Verloopstekkertje vast in laptop!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Tja... uit wanhoop post ik het maar hier, want ik zou zo snel niet weten waar ik anders advies kan vragen in deze.

Daarnet wilde ik mijn laptop oppakken, maar het kabeltje (met verloopstekkertje) naar m'n versterker zat er nog in. En zo brak als de kwaliteit van deze verloopstekkertjes is, zo brak hiervan het kopje af en dat bleef gezellig achter in de line-out / headphones-out van m'n laptop.

Het gaat om zo'n verloopje:
Afbeeldingslocatie: http://www.subgroover.com/temp/shitzooi1.JPG

En dit is de line-out van de laptop (inclusief het kopje van het verloopje, je ziet het niet goed, maar hij zit er echt in):
Afbeeldingslocatie: http://www.subgroover.com/temp/shitzooi2.JPG

Ik heb al geprobeerd met mijn meest fijne pincet hem eruit te pulken, maar helaas, tevergeefs...

Ik weet dat het wel een beetje een achterlijke vraag is om hier te stellen, maar wat moet ik nu doen.
Ik heb absoluut geen zin om de laptop naar de winkel te brengen en op te laten sturen...

Misschien handige tips hier?

Thnx tweakers!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iets voorzichtig met superlijm er aan vast plakken, laten drogen en dan eruit halen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een druppel epoxy er op aan een spijker, uitharden, en er uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Als je zelf wilt gaan prutsen kan je een jack-in van een ander apparaat er aan solderen, in de plaats van je huidige ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

openmaken en van binnen het stukje eruit pulken? (waarschijnlijk zit er metalen afscherming om die jack plug heen, die zul je dr dus voorzichtig gedeeltelijk af moeten slopen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:48
Kosty schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:07:
Als je zelf wilt gaan prutsen kan je een jack-in van een ander apparaat er aan solderen, in de plaats van je huidige ...?
De kans dat het lukt staat niet tegenover dat je de hele plastic behuizing omsmelt. Superlijm of epoxy doet het ook prima, is toen bij mij ook prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik weet natuurlijk ook niet op afstand hoe handig je zelf bent ;)
Maar als ivm garantie het niet uit maakt of je zelf de laptop openmaakt dan zou je dat ook kunnen proberen.
Meestal is zijn jack aan de binnen kant op sommige plekken hol waardoor je het eruit kunt "duwen" .
Je zult daarvoor (zover ik kan zien) je toetsenbord eruit moeten halen en al het plastic aan de boven kant (eerst onderop allen schroefjes loshalen -> ook onder bv mem / hdd klepjes)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Dat solderen is wel slim bedacht, maar lijkt mij niet zo heel handig, aangezien er in de contra-jack-aansluiting meer metaal zit, dus kans dat ik het op deze manier helemaal sloop.

Superlijm aan een spijker is inderdaad een goede optie, met als nadeel dat de lijm ook kan blijven zitten op plekken in de contra-jack-aansluiting en dus aansluiten in de toekomst een probleem kan worden.

Open maken lijkt me inderdaad nog de beste optie en ik ben best handig, dus daar maak ik me geen zorgen over, het is alleen heel veel werk, met geen zekerheid over het resultaat...

Een nog dunnere magnetische pincet met zeer sterke hefboomgreep zou de beste oplossing zijn denk ik, maarja... bestaan die? :)

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 10:46
Heb je geen schroevendraaier die een magneet heeft? Je kan natuurlijk ook een spijker pakken en daar een spanning op zetten. Zodat je een soort van magneet hebt. Alleen moet je dan niet hopen dat je wat meer meeneemt dan geplant. Of dat je iets sloopt wat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik ben ook een keer weggelopen met mn laptop toen mn netwerk aansluiting nog vastzat aan de muur. Maar gelukkig ging later mn headset aansluiting kapot dus kreeg ik een nieuw moederbord van HP...

Anders heb je echt pech zonder werkende netwerkaansluiting....

Ik zou proberen om hem naar buiten te drukken via het binnenwerk van de laptop.. Ik weet ook niet hoe oud je laptop is maar sommige mensen zijn verzekerd tegen dit soort "ongelukjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou een beetje secondelijm op de onderste deel van de bovenste foto zetten en dan weer inpluggen ff wachten totdat het hard wordt dan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
raymonvdm schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:30:
Ik zou proberen om hem naar buiten te drukken via het binnenwerk van de laptop.. Ik weet ook niet hoe oud je laptop is maar sommige mensen zijn verzekerd tegen dit soort "ongelukjes"
Laptop net 2 maandjes oud en ik ben ervoor verzekerd ja.
Maar dan zou deze opgestuurd moeten worden en dat duurt een paar weken, dat zou ik liever willen omzeilen en het dus zelf doen.

Magnetische schroevendraaier heb ik wel, maar dat gaat zeker niet werken aangezien die magneet zeer zwak is en het verloop-kopje toch wel behoorlijk vast zit (helemaal achterin).

