Zegamax kasten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Dag jongens,

ik zie sinds kort nieuwe leuke kasten op mijn favoriete hardware boer website
onder de naam Zegamax, en de kast die mij het meest opvalt is de Zegamax Aegis

link:
http://www.alternate.nl/h...Behuizingen&l2=Midi+Tower

Ik kan echter niks vinden in de pricewatch en ook geen meningen over Zegamax kasten hier op GoT.
Dus mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze kasten?
Is het wat?
Heb je toevallig al een Aegis in huis staan, dan zou ik heel graag wat foto's willen zien :)
Dank

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik em door google gooi zie ik hoofdzakelijk be/de websites, lijkt me beetje in de style van de Recom kasten die ook vrij onbekend zijn maar waren toch van aardige kwaliteit.
edit, lijkt onderdeel van http://www.sigmaproduct.com, computerkast maker uit de US.

En damn, die sigma heeft ook flinke kwijl kasten.

ok nog een edit:
http://www.sigmaproduct.com/features/aegis.htm
Het is dus een Sigma Aegis, maar onder ander merk.

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2009 11:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Haha, ja die visor voor op ziet er best wel stoer uit vind ik, alleen als ik zo'n kast zou krijgen ga ik
die temperatuur meter uitzetten, want die rode letters passen totaal niet bij het geheel :/

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Grrrrrrrrr l*l die je bent

Nu wil ik voor mijn volgende pc zo'n kast. Echt onwijs gaaf design voor een leuk prijsje. Geluidswerende plaatjes tegen de kanten :9

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:44:
Als ik em door google gooi zie ik hoofdzakelijk be/de websites, lijkt me beetje in de style van de Recom kasten die ook vrij onbekend zijn maar waren toch van aardige kwaliteit.
edit, lijkt onderdeel van http://www.sigmaproduct.com, computerkast maker uit de US.

En damn, die sigma heeft ook flinke kwijl kasten.

ok nog een edit:
http://www.sigmaproduct.com/features/aegis.htm
Het is dus een Sigma Aegis, maar onder ander merk.
Goed gevonden, maarja nog steeds geen ervaringen te vinden op Tweakers:)
sorry voor iedereen die door mijn geblaat weer in zijn portomonee moet grabbelen om deze kast te kopen :p

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het ziet er allemaal vrij netjes uit, kopen zou ik zeggen :P
(die zenith was toen ook amper info over, maar was toch een vrij degelijke kast).

wat varianten(ook in silver en zwart/silver varianten te vinden)
Aegis
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/images/aegis/aegis-wb-01.jpg

Blitz
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/images/blitz/blitz-wb-01.jpg

Shark H
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/images/Shark_H/SHARK-HB1.jpg

La Vie Alu
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/images/La_Vie_A/lavie_alu_01.jpg

Unicorn:
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/unicorn_g_files/sideviewbig.jpg

Phantom H
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmaproduct.com/features/phantom_g_files/phantom_H14.jpg

Meeste hebben aparte HDD bay, sommige neerklappende backplate (woei), goed aantal fans.

Hier ga ik zeker wat meer van zoeken, erg erg mooie kasten.

Edit: plaatjes opgelost :)
Ok, zou wel verklaren waarom alternate ze heeft, die heeft ook duitse vestiging.

[ Voor 82% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2009 12:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.pcgameshardwar...ds-On-Test/Gehaeuse/Test/
Der in Deutschland noch unbekannte Hersteller Zegamax hat mit dem Unicorn einen neuen Midi-Tower auf den Markt gebracht. Ob der Tower auch so schwer zu bändigen ist, wie das gleichnamige Fabelwesen zeigt sich in unserem Hands-On-Test.
Duitse bouwer dus :)

Mmzz, sigmaproduct.com is weer wat anders. Onbetrouwbare informatie van mijn kant dan denk ik.

offtopic:
Jij bent snel, dat van dat hotlink stond echt maar 5 seconden of zo, het werkte toen al

