[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:
  • 611.257 views

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Als het goed is worden morgen de 1e 40" uitgeleverd, dus ben heel benieuwd.
Maar als ik de bijdragen lees over de 46 " (heb hem zelf ook al gezien in de winkel) hoop ik dat ik op korte termijn ook de 40 "in huis heb !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316087

iemand een idee of de 52" ook morgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 13:20
baasandre schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:46:
Als het goed is worden morgen de 1e 40" uitgeleverd, dus ben heel benieuwd.
Maar als ik de bijdragen lees over de 46 " (heb hem zelf ook al gezien in de winkel) hoop ik dat ik op korte termijn ook de 40 "in huis heb !!!
eerst zien dan geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Anoniem: 318373 schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:27:
Ja hoor, lees je goed.
Omdat het geluid via mijn surround set gaat gebruik ik aparte kabels.
Ga ook nog proberen om het digitale geluid vanaf de tv naar de versterker te sturen, weet echter niet of het geluid dan nog steeds surround is.
Mocht iemand dat weten hoor ik het graag
je schrijft :heb mijn dvd speler en HD rec beiden via HDMI aangesloten op mijn digitale versterker. Dan gaat het geluid toch ook via HDMI en heb je toch geen andere audio kabels meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occisor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 16:47
ewf2003 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:53:
[...]

je schrijft :heb mijn dvd speler en HD rec beiden via HDMI aangesloten op mijn digitale versterker. Dan gaat het geluid toch ook via HDMI en heb je toch geen andere audio kabels meer nodig?
Niet altijd, er zijn zat receivers met HDMI ingangen die geen audioprocessing doen. Deze versterkers spelen min of meer alleen doorgeefluik voor video over de HDMI ingangen. De huidige generatie van versterkers (doen ze geloof ik al 3-4 generaties) die HDMI ingangen hebben doen al wel aan audioprocessing. Het klinkt een beetje krom, HDMI promoot juist dat alles in 1 kabel kan/moet, en vervolgens worden er allemaal receivers uitgebracht die alleen maar video kunnen hendelen over hun ingangen. M'n pa heeft er toevallig ook 1 die het niet kan, audioprocessing.

ON: Ik volg dit topic al een geruime tijd, en heb mijn oude tweakers.net account maar even tevoorschijn getoverd om te melden dat ik sinds afgelopen vrijdag de trotse bezitter ben van de 42PFL9664. Machtig mooi ding _/-\o_. Ik heb gebruik gemaakt van de It's actie (btw eraf) en kan over wat ik heb betaald ook nog 15% terugkrijgen van Philips zelf. Ik kom dan op een betaalde prijs van 1280,-. Best netjes!

Ohja, voor ik het vergeet, de verkoper wilde me wijsmaken dat de TV niet goedkoper mocht zijn dan 1799,- om gebruik te maken van de korting van Philips, daarom ging de BTW er niet vanaf (overigens ook de grootste onzin, de BTW actie scheelt 16%(prijs incl btw / 119 * 100 = excl btw) en de Philips actie 15% en die krijg je alleen met terugwerkende kracht). Echter, voordat ik de It's instapte had ik het volgende gesprek met de support van Philips:

NB: Ik weet dat er soortgelijke chats zijn gepost, maar ik wilde het toch even zeker weten!
Welkom bij Philips Chat, u chat met xxxxxx. Hoe kan ik u helpen?
xxxxxx: Een goedeavond
Bezoeker: Goedenavond
Bezoeker: Hay
Bezoeker: Ik heb een vraag, over de Philips kortingsweken
Bezoeker: stel, een bepaalde winkel geeft mij korting op een philips TV. een TV die ook valt onder de actie van Philips zelf, kan ik dan nog de cashback actie in gang zetten?
xxxxxx: Ja dat is mogelijk. De korting is geldig in combinatie met andere actie's
Bezoeker: M.a.w. kan ik korting krijgen in de winkel, en over de prijs die ik heb betaald ook weer x% terug krijgen van philips
xxxxxx: U krijgt korting op het bedrag wat u betaald.
Bezoeker: juist!
Bezoeker: ok, hardstikke mooi, dan is bij deze mijn vraag al beantwoord :)
xxxxxx: Oke. Heeft u verder nog vragen?
Bezoeker: nee, verder geen vragen
Bezoeker: mijn dank is groot
xxxxxx: een fijn weekend toegewenst!
Bezoeker: nog een prettige avond verder, aan alle medewerkers ;)
Bezoeker: vanhetzelfde!
xxxxxx: dank u :)
Ik heb de verkoper dit verteld, was verbaasd en wist er niets vanaf, maar de korting van It's ging er gewoon vanaf en ik kan nu van het bedrag wat ik heb betaald 15% terug krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

Ja je krijgt gewoon korting op wat je betaald altijd heel mooi die leveranciersacties. Dat is meestal het beste punt om een nieuwe tv te kopen.

Ik lees nu al een paar keer in dit topic dat de CI + werkt in combinatie met een Philips tv en de Ziggo Module natuurlijk...
Is dit echt zo?? omdat Philips nog niet gecertificeerd is door Ziggo? want als dat zo is ga ik me ook die module halen. Want dat scheelt me toch flink wat geld vergeleken met een extern HD decodertje en hdmi kabel..

Iemand die me kan zeggen dat het Werkt met een Ziggo CI+ module en een Philips tv met CI+ ?

Alvast hartelijk bedankt! krijg nu de schijt van analoog op mijn mooie 42 inch Full HD:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Anoniem: 314536 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:30:
Iemand die me kan zeggen dat het Werkt met een Ziggo CI+ module en een Philips tv met CI+ ?
Bij mij werkt het... (Philips 46PFL9704H/12, Firmware Q5492-0.26-38.23, Release for TV543: Q5492-0.26-38.23, Generation Date: 28/08/2009 11:21:45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 314536 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:30:
Ja je krijgt gewoon korting op wat je betaald altijd heel mooi die leveranciersacties. Dat is meestal het beste punt om een nieuwe tv te kopen.

Ik lees nu al een paar keer in dit topic dat de CI + werkt in combinatie met een Philips tv en de Ziggo Module natuurlijk...
Is dit echt zo?? omdat Philips nog niet gecertificeerd is door Ziggo? want als dat zo is ga ik me ook die module halen. Want dat scheelt me toch flink wat geld vergeleken met een extern HD decodertje en hdmi kabel..

Alvast hartelijk bedankt! krijg nu de schijt van analoog op mijn mooie 42 inch Full HD:P
Bij sommige werkt het en bij andere nog niet. Wat ik begrepen is heeft Philips de authenticatie problemen voor de 9000 opgelost middels een update die je kunt vinden op de Philips site.

Philips wacht eerst de reacties af van de 9000 serie gebruikers, zijn deze positief dan wordt de update vrijgegeven voor de rest van de series.

Op dit moment staan de volgende punten dan sowieso nog open:

- Now-Next balk niet meer actief
- Teletekst alleen op niet gecodeerde zenders
- Ondertiteling diverse (meertalige) zenders mist
- EPG is beperkt tot eerste 50 initiële zenders

Philips hoopt eind oktober weer een update uit te geven die meerdere issues oplossen en zo dichter bij de Ziggo certificering te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Roydriguez op 28-09-2009 19:17 ]

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
my_fiero schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:33:
Heb ook maar de Philips 47pfl8404 gekocht
zat sterk te twijfelen tussen deze en de sony 47W5500
maar de prijs van €840 euro voor de philips gaf de doorslag.

