oeps, vloeistof over toetsenbord laptop.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,

Gisteren kwam ik thuis en toen bleek mijn kat doodleuk over mijn toetsenbord van de laptop gepiest te hebben. Het was er al helemaal ingetrokken. Nu doen een boel letters het niet meer.
Ik heb geregeld kasten van pc's open gemaakt, maar nog nooit een laptop. De garantie is toch al verlopen.
Nu vroeg ik me af of het zin heeft om de laptop open te schroeven, of ik eventueel het toetsenbord nog schoon kan maken of dat alles nu verpest is en er niks meer aan te beginnen valt.
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt! :'(

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 19:51
Je had de laptop nooit aan moeten zetten.
je moederbord en alle elektronica zitten nml onder je toetsenbord.

Om je laptop open te maken moet je meestal de behuizing los maken aan 1 van de 4 kanten van het toetsenbord.
Bij mijn laptop kan bvb het het stuk tussen het toetsenbord en het beeldscherm los geklikt worden.
Hierna kun je het toetsenbord en gewoon uithalen (eventueel kabeltje losmaken als je hem er helemaal uit wilt)

Schoonmaken is wat lastiger als een gewoon toetsenbord. Laptoptoetsen kunnen ook los gehaald worden, maar de bevestiging is een heel stuk fragieler als bij desktops.
Ik heb hier 2x mijn laptop toetsenbord uit elkaar gehaald omdat er frisdrank overheen was gegaan. hij is nu wel weer schoon, maar 1 toets kan niet meer terug (gelukkig toch maar de rechter alt) en een stel zit nog maar met 2 of 3 pinnetjes vast ipv 4.

aangezien kattenpis zoiso moeilijk schoon maken is (die stank gaat er maar moeilijk uit) zou ik gaan kijken of je ergens los een vervangend toetsenbord kan bestellen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:05
Ik zou eerst gewoon 1 a 2 dagen wachten en de laptop laten drogen, vervolgens kijken of hij het weer doet. Vaak herstel het zichzelf namelijk wel, alhoewel met de stank je hem misschien sowieso zal moeten schoonmaken. Ik heb vaker gehad dat de toetsen en het muis vlak het niet meer deden maar dat na een dag het weer perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-07 15:02
In veel gevallen is het 'slechts' het toetsenbord. Als je pech hebt is het op je moederbord enz gelekt. Dan zal het meer problemen geven.
Ook al doet ie het in eerste instantie goed, oxidatie enz treed vaak pas later op.

Advies is imho dus:
- Toetsenbord verwijderen en vervangen
- Laptop goed schoonmaken eronder. Accu en spanning eraf, en met gedestileerd water icm tandenborsteltje / wattenstaafjes printplaat reinigen waar nodig. (Geen kraanwater, bevat kalk en dan verschuif je het probleem).
- Dagje ofzo laten drogen
- Weer in elkaar zetten en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spooky6900
Nou, we zijn een aantal dagen verder. Laptop is uit elkaar geweest, maar zover ik heb kunnen zien is alleen het toetsenbord nat geworden en is het niet doorgelekt. De toetsen werken nog steeds niet, dus er moet een nieuw toetsenbord in. Weet iemand waar ik zo'n ding zelf kan kopen en er in bouwen? Lijkt me een stuk goedkopen dan de laptop weg te brengen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 16:59
Welk merk/model? Misschien heb ik nog wat liggen.

En kijk anders eens op http://www.replacedirect.com/ daar heb ik goede ervaringen mee, al zijn ze niet de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

www.replacedirect.com heb ik inderdaad ook goede ervaringen mee.
En anders kan je ook even op ebay.nl kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Is het toevallig een HP laptop uit de zakelijke serie ? Dan heb je met twee schroefjes en vier schuifclipjes (tussen de F-toetsen) het hele tobo los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spooky6900
het is een fujitsu siemens Amilo Pi2515.

Op replace direct kost een UK toetsenbord 69,-
Wat gebruiken we in NL? Is dat UK of US? US toch? Die hebben ze niet op voorraad.

Ik vind het duur, zo'n toetsenbord. Maar ja, ik heb weinig keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kijk hier even anders:
Wikipedia: Keyboard layout

Dan weet je de verschillen. US toetsenbord wordt inderdaad het meest gebruikt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
US gebruiken we hier ja :P en daar heb ik helaasch niks voor liggen.
Overigens is 69 euro nog niet eens zo heel duur, ik heb er eens een vervangen van 90+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Kijk op ebay.com en ebay.co.uk ipv ebay.nl. Krijg je vaak veel meer hits. Ff selecteren op lowest price+p&p en voila.... Anders even hier bij V&A een ad plaatsen dat je een kaduke versie van je laptop zoekt of iig het toetsenbord dat hier compatible bij is.... Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Er is nauwelijks verschil tussen UK of US toetsenbord. ik heb op mijn Vaio ook een UK keyboard zitten. Je merkt het alleen met tekens als # en $ geloof ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Deze gebruiken we hier in NL:
Dit is UK:

Toch wel wat irritante verschillen.
Pagina: 1