[ Voor 41% gewijzigd door Hooglander1 op 11-03-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.sigmaproduct.com/onlineretailers.htm
Daar staat Alternate tussen.

http://search.live.com/results.aspx?q=Zegamax&form=QBRE
Grappig dat daar dus Sigmaproduct tussen staat.

http://www.alternate.nl/h...at3=000&vendorSelect=1064
Ze hebben dus de Blitz, Aegis, Unicorn en Unicorn met window.

niet snel, maar was continue post aan het updaten, dus in preview zag ik je reply toevallig staan :P

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
Hmmm ik had dit voor het weekend moeten zien. :-(
Vooral die "Zegamax Blitz" is erg mooi (zonder windowkit). Strak maar toch een touch of design wat vaak mij word verweten als ik een systeem kast uitzoek. Misschien toch binnenkort maar eens een bestelling plaatsen ;-)

Uiterraad ben ik (ook) benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze systeemkasten.

edit:
@hieronder, misschien doe ik jouw en mezelf aan het einde van de maand een plezier, maar dan ga ik denk ik wel voor de Blitz zonder windowkit. Denk echter dat het voor de stevigheid, kwaliteit niet zoveel uitmaakt welk model er "gekeurd" zou worden. Echter ik wil eerst me huidige bestelling binnen krijgen, want ik ben op dit moment computerloos :'(

[ Voor 27% gewijzigd door nsa1984 op 11-03-2009 12:46 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Oef, de unicorn en de aegis zijn beide toch wel heel erg mooi :)
Nouja mischien dat hier binnenkort nog iemand langs komt die zo'n kast heeft en wat echte foto's kan laten zien.
Tot die tijd kijk ik nog even de kat uit de boom.
Bedankt voor de hulp met linkjes e.d. O-)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jammer dat Alternate de Phenom niet heeft, dat was mijn eerste keuze.

Maar gezien ik toch een 2de kast erbij moet hebben (mijn sweex kast valt nu echt van elende uit elkaar), is deze een heuze overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

Wildfire

Joy to the world!

En bedankt... ik doe mijn vader een nieuwe behuizing cadeau :)

Hij heeft nu een vage zilverkleurige behuizing, maar dan met computerbeige DVD-drive en kaartlezer. In het verleden ooit zo gedaan, vond hij niet zo erg. Maar ik vind al tijden dat 'ie iets netters moet hebben.

Dus een Blitz besteld met een bijbehorende zwarte DVD-brander en een zwarte combo floppydrive/kaartlezer :P

Eens kijken wat hij daarvan vindt :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Wildfire schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:14:
En bedankt... ik doe mijn vader een nieuwe behuizing cadeau :)

Hij heeft nu een vage zilverkleurige behuizing, maar dan met computerbeige DVD-drive en kaartlezer. In het verleden ooit zo gedaan, vond hij niet zo erg. Maar ik vind al tijden dat 'ie iets netters moet hebben.

Dus een Blitz besteld met een bijbehorende zwarte DVD-brander en een zwarte combo floppydrive/kaartlezer :P

Eens kijken wat hij daarvan vindt :)
Haha weet je het wel zeker, die Blitz is wel heel heftig voor ouderen (no offence) denk ik zo...
Mischien moet je even kijken naar Tacens kasten (ook bij alternate te vinden)
Zijn net zo strak, maar op een bepaalde manier toch iets eleganter en minder speels :) }:O

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eguna schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Haha weet je het wel zeker, die Blitz is wel heel heftig voor ouderen (no offence) denk ik zo...
Zijn net zo strak, maar op een bepaalde manier toch iets eleganter en minder speels :) }:O
Excuse me? "Heel heftig voor ouderen"? Mijn vader is dan wel over de 60 (wordt 62 in augustus dit jaar), maar op elektronica-gebied is hij erg bij. Hij is geen standaard "zie mij eens met mijn kleindochter chatten"-oudere (zou niet eens kunnen, ik heb geen kinderen en voorlopig ook niet van plan :P), mijn pa is een moderne senior die nog jong van hart en zelfs lijf is (je zou 'm zo 50 geven namelijk, alhoewel hij nu wel steeds meer grijs in z'n haar krijgt :P).