Ben erg tevreden ermee.
Mooi beeld, wel een doolhof van instellingen 8)7
waar heb je in hemelsnaam voor 840 euro de 47pfl8404 vandaan getoverd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317844

This-is-life schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
[...]

waar heb je in hemelsnaam voor 840 euro de 47pfl8404 vandaan getoverd ???
Dat zou ik ook weleen willen weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

Animal_X

Rodin

Idem... pricewatch zitten de laagste verkopers rond de 1200 incl. verzending...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm.....ik ben vandaag gebeld :) Ze komen de 42PFL8404 ophalen....en een 42PFL9664 afleveren :+ Yeah...hulde aan de afdeling Handelsbelangen bij Philips.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 07:38
Anoniem: 317844 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:34:
[...]

Dat zou ik ook weleen willen weten....
online stond ie voor 1149,-
daar gaat 10% actie vanaf.
Vervolgens 10% na online regestratie.
en dan nog 10% werknemers korting :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 07:38
Meteen heb ik een vraag die de helpdesk niet naar tevredenheid beantwoord.

ik heb bij de 47PFL8404 met de instalatie op een (klein) probleempje gekomen.
Ik heb een Netwerkmediatank (popcorn A110) aangesloten op de HDMI 1, en bij "home"een apparaat toegevoed, zover geen probleem.
Maar nu staat er als omschrijving "andere" ik wil graag weten of ik de naam hiervan kan wijzigen?
zo ja ? hoe dan

als ik op het apparaat ga staan en druk op optie staat eraleen verwijderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319148

Ik heb hier al eerder gezegd dat ik erg tevreden ben over mijn 46PFL9704 (op die CI+ module na die ik weer heb ingeleverd).

Maar nu ik heb ik een vreemde bug geconstateerd:

Ik heb mijn PS3 (slim edition) via HDMI aangesloten. Als ik nu mijn 9704 op stand-by zet terwijl de PS3 nog aanstaat (dit overigens om inbranden te voorkomen van de PS3 die op pauze staat) krijg ik het beeld van de PS3 niet meer terug als ik de tv even later weer aanzet.

Alleen het uit- en aanzetten van de PS3 lijkt te helpen.

Kan iemand dit bevestigen? En weet iemand een oplossing? Los van dit probleem, hoe groot is het inbrand gevaar nog met deze generatie tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-04 10:03
TheVMaster schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:35:
Hmm.....ik ben vandaag gebeld :) Ze komen de 42PFL8404 ophalen....en een 42PFL9664 afleveren :+ Yeah...hulde aan de afdeling Handelsbelangen bij Philips.... :)
Elders zeg je inderdaad dat je issues had met de 42PFL8404, maar welke issues waren dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 14:45
ringlord_oc schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:07:
[...]

Elders zeg je inderdaad dat je issues had met de 42PFL8404, maar welke issues waren dat ?
Zou ik ook graag willen weten.
Bij mijn 7404 (fw van augustus) valt het geluid regelmatig weg na switchen media via mijn xtreamer aangesloten via hdmi.
Dit gebeurt ook als ik iets afspeel via mijn pc (ook hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 19:08
Anoniem: 319148 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:45:
Ik heb hier al eerder gezegd dat ik erg tevreden ben over mijn 46PFL9704 (op die CI+ module na die ik weer heb ingeleverd).

Maar nu ik heb ik een vreemde bug geconstateerd:

Ik heb mijn PS3 (slim edition) via HDMI aangesloten. Als ik nu mijn 9704 op stand-by zet terwijl de PS3 nog aanstaat (dit overigens om inbranden te voorkomen van de PS3 die op pauze staat) krijg ik het beeld van de PS3 niet meer terug als ik de tv even later weer aanzet.

Alleen het uit- en aanzetten van de PS3 lijkt te helpen.

Kan iemand dit bevestigen? En weet iemand een oplossing? Los van dit probleem, hoe groot is het inbrand gevaar nog met deze generatie tv's?
Zou me niks verbazen als dit door de hdcp handshake wordt veroorzaakt.

Oftewel, is geen bug maar een feature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ringlord_oc schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:07:
[...]

Dat waren er 2 (nouja..eigenlijk 3, maar het CI+ issue is een tijdelijk issue)
  • Problemen met het afspelen van diverse soorten media (video) via de tv
  • Problemen met het geluid als ik gebruik van van mijn XBOX360 (XBOX via HDMI aangesloten op de TV)
Over deze problemen is vaak contact geweest met Philips, maar ze zijn niet naar tevredenheid opgelost. Vooral het geluids issue heeft een maand bij Philips gelegen en nog was er geen oplossing. Gedurende die tijd heb ik helemaal niets van Philips vernomen. Na een maand heb ik dus zelf contact op moeten nemen en ook toen werd mij verteld dat het issue in onderzoek was en dat ze niet konden aangeven hoelang het ging duren voordat het probleem opgelost zou gaan worden.

Overigens heb ik zelf niet om een andere/nieuwe TV gevraagd, maar kwam Philips hier zelf mee!

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 29-09-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 12:37

Goku33

Ownage!

Ik had dit al eerder gevraagd, maar helaas geen antwoord...

Hoe kan ik op de 42PFL9664 (maar het lijkt me dat dit bij alle philips lcd's van de huidige generatie hetzelfde is) instellen welk kanaal / source / input hij standaard kiest bij het inschakelen?
Dit is nu iedere keer EXT1, maar zou HDMI1 moeten zijn.

Sorry als dit al behandeld is, maar ik kan het echt nergens vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Zucht..... geen telefoon gehad...dus ook niet binnen gekregen....je hebt gelijk .... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
TheVMaster schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:10:
[...]

Dat waren er 2 (nouja..eigenlijk 3, maar het CI+ issue is een tijdelijk issue)
  • Problemen met het afspelen van diverse soorten media (video) via de tv
  • Problemen met het geluid als ik gebruik van van mijn XBOX360 (XBOX via HDMI aangesloten op de TV)
Kun je deze problemen dan op z'n minst wat duidelijker omschrijven of als dat niet "en public" kan mij deze even PM'n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238692

Goku33 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:35:
Ik had dit al eerder gevraagd, maar helaas geen antwoord...

Hoe kan ik op de 42PFL9664 (maar het lijkt me dat dit bij alle philips lcd's van de huidige generatie hetzelfde is) instellen welk kanaal / source / input hij standaard kiest bij het inschakelen?
Dit is nu iedere keer EXT1, maar zou HDMI1 moeten zijn.

Sorry als dit al behandeld is, maar ik kan het echt nergens vinden....
ik heb zelf ook een 42pfl9664 maar deze blijft op hdmi 1 staan ook als ik de tv uitzet.
hier is de oplossing.Hoe kan de voorkeursstand voor "source", na het inschakelen van de TV gewijzigd worden van ext1 naar HDMI?

19-01-2009 De TV houdt de voorkeurstand vast na de volgende wijziging:
1. Menu > Configuratie > Installatie > Installatie Zenders > Herschikken
2. Ga naar de laatste zender in de lijst en verplaats die naar beneden.
3. Verplaats nu de een na laatste zender een plek naar beneden.
4. Doe dit voor alle zenders in de lijst.
5. Positie 0 is nu een lege plek geworden.
nu moet de tv op hdmi blijven staan als deze op standby staat.en weer opnieuwe opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304640

De nieuwe firmware voor de 7404 en 8404 serie is vanaf nu beschikbaar. Deze lost de problemen op met de Authenticatie van de Ci+ module van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307302

Ik zie zojuist dat de nieuwe firmware voor de 8404 ook beschikbaar is, datum 29-09-09, nr. 000.026.058.005.
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 307302 op 29-09-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Laatst online: 26-01 13:33
De nieuwe firmware voor de 7000/8000/5000 reeks is beschikbaar. Deze lost o.a. authenticatie issue van de CI+ CAM op. Ook is de now/next balk terug.

