USB inbouw wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 17:36
een goedenavond heren :)

Voor mijn vader, die helemaal gillend gek word van 20 usb apparaten en maar 5 slots op zijn pc, wil ik een paar hubjes aansluiten, maar nou leek het mij mooi om in de grote kabelgoot die ik boven zijn bureau heb gemonteerd, naast een utp inbouwcontactdoos ook een met een usbpoort of twee te monteren zodat hij daar bijv zijn usb headset en ipod kabel in kan steken.

Ik heb zelf al wat gezocht, maar vond alleen een fluoriserend gele spatwaterdichte "usb contactdoos".
Nou is dat overkill voor boven een bureau, en bovendien spuuglelijk :P

Nou is mijn vraag, bestaat er uberhaupt wel zoiets? (en staat dit wel in het juiste gedeelte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afbeeldingslocatie: http://www.usbman.com/Guides/Belkin_F3U001.jpg

Schroevendraaier, dremel en wat fantasie kan je een heel eind komen toch?

Voordat je denkt dat het niet serieus is, ik meen het! Die dingen kan je vrij eenvoudig uit elkaar halen, je moet alleen even kijken hoe je ze uit je pc haalt, maar dat hangt af van je situatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08
Die past waarschijnlijk precies in zo'n kabel doorvoer gat in een standaard bureau, maar misschien niet zo makkelijk in een kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 03:01

Pinjataaa

Hit me!

Op ebay genoeg keus hoor, deze is lekker groot:

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/6/3/3/3/4/9/webimg/161105153_tp.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Pinjataaa op 10-03-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285928

Normaal heeft legrand zulke usb wandcontact doos alleen met jij nog een usb kabeltje leggen van de pc naar de contactdoos.
Ik raad je aan om een online catalogus of een gewone catalogus te bestellen vie de legrand site ;)

EDIT: Hier link naar contact doos

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 285928 op 10-03-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:27:
[afbeelding]

Schroevendraaier, dremel en wat fantasie kan je een heel eind komen toch?

Voordat je denkt dat het niet serieus is, ik meen het! Die dingen kan je vrij eenvoudig uit elkaar halen, je moet alleen even kijken hoe je ze uit je pc haalt, maar dat hangt af van je situatie.
I like the way you think :P Ik had zoiets zelf ook al overwogen om te doen, maar als er een alternatief is voor een paar euro waarbij ik em meteen in de goot kan schroeven overwint luiheid het toch van creativiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
Anoniem: 285928 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:30:
Normaal heeft legrand zulke usb wandcontact doos alleen met jij nog een usb kabeltje leggen van de pc naar de contactdoos.
Ik raad je aan om een online catalogus of een gewone catalogus te bestellen vie de legrand site ;)
Mensen allemaal bedankt voor de zeer snelle hulp, ik ga dit spoor eens uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier de link naar de contactdoos.

Ik zeg wil deze dingen kunnen erg prijzig zijn en ik raad je aan om ze niet via internet te kopen.
Ook raad ik je aan als je ze van het merk legrand koop dat je ook heel je kabelgoot systeem van merk lergand koopt.
Dan gaat dit perfect werken want het ene bv.: van niko en het andere van legrand is niet de perfecte combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
hmmm de kabelgoot die er nu zit is niet van legrand, welk merk het wel is is me even ontschoten, zal er vanavond eens een blik op werpen als ik bij mijn vader ben.

edit: Ik schrik wel een beetje van de prijzen van die dingen. :o

70 dollar voor een stopcontactje? 40 euro voor die van legrand, en heeft maar 1 aansluiting...

Hoe komt het zo dat het zo duur is? Dan is zelfbouw toch een interessante optie :)

edit2: Oh wacht, australische dollars :+ scheelt een hoop, maar moet wel van ver komen dan.

[ Voor 54% gewijzigd door De Zwabber op 10-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou toch maar eens kijken naar het merk maar ik denk dat je kabel goot van bticino aka ticino zal zijn.
Maar anders moet je maar eens kijken op de website van het merk van je kabel goot systeem.
Als je meer info wil moet je het maar vragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is heeeeeeeeel mooi spul, althans de RCA connectors uit die serie. Reken wel op 6-7E per stuk als je RCA wil, en dit is wss. duurder.

Wel mooi zwaar en massief materiaal.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat hij dit zoekt.

ow ja ik heb de prijs gevonden op de legrand site:

44.61 ex btw(in belgie in dit 21%) en in de verpakking zitten er 20 dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 285928 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:25:
[...]
Ik denk niet dat hij dit zoekt.
Want?
Deze dingen zijn bij uitstek geschikt voor inbouwen in elke willekeurige behuizing.
Neutrik kennende is het ook nog eens erg degelijk spul.