Mijn vader is altijd al erg bij geweest met elektronica. Toen VHS net op de markt was, was hij de eerste die het kocht. CD Speler? Ook één van de eerste. LCD? Ook één van de eerste. Toen de 8088 XT op de markt kwam, was hij er ook redelijk snel bij (voor mij, lekker spelletjes spelen, dingetjes typen, etc). Hij bereid zich ook altijd degelijk voor op een nieuwe aankoop, goed inlezen op de materie, goed prijzen vergelijken. En een wat speels of afwijkend design kan bij hem vaak een plekje vinden.

Wat dat betreft is deze behuizing een goede, niet zo'n doorsnee computerbehuizing.

Ik vond de Blitz trouwens ook wel iets voor mezelf, maar ja ik heb nog niet zolang een Antec P182 en om nou van behuizing te wisselen puur en alleen omwille de behuizing zelf, nee laat maar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 12-03-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier ook een P182, die blitz is wel ideaal voor mijn 2de PC. Alleen alternate is vrij duur met de andere onderdelen die ik nog nodig heb, dus moet het nog even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ondertussen de Blitz in huis. Wel even oppassen met grote CPU-koelers, de Tuniq Tower pastte niet tenzij ik de bovenste koeler uit het zijpaneel verwijderde. Maar verder een degelijke kast en de fans zijn redelijk rustig. Al met al een goede keuze geweest om mijn vader cadeau te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:47
Wildfire schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:48:
Ik heb ondertussen de Blitz in huis. Wel even oppassen met grote CPU-koeler, de Tuniq Tower pastte niet tenzij ik de bovenste koeler uit het zijpaneel verwijderde. Maar verder een degelijke kast en de fans zijn redelijk rustig. Al met al een goede keuze geweest om mijn vader cadeau te doen :P
Hmmm bedoel je dat de kast "smaller" is dan een standaard atx kast? Of is het slechts een ruim (breed) bemeten ventilator op het rechter zijpaneel?

Verder zag ik net dat het zwart hoogglans zwart is. Houd dit in dat het vette vingers zichtbaar zwart is?
In elk geval bedankt voor het delen van je ervaring, en ik ben blij dat jij en jouw vader gelukkig met deze kast zijn.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wildfire schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:48:
Ik heb ondertussen de Blitz in huis. Wel even oppassen met grote CPU-koelers, de Tuniq Tower pastte niet tenzij ik de bovenste koeler uit het zijpaneel verwijderde. Maar verder een degelijke kast en de fans zijn redelijk rustig. Al met al een goede keuze geweest om mijn vader cadeau te doen :P
Zitten de geluidswerende matten ook standaard in deze kast, zoals op de plaatjes bij alternate?

En hoe is het gesteld met de geluidswerendheid van deze kasten? Dempen ze alles een beetje fatsoenlijk of valt het zwaar tegen?

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 15-03-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hooglander1 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Zitten de geluidswerende matten ook standaard in deze kast, zoals op de plaatjes bij alternate?

En hoe is het gesteld met de geluidswerendheid van deze kasten? Dempen ze alles een beetje fatsoenlijk of valt het zwaar tegen?
Ik heb de Blitz met window, die heeft geen geluidsdemping. Dan moet je de normale Blitz hebben, die heeft die wel.

De Blitz met window is niet luidruchtig, dus met de andere Blitz zal het wel lekker rustig zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44

artificial_sun

Mazda Rx7

Wildfire schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:14:

Is die floppydrive/kaartlezer toevalig de Shythe YD, ik ben al tijden op zoek naar wat reviews van die reader. Gewoon wet kort ervaringen zijn ook welkom.
Eguna schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:54:
Tacens kasten zijn inderdaad mooie strakke kasten, ikzelf heb de Sagitta II Tower van Tacens een paar dagen in bezit en ben er erg positief over. Deze week komt de review in PW als ik even tijd heb. De review is er :)

[ Voor 5% gewijzigd door artificial_sun op 17-03-2009 00:19 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

artificial_sun schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:37:
[...]