Volgens mij moet je de release notes van de 9000 en 8000 reeks samenvoegen om een completere lijst te krijgen, dus hier volgen ze beide.

Release notes:
Q5481_0. 26.58.5
• TV does not work with other HDMI CEC compliant devices.
• TV does not store all the channels from UPC service provider. (Only applicable to country, Netherland)

Q5492_0.26.58.5
• Introduction of the extra feature named Interactive TV via the “ Red Button ” on the remote control, initially, the feature works for Dutch channels on those TVs in the Netherlands without a set-top box. Interactive TV will not be offered in the UK, as the red color key is used for other interactive applications (MHEG)
• Solution for Automatic Channel Installation on the UPC network in the Netherlands.
• Except for the 56PFL9954H/12, the feature Scenea can be used. ( Scenea is a new feature, which allows you to use your TV as a big photoframe. By selecting Scenea you will see a butterfly, this is the standard Scenea picture. You can load your personal picture by watching it in the content browser, pressing the options key, navigating down to "Set as Scenea ". Then your personal picture will get stored as the "Scenea picture", so from then onwards when choosing Scenea in the Home menu you will see your personal picture. In Scenea,any key press returns you to "Watch TV”. The maximum displaying time in Scenea is 240 minutes. A few minutes before the set switches of a message is displayed to warn the customer.
• Improved cam authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
baasandre schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:48:
[...]

Zucht..... geen telefoon gehad...dus ook niet binnen gekregen....je hebt gelijk .... :'(
op de philipschat zeiden ze vandaag uitleverdatum 4 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
appeltje eitje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:23:
[...]

op de philipschat zeiden ze vandaag uitleverdatum 4 oktober
Yups... alleen de winkel ( EP) heeft met zijn vertegenwoordiger van philips contact gehad.
Ep staat op de pre-release lijst van de modellen... oftewel week van te voren ...
De zaak waar ik langs ben geweest, zou op de 29e volgens de vertegenwoordiger een krijgen.....

Morgen dus eens een belletje aan wagen...zou 1650,-- kwijt zijn (inleveren blue ray en oude lcd).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

Mooi nieuwe firmware gedownload, kan ik dus de moduel gaan halen.

Waar kan ikzelf trouwens zien wat een nieuwe firmware veranderd op mijn TV? hoe weet men dat deze de problemen omtrent de module oplost?

en wat word bedoeld met de now/next balk? want ik heb mijn tv ( een 42pfl7864) tussen de 2 laatste firmwares gekocht..?

Graag iemand die ervaring heeft van de Guide knop op de tv? bij mij is er namelijk geen programmagidsinfo beschikbaar hoe los ik dat op?

En natuurlijk als iemand de 7000 series heeft en liefst ook de 7864 of het werkt met de ziggo CI+ module (A)
Veel vragen maar dat moet toch wel lukken denk ik:P

Alvast bedankt

• PJzzz
Nieuwe fw werkt op m'n 42-7404 maar het SD beeld dat mijn 5jr oude Digi1 STB op scart ingang weet neer te zetten is beduidend beter dan de SD tuner in de 42-7404. Moet maar eens kijken of ik het SD beeld van de 7404 met Ziggo CI+ nog wat kan tweaken.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen vinden over, met name, de beeldkwaliteit van de Interne Philips SD tuner met Ziggo CI+ module en een externe HD Tuner.

• Roydriguez
Anoniem: 314536 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:11:
Mooi nieuwe firmware gedownload, kan ik dus de moduel gaan halen.

Waar kan ikzelf trouwens zien wat een nieuwe firmware veranderd op mijn TV? hoe weet men dat deze de problemen omtrent de module oplost?

en wat word bedoeld met de now/next balk? want ik heb mijn tv ( een 42pfl7864) tussen de 2 laatste firmwares gekocht..?

Graag iemand die ervaring heeft van de Guide knop op de tv? bij mij is er namelijk geen programmagidsinfo beschikbaar hoe los ik dat op?

En natuurlijk als iemand de 7000 series heeft en liefst ook de 7864 of het werkt met de ziggo CI+ module (A)
Veel vragen maar dat moet toch wel lukken denk ik:P

Alvast bedankt
Ik neem aan dat je tv niet verbonden is met internet anders zou de guide moeten werken.

De now/ next balk is een balk die weergeeft welk programma je op het moment aan het kijken bent (geeft meestal ook weer hoelang het aan de gang is) en als je naar rechts druk met de pijltjes geeft hij aan wat het volgende programma is.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PJzzz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:51:
[...]

Kun je deze problemen dan op z'n minst wat duidelijker omschrijven of als dat niet "en public" kan mij deze even PM'n?
Voor wat betreft het media-afspeel-probleem kan ik kort zijn : Alle formaten die volgens de specs af te spelen zouden moeten zijn, zijn dit niet. Hierover heb ik in juni/juli veelvuldig contact gehad met de klantenservice, maar aangezien er weinig communicatie was bij Philips intern heb ik dit probleem maar laten rusten...

Het HDMI-geluids-probleem is van een andere orde : Op het moment dat ik (vanaf mijn XBOX) via HDMI een film afspeel of een game speel valt soms het geluid weg. De enige oplossing die ik heb is de TV uit- en weer aanzetten. Dit is blijkbaar een issue wat ze niet kunnen fixen aangezien mijn issue een maand bij Philips heeft gelegen zonder dat ze hier een zinnige oorzaak voor konden aanwijzen. Overigens deedt het probleem zich voor sinds de softwareupdate van juli.

Ook had ik (net als iedereen) een probleem met de CI+, maar deze issues zijn na de update van gisteren geheel opgelost (Nouja...nog geen teletekst, maar dat neem ik maar even voor lief).

• PJzzz
TheVMaster schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:58:
[...]
Het HDMI-geluids-probleem is van een andere orde : Op het moment dat ik (vanaf mijn XBOX) via HDMI een film afspeel of een game speel valt soms het geluid weg. De enige oplossing die ik heb is de TV uit- en weer aanzetten.
Heb ik met gamen en afspelen van films via PC met HDMI naar mijn 42/7404 en is behoorlijk irritant.
Jij had een 8404 toch? Denk zelf dat de 7404 en de 8404 eenzelfde chassis hebben.
Kwam jouw 8404 rechtstreeks bij Philips weg? Of heeft jouw dealer dit eerst zelf proberen op te lossen?

Iemand die nog weet wanneer die 52PFL9704 er nu gaat zijn?

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Videopac

Rommelt wat aan.

Even een newbie vraagje: ik heb een 37PF9604 en kijk nog steeds analoog: kan ik (nadat ik de firmware geupdate heb) gewoon ergens een CI+ kaart halen en die erin douwen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb een 47pfl8404, super toestel maar heb 1 ergenis. Ik vind het NetTV enorm traag.
Hij zit op een 100Mb netwerkaansluiting en een 8 Mbit DSL lijntje.

Als ik bijv. youtube opstart dan duurt een minuut voordat ie geladen is, vervolgens als ik bijv. een playlist open met +/- 20 filmpjes dan duurt het wel 10 minuten voordat ik het overzicht met tumbnails te zien krijg.

Wat ook vaak voorkomt is dat bij het opstarten van NetTV de schermen komen alsof ik NetTV voor het eerst opstart.

Iemand anders ook dit soort ervaringen ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
Ja (met 37PFL8404), het platform waarop de boel draait is nogal krap bemeten. Tvgids en Youtube zijn net bruikbaar, maar zodanig dat je het niet voor de lol blijft gebruiken. 10 minuten voor Youtube thumbs zijn wel weer extreem, maar een trage opbouw en gestotter van de video terwijl je door de recommendations onderaan in beeld gaat is vrij gebruikelijk.