Misschien dat eerder aangedragen ideeen beter zijn (vooral die van frickY in "USB inbouw wandcontactdoos?").

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
Ik ben er achter welk merk kabelgoot het betreft, mijn vader kon het goedkoop (lees gratis) via zijn oude werk krijgen, dus ik heb het zelf niet gekocht :P Hij is van het merk tehalit, en volgens mij (90% zeker) is het de br reeks

Als de legrand versie niet past (weet iemand dat?) ga ik toch eens naar die neutrik dingen kijken, het is iets anders dan ik aanvankelijk in gedachten had, maar het ziet er degelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
http://www.kindermann.com...ket_system/index_eng.html

compatible met veel wanddozen en zeer uitgebreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://nl.farnell.com/jsp...s=false&_requestid=364447

Prijs valt me enorm mee, als je er 10 koopt kun je daar als particulier ook kopen doordat je >50E bsteedt.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
mensen, allemaal hartstikke bedankt voor de hulp, de keus is uiteindelijk gevallen op het systeem van neutrik :)

ik zal als het klaar is wel een fotootje posten van het resultaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 07:18
Thalit kabelgoot. Dan is het dus een kunststof goot en waarschijnlik de 110mm versie? Ik weet niet hoe die legrand er precies uit ziet en voor wat voor montage dat ding is. Voor tehalit goot kun je inbouwdozen krijgen en dan kun je daar van alles inbouwen ;). Persoonlijk denk ik dat je beter de deksel kunt modden.:D Inbouwdozen zijn te krijgen bij de Technische Unie / Hagemeier eze verkopen echter niet aan particulieren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
Mijn vader heeft officieel een bedrijfje dus dat zit wel goed, maar het is inderdaad de 110 mm versie, en het plan is ook om het deksel te modden :P (alhoewel modden een groot woord is voor gaatje boren voor de neutrik socket ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door De Zwabber op 11-03-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
Kwam net deze SK tegen en moest aan je topic denken
Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1335/25168487fre051oc8.jpg
€3,50 @ http://www.samenkopen.net/action_products/772990/23051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15
Jammer alleen dat dat voor UTP-kabels is en niet voor USB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat is toch geen USB?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102358

Dat spul van Neutrik geeft een professionele look en het is nog een degelijk ook.
Alhoewel dat spul eerder bedoeld is voor verbindingen die nogal vaak los- en aangekoppeld worden ben ik toch benieuwd hoe het eruit komt te zien. Hoe duur waren die connectors eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 102358 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:08:
Dat spul van Neutrik geeft een professionele look en het is nog een degelijk ook.
Alhoewel dat spul eerder bedoeld is voor verbindingen die nogal vaak los- en aangekoppeld worden ben ik toch benieuwd hoe het eruit komt te zien. Hoe duur waren die connectors eigenlijk?
Het is inderdaad stevig en niet meteen stuk als er een ongelukje gebeurd.
In tegenstelling tot de wannabe clones van dit merk op XLR gebied.
Ja, ik gebruik ook de DAP chassisdelen en connectoren. Maar als ik iets dergelijks op een plek nodig heb waarvan ik vooraf vermoed of weet dat het regelmatig vast/los moet en word vervoerd, dan gaat er een neutrik in. 3x zo duur, maar gaat 10x zo lang mee.

Kost bij Conrad €6,-
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=746647

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
Inderdaad, ik heb ze gisteren binnen gekregen, echt superdegelijk spul, allemaal erg massief.
Zal als ik ze morgen in de goot doe, kijken of ik fotootjes kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122490

Gôh, eigenlijk ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars. Alleen niet zo zeer voor data-doorvoer, maar om de groeiende stapel USB-gepowerde gadgets op te laden. :9

Heeft er iemand wel eens zoiets gezien? Of heeft er iemand een idee hoe ik zoiets zou kunnen fabriceren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
iets met een sterke trafo eraan:P en een paar poorten met een pulldown dinges eraan. maar de uitwerking ervanw eet ik niet

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 122490 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:27:
Gôh, eigenlijk ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars. Alleen niet zo zeer voor data-doorvoer, maar om de groeiende stapel USB-gepowerde gadgets op te laden. :9

Heeft er iemand wel eens zoiets gezien? Of heeft er iemand een idee hoe ik zoiets zou kunnen fabriceren? :o
Koop een aktieve USB hub (zo eentje MET power adapter erbij) en je hebt wat je wilt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remco_k schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:58:
[...]