Is die floppydrive/kaartlezer toevalig de Shythe YD, ik ben al tijden op zoek naar wat reviews van die reader. Gewoon wet kort ervaringen zijn ook welkom.
Nee, het is een TEAC. Ik heb er zelf ook eentje, maar die was volgens mij wel van Scythe. En dat ding werkt gewoon zoals het hoort: goed :)

(floppy aansluiten zoals normaal, stroomkabeltje en floppykabel; het cardreader-gedeelte gaat middels een -niet al te lange- USB-kabel op een USB-header van het moederbord)

Wat betreft de Blitz: ik moet alleen nog even kijken waar ik het beste de temperatuursensor kan bevestigen. Momenteel zit 'ie bij het koelblok zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/8a0a5eaf6d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je een foto van de temperatuursensor? Dan kan ik ook alvast gaan nadenken over waar ik hem tussen ga proppen in mijn Zegamax Aegis 8)

Als het goed is kan ik die samen met een Enermax 500 watt voeding ophalen aan het eind van de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

artificial_sun schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:37:
Van het weekend zo'n ding ingebouwd, werkt 'an sich' best goed. Jammer dat je vrij weinig info hebt waar je de kabel moet aansluiten, ook qua hardware info is hij wat 'matig' (wth is SH-MC?) zeker als je alle 'stations' wil linken aan een map ipv eigen stationsletter.

De floppy gaat via ouderwetse manier (kabel/voeding) en card gedeelte via een mini-usb aansluiting ergens aan de zijkant/binnenkant van dat ding. Andere kant zit een 4pins aansluiting die op je interne USB connector wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hooglander1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:08:
Heb je een foto van de temperatuursensor? Dan kan ik ook alvast gaan nadenken over waar ik hem tussen ga proppen in mijn Zegamax Aegis 8)

Als het goed is kan ik die samen met een Enermax 500 watt voeding ophalen aan het eind van de middag.
Geen foto, sorry. Maar het is zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/06/07/10_mammoth_cpu_coolers/asus_temperature_sensor.jpg

Maar dan helemaal ingekapseld (en geen stekkertje op het einde, dat zit al intern bij de sensor aangesloten natuurlijk). Waar de sensor hier plat is, is die van de Blitz dus ingekapseld en rond, niet al te dik (1mm dik ofzo).

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 16-03-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Goed, ik ben dus ook om en de Aegis is in huis.

Wat een verschrikkelijk complete kast voor het geld zeg. 3 keer een 12 cm fan, alles zonder schroefjes vastklikken, en ook nog eens heel erg stil.

Echt een aanradertje dus :)

En de kast heeft inderdaad rondom geluidsisolatie! Van dat noppenspul. Echt ideaal :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:18:
Goed, ik ben dus ook om en de Aegis is in huis.

Wat een verschrikkelijk complete kast voor het geld zeg. 3 keer een 12 cm fan, alles zonder schroefjes vastklikken, en ook nog eens heel erg stil.

Echt een aanradertje dus :)

En de kast heeft inderdaad rondom geluidsisolatie! Van dat noppenspul. Echt ideaal :)
Hey...
Pics or it didnt happen!

Wat leuk allemaal dit, opeens mensen die kasten aanschaffen door mijn suffe thread :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Wildfire schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:15:
[...]