Hetzelfde geldt voor de Guide: traag en incompleet (veel zenders met: "geen informatie beschikbaar"). (Ik heb alleen analoge TV en Guide informatie zou hij dan van Internet moeten halen.)

Voor DLNA/UPnP is het nog een slag erger: beperkte compatibiliteit met mediaservers, beperkte codec support, een user interactie beleving die ver onder de maat is, en een UI integratie die nooit plaatsgevonden lijkt te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2009 15:14 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PJzzz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:06:
[...]

Heb ik met gamen en afspelen van films via PC met HDMI naar mijn 42/7404 en is behoorlijk irritant.
Jij had een 8404 toch? Denk zelf dat de 7404 en de 8404 eenzelfde chassis hebben.
Kwam jouw 8404 rechtstreeks bij Philips weg? Of heeft jouw dealer dit eerst zelf proberen op te lossen?
Mijn 8404 komt gewoon bij de dealer vandaan (heeft Philips een eigen shop dan?) enneh..'k heb natuurlijk gewoon Philips gebeld toen ik issues kreeg (althans..de klantenservice).

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 20:58
Anoniem: 316087 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:32:
Ik heb ook een 52" in bestelling staan bij Steenweg en zij vertelden mij gisteren dat hij elk moment kan komen :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02
shop.philips.nl :+
(+ personeelswinkels)

Catzjes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:31:
[...]

Ik heb ook een 52" in bestelling staan bij Steenweg en zij vertelden mij gisteren dat hij elk moment kan komen :)
gij laat hier iets achter als je nieuws hebt?

• Catzjes
Anoniem: 316087 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:47:
[...]

gij laat hier iets achter als je nieuws hebt?
ja

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 09:55

PK

Ik heb net mn 8684 (8404) geupdate. Mn ci+ ding deed het al. De popup met programagids is weer terug maar nu heb ik geen osd meer ..... :-( Ik krijg er bijna spijt van dat ik een Philips heb gekocht.

Anoniem: 279696

Ik heb een 47pfl8404 :) heel tevreden over, op dit na:

Als ik media (mp4 files) afspeel van usb stick of via streaming vanaf de pc. Dan kan ik niets van beeld/geluid instellen.
Niets van kleur/contrast/pixelprecise HD... Nu dat is allemaal niet zo erg, ik kan wel leven met de beeldkwaliteit, die is absoluut niet slecht. Echter, er zijn precies maar 2 mogelijke instellingen voor beeldformaat. Klein scherm of Vol scherm..
Bij klein scherm geeft hij de film in de resolutie die hij is 1280*544 (dus cinema formaat) en krijgt hij een mooie brede zwarte kader.. bij Vol scherm rekt hij de boel uit, in 2 richtingen. Maar aangezien het een cinema formaat film is, wordt het beeld uitgerokken. Is er een soort van 'zoom' functie die rekening houdt met de verhoudingen van de film, zodat ik boven en onder zwarte balken krijgen? Ik vind het echt niet..

Jeroen

Anoniem: 320261

Na al geruime tijd met veel interesse dit forum te hebben gevolgd vind ik het wel zo correct om ook mijn aandeel te hebben.

Twee weken geleden naar de plaatselijke Harense Smid geweest om te achterhalen of zij de 46pfl9704 al op voorraad hadden. Dit was, hoe verassend, helaas niet het geval. Aangezien ik toch een leuke deal kon maken heb ik toch de knoop doorgehakt, incl. gegarandeerde deelname aan Bluray actie (vast laten leggen op de aankoopbon). E.e.a. zonder de tv zelf live te hebben gezien.

Ten tijde van koop was er volgens de Harense Smid al flinke onduidelijkheid over levering van de toestellen. Verwachting was echter wel dat levering elk moment plaats zou kunnen gaan vinden.

Bij uitblijven van verdere reactie vandaag maar weer een keer langsgegaan bij de Harense Smid. Als reactie op mijn vraag wanneer verwachte levering zou zijn, werd mij (na check in computer) gevraagd of ik een stoel had... Verkoper wist mij te vertellen dat levering in systeem door Philips was doorgeschoven naar 1 december a.s. (!!!). Verkoper dacht dat Philips dit wellicht met voorbedachte rade zou hebben gedaan, onder het mom 'elke dag eerder is mooi meegenomen'. Uiteraard gaat Philips hier voorbij aan hun zeer slechte planning en belabberde communicatie hieromtrent...

Toestellen die thans bij andere winkels hangen zou naar zeggen van Harense Smid (die vervolgens weer van vertegenwoordiger Philips hebben) parralelimport betreffen.

Hoe het allemaal ook zij, uitgaande van wat ik vandaag gehoord heb begint het inmiddels een enorme poppenkast te worden met de levering van de 9704.

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik heb sinds paar weken een 32PFL7404H/12 maar heb nog steeds niet de ideale instellingen gevonden. Ik vind vooral irritant dat het beeld bij sommige achtergronden lijkt te trillen/flikkeren. Dit gebeurt vooral met voetbalwedstrijden.

Ik heb nu deze instellingen:

contrast 80
helderheid 50
kleur 55
scherpte 2
ruis medium
tint normaal
hdnr max
100hz aan
geav scherpte uit
dyn contrast min
dyn achtergrond optm stroom
mpeg art uit
kleurverb. uit
lichtsensor uit

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08

Gaitman

The Real One

Anoniem: 279696 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:13:

Als ik media (mp4 files) afspeel van usb stick of via streaming vanaf de pc. Dan kan ik niets van beeld/geluid instellen.
Niets van kleur/contrast/pixelprecise HD... Nu dat is allemaal niet zo erg, ik kan wel leven met de beeldkwaliteit, die is absoluut niet slecht. Echter, er zijn precies maar 2 mogelijke instellingen voor beeldformaat. Klein scherm of Vol scherm..
Bij klein scherm geeft hij de film in de resolutie die hij is 1280*544 (dus cinema formaat) en krijgt hij een mooie brede zwarte kader.. bij Vol scherm rekt hij de boel uit, in 2 richtingen. Maar aangezien het een cinema formaat film is, wordt het beeld uitgerokken. Is er een soort van 'zoom' functie die rekening houdt met de verhoudingen van de film, zodat ik boven en onder zwarte balken krijgen? Ik vind het echt niet..

Jeroen
Hier precies hetzelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Gaitman op 30-09-2009 20:21 ]

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 11:15
Is de philips 9704 serie op dit moment nou echt het beste wat er op LCD gebied te krijgen is?
Mijn interesse gaat uit naar de 40 inch van deze serie maar ik word een beetje moe van die onduidelijkheid over de levering van de nieuwe serie.

• Ambilike
  • Laatst online: 14-03 23:02
Anoniem: 279696 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:13:

Jeroen
Ondersteund het ook ondertiteling files?

• PK

PK

STN schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:08:
Ik heb sinds paar weken een 32PFL7404H/12 maar heb nog steeds niet de ideale instellingen gevonden. Ik vind vooral irritant dat het beeld bij sommige achtergronden lijkt te trillen/flikkeren. Dit gebeurt vooral met voetbalwedstrijden.

Ik heb nu deze instellingen:

contrast 80
helderheid 50
kleur 55
scherpte 2
ruis medium
tint normaal
hdnr max
100hz aan
geav scherpte uit
dyn contrast min
dyn achtergrond optm stroom
mpeg art uit
kleurverb. uit
lichtsensor uit

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Heb je het wel s geprobeerd met hdnr uit?

