking. Maargoed, suggesties zijn erg lastig aangezien je niet eens laat weten wat voor een soort MMORPG ze wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

enigste optie die ik ken is Dofus. turn based mmorpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 204528 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:13:
Hmzz, je bent zelf 36 dus neem aan dat je vriendin ook volwassen is. Juist het spelen van een spel is een goede manier om een beetje Engels te leren, en voor veel delen van een MMORPG hoef je niet zoveel kennis te bezitten over de taal aangezien het vaak gewoon 'puzzelen' is.

Daarnaast kan ze, als ze er niet uit komt, gebruik maken van (online) woordenboek of gewoon iets aan jou vragen. Geen Engels kunnen moet je IMHO meer zien als een uitdaging, in plaats van een beperking. Maargoed, suggesties zijn erg lastig aangezien je niet eens laat weten wat voor een soort MMORPG ze wil...
Een nederlandse. Ik denk niet dat je dan veel te kiezen hebt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 14:11
Zo heel goed Engels hoef je ook niet te kunnen om de UI en skills enzo te begrijpen. En je leert een hoop bij! Want de keuze voor een Nederlands vertaalde MMORPG is denk ik heel beperkt.

Moet er overigens zelf niet aan denken dat ze een MMO of uberhaupt een game naar het Nederlands vertalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54
een "grote" mmo is er volgens mij niet in het NL. omdat de markt gewoon VEEL te klein is voor een game dev om alles in het nederlands te maken.

Dan zit je inderdaad vast aan die kleine nederlandse browser games als maple (al weet ik niet of die ook nl is) of travian en dat soort ongein.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maple heeft zover ik weet wel een nederlandse UI inmiddels, maar heeft hier en daar nog wat 'babelfish' vertalingen.

Aantal andere MMO's hebben wel duitse en franse UI, maar geen nederlandse zover ik weet. (als ze daar wel bekent mee is :))

@hierboven, maple is geen browser game, maar 'volwaardig' MMO spel. (wel 2d based).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 16-03-2009 12:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

TgR_KILLER schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:20:
een "grote" mmo is er volgens mij niet in het NL. omdat de markt gewoon VEEL te klein is voor een game dev om alles in het nederlands te maken.

Dan zit je inderdaad vast aan die kleine nederlandse browser games als maple (al weet ik niet of die ook nl is) of travian en dat soort ongein.
Alleen is MapleStory geen browsergame maar moet je een heuse client ervoor downloaden. ;) Het is een MMO-platformer.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Runescape heeft Nederlandse servers waar bijna alleen maar NL wordt gesproken. Geen Nederlandse UI, maar je kunt in ieder geval je prima verstaanbaar maken in die servers. Kans bestaat overigens wel dat er nog eens een Nederlandse versie van het spel komt.

Overigens moet Runescape je ook maar net liggen qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54
ok ok sorry maple heeft idd gewoon een client.. Heb hem ook op me laptop (niet dat ik t nog speel maar te lui om het te verwijderen) Maar wilde even de vergelijking maken tussen de simpele games en de lord of the rings online / WoW etc. Al heeft maple een client het valt imho niet in die categorie.

Maar as said. Het is puur wat ze wil spelen. Maar zoals ik in mijn vorige post al aangaf. Er zijn verdomd weinig games die helemaal in het NL zijn. Omdat daar gewoon geen markt voor is. Tenzij je een erg simpel spelletje gaat doen wat in nederland gemaakt is. Maar dat is vaak niet zo uitgebreid/ groot. Ik ben er in ieder geval nog niet tegen gekomen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:33
Anoniem: 204528 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:13:

Daar hadden we het ook al over.
We zijn nu samen lotro (Lord Of The Rings Online) aan het spelen. Ze is ermee begonnen. Ik help haar, handig, ik ken het spel.
Door dat ze vaak meekeek naar mij is ze ook enthousiast geworden en zocht dus ook zoiets. Alleen die Engelse taal dus. Maar met internet, is ook makkelijk te vertalen, en ik help haar, gaat het goed en ze is helemaal enthousiast. Ze is nu bijna level 7. En ze leert nog wat engels, ze schrijft op wat ze niet weet, kwa woorden, dus hartstikke mooi en leerzaam !!
Kunnen we ook leuk samen spelen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BORG schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:21:
[...]

We zijn nu samen lotro (Lord Of The Rings Online) aan het spelen. Ze is ermee begonnen. Ik help haar, handig, ik ken het spel.
Door dat ze vaak meekeek naar mij is ze ook enthousiast geworden en zocht dus ook zoiets. Alleen die Engelse taal dus. Maar met internet, is ook makkelijk te vertalen, en ik help haar, gaat het goed en ze is helemaal enthousiast. Ze is nu bijna level 7. En ze leert nog wat engels, ze schrijft op wat ze niet weet, kwa woorden, dus hartstikke mooi en leerzaam !!
Haha ik las dus even snel over het woordje level heen. Gelukkig, toen ik geschrokken (las eerder net dat jij 36 bent) terug las, stond het er wel.

Ik snap dat het lastig is als je de taal niet spreekt, maar ik denk dat het wel heel handig zal zijn als ze engels leert, gezien hoeveel die taal om ons heen hangt. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker als je eens wat op internet wil zoeken of als de handleiding alleen in het engels beschikbaar is. Hoeft ze jou niet steeds lastig te vallen ;)

Voordeel van een Nederlands sprekende server/groep is natuurlijk dat je snel wat kan vragen en daar weer van kan leren.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 17-03-2009 01:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gefeliciteerd, dat spel is echt gaaf. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

BORG schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:21:
[...]

Weet je dat je nu daardoor naar mijn idee nog meer plezier gaat hebben aan dat spel? Lotro is al een heerlijk spel, en zeker als je de tijd neemt om quests goed te lezen. Wordt echt nog beter door het verhaal. :)
Pagina: 1