Geen foto, sorry. Maar het is zoiets als deze:

[afbeelding]

Maar dan helemaal ingekapseld (en geen stekkertje op het einde, dat zit al intern bij de sensor aangesloten natuurlijk). Waar de sensor hier plat is, is die van de Blitz dus ingekapseld en rond, niet al te dik (1mm dik ofzo).
Bij mijn Tacens tower zitten ook van die sensoren. Helemaal ingekapseld met stekker en plat ;) .
En zoals belooft een review van de mooie grote stille kast van Tacens (de SagittaII Tower met 400mm fan)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wpBqLkE0NZpXXE3yuFhuW1Se/full.jpg

Tevens bent u getuige van de eerste foto in mijn nieuwe t.net fotoalbum :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hooglander1 op 17-03-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Mooi strakke kast zo :*)

En mooi bureau, ik heb m met 3 laden ;)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor de mensen die er niet een high-end harde schijf in hebben hangen en hem op de grond hebben staan. Ik zou de voorste fan lekker uit laten staan, want die gaat stof zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Hooglander1 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:24:
Voor de mensen die er niet een high-end harde schijf in hebben hangen en hem op de grond hebben staan. Ik zou de voorste fan lekker uit laten staan, want die gaat stof zuigen.
Filters are the answer.

Met een goede filter krijg je minder stof in je kast, je moet alleen zo nu en dan de filter uitkloppen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er zit een filter standaard in geloof ik, maar daar kan je niet heel makkelijk bij, en als je cpu temperatuur onder de 30 graden blijft, dan zou ik hem lekker uit laten staan.

De documentatie valt ook vies tegen trouwens, je mag zelf een beetje uitzoeken wat wat is, en er komen nogal wat onbekende ongelabelde stekkertjes uit het vooronder van de kast.

[ Voor 34% gewijzigd door Hooglander1 op 17-03-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hooglander1 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:45:

[..]

De documentatie valt ook vies tegen trouwens, je mag zelf een beetje uitzoeken wat wat is, en er komen nogal wat onbekende ongelabelde stekkertjes uit het vooronder van de kast.
Ongelabeld? Op de temperatuursensor na hadden alle stekkertjes een indicatie wat ze waren (in de Blitz dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Hooglander1 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:45:
Er zit een filter standaard in geloof ik, maar daar kan je niet heel makkelijk bij, en als je cpu temperatuur onder de 30 graden blijft, dan zou ik hem lekker uit laten staan.

30 graden is koel zat, maar je moet aan eens kijken bij zware belasting.

Zijn de kabeltjes ook niet gelabeld? Dat is wel zuur als er vanalles in de kast hangt. Maarja lekker puzzelen dan.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En die molexen dan uit het vooronder? Waar waren die dan voor? Ik ging er vanuit dat die voor de temperatuursensor en voor de led-balk waren, maar dat stond er niet op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hooglander1 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:52:
En die molexen dan uit het vooronder? Waar waren die dan voor? Ik ging er vanuit dat die voor de temperatuursensor en voor de led-balk waren, maar dat stond er niet op bij mij.
OK, die molexen heb je gelijk in. Maar goed, dat was wel erg logisch om te beredeneren. Die ene met de wit/blauwe kabel leek mij voor de blauwe LED, de andere voor de stroomvoorziening van de front intake fan en het LED-display. Maar je hebt gelijk, ze hadden deze ook wel even mogen labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
Dat ziet er erg leuk uit!
Het enige waar ik een klein beetje teleurgesteld over ben is dat het licht blauw is..?
Ik had mooi wit verwacht :(

Kan je mij heel toevallig vertellen of het een blauwe led is met een doorzichtig frontje, of dat het een witte led is met een blauw frontje? als het een doorzichtig frontje is valt het natuurlijk te modden :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik durf het niet helemaal los te halen, want het zit vast met 14 zwartgelakte schroevjes en daar heb ik geen zin in. Maar als ik bovenin langs de temperatuursensor kijk dan zie ik ook blauw licht. Volgens mij is het dus een stuk plexiglas die de kleur uitspreid, dus dat moet te modden zijn volgens mij. Overigens lijkt het mij ook de goedkoopste optie voor de bouwer, aangezien blauwe leds goedkoper zijn dan witte volgens mij.

Pagina: 1