Anoniem: 310697

Anoniem: 320261 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:46:
Na al geruime tijd met veel interesse dit forum te hebben gevolgd vind ik het wel zo correct om ook mijn aandeel te hebben.

Twee weken geleden naar de plaatselijke Harense Smid geweest om te achterhalen of zij de 46pfl9704 al op voorraad hadden. Dit was, hoe verassend, helaas niet het geval. Aangezien ik toch een leuke deal kon maken heb ik toch de knoop doorgehakt, incl. gegarandeerde deelname aan Bluray actie (vast laten leggen op de aankoopbon). E.e.a. zonder de tv zelf live te hebben gezien.

Ten tijde van koop was er volgens de Harense Smid al flinke onduidelijkheid over levering van de toestellen. Verwachting was echter wel dat levering elk moment plaats zou kunnen gaan vinden.

Bij uitblijven van verdere reactie vandaag maar weer een keer langsgegaan bij de Harense Smid. Als reactie op mijn vraag wanneer verwachte levering zou zijn, werd mij (na check in computer) gevraagd of ik een stoel had... Verkoper wist mij te vertellen dat levering in systeem door Philips was doorgeschoven naar 1 december a.s. (!!!). Verkoper dacht dat Philips dit wellicht met voorbedachte rade zou hebben gedaan, onder het mom 'elke dag eerder is mooi meegenomen'. Uiteraard gaat Philips hier voorbij aan hun zeer slechte planning en belabberde communicatie hieromtrent...

Toestellen die thans bij andere winkels hangen zou naar zeggen van Harense Smid (die vervolgens weer van vertegenwoordiger Philips hebben) parralelimport betreffen.

Hoe het allemaal ook zij, uitgaande van wat ik vandaag gehoord heb begint het inmiddels een enorme poppenkast te worden met de levering van de 9704.
Ook ik heb de 46pfl9704 sinds 19/9 in bestelling staan. Vandaag contact gezocht met de winkel en kreeg het volgende te horen:

onze vertegenwoordiger van Philips gesproken. Hij vertelde mij dat Philips op dit moment zoveel orders heeft staan voor de nieuwe serie 9704 dat het onmogelijk al van die orders kan wegwerken. Dit komt ook dat de productie van een nieuw toestel in het begin altijd wat stroef verloopt. Maar volgende week moeten er al weer een heleboel worden uitgeleverd en ook de week daarna komen er ook weer veel beschikbaar voor levering aan de winkels. Ze doen dus hun uiterste best om alle orders zo snel mogelijk te leveren, maar vragen net als wij om nog wat meer geduld.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Klippy

Still Game

Had niet verwacht dat er zo veel vraag naar de 9704 zou zijn.
Vraag me af waar die belangstelling vandaan komt, want zo heel veel hoor ik er ook nog niet over.
Als alles goed is hoop ik er over 6 weken 1 te hebben, maar ik begin me af te vragen of ze dan al leverbaar zijn.
Misschien toch alvast eens concreet gaan rondkijken dan.
Had zelfs gehoopt dat de prijs tegen die tijd al gezakt was, maar dat is wel heel onwaarschijnlijk nu :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Klippy schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:43:
...
Misschien toch alvast eens concreet gaan rondkijken dan.
Had zelfs gehoopt dat de prijs tegen die tijd al gezakt was, maar dat is wel heel onwaarschijnlijk nu :P
Ik raad je aan om, mocht je echt interesse hebben in dit model, sowieso eens concreet rond te gaan kijken. Het feit dat er schijnbaar enorm veel vraag is en de productie het (op dit moment althans) niet kan bijbenen wil niet zeggen dat je in de winkel niet kunt onderhandelen. Dit is namelijk zeer goed mogelijk. Uiteindelijk heb je de tv dan naar alle waarschijnlijkheid nog een stuk goedkoper dan de goedkoopste internetprijs nu...

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 13:40
Supremo schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:03:
[...]

Pfff, dat jij het er niet mee eens bent wil nog niet zeggen dat het een bug is. En het is ook zo omslachtig om wel twee keer een knopje in te drukken... 8)7
Tja ik had gewoon een kwaliteitsprodoct verwacht van Philips en geen hobbyprojectje. Als ik dat had gewilt had ik ook wel een tv van €400 kunnen kopen, dan kan je dit soort zaken verwachten. Als ik een tv koop in deze prijsklasse dan wil ik dat deze absoluut foutloos opereert vanaf de eerste seconde dat ik hem aanzet tot de dag dat ik hem afschrijf. Misschien is dat teveel gevraagd voor Philips. De volgende keer dus maar mijn horizon verbreden.
En dat van die CI+ certificatie is natuurlijk ook niet goed te praten. Op de doos staat Ziggo gecertificeerd, maar al snel blijkt dat hier niets van waar is en dat je maar af moet wachten of ze dit überhaupt ooit gaan waarmaken. Lekker is dat (inmiddels blijkt nu dus dat ze dat wel waar gaan maken).

[ Voor 17% gewijzigd door Sparks.nl op 30-09-2009 22:43 ]

Anoniem: 320304

Anoniem: 310697 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:53:
[...]

Ook ik heb de 46pfl9704 sinds 19/9 in bestelling staan. Vandaag contact gezocht met de winkel en kreeg het volgende te horen:

onze vertegenwoordiger van Philips gesproken. Hij vertelde mij dat Philips op dit moment zoveel orders heeft staan voor de nieuwe serie 9704 dat het onmogelijk al van die orders kan wegwerken. Dit komt ook dat de productie van een nieuw toestel in het begin altijd wat stroef verloopt. Maar volgende week moeten er al weer een heleboel worden uitgeleverd en ook de week daarna komen er ook weer veel beschikbaar voor levering aan de winkels. Ze doen dus hun uiterste best om alle orders zo snel mogelijk te leveren, maar vragen net als wij om nog wat meer geduld.
Heb op 10 september een winkel in mijn woonplaats gebeld met de vraag of ze 46pfl9704 hadden hangen.
Helaas was dat niet het geval, maar ze konden hem wel voor mij bestellen. Volgens de verkoper was de 46pfl9704 al 6 weken leverbaar, waar ik zeer verbaasd over was want ik dacht dat de 9704 pas na de IFA in Berlijn (begin september) leverbaar zou zijn. Maar goed, de winkel had de tv niet hangen, maar als ik voor 17.00 uur de bestelling doorgaf dan zou de tv de volgende dag tegen 13.00 uur bij hun geleverd worden door Philips. En zo geschiedde. Op 11 september kregen ze de tv binnen en op 12 september hebben ze de tv bij mij afgeleverd en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Laatst online: 30-04 12:39
Vandaag mail gehad van FVD en zij weten nog steeds niet wanneer de 46PFL9704 bij hun geleverd gaat worden .....
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
Het moge iedereen zijn opgevallen dat ik de laatste tijd hier haast nier meer actief ben geweest.
Dit heeft niets met het feit te maken dat ik al een ruime tijd een Panasonic Plasma scherm heb hangen.
Het merk Philips met hun LCD panelen boeit mij nog altijd genoeg om er keer op keer naar te kijken en zaken van uit te zoeken.
De voornaamste reden is simpelweg tijd gebrek

Ik zal kijken of ik vandaag, of dit weekend nog eenmalig een nieuwe start topic in elkaar kan zetten met de meest recente info. Die zal ik dan hier posten en dan lijkt me het handig als iemand anders deze copy / edit (naar eigen inzicht) / paste als starter voor een nieuw deel. Ik weet niet meer wat normaal de max aantal berichten is wat tweakers nastreeft maar ik geloof dat dat minder dan het huidige aantal is van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
volgen de lokale expert winkel word de 40 inch 9704 gewoon nog komende week gelveerd. hij had ook niks gehoord over een uitstel van het toestel in idere geval. hij had gister nog contact gehad met een vertegenwoordiger van philips