Koop een aktieve USB hub (zo eentje MET power adapter erbij) en je hebt wat je wilt.
ja weer een los ding erbij op het bureau. ;(
Het gaat hier om het esthetische hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remco_k schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:58:
[...]

maar aan de constructieve kant van het verhaal.... laadt zo'n ding gewoon op als ie niet aan een PC vast zit?
Dus als ik er 1 uit elkaar zou weten te halen en in een wandcontactdoos gepropt krijg, zou dat werken?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Het is denk een iets ander verhaal dan waar de TS over ging, maar het moet kunnen.

Als je een goede gestabiliseerde 5V DC voeding hebt en genoeg USB connectoren kun je dit maken.
De 5V DC zet je dan op pin 1 en de GND op pin 4.

Afbeeldingslocatie: http://pinouts.ws/img/usb-pinout.png

Op die manier kun je alleen maar opladen.
Houd er wel rekening mee dat USB is ontworpen om maximaal 500mA te kunnen leveren.
Het geheel beveiligen met enkele zekeringen is dus misschien geen overbodige luxe. (Als de voeding wordt geleverd door de PC wordt deze ook bewaakt.)

Om op de orginele vraag van de TS terug tekomen. Ja bijna alle grote frabikanten van installatie materiaal voeren wel een inbouwraam met USB formaat en bijbehorende onderdelen.
Ik kan zo snel even geen online plaatje, maar ben ze vaak genoeg in de catalogus tegen gekomen.
Alleen zullen er denk ik weinig installateurs zoiets opvoorraad hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Schapie op 25-05-2009 22:14 ]

No signature found

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11

Barca

In Search Of Sunrise

*Schop*

In mijn nieuwbouwwoning wil ik op de bank of in mijn luie stoel kunnen gamen. Draadloos voldoet niet. Mijn PC staat aan de andere kant van de kamer. Er zal een USB verlengsnoer onder de grond door gaan / in de vloer/muur worden meegefreesd. Ik ben nu op zoek naar een mooie witte USB wandcontactdoos die ik gewoon naast het standaard stopcontact zal gaan plaatsen na oplevering. Echter, wat schetst mijn verbazing... USB wandcontactdozen zijn nergens te krijgen! Althans, niet gewoon wit met 2 uitgangen lijkend op een regulier stopcontact. De links die hier gegeven worden helpen ook niet echt, ik zoek gewoon een kant-en-klaar oplossing.

Edit: En niet zo duur, natuurlijk... want sommige prijzen die hier genoemd werden gaan wat te ver ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 24-12-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:25

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Voor een inbouwdoos, sommige merken hebben ook afdekplaatjes in hun assortiment. Zo een afdekplaatje is eenvoudig te modden natuurlijk :)

Een alternatief kan bijvoorbeeld zijn om een dimmer te kopen, de dimmer ga je uiteraard niet gebruiken, maar het bijbehorende afdekplaatje heeft doorgaans enkel een klein rond gaatje in het midden en is dus ook prima geschikt om een USB aansluiting in te proppen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Barca schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:13:
In mijn nieuwbouwwoning wil ik op de bank of in mijn luie stoel kunnen gamen. Draadloos voldoet niet.
Draadloos voldoet niet, dus je gaat USB gebruiken?
Dat is zo ongeveer hetzelfde als: Mijn auto rijd niet zo lekker op diesel dus ik ga er een trekhaak opzetten.

Wat wil je met die USB verbinding gaan doen?
Bedoel je niet gewoon een bedrade netwerk verbinding (ethernet, RJ45 - waarvan er duizenden inbouwdozen beschikbaar zijn)?

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 25-12-2009 10:12 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

ralpje

Deugpopje

En als het wel over USB gaat: bedenk even dat er maximum lengte is aan een USB verbinding. Als je de kabel helemaal netjes wegwerkt heb je kans dat je daar boven komt, en dat het sowieso niet werkt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 14:34

boesOne

meuh

Misschien wil ie z'n controller in de muur steken?