Ik denk dat ik zometeen even langs de plaatselijke elektronicaboer ga om te kijken of zij het juiste gereedschap hebben...
B0MBACI schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:34:
Ik zou een beetje secondelijm op de onderste deel van de bovenste foto zetten en dan weer inpluggen ff wachten totdat het hard wordt dan trekken?
Hey, das ook een slimme!

[ Voor 15% gewijzigd door MNECMotU op 28-02-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 11:25
zo te zien is het een toshiba van een jaar of 2 a 3 oud dus weinig kans op garantie denk ik, ik zou zelf gewoon met een beetje lijm proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet precies hoe je dat op moet lossen

Ik heb een tang, als je daarin knijpt dan gaan de tandjes uitelkaar laat je los zitten ze weer dicht. leen/kooop zo'n tang stop de puntjes er tussen en dan voorzichtig in knijpen dan zet ie m vast en dan voorzichtig eruit trekken. dat moet werken....

ik weet nu wat voor tang dat is het is een spreidtang, ik heb een foto'tje toegevoegd om het duidelijker te maken

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Spreidtang.jpg

als je er in knijpt dan buigt ie open, doe je niks is ie dicht

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 16:34 . Reden: foto;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:25:
ik weet precies hoe je dat op moet lossen

Ik heb een tang, als je daarin knijpt dan gaan de tandjes uitelkaar laat je los zitten ze weer dicht. leen/kooop zo'n tang stop de puntjes er tussen en dan voorzichtig in knijpen dan zet ie m vast en dan voorzichtig eruit trekken. dat moet werken....

ik weet nu wat voor tang dat is het is een spreidtang, ik heb een foto'tje toegevoegd om het duidelijker te maken

[afbeelding]

als je er in knijpt dan buigt ie open, doe je niks is ie dicht
Dat is inderdaad wel erg makkelijk zo'n tang!
Maar is deze ook smal en lang genoeg om tot het eind in een jack-aansluiting te komen?
En waar haal je zo'n tang? Of heb je zin om even langs te komen? :P

Ik heb trouwens net secondelijm gekocht en op het originele verloopje gedruppeld. Deze net in de laptop gestoken in de hoop dat hij er over een paar minuten in zijn geheel uitkomt!

We shall see!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd. Ik gebruik de tang altijd zelf als 3de handje ik leg er mijn printjes enz in als ik ga solderen;P. De tang hoeft niet tot het eind te komen, als je knijpt zet ie zich klem tussen de cilinder en kun je hem eruit trekken. Langskomen wil ik wel alleen beetje ver (200KM) noorden van het land, Als het met seconde lijm niet lukt wil ik de tang wel opsturen ( stukkie metaal) maar dat zien we dan wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 20:47
Ik weet niet of het uberhaupt zal werken werken, maar als je je stofzuiger er tegen aanzet en dan hem op vol vermogen laat zuigen, komt dat dingetje er dan niet uit? Op die manier zal je niet veel kunnen slopen en wie weet werkt het 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen797 op 28-02-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk is na , losse componenten...gaan rondvliegen... laptop.... klein...compact... fragiel niet stofzuiger bestendig....(H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Xaero schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:23:
Heb je geen schroevendraaier die een magneet heeft? Je kan natuurlijk ook een spijker pakken en daar een spanning op zetten. Zodat je een soort van magneet hebt. Alleen moet je dan niet hopen dat je wat meer meeneemt dan geplant. Of dat je iets sloopt wat niet de bedoeling is.
Lijkt me niet echt verstandig. Dan heb je misschien wel het plugje eruit maar is waarschijnlijk de geluidschip gesloopt.
denk is na , losse componenten...gaan rondvliegen... laptop.... klein...compact... fragiel niet stofzuiger bestendig....(H)
Ik hoop voor hem dat er geen losse onderdelen in zitten, dan zou er wel meer aan de hand zijn ;)
Volgens mij moet dat goed kunnen.

Probeer eens een lange dunne schroef. Draai hem voorzichtig in de plug die vast zit. en dan er voorzichtig uittrekken.

@MNECMotU, goed bezig ;)

[ Voor 31% gewijzigd door marquis op 28-02-2009 17:32 . Reden: TIP ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
GELUKT!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.subgroover.com/temp/shitzooi3.JPG

Secondelijm was de winnende tip!

Even getest met een ander verloopkabeltje en de line-out werkt nog naar behoren.

Thnx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:23
Leuk dat je even laat weten wat de uitkomst is.

Teveel van dit soort topic's word overspoeld met tips. maar nooit meer een reactie van de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap :D

Ik had het eerlijk gezegd niet veel kans gegeven en dacht dat je de laptop ging moeten openmaken. Maar je ziet dat het toch het proberen waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed gedaan 8) maar mijn idee was ook goed >:)
Pagina: 1