[ Voor 4% gewijzigd door appeltje eitje op 01-10-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
Bij Steenweg is nog niets bekend over de door mij bestelde 52", ik hoor morgen of het wellicht a.s. dinsdag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appeltje eitje schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:31:
volgen de lokale expert winkel word de 40 inch 9704 gewoon nog komende week gelveerd. hij had ook niks gehoord over een uitstel van het toestel in idere geval. hij had gister nog contact gehad met een vertegenwoordiger van philips
Uitstel wat mij bij de Harense Smid is medegedeeld betreft ook de 46" i.p.v. 40". Weet niet of dat nog enig verschil uitmaakt. Info kwam in ieder geval ook rechtstreeks vanuit vertegenwoordiger Philips. Zo te zien wil dat dus ook al niet veel meer zeggen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
Anoniem: 320261 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

Uitstel wat mij bij de Harense Smid is medegedeeld betreft ook de 46" i.p.v. 40". Weet niet of dat nog enig verschil uitmaakt. Info kwam in ieder geval ook rechtstreeks vanuit vertegenwoordiger Philips. Zo te zien wil dat dus ook al niet veel meer zeggen.. :)
vind ik toch raar, in breda hebben zowel expert als de mediamarkt de 46 inch op voorraad staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appeltje eitje schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

vind ik toch raar, in breda hebben zowel expert als de mediamarkt de 46 inch op voorraad staan
Die exemplaren zouden dus volgens die vertegenwoordiger (via HS vernomen) import betreffen. Uiteraard kan het ook een slecht geïnformeerde vertegenwoordiger betreffen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Trouwens nog iets raars.

Een MP4 bestand van 1,6GB speelt de 37PFL9604H/12 probleemloos af

Een MP4 bestand met dezelfde film van 3,9GB kan die niet afspelen.

De codecs zijn verder hetzelfde.

Ik ben op dit moment bezig om er eentje te maken die er qua grote tussenin zit.

Of weet iemand het limiet toevallig al.

De film is trouwens 1:43.10 lang en is in 1920x1080

edit:
Eentje van 2,4 GB speelt die ook niet af. Dus de limiet zit denk ik rond de 2GB

[ Voor 12% gewijzigd door Gaitman op 02-10-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Laatst online: 30-04 12:39
Is de 46pfl9704 nog ergens een beetje voordelig te vinden in de regio 3xA? (Almere, Amsterdam, Amersfoort) Als 'ie ergens en op voorraad en scherp geprijsd is, cancel ik mij bestelling bijA FVD .... Daar hebben ze geen enkele info mbt levering en volgens mij dus ook geen contact bij Philips als ik zo de berichten over andere winkels in NL hoor ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320485

Beste lezers,

Ik heb momenteel één van de eerste ambilights (met tl's) en wil komende maand de pro led 40" aanschaffen.

Nu krijg ik volgende week een glasvezel aansluiting (via kpn). De nieuwe philips tv's hebben ondermeer de volgende aansluitmogelijkheden "DVB Terrestrial *, DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*, MHEG". Is het gebruik van een losse decoder hiermee nog steeds vereist voor het bekijken van digitale tv? (Hoop van niet)

Zoals wellicht bekend komt het signaal waarschijnlijk met utp aan bij de decoder die 'm via hdmi doorlust naar de tv.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Thanks
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 320485 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:33:
Nu krijg ik volgende week een glasvezel aansluiting (via kpn). De nieuwe philips tv's hebben ondermeer de volgende aansluitmogelijkheden "DVB Terrestrial *, DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*, MHEG". Is het gebruik van een losse decoder hiermee nog steeds vereist voor het bekijken van digitale tv? (Hoop van niet)
KPN gebruikt volgens mij vooral IP-TV (of gaat dat doen), en daarvoor zijn nog weinig algemene standaarden. Je zult dus niet aan het gebruik van een set-top box ontkomen.

In principe kan via de glasvezel prima DVB(-C) aangeboden worden, maar ik denk niet dat er veel partijen zijn die dat ook daadwerkelijk doen (en zelfs dan ook vaak niet op zodanige manier dat de TV dit kan decoderen).

Volgens mij is in Nederland Ziggo een van de zeer weinigen waarvan het echt de bedoeling is dat het in de TV werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
Anoniem: 316087 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:32:
Heb zojuist Steenweg gesproken, gaat nog wel 1 of 2 weken duren.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Catzjes schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

Heb zojuist Steenweg gesproken, gaat nog wel 1 of 2 weken duren.... :'(
Ik had al zo'n vermoeden dat hij weeral ging uitgesteld worden op den duur krijgt een mens er iets van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319706

Ik heb mijn Philips 40pfl9704 sinds 19 September bij It's in bestelling staan. Daar is mij toen gezegd dat levering van dit toestel omstreeks 12 Oktober zal plaats vinden.
Hoewel ik mede door dit forum steeds meer verlang om dit toestel in huis te hebben probeer ik mij gewoon vast te houden aan 12-10-2009
Dus vanaf die datum heb ik ëffe"geen tijd voor het forum haha of juist een must met tal van vragen.

Zoals ik eerder zei: ben ik een leek op TV gebied en kijk op zich ook niet veel TV.
Maar wil deze 9704 wel goed aangesloten hebben.
Ik heb een standaard kabel abonnement alsmede KPN digitaal. ( 3 kastjes en eigenlijk alleen voor de camping en op de zaak).

Ik heb gehoord dat je een kaart bij digitenne kan bestellen die rechtstreeks je TV ingaat (dvb-t ?)

Wat kan ik nu het beste doen:
1) standaard kabelabonnement in TV
2) kaart bestellen digitenne
3) gewoon scartkabel via kastje PTT (samsung)
4) KPN upgraden naar interactief
5) anders

Zijn er nog andere opties voor de 9704 die ik eventueel kan voorwerken?

Voor de meesten misschien een domme vraag maar voor een "leek" een moeilijke om een juiste keuze te maken.

Bij voorbaat dank voor jullie info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
Heb deze week de 46pfl9704 gezien bij electroworld .
Ze hadden een natuurfilm draaien (Afrika,gnoe's,water,krokodillen,Drama)
Het beeld zag er goed uit totdat er een leeuw achter een antilope aan sprinte.(camera volgde de leeuw op redelijke snelheid)
De leeuw kwam stotterend in beeld inplaats van een vloeiende beweging.
Dit had ik niet verwacht van zo'n topline toestel.Blijkbaar is is de lcd techniek ondanks 200 Hz nog niet wat
het moet zijn.
Dit gegeven brengt me alweer aan het twijfelen of dit wel de juiste tv voor mij is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

PK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:45:
[...]

heb je de problemen van je 8684 al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:21
munck100 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:56:
Het beeld zag er goed uit totdat er een leeuw achter een antilope aan sprinte.(camera volgde de leeuw op redelijke snelheid)
Dit had ik niet verwacht van zo'n topline toestel.Blijkbaar is is de lcd techniek ondanks 200 Hz nog niet wat
het moet zijn.
Dit gegeven brengt me alweer aan het twijfelen of dit wel de juiste tv voor mij is. 8)7
Ik volg deze thread al een tijdje, omdat ik ook interesse heb in de (40 inch) 9704. Op basis van wat je gezien hebt, zou ik niet de conclusie trekken dat de niet vloeiende beweging aan de televisie ligt.
Misschien was het bv. judder door 3:2 pulldown dat je waarnam, omdat het beeld niet met 24p naar de tv werd gestuurd (terwij het daar misschien wel in opgenomen was), omdat de player dat wellicht niet ondersteunde of op 60Hz output ingesteld stond. Speculatie van mijn kant, maar andere recente testen van goed 24p materiaal dat naar recente (in ieder geval 2009 modellen) Philips LCD's werd gestuurd, gaf altijd prima bewegend beeld. Het lijkt mij zeer sterk dat de 9704 daarop een uitzondering zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

Anoniem: 291978 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:23:
[...]

heb je de problemen van je 8684 al opgelost?
Ja hij is weer gemaakt. Kabeltje in de tv is vervangen. CI+ doet het ook, alleen geen osd meer, het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem. Het is niet zo'n ramp maar wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
chomp schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:44:
[...]

Ik volg deze thread al een tijdje, omdat ik ook interesse heb in de (40 inch) 9704. Op basis van wat je gezien hebt, zou ik niet de conclusie trekken dat de niet vloeiende beweging aan de televisie ligt.
Misschien was het bv. judder door 3:2 pulldown dat je waarnam, omdat het beeld niet met 24p naar de tv werd gestuurd (terwij het daar misschien wel in opgenomen was), omdat de player dat wellicht niet ondersteunde of op 60Hz output ingesteld stond. Speculatie van mijn kant, maar andere recente testen van goed 24p materiaal dat naar recente (in ieder geval 2009 modellen) Philips LCD's werd gestuurd, gaf altijd prima bewegend beeld. Het lijkt mij zeer sterk dat de 9704 daarop een uitzondering zou zijn.
Ik hoop dat je gelijk hebt.
het wordt of de Philips 40pfl9704 of de panasonic TX-P42V10 plasma tv
Maar ik wil ze eerst beide met mijn humax 5050 opgenomen sd content zien.
Moet nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ze hebben gistermiddag bij ons de 42PFL8404 omgeruild voor een 42PFL9664. Op zich verschillen ze niet zo heel veel, behalve dan een iets uitgebreidere Ambilight, Wifi, 200Hz, de locatie van de CI+ en de dikte (5 cm t.o.v. 8 cm!).

Wel grote klasse van Philips overigens.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Net nog even een MP4 bestand van 1,9GB getest en die speelt de LCD-TV probleemloos af. Dus 2GB zal wel ongeveer de max zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
TheVMaster schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:42:
Ze hebben gistermiddag bij ons de 42PFL8404 omgeruild voor een 42PFL9664. Op zich verschillen ze niet zo heel veel, behalve dan een iets uitgebreidere Ambilight, Wifi, 200Hz, de locatie van de CI+ en de dikte (5 cm t.o.v. 8 cm!).

Wel grote klasse van Philips overigens.... ;)
Verschillen tussen de 8 en 9 serie zijn toch wel een stuk groter dan je schetst hoor, verschil zit hem voornamelijk in de beeldverwerking/ geluid/ response tijd en kleurverwerking.

8404 vs 9664

Heb je trouwens niets hiervoor bijbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Gaitman schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:35:
Net nog even een MP4 bestand van 1,9GB getest en die speelt de LCD-TV probleemloos af. Dus 2GB zal wel ongeveer de max zijn.
Lijkt wel fat16 8)7 .

[ Voor 72% gewijzigd door Roydriguez op 02-10-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Lijkt het inderdaad op maar de USB schijf is NTFS geformatteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Roydriguez schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Verschillen tussen de 8 en 9 serie zijn toch wel een stuk groter dan je schetst hoor, verschil zit hem voornamelijk in de beeldverwerking/ geluid/ response tijd en kleurverwerking.

8404 vs 9664

Heb je trouwens niets hiervoor bijbetaalt?
Correct :+ Heb er niets voor bijbetaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
TheVMaster schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 00:22:
[...]

Correct :+ Heb er niets voor bijbetaald...
Dat is idd hele grote klasse van Philips _/-\o_ , zit toch ff meer dan 500,- euro verschil tussen deze beide modellen.

Goed om te zien dat Philips zo met haar klanten omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Anoniem: 78656 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:26:
Het moge iedereen zijn opgevallen dat ik de laatste tijd hier haast nier meer actief ben geweest.
Dit heeft niets met het feit te maken dat ik al een ruime tijd een Panasonic Plasma scherm heb hangen.
Het merk Philips met hun LCD panelen boeit mij nog altijd genoeg om er keer op keer naar te kijken en zaken van uit te zoeken.
De voornaamste reden is simpelweg tijd gebrek

Ik zal kijken of ik vandaag, of dit weekend nog eenmalig een nieuwe start topic in elkaar kan zetten met de meest recente info. Die zal ik dan hier posten en dan lijkt me het handig als iemand anders deze copy / edit (naar eigen inzicht) / paste als starter voor een nieuw deel. Ik weet niet meer wat normaal de max aantal berichten is wat tweakers nastreeft maar ik geloof dat dat minder dan het huidige aantal is van deze?
Klopt rond de 80 / 90 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
HaZee schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:30:
Is de 46pfl9704 nog ergens een beetje voordelig te vinden in de regio 3xA? (Almere, Amsterdam, Amersfoort) Als 'ie ergens en op voorraad en scherp geprijsd is, cancel ik mij bestelling bijA FVD .... Daar hebben ze geen enkele info mbt levering en volgens mij dus ook geen contact bij Philips als ik zo de berichten over andere winkels in NL hoor ......
Scherpe prijs moet je maar uitonderhandelen, maar bij de Saturn in Utrecht stonden er vanochtend nog 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-04 16:09
munck100 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:56:
het moet zijn.
Wat je hier aangeeft dat klopt. Alleen jammer dat er geen andere LCD TV van een ander merk langs stond want dan had je gezien dat Philips het nog niet zo slecht deed. De duurdere Philips TV,s zijn bij testen nog steeds de norm.
Als U zich hier aan stoort is er maar een oplossing nl een oude beeldbuis tv in huis nemen. Deze hebben hier geen last van.
Bij LCD- TV's zit een beeldprocessor en deze kan het bij snelle veranderingen niet altijd bijhouden.
Dit zal elk jaar beter worden en uiteindelijk zal het in de toekomst niet meer (zichtbaar) optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

PK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ja maakt niets uit. Is hier niemand die het ook heeft of heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 22:40

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand verklaren waarom de Philips toestellen in winkels vaak extreem korrelig zijn? Het lijkt vaak of er veel te veel sharpening wordt toegepast. Vooral bij letters valt het vaak op.

Ik weet dat het inputsignaal in winkels vaak slecht is, maar andere TV's hebben dit niet op het zelfde signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
pegasuspiet schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Wat je hier aangeeft dat klopt. Alleen jammer dat er geen andere LCD TV van een ander merk langs stond want dan had je gezien dat Philips het nog niet zo slecht deed. De duurdere Philips TV,s zijn bij testen nog steeds de norm.
Als U zich hier aan stoort is er maar een oplossing nl een oude beeldbuis tv in huis nemen. Deze hebben hier geen last van.
Bij LCD- TV's zit een beeldprocessor en deze kan het bij snelle veranderingen niet altijd bijhouden.
Dit zal elk jaar beter worden en uiteindelijk zal het in de toekomst niet meer (zichtbaar) optreden.
Een oude beeldbuis heb ik nu (3:4) en ik wil nu toch eens wat anders (lees groter)
Als dit maar af en toe zichtbaar is kan ik daar wel mee leven.
Als ik je goed begrijp is de philips 9704 serie het beste wat er op dit moment te krijgen is op lcd gebied.