USB kabels kan je niet zo heel erg lang maken. 5 meter max volgens de spec. Zefls maar 3 meter voor USB1 devices.. http://www.usb.org/about/faq/ans5

edit: spuit 11 :)

edit2: je kan wel met hubs gaan kloten om meer te halen.
Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC

[ Voor 57% gewijzigd door boesOne op 25-12-2009 10:31 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

remco_k schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:11:
Draadloos voldoet niet, dus je gaat USB gebruiken?
Dat is zo ongeveer hetzelfde als: Mijn auto rijd niet zo lekker op diesel dus ik ga er een trekhaak opzetten.
Bij draadloos USB is de reactiesnelheid een paar milliseconden trager / het werkt niet optimaal vind ik. Dat werkt niet lekker in games... ook nu heb ik een draad aan mijn G5 muis terwijl de PC nog geen halve meter verder staat op het bureau.
Wat wil je met die USB verbinding gaan doen?
Toetsenbord en muis, that's it. Ik wil gamen op de bank op het 56" LED scherm. (maar ook gewoon internet uiteraard)
Bedoel je niet gewoon een bedrade netwerk verbinding (ethernet, RJ45 - waarvan er duizenden inbouwdozen beschikbaar zijn)?
Nee, ik zoek een USB wandcontactdoos. Die USB wandcontactdoos zit in de muur netjes naast het stopcontact en daar steek ik mijn toetsenbord/muis in. Hij zit verbonden met de PC aan de andere kant van de kamer, in de vloer meegefreesd of eronder.
boesOne schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:25:
edit2: je kan wel met hubs gaan kloten om meer te halen.
Dan wil ik ter hoogte van de USB wandcontactdoos ook een inbouwhub in de muur. (IN de muur dus, onzichtbaar) Stroom is daar al, en het kan gewoon worden dichtgesmeerd al dan niet met een roostertje ervoor zodat hij nog wel benaderbaar is. Maar ik wil dus niet een HUB in het zicht. Of ik kan die HUB dan gewoon ter hoogte van de PC aansluiten uit het zicht dus dat is niet zo'n probleem... van de HUB gaat er dan direct een kabel van circa 6 meter naar de USB wall connector.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2009/06/wall_socket_usb.jpg

Zoiets dus maar:
- 2 USB poorten, niet meer
- Niet zo groot, exact dezelfde grootte als een standaard geaard inbouwstopcontact.

[ Voor 34% gewijzigd door Barca op 25-12-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Je moet dus zorgen dat je om de ~5 meter kabel een powered hub in de muur bouwt.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

boesOne schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:34:
Je moet dus zorgen dat je om de ~5 meter kabel een powered hub in de muur bouwt.
Als dat nodig is dan komt dat er, dat is het probleem niet zo zeer. Mijn probleem is dat ik nergens een fatsoenlijke USB wandcontactdoos met 2 ingangen kan vinden die net zo groot is als een standaard stopcontact.

Stel het je zo voor... het komt er zo uit te zien... waarbij het meest rechter ding dan een USB wandcontactdoos moet worden. :)

(Edit: voor het plaatje van hierboven gebruik copy/paste http://fabelien.punt.nl/upload/week_5_004.jpg)

[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Ik denk ook niet dat ze veel gemaakt worden. Dit is misschien wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 07:18
real[B]art schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:09:
Voor een inbouwdoos, sommige merken hebben ook afdekplaatjes in hun assortiment. Zo een afdekplaatje is eenvoudig te modden natuurlijk :)

Een alternatief kan bijvoorbeeld zijn om een dimmer te kopen, de dimmer ga je uiteraard niet gebruiken, maar het bijbehorende afdekplaatje heeft doorgaans enkel een klein rond gaatje in het midden en is dus ook prima geschikt om een USB aansluiting in te proppen.
Dat zijn blindplaten ;) en die zijn ook makkelijker te verbouwen dan een dimmer plaatje met een ronde uitsparing voor de knop en een gat in het midden......

[ Voor 10% gewijzigd door jbhc op 25-12-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Barca schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:29:
Bij draadloos USB is de reactiesnelheid een paar milliseconden trager / het werkt niet optimaal vind ik. Dat werkt niet lekker in games... ook nu heb ik een draad aan mijn G5 muis terwijl de PC nog geen halve meter verder staat op het bureau.
Aha, het was draadloos USB. Dat was niet helemaal duidelijk. Ik ging van Wifi netwerk uit.

Misschien kan je het beste zelf wat fabrieken met een blindplaatje en de eerder genoemde Neutrik connectoren:

Neem deze blindplaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/95074.jpg
En fabriek daar deze connector (of als het past: 2) in:
Afbeeldingslocatie: http://www.neutrik.com/client/neutrik/media/products/view/210_1813355276.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 25-12-2009 13:15 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1