Weet iemand of de nieuwe plasmaschermen daar geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
munck100 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
Weet iemand of de nieuwe plasmaschermen daar geen last van hebben?
Zit/ zat te twijfelen tussen de panasonic thx p-42V10 ( zeer goede plasma) en de 9704 van Philips (de beste led).

Vandaag heb ik de panasonic bekeken.... wat me daar op viel.... als er veel wisselingen met wit is... heb je flikkeringen in het beeld (niet storend maar je ziet het wel... en als je het weet let je erop).
Viel me eerst eigenlijk niet op... had zelf film meegenomen op sd kaart en die erop gezet (geluid is wel errug goed van de panasonic), en vervolgens zelf 30 minuten spelen met het menu

Dus zo is er voor elke tv wel wat te vinden.....

De 46pfl9704 heb ik al wel gezien.. maar wil toch de 40 " zien..... denk toch dat het de led gaat worden ipv een plasma (prestaties toch beter denk ik.... maar wel lastige keus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
baasandre schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:47:
[...]

Zit/ zat te twijfelen tussen de panasonic thx p-42V10 ( zeer goede plasma) en de 9704 van Philips (de beste led).

Vandaag heb ik de panasonic bekeken.... wat me daar op viel.... als er veel wisselingen met wit is... heb je flikkeringen in het beeld (niet storend maar je ziet het wel... en als je het weet let je erop).
Viel me eerst eigenlijk niet op... had zelf film meegenomen op sd kaart en die erop gezet (geluid is wel errug goed van de panasonic), en vervolgens zelf 30 minuten spelen met het menu

Dus zo is er voor elke tv wel wat te vinden.....

De 46pfl9704 heb ik al wel gezien.. maar wil toch de 40 " zien..... denk toch dat het de led gaat worden ipv een plasma (prestaties toch beter denk ik.... maar wel lastige keus).
Ik herken mezelf hier in. Ik ga van lcd naar plasma en omgekeerd, om 8)7 van te worden.
De panasonic thx p-42V10 heb ik ook al gezien en ben daar behoorlijk van gecharmeerd.
Het flikkeren is me niet opgevallen maar het zou best kunnen (je leest het vaker)
Daarbij vind ik 42"eigenlijk net te groot.
Ik wacht ook nog ff totdat ik de 40" gezien heb. Dan zal ik mijn keuze hopelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Inderdaad 8)7 om van te worden...

Panasonic bij MM 1588 ... even babbelen kon voor 1500.
Door naar It's (online 1499), maar kon voor 1375 ( krijg geen offerte mee), maar simpel afspraak is afspraak meneer. Terug naar MM en informeren.... nee lager dan 1499 wouden zij ook niet gaan.

Prima terug naar mijn eigen woonplaats (waar ik al een offerte heb laten opmaken). Daar vragen wat hun prijs was, 1450. En weer verder babbelen met de verkoper, en vragen wanneer de 9704 binnen kwam...... tja... volgens hun vertegenwoordiger van Philips...... tja.....

Met hem verder gepraat..... en hij heeft me gewezen op de flikkering... ik zag eerst niks... maar inderdaad warempel, hij had gelijk. Alle tv's op dezelfde tv zender gezet voor mij ( het was tussen 1200 en 1300 uur) incl de 7000 serie led die zij hadden staan van samsung.

Je ziet het verschil gewoon ( tv friesland erop met tekst, webcam met wieken van een windturbine), beeld was via schotel, en verschil bedoel ik de diverse tv's ..

Gelukkig wil de zaak (Ep) mij tegemoet komen, zetten de 9704 straks naast de plasma. Kan ik ideaal vergelijken. (neem ik cake mee.... mogen zij de koffie inschenken... ) neem een film mee en ga vergelijken.

(Zoals vanochtend in de mm, zou u aub een speler willen aansluiten zodat ik goed beeld van blue ray en dvd kan bekijken ?? Heb zelf een sd met divx en foto meegenomen....... 3 minuten later: Ik .. sorry misschien stel ik lastige eisen.. maar u wil graag mij toch alle service verlenen ?? .... Kon het wel )

"""" Vanochtend dacht ik... ben om gaat toch de 600 hetrz van panasonic worden 90 % ... maar alles bjelkaar genomen en wat ik vandaag allemaal heb kunnen zien/ vergelijken heb ik toch zwaar het vermoeden dat de led tv uiteindelijk gaat winnen.............. dankzij een eerlijke verkoper die tijd voor zijn vak nam ( Ep).
Hopelijk hebben ze daadwerkelijk nu volgende week de led. """"""""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
baasandre schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:11:
Inderdaad 8)7 om van te worden...

Panasonic bij MM 1588 ... even babbelen kon voor 1500.
Door naar It's (online 1499), maar kon voor 1375 ( krijg geen offerte mee), maar simpel afspraak is afspraak meneer. Terug naar MM en informeren.... nee lager dan 1499 wouden zij ook niet gaan.

Prima terug naar mijn eigen woonplaats (waar ik al een offerte heb laten opmaken). Daar vragen wat hun prijs was, 1450. En weer verder babbelen met de verkoper, en vragen wanneer de 9704 binnen kwam...... tja... volgens hun vertegenwoordiger van Philips...... tja.....

Met hem verder gepraat..... en hij heeft me gewezen op de flikkering... ik zag eerst niks... maar inderdaad warempel, hij had gelijk. Alle tv's op dezelfde tv zender gezet voor mij ( het was tussen 1200 en 1300 uur) incl de 7000 serie led die zij hadden staan van samsung.

Je ziet het verschil gewoon ( tv friesland erop met tekst, webcam met wieken van een windturbine), beeld was via schotel, en verschil bedoel ik de diverse tv's ..

Gelukkig wil de zaak (Ep) mij tegemoet komen, zetten de 9704 straks naast de plasma. Kan ik ideaal vergelijken. (neem ik cake mee.... mogen zij de koffie inschenken... ) neem een film mee en ga vergelijken.

(Zoals vanochtend in de mm, zou u aub een speler willen aansluiten zodat ik goed beeld van blue ray en dvd kan bekijken ?? Heb zelf een sd met divx en foto meegenomen....... 3 minuten later: Ik .. sorry misschien stel ik lastige eisen.. maar u wil graag mij toch alle service verlenen ?? .... Kon het wel )

"""" Vanochtend dacht ik... ben om gaat toch de 600 hetrz van panasonic worden 90 % ... maar alles bjelkaar genomen en wat ik vandaag allemaal heb kunnen zien/ vergelijken heb ik toch zwaar het vermoeden dat de led tv uiteindelijk gaat winnen.............. dankzij een eerlijke verkoper die tijd voor zijn vak nam ( Ep).
Hopelijk hebben ze daadwerkelijk nu volgende week de led. """"""""
En ik maar denken dat ik de eenigste was.
Zou je je bevindingen hier willen posten?
Dat maakt de keuze misschien weer iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
Mede op verzoek van Forum beheerder is er een deel 2 geopend.
Zie [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 2)

Ik heb het toch zelf maar als openingspost van een nieuw topic geplaatst.
Tijdens het opfrissen van de info kreeg ik er gewoon weer zin in, al durf ik niet te garanderen dat ik het vaak zal updaten. Alle opmerking over fouten of onvolledigheden blijven natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

Vanaf nu verder in deeltje twee dan maar :)

Reden voor verzoek voor een nieuw topic is overigens dat de "grens" van 1000 posts was behaald. Nu is die 1000 posts niet altijd een maximum. Als een topic niet heel snel loopt dan maakt het niet uit. Maar dit topic loopt toch wel goed en met al bijna 3000 posts is dan een nieuw deeltje wel gewenst :)

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 04-10-2009 14:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Dit topic is